Die insteek accepteer ik bij iemand die, zelfs voor hij begint, al weet dat hij geen antwoorden gaat geven. Niet van een duo dat zich in een hoek heeft geschreven en het gewoon uit noodzaak plots over de "geef het zelf een invulling" boeg gooit.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verder stoor ik me enorm aan kijkers die echt alles willen weten en niks zelf kunnen beredeneren/verzinnen. Lost is geen exacte wetenschap, maar een tv-serie. Fictie. Vragen als 'maar wat is het licht dan precies' zijn totaal niet relevant. Het is wat het is. Het jongetje in 'De Shining' is ook 'special', hoe dat komt hoef je als lezer/kijker helemaal niet te weten. Het gaat om wat er uit voortvloeit.
Leukel even hadden ze dan gewild...., Kate weer crimineel, Sun en Jin weer problemen....quote:Op maandag 24 mei 2010 18:12 schreef dutch-treat het volgende:
[..]
De ALT was het leven dat ze hadden kunnen/willen leven, in dat leven hadden ze geen weet van het bestaan van het eiland, dus bestond het ook niet.
Mjah, in het echt weten we ook niet precies door wie, hoe en waarom pyramides over de gehele wereld zijn gebouwd, net zoals zaken als de stonehenge en puma punku bijvoorbeeld, welke wij met onze huidige techniek nogsteeds niet voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:05 schreef frank010 het volgende:
Nou, dat was het dan![]()
En ook ik ben wel tevreden met het eind, tuurlijk had ik ook graag antwoorden gezien wat betreft Walt of over de makers van "the 4 toed statue" of wat dan ook, ik kan wel leven met dit eind.
Lost
Ik dacht omdat hij die wondjes had op het moment van zijn overlijden.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:24 schreef Bluurgh het volgende:
En waarom kreeg Jack eigenlijk als enige in de ALT die wondjes mee? Ik snap nog wel dat dat komt doordat Locke hem daar uiteindelijk raakte met het mes, maar het is me niet helemaal duidelijk waarom Jack dat nou merkte..
Maar je maakt mij niet wijs dat Juliet geen wondjes had bij haar overlijdenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik dacht omdat hij die wondjes had op het moment van zijn overlijden.
Piramides zijn gebouwd met behulp van aliens...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:11 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, in het echt weten we ook niet precies door wie, hoe en waarom pyramides over de gehele wereld zijn gebouwd, net zoals zaken als de stonehenge en puma punku bijvoorbeeld, welke wij met onze huidige techniek nogsteeds niet voor elkaar kunnen krijgen.
Juliet was niet 'like Jacob'. Voor haar gelden andere regels.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je maakt mij niet wijs dat Juliet geen wondjes had bij haar overlijden.
Je lult het nu wel heel makkelijk goed hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Juliet was niet 'like Jacob'. Voor haar gelden andere regels.
Ik snap de vraag nietquote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef Droeftoetert het volgende:
Maar hoe kan het dat de kist van Christian al leeg was toen Jack de kist op het eiland vond als ie aan het eind door de steekwond in zn zij is gestorven?
Dan mijn vervolgvraag: wat denk jij dat er voor connectie tussen eiland en ALT is? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef Symer het volgende:
[..]
Juliet was niet 'like Jacob'. Voor haar gelden andere regels.
We weten het niet. We hebben het zelf dan ook nog niet voor elkaar gekregen. Al zouden de oude volkeren dit wel gekunnen hebben, en dat hun kennis in de loop der jaren verloren is gegaan, of is opgeëist door het Vaticaan om de macht te verkrijgen in de wereld. Informatie is macht.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:17 schreef frank010 het volgende:
[..]
Piramides zijn gebouwd met behulp van aliens...![]()
![]()
![]()
Ik had ook duidelijk 'kunnen/willen' neergezet.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef athlonkmf het volgende:
het einde gafme gewoon het gevoel "het maakt niks meer uit"....
[..]
Leukel even hadden ze dan gewild...., Kate weer crimineel, Sun en Jin weer problemen....
Het punt is een beetje dat daar geen antwoord op is gekomen. Elke verklaring die je verzint is dus even goed of slecht als de volgende.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef Nebo het volgende:
[..]
Je lult het nu wel heel makkelijk goed hoor
Hij snapt het geheel grootendeels en denkt ook niet te moeilijk na. Dat is ook een gevaar namelijk, bij series als Lost.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:19 schreef Nebo het volgende:
[..]
Je lult het nu wel heel makkelijk goed hoor
Ik denk dat de lat voor velen veels te hoog is komen liggen. Na de eerste 2 seizoenen waren de verwachtingen van de fans torenhoog. Probeer daar maar eens aan te voldoen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die insteek accepteer ik bij iemand die, zelfs voor hij begint, al weet dat hij geen antwoorden gaat geven. Niet van een duo dat zich in een hoek heeft geschreven en het gewoon uit noodzaak plots over de "geef het zelf een invulling" boeg gooit.
Vooral dat toontje van "Pfff, we moeten toch niet alles uitleggen, gebruik zelf je verbeelding eens" van Lindelof en Cuse vind ik heel arrogant. Ze wimpelen gewoon het falen van hun eigen creativiteit af op hun fans.
De serie als geheel vind ik nog steeds puik, een hoop acteurs waren erg sterk, maar "Darlton" vind ik een ontzettend overschat koppel pummels.
Misschien is het succes wel te danken aan het feit dat er verbindingen zijn met de wereld waarin wij leven. Dat geeft voldoende verklaringen voor veel zaken omtrent het eiland namelijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:22 schreef retorbrapi het volgende:
Het komt erop neer dat heel veel dingen uit eerdere seizoenen gewoon lukraak in de serie zijn gegooid zonder een echt achterliggend verhaal. Het standbeeld, de Egyptische symbolen, de nummers die overal opduiken, etc. Ik heb altijd gehoopt dat dat soort dingen uiteindelijk wel enigszins uitgelegd zou worden, maar nu dus blijkt dat de schrijvers ook niet wisten wat ze ermee moesten doen geeft dat toch een onbevredigend gevoel.
Wat voor connectie moet er zijn? Het eiland is een periode in hun leven alwaar de Losties elkaar hebben gevonden. Zij hebben elkaars leven op een dusdanige manier beïnvloed dat ze elkaar na de dood weer tegenkomen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dan mijn vervolgvraag: wat denk jij dat er voor connectie tussen eiland en ALT is? Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk.
Maar je hebt het over rules die ook in de ALT doorlopen, bijvoorbeeld Jack die die wondjes heeft omdat hij de nieuwe Jacob is...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:28 schreef Symer het volgende:
[..]
Wat voor connectie moet er zijn? Het eiland is een periode in hun leven alwaar de Losties elkaar hebben gevonden. Zij hebben elkaars leven op een dusdanige manier beïnvloed dat ze elkaar na de dood weer tegenkomen.
Die rules staan los van het eiland. Zoals MiB in Across The Sea uitlegde hebben zij die regels zichzelf opgelegd.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je hebt het over rules die ook in de ALT doorlopen, bijvoorbeeld Jack die die wondjes heeft omdat hij de nieuwe Jacob is...
Maar het hiernamaals dus volgens jou eerder een soort losstaande verhaallijn van het hele eilandgedoe en heeft er niks mee te maken?
Dan vraag ik me af wat voor reden het had om Juliet "It worked" te laten zeggen na het ontploffen van de bom in The Incident.
"it worked" is net zoals de meeste dingen in Lost multi-interpretabel, want het had ook gewoon kunnen betekenen dat het laten ontploffen van de waterstofbom heeft gewerkt om de karakters uit de jaren 70 weer terug te krijgen in de originele tijdlijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je hebt het over rules die ook in de ALT doorlopen, bijvoorbeeld Jack die die wondjes heeft omdat hij de nieuwe Jacob is...
Maar het hiernamaals dus volgens jou eerder een soort losstaande verhaallijn van het hele eilandgedoe en heeft er niks mee te maken?
Dan vraag ik me af wat voor reden het had om Juliet "It worked" te laten zeggen na het ontploffen van de bom in The Incident.
Jack was verbaasd dat Christian op het eind niet in de kist lag. Jack bleek dood te zijn.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet![]()
Wat heeft die kist met Jacks steekwond te maken?
Aha. Nee, ik denk dat die dingen los van elkaar staan.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:36 schreef Droeftoetert het volgende:
[..]
Jack was verbaasd dat Christian op het eind niet in de kist lag. Jack bleek dood te zijn.
Maar hij vond de kist ook aan het begin van de serie,toen lag Christian er ook niet in, was Jack toen ook al dood? Of zeg ik nu wat heel raars?
Want Jack ging pas dood door de steekwond van Flocke, toch?
Nou ja, het zal wel.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:36 schreef Symer het volgende:
[..]
Die rules staan los van het eiland. Zoals MiB in Across The Sea uitlegde hebben zij die regels zichzelf opgelegd.
En het eiland staat in die zin los van het hiernamaals dat het immaterieel is als fysieke locatie. Als de losties elkaar in een chocoladefabriek hadden ontmoet met gekke managers die rare regels verzinnen had dat voor het hiernamaals niet uitgemaakt.
Okay, dan snap ik het!quote:Op maandag 24 mei 2010 20:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Aha. Nee, ik denk dat die dingen los van elkaar staan.
In het begin had MiB waarschijnlijk Christians lijk verstopt om Jack te laten geloven dat híj daadwerkelijk Christian was.
Dat de kist nu weer leeg was, was louter een leuke call-back. Net als Jack en Locke die samen naar beneden richting het licht kijken, net als ze in 1x25 deden bij de hatch. Daar zit verder geen betekenis achter.
Ik denk wel dat Juliet echt haar dode alter-ego channelde. Ze zei ook 'let's go Dutch' immers.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:36 schreef chroestjov het volgende:
[..]
"it worked" is net zoals de meeste dingen in Lost multi-interpretabel, want het had ook gewoon kunnen betekenen dat het laten ontploffen van de waterstofbom heeft gewerkt om de karakters uit de jaren 70 weer terug te krijgen in de originele tijdlijn.
ABC schijnt al met spin-offs bezig te zijn. Ik zie ook wel zeeën aan ruimte voor nieuwe verhalen binnen het Lost-universum.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, het zal wel.
Ik ben wel aardig tevreden met de afloop van de personages en ik hoop dat we op de dvd nog wat meer background informatie krijgen.
Er zal ook nog wel op andere manieren informatie verspreid worden, net zoals met de podcasts, en die site waar ineens de "echte" naam van MiB stond.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, het zal wel.
Ik ben wel aardig tevreden met de afloop van de personages en ik hoop dat we op de dvd nog wat meer background informatie krijgen.
Een kinderserie! Hurley en Ben die de kinderen van de Losties gaan begeleiden als candidates, met in een koekiemonster in plaats van de zwarte rook.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef Symer het volgende:
[..]
ABC schijnt al met spin-offs bezig te zijn. Ik zie ook wel zeeën aan ruimte voor nieuwe verhalen binnen het Lost-universum.
Ik denk dat dit komt omdat Juliet dood aan het gaan is en daarom een flits van het hiernamaals heeft gezien.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Een prequel over het ontstaan van het eiland.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef Symer het volgende:
[..]
ABC schijnt al met spin-offs bezig te zijn. Ik zie ook wel zeeën aan ruimte voor nieuwe verhalen binnen het Lost-universum.
Hmm, op mij kwam het over dat Juliet vandaag "lets go Dutch" opbracht omdat dat juist een herinnering was uit het echte leven waarin dat een van haar laatste woorden was.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:43 schreef Symer het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Juliet echt haar dode alter-ego channelde. Ze zei ook 'let's go Dutch' immers.
beeehquote:Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef Symer het volgende:
[..]
En Sayid als geheime hitman.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een spin-off met Miles, Richard, Lapidus en Sawyer als pseudo A-Team.
Die 5 minutes of fame zijn ook steeds makkelijker te krijgenquote:
Die gast is echt dom, maar goed, bij deze het antwoord op al zijn vragen:quote:
Nee.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:52 schreef Droeftoetert het volgende:
En wat een cultuurschok zal het zijn voor Richard
In seizoen 3 waren ze nog niet dood.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:12 schreef larry_flynt het volgende:
Wat ik ook niet snap: Hoe kon het dat ze van het eiland gingen (seizoen drie). Komt iedereen in die soort hemel of alleen mensen die op het eiland hebben gezeten?
Je pakt een helicopter en vliegt weg (sortof). Het eiland is een eiland.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:12 schreef larry_flynt het volgende:
Wat ik ook niet snap: Hoe kon het dat ze van het eiland gingen (seizoen drie).
Dat is inderdaad niet duidelijk, maar dat is ook niet aan de schrijvers, dat is een religieuze kwestie waar mensen zelf over na moeten denken.quote:Komt iedereen in die soort hemel of alleen mensen die op het eiland hebben gezeten?
Volgens mij is de bom wel afgegaan en heeft dit de time-travel-flash veroorzaakt die ze weer naar het heden stuurde, maar was hij niet sterk genoeg om het elektromagnetisme op te heffen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:20 schreef modric het volgende:
Oke even voor de duidelijkheid
Begin seizoen 6
We zien dat de bom niet af is gegegaan.
Dat was in het hiernamaals, waarbij ze zich een voor een herinnerden wat er in hun leven is gebeurt en wat een diepe band ze hebben gevormd met elkaar.quote:We zien dat ze nooit zijn gecrasht en hun leven leiden totdat desmond ineens een ingeving krijgt en iedereen bij elkaar verzamelt. Wat was dit allemaal ??
Oja, wat dom van me.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/Not_in_Portland
Niemand schakelt tussen de werelden, ALT is het leven na de dood en daar herinneren ze hun vorige leven.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:27 schreef larry_flynt het volgende:
Hoe kan Desmond schakelen tussen de twee werelden? En wat is zijn taak nu op het eiland?
Humbug.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:26 schreef Mendeljev het volgende:
Eigenlijk hadden ze na seizoen 1 meteen seizoen 6 kunnen uitzenden want alles wat er in de tussentijd is gebeurd is totaal NIET RELEVANT.
Ah, of niet natuurlijkquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef Mendeljev het volgende:
Alle afleveringen er af gegooid. Opbokken met die onzin.
Smokey is doodgegaan toen hij in het lichaam van Locke zat, want omdat de "stop" op dat moment eruit was golden de regels op dat moment niet meer en was hij weer sterfelijk.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef larry_flynt het volgende:
Wat ik me afvraag. Wat was Smokey nu op het laatst? Was hij weer Lock? En is Jack nu Smokey geworden, hij is immers in het licht doodgegaan?
Miles had toch wel een grappige opmerking over ducttape...quote:Op maandag 24 mei 2010 21:26 schreef Mendeljev het volgende:
Eigenlijk hadden ze na seizoen 1 meteen seizoen 6 kunnen uitzenden want alles wat er in de tussentijd is gebeurd is totaal NIET RELEVANT.
Ik ben nu totaal afwezig in kritische zin, alle vage onbeantwoorde vragen (en dan ben ik niet eens nieuwsgierig naar de details) kunnen me geen flikker meer schelen. Vijf jaar lang heb ik alle afleveringen stipt gevolgd om er keihard bedrogen uit te komen. ABC heeft het cinematisch sarcasme naar een hoger niveau getild want droger dan dit kan het echt niet worden.
Dan hadden we sowieso geen failsafe in de vorm van Desmond gehadquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef Symer het volgende:
[..]
Humbug.
Probeer maar eens, ben er van overtuigd dat seizoen 6 dan nergens op slaat.
"ik geloof in weinig dingen, behalve in ductape"quote:Op maandag 24 mei 2010 21:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Miles had toch wel een grappige opmerking over ducttape...
Moet je zelfs gelijk gaan geven. Vind het hele ALT gebeuren maar wazig :/. Hebben de schrijvers eigenlijk nog gereageerdquote:Op maandag 24 mei 2010 21:26 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ben nu totaal afwezig in kritische zin, alle vage onbeantwoorde vragen (en dan ben ik niet eens nieuwsgierig naar de details) kunnen me geen flikker meer schelen. Vijf jaar lang heb ik alle afleveringen stipt gevolgd om er keihard bedrogen uit te komen. ABC heeft het cinematisch sarcasme naar een hoger niveau getild want droger dan dit kan het echt niet worden.
Smokey op het laatst was een man die er uit zag als locke.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:28 schreef larry_flynt het volgende:
Wat ik me afvraag. Wat was Smokey nu op het laatst? Was hij weer Lock? En is Jack nu Smokey geworden, hij is immers in het licht doodgegaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |