abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81721914
quote:
Sander V. toch aangeklaagd voor moord
AMSTERDAM - Sander V. uit Dordrecht wordt toch aangeklaagd voor moord en seksueel misbruik in de zaak Milly Boele. De aanklacht luidde eerst doodslag, dit tot grote woede van de ouders van het meisje. De huidige stand van het onderzoek heeft tot deze verdenking geleid, aldus het OM.

De dagvaarding met de beschudigingen is inmiddels aan de verdachte uitgereikt. V. moet op 4 juni moet voorkomen voor de meervoudige strafkamer in Dordrecht. De zaak zal dan overigens nog niet inhoudelijk worden behandeld, laat justitie weten.

De aanklacht is vrijdagochtend door de aanklager in een persoonlijk gesprek met de directe familie van Milly en hun advocaat Frank van Ardenne toegelicht. Om privéredenen worden over dit gesprek verder geen mededelingen gedaan.

In een eerste reactie zegt Van Ardenne namens de familie dat de ontmoeting met de officier van justitie „constructief” was. „De ongerustheid over de verdenking doodslag en dat V. niet voor de zwaarste verdenking zou worden aangepakt, is weggenomen nu de verdachte toch gaat worden vervolgd voor moord.”

De 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft de moord van het 12-jarige meisje toegegeven. Hij meldde zich bij de politie. Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis.

De vermissing en de dood van Milly leidde tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd extra vergroot omdat een politieman toe heeft gegeven dat hij verantwoordelijk voor haar dood is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2010 15:17:56 ]
pi_81722429
die konden we op de FP ook lezen.
dat ie maar lang, zonder velof, vast mag zitten.
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_81723060
Prima zo..ik vond doodslag ook wel erg magertjes..maar levenslang zal het wel niet worden, zoals haar ouders wel hebben gekregen..
pi_81727276
Mooi dat het nu duideijk is wat de aanklacht zal worden

jammer dat het niet al eerder duidelijk was, dat heeft een boel onrust veroorzaakt.
Leaf
pi_81727303
Werd tijd.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:16 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_81727377
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 15:39 schreef Maron het volgende:
Prima zo..ik vond doodslag ook wel erg magertjes..maar levenslang zal het wel niet worden, zoals haar ouders wel hebben gekregen..

De enige die levenslang heeft is Millie zelf.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:18 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81727379
dus ook sexueel misbruik... dat was toch nog niet echt bevestigd tot nu toe?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_81727887
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:10 schreef Re het volgende:
dus ook sexueel misbruik... dat was toch nog niet echt bevestigd tot nu toe?
Klopt. En dus schijnbaar nu duidelijk dat het met voorbedachte rade was
pi_81728101
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt. En dus schijnbaar nu duidelijk dat het met voorbedachte rade was
Nee, dat is nog niet duidelijk.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:27:03 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81728187
Opvallend hoe er eerst een duidelijke uitbraak van volkswoede nodig is om ons "rechtssyteem" te laten inzien dat ze vaak veel te ver gaan in het beschermen van criminelen.

Ik ben eigenlijk meer bezorgd over de duizenden zaken die niet in het nieuws komen. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe een schizofrene moordenaar na drie jaar weer vrolijk werd vrijgelaten, en dat is nooit in het nieuws gekomen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81728307
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:27 schreef Viajero het volgende:
Opvallend hoe er eerst een duidelijke uitbraak van volkswoede nodig is om ons "rechtssyteem" te laten inzien dat ze vaak veel te ver gaan in het beschermen van criminelen.

Ik ben eigenlijk meer bezorgd over de duizenden zaken die niet in het nieuws komen. Ik heb zelf van dichtbij meegemaakt hoe een schizofrene moordenaar na drie jaar weer vrolijk werd vrijgelaten, en dat is nooit in het nieuws gekomen.
Het hele volk kan op zijn kop gaan staan, daar raakt het "rechtssysteem" niet van onder de indruk.

Het OM heeft zijn strafeis bekend gemaakt aan de hand van het verkregen bewijs. Het heeft weinig zin als het OM zich laat leiden door een volkswoede als er geen bewijs voor is. Want dan gaat de rechter toch niet strenger straffen omdat het (Telegraaf) volk dat wil.
Leaf
pi_81728375
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

Aldus het nieuws op de radio net wel. En deze discussie is al eens geweest. Dat het een juridisch technisch vraagstuk was en ze daarom voor doodslag kozen. Omdat moord dus met opzet / voorbedachte rade moet zijn geweest
pi_81728456
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aldus het nieuws op de radio net wel. En deze discussie is al eens geweest. Dat het een juridisch technisch vraagstuk was en ze daarom voor doodslag kozen. Omdat moord dus met opzet / voorbedachte rade moet zijn geweest
Nouja, het OM gaat ervan uit dat het voorbedachte rade was.
Dat wil nog niet zeggen dat het zo ook gegaan is.
Leaf
pi_81728480
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nouja, het OM gaat ervan uit dat het voorbedachte rade was.
Dat wil nog niet zeggen dat het zo ook gegaan is.
Als je zo beredeneert dan weten we niets zeker
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:33:48 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81728529
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het hele volk kan op zijn kop gaan staan, daar raakt het "rechtssysteem" niet van onder de indruk.

Het OM heeft zijn strafeis bekend gemaakt aan de hand van het verkregen bewijs. Het heeft weinig zin als het OM zich laat leiden door een volkswoede als er geen bewijs voor is. Want dan gaat de rechter toch niet strenger straffen omdat het (Telegraaf) volk dat wil.
Duidelijk. Het rechtssysteem is er inderdaad niet voor het volk, maar om hun criminele vriendjes te beschermen en zieke experimenten op het volk uit te voeren, zoals kijken hoe lang het duurt voordat gestoorde moordenaars opnieuw toeslaan als ze worden vrijgelaten.

Ik ben blij dat je het eindelijk toegeeft. Ik vind het niet te geloven dat je daar achter staat, maar je zal waarschijnlijk een persoonlijk belang erbij hebben.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81728673
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik doelde er meer op dat het nog niet duidelijk is omdat het slechts de tenlastelegging betreft, en er dus nog helemaal niks is bewezen. Bovendien, het OM kán hem aanklagen voor moord (primair), ook al weten ze dat ze slechts doodslag kunnen bewijzen (en dat zullen ze ook zeker opnemen in de tll). Ik zeg dus niet dat dat zo is, maar het is mogelijk, en duidelijk dat hij het met voorbedachte rade heeft gedaan is het zeker nog niet.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:37:58 #17
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81728727
quote:

[..]

Mwah, de ovj acht het bewezen anders had hij/zij het nooit in de aanklacht gezet, het is waar dat het nog niet vast staat, dhr V. moet zijn dag in de rechtszaal nog krijgen. Neemt niet weg dat ik nog steeds hoop dat hij iig ook TBS krijgt.
be nice or go away
pi_81728735
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Duidelijk. Het rechtssysteem is er inderdaad niet voor het volk, maar om hun criminele vriendjes te beschermen en zieke experimenten op het volk uit te voeren, zoals kijken hoe lang het duurt voordat gestoorde moordenaars opnieuw toeslaan als ze worden vrijgelaten.

Ik ben blij dat je het eindelijk toegeeft. Ik vind het niet te geloven dat je daar achter staat, maar je zal waarschijnlijk een persoonlijk belang erbij hebben.
Nee, sorry. Maar dan ook echt helemaal niet.
pi_81728822
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:37 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Mwah, de ovj acht het bewezen anders had hij/zij het nooit in de aanklacht gezet,
...
Of de OvJ heeft z'n oren laten hangen naar het Telegraaf-publiek en heeft de aanklacht verzwaard om zo de publieke onrust (lees: onwetendheid) wat te verminderen.
pi_81728831
quote:

[..]

Dat dus niet, het hele volk zou jou maar van iets verdenken wat je niet gedaan hebt, of het in totaal een verkeerde context plaatsen.
pi_81728860
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef DonJames het volgende:

[..]

Of de OvJ heeft z'n oren laten hangen naar het Telegraaf-publiek en heeft de aanklacht verzwaard om zo de publieke onrust (lees: onwetendheid) wat te verminderen.
Dat zou dom zijn, als blijkt dat ze dingen overdrijven of niet kunnen bewijzen word die hele zaak zwakker
pi_81728926
quote:

[..]

Je snapt er weinig van blijkt maar weer.
Leaf
pi_81728934
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zou dom zijn, als blijkt dat ze dingen overdrijven of niet kunnen bewijzen word die hele zaak zwakker
Hoezo wordt de zaak dan zwakker? Je kan iemand gewoon aanklagen voor primair: moord, en subsidiair: doodslag. Wordt moord niet bewezen gaat men verder naar doodslag. Wordt de zaak niet zwakker van hoor.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:46:39 #24
145755 kahaarin
pi_81729088
quote:

[..]

Dat hoop ik toch niet, het zou de omgekeerde wereld zijn, als dat zo is dan kunnen we het OM wel opdoeken en pols gaan doen in de Telegraaf oid.....
be nice or go away
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:48:35 #25
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81729164
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:40 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Dat dus niet, het hele volk zou jou maar van iets verdenken wat je niet gedaan hebt, of het in totaal een verkeerde context plaatsen.
Het rechtssysteem beschermt ons ook niet. Criminelen die worden losgelaten op de maatschappij hebben tot nu toe een stuk meer slachtoffers gemaakt dan volksgerichten.

Ik pleit ook niet voor volksgerichten, ik pleit voor het fatsoenlijk bestraffen van criminelen. Als het rechtssysteem te dom, te onverschillig of te corrupt is om dat te doen dan zal dat uiteindelijk leiden tot volksgerichten. Dat is een situatie waar ik absoluut niet naartoe wil, vandaag dat ik er kritiek op heb.
pi_81729288
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:46 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat hoop ik toch niet, het zou de omgekeerde wereld zijn, als dat zo is dan kunnen we het OM wel opdoeken en pols gaan doen in de Telegraaf oid.....
Ik hoop het ook niet (ik denk het ook niet, trouwens). Maargoed, het OM kan zoveel stellen, de rechter zal er uiteindelijk toch over beslissen.
pi_81729430
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo wordt de zaak dan zwakker? Je kan iemand gewoon aanklagen voor primair: moord, en subsidiair: doodslag. Wordt moord niet bewezen gaat men verder naar doodslag. Wordt de zaak niet zwakker van hoor.
/sarcasme

Laten we iedereen maar aanklagen voor moord, het komt vanzelf wel goed dan als er bewijs gevonden wordt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:56:13 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81729476
quote:

[..]

Jawel, anders is het geen moord. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81729562
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het rechtssysteem beschermt ons ook niet. Criminelen die worden losgelaten op de maatschappij hebben tot nu toe een stuk meer slachtoffers gemaakt dan volksgerichten.

Ik pleit ook niet voor volksgerichten, ik pleit voor het fatsoenlijk bestraffen van criminelen. Als het rechtssysteem te dom, te onverschillig of te corrupt is om dat te doen dan zal dat uiteindelijk leiden tot volksgerichten. Dat is een situatie waar ik absoluut niet naartoe wil, vandaag dat ik er kritiek op heb.
Het rechtsysteem is niet dom, onverschillig of corrupt.

Een aantal mensen snappen gewoon niet goed hoe het werkt. Er is onderzoek gedaan naar de straffen en het blijkt dat wanneer de gewone man, jij en ik dus, dezelfde details van de zaak weten, ongeveer dezelfde straf geven als de rechter.
Leaf
pi_81729584
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is niet duidelijk, of het ligt nog niet vast voordat de rechter oordeelt. Je essentie is wel goed, het OM moet aanklagen naar de bewijzen die ze hebben al is het alleen maar om geloofwaardig te blijven. Liever een OM die van laag naar hoog gaat dan vaak onterechte zaken begint. Het bewijs zal toch de conclusie leggen.
pi_81729586
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:55 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

/sarcasme

Laten we iedereenalle Telegraaflezers maar aanklagen voor moord, het komt vanzelf wel goed dan als er bewijs gevonden wordt.
Zo klopt 'ie.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:00:10 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_81729638
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Het is niet duidelijk, of het ligt nog niet vast voordat de rechter oordeelt. Je essentie is wel goed, het OM moet aanklagen naar de bewijzen die ze hebben al is het alleen maar om geloofwaardig te blijven. Liever een OM die van laag naar hoog gaat dan vaak onterechte zaken begint. Het bewijs moet het toch uitwijzen.
Moord is altijd met voorbedachte rade, anders is het doodslag. Blijkbaar hebben ze genoeg om een aanklacht wegens moord te rechtvaardigen anders hadden ze het wel op doodslag gehouden niet waar?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_81729645
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zo klopt 'ie.
Mja, en nu zitten we zeker op het niveau van Onzin.
pi_81729665
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Eérst de rest van het topic lezen, dan pas reageren, okee?
pi_81729693
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Moord is altijd met voorbedachte rade, anders is het doodslag. Blijkbaar hebben ze genoeg om een aanklacht wegens moord te rechtvaardigen anders hadden ze het wel op doodslag gehouden niet waar?
Beweer ik anders dan? Ik heb de OP wel gelezen hoor.
pi_81729694
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eérst de rest van het topic lezen, dan pas reageren, okee?
Zoek anders de juridische definitie van moord even op
pi_81729726
quote:

[..]

Onzin, de OvJ heeft voorarrest gevraagd op basis van de verdenking van doodslag, die was toen heel concreet. Een verdenking van moord voegt daar niks aan toe. Na en door het onderzoek is er gekozen waarvoor ze hem gaan vervolgen. Daar is het onderzoek namelijk voor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81729742
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het OM is van mening dat ze genoeg hebben. Of de rechter dat ook vind is maar de vraag.
Leaf
pi_81729774
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zoek anders de juridische definitie van moord even op
Hoeft niet, die ken ik wel. Ik heb al eerder uitgelegd waarom het nog niet duidelijk is dat het om moord gaat dus dat zal ik niet nog een keer doen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:03:54 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81729780
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een aantal mensen snappen gewoon niet goed hoe het werkt. Er is onderzoek gedaan naar de straffen en het blijkt dat wanneer de gewone man, jij en ik dus, dezelfde details van de zaak weten, ongeveer dezelfde straf geven als de rechter.
En een panel van gewone mensen dat de feiten kent laat ook regelmatig gevaarlijke criminelen op onbegeleid verlof gaan?
pi_81729785
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat dan weer wel.
quote:
Nee, dat is niet gebleken.
pi_81729828
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin, de OvJ heeft voorarrest gevraagd op basis van de verdenking van doodslag, die was toen heel concreet. Een verdenking van moord voegt daar niks aan toe. Na en door het onderzoek is er gekozen waarvoor ze hem gaan vervolgen. Daar is het onderzoek namelijk voor.
Ik denk (en ik hoop) dat je gelijk hebt, maar dat wil niet zeggen dat het geen mogelijkheid is. hoe vaak zou ik dit nog moeten herhalen?
pi_81729892
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

En een panel van gewone mensen dat de feiten kent laat ook regelmatig gevaarlijke criminelen op onbegeleid verlof gaan?
Ik zou niet weten waarom. Rechters laten mensen waarvan ze zeker weten dat het gevaarlijke criminelen zijn ook niet op onbegeleid verlof.
Leaf
pi_81730078
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:05 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk (en ik hoop) dat je gelijk hebt, maar dat wil niet zeggen dat het geen mogenlijkheid is. hoe vaak zou ik dit nog moeten herhalen?
Het delict waarvoor vervolgd wordt is tussentijds niet aan de orde, en als er met geen mogelijkheid sprake is van moord dan zal het OM daarvoor niet gaan vervolgen, en als er wel de mogelijkheid is van moord wel. Het verschil is dat er bij het voorarrest nog geen onderzoek was afgerond en bij de rechtszaak wel.
pi_81730146
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit of de aanklacht moord of doodslag is? Toen ging het OM er vanuit dat het doodslag was, dus was de aanklacht doodslag. Nu heeft verder onderzoek er blijkbaar toe geleid dat het OM er vanuit gaat dat het moord was, dus wordt de aanklacht moord. Ik zie het probleem niet .
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:14:37 #46
145755 kahaarin
pi_81730163
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik hoop het ook niet (ik denk het ook niet, trouwens). Maargoed, het OM kan zoveel stellen, de rechter zal er uiteindelijk toch over beslissen.
Dat klopt, maar we hebben in Nederland nog steeds geen juryrechtspraak of gekozen O'svJ of rechters, mijns inziens is het niet de bedoeling dat er naar de publieke opinie gekeken wordt, vooral niet bij dit soort zaken. Het risico is dan dat een rechter gaat redeneren dat de verdachte al in de pers is berecht of dat er een fout zit in de tenlastelegging. Ik hoop echt dat ze zich houden aan de feiten en aan de dingen die te bewijzen zijn, anders wordt het echt een zooitje.

edit, sorry had 2 zinnen in mijn hoofd.
be nice or go away
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:17:06 #47
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730262
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:07 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom. Rechters laten mensen waarvan ze zeker weten dat het gevaarlijke criminelen zijn ook niet op onbegeleid verlof.
Nee, Saban Baran was op geen enkele manier gevaarlijk. Dat viel ook nergens aan af te leiden. Mensen die met geweld meisjes dwingen tot prostitutie, borstvergrotingen en abortussen, en hun naam op die meisjes tatoueren geven geen enkele aanleiding om dat te denken.
pi_81730288
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het delict waarvoor vervolgd wordt is tussentijds niet aan de orde, en als er met geen mogelijkheid sprake is van moord dan zal het OM daarvoor niet gaan vervolgen, en als er wel de mogelijkheid is van moord wel. Het verschil is dat er bij het voorarrest nog geen onderzoek was afgerond en bij de rechtszaak wel.
Dat had je al gezegd (en ik weet hoe het werkt). Maar je snapt mijn punt nog steeds niet, dus nogmaals: Het OM kán (en dat is niet hetzelfde als "heeft") de aanklacht hebben opgeschaald naar moord omdat het publiek dat graag wil. Het kan. Het hoeft niet zo te zijn, maar het is een mogelijkheid. Het is dus niet mijn mening dat dat hier daadwerkelijk zo is gegaan, ik sluit het alleen niet uit. is het nou eens duidelijk, zeg?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:18:03 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730302
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:14 schreef Helly het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit of de aanklacht moord of doodslag is? Toen ging het OM er vanuit dat het doodslag was, dus was de aanklacht doodslag. Nu heeft verder onderzoek er blijkbaar toe geleid dat het OM er vanuit gaat dat het moord was, dus wordt de aanklacht moord. Ik zie het probleem niet .
Ik reageerde op een post waarin gesteld werd dat het rechtssysteem ons prima beschermt, wat gewoon duidelijk onzin is.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:19:21 #50
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730349
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:14 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar we hebben in Nederland nog steeds geen juryrechtspraak of gekozen O'svJ of rechters, mijns inziens is het niet de bedoeling dat er naar de publieke opinie gekeken wordt, vooral niet bij dit soort zaken. Het risico is dan dat een rechter gaat redeneren dat de verdachte al in de pers is berecht of dat er een fout zit in de tenlastelegging. Ik hoop echt dat ze zich houden aan de feiten en aan de dingen die te bewijzen zijn, anders wordt het echt een zooitje.

edit, sorry had 2 zinnen in mijn hoofd.
Publieke opinie maakt inderdaad niet uit, zolang criminelen maar een goede kwaliteit van leven hebben.
pi_81730355
Blijft nog op te klaren of Visscher, de politiechef @ Dordrecht en verantwoordelijk inzake het onderzoek, alles mogelijke heeft gedaan tijdens de eerste twee van de vijf dagen van onderzoek, vanaf het moment dat Milly was vermist.
Dat een nader onderzoek naar Sander V, een politieman in het korps van Visscher, vijf dagen lang geen prioriteit had : het lijkt of het stinkt. Alleen al het graven in een klein tuintje, wat makkelijk te zien zou zijn geweest, had argwaan kunnen wekken, al een of twee dagen na de verdwijning. Maar natuurlijk, die argwaan werd opgeschort, "het wordt later wel onderzocht", het ging immers om een bekende, een politieman. Sinne-kinne heet dat.
pi_81730479
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waarin gesteld werd dat het rechtssysteem ons prima beschermt, wat gewoon duidelijk onzin is.
In de meeste gevallen werkt het prima (wat niet wil zeggen dat er geen fouten worden gemaakt). Of jij moet ergens cijfertjes kunnen laten zien dat het merendeel van de criminelen-op-verlof meteen uit de gevangenis hun oude carriere weer oppakken, maar die cijfertjes zijn er natuurlijk niet. Die bestaan alleen in het hoofd van Viajero.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:24:54 #53
145755 kahaarin
pi_81730600
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Publieke opinie maakt inderdaad niet uit, zolang criminelen maar een goede kwaliteit van leven hebben.
Tja, zo kun je het ook lezen, het is maar wat je wil zien. Ik doelde op het gevaar dat hij op deze mannier misschien juist niet de straf gaat krijgen die hij verdient omdat er zo veel gedoe over is, maar goed.
Het is duidelijk dat je ietwat ongenuanceerd kijkt naar de posts die hier worden gedaan, zo lang ik maar weet wat ik bedoel mag jij lezen wat je wil. Maar leg me aub geen woorden in de mond, doe ik bij jou ook niet.
be nice or go away
pi_81730648
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

In de meeste gevallen werkt het prima (wat niet wil zeggen dat er geen fouten worden gemaakt). Of jij moet ergens cijfertjes kunnen laten zien dat het merendeel van de criminelen-op-verlof meteen uit de gevangenis hun oude carriere weer oppakken, maar die cijfertjes zijn er natuurlijk niet. Die bestaan alleen in het hoofd van Viajero.

NRC vandaag : Zelfkritiek Openbaar Ministerie na mislukte zaken
Lees het hier > http://www.nrc.nl/binnenl(...)ie_na_mislukte_zaken
pi_81730697
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:26 schreef quirigua het volgende:

[..]

NRC vandaag : Zelfkritiek Openbaar Ministerie na mislukte zaken
Lees het hier > http://www.nrc.nl/binnenl(...)ie_na_mislukte_zaken
Wat wil je hiermee zeggen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:28:19 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730719
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kijk uit, je raakt je vriendjes bij justitie kwijt. Fouten toegeven wordt bij justitie nog minder gedaan dan bij de maffia.

Maar goed, als er fouten gemaakt worden, wat gebeurt er dan mee? Helemaal niets. Degenen die die fouten maken mogen vol arrogantie verder blunderen.
pi_81730740
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef quirigua het volgende:
Blijft nog op te klaren of Visscher, de politiechef @ Dordrecht en verantwoordelijk inzake het onderzoek, alles mogelijke heeft gedaan tijdens de eerste twee van de vijf dagen van onderzoek, vanaf het moment dat Milly was vermist.
Dat een nader onderzoek naar Sander V, een politieman in het korps van Visscher, vijf dagen lang geen prioriteit had : het lijkt of het stinkt. Alleen al het graven in een klein tuintje, wat makkelijk te zien zou zijn geweest, had argwaan kunnen wekken, al een of twee dagen na de verdwijning. Maar natuurlijk, die argwaan werd opgeschort, "het wordt later wel onderzocht", het ging immers om een bekende, een politieman. Sinne-kinne heet dat.
Waarom zou Sander V prioriteit hebben moeten krijgen van de politie

Er waren meer mogelijke buurmannen in dat hofje.
Leaf
pi_81730782
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Kijk uit, je raakt je vriendjes bij justitie kwijt. Fouten toegeven wordt bij justitie nog minder gedaan dan bij de maffia.

Maar goed, als er fouten gemaakt worden, wat gebeurt er dan mee? Helemaal niets. Degenen die die fouten maken mogen vol arrogantie verder blunderen.
quote:
In drie gevallen legde het het OM wegens ‘verwijtbaar plichtsverzuim’ een disciplinaire maatregel op aan een medewerker.
http://www.volkskrant.nl/(...)er_fouten_overdreven
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:30:10 #59
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730786
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook lezen, het is maar wat je wil zien. Ik doelde op het gevaar dat hij op deze mannier misschien juist niet de straf gaat krijgen die hij verdient omdat er zo veel gedoe over is, maar goed.
Het is duidelijk dat je ietwat ongenuanceerd kijkt naar de posts die hier worden gedaan, zo lang ik maar weet wat ik bedoel mag jij lezen wat je wil. Maar leg me aub geen woorden in de mond, doe ik bij jou ook niet.
Ok, sorry, was niet persoonlijk bedoeld.

Ik wordt alleen een beetje aggressief als mensen hier constant criminelen verdedigen, zonder ook maar een seconde aan de slachtoffers te denken. Als theorie belangrijker is dan mensen dan begin ik het eng te vinden.
pi_81730807
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik wordt alleen een beetje aggressief als mensen hier constant criminelen verdedigen, zonder ook maar een seconde aan de slachtoffers te denken. Als theorie belangrijker is dan mensen dan begin ik het eng te vinden.
Ik zie hier niemand die een crimineel aan het verdedigen is.
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:31:31 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730834
quote:
wat is een disciplinaire maatregel? Een stevig gesprek, gevolgd door de gebruikelijke borrel?

Disciplinaire maatregel zegt echt helemaal niets als niet wordt uitgelegd wat die maatregel inhoudt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:31:47 #62
145755 kahaarin
pi_81730850
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef quirigua het volgende:
( Kinne-sinne? (ik vermoed dat je ons kent ons bedoelt? ) Zou het niet zo zijn dat wij gewoon niet op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurd bij zo'n onderzoek? Dit is wat ik bedoel met voorzichtig zijn met de publieke opinie, deze man heeft ongetwijfeld zijn stinkende best gedaan om het zo spoedig mogelijk op te lossen. Vooral omdat het een kind betrof. Laten we de nadruk aub op Sander V. houden, zodra hij is berecht kan er dan een evaluatie gedaan worden van de onderzoeksmethoden en eventuele fouten die gemaakt zijn. Ik weiger namelijk te geloven dat er ook maar iemand bij de politie de moord op een kind bewust onder het kleed wil stoppen.
be nice or go away
pi_81730906
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat het juristisch systeem (politie, OM, rechtbanken, Hoge Raad) kraakt en toe is aan reparatie. De zelfreflectie (Brouwer, HR) is niet goed genoeg ; niet doeltreffend en niet zuiver. De VWa laat ook niet de slagers keuren op salmonella. Op een veel grotere schaal : de performance van het juristische systeem kan de salmonella niet vinden, en al helemaal niet neutraliseren.
pi_81731111
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

( Kinne-sinne? (ik vermoed dat je ons kent ons bedoelt? ) Zou het niet zo zijn dat wij gewoon niet op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurd bij zo'n onderzoek? Dit is wat ik bedoel met voorzichtig zijn met de publieke opinie, deze man heeft ongetwijfeld zijn stinkende best gedaan om het zo spoedig mogelijk op te lossen. Vooral omdat het een kind betrof. Laten we de nadruk aub op Sander V. houden, zodra hij is berecht kan er dan een evaluatie gedaan worden van de onderzoeksmethoden en eventuele fouten die gemaakt zijn. Ik weiger namelijk te geloven dat er ook maar iemand bij de politie de moord op een kind bewust onder het kleed wil stoppen.
Laatste regel : ben ik met je eens. Regels daarvoor : ben ik met je eens. Regels met "stinkende" - nee !! Dat blijkt nergens uit.
Het probleem bij Visscher is dat hij onduidelijk was en bleef (de persconferentie op de dinsdag na de verdwijning van Milly) over het aanvankelijke onderzoek ; vaag. Dat wekt in het onderhavige geval achterdocht.
En sinne-kinne : vat het op als nadrukkelijke variatie van de correcte volgorde k-s.
pi_81731157
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat had je al gezegd (en ik weet hoe het werkt). Maar je snapt mijn punt nog steeds niet, dus nogmaals: Het OM kán (en dat is niet hetzelfde als "heeft") de aanklacht hebben opgeschaald naar moord omdat het publiek dat graag wil. Het kan. Het hoeft niet zo te zijn, maar het is een mogelijkheid. Het is dus niet mijn mening dat dat hier daadwerkelijk zo is gegaan, ik sluit het alleen niet uit. is het nou eens duidelijk, zeg?
Volgens mij weet je niet zo goed hoe het werkt. De aanklacht wordt namelijk niet opgeschaald. Moord is wat de aanklacht is, punt. Dat is wat er uit het onderzoek is gekomen volgens het OM, er was geen plan hem voor doodslag te vervolgen. Er wordt niks opgeschaald, en van doodslag naar moord zou al geen opschaling zijn, maar is een ander feitencomplex.

Het wordt een beetje een moeilijk verhaal om een verandering aan de Telegraaf toe te schrijven als er helemaal geen verandering is. De enige verandering is namelijk dat er nog geen onderzoek lag en er nog geen eis was, en die er nu wel is. Maar die verandering was er zonder Telegraaf ook wel geweest. En dat de Telegraaf graag de zwaarstmogelijke straf wil, dat was voordat het feit gepleegd was ook al bekend.
pi_81731216
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:33 schreef quirigua het volgende:

[..]

Dat het juristisch systeem (politie, OM, rechtbanken, Hoge Raad) kraakt en toe is aan reparatie.
De zelfreflectie (Brouwer, HR) is niet goed genoeg ; niet doeltreffend en niet zuiver. De VWa laat ook niet de slagers keuren op salmonella. Op een veel grotere schaal : de performance van het juristische systeem kan de salmonella niet vinden, en al helemaal niet neutraliseren.
Ik snap niet hoe je die conclusie trekt uit dat artikel. Dat er een fout wordt gemaakt wil nog niet zeggen dat het systeem niet deugt, fouten maken is helaas mens-eigen.
pi_81731245
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:40 schreef quirigua het volgende:

[..]

Laatste regel : ben ik met je eens. Regels daarvoor : ben ik met je eens. Regels met "stinkende" - nee !! Dat blijkt nergens uit.
Het probleem bij Visscher is dat hij onduidelijk was en bleef (de persconferentie op de dinsdag na de verdwijning van Milly) over het aanvankelijke onderzoek ; vaag. Dat wekt in het onderhavige geval achterdocht. En sinne-kinne : vat het op als nadrukkelijke variatie van de correcte volgorde k-s.
Natuurlijk gaat en kan die nog niet alles vertellen de dag nadat ze haar gevonden hebben.
Leaf
pi_81731337
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je die conclusie trekt uit dat artikel. Dat er een fout wordt gemaakt wil nog niet zeggen dat het systeem niet deugt, fouten maken is helaas mens-eigen.
Het gaat hierom : teveel fouten. Veel te veel fouten, en een zichzelf beschermende cultuur.
pi_81731343
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij weet je niet zo goed hoe het werkt. De aanklacht wordt namelijk niet opgeschaald. Moord is wat de aanklacht is, punt. Dat is wat er uit het onderzoek is gekomen volgens het OM, er was geen plan hem voor doodslag te vervolgen. Er wordt niks opgeschaald, en van doodslag naar moord zou al geen opschaling zijn, maar is een ander feitencomplex.

Het wordt een beetje een moeilijk verhaal om een verandering aan de Telegraaf toe te schrijven als er helemaal geen verandering is. De enige verandering is namelijk dat er nog geen onderzoek lag en er nog geen eis was, en die er nu wel is. Maar die verandering was er zonder Telegraaf ook wel geweest. En dat de Telegraaf graag de zwaarstmogelijke straf wil, dat was voordat het feit gepleegd was ook al bekend.
Ik refereer aan dit topic, waarschijnlijk heb je die gemist.
pi_81731472
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat en kan die nog niet alles vertellen de dag nadat ze haar gevonden hebben.
Het gaat hierom : hij heeft vijf dagen na de verdwijning, en vrijwel direct na de "bekentenis" van S niet kunnen uitleggen waarom het onderzoek na vijf dagen nog niets had opgeleverd ; tuintje graven bij buurtonderzoek niet gezien, ongelooflijk.
pi_81731500
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het gaat hierom : teveel fouten. Veel te veel fouten, en een zichzelf beschermende cultuur.
Uit het artikel blijkt dat er fouten worden gemaakt, jij leest dat kennelijk als "het systeem deugt niet". Dat staat er alleen niet. Als je logisch redeneert, kan je op basis van dat artikel niet tot die conclusie komen.
pi_81731693
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Uit het artikel blijkt dat er fouten worden gemaakt, jij leest dat kennelijk als "het systeem deugt niet". Dat staat er alleen niet. Als je logisch redeneert, kan je op basis van dat artikel niet tot die conclusie komen.
Allicht staat dat er niet - koekje van eigen deeg. De kritiek komt van anderen : van buiten het systeem ; trouwens ook wel van sommigen binnen het systeem. Lees wat Brouwer er over gezegd heeft, Wagenaar.
pi_81731880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:55 schreef quirigua het volgende:

[..]

Allicht staat dat er niet - koekje van eigen deeg. De kritiek komt van anderen : van buiten het systeem ; trouwens ook wel van sommigen binnen het systeem. Lees wat Brouwer er over gezegd heeft, Wagenaar.
Post díe links dan even, in plaats van een artikel wat je standpunt niet onderbouwt.
pi_81731929
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:50 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het gaat hierom : hij heeft vijf dagen na de verdwijning, en vrijwel direct na de "bekentenis" van S niet kunnen uitleggen waarom het onderzoek na vijf dagen nog niets had opgeleverd ; tuintje graven bij buurtonderzoek niet gezien, ongelooflijk.
Het onderzoek had wel degelijk wel opgeleverd. Als Sander V zichzelf niet had aangegeven, dan had de politie bij hem op de stoep gestaan later. Ze hadden namelijk uitgevonden dat zijn verklaringen niet helemaal klopte.

En de politie gaat niet bij elk buurtonderzoek meteen in de tuin graven. Zeker niet als er geen aanwijzingen zijn dat ze in de buurt is en er juist aanwijzingen zijn dat ze weg is gegaan.
Leaf
pi_81731965
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Hoeveel fouten hebben we het dan over?
Heb jij een lijstje met het aantal zaken dat het OM en rechters behandelen en hoe vaak het daarbij fout gaat?

Of reageer je, net als veel andere mensen, alleen maar op zaken die mis gaan en daardoor in de media komen.
Leaf
pi_81732216
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het onderzoek had wel degelijk wel opgeleverd. Als Sander V zichzelf niet had aangegeven, dan had de politie bij hem op de stoep gestaan later. Ze hadden namelijk uitgevonden dat zijn verklaringen niet helemaal klopte.

En de politie gaat niet bij elk buurtonderzoek meteen in de tuin graven. Zeker niet als er geen aanwijzingen zijn dat ze in de buurt is en er juist aanwijzingen zijn dat ze weg is gegaan.
Dat onderzoek, dat "wel degelijk" wat oplevert ! Na minimaal zes dagen ! Had nog langer geduurd, "Als Sander V zichzelf niet had aangegeven".
Een omgewoeld tuintje kijken we dan maar even over heen. Wie loopt er nou door een tuintje, belt aan en ziet niet dat er gespit is ?? Wat is dat voor onderzoek ??

Terwijl ze zeiden dat ze hem "al" zaterdag in het vizier hadden. Dat is opnieuw brandstof voor de achterdocht : het gaat over een politieman.
pi_81732363
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:09 schreef quirigua het volgende:

[..]

Dat onderzoek, dat "wel degelijk" wat oplevert ! Na minimaal zes dagen ! Had nog langer geduurd, "Als Sander V zichzelf niet had aangegeven".
Een omgewoeld tuintje kijken we dan maar even over heen. Wie loopt er nou door een tuintje, belt aan en ziet niet dat er gespit is ?? Wat is dat voor onderzoek ??

Terwijl ze zeiden dat ze hem "al" zaterdag in het vizier hadden. Dat is opnieuw brandstof voor de achterdocht : het gaat over een politieman.
Een politieman van een ander bureau. En zaterdag hadden ze ook nog andere mannen in het vizier. En nogmaals: de politie gaat niet bij elk buurtonderzoek meteen in de tuin graven. Zeker niet als er geen aanwijzingen zijn dat ze in de buurt is en er juist aanwijzingen zijn dat ze weg is gegaan.
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:12:51 #78
145755 kahaarin
pi_81732390
quote:

[..]

Ah, okay, dat ben ik met je eens, het moet niet zo zijn dat in alle technische verhandelingen wordt vergeten dat er een meisje van 12 dood is en dat er nu heel veel familie/vrienden/buren met de gevolgen zitten.
be nice or go away
pi_81732523
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Heb jij een lijstje met het aantal zaken dat het OM en rechters behandelen en hoe vaak het daarbij fout gaat?

Of reageer je, net als veel andere mensen, alleen maar op zaken die mis gaan en daardoor in de media komen.
De vraag "Hoeveel fouten" gaat over statistiek. Wat het OM of de rechters doen bestaat niet in termen van statistiek, of : pas bij een "zeker" percentage is "hoeveel fouten" relevant.
Het gaat om de bedrijfscultuur, en die laat te wensen over ; teveel. Zoek zelf maar de kleunen van het juristisch systeem bij elkaar, het zijn er meer dan goed is voor de reputatie van OM en rechterlijke macht (verwijs naar Brouwer/HR). Vandaar hun "zelfonderzoek", nu weer deze publicatie over het OM. De RK kerk doet tegenwoordig ook aan zelfonderzoek ; net zoiets.
pi_81732541
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het gaat schandalig vaak fout en de manier waarop het fout gaat is vaak belachelijk.

Heel vreemd is dat niet, want in zowel waarheidsvinding als strafmaatbepaling zijn rechters simpelweg ondeskundig, terwijl ze doen alsof ze wel deskundig zijn.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:17:57 #81
145755 kahaarin
pi_81732581
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:40 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het probleem bij Visscher is dat hij onduidelijk was en bleef (de persconferentie op de dinsdag na de verdwijning van Milly) over het aanvankelijke onderzoek ; vaag. Dat wekt in het onderhavige geval achterdocht.
En sinne-kinne : vat het op als nadrukkelijke variatie van de correcte volgorde k-s.
ik weet het niet, in het belang van het onderzoek kon hij niet te veel zeggen want toen was nog niet duidelijk dat ze al was omgebracht. We zullen wel zien denk ik, dit wordt vast nader bekeken, er is zoveel ophef dat er heus wel een onderzoek komt. Het zou mij alleen niets verbazen als blijkt dat hem geen nalatigheid oid wordt verweten. Natuurlijk ben ik geen rechercheur of onderzoeksleider, ik kan alleen mijn mening geven.
be nice or go away
pi_81732643
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:16 schreef quirigua het volgende:

[..]

De vraag "Hoeveel fouten" gaat over statistiek. Wat het OM of de rechters doen bestaat niet in termen van statistiek, of : pas bij een "zeker" percentage is "hoeveel fouten" relevant.
Het gaat om de bedrijfscultuur, en die laat te wensen over ; teveel. Zoek zelf maar de kleunen van het juristisch systeem bij elkaar, het zijn er meer dan goed is voor de reputatie van OM en rechterlijke macht (verwijs naar Brouwer/HR). Vandaar hun "zelfonderzoek". De RK kerk doet tegenwoordig ook ana zelfonderzoek ; net zoiets.
Ik zal niet ontkennen dat er fouten worden gemaakt maar ik vind het ook wel erg makkelijk om te stellen dat er teveel fouten worden gemaakt. Het blijft "mensen werken met mensen" zaken en dan zijn fouten nu eenmaal niet te vermijden.
Tenzij we criminelen meteen levenslang in de gevangenis gooien zal het gebeuren dat mensen ACHTERAF onterecht zijn vrijgelaten.
Leaf
pi_81732669
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:16 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het gaat om de bedrijfscultuur, en die laat te wensen over ; teveel. Zoek zelf maar de kleunen van het juristisch systeem bij elkaar, het zijn er meer dan goed is voor de reputatie van OM en rechterlijke macht (verwijs naar Brouwer/HR). Vandaar hun "zelfonderzoek", nu weer deze publicatie over het OM. De RK kerk doet tegenwoordig ook aan zelfonderzoek ; net zoiets.
Het is dus (volgens jou) niet objectief te bepalen dat het veel te vaak fout gaat en dat het systeem niet deugt. Dat, beste quirigua, is dus niets meer dan jouw mening, en ook nog een mening die niet op feiten is gebaseerd. Die mag je natuurlijk hebben, maar vindt je het heel erg dat ik die mening dan niet zo serieus neem?
pi_81732688
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat schandalig vaak fout en de manier waarop het fout gaat is vaak belachelijk.

Heel vreemd is dat niet, want in zowel waarheidsvinding als strafmaatbepaling zijn rechters simpelweg ondeskundig, terwijl ze doen alsof ze wel deskundig zijn.
Er is niemand die een 100% score zal halen daarbij.
Het toekomst voorspellen apparaat is nog niet uitgevonden.
Leaf
pi_81732737
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:12 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ah, okay, dat ben ik met je eens, het moet niet zo zijn dat in alle technische verhandelingen wordt vergeten dat er een meisje van 12 dood is en dat er nu heel veel familie/vrienden/buren met de gevolgen zitten.
Dat wordt zeker meegenomen. Daarom zijn er menselijke rechters die dergelijke zaken meewegen in hun vonnis.
Leaf
pi_81732810
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een politieman van een ander bureau. En zaterdag hadden ze ook nog andere mannen in het vizier. En nogmaals: de politie gaat niet bij elk buurtonderzoek meteen in de tuin graven. Zeker niet als er geen aanwijzingen zijn dat ze in de buurt is en er juist aanwijzingen zijn dat ze weg is gegaan.
Nou, nou, hoe ver kan je gaan ! Van een ander bureau ! En andere mannen in het vizier ! Een hele rij verdachten, en die politieman achterin de rij. Veel werk ! Dat kan natuurlijk allemaal, alleen het klinkt niet kien.

En nogmaals : als ik bij een rijtjeshuis aanbel, een of twee dagen na een verdwijning, en het is maart en er is in de tuin gespit, dan vraag ik me wel ff af of er tulpenbollen zijn geplant.
Maar natuurlijk, de collega's ("van een ander bureau") gaan dat nog onderzoeken, "later".
pi_81732910
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:23 schreef quirigua het volgende:

[..]

Nou, nou, hoe ver kan je gaan ! Van een ander bureau ! En andere mannen in het vizier ! Eeen hele rij verdachten, en die politieman achterin de rij. Dat kan natuurlijk allemaal, alleen het klinkt niet kien.

En nogmaals : als ik bij een rijtjeshuis aanbel, een of twee dagen na een verdwijning, en het is maart en er is in de tuin gespit, dan vraga ik me wel ff af of er tulpenbollen zijn geplant.
Maar natuurlijk, de collega's ("van ene ander bureau") gaan dat nog onderzoeken, "later".
Dat de politieman achterin de rij staat is jouw mening. Die deel ik niet.

Hoe kun jij vanaf de voordeur zien dat er in een tuin is gespit?
Daarnaast lag Milly waarschijnlijk begraven onder een stuk golfplaat dat daar al langer lag. Dus al zouden ze in de tuin hebben gekeken, dan hadden ze waarschijnlijk niks nieuws gezien.
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:27:54 #88
145755 kahaarin
pi_81732963
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:12 schreef VancouverFan het volgende:

Lijkt mij ook, hoe zit het nu precies met de bewijslast? Je mag toch ook niet zonder redelijk vermoeden van vuil spel zomaar in de tuin van iemand gaan graven? Hij stond op het lijstje van mannen die nader onderzocht moesten worden, pas als blijkt dat hij idd heeft gelogen kan er toch een bevel van een rechter gehaald worden? Bovendien, ook al zou ze daar liggen dan kan Sander V. ontkennen dat hij het heeft gedaan, dan was het aan het OM geweest om te bewijzen dat hij het had gedaan. Nu heeft hij bekend en zijn verhaal gedaan maar stel dat hij zijn mond had gehouden..... Dan mag ik hopen dat er eerst gedegen onderzoek was gedaan. Als een ongeleid projectiel door huizen en tuinen banjeren en alles overhoop trekken is natuurlijk geen onderzoek doen.
be nice or go away
pi_81733022
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:20 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Er is niemand die een 100% score zal halen daarbij.
Het toekomst voorspellen apparaat is nog niet uitgevonden.
Dat is geen reden om er dan maar met de pet naar te gooien, en dat gebeurt wel.
pi_81733085
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is geen reden om er dan maar met de pet naar te gooien, en dat gebeurt wel.
Dat is jouw mening.
Leaf
pi_81733096
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:17 schreef kahaarin het volgende:

[..]

ik weet het niet, in het belang van het onderzoek kon hij niet te veel zeggen want toen was nog niet duidelijk dat ze al was omgebracht. We zullen wel zien denk ik, dit wordt vast nader bekeken, er is zoveel ophef dat er heus wel een onderzoek komt. Het zou mij alleen niets verbazen als blijkt dat hem geen nalatigheid oid wordt verweten. Natuurlijk ben ik geen rechercheur of onderzoeksleider, ik kan alleen mijn mening geven.
Pardon ? De dinsdag (zes dagen na de verdwijning) van de persconferentie was het niet duidelijk dat ze "al" was omgebracht ? Kom nou ! Wat voor theater was dat dan, die party tent in de tuin, zes politieautos, een ambulance, meer dan 30 rechercheurs-en-zo op straat, in de tuin, in de buurt, schijnwerpers, afgezette straten. Dat theater was voorafgaand aan de dinsdag van de persconferentie.
pi_81733119
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Nee, dat is een constatering.
pi_81733147
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, hoe zit het nu precies met de bewijslast? Je mag toch ook niet zonder redelijk vermoeden van vuil spel zomaar in de tuin van iemand gaan graven? Hij stond op het lijstje van mannen die nader onderzocht moesten worden, pas als blijkt dat hij idd heeft gelogen kan er toch een bevel van een rechter gehaald worden? Bovendien, ook al zou ze daar liggen dan kan Sander V. ontkennen dat hij het heeft gedaan, dan was het aan het OM geweest om te bewijzen dat hij het had gedaan. Nu heeft hij bekend en zijn verhaal gedaan maar stel dat hij zijn mond had gehouden..... Dan mag ik hopen dat er eerst gedegen onderzoek was gedaan. Als een ongeleid projectiel door huizen en tuinen banjeren en alles overhoop trekken is natuurlijk geen onderzoek doen.
Je mag altijd rondkijken in een huis en tuin als de bewoner toestemming geeft. Pas als er duidelijke aanwijzingen zijn dat een persoon iets met de misdaad te maken heeft krijgt de politie een huiszoekingsbevel.
Leaf
pi_81733170
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is een constatering.
Dat is het pas als je het met feiten kunt onderbouwen.
Leaf
pi_81733322
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:33 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is het pas als je het met feiten kunt onderbouwen.
Als rechter en OM wijzen naar tunnelvisie bij politie als oorzaak, dan is wel duidelijk dat ze zelf nooit serieus aan waarheidsvinding hebben willen doen natuurlijk.

Maar dan gaan ze met zijn drieen het geheime raadkamertje in, en simsalabim, wordt daar de waarheid gevonden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:39:06 #96
145755 kahaarin
pi_81733359
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:31 schreef quirigua het volgende:

[..]

Pardon ? De dinsdag (zes dagen na de verdwijning) van de persconferentie was het niet duidelijk dat ze "al" was omgebracht ? Kom nou ! Wat voor theater was dat dan, die party tent in de tuin, zes politieautos, een ambulance, meer dan 30 rechercheurs-en-zo op straat, in de tuin, in de buurt, schijnwerpers, afgezette straten. Dat theater was voorafgaand aan de dinsdag van de persconferentie.
Oh, die persconferentie, nadat ze was gevonden, ik dat dat je de verklaring na haar verdwijning bedoelde. Op deze persco was het onderzoek evenmin afgelopen, er was een bekentenis meer niet.
Het feit dat ze is gevonden waar V. zei dat ze lag is natuurlijk wel een teken aan de wand.
Het is niet zo dat een bekentenis zaligmakend is, naar mijn mening was die verklaring best duidelijk en helder, we hebben gehoord wie het heeft gedaan, wanneer en wat de bevindingen waren. Het waarom en hoe moest gewoon nog blijken, dat wist niemand nog want V. moest nog verder worden gehoord.
Nogmaals, we zijn het gewoon niet eens, kan toch? Waarschijnlijk horen we nog wel hoe het precies zit en of er grove fouten zijn gemaakt.
be nice or go away
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:44:17 #97
145755 kahaarin
pi_81733562
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:32 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je mag altijd rondkijken in een huis en tuin als de bewoner toestemming geeft. Pas als er duidelijke aanwijzingen zijn dat een persoon iets met de misdaad te maken heeft krijgt de politie een huiszoekingsbevel.
Dat klopt, maar als de bewoner niet thuis is? Of niet wil dat er zonder bevel wordt gekeken?
Er werd (niet door jou geloof ik) gesuggereerd dat er gekeken moest worden in de tuin omdat duidelijk bleek dat er gegraven was, dat mag niet. Bij de eerste keer aanbellen was er toch niemand thuis bij huize V.? Als die betreffende agent dat had gedaan was het onrechtmatig verkregen bewijs.
be nice or go away
pi_81733853
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:44 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als de bewoner niet thuis is? Of niet wil dat er zonder bevel wordt gekeken?
Dan heeft de politie pech. Moet je voldoende bewijs verzamelen voor een huiszoekingsbevel. Dan mogen ze de deur openrammen als je niet thuis bent.
quote:
Er werd (niet door jou geloof ik) gesuggereerd dat er gekeken moest worden in de tuin omdat duidelijk bleek dat er gegraven was, dat mag niet. Bij de eerste keer aanbellen was er toch niemand thuis bij huize V.? Als die betreffende agent dat had gedaan was het onrechtmatig verkregen bewijs.
En dat wil je ook niet, want dan wordt er weer een fout gemaakt waarvan mensen hier zeggen dat dat niet kan.
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:11:05 #99
145755 kahaarin
pi_81734634
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:51 schreef VancouverFan het volgende:

Dan heeft de politie pech. Moet je voldoende bewijs verzamelen voor een huiszoekingsbevel. Dan mogen ze de deur openrammen als je niet thuis bent.

En dat wil je ook niet, want dan wordt er weer een fout gemaakt waarvan mensen hier zeggen dat dat niet kan.
Precies, dus kunnen ze het bijna nooit in ieders ogen goed doen.

Dit artikel komt uit het Parool:
quote:
Aanklacht: moord en seksueel misbruik Milly

DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) gaat de 26-jarige agent Sander V. vervolgen voor moord, seksueel misbruik, vrijheidsberoving en het verbergen van het dode lichaam van de 12-jarige Milly Boele. Dat meldt Justitie in Dordrecht vrijdag.

De huidige stand van het onderzoek heeft tot deze verdenking geleid, aldus het OM. Eerder was de verdenking juridisch gezien minder zwaar, namelijk doodslag. De dagvaarding met de beschudigingen is inmiddels aan de verdachte uitgereikt. Daarin staat dat V. op 4 juni moet voorkomen voor de meervoudige strafkamer in Dordrecht. De zaak zal dan overigens nog niet inhoudelijk worden behandeld, laat justitie weten.

De aanklacht is vrijdagochtend door de aanklager in een persoonlijk gesprek met de directe familie van Milly en hun advocaat Frank van Ardenne toegelicht. Om privéredenen worden over dit gesprek verder geen mededelingen gedaan.

Reactie Van Ardenne
In een eerste reactie zegt Van Ardenne namens de familie dat de ontmoeting met de officier van justitie ''constructief'' was. ''De ongerustheid over de verdenking doodslag en dat V. niet voor de zwaarste verdenking zou worden aangepakt, is weggenomen nu de verdachte toch gaat worden vervolgd voor moord.''

De 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven. Hij meldde zich bij de politie. Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis. (ANP)

21-05-10 13:10
Volgens het OM komt de nieuwe, zwaardere aanklacht door de stand van zaken in het onderzoek, dus niet door de publieke opinie. Het kan best zijn dat die wel mee heeft gespeeld natuurlijk, dat weet ik verder niet.
Dat onderstreepte stukje begrijp ik niet zo goed, waar is die zitting dan wel voor? Weet iemand dat?
be nice or go away
pi_81734661
Ik blijf het me afvragen he? Hoe zou zo'n man zich voelen.. kun je nog slapen met zoiets op je geweten? Het leed wat hij anderen heeft aangedaan? De wetenschap dat je een politieman bent en dat dát toch wel heel erg beschamend is, als je zoiets doet.
Wat mankeert hem om een meisje te misbruiken, te doden, in de tuin te begraven in de hoop dat het niet uit zou komen.
Zijn carriere, zijn reputatie, zijn familie en vrienden .. Hij heeft het allemaal weggegooid vanwege een pleziertje - dat logischerwijs ook nog een trauma zou veroorzaken bij zijn slachtoffer en resulterend in haar dood dus- zou hij niet heel erg veel spijt hebben, suicidaal worden, whatever?
Niet dat ik medelijden heb, maar ik vraag me wel vaker af wat zo'n zieke geest eigenlijk denkt en voelt..
pi_81735489
quote:

[..]

Tsja. Ik word een beetje agressief van mensen die zonder enig verstand van zaken hun onderbuik gevoelens staan te ventileren.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_81736322
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
...
Volgens het OM komt de nieuwe, zwaardere aanklacht door de stand van zaken in het onderzoek, dus niet door de publieke opinie. Het kan best zijn dat die wel mee heeft gespeeld natuurlijk, dat weet ik verder niet.
Dat onderstreepte stukje begrijp ik niet zo goed, waar is die zitting dan wel voor? Weet iemand dat?
Waarschijnlijk is het een regiezitting.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:53:56 #103
145755 kahaarin
pi_81736939
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het een regiezitting.
Okay, thnx!

Dus eigenlijk een soort van afbakenen/evalueren wat er gebeurd is qua onderzoek en in kaart brengen wat er nog moet gebeuren om de zaak netjes op de rails te zetten?
uit de link:
quote:
De onderwerpen die tijdens de zitting aan de orde komen betreffen de stand van het onderzoek, en met name de vraag of aanvullend onderzoek zoals het horen van getuigen gewenst is voordat de inhoudelijke behandeling van de zaak begint.
be nice or go away
pi_81739660
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 19:20 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is dus (volgens jou) niet objectief te bepalen dat het veel te vaak fout gaat en dat het systeem niet deugt. Dat, beste quirigua, is dus niets meer dan jouw mening, en ook nog een mening die niet op feiten is gebaseerd. Die mag je natuurlijk hebben, maar vindt je het heel erg dat ik die mening dan niet zo serieus neem?
Niet objectief ? Gewoon tellen, dat leren kinderen al op de basisschool ; turven.
Verder : je mag. Je mag het ook vragen aan Brouwer (HR, den Haag), daar hoor je hetzelfde. Dat je daar njet tegen kunt, dat mag ook. Dat het erop lijkt dat enkelen hier "vriendjes" uit de wind zouden willen houden (eerdere topics ?), daar wordt het misschien dubieus. Het zal de noodzaak van het uitmesten van de juristische stal niet in de weg staan. Probeer eens : Schiedamse parkmoord, Putten, Deventer, mr Stolk (HR), de plof van Enschede, mr Rambouillet, @t ramdom ; en er zijn zo-o-veel meer casus. Teken aan de wand : zelfs ex-leden van de HR zeggen het openlijk.
pi_81740014
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

Niet objectief ? Gewoon tellen, dat leren kinderen al op de basisschool ; turven.
Verder : je mag. Je mag het ook vragen aan Brouwer (HR, den Haag), daar hoor je hetzelfde. Dat je daar njet tegen kunt, dat mag ook. Dat het erop lijkt dat enkelen hier "vriendjes" uit de wind zouden willen houden (eerdere topics ?), daar wordt het misschien dubieus. Het zal de noodzaak van het uitmesten van de juristische stal niet in de weg staan. Probeer eens : Schiedamse parkmoord, Putten, Deventer, mr Stolk (HR), de plof van Enschede, mr Rambouillet, @t ramdom ; en er zijn zo-o-veel meer casus. Teken aan de wand : zelfs ex-leden van de HR zeggen het openlijk.
Er worden flinke fouten gemaakt, dat is waar ja.. En vriendjespolitiek komt ongetwijfeld ook voor. Alleen dat moet je dan wel afzetten tegen de zaken waar alles naar wens verloopt.
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:04:20 #106
16715 Mylene
*schatje*
pi_81966475
quote:
'Sander V. wurgde Milly Boele met riem'
DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) in Dordrecht verdenkt Sander V. ervan de 12-jarige Milly Boele te hebben gewurgd met een riem. Dat staat volgens een woordvoerster van het OM in de tenlastelegging, zo heeft ze donderdag gemeld.

Volgens de zegsvrouw staat daar ook in dat de 26-jarige agent Milly naar zijn woning heeft gelokt. Vervolgens zou hij de voordeur op slot hebben gedaan, haar mobieltje hebben afgepakt en onklaar hebben gemaakt. Hij zou haar polsen hebben vastgebonden met tie-rips en haar hebben gedwongen om stil te zijn, op haar knieën te zitten en hem niet aan te kijken. V. bleef al die tijd in haar buurt, aldus het OM.
bron
pi_81966540
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
He bah wat akelig.

Dat komt inderdaad wat dichter bij moord in de buurt. Nu snap ik de woede van de ouders helemaal. Wat een idioot.
pi_81966747
En die tie-wraps schijnen zelfs zo strak te kunnen zitten dat ze de hele bloedsomloop afknellen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tie-wrap
pi_81970336
quote:

[..]

bron
De smeerlap

Duidelijk moord met voorbedachte rade. Een zieke geest die niet meer vrij hoort te komen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:15:35 #110
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81972041
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 20:29 schreef ijdod het volgende:

[..]

Tsja. Ik word een beetje agressief van mensen die zonder enig verstand van zaken hun onderbuik gevoelens staan te ventileren.
Een andere mening hebben over straffen en verlof voor criminelen is onderbuikgevoelens?

Ik heb het idee dat onderbuik het nieuwe racist/nazi is, een woord dat je altijd kan gebruiken als de argumenten op zijn en je je toch graag superieur wil voelen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:17:59 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81972159
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er worden flinke fouten gemaakt, dat is waar ja.. En vriendjespolitiek komt ongetwijfeld ook voor. Alleen dat moet je dan wel afzetten tegen de zaken waar alles naar wens verloopt.
Waarom? Als het in een aantal zaken perfect verloopt dan is dat geen excuus om het verder maar niet te hebben over de zaken waar het gigantisch foutgaat. Vooral niet als daar voor de mensen die de fouten maken nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.
pi_81973197
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom? Als het in een aantal zaken perfect verloopt dan is dat geen excuus om het verder maar niet te hebben over de zaken waar het gigantisch foutgaat. Vooral niet als daar voor de mensen die de fouten maken nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.
Dat heb ik nergens beweerd!

Je moet natuurlijk niet mijn tekst verkeerd begrijpen, of me woorden in de mond leggen.

Voor een juiste beeldvorming moet je wel alle gegevens erin betrekken. Dat was mijn commentaar op een ander berichtje.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:52:43 #113
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81978701
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens beweerd!

Je moet natuurlijk niet mijn tekst verkeerd begrijpen, of me woorden in de mond leggen.

Voor een juiste beeldvorming moet je wel alle gegevens erin betrekken. Dat was mijn commentaar op een ander berichtje.
Ik zie niet in waarom je de zaken waar het wel goed gaat moet meenemen in het oordeel over de zaken waar het echt heel fout gaat, en vooral in het oordeel over een gebrek aan interesse bij het rechtssysteem om daar ook iets aan te doen.

Vergeet niet dat er ook veel zaken zijn waarbij het flink fout gaat die niet in de media komen.

Ik heb persoonlijk in mijn omgeving meegemaakt dat een schizofrene moordenaar na minder dan drie jaar weer vrolijk vrij rondliep. En dat is in geen enkele krant of tv uitzending gekomen.
pi_81979384
quote:
bron
Ik heb echt mijn best gedaan maar naast sensatiezucht zie ik werkelijk geen andere nieuwswaarde van het naar buiten van dit soort details, minutieus beschreven wat hij allemaal uitgevoerd heeft. Dat is voor de direct betrokkenen al erg genoeg.
pi_81981921
Als dat allemaal waar is, dan is er inderdaad amper sprake van doodslag.

Ik snap alleen niet waarom ze dit nu al naar buiten brengen. Eerst weken lang moeilijk doen over doodslag of moord en dan ineens allerlei gruwelijke details naar buiten brengen.
Leaf
pi_81982948
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom je de zaken waar het wel goed gaat moet meenemen in het oordeel over de zaken waar het echt heel fout gaat, en vooral in het oordeel over een gebrek aan interesse bij het rechtssysteem om daar ook iets aan te doen.

Vergeet niet dat er ook veel zaken zijn waarbij het flink fout gaat die niet in de media komen.

Ik heb persoonlijk in mijn omgeving meegemaakt dat een schizofrene moordenaar na minder dan drie jaar weer vrolijk vrij rondliep. En dat is in geen enkele krant of tv uitzending gekomen.
Omdat je dan weet hoe vaak het fout gaat.
Dat doet niks af aan de noodzaak om dingen te verbeteren.
  Admin donderdag 27 mei 2010 @ 20:14:01 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81984623
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Modus het volgende:

[..]

Ik heb echt mijn best gedaan maar naast sensatiezucht zie ik werkelijk geen andere nieuwswaarde van het naar buiten van dit soort details, minutieus beschreven wat hij allemaal uitgevoerd heeft. Dat is voor de direct betrokkenen al erg genoeg.

Ik ook, ik zie hier totaal geen nieuwswaarde in.
Gewurgd lijkt me voldoende.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin vrijdag 28 mei 2010 @ 09:50:21 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_82009928
Wat grappig eigenlijk,
alle oeh's en ah's en tig topics vol toen het net gebeurd was,
nu komen de echt ranzige details boven water die geen enkele nieuwswaarde hebben en er reageert bijna niemand meer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:05:14 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_82010408
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

enige wat het mij eigenlijk verteld is dat het wel heel erg vooropgezet is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_82010419
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef yvonne het volgende:
Wat grappig eigenlijk,
nu komen de echt ranzige details boven water die geen enkele nieuwswaarde hebben en er reageert bijna niemand meer.
De massa-hysterie is wel een beetje over nu ja

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2010 10:05:45 ]
pi_82013487
Er zijn altijd mensen die het 'interessant' vinden om de details van zoiets te horen. Er zijn genoeg programma's op tv waarin dergelijke moorden tot op de detail worden verteld. (Peter r de vries, Reportage etc...)

Maar voor de ouders en familie lijkt het me verschrikkelijk om zoiets te horen.
pi_82657186
Ouders vermoorde Milly sturen justitie brandbrief
quote:

DORDRECHT - Fred en Tineke Boele, ouders van het vermoorde meisje Milly, hebben een brandbrief gestuurd naar justitie. Zij vrezen dat de van de moord verdachte Sander V. zonder speciale psychiatrische behandeling terugkeert in de maatschappij.

Sander V.Zij dringen er op aan dat V. wordt onderzocht in het Pieter Baan Centrum, schrijft het AD.

Het is doorgaans gebruikelijk dat verdachten van seksueel getinte kindermoordzaken in die kliniek worden onderzocht om te achterhalen of zij een tbs-maatregel opgelegd zouden moeten krijgen. Justitie zegt dat de veiligheid van ex-politieagent V. niet kan worden gewaarborgd in de kliniek. (AK)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tie-brandbrief.dhtml
pi_82657310
Het word denk ik na de 2e brandbrief van de ouders ook weleens tijd dat die zich niet met juridische aspect gaan bemoeien en het OM gewoon hun werk laten doen en niet de praktische aspecten gaan mixen met emotionele aspecten
pi_82657589
quote:
Justitie zegt dat de veiligheid van ex-politieagent V. niet kan worden gewaarborgd in de kliniek.
Dat mag geen argument zijn om hem niet psychisch te onderzoeken, zodat hij geen tbs krijgt. Zijn er geen andere manieren om dit voor elkaar te krijgen dan?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:48:39 #125
3542 Gia
User under construction
pi_82657876
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja maar wurgen met je blote handen, kun je nog in een opwelling doen, zelfs niet per se met als doel het doden. Bewust een riem pakken voor dat doel, duidt duidelijker op voorbedachte rade.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 11:51:54 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_82658005
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat mag geen argument zijn om hem niet psychisch te onderzoeken, zodat hij geen tbs krijgt. Zijn er geen andere manieren om dit voor elkaar te krijgen dan?
Jawel, het AD heeft namelijk de volgende zin weggelaten uit het nieuwsbericht:
quote:
V. wordt nu buiten de kliniek psychisch onderzocht.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_TBS_voor_Sander_V.
pi_82658135
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef yvonne het volgende:
Wat grappig eigenlijk,
Noem me afgestompt, maar ik zie geen ranzige details.
pi_82658765
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 11:51 schreef freako het volgende:

[..]

Jawel, het AD heeft namelijk de volgende zin weggelaten uit het nieuwsbericht:
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)n_TBS_voor_Sander_V.
Vreemd dat ze die zin eruit halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')