Misschien dacht het OM dat deze zaak uit de publieke opinie verdwenen was. Deze zaak stinkt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef yvonne het volgende:
Het verbaasde me wel dat we zo enorm bitter weinig van deze zaak horen.
En dat roept vragen op ja...
Ja, raar. Ik had begrepen dat het in de eerste instantie de wens van de familie was dat de media de zaak nu wat zouden laten rusten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef yvonne het volgende:
Het verbaasde me wel dat we zo enorm bitter weinig van deze zaak horen.
Juistquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef serana82 het volgende:
moord en niks anders! vind het zo jammer van ons systheem...
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:55 schreef polderturk het volgende:
Eerst wordt hij niet verdacht terwijl de moeder duidelijk had aangegeven dat Milly het over een buur aan de deur had over de telefoon. Hij gaf zichzelf aan pas nadat zijn vriendin hem had aangespoord. Nu is de aanklacht van het OM doodslag ipv moord? Wat is er aan de hand? Vriendjespolitiek? Of weet Sander V wat van het OM dat wij niet mogen weten?
Hopelijk krijgt hij TBS.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Sinofiel het volgende:
Als hij maar 15 jaar krijgt bevestigt dat weer al mijn ideeën over gerechtigheid in Nederland: Je moet het zelf doen.
Ergens snap ik ook wel dat de eis moord niet kan worden waargemaakt. Dan moet bewezen zijn dat Sander van tevoren al van plan was Milly te doden. Ja, hij heeft haar vermoord. Maar of dat zijn bedoeling was op het moment dat hij met haar kat voor de deur stond?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:44 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
JA!!!!
Of, en dit is maar een wilde gok hoor, misschien heeft het OM informatie waardoor ze hem niet voor moord maar voor doodslag vervolgen. Gewoon, omdat het doodslag was en geen moord.
Ik snap best dat de ouders een zo hoog mogelijke straf willen, dat zou ik zelf ook graag zien. Maar het begint toch echt met de vraag of je wel of niet voldoet aan de delictsomschrijving. En mensen in dit topic lijken te denken dat moord hetzelfde is als doodslag, maar dan net iets erger. En aangezien de dood van Milly heel erg is, moet dit ook wel moord zijn. Tja
Precies, er is nog nauwelijks iets bekend over de omstandigheden. De enige instantie die alle informatie wél heeft is het OM, en die zijn tot de conclusie gekomen dat doodslag het hoogst haalbare is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ergens snap ik ook wel dat de eis moord niet kan worden waargemaakt. Dan moet bewezen zijn dat Sander van tevoren al van plan was Milly te doden. Ja, hij heeft haar vermoord. Maar of dat zijn bedoeling was op het moment dat hij met haar kat voor de deur stond?
Het is ook nog steeds niet duidelijk of ze elkaar van tevoren nu redelijk hebben gekend of niet.
En is ze nu verkracht of niet?
Nou ja, het zal de komende maanden wel wat duidelijker worden.
Ja tuurlijk, dat was in het begin al duidelijkquote:
Bron?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:55 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat was in het begin al duidelijk
Dan zou het moord met voorbedachte rade zijn. Moord is op zich al een goed idee, dat is toch wat hij heeft gedaan, waarna hij haar begroef in zijn achtertuin? Blijft lastig om er iets over te zeggen inderdaad.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ergens snap ik ook wel dat de eis moord niet kan worden waargemaakt. Dan moet bewezen zijn dat Sander van tevoren al van plan was Milly te doden. Ja, hij heeft haar vermoord. Maar of dat zijn bedoeling was op het moment dat hij met haar kat voor de deur stond?
Het is ook nog steeds niet duidelijk of ze elkaar van tevoren nu redelijk hebben gekend of niet.
En is ze nu verkracht of niet?
Nou ja, het zal de komende maanden wel wat duidelijker worden.
In de volksmond wordt moord ook vaak gebruikt voor doodslag, maar het onderscheidende element tussen moord en doodslag is juist de voorbedachte rade. Zonder voorbedachte rade geen moord. De discussie nu is ontstaan doordat doorgaans voor het (zwaardere) moord wordt vervolgd en dat naar beneden wordt bijgesteld indien nodig. Hier is het andersom en dat leidt tot argwanende blikken, zeker omdat het om een politieagent gaat als verdachte.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef missziggy het volgende:
[..]
Dan zou het moord met voorbedachte rade zijn. Moord is op zich al een goed idee, dat is toch wat hij heeft gedaan, waarna hij haar begroef in zijn achtertuin? Blijft lastig om er iets over te zeggen inderdaad.
Hij zal wel bekend hebben dat het per ongeluk was gegaan (), anders zou het OM daar niet op komen toch? Of een deal gemaakt.
Of ik kijk teveel misdaadseries
Nee, dat is nooit naar buiten gebrachtquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:55 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat was in het begin al duidelijk
bronquote:OM verzwaart verdenking zaak-Milly tot moord
Uitgegeven: 8 mei 2010 14:25
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 14:27
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten de verdenking tegen politieman Sander V. te verzwaren van doodslag naar moord. Dat heeft advocaat Frank van Ardeenne zaterdag te horen gekregen van Justitie.
Op doodslag staat een maximale gevangenisstraf van vijftien jaar.
Voor moord is deze maximale gevangenisstraf levenslang, in Nederland een straf waarbij de veroordeelde ook daadwerkelijk zijn of haar hele leven niet meer vrij komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |