abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81171090
Dat riekt naar klasse-justitie : het OM versus een politie agent. Deze laatste (Sander V.) word "voorlopig" niet van moord verdacht, maar alleen van doodslag.

<quote, Novum/internet>
- - Sander V. moet worden vervolgd voor de moord op de 12-jarige Milly Boele. Dat zeggen haar ouders zaterdag in De Telegraaf. Ze zijn het er niet mee eens dat justitie V. alleen vervolgt voor doodslag en denken erover juridische stappen te zetten. - - Hun advocaat Frank van Ardenne zegt in de krant dat er 'tal van aanwijzingen' zijn dat de moord is voorbereid. Doodslag wordt minder zwaar bestraft dan moord.

<quote, volkskrant vandaag>
ROTTERDAM - De ouders van de vermoorde Milly Boele uit Dordrecht eisen van het Openbaar Ministerie (OM) dat de verdenking tegen de vermeende moordenaar van hun dochter, politieman Sander V., moord wordt in plaats van doodslag. - -
Op doodslag staat een maximale gevangenisstraf van vijftien jaar. Voor moord levenslang, in Nederland een straf waarbij de veroordeelde ook daadwerkelijk zijn of haar hele leven niet meer vrij komt.
De ouders van Milly hebben advocaat Frank van Ardenne in de arm genomen om de verdenking moord zonodig af te dwingen in een speciale procedure daarvoor bij het gerechtshof.
Van Ardenne snapt de keuze van doodslag helemaal niet, zegt hij zaterdag. ‘Normaal wordt er door justitie zo zwaar mogelijk ingezet. In deze zaak gebeurt dat niet, terwijl de omstandigheden zich daar juist wel voor lenen. V. heeft haar immers uit haar woning meegenomen. Dan zou je toch voorbedachte rade kunnen vermoeden.’

In een interview met De Telegraaf zaterdag spreken de ouders van Milly zelf hun verbijstering uit over de verdenking doodslag die nu voor V. geldt. - - De tijdens het misdrijf 26-jarige agent van het korps Rotterdam Rijnmond heeft het doden van het 12-jarige meisje toegegeven. - - Daarna vond de politie het lichaam van Milly in zijn tuin, vlakbij haar ouderlijk huis.

Van Ardenne heeft het OM gevraagd waarom de verdenking op dit moment doodslag is. ‘Daar kreeg ik niet echt antwoord op. Mijn vraag werd afgedaan met de reden dat het om een voorlopige keuze ging en dat die keuze voor het proces nog kan worden veranderd.’ De advocaat gaat met de ouders van Milly Boele nog op gesprek bij de aanklager die het fatale misdrijf onderzoekt.
De vermissing en de dood van Milly leidde tot grote verontwaardiging in Dordrecht en de rest van het land. De schok werd extra vergroot omdat een politieman toe heeft gegeven dat hij verantwoordelijk voor haar dood is.
pi_81171532
Wat een kutOP
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81171969
Eerst wordt hij niet verdacht terwijl de moeder duidelijk had aangegeven dat Milly het over een buur aan de deur had over de telefoon. Hij gaf zichzelf aan pas nadat zijn vriendin hem had aangespoord. Nu is de aanklacht van het OM doodslag ipv moord? Wat is er aan de hand? Vriendjespolitiek? Of weet Sander V wat van het OM dat wij niet mogen weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 08-05-2010 12:13:00 ]
pi_81172192
Met genoeg maatschappelijke druk zal het wel moord worden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81172257
moord en niks anders! vind het zo jammer van ons systheem...
  Admin zaterdag 8 mei 2010 @ 12:02:48 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81172265
Het verbaasde me wel dat we zo enorm bitter weinig van deze zaak horen.

En dat roept vragen op ja...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:31 #7
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_81172298
Niet weer een Milly topic
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_81172585
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef yvonne het volgende:

En dat roept vragen op ja...
Misschien dacht het OM dat deze zaak uit de publieke opinie verdwenen was. Deze zaak stinkt.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:13:16 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_81172632
is geen fijne uitslag voor de nabestaanden, dat had justitie moeten kunnen weten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_81172739
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef yvonne het volgende:
Ja, raar. Ik had begrepen dat het in de eerste instantie de wens van de familie was dat de media de zaak nu wat zouden laten rusten.
pi_81173397
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:02 schreef serana82 het volgende:
moord en niks anders! vind het zo jammer van ons systheem...
Juist

Men zal dit de politiek duidelijk moeten maken, dat het er niet toe mag doen dat het hier een politieman betreft

Het is duidelijk een dwangmatige lustmoordenaar, het zou me niet verbazen als hij meer gedaan heeft , is daar onderzoek naar gedaan??

[ Bericht 14% gewijzigd door Bruno25 op 08-05-2010 12:42:32 ]
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  † In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 12:36:45 #12
43556 miss_dynastie
pi_81173430
Op de site van de telegraaf een interview met de ouders.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_straf__.html?p=2,1
Ik heb het gevoel dat die ouders zich hiertoe gedwongen voelen door justitie, om aandacht te vragen voor de aanklacht. Verschrikkelijk
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:38:17 #13
301714 Sinofiel
Rollende steen
pi_81173475
Als hij maar 15 jaar krijgt bevestigt dat weer al mijn ideeën over gerechtigheid in Nederland: Je moet het zelf doen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:44:45 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_81173669
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:55 schreef polderturk het volgende:
Eerst wordt hij niet verdacht terwijl de moeder duidelijk had aangegeven dat Milly het over een buur aan de deur had over de telefoon. Hij gaf zichzelf aan pas nadat zijn vriendin hem had aangespoord. Nu is de aanklacht van het OM doodslag ipv moord? Wat is er aan de hand? Vriendjespolitiek? Of weet Sander V wat van het OM dat wij niet mogen weten?

JA!!!!

Of, en dit is maar een wilde gok hoor, misschien heeft het OM informatie waardoor ze hem niet voor moord maar voor doodslag vervolgen. Gewoon, omdat het doodslag was en geen moord.

Ik snap best dat de ouders een zo hoog mogelijke straf willen, dat zou ik zelf ook graag zien. Maar het begint toch echt met de vraag of je wel of niet voldoet aan de delictsomschrijving. En mensen in dit topic lijken te denken dat moord hetzelfde is als doodslag, maar dan net iets erger. En aangezien de dood van Milly heel erg is, moet dit ook wel moord zijn. Tja
pi_81173812
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Sinofiel het volgende:
Als hij maar 15 jaar krijgt bevestigt dat weer al mijn ideeën over gerechtigheid in Nederland: Je moet het zelf doen.
Hopelijk krijgt hij TBS.
Dat kan tot in het oneindige verlengd worden. Ik denk sowieso dat ie dat gaat krijgen.

Fimpje gekeken: arme ouders. Het lijken ook hele lieve mensen. Ze zijn echt verdrietig, maar komen toch heel rustig en nuchter over. Maar ze willen, en gelijk hebben ze, dat Sander gewoon nooit meer een vrij man wordt, omdat ze bang zijn dat hij nog eens iemand zoiets aan kan doen.
pi_81173895
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

JA!!!!

Of, en dit is maar een wilde gok hoor, misschien heeft het OM informatie waardoor ze hem niet voor moord maar voor doodslag vervolgen. Gewoon, omdat het doodslag was en geen moord.

Ik snap best dat de ouders een zo hoog mogelijke straf willen, dat zou ik zelf ook graag zien. Maar het begint toch echt met de vraag of je wel of niet voldoet aan de delictsomschrijving. En mensen in dit topic lijken te denken dat moord hetzelfde is als doodslag, maar dan net iets erger. En aangezien de dood van Milly heel erg is, moet dit ook wel moord zijn. Tja
Ergens snap ik ook wel dat de eis moord niet kan worden waargemaakt. Dan moet bewezen zijn dat Sander van tevoren al van plan was Milly te doden. Ja, hij heeft haar vermoord. Maar of dat zijn bedoeling was op het moment dat hij met haar kat voor de deur stond?
Het is ook nog steeds niet duidelijk of ze elkaar van tevoren nu redelijk hebben gekend of niet.
En is ze nu verkracht of niet?

Nou ja, het zal de komende maanden wel wat duidelijker worden.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:54:37 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_81173971
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ergens snap ik ook wel dat de eis moord niet kan worden waargemaakt. Dan moet bewezen zijn dat Sander van tevoren al van plan was Milly te doden. Ja, hij heeft haar vermoord. Maar of dat zijn bedoeling was op het moment dat hij met haar kat voor de deur stond?
Het is ook nog steeds niet duidelijk of ze elkaar van tevoren nu redelijk hebben gekend of niet.

Precies, er is nog nauwelijks iets bekend over de omstandigheden. De enige instantie die alle informatie wél heeft is het OM, en die zijn tot de conclusie gekomen dat doodslag het hoogst haalbare is.

Dan ga ik voorlopig liever op hun oordeel af dan een paar FOKkers die nu al besloten hebben dat dit een doofpot-affaire is
pi_81173988
quote:

[..]
Ja tuurlijk, dat was in het begin al duidelijk
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81174040
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:55 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Bron?

Dat is namelijk nooit officieel naar buiten gekomen. Ook niet hoé ze om het leven is gebracht.
pi_81174597
quote:

[..]

Dan zou het moord met voorbedachte rade zijn. Moord is op zich al een goed idee, dat is toch wat hij heeft gedaan, waarna hij haar begroef in zijn achtertuin? Blijft lastig om er iets over te zeggen inderdaad.
Hij zal wel bekend hebben dat het per ongeluk was gegaan ( ), anders zou het OM daar niet op komen toch? Of een deal gemaakt.

Of ik kijk teveel misdaadseries
pi_81174970
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef missziggy het volgende:

† In Memoriam † zaterdag 8 mei 2010 @ 13:35:12 #22
43556 miss_dynastie
pi_81175216
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef missziggy het volgende:

[..]

Dan zou het moord met voorbedachte rade zijn. Moord is op zich al een goed idee, dat is toch wat hij heeft gedaan, waarna hij haar begroef in zijn achtertuin? Blijft lastig om er iets over te zeggen inderdaad.
Hij zal wel bekend hebben dat het per ongeluk was gegaan ( ), anders zou het OM daar niet op komen toch? Of een deal gemaakt.

In de volksmond wordt moord ook vaak gebruikt voor doodslag, maar het onderscheidende element tussen moord en doodslag is juist de voorbedachte rade. Zonder voorbedachte rade geen moord. De discussie nu is ontstaan doordat doorgaans voor het (zwaardere) moord wordt vervolgd en dat naar beneden wordt bijgesteld indien nodig. Hier is het andersom en dat leidt tot argwanende blikken, zeker omdat het om een politieagent gaat als verdachte.
pi_81175550
Voorbedachte rade moet je je ook weer niet al teveel van voorstellen. Een paar seconden van kalm beraad en overdenking is vaak al genoeg. Maar dat moet dan wel ergens uit blijken.

Dat moet je dus construeren uit de bewijsmiddelen, dat is vaak niet iets wat er direct uit volgt. Dus het kan heel goed dat dat er achteraan komt en je voor de voorlopige hechtenis gewoon gaat voor doodslag waarvoor je het bewijs al wel hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Admin zaterdag 8 mei 2010 @ 14:30:09 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_81176821
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:55 schreef Bruno25 het volgende:

[..]

Nee, dat is nooit naar buiten gebracht
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_81176870
quote:
OM verzwaart verdenking zaak-Milly tot moord
Uitgegeven: 8 mei 2010 14:25
Laatst gewijzigd: 8 mei 2010 14:27

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten de verdenking tegen politieman Sander V. te verzwaren van doodslag naar moord. Dat heeft advocaat Frank van Ardeenne zaterdag te horen gekregen van Justitie.

Op doodslag staat een maximale gevangenisstraf van vijftien jaar.

Voor moord is deze maximale gevangenisstraf levenslang, in Nederland een straf waarbij de veroordeelde ook daadwerkelijk zijn of haar hele leven niet meer vrij komt.

bron

Dus wel moord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')