Tsja. Ik word een beetje agressief van mensen die zonder enig verstand van zaken hun onderbuik gevoelens staan te ventileren.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, sorry, was niet persoonlijk bedoeld.
Ik wordt alleen een beetje aggressief als mensen hier constant criminelen verdedigen, zonder ook maar een seconde aan de slachtoffers te denken. Als theorie belangrijker is dan mensen dan begin ik het eng te vinden.
Waarschijnlijk is het een regiezitting.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
...
Volgens het OM komt de nieuwe, zwaardere aanklacht door de stand van zaken in het onderzoek, dus niet door de publieke opinie. Het kan best zijn dat die wel mee heeft gespeeld natuurlijk, dat weet ik verder niet.
Dat onderstreepte stukje begrijp ik niet zo goed, waar is die zitting dan wel voor? Weet iemand dat?
Okay, thnx!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het een regiezitting.
quote:De onderwerpen die tijdens de zitting aan de orde komen betreffen de stand van het onderzoek, en met name de vraag of aanvullend onderzoek zoals het horen van getuigen gewenst is voordat de inhoudelijke behandeling van de zaak begint.
Niet objectief ? Gewoon tellen, dat leren kinderen al op de basisschool ; turven.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het is dus (volgens jou) niet objectief te bepalen dat het veel te vaak fout gaat en dat het systeem niet deugt. Dat, beste quirigua, is dus niets meer dan jouw mening, en ook nog een mening die niet op feiten is gebaseerd. Die mag je natuurlijk hebben, maar vindt je het heel erg dat ik die mening dan niet zo serieus neem?
Er worden flinke fouten gemaakt, dat is waar ja.. En vriendjespolitiek komt ongetwijfeld ook voor. Alleen dat moet je dan wel afzetten tegen de zaken waar alles naar wens verloopt.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:41 schreef quirigua het volgende:
[..]
Niet objectief ? Gewoon tellen, dat leren kinderen al op de basisschool ; turven.
Verder : je mag. Je mag het ook vragen aan Brouwer (HR, den Haag), daar hoor je hetzelfde. Dat je daar njet tegen kunt, dat mag ook. Dat het erop lijkt dat enkelen hier "vriendjes" uit de wind zouden willen houden (eerdere topics ?), daar wordt het misschien dubieus. Het zal de noodzaak van het uitmesten van de juristische stal niet in de weg staan. Probeer eens : Schiedamse parkmoord, Putten, Deventer, mr Stolk (HR), de plof van Enschede, mr Rambouillet, @t ramdom ; en er zijn zo-o-veel meer casus. Teken aan de wand : zelfs ex-leden van de HR zeggen het openlijk.
bronquote:'Sander V. wurgde Milly Boele met riem'
DORDRECHT - Het Openbaar Ministerie (OM) in Dordrecht verdenkt Sander V. ervan de 12-jarige Milly Boele te hebben gewurgd met een riem. Dat staat volgens een woordvoerster van het OM in de tenlastelegging, zo heeft ze donderdag gemeld.
Volgens de zegsvrouw staat daar ook in dat de 26-jarige agent Milly naar zijn woning heeft gelokt. Vervolgens zou hij de voordeur op slot hebben gedaan, haar mobieltje hebben afgepakt en onklaar hebben gemaakt. Hij zou haar polsen hebben vastgebonden met tie-rips en haar hebben gedwongen om stil te zijn, op haar knieën te zitten en hem niet aan te kijken. V. bleef al die tijd in haar buurt, aldus het OM.
He bah wat akelig.quote:
De smeerlapquote:
Een andere mening hebben over straffen en verlof voor criminelen is onderbuikgevoelens?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:29 schreef ijdod het volgende:
[..]
Tsja. Ik word een beetje agressief van mensen die zonder enig verstand van zaken hun onderbuik gevoelens staan te ventileren.
Waarom? Als het in een aantal zaken perfect verloopt dan is dat geen excuus om het verder maar niet te hebben over de zaken waar het gigantisch foutgaat. Vooral niet als daar voor de mensen die de fouten maken nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er worden flinke fouten gemaakt, dat is waar ja.. En vriendjespolitiek komt ongetwijfeld ook voor. Alleen dat moet je dan wel afzetten tegen de zaken waar alles naar wens verloopt.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom? Als het in een aantal zaken perfect verloopt dan is dat geen excuus om het verder maar niet te hebben over de zaken waar het gigantisch foutgaat. Vooral niet als daar voor de mensen die de fouten maken nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.
Ik zie niet in waarom je de zaken waar het wel goed gaat moet meenemen in het oordeel over de zaken waar het echt heel fout gaat, en vooral in het oordeel over een gebrek aan interesse bij het rechtssysteem om daar ook iets aan te doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]Dat heb ik nergens beweerd!
Je moet natuurlijk niet mijn tekst verkeerd begrijpen, of me woorden in de mond leggen.
Voor een juiste beeldvorming moet je wel alle gegevens erin betrekken. Dat was mijn commentaar op een ander berichtje.
Ik heb echt mijn best gedaan maar naast sensatiezucht zie ik werkelijk geen andere nieuwswaarde van het naar buiten van dit soort details, minutieus beschreven wat hij allemaal uitgevoerd heeft. Dat is voor de direct betrokkenen al erg genoeg.quote:
Omdat je dan weet hoe vaak het fout gaat.quote:Op donderdag 27 mei 2010 17:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je de zaken waar het wel goed gaat moet meenemen in het oordeel over de zaken waar het echt heel fout gaat, en vooral in het oordeel over een gebrek aan interesse bij het rechtssysteem om daar ook iets aan te doen.
Vergeet niet dat er ook veel zaken zijn waarbij het flink fout gaat die niet in de media komen.
Ik heb persoonlijk in mijn omgeving meegemaakt dat een schizofrene moordenaar na minder dan drie jaar weer vrolijk vrij rondliep. En dat is in geen enkele krant of tv uitzending gekomen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:11 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik heb echt mijn best gedaan maar naast sensatiezucht zie ik werkelijk geen andere nieuwswaarde van het naar buiten van dit soort details, minutieus beschreven wat hij allemaal uitgevoerd heeft. Dat is voor de direct betrokkenen al erg genoeg.
enige wat het mij eigenlijk verteld is dat het wel heel erg vooropgezet isquote:Op donderdag 27 mei 2010 20:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ook, ik zie hier totaal geen nieuwswaarde in.
Gewurgd lijkt me voldoende.
De massa-hysterie is wel een beetje over nu jaquote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef yvonne het volgende:
Wat grappig eigenlijk,
alle oeh's en ah's en tig topics vol toen het net gebeurd was,
nu komen de echt ranzige details boven water die geen enkele nieuwswaarde hebben en er reageert bijna niemand meer.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tie-brandbrief.dhtmlquote:
DORDRECHT - Fred en Tineke Boele, ouders van het vermoorde meisje Milly, hebben een brandbrief gestuurd naar justitie. Zij vrezen dat de van de moord verdachte Sander V. zonder speciale psychiatrische behandeling terugkeert in de maatschappij.
Sander V.Zij dringen er op aan dat V. wordt onderzocht in het Pieter Baan Centrum, schrijft het AD.
Het is doorgaans gebruikelijk dat verdachten van seksueel getinte kindermoordzaken in die kliniek worden onderzocht om te achterhalen of zij een tbs-maatregel opgelegd zouden moeten krijgen. Justitie zegt dat de veiligheid van ex-politieagent V. niet kan worden gewaarborgd in de kliniek. (AK)
Dat mag geen argument zijn om hem niet psychisch te onderzoeken, zodat hij geen tbs krijgt. Zijn er geen andere manieren om dit voor elkaar te krijgen dan?quote:Justitie zegt dat de veiligheid van ex-politieagent V. niet kan worden gewaarborgd in de kliniek.
Ja maar wurgen met je blote handen, kun je nog in een opwelling doen, zelfs niet per se met als doel het doden. Bewust een riem pakken voor dat doel, duidt duidelijker op voorbedachte rade.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ook, ik zie hier totaal geen nieuwswaarde in.
Gewurgd lijkt me voldoende.
Jawel, het AD heeft namelijk de volgende zin weggelaten uit het nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat mag geen argument zijn om hem niet psychisch te onderzoeken, zodat hij geen tbs krijgt. Zijn er geen andere manieren om dit voor elkaar te krijgen dan?
http://www.volkskrant.nl/(...)n_TBS_voor_Sander_V.quote:V. wordt nu buiten de kliniek psychisch onderzocht.
Noem me afgestompt, maar ik zie geen ranzige details.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 09:50 schreef yvonne het volgende:
Wat grappig eigenlijk,
alle oeh's en ah's en tig topics vol toen het net gebeurd was,
nu komen de echt ranzige details boven water die geen enkele nieuwswaarde hebben en er reageert bijna niemand meer.
Vreemd dat ze die zin eruit halen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:51 schreef freako het volgende:
[..]
Jawel, het AD heeft namelijk de volgende zin weggelaten uit het nieuwsbericht:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n_TBS_voor_Sander_V.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |