abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81730355
Blijft nog op te klaren of Visscher, de politiechef @ Dordrecht en verantwoordelijk inzake het onderzoek, alles mogelijke heeft gedaan tijdens de eerste twee van de vijf dagen van onderzoek, vanaf het moment dat Milly was vermist.
Dat een nader onderzoek naar Sander V, een politieman in het korps van Visscher, vijf dagen lang geen prioriteit had : het lijkt of het stinkt. Alleen al het graven in een klein tuintje, wat makkelijk te zien zou zijn geweest, had argwaan kunnen wekken, al een of twee dagen na de verdwijning. Maar natuurlijk, die argwaan werd opgeschort, "het wordt later wel onderzocht", het ging immers om een bekende, een politieman. Sinne-kinne heet dat.
pi_81730479
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waarin gesteld werd dat het rechtssysteem ons prima beschermt, wat gewoon duidelijk onzin is.
In de meeste gevallen werkt het prima (wat niet wil zeggen dat er geen fouten worden gemaakt). Of jij moet ergens cijfertjes kunnen laten zien dat het merendeel van de criminelen-op-verlof meteen uit de gevangenis hun oude carriere weer oppakken, maar die cijfertjes zijn er natuurlijk niet. Die bestaan alleen in het hoofd van Viajero.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:24:54 #53
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81730600
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Publieke opinie maakt inderdaad niet uit, zolang criminelen maar een goede kwaliteit van leven hebben.
Tja, zo kun je het ook lezen, het is maar wat je wil zien. Ik doelde op het gevaar dat hij op deze mannier misschien juist niet de straf gaat krijgen die hij verdient omdat er zo veel gedoe over is, maar goed.
Het is duidelijk dat je ietwat ongenuanceerd kijkt naar de posts die hier worden gedaan, zo lang ik maar weet wat ik bedoel mag jij lezen wat je wil. Maar leg me aub geen woorden in de mond, doe ik bij jou ook niet.
be nice or go away
pi_81730648
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

In de meeste gevallen werkt het prima (wat niet wil zeggen dat er geen fouten worden gemaakt). Of jij moet ergens cijfertjes kunnen laten zien dat het merendeel van de criminelen-op-verlof meteen uit de gevangenis hun oude carriere weer oppakken, maar die cijfertjes zijn er natuurlijk niet. Die bestaan alleen in het hoofd van Viajero.

NRC vandaag : Zelfkritiek Openbaar Ministerie na mislukte zaken
Lees het hier > http://www.nrc.nl/binnenl(...)ie_na_mislukte_zaken
pi_81730697
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:26 schreef quirigua het volgende:

[..]

NRC vandaag : Zelfkritiek Openbaar Ministerie na mislukte zaken
Lees het hier > http://www.nrc.nl/binnenl(...)ie_na_mislukte_zaken
Wat wil je hiermee zeggen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:28:19 #56
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730719
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kijk uit, je raakt je vriendjes bij justitie kwijt. Fouten toegeven wordt bij justitie nog minder gedaan dan bij de maffia.

Maar goed, als er fouten gemaakt worden, wat gebeurt er dan mee? Helemaal niets. Degenen die die fouten maken mogen vol arrogantie verder blunderen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81730740
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef quirigua het volgende:
Blijft nog op te klaren of Visscher, de politiechef @ Dordrecht en verantwoordelijk inzake het onderzoek, alles mogelijke heeft gedaan tijdens de eerste twee van de vijf dagen van onderzoek, vanaf het moment dat Milly was vermist.
Dat een nader onderzoek naar Sander V, een politieman in het korps van Visscher, vijf dagen lang geen prioriteit had : het lijkt of het stinkt. Alleen al het graven in een klein tuintje, wat makkelijk te zien zou zijn geweest, had argwaan kunnen wekken, al een of twee dagen na de verdwijning. Maar natuurlijk, die argwaan werd opgeschort, "het wordt later wel onderzocht", het ging immers om een bekende, een politieman. Sinne-kinne heet dat.
Waarom zou Sander V prioriteit hebben moeten krijgen van de politie

Er waren meer mogelijke buurmannen in dat hofje.
Leaf
pi_81730782
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Kijk uit, je raakt je vriendjes bij justitie kwijt. Fouten toegeven wordt bij justitie nog minder gedaan dan bij de maffia.

Maar goed, als er fouten gemaakt worden, wat gebeurt er dan mee? Helemaal niets. Degenen die die fouten maken mogen vol arrogantie verder blunderen.
quote:
In drie gevallen legde het het OM wegens ‘verwijtbaar plichtsverzuim’ een disciplinaire maatregel op aan een medewerker.
http://www.volkskrant.nl/(...)er_fouten_overdreven
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:30:10 #59
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730786
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:24 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Tja, zo kun je het ook lezen, het is maar wat je wil zien. Ik doelde op het gevaar dat hij op deze mannier misschien juist niet de straf gaat krijgen die hij verdient omdat er zo veel gedoe over is, maar goed.
Het is duidelijk dat je ietwat ongenuanceerd kijkt naar de posts die hier worden gedaan, zo lang ik maar weet wat ik bedoel mag jij lezen wat je wil. Maar leg me aub geen woorden in de mond, doe ik bij jou ook niet.
Ok, sorry, was niet persoonlijk bedoeld.

Ik wordt alleen een beetje aggressief als mensen hier constant criminelen verdedigen, zonder ook maar een seconde aan de slachtoffers te denken. Als theorie belangrijker is dan mensen dan begin ik het eng te vinden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_81730807
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ok, sorry, was niet persoonlijk bedoeld.

Ik wordt alleen een beetje aggressief als mensen hier constant criminelen verdedigen, zonder ook maar een seconde aan de slachtoffers te denken. Als theorie belangrijker is dan mensen dan begin ik het eng te vinden.
Ik zie hier niemand die een crimineel aan het verdedigen is.
Leaf
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:31:31 #61
111528 Viajero
Who dares wins
pi_81730834
quote:
wat is een disciplinaire maatregel? Een stevig gesprek, gevolgd door de gebruikelijke borrel?

Disciplinaire maatregel zegt echt helemaal niets als niet wordt uitgelegd wat die maatregel inhoudt.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:31:47 #62
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81730850
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:19 schreef quirigua het volgende:
( Kinne-sinne? (ik vermoed dat je ons kent ons bedoelt? ) Zou het niet zo zijn dat wij gewoon niet op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurd bij zo'n onderzoek? Dit is wat ik bedoel met voorzichtig zijn met de publieke opinie, deze man heeft ongetwijfeld zijn stinkende best gedaan om het zo spoedig mogelijk op te lossen. Vooral omdat het een kind betrof. Laten we de nadruk aub op Sander V. houden, zodra hij is berecht kan er dan een evaluatie gedaan worden van de onderzoeksmethoden en eventuele fouten die gemaakt zijn. Ik weiger namelijk te geloven dat er ook maar iemand bij de politie de moord op een kind bewust onder het kleed wil stoppen.
be nice or go away
pi_81730906
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:27 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen?
Dat het juristisch systeem (politie, OM, rechtbanken, Hoge Raad) kraakt en toe is aan reparatie. De zelfreflectie (Brouwer, HR) is niet goed genoeg ; niet doeltreffend en niet zuiver. De VWa laat ook niet de slagers keuren op salmonella. Op een veel grotere schaal : de performance van het juristische systeem kan de salmonella niet vinden, en al helemaal niet neutraliseren.
pi_81731111
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

( Kinne-sinne? (ik vermoed dat je ons kent ons bedoelt? ) Zou het niet zo zijn dat wij gewoon niet op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurd bij zo'n onderzoek? Dit is wat ik bedoel met voorzichtig zijn met de publieke opinie, deze man heeft ongetwijfeld zijn stinkende best gedaan om het zo spoedig mogelijk op te lossen. Vooral omdat het een kind betrof. Laten we de nadruk aub op Sander V. houden, zodra hij is berecht kan er dan een evaluatie gedaan worden van de onderzoeksmethoden en eventuele fouten die gemaakt zijn. Ik weiger namelijk te geloven dat er ook maar iemand bij de politie de moord op een kind bewust onder het kleed wil stoppen.
Laatste regel : ben ik met je eens. Regels daarvoor : ben ik met je eens. Regels met "stinkende" - nee !! Dat blijkt nergens uit.
Het probleem bij Visscher is dat hij onduidelijk was en bleef (de persconferentie op de dinsdag na de verdwijning van Milly) over het aanvankelijke onderzoek ; vaag. Dat wekt in het onderhavige geval achterdocht.
En sinne-kinne : vat het op als nadrukkelijke variatie van de correcte volgorde k-s.
pi_81731157
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat had je al gezegd (en ik weet hoe het werkt). Maar je snapt mijn punt nog steeds niet, dus nogmaals: Het OM kán (en dat is niet hetzelfde als "heeft") de aanklacht hebben opgeschaald naar moord omdat het publiek dat graag wil. Het kan. Het hoeft niet zo te zijn, maar het is een mogelijkheid. Het is dus niet mijn mening dat dat hier daadwerkelijk zo is gegaan, ik sluit het alleen niet uit. is het nou eens duidelijk, zeg?
Volgens mij weet je niet zo goed hoe het werkt. De aanklacht wordt namelijk niet opgeschaald. Moord is wat de aanklacht is, punt. Dat is wat er uit het onderzoek is gekomen volgens het OM, er was geen plan hem voor doodslag te vervolgen. Er wordt niks opgeschaald, en van doodslag naar moord zou al geen opschaling zijn, maar is een ander feitencomplex.

Het wordt een beetje een moeilijk verhaal om een verandering aan de Telegraaf toe te schrijven als er helemaal geen verandering is. De enige verandering is namelijk dat er nog geen onderzoek lag en er nog geen eis was, en die er nu wel is. Maar die verandering was er zonder Telegraaf ook wel geweest. En dat de Telegraaf graag de zwaarstmogelijke straf wil, dat was voordat het feit gepleegd was ook al bekend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81731216
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:33 schreef quirigua het volgende:

[..]

Dat het juristisch systeem (politie, OM, rechtbanken, Hoge Raad) kraakt en toe is aan reparatie.
De zelfreflectie (Brouwer, HR) is niet goed genoeg ; niet doeltreffend en niet zuiver. De VWa laat ook niet de slagers keuren op salmonella. Op een veel grotere schaal : de performance van het juristische systeem kan de salmonella niet vinden, en al helemaal niet neutraliseren.
Ik snap niet hoe je die conclusie trekt uit dat artikel. Dat er een fout wordt gemaakt wil nog niet zeggen dat het systeem niet deugt, fouten maken is helaas mens-eigen.
pi_81731245
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:40 schreef quirigua het volgende:

[..]

Laatste regel : ben ik met je eens. Regels daarvoor : ben ik met je eens. Regels met "stinkende" - nee !! Dat blijkt nergens uit.
Het probleem bij Visscher is dat hij onduidelijk was en bleef (de persconferentie op de dinsdag na de verdwijning van Milly) over het aanvankelijke onderzoek ; vaag. Dat wekt in het onderhavige geval achterdocht. En sinne-kinne : vat het op als nadrukkelijke variatie van de correcte volgorde k-s.
Natuurlijk gaat en kan die nog niet alles vertellen de dag nadat ze haar gevonden hebben.
Leaf
pi_81731337
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je die conclusie trekt uit dat artikel. Dat er een fout wordt gemaakt wil nog niet zeggen dat het systeem niet deugt, fouten maken is helaas mens-eigen.
Het gaat hierom : teveel fouten. Veel te veel fouten, en een zichzelf beschermende cultuur.
pi_81731343
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij weet je niet zo goed hoe het werkt. De aanklacht wordt namelijk niet opgeschaald. Moord is wat de aanklacht is, punt. Dat is wat er uit het onderzoek is gekomen volgens het OM, er was geen plan hem voor doodslag te vervolgen. Er wordt niks opgeschaald, en van doodslag naar moord zou al geen opschaling zijn, maar is een ander feitencomplex.

Het wordt een beetje een moeilijk verhaal om een verandering aan de Telegraaf toe te schrijven als er helemaal geen verandering is. De enige verandering is namelijk dat er nog geen onderzoek lag en er nog geen eis was, en die er nu wel is. Maar die verandering was er zonder Telegraaf ook wel geweest. En dat de Telegraaf graag de zwaarstmogelijke straf wil, dat was voordat het feit gepleegd was ook al bekend.
Ik refereer aan dit topic, waarschijnlijk heb je die gemist.
pi_81731472
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:44 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat en kan die nog niet alles vertellen de dag nadat ze haar gevonden hebben.
Het gaat hierom : hij heeft vijf dagen na de verdwijning, en vrijwel direct na de "bekentenis" van S niet kunnen uitleggen waarom het onderzoek na vijf dagen nog niets had opgeleverd ; tuintje graven bij buurtonderzoek niet gezien, ongelooflijk.
pi_81731500
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het gaat hierom : teveel fouten. Veel te veel fouten, en een zichzelf beschermende cultuur.
Uit het artikel blijkt dat er fouten worden gemaakt, jij leest dat kennelijk als "het systeem deugt niet". Dat staat er alleen niet. Als je logisch redeneert, kan je op basis van dat artikel niet tot die conclusie komen.
pi_81731693
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Uit het artikel blijkt dat er fouten worden gemaakt, jij leest dat kennelijk als "het systeem deugt niet". Dat staat er alleen niet. Als je logisch redeneert, kan je op basis van dat artikel niet tot die conclusie komen.
Allicht staat dat er niet - koekje van eigen deeg. De kritiek komt van anderen : van buiten het systeem ; trouwens ook wel van sommigen binnen het systeem. Lees wat Brouwer er over gezegd heeft, Wagenaar.
pi_81731880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:55 schreef quirigua het volgende:

[..]

Allicht staat dat er niet - koekje van eigen deeg. De kritiek komt van anderen : van buiten het systeem ; trouwens ook wel van sommigen binnen het systeem. Lees wat Brouwer er over gezegd heeft, Wagenaar.
Post díe links dan even, in plaats van een artikel wat je standpunt niet onderbouwt.
pi_81731929
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:50 schreef quirigua het volgende:

[..]

Het gaat hierom : hij heeft vijf dagen na de verdwijning, en vrijwel direct na de "bekentenis" van S niet kunnen uitleggen waarom het onderzoek na vijf dagen nog niets had opgeleverd ; tuintje graven bij buurtonderzoek niet gezien, ongelooflijk.
Het onderzoek had wel degelijk wel opgeleverd. Als Sander V zichzelf niet had aangegeven, dan had de politie bij hem op de stoep gestaan later. Ze hadden namelijk uitgevonden dat zijn verklaringen niet helemaal klopte.

En de politie gaat niet bij elk buurtonderzoek meteen in de tuin graven. Zeker niet als er geen aanwijzingen zijn dat ze in de buurt is en er juist aanwijzingen zijn dat ze weg is gegaan.
Leaf
pi_81731965
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 18:46 schreef quirigua het volgende:

[..]

Hoeveel fouten hebben we het dan over?
Heb jij een lijstje met het aantal zaken dat het OM en rechters behandelen en hoe vaak het daarbij fout gaat?

Of reageer je, net als veel andere mensen, alleen maar op zaken die mis gaan en daardoor in de media komen.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')