abonnement Unibet Coolblue
pi_81719168
En ik gooi het FV topic dicht
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

theoretisch 3x 200cc en 1 keer 230 met 4 scheppen rijstebloem. Er waren tijden dat dat op ging met spoed

Schema van deze week onder de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:03 schreef Vlindur het volgende:
Zojuist een fles van 135cc gegeven. En er zit nu nog 70 in. Hij trekt de fles uit zn mond en dan gaat ie niet meer open.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:09 schreef Keshet het volgende:
Vlindur, ik weet niet of je er wat aan hebt maar:
in het ziekenhuis hier wordt gewerkt met een 'minimale intake'.
De richtlijn hier is 120cc per kilo lichaamsgewicht per dag.

Enne, bij twijfel even de ha/ka/cb bellen he!

En ik gooide hem dicht met de onderstaande reactie..
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:14 schreef p_iglet het volgende:
Keshet dat is de ziekenhuis minimale intake...
Thuis mag het zelfs nog wel wat minder zijn. En is een intake van boven de 500cc indien er geen diaree is acceptabel. Als Rienk verder niets mankeert dan gaat hij vanzelf wel weer meer eten als hij trek heeft.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:20:25 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_81719331
ik hou eerlijk gezegd liever van borstvoeding
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:21:33 #3
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81719397
Dank voor de verduidelijking p_iglet!
A grand adventure has begun.
pi_81719619
Ik snap je zorgen, Vlindur, maar zolang hij aan het minimum zit dat p_iglet omschreef zou ik me er niet al te druk om proberen te maken. Als onze kinderen niet 'voorspelbaar' reageren maken we ons al gauw zorgen, maar wij zijn zelf toch ook geen robots die altijd maar dezelfde hoeveelheden eten en drinken? 't Lijkt me niet zo raar.

Ivan heeft ook een tijd héél veel geslapen. Toen hij zo oud was als Rienk was het ons doel om hem 5-6 kwartier wakker te houden, maar dat ging niet altijd even makkelijk. Soms moesten we hem na een uur alweer in bed leggen. Het veranderde ineens en nu slaapt hij veel minder. Als je je echt zorgen maakt kun je wel even met het consultatiebureau bellen. Is hij actief als hij wakker is? Heb je het idee dat hij misschien iets onder de leden heeftt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:37:11 #5
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81720071
I jullie

Nee, hij heeft niks onder de leden, hij is kippetjefit en is nu zn speelgym aan het aftuigen, dus kracht zit er ook nog wel in

En ik begrijp dus dat hij minimaal 500cc binnen moet krijgen? Nou, dat haalt hij wel!
Diaree heeft hij niet, het is meestal dikke stink drek en de laatste 2 keer heeft mijn vriend hem verschoond, dus ik maak me geen zorgen (meer)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81725373
Even wat minder trek dan denk ik Vlindur... komt ook wel weer. Fijn dat hij het goed doet!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 16:43:43 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81726043
Ja, hij doet het echt super!
Hij kan nu slaan en onder het drinken schopt ie met zn voetje, *pok* *pok* pok* op mn benen
En hij kraait en giebelt en knuffelt en hij is gewoon zo leuk!
Hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het allemaal ook vinden ga
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81727238
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:43 schreef Vlindur het volgende:
Ja, hij doet het echt super!
Hij kan nu slaan en onder het drinken schopt ie met zn voetje, *pok* *pok* pok* op mn benen
En hij kraait en giebelt en knuffelt en hij is gewoon zo leuk!
Hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het allemaal ook vinden ga
Fijn hè, dat het geven van een flesje ook zo intiem en leuk en bijzonder is? De verhalen in het borstvoedingstopic vind ik bijvoorbeeld heel herkenbaar omdat het verschil niet zo groot is. De praktische insteek in dit topic is wat groter. Wat mij betreft mag er best meer ge-oeh-t en ge-ah-t worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:16:36 #9
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81727687
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn hè, dat het geven van een flesje ook zo intiem en leuk en bijzonder is? De verhalen in het borstvoedingstopic vind ik bijvoorbeeld heel herkenbaar omdat het verschil niet zo groot is. De praktische insteek in dit topic is wat groter. Wat mij betreft mag er best meer ge-oeh-t en ge-ah-t worden.
Helemaal mee eens. Ik vind het heerlijk om Daan het flesje te geven en dat hij mij dan zo lief aankijkt en zijn handjes om te fles krult en heerlijk voldaan is al hij klaar is met drinken

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer geniet van het geven van de fles dan dat ik ooit gedaan heb van het geven van borstvoeding. Ik vond dat vooral een 'gedoe' (goed aanleggen, juiste houding etc.) en Daan leek er ook minder van de genieten, omdat hij er gewoon last van had (grote hoeveelheid, terugkomen van de melk etc.)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 18:10:27 #10
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81730001
Godver, 200cc en weer laat ie 160 staan.

Kan ie het ook gewoon niet lekker vinden ofzo? Denk dat ik maar weer nutrilon haal dan. Ik heb nu al een paar weken AH merk, en dat ging goed.. Maar het is al dagen zo! Diksap wil hij wel, niet omdat hij het lekker vind, maar omdat ie zo'n dorst had. (8 slokken gehad dus)

En dus nee, ik geniet totaal niet van het voeden. De rest er omheen vind ik heerlijk, maar Rienk eten geven is echt een hel
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81730756
En is er nog iets aan de fles zelf veranderd, Vlindur? Heb je al geprobeerd om een speen met meer gaten te gebruiken? Ivan dronk met speen nr. 1 bijvoorbeeld veel langzamer en ook veel minder dan met speen nr. 2.

Misschien hebben de anderen hier of heeft het consultatiebureau wel nog meer van dat soort praktische tips. Ik heb Ivan altijd dezelfde voeding gegeven, dus ik weet niet of baby's sterk reageren op verschillen in voeding. Teruggaan naar Nutrilon lijkt me de moeite van het proberen waard.

Je geeft zo te zien de afgelopen dagen geen bijvoeding meer? (Zou ik ook schrappen als hij slecht drinkt, gewoon om te zorgen dat hij meer honger heeft.)

Probeer je niet te ongerust te maken om één voeding en bied later nog eens aan. Uit je schema maak ik op dat hij elke dag rond de 750 ml uitkomt, met een uitschieter omlaag op donderdag (maar nog steeds ruim boven de 500 ml).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81790690
Vlindur, ik hebniet alles bijgelezen maar Tess was een periode ook ee dramadrinker. Ze dronk alleen wat beter als ik haar in de wipper zette en dan voor haar ging zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:02:27 #13
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_81791108
Dank jullie, maar inmiddels heeft zoonlief het licht weer gezien en drinkt hij weer goed, wel met nutrilon, dus ik hou het daar maar weer gewoon bij.. Dan maar 3 euro duurder, maar geen ellende meer en martelingen voor mij met mn pols

Gister waren we in de IKEA en toen ging de fles in 5 minuten leeg Gek kind
En nee, met de spenen heb ik nooit raar gedaan, dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik gooi het dus maar gewoon op de leeftijd en het AHmerk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81842118
AH merk had ik hier ook, maar die is zo vaak 'niet leverbaar' en dan moet je óf minimaal drie AHs affietsen, óf naar de Etos (zelfde spul)
En de laatste keer was het helemaal niet meer leverbaar

Goed, wij zijn dus over op Friso gewoon ipv AH hypo-allergeen
  zondag 6 juni 2010 @ 14:33:00 #15
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82394802
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het steriliseren? Doe je dat elke dag? En vooral: hoe krijg je de flessen helemaal droog? Ik heb een stoomsterilisator maar ben daar echt helemaal niet tevreden over. De flessen blijven gewoon helemaal nat. Als ik de flessen uitkook, drogen ze een pak beter, maar nog niet helemaal. En de flessen na het steriliseren lijkt mij ook geen schitterend idee omdat ik dan het gevoel heb dat ik het steriliseren eigenlijk gewoon wegveeg.
pi_82395038
Bij Lotte deed ik alles met een stoomsterlisator van Avent voor de magnetron, maar dat beviel me niet super, bleef inderdaad erg nat en was veel werk
Voor deze baby wil ik een Elektronische sterilisator kopen
  zondag 6 juni 2010 @ 15:30:47 #17
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82397233
En hoe lang steriliseerde je dagelijks alles?
pi_82397360
Uhm...heel lang eigenlijk
Tot ze ruim een jaar was eigenlijk, zeker mijn kolfonderdelen. die deed ik namelijk liever niet in de vaatwasser
  zondag 6 juni 2010 @ 15:35:05 #19
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82397442
Maar dan deed je dat ook in een kookpot (want je zei dat je ook niet tevreden was van de magnetronsterilisator) of toch nog anders?
  zondag 6 juni 2010 @ 16:16:58 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82399627
Hier een magnetronsterilisator van Avent waar we (zo goed als) dagelijks de flessen en spenen in steriliseren, 4 minuten op 900watt. Laat ze in de steriliator staan tot gebruik, maak de buitenkant droog en dat ze nat zijn van de binnenkant vind ik eigenlijk niet zo'n probleem.
pi_82400495
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:38 schreef mrien het volgende:
Bij Lotte deed ik alles met een stoomsterlisator van Avent voor de magnetron, maar dat beviel me niet super, bleef inderdaad erg nat en was veel werk
Voor deze baby wil ik een Elektronische sterilisator kopen
[ afbeelding ]

Daar zat ik idd ook al over na te denken
Maar die dingen zijn zo duur
pi_82412055
In het begin steriliseerden wij ook elke dag maar nu doen we het nog maar af en toe.
Ik liet de flessen uitdruipen op een theedoek en zette ze dan, zonder afdrogen, in elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82414059
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:35 schreef leonieke het volgende:
Maar dan deed je dat ook in een kookpot (want je zei dat je ook niet tevreden was van de magnetronsterilisator) of toch nog anders?
Nee, alleen daarin. Ik liet het dan uitdruppen op een theedoek oid en daarna in een zakje in de koelkast, of gelijk afdrogen en in de koelkast
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:30 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar zat ik idd ook al over na te denken
Maar die dingen zijn zo duur
Dat wel, maar denk dat het me ook wel gemak zal schelen en tijd. Is me ook wel wat waard
pi_82415613
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:34 schreef Vicky het volgende:

Ik liet de flessen uitdruipen op een theedoek en zette ze dan, zonder afdrogen, in elkaar.
Dit doen wij ook
En wij hebben nog nooit flessen gesterilliseerd, de kraamhulp deed het ook niet want was niet nodig zei ze.
flesspenen uitkoken doe ik eens in de zoveel tijd en zuigspeen zeer regelmatig wegens veel op de grond vallen.
Ik die de spenen dan in een mok met water 5 min in magnetron
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82429031
Ik steriliseer ook eigenlijk niet. Ik was de flessen en spenen héél heet af en doe ze eens in de 2 weken oid eens in een pan met kokend water.

Kraam zei bij ons inderdaad ook: uitkoken voor eerste gebruik, daarna is afwassen in principe voldoende.

Ik was 's morgens alle flessen af en zet ze dan uit te lekken op een theedoek.
pi_82429148
Ow, oké, dan hoef ik me niet echt schuldig te voelen als ik ze niet altijd steriliseer
Maar ik dacht dat ik iets verkeerd deed omdat ze heel erg nat uit de sterilisator kwamen en ook niet opdroogden. Als ik ze uitkook, drogen ze bijna volledig op.
Misschien dan toch maar eens die sterilisator gebruiken nu we hem toch hebben aangekocht. Maar nu ik weer ga werken, kom ik er eigenlijk niet aan om ze allemaal elke dag uit te koken
pi_82429408
De fles die met Minke mee gaat naar het kdv wordt daar gesteriliseerd na elke voeding (dus 2 keer op een dag). Thuis doen we het eens in de zoveel tijd... en dan gaat alles erin mee (magnetron ding van Avent). Ik vind het wel onhandig dat alles inderdaad zo nat blijft daarin, kun je alsnog uitspoelen en drogen...
pi_82429452
In het begin nog wel eens wat gesteriliseerd, maar nu al een tijd niet meer.
Ik was ze na elk gebruik af met een sopje en eens in de zoveel tijd gaan ze een rondje mee in de vaatwasser!
Ik deed het altijd in een pannetje en dan liet ik ze op zo'n flessenrekje uitlekken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_82430078
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:38 schreef Lijnloos het volgende:
De fles die met Minke mee gaat naar het kdv wordt daar gesteriliseerd na elke voeding (dus 2 keer op een dag). Thuis doen we het eens in de zoveel tijd... en dan gaat alles erin mee (magnetron ding van Avent). Ik vind het wel onhandig dat alles inderdaad zo nat blijft daarin, kun je alsnog uitspoelen en drogen...
Deed ik dus ook En dan ben je volgens mij het effect van steriliseren kwijt en dan word ik een beetje ... ambetant
pi_82430869
Nou inderdaad... daarom doe ik het dus ook niet zo vaak meer, alleen als ik het idee heb dat de boel echt effe goed schoon moet worden (restjes melk en poeder en zo in de spenen/gleuven).

Maar het effect is inderdaad goed weg als je er nog eens met een theedoek over heen moet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:48:11 #31
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82508576
We zitten nu een beetje op het punt dat Daan van 5 naar 4 flessen gaat, hij heeft eigenlijk nu steeds geen trek in zijn fles dus laat steeds wat staan (40-80cc) en is echt snel afgeleid tijdens het drinken. Dus ik hoop eigenlijk op tips om de laatste fles eraf te krijgen, want gewoon de laatste fles weghalen gaat 'm niet worden denk ik.

Daan krijgt nu 5x200ml maar 4 flessen lijkt inmiddels voldoende te zijn want hij laat iedere fles flink over. Hij drinkt nu om 7-11-15-19-23 maar vaker krijgt hij later omdat hij gewoon nog geen trek heeft. Maar als ik 's avonds de fles van 23 uur weg zou laten, denk ik niet dat hij het trekt van 19 - 7 uur

Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon meer tijd tussen de flessen laten? Of de laatste fles steeds minder geven?
pi_82511625
@ Happy, wij zijn het steeds een uurtje eerder gaan geven en event. kun je door de laatse fles nog wat rijstebloem geven.

Wij zaten uiteindelijk op: 7:00/ 11:30 (ong.) 15:30 en 19:30

Succes ermee.
pi_82512361
Happy, je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen wat hij doet als je die fles weglaat? Maar dan zou ik er vanuit gaan dat hij wel wakker wordt, kan het alleen maar meevallen .
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je hem bijvoorbeeld maar een halve fles geeft om 23.00u of wat het-is-mij zegt, naar voren halen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:46:58 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_82520607
Happy, je kan ook die laatste fles weglaten en dan wat meer geven in de fles ervoor. Eventueel kun je dan ook nog pap of rijstebloem geven in die laatste fles (ligt er aan hoe oud Daan is, ze mogen eerder rijstebloem dan pap)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:51:16 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82520895
Mja.. meer geven dan 200ml wil ik eigenlijk niet doen en voor pap of rijstebloem is het echt nog te vroeg (Daan is pas 3,5 maand).

Denk dat we maar steeds minder en eerder gaan geven en overdag langer ertussen laten. Vanavond 4,5 uur tussen gelaten en toen dronk hij de fles goed leeg (en in de vorige fles had hij 70cc laten staan dus).

Maar meer tips en adviezen zijn welkom mijn dank is groot
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11:11 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_82522591
Happy, maar als Daan pas 3,5 maand is dan mag ie toch ook nog geen vier flessen? Dat heeft met de bloedsuiker te maken, vraag me niet precies hoe het zit, maar ze zijn bang dat de kindjes te laag zakken in hun suiker. Driekus moest daarom echt nog 5 flessen krijgen tot 4 maanden en een bepaald aantal kilo's. Vraag me niet meer hoeveel kilo's het was, geen idee meer. Ik weet wel dat het flink vechten was om het erin te krijgen. Het ging dan trouwens niet om grote hoeveelheden, die vijfde fles mag gerust maar iets van 30 cc zijn.
Maar goed, ik zou hier niet zelf mee aanklooien, bel even je cb en als je daar geen vertrouwen in hebt, je huisarts, voor overleg. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_82523297
Ik schrik er toch soms van als ik de hoeveelheden hier lees. Thomas drinkt nu al een tijdje uit flessen, maar hij drinkt gemiddeld maar 140cc per fles. Heel uitzonderlijk is het eens 170cc. Ik veronderstel dat hij de flessen wel zal uitdrinken als hij echt nog honger heeft, dus maak me niet zoveel zorgen, maar ik zal toch blij zijn als we volgende week donderdag zijn en hij gewogen zal worden
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:20:10 #38
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82523308
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
Happy, maar als Daan pas 3,5 maand is dan mag ie toch ook nog geen vier flessen? Dat heeft met de bloedsuiker te maken, vraag me niet precies hoe het zit, maar ze zijn bang dat de kindjes te laag zakken in hun suiker. Driekus moest daarom echt nog 5 flessen krijgen tot 4 maanden en een bepaald aantal kilo's. Vraag me niet meer hoeveel kilo's het was, geen idee meer. Ik weet wel dat het flink vechten was om het erin te krijgen. Het ging dan trouwens niet om grote hoeveelheden, die vijfde fles mag gerust maar iets van 30 cc zijn.
Maar goed, ik zou hier niet zelf mee aanklooien, bel even je cb en als je daar geen vertrouwen in hebt, je huisarts, voor overleg. Succes!
Ja, we hebben het besproken op het CB. Klopt inderdaad dat je het niet te vroeg moet doen omdat anders de bloedsuikerspiegel te veel zakt. Daarom overdag ook niet meer dan 5 uur tussen de flessen en pas bij 7 kilo of 4/5 maanden naar 4 flessen. Daan is inmiddels zo'n 7 kilo dus was geen probleem om naar 4 flessen te gaan alleen weten we dus niet precies hoe Daarbij denk ik dat het afbouwen van de 5e fles niet van vandaag op morgen zal gaan en hij dan inmiddels zo goed als 4 maanden is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:20:31 #39
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_82523333
Mijn kindjes hadden altijd maar vier flessen meer rond 3 maanden. Ik moest ze altijd wakker maken voor die laatste fles en dan lieten ze daar nog het meeste van over.
Ik heb bij alledrie gewoon eens geprobeerd om die fles niet meer te geven. Dus laatste voeding was dan rond 20 uur en alledrie sliepen ze gewoon van de eerst nacht door. Van 20 uur tot 7 à 8 uur dus.
Als ze het zelf zo aangeven, is het toch zielig om ze te forceren van die laatste fles te drinken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:47 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_82523423
Ah, Happy, niks gezegd dan. Die adviezen van het cb blijven ook telkens anders, hier moesten we echt echt echt de 4 maanden halen. Heb er gemakshalve maar 11 dagen bij opgeteld omdat Driekus zo laat was.
Maar goed, dan zou je kunnen kijken of het met de beschreven methoden werkt. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 9 juni 2010 @ 11:59:36 #41
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82542114
Rienk drinkt inmiddels weer goed. Maar nog steeds om de 5 uur. Laatst met de hitte dronk hij vaker, maar toen gaf ik hem ook nog diksap bij.

7 -12 -17- 23 uur. En ja, om 23:00 halen we hem uit bed en als de fles leeg is gaan we met zn allen op bed
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82542501
Waarom mag je klaargemaakte voeding eigenlijk maar een uur bewaren?

Dat je het geen twee dagen moet laten staan snap ik, maar wat is het probleem van bijvoorbeeld 2 of 3 uur?
pi_82542741
Ik denk dat het niet zo zeer het probleem met het spul zelf is, maar dat het niet nog eens warmgemaakt kan worden... en misschien is melk die al effe staat niet zo lekker meer (vind ik zelf tenminste wel).
pi_82543070
Die lauwe melk is de ideale temperatuur voor beestjes..

In het poeder/water zitten ook beestjes. Een paar kan niet zoveel kwaad, maar als ze de kans krijgen om een paar uurtjes te vermenigvuldigen in lauwe melk heb je wel kans op problemen.. Ze flesvoeding fabrikanten/CB hebben die grens nu op 1 uur gezet. Maar het is vooral: hoe langer het staat, hoe meer kans op foute bacterieen..
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:51:03 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82544406
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Waarom mag je klaargemaakte voeding eigenlijk maar een uur bewaren?

Dat je het geen twee dagen moet laten staan snap ik, maar wat is het probleem van bijvoorbeeld 2 of 3 uur?
Das met opgewarmde moedermelk ook zo.. Maar mijn ervaring is dat je bij moedermelk echt niet precies na een uur de boel hoeft weg te mieteren..

Alleen echt niet 2x opwarmen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82544514
Nou, dat dus

Ik begrijp ook wel dat bacteriën lekker groeien in die melk, maar ik warm het geen twee keer op en vind een uur gewoon vrij kort
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:58:27 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82544815
Ik denk dat als je kindje gewoon wat groter en gezond is dat het echt geen probleem is... Net zoals het uitkoken van spenen enzo.. Dat doe je eigenlijk alleen voor de hele kleine kwetsbare kindjes.. Dat is niet echt nodig als je kindje groter en gezond is dan volstaat een vaatwasser ook wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82545409
Free, de meningen zijn er erg over verdeeld.
Bij Amber en Tess maakten ze in het zh voeding voor 24 uur klaar.

Verder wat Tico zegt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:15:09 #49
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82545794
Inderdaad. Ik steriliseer niks meer. Alles gaat in de vaatwasser, de spenen ook. (Die spoel ik af voor ik ze aan Rienk geef)

En over opwarmen, mag je potjes eten wel 2 keer opwarmen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:24:17 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82546298
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:15 schreef Vlindur het volgende:
Inderdaad. Ik steriliseer niks meer. Alles gaat in de vaatwasser, de spenen ook. (Die spoel ik af voor ik ze aan Rienk geef)

En over opwarmen, mag je potjes eten wel 2 keer opwarmen
Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...

Verder maak jij toch ook wel eens eten en gooi je het de volgende dag in de magnetron? Of als je man weer eens te laat is dat ie zn prakkie ff meot opwarmen.. Ik vind dat hetzelfde als een potje 2x opwarmen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:41:22 #51
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82547289
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...

Verder maak jij toch ook wel eens eten en gooi je het de volgende dag in de magnetron? Of als je man weer eens te laat is dat ie zn prakkie ff meot opwarmen.. Ik vind dat hetzelfde als een potje 2x opwarmen.
We eten om 19:00 want dan is J. pas thuis. Alleen eten gebeurt nooit. Tenzij J. op het werk eet
Rienk had gister idd spinazie. Maar goed dan dat ik het niet nog nog een keer heb opgewarmd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82783862
Woont in Groningen en heeft over:

- 1 heel pak friso standaard 1 + 1 half pak (wel dicht, zit er in twee gedeelten in)
- 1 heel pak friso hongerige baby's 1
- 1 klein pak standaard Friso 2
- 1 pak dreumesmelk (2) kant en klaar van Nestlé

roep maar
  maandag 14 juni 2010 @ 13:45:39 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_82784903
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...


Dat schijnt tegenwoordig ook alweer achterhaald te zijn trouwens hoorde ik pas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:09:32 #54
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82841506
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:18 schreef freecell het volgende:
Woont in Groningen en heeft over:

- 1 heel pak friso standaard 1 + 1 half pak (wel dicht, zit er in twee gedeelten in)
- 1 heel pak friso hongerige baby's 1
- 1 klein pak standaard Friso 2
- 1 pak dreumesmelk (2) kant en klaar van Nestlé


roep maar
*roep*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:10:02 #55
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82841538
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat schijnt tegenwoordig ook alweer achterhaald te zijn trouwens hoorde ik pas.
Is er ook een lijst online met wat wel en niet mag?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_82846854
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

*roep*
jo !
Bewaar ik voor je, we komen elkaar vast wel tegen binnenkort ergens
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:09:45 #57
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_82849709
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:09 schreef freecell het volgende:

[..]

jo !
Bewaar ik voor je, we komen elkaar vast wel tegen binnenkort ergens
Hoelang is het houdbaar? Stuur het anders maar op, verzendkosten zijn vast goedkoper dan benzine kosten
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_88494010
Ik denk dat deze vraag hier beter past dan in het borstvoedingstopic ;)

Ik heb voor Lotte gebruik gemaakt van flesjes en spenen van Avent. De spenen heb ik nog bewaard, sommige zijn gebruikt, andere zijn nog nieuw. Kan ik de gebruikte spenen nu opnieuw gebruiken voor de baby (wel uitgekookt natuurlijk).
Hetzelfde eigenlijk met de flesjes, die zijn nu vaak nog in gebruik als ranja/melk en weet ik wat voor sap fles, met tuit erop. Kwestie van goed schoonmaken en uitkoken?
  maandag 8 november 2010 @ 22:23:08 #59
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_88494410
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:16 schreef mrien het volgende:
Ik denk dat deze vraag hier beter past dan in het borstvoedingstopic ;)

Ik heb voor Lotte gebruik gemaakt van flesjes en spenen van Avent. De spenen heb ik nog bewaard, sommige zijn gebruikt, andere zijn nog nieuw. Kan ik de gebruikte spenen nu opnieuw gebruiken voor de baby (wel uitgekookt natuurlijk).
Hetzelfde eigenlijk met de flesjes, die zijn nu vaak nog in gebruik als ranja/melk en weet ik wat voor sap fles, met tuit erop. Kwestie van goed schoonmaken en uitkoken?
Lijkt me wel.. Denk dat als er verder geen haarscheurtjes oid inzitten dat ik ze ook gewoon opnieuw zou gebruiken hoor :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 22:27:03 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88494649
ik zou gebruikte spenen niet opnieuw gebruiken. Misschien een kwestie van gevoel, maar toch ook vanwege het advies ze om de zes weken te verwisselen. Ik zou het voor mezelf geen prettig idee vinden dat de baby uit een gebruikte speen drinkt. Een gebruikte fles, uitgekookt, heb ik dan weer geen moeite mee. Maar das persoonlijk (denk ik)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88496049
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef Vlindur het volgende:

[..]



Lijkt me wel.. Denk dat als er verder geen haarscheurtjes oid inzitten dat ik ze ook gewoon opnieuw zou gebruiken hoor :Y
Zo dacht ik eigenlijk ook

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:27 schreef DJMO het volgende:
ik zou gebruikte spenen niet opnieuw gebruiken. Misschien een kwestie van gevoel, maar toch ook vanwege het advies ze om de zes weken te verwisselen. Ik zou het voor mezelf geen prettig idee vinden dat de baby uit een gebruikte speen drinkt. Een gebruikte fles, uitgekookt, heb ik dan weer geen moeite mee. Maar das persoonlijk (denk ik)
Zijn geen spenen die dagelijks meerdere malen per dag gebruikt zijn, dat scheelt misschien. Alleen op de momenten dat ze een flesje gekolfde melk kreeg. Ik heb de spenen dan ook niet na 6 weken verwisseld, wist daar ook niet van eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 23:03:50 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88496799
Zelfde geld voor fopspenen. Heeft te maken met bacterien die na verloop van tijd in de siliconen (kunnen) trekken en met poreus worden ervan door gebruik. (als ik het goed onthouden heb hoor wat de verkoopster bij prenatal me vertelde.. )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88505474
Flesjes zou ik gewoon weer gebruiken, spenen zou ik wel vervangen, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik er een duidelijke reden voor heb...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_88510697
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:39 schreef Nijna het volgende:
Flesjes zou ik gewoon weer gebruiken, spenen zou ik wel vervangen, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik er een duidelijke reden voor heb...
ik ook, ie worden goed uitgekookt en dat vind ik wel kunnen.

Spenen voelt ook niet goed, de kersspenen bijv. van kruidvat kunnen ook op difrax flessen dus haal ik wel wat setjes van.
pi_89903124
even een vraag, sinds vorige week ben ik van voeding overgestapt. sindsdien slaapt floris s nachts slecht. heb ook t idee dat ie krampjes heeft, zn benen gooit ie de hele tijd in de lucht (hij heeft nooit echt krampjes gehad, dus weet niet hoe dat zich precies openbaart).
hoe lang duurt t voordat ze gewend zijn aan de nieuwe voeding?
want moet dus echt puzzelen met de flessen doordat ie zo vaak wakker wordt, hij wil ook alleen maar slapen na een fles.
maar om nou weer terug te gaan naar de vorige voeding lijkt me ook niet ideaal.

voor de volledigheid, ben van nutrilon hypoallergeen naar friso standaard gegaan
  dinsdag 14 december 2010 @ 00:51:22 #66
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_89903356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
even een vraag, sinds vorige week ben ik van voeding overgestapt. sindsdien slaapt floris s nachts slecht. heb ook t idee dat ie krampjes heeft, zn benen gooit ie de hele tijd in de lucht (hij heeft nooit echt krampjes gehad, dus weet niet hoe dat zich precies openbaart).
hoe lang duurt t voordat ze gewend zijn aan de nieuwe voeding?
want moet dus echt puzzelen met de flessen doordat ie zo vaak wakker wordt, hij wil ook alleen maar slapen na een fles.
maar om nou weer terug te gaan naar de vorige voeding lijkt me ook niet ideaal.

voor de volledigheid, ben van nutrilon hypoallergeen naar friso standaard gegaan
Ben je ineens patsboem overgegaan? Of heb je het gedoseerd gedaan? Je zat met een reden aan de hypoallergeen neem ik aan? Ik zou denk ik heel snel weer terug gaan op de hypo en het mooi nog even door gebruiken. En langzaam afbouwen daarna.

180/6 = 180/ 5 hypo 1 standaard
Na een dag 180/ 4-2, daarna 3-3 en zo minder. :Y

(Rienk heeft nooit speciale voeding gehad en met hem kon ik wel vrij makkelijk van het ene merk naar het andere. )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89904222
Kan je twee verschillende merken en hypoallergeen/normaal wel zo mixen dan?
En hypoallergeen is volgens mij ook lichter/makkelijker verteerbaar dan normale voeding, dus dan is het niet zo gek dat hij krampjes krijgt nu lijtk me...
Waarom ben je overgestapt?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:51:18 #68
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_89907955
Of je het kan mixen weet ik eigenlijk niet, maar zomaar overstappen lijkt me ook niet helemaal juist..

ík zou het wel mixen. Zeker als je nu ziet dat je kindje er krampjes van krijgt ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89940369
Nou ik weet niet wat de rede is, maar ik zou dan eerder nog een ander merk hypoallergeen nemen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89940994
Je kan wel mixen, maar ik zou aanraden aftebouwen naar Nutrilon standaard en dan van Nutrilon Standaard overstappen naar friso standaard als je graag overwilt naar Friso.

En neem er de tijd voor, het kan zeker 2 weken duren voor je kindje aan de nieuwe voeding gewend is.
pi_89946574
er wordt (volgens mij) afgeraden om hypoallergeen te mixen omdat de hypoallergene "werking" dan totaal geen nut meer heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 december 2010 @ 07:17:35 #72
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_89946734
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 06:39 schreef Vicky het volgende:
er wordt (volgens mij) afgeraden om hypoallergeen te mixen omdat de hypoallergene "werking" dan totaal geen nut meer heeft.
Hoe zou jij dan overstappen? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment over wil stappen naar goedkopere voeding omdat de speciale soorten nogal duur zijn.

In één keer (wat ik aan nam) werkt het dus niet goed.

Son; hoe is het nu met Floris en de voeding?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_89947139
nou we hebben t erover gehad, R en ik. en hij dacht dat t ook geen krampjes waren, maar gewoon honger. dus hij had zoiets van proberen we gewoon nutrilon standaard en vannacht hele nacht doorgeslapen.. terwijl hij de afgelopen week om de 4/5 uur wakker werd s nachts...

dus hoop dat t nu gewoon weer goed gaat.

we gingen idd overstappen naar gewone voeding ivm de prijs. die 2euro erbovenop vond k principieel niet kunnen :) en toen deed k.een nutrilon boycot :P
maar we waren begonnen met ha na de bv, omdat was aangeraden door cb ivm lichte allergien bij de oma's, maar we mochten overstappen.
hij had al s gewone gehad en niet op gereageerd (toen ie een dag oud was), dus dacht dat t wel goed moest gaan.
pi_89947197
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 06:39 schreef Vicky het volgende:
er wordt (volgens mij) afgeraden om hypoallergeen te mixen omdat de hypoallergene "werking" dan totaal geen nut meer heeft.
Maar als je gaat overstappen naar standaard, hoef je toch ook niet meer de HA werking? Anders moet je niet overstappen. Het afraden van in 1x overstappen heeft meer te maken met het grote verschil in samenstelling heb ik begrepen, dat krampjes kan veroorzaken. En mixen zou dan een goed alternatief zijn. Werkte bij ons prima met afbouw van Omneo.

Gelukkig lijkt het nu goed te gaan Sonnetje! Hopenlijk blijft dat zo.
pi_94552587
Even een kick voor DML :)
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:37:56 #76
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_94552884
Half verzoek, half schema. Ze veranderde zelf een beetje richting schema, maar ik rekte geen uren omdat het op schema moest. Kwam ze eens een uur eerder, dan kreeg ze ook een uur eerder.
pi_94552962
Ik heb ook nooit hoeven rekken hoor, Anne heeft gewoon niet zoveel honger kennelijk. Die wordt pas enthousiast als ze de fles ziet. Als het dan nog een minuutje duurt voordat ze 'm in haar mond heeft wordt ze heel ongeduldig, terwijl ze daarvoor nog gewoon lekker aan het spelen was :')
pi_94554518
Ik doe ook half schema, half op verzoek, maar Mex heeft eigenlijk zijn eigen schema bepaald, precies om de 3 uur en nu om de 4 uur.
Nu komt het eigenlijk pas dat ik een half uur later kan geven, handig als we nog in de auto zitten bijv.
pi_94554819
Hier sinds vandaag op verzoek en even kijken hoe dat gaat. We proberen wel een minimum van 2 uur en een maximum van 5 à 6 uur te hanteren tussen de flesjes, want ze is nog wel erg klein natuurlijk (morgen 3 weken).
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94560420
Ik geef ook op verzoek.
Van het cb moesten we over op 5 flessen van 150ml en bij voorkeur zonder nachtvoeding.
Die nachtvoeding kan hij niet zonder maar door dat hij meestal 's ochtends er een keer 5 uur en 's avonds een keer 6 uur er tussen laat zitten we toch op vijf flessen per dag.
Maar vandaag komt hij wel elke keer om de 4 uur omdat hij totaal niet wil slapen en ga ik dus waarschijnlijk op 6 flessen uitkomen. Hij zit dan al precies op het maximum van 30 schepjes.
Ook gaan alle flessen schoon op. Hij laat niks staan.
Hij was dinsdag 6 weken en woog 15 maart 4125gram.
Doordat hij er soms langer dan 4 uur tussen laat ben ik geneigd te denken dat deze hoeveelheid genoeg is maar mijn schoonzus vroeg zich af of hij wel genoeg verzadigd is doordat hij alle flessen volledig op drinkt en we dus soms op 6 flessen per dag uitkomen.
En is 6 flessen van 150ml niet vrij veel voor zijn gewicht als je de 150cc per kilo lichaamsgewicht hanteert?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561099
Als je 120cc geeft, wat gebeurt er dan?
Want pas 6 weken en dan al 5 flessen vind ik wel snel.
met 6 flessen zit je nu op het 'maximum' idd, straks wil hij nog meer als er een groeispurtje komt.
pi_94561249
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:13 schreef Troeta het volgende:
Als je 120cc geeft, wat gebeurt er dan?
Want pas 6 weken en dan al 5 flessen vind ik wel snel.
met 6 flessen zit je nu op het 'maximum' idd, straks wil hij nog meer als er een groeispurtje komt.
Dan komt hij al na 3 uur en is erg giftig als de fles op is.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561351
Na 3 uur komen is wel normaal hoor...kan je hem na een fles van 120cc sussen met een speentje?
En dan misschien de laatste fles 150cc doen?
pi_94561459
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:21 schreef Troeta het volgende:
Na 3 uur komen is wel normaal hoor...kan je hem na een fles van 120cc sussen met een speentje?
En dan misschien de laatste fles 150cc doen?
Deel 24 uur eens door 3? Dan kom je op 8 flessen wat dus over het max aantal schepjes komt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561699
Hebben jullie ook dat de kleine veel last van krampjes lijkt te hebben en wat doen jullie daaraan? (krampjes schijnen bij FV te horen maar ik vind het zo zielig en soms weet ik echt niet wat ik er nog aan kan doen). We doen al buikje masseren of gewoon een warme hand op d buik, laten zuigen op de pink en nu oplapten, eindelijk een speen gevonden die ze wil. Meer ideeën?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94561770
De krampjes lijken hier een beetje voorbij te zijn. Krampjes komen overigens ook voor bij borstvoeding hoor. Maar hier hielp alleen maar rondjes lopen. Oneindig veel rondjes rondom de salontafel totdat zijn ogen dicht vielen. Als je goed kijkt zie je de slijtage in het tapijt ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561820
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Deel 24 uur eens door 3? Dan kom je op 8 flessen wat dus over het max aantal schepjes komt.
Dat klonk niet heel vriendelijk... maar goed..
S 'nachts hoort ie dan te slapen, dus dan zit er langer tussen.
Bijv.
-05.00
-08.00
-11.00
-15.00
-18.00
-21.00
-00.00
120 cc per fles kom je uit op 28 schepjes 7x4
pi_94561835
Mamapurk: bij ons was infacol de wonderoplossing, maar dat schijnt ook nog per kindje anders te zijn. En eventueel een fles waarbij ze geen of bijna geen lucht kunnen zuigen. Wij hadden/hebben de van born free, maar er zijn meerdere merken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94561886
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:34 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dat klonk niet heel vriendelijk... maar goed..
S 'nachts hoort ie dan te slapen, dus dan zit er langer tussen.
Bijv.
-05.00
-08.00
-11.00
-15.00
-18.00
-21.00
-00.00
120 cc per fles kom je uit op 28 schepjes 7x4
Ik zie niet in wat er onvriendelijk aan is maar goed :*
Op 120ml laat hij er dus 's nachts niet langer tussen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94561887
Lastig hoor DML want qua gewich zit hij idd aan zijn max. Sarah is bijna net zo zwaar en krijgt 6 flessen van 100, maar zij is ook iets jonger. Maar misschien mag je wel iets van johbroodpitmeel toevoegen om de voeding iets zwaarder te maken, of misschienis voeding voor hongerige baby's wat?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94562098
Tja een andere fles, de juiste fles vinden was hier al wat want ze lijkt de meeste spenen niet te voelen. We gebruiken nu flessen van avent die lijken het beste te gaan. Ze lijkt wel haar onderlip tijdens het drinken naar binnen te trekken weet niet of dit invloed heeft op de hoeveelheid lucht.. We doen wel tussendoor een par keer boeren (ff ontluchten zeg maar)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94566243
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat er onvriendelijk aan is maar goed :*
Op 120ml laat hij er dus 's nachts niet langer tussen.
Dan gewoon houden zoals je het nu doet en dan over een tijdje de flessen ophogen en er een flesje vanaf halen.
Succes!
pi_94567753
@ dml, hoe lang doet hij over de fles?
Drinkt ie niet te snel?
Dan hebben ze soms ook nog dat onverzadigde gevoel.

En laatst kreeg ik t advies 5x120 en voor de nacht 1x150.

J.mag ophogen maar die krijgt ineens zn flessen niet meer leeg.
Had ong.anderhalve week 150per keer nodig en zit nu met moeite op 120
pi_94568409
Mamapurk, dan zou ik eens kijken of die infacol wat is. Werkt het niet, dan werkt het niet, maar dan heb je het geprobeerd, toch?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94568745
We waren even naar de drogist en die adviseerde cinababy druppels van VSM die hebben we nu, werkt dat niet dan gaan we toch infacol proberen! Thnx voor het meedenken!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94571355
Cinababy deed hier dus niets, infacol wel. Maar ik heb het ook al veel andersom gehoord. Kwestie van proberen. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94571610
Nou ze ligt nu heerlijk ontspannen te slapen! Maar ja na 1 keer druppels te hebben gehad, misschien meer toeval.. We wachten het nog even af gewoon.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94573718
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik geef ook op verzoek.
Van het cb moesten we over op 5 flessen van 150ml en bij voorkeur zonder nachtvoeding.
Die nachtvoeding kan hij niet zonder maar door dat hij meestal 's ochtends er een keer 5 uur en 's avonds een keer 6 uur er tussen laat zitten we toch op vijf flessen per dag.
Maar vandaag komt hij wel elke keer om de 4 uur omdat hij totaal niet wil slapen en ga ik dus waarschijnlijk op 6 flessen uitkomen. Hij zit dan al precies op het maximum van 30 schepjes.
Ook gaan alle flessen schoon op. Hij laat niks staan.
Hij was dinsdag 6 weken en woog 15 maart 4125gram.
Doordat hij er soms langer dan 4 uur tussen laat ben ik geneigd te denken dat deze hoeveelheid genoeg is maar mijn schoonzus vroeg zich af of hij wel genoeg verzadigd is doordat hij alle flessen volledig op drinkt en we dus soms op 6 flessen per dag uitkomen.
En is 6 flessen van 150ml niet vrij veel voor zijn gewicht als je de 150cc per kilo lichaamsgewicht hanteert?
Hoe ziet een dag er nu ongeveer uit? Ik vraag me af wat er gebeurt als je hem niet 6 uur ertussen laat zitten 's avonds maar hem eerder wakker maakt voor een voeding. Idealiter wil je dat hij die lange ruk na de late avondvoeding maakt. Lena krijgt hier bijvoorbeeld tussen 19:00 en 20:00 uur een voeding, daarna maken we haar wakker (tussen 22:00 en 23:00 afhankelijk van onze slaapbehoefte) en daarna volgt pas de lange ruk.

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over die nachtvoeding. Hij is nog zo klein en het is helemaal niet gek dat hij die nachtvoeding nodig heeft. Het probleem wordt waarschijnlijk ook steeds minder urgent, want als het goed is gaat hij een steeds langere ruk maken 's nachts en kom je steeds beter uit met de flessen die je mag geven.

Mijn ervaring is trouwens dat je dit probleem nog lange tijd in zekere mate kunt blijven hebben. Wij hebben bij Ivan vanaf het begin al moeten schipperen om hem tevreden te laten zijn met de hoeveelheden die hij mocht hebben. Dat is helaas het rottige aan flesvoeding, die limiet. Je zult misschien niet altijd ontkomen aan een beetje rekken hier en daar en spelen met hoeveelheden en aantal voedingen per dag. Als hij bijvoorbeeld te weinig slaapt kun je proberen op dat soort momenten iets te doen waardoor je weet dat hij beter slaapt, zoals een lang stuk wandelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94574233
MamaPurk, je kunt Infacol inderdaad proberen. En hier hielp het om te wiegen, héél hard wiegen zelfs. Wiegen hielp zo goed dat ik me achteraf afvraag waarom we niet zo'n geautomatiseerde schommel hebben gekocht. :+

En het is misschien wel nuttig om even te googelen hoe je het beste kunt masseren. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd, maar het schijnt dat je een bepaald deel van het buikje moet masseren in een bepaalde richting (?).

Als je denkt dat je haar wat kunt helpen met poepen kun je proberen om haar op schoot te nemen in een zithouding met haar rug tegen jouw buik. Dan leg je je handen in haar knieholtes en til je haar beentjes telkens op en wieg je haar zo op en neer. Dat zou haar kunnen helpen bij het drukken (al heb ik er nooit iets van gemerkt, maar goed).

Hoe geef je de fles zelf? Drinkt ze de fles snel of langzaam? Houd je regelmatig even een adempauze? Laat je haar tussendoor boeren? Moet ze naderhand flink boeren en doet ze dat snel of heeft ze daar tijd voor nodig?

Heeft ze een speen? Zuigen kan fijn zijn bij krampjes. En je kunt ook een draagdoek overwegen waarmee je haar overdag een tijdje bij je draagt. Dat helpt veel baby's, maar ik geloof dat je nu i.v.m. de keizersnede nog niet mag dragen?

Het is even uitzoeken hoe je haar het beste kunt helpen, maar helaas horen krampjes er voor veel baby's gewoon bij...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94574397
Oja, die houding waar Claudia het over heeft...dat werkte hier ook als een tierelier. Ik was het al helemaal vergeten.
Vergeet ook niet DML dat elk kindje anders is. Zo zaten wij met Driekus wel vaak rond het maximum, maar wilde hij veel te vroeg naar 4 flessen. Hij heeft ook tijden gehad dat er echt 220 of meer in een fles ging, terwijl er kindjes zijn die de 200 nooit halen. Beetje spelen met hoeveelheden en tijden dus. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_94574729
DML, het helpt misschien al iets om te horen dat we allemaal maar wat doen/deden. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94575107
Ze drinkt de fles heel rustig, tussendoor laten we haar boeren, komt ook altijd vrij snel een boertje en soms is ze net een bouwvakker. Het is zo anders dan het was bij Jael, die dronk alles en altijd, ook niet goed,maar Sarah is echt een miesmuil, ze moet steeds pauzeren, het moet de juiste temperatuur hebben, we hebben gestoeid met fles en speen. Ze trekt haar onderlip naar binnen tijdens het drinken, hierdoor krijgt ze lucht binnen.
Het rustigste word ze nu als ze mij ligt en dan met de knietjes onder haar lijfje en dan vouw ik mijn handen daar onderdoor, ze word zeg maar dan gedwongen in die houding en dat geeft rust. Het is en blijft zoeken naar maniertjes enzo als je kindje krampjes heeft... Maar we zoeken door en zal inderdaad even googlen op dat masseren. Thanks voor het meedenken!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_94575128
Ja, en das niet eens alleen flesvoeding gerelateerd... Wij hebben ook wat gedaan... Jeetje, Leyla met dr flessen ging echt voor geen meter...

Leyla wilt bijvoorbeeld tussendoor flink uitbuiken, dus zeg ze drinkt 2/3 fles en dan een flink half uur lekker laten uitboeren, kloppen, lopen en dan de rest... En dan dronk ze inderdaad wel een hele voeding uit de fles. Dat moest ook wel omdat ze natuurlijk op speciale voeding zat, dus die flessen moesten er gewoon in, en soms leek het meer op dwangvoeden dan gezellig een fles geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 24 maart 2011 @ 21:54:14 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94575297
Wij zijn al vrij snel overgestapt op voeding voor hongerige babietjes voor Oscar. Die had gewoon echt veel honger en met die voeding ging het prima. :Y
***
pi_94575632
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
DML, het helpt misschien al iets om te horen dat we allemaal maar wat doen/deden. :+
Zeker :P

Het probleem zit 'm in het feit dat de lange ruk eigenlijk van het eind van de middag naar de avond valt.
Uiteindelijk komen we ook vandaag daardoor toch weer op 5 flessen uit. Ik weet niet zo goed hoe ik die lange ruk kan verschuiven naar de nacht zonder op 6 flessen uit te komen.

Schema vandaag is bijvoorbeeld:
03.00
06.30
11.00
15.30
22.00 (Ik ga 'm nu dus maar wakker maken, hij kan nog wel langer slapen denk ik maar dat probeer ik nooit. 6 uur is het maximum wat ik er tussen laat)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94575753
DML, wat je kan doen is em na de voeding van 15.30 gewoon wakker maken om 19.00 uur (ongeveer he) en dan kijken wat ie lust, vervolgens om 22 of 23 uur weer. Dat is dan misschien geen hele fles en de kans is groot dat ie even nodig heeft om te wennen, maar zo zou je het kunnen proberen te verschuiven..
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:07:58 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94576255
Ze zeggen bij bv dat op verzoek soms ook betekent op verzoek van de moeder... Dus ik zou hem ook om een uur of 7 wakker maken?
***
  donderdag 24 maart 2011 @ 22:15:13 #108
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94576771
Ik heb Bram altijd flesvoeding op verzoek gegeven (net zoals ik nu Eline borstvoeding op verzoek geef), maar dat houd ook in op mijn verzoek. Bij Bram heb ik heel lang de late avondvoeding erin gehouden (rond 23.00 uur) omdat hij anders 's nachts kwam en bij Eline doe ik nu precies het zelfde (al komt zij sowieso nog een keer 's nachts). Ik zou hem dus ook rond 19 uur wakker maken voor een voeding en kijken hoeveel erin gaat. Drinkt hij echt niet, dan houdt het op, maar ik zal het wel elke avond proberen.
pi_94576826
Ik zou ook alles op alles zetten om het ritme net iets te verschuiven, DML. Wakker maken voor de voeding, zorgen dat het overdag licht is en er geluid is, zorgen dat het 's nachts donker en stil is. Je kunt ook alvast beginnen met een duidelijk ritueel voor de nachtslaap, bijvoorbeeld door hem in bad te doen, een pyjama aan te trekken en een bepaald liedje te zingen. En ik zou zo rond etenstijd Puck lekker bij jullie in de buurt zetten en zorgen dat hij iets van de huiselijke activiteit meekrijgt.

Misschien zie je niet meteen resultaat. Gewoon volhouden! Die 6e fles kan hij heus wel een dag (of een paar dagen) lijden. En anders ga je toch weer stoeien met hoeveelheden en zoet houden overdag. En er is inderdaad nog voeding voor hongerige baby's, zoals BE zegt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94590167
Dan heb ik ook een vraagje..
Mex zit op 5x 210 cc, 35 schepjes dus, nu moeten we over 2 weken over op opvolgmelk, maar daar zou je dus maar 24 schepjes van mogen.
Mex eet al 100 gram groente om de dag, we gaan het nu elke dag geven want het gaat goed, maar ik zie er nog geen fles vanaf gaan.
We hebben 2 weken op 4 flessen gezeten,maar ineens werd hij 's nachts weer wakker voor nog een fles.

Zou hij van die opvolgmelk wat voller gaan zitten dat er een fles vanaf kan? Of zou ik misschien nog wat langer Standaard 1 kunnen geven?
Want hij krijgt al 5 schepjes teveel in principe, waar ik wel mee kan leven, maar 11 schepjes opvolgmelk teveel vind ik toch niet kunnen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:57:39 #111
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94591080
Gebruik je al iets van rijstebloem, pyjamapapje oid door de laatste fles?
Ik kan me herinneren dat Bram idd van opvolgmelk iets voller zat, maar hij had sowieso al heel snel geen nachtvoeding meer.

Wat is je schema nu zo ongeveer?
pi_94591349
Rijstebloem heb ik geprobeerd, maar merk geen verschil, dus heb ik het maar weer weg gelaten omdat het dan weer zo veel is.
Pyamapapje nog niet gebruikt, weet jij een goed merk toevallig?
Schema is ongeveer..
7.00- 210 cc
11.00- 210 cc
16.00- 210 cc
18.00 groentehap
20.00 210 cc
0.00- 210 cc

Vanochtend kwam die alleen om 5 uur, maar dan kan ik ergens nog wel wat flessen rekken en ik heb net een fruithap mango gegeven, maar hij moet nog niks van fruit hebben.
Vanavond weer broccoli.
pi_94591382
Ja, wat is je schema, Troeta? Ik zou misschien niet proberen om de laatste fles eraf te krijgen maar om overdag iets te schuiven en te stoeien. Door de dagactiviteiten iets anders in te plannen kun je vaak op een niet al te vervelende manier de tijden tussen flesjes rekken. Als ik het vermoeden had dat Ivan over een kwartier hongerig zou worden en ik liever nog ruim een uur wachtte met de volgende fles ging ik bijvoorbeeld een stuk wandelen of werd er gebadderd. En toen we bijvoeding konden geven kregen we iets meer lucht. Dat was een aardig zoethoudertje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94591448
ja, dat rekken overdag lukt nog wel. Zou ik een flesje af kunnen bouwen, zou dat werken bedoel ik?
dat ik straks die van 16.00 180 cc ga geven en dan elke dag wat minder, zodat ie stiekem steed smee rgroente gaat eten.
pi_94591454
Troeta, is het een idee om 's ochtends ook een eetmoment te hebben en die tweede fles in ieder geval iets kleiner te maken? Dat zou je ook 's middags kunnen doen en dan met die 3e fles.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94591498
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:08 schreef Troeta het volgende:
ja, dat rekken overdag lukt nog wel. Zou ik een flesje af kunnen bouwen, zou dat werken bedoel ik?
dat ik straks die van 16.00 180 cc ga geven en dan elke dag wat minder, zodat ie stiekem steed smee rgroente gaat eten.
Ja precies, iets minder in het flesje en vaker bijvoeding overdag. Ik weet niet of hij er echt iets van binnenkrijgt, maar hier was het bezig zijn met voedsel al genoeg! Ik denk dat de eerste en laatste fles het lastigst zijn om mee te minderen in hoeveelheid. Voor die momenten zou ik een papfles proberen (en dan iets minder melk). Maar niet alle veranderingen tegelijkertijd doorvoeren, natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94591563
Ja, daar wil ik wel heen, maar van fruit wil hij echt niks weten en rijstebloempapjes ook niet.
Zou ik dan 2x groente kunnen geven of een ander papje proberen? Die vanaf 6 maanden met granen?

Gister heb ik hem aan mijn banaan laten sabbelen en zo lustte die het wel, maar ik vind het nog wat te vroeg om hem zelf te laten prutsen met eten.
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 11:15:11 #118
5428 crew  miss_sly
pi_94591659
Hoe oud is hij precies, Troeta? Want misschien kan juist het hem zelf een stukje banaan geven om te ontdekken, mee te spelen en aan te sabbelen je wat meer ruimte geven tussen de flesvoedingen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94591794
Ik zou gewoon een extra groentemoment doen en verder blijven proberen om (verschillende soorten) fruit aan te bieden. Dat komt vast wel ooit goed. Hij moet nog aan die smaken wennen. En als je het wel aandurft om hem zelf te laten stoeien, dan kun je daar een broodkorst voor nemen of een rijstwafel. Geschikte fruitsoorten zijn bijvoorbeeld banaan, peer en mango. Banaan is heel zacht en peer en mango zijn zacht en sappig.

Over die laatste fles zou ik me niet zoveel zorgen maken. Wat je op een bepaald moment doet is het groentemoment vervangen door een diner en dan kun je met de 4e en 5e fles gaan klooien. Je kunt bijvoorbeeld de 4e fles verminderen of zelfs helemaal overslaan en dan alsnog de 5e geven, of je kunt ineens wél de 5e fles laten vervallen. Ook is het mogelijk de 4e fles te vervangen door een bakje yoghurt. Hoe dan ook: naarmate hij ouder wordt en meer bijvoeding binnenkrijgt wordt het echt makkelijker om flessen te laten vervallen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94591870
Over 13 dagen word hij 6 maanden.
Misschien toch maar doen dan, want op zich vind ik hem wel handig erin. Broodkorst kon hij idd al lekker op sabbelen.
Ik heb nog genoeg mango over, ga hem even een stukje geven :D
Bedankt voor het meedenken.
pi_94591950
In die periode tussen 6 en 12 maanden is het gewoon ontzettend zoeken naar wat voor jullie werkt, Troeta. En het verandert voortdurend! Maar het komt wel goed en gelukkig kun je met bijvoeding veel meer kanten uit dan met flessen alleen. Ik ben benieuwd of Mex zo goed blijft eten! (Ivan werd juist steeds zwaarder toen hij aan de bijvoeding ging en we meer flessen lieten vervallen. :o)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:29:18 #122
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94592188
Zo ben ik met Bram ook aan het schuiven geweest, Bram kreeg op een gegeven moment maar 120cc meer na zijn groente. En als laatste voeding (zo rond 20 uur) gebruikte ik deze:


Of een van de andere smaken

Maar je hebt ze nu ook in poeder zag ik


Of van Bambix


Of nutrilon goedenacht, speciale opvolgmelk


En waarom wil je zijn fruit niet in stukken geven?
Edit: je hebt al antwoord gegeven. Typen met 1 hand tijdens het voeden maakt je traag...
pi_94592828
Ja, ik dacht,dat mag pas met 6 maanden, maar ja, die 2 weken maken nu ook niet meer uit.
Hij vond het net heerlijk iig! Daarna ging die verder met mij opeten ;)
Grappig, want net gepureerd moest ie er echt niks van hebben.
bedankt Sugarsnap, die van Nestle heb ik, dus ga ik die vanavond even proberen.

Ik ben ook erg benieuwd Claudia, ik hoopte juist dat het nu een beetje zou stoppen dat groeien, maar ik vrees het ergste.
Zou wel blij zijn als die hele flessenperiode voorbij is.

De volgende fles ga ik iig minder in doen, als hij meer wil geef ik hem gewoon nog een stukje mango.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:08:24 #124
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94593655
dat is een goed plan, een alternatief bieden. Volgens mij zitten er in die pakjes van nestle ook maar 200 ml.
Fijn dat stukjes fruit er wel in gaat en die 2 weken zal idd niet zoveel uitmaken
pi_94594560
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:44 schreef Troeta het volgende:

De volgende fles ga ik iig minder in doen, als hij meer wil geef ik hem gewoon nog een stukje mango.
Goed plan! En je kunt het ook omdraaien, bijvoorbeeld eerst iets te eten geven en daarna pas een fles. Je ontdekt vanzelf wel wat werkt. Hij moet ook niet te hongerig zijn, want anders neemt hij misschien niet de tijd om te eten en raakt hij gefrustreerd.

Ik ben zelf een voorstander van heel regelmatig iets te eten geven en dan gewoon niet zoveel in één keer. Ik eet zelf bijvoorbeeld elke 2 uur iets, al is het maar een appel of een bakje yoghurt. Dat doe ik bij Ivan ook en daar ben ik meestal een grote hongerklop wel mee voor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94596338
ja, daar zeg je me wat, ik ben maandenlang bezig geweest om flessen uit te stellen dat ik daar gewoon niet opgekomen ben. Gewoon om de 2 uur een stukje fruit of een broodkorstje ofzo iets aanbieden.

had beter een bijvoedingstopic kunnen zoeken of openen;)
pi_94596632
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:29 schreef Sugarsnap het volgende:
Zo ben ik met Bram ook aan het schuiven geweest, Bram kreeg op een gegeven moment maar 120cc meer na zijn groente. En als laatste voeding (zo rond 20 uur) gebruikte ik deze:
[ afbeelding ]

Of een van de andere smaken
Er stond hier ergens op Fok laatst een link naar een item van Radar over suiker in babyvoeding. Het meeste ben ik weer vergeten, maar van die pyjamapapjes herinner ik me vagig dat de deskundige in kwestie het naar spul wordt omdat het enorm veel calorieën zou bevatten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94596780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er stond hier ergens op Fok laatst een link naar een item van Radar over suiker in babyvoeding. Het meeste ben ik weer vergeten, maar van die pyjamapapjes herinner ik me vagig dat de deskundige in kwestie het naar spul wordt omdat het enorm veel calorieën zou bevatten.
heb ik ook gezien, maar wat zou je dan aan kunnen bieden? Bambix was vroeger toch gewoon een gezonde pap?
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 13:34:59 #129
5428 crew  miss_sly
pi_94596864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:24 schreef Troeta het volgende:
ja, daar zeg je me wat, ik ben maandenlang bezig geweest om flessen uit te stellen dat ik daar gewoon niet opgekomen ben. Gewoon om de 2 uur een stukje fruit of een broodkorstje ofzo iets aanbieden.

had beter een bijvoedingstopic kunnen zoeken of openen;)
Nou ja, een aantal maanden geleden was hij natuurlijk nog wel wat klein voor bijvoeding ;)

Van die pyjamapapjes is de ene van nestle met fijne tarwe granen zonder toegevoegde suiker. In de papjes met smaakjes zit volgens mij bijna altijd wel suiker!

Als hij al tandjes heeft altijd wel poetsen na het papje als hij daarna gaat slapen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_94597310
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 13:33 schreef Troeta het volgende:

[..]

heb ik ook gezien, maar wat zou je dan aan kunnen bieden? Bambix was vroeger toch gewoon een gezonde pap?
Geen idee. Daar zijn wij nog lang niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:29:10 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_94620212
Bambix heeft ook avondpap biscuit en dat schijnt qua suikers mee te vallen. Dat is ook de avondpap die Driekus van ons kreeg. En dan kochten we niet de kant en klare, maar gewoon de poeder en kreeg ie maar half pap en de rest gewone opvolgmelk. Hij deed het er prima op moet ik zeggen. Dat waren dan wel flessen van 220 tot 250 cc....
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:49:48 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94621336
Tjah, Bram heeft ze wel een tijdje bijna elke avond gehad (vanaf een maand of 9-10 tot 1 jaar, toen wilde hij niet meer). Daarvoor eigenlijk altijd een paar schepjes rijstebloem in zijn laatste fles. Dat was dan gewone of vanillesmaak, welke er net in de winkel lag. Er zal best wel een lading suiker in zitten, maar verder kreeg hij overdag eigenlijk niets anders dan de paar flesvoedingen, brood met alleen boter en vers fruit en groente, af en toe een potje. Ik vond die kant en klare vooral makkelijk. Ik kijk nu nog steeds niet of er zo weinig mogelijk suiker ergens in zit, zolang hij maar gevarieerd genoeg eet en de zoetigheid blijft beperkt tot een a twee momenten per dag.
pi_94625071
Mex vond het heerlijk iig.
Verder is de eerste dag niet zo'n succes, ik heb hem s'middags 3 stukjes mango gegeven waar hij lekker op gesabbeld heeft en een broodkorst. 2 flessen heb ik verlaagd naar 180 cc en hij heeft de hele avond sjaggerijnig gepiept, de broccoli wilde hij niet en toen gaf ik hem om 21.00 dat papje.
Net werd hij wakker en had honger en drinkt dus precies 60cc op.
Morgen moet ik werken, dus denk dat ik het gewoon even bij de flessen houd en de mango en s'avonds worteltjes.
pi_94632527
Jammer dat Mex het niet zo'n succes vond Troeta.

Hier stortte Puck in om 17.30uur na de fysio. Toen heb ik 'm om 19.00uur wakker gemaakt voor een fles. Daarna heb ik 'm tot 20.30 wakker gehouden. Hij trok het niet langer en hij heeft tot 22.00uur geslapen.
Wakker gemaakt en in bad gedaan en pyjama aan en om 22.45uur een laatste fles met Friso Extra.
Om 5.00uur begon hij te pruttelen en heb ik 'm bij me genomen. Met een speentje en wat doezelen was het 06.45uur.

Ik moest rond 01.00uur de speen nog even terug ploppen maar daarna dus 4 uur achter elkaar geslapen. Dat was lang geleden :O

Hij ligt er nu alweer in en ik hoop dat als hij overdag wat meer slaapt dan hij gisteren deed, hij dan 's avonds iets makkelijker wakker te houden is want het was wel wat sneu.
Maar voor nu succes dus om op 5 flessen uit te komen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_94635125
Mooi, DML!

Nog een paar tips voor dag- en nachtrituelen:
- Als je ermee begint is het verstandig om elke dag zoveel mogelijk het ritme in stand te houden. Plan dus even een tijdje 's avonds niks waardoor het schema van Puck anders zou kunnen worden. Dat kun je later wel weer doen, maar nu even niet.
- Ik zou een avondritueel niet langer maken dan je zelf zin hebt om vol te houden. Als Puck eraan gewend raakt dat jullie een half uur bezig zijn wil hij dat straks als je weer aan het werk bent misschien ook. En dan heb je er vast niet altijd energie voor.
- Het ritueel is niet heilig in die zin dat je Puck wakker moet houden om alle stappen te doorlopen. Nu is dat misschien niet helemaal te vermijden, want je begint er net mee en Puck is nog klein (en slaperig). Maar het is wel zinvol om dit in je achterhoofd te houden. Slaapsignalen zijn belangrijker dan ritueeltjes.
- Je kunt alvast beginnen om Puck te laten wennen aan bepaalde 'slaapwoorden', dingen die je zegt om hem in slaap te krijgen. Je kunt bijvoorbeeld "ssshhh, shhh, ga maar slapen" zeggen als hij al in slaap aan het vallen is om die associatie erin te krijgen. (Het is belangrijk om dat bij het aanleren van die slaapsignalen te doen als hij al echt in slaap aan het vallen is, anders ontstaat de associatie juist met NIET slapen. :Y) ) Die woorden kun je steevast uit de kast trekken als je Puck naar bed wilt doen of als hij 's nachts wakker wordt.
- In verband met het laatste: behandel elke voeding of troostsessie tussen bijvoorbeeld 19:00 en 7:-00 uur (ik zeg maar wat) als een nachtritueel. Dus houd alles donker, blijf stilletjes en gebruik de slaapsignalen.
- Als je er zin in hebt kun je nu al beginnen om Puck te laten wennen aan een slaapknuffeltje. Let erop dat je iets veiligs kiest en draagt het bijvoorbeeld een paar uur bij je om je geur erin te krijgen. Je kunt het ook tussen jullie inhouden als je hem de fles geeft. Betrek het knuffeltje bij het avondritueel.

Puck is nog klein dus misschien zijn sommige van deze dingen meer idealen om naar te streven dan praktische oplossingen voor het moment, maar het zijn wel dingen die je kunnen helpen om bijvoorbeeld latere slaapproblemen te voorkomen of te vergemakkelijken. Ik heb de meeste van die tips uit het boek "Lekker slapen zonder huilen".
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94635261
Oh, en wat ik ook nog wilde zeggen: het is rond deze leeftijd volstrekt normaal om een of meerdere nachtvoedingen te hebben, dus bij een vermoeden van honger zou ik Puck 's nachts wel een flesje blijven geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94635265
Ik voel me opeens heeel laat met ons totale gebrek aan nachtrituelen. Soms is ze 's avonds wakker, soms niet, maar dat lijkt niet heel veel relatie te hebben met het slapen daarna.
Laatste voeding is ergens tussen 10 en 11, die daarna komt dan weer tussen 1 en 4 ergens. Dat wisselt nog heel erg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_94635545
Ben jij mal, Vanyel. Ons avondritueel bestaat uit het volgende:

Rond het avondeten wil Lena gaan clusteren. Ik voed haar voor het eten, leg haar in de box naast ons terwijl wij eten en na het eten parkeer ik me met haar op de bank. Ergens tussen 19:00 en 20:00 uur is ze meestel verzadigd en valt ze als een blok in slaap. Intussen blijf ik op de bank zitten en als we tussen 22:00 uur en 23:00 uur moe worden verschoont mijn lief Lena terwijl ik me klaarmaak om naar bed te gaan, voed ik Lena en leg haar naast me in bed.

Het gaat wel elke dag hetzelfde, dus dit is inmiddels het ritueel. :') Bij Ivan heb ik dit nog tot ruim na mijn verlof volgehouden. En ik vond het eigenlijk ook wel lekker om met hem in mijn armen de avonden door te brengen. Qua slaapassociaties en avondrituelen zou het misschien beter zijn om nu al Lena 's avonds vroeg in haar eigen bed te leggen, maar ik geniet er zo van en het werkt voor ons. If it ain't broke, don't fix it. :Y)

Wat ik wel wil ga doen is proberen om haar te laten wennen aan een slaapknuffel. Dat hebben we bij Ivan niet zo actief gedaan, maar hij kwam er een paar weken geleden ineens zelf mee (Herre de beer moest mee naar bed) en het leek me ook wel handig dat hij een kameraad had voor op het kinderdagverblijf. Bij Lena ga ik het dus toch nu al proberen, vooral omdat ze geen speen heeft. Ik moet alleen nog een geschikt knuffeltje vinden.

Oh, en ik ga er op een bepaald moment wel op letten dat ik haar niet stelselmatig in slaap voed, maar dat ik haar in bed leg terwijl ze nog een beetje wakker is zodat de borst niet een al te sterke slaapassociatie wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:15:33 #139
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_94636636
Bij Eline hebben we eigenlijk vanaf het begin af aan een avondritueel gedaan. Ze is meegegaan in Bram's ritme. Rond 19.30 krijgen ze allebei een schone luier en pyjama aan, Eline krijgt dan nog een voeding en Bram een beker drinken met koekje/rozijntjes/nibbits. Als Eline klaar is met drinken, slaapt ze vaak al en leg ik haar met speen en tutje in de kinderwagen bak, rook nog een sigaret en poets Bram's tanden. Dan komt papa om hem in bed te leggen na de nodige knuffels en kusjes
pi_95006150
Ik kom even zeggen dat het goed gaat! De laatste fles is er vanaf en de fles daarvoor heb ik vervangen voor een pyamapapje van Friso.
Dus nu 3 flessen van 180 en 1 pyamapapje, en zo'n hoeveelheid lijkt me wel gezond. Tussendoor eet hij liga en stukjes fruit en groentepap.
Gister op een verjaardag kreeg hij een potje olvarit gemengd fruit en die at hij ineens helemaal op...ik stond versteld! Dus vandaag ook maar gemengd fruit geven op een andere verjaardag.

We hebben de laatste fles weggelaten op een dag dat het rot met de tijd uitkwam om hem nog een laatste te geven, toen kwam hij nog wel s 'nachts, maar we zijn het blijven doen en hij kwam daarna elke nacht een uurtje later, vanochtend kwam hij om 7 uur :D
pi_95007102
Ilse krijgt nu 4 flessen. Ze krijgt ze om 9.30-13.30-17.30 en 22.15. De eerste fles is met wat rijstebloem. De laatste is een met friso extra. De eerste drie zijn 190+6 en de laatste is 210+7
Tussendoor krijgt ze (mocht het uitkomen) wat fruit en soms ook wat groente. Daar zijn we mee begonnen omdat het voor haar ontlasting beter is. We hebben een soort van avondritueel, pyama aan en in bed. We doen dan het zeepaard aan, en ze krijgt haar knuffeldoekje. Ze had eerder nog wel een speen, maar nu heeft ze haar vingers gevonden O+

Mocht ze in de nacht wakker worden dan gaan we dr kamer in, en doen dan het zeepaard aan. Verder doen we niks, kijken haar ook niet aan (moeilijk!!!). Ook als ze overdag wakker wordt en ik vind dat ze eigenlijk nog wel even mag slapen (dan wordt ze wakker van spelende kinderen op de galerij van de flat) gaat het zeepaard aan. Dit gaat eigenlijk altijd goed. Ze gaat dan weer lekker slapen.
*poef* nu is het weg
pi_95020481
Fijn dat het afbouwen van de fles is gelukt, Troeta!

We doen dat bij Ivan nog steeds zo, kj. Als hij overdag te vroeg wakker wordt van zijn middagdut dan lopen we snel zijn kamer in, geven hem zijn speen als hij die kwijt is, drukken een knuffel in zijn armen en zeggen "sshhh, ga maar weer lekker slapen". Het werkt niet altijd (sterker nog, het werkt tegenwoordig meestal niet :+ ), maarja, je moet op een bepaald moment toch alternatieven gaan vinden voor alsmaar eten geven om je kind weer in slaap te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95020880
Zo doen wij dat ook claudia, of tegen haar zeggen dat het nog midden in de nacht is en ze echt nog even moet slapen, werkt natuurlijk 's middags niet ;)
pi_95226303
Als ik wil switchen van merk, kan dat zo maar of zal ik eerst wat moeten mengen nog?
pi_95226856
Ben altijd zo overgestapt zonder problemen.
pi_95468102
Schop van het topic voor As1981 :)

Voor mocht je vragen hebben of willen lezen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95482058
Hoe oud is de baby koningin?? Bij zo'n hele kleine baby met krampen zou ik niet et vaak overstappen
pi_95482185
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 18:03 schreef Koningin het volgende:
Als ik wil switchen van merk, kan dat zo maar of zal ik eerst wat moeten mengen nog?
Ik heb toen Thomas 4 maanden ofzo was eens een verkeerde doos gekocht (dus wel Nutrilon, maar een speciale soort) en die ging er echt niet in (niet zuiver en niet met mengen). Toen Thomas al ouder was (ik denk rond de 8 maanden) ben ik in één keer overgestapt van Nutrilon naar Friso. Geen problemen mee gehad (maar ik wel moet zeggen dat hij toen niet meer genoeg Nutrilon dronk en ik dacht om eens van merk te veranderen zodat hij misschien weer meer ging drinken).
pi_95488234
Hij is 5 maanden.
Toen ik overstapte van standaard naar Omneo moest ik het eerst mengen. Die smaakte ook echt anders. Terug naar Standaard ging vanzelf eigenlijk.
Maar ik bedoel als ik bijv. naar Friso over wil gaan...?
pi_95511307
Thanks voor het omhoog gooien, ga even lezen.
pi_95518886
Met 5 maanden had ik hier geen problemen Koningin en nu zijn we over op 2 en ook geen problemen gehad.
Gewoon doen zou ik zeggen.
pi_95666954
Onze Douwe krijgt nenatal 1 en drinkt 6 á 7 keer per dag 170ml
Van de kinderarts mag hij zoveel drinken als hij maar wil. Maar aangezien zijn gewicht vind ik het wel erg veel (4kg) wat vinden jullie hier van.

Douwe plast bij elke voeding en heeft ongeveer 1 keer per dag ontlasting.
Hij is ongeveer 1,2 kg gegroeid in 1 maand.

hij is nu 2 maanden en 2 dagen oud.
  maandag 18 april 2011 @ 14:47:37 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95667526
Weet je kinderarts ook de precieze hoeveelheden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 april 2011 @ 14:58:33 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95667921
Nutrilon Nenatal 1, dieetvoeding voor zuigelingen; volledige dieetvoeding voor pre-(dys)maturen voor gebruik in de thuissituatie en na de Nutrilon Nenatal Start.

Volledige voeding in poedervorm voor zuigelingen. Bevat "ImmunoFortis" deze versterkt op natuurlijke wijze het immuunsysteem en "LCP's" (DHA en AA) ter bevordering van de hersenontwikkeling en het gezichtsvermogen. Verder bevat de voeding nucleotiden dit zijn bouwstoffen ter ondersteuning van het immuunsysteem. De voeding bevat voldoende energie en eiwit voor een goede inhaalgroei. Gebaseerd op gebruik van 150ml/kg/dag. Voldoende calcium, fosfor en vitamine D ter bevordering van een goede calciumopname en botmineralisatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95668037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:27 schreef Koningin het volgende:
Hij is 5 maanden.

Maar ik bedoel als ik bijv. naar Friso over wil gaan...?
Daar hebben wij alleszins geen problemen mee gehad :) Maar Thomas was toen wel iets ouder (de overstap van nr 1 naar nr 2 is bij ons ook probleemloos gegaan, maar ik bleef toen wel binnen hetzelfde merk)
pi_95670567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:27 schreef Koningin het volgende:
Hij is 5 maanden.
Toen ik overstapte van standaard naar Omneo moest ik het eerst mengen. Die smaakte ook echt anders. Terug naar Standaard ging vanzelf eigenlijk.
Maar ik bedoel als ik bijv. naar Friso over wil gaan...?
Hier werkte dat niet :')
Floris deed het niet echt lekker op de friso. Iig ik stapte over van Nutrilon HA naar Friso standaard. HIj kwam echt iedere 4 uur. Kwamen niet uit met de flessen enzo.
Toen naar nutrilon standaard gegaan en toen ging t gelijk goed.
Maar goed tis een kwestie van uitproberen denk ik. Ik durf nu in ieder geval niet meer over te stappen :')
pi_95953681
Ik heb deze vraag ook al het babytopic in geslingerd, maar misschien zijn er hier meer ervaringsdeskundigen.
Met dit warme weer mag je een kleine baby dan extra vocht geven? IS dit ook nodig naast de flesvoeding? Sarah drinkt netjes de flesjes leeg, maar ik vroeg me dus af of het noodzakelijk is extra vocht te geven en hoe ik dat dan het beste kan doen?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 april 2011 @ 14:19:29 #158
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95954667
Bijgeven mag wel hoor. Ik weet niet of Sarah al het maximale krijgt. Voed je op verzoek? Ik zou wel water bijgeven als ze goed alle flessen leegdrinkt en ze krijgt al het 'maximale' aan melk. Je moet alleen oppassen dat als je water bijgeeft dat ze dan niet de melk laat staan.

Zolang ze volle plasluiers houdt, hoef je niet bang te zijn dat ze vocht tekort komt hoor.
pi_95954771
Flessen gaan schoon op, maar ze zit wel al een beetje aan het maximale wat ze mag. Luiers zijn nog altijd goed nat dus maak me geen zorgen, maar gister had ik het idee dat ze misschien wel behoefte had aan een slokje, maar wist niet goed of het mocht en of ik dan gewoon water kan geven of extra water bij de voeding bijvoorbeeld. Ik weet ook niet of er een max aan de hoeveelheid vocht zit die ze binnen mogen krijgen, te veel is ook niet goed volgens mij..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 april 2011 @ 14:26:05 #160
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95954823
'Te' is nooit goed, maar dat gebeurd niet snel hoor. In principe zweten en plassen ze gewoon alles weer uit.
pi_95954879
okee thnx dan ga ik haar als ik denk dat ze dat wil gewoon wat water aanbieden. gister heb ik een half flesje voeding aangeboden, maar dat vond ik eigenlijk te veel op wat ze al krijgt en ze heeft het niet nodig en als ze gewoon water accepteerd dan ben ik daar reuze blij mee :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 25 april 2011 @ 14:32:21 #162
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95954982
Als je echt denkt dat ze te weinig vocht krijgt, of ze heeft veel dorst, maar wil geen water, kun je ook de in de fles 5 of 10cc water extra doen.
pi_95955482
ja maar ik ga eerst gewoon water proberen als ik denk dat ze dorst heeft... En ik denk niet dat ze te weinig vocht krijgt hoor :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_96308428
Even een vraagje tussendoor hoor. Ilse is nu 6 mnd en krijgt 4 flessen 180+6 per dag. Ze krijgt ze om ongeveer:
9.30
13.30
19.00 deze gaat niet altijd op.
23.00

Ze krijgt dan rond 12 uur fruit en rond 17.30 een potje groente.

vorige week waren we bij het cb en die hadden het erover dat we over moesten naar 3 flessen. Welke kunnen we het beste laten vallen? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het door mijn werk (in de gehandicaptenzorg regelmatig tot 23 uur werken) wel heel prettig vind dat Ilse tot 9.30 slaapt.

Ik zat zelf te denken om de fles van 19 uur te laten vallen en dan de fles van 23 uur eerder en wat groter. Of om de fles van 19 uur later en groter en dan de fles van 23 uur eraf.

Ik vind dit zo lastig. Dat gereken en gepuzzel.
*poef* nu is het weg
pi_96309178
Ik zou toch eens proberen om die fles van 23.00 te laten vallen en die van 19.00 wat later te geven en kijken wat ze dan doet. Wellicht slaapt ze alsnog tot 9.30? Moet je haar nu altijd wakker maken voor die van 23.00 of geeft ze dat zelf aan?

Overigens zit Anne, die anderhalve maand ouder is, gewoon nog op 4 flessen. Ze wil nog geen brood en eet nu eindelijk pas een beetje fatsoenlijk fruit en groente. Ze wil ook niets anders drinken, dus ik hou die 4 flessen voorlopig nog even aan. Daar hebben ze op het CB overigens niets van gezegd, omdat ze 't zo prima deed met haar groei.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:53:00 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96309192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Even een vraagje tussendoor hoor. Ilse is nu 6 mnd en krijgt 4 flessen 180+6 per dag. Ze krijgt ze om ongeveer:
9.30
13.30
19.00 deze gaat niet altijd op.
23.00

Ze krijgt dan rond 12 uur fruit en rond 17.30 een potje groente.

vorige week waren we bij het cb en die hadden het erover dat we over moesten naar 3 flessen. Welke kunnen we het beste laten vallen? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het door mijn werk (in de gehandicaptenzorg regelmatig tot 23 uur werken) wel heel prettig vind dat Ilse tot 9.30 slaapt.

Ik zat zelf te denken om de fles van 19 uur te laten vallen en dan de fles van 23 uur eerder en wat groter. Of om de fles van 19 uur later en groter en dan de fles van 23 uur eraf.

Ik vind dit zo lastig. Dat gereken en gepuzzel.
Maar, je kan het ook zo laten als het jullie zo goed bevalt en het haar zelf een beetje laten aangeven. Je zegt zelf al dat die van 19 niet helemaal leeg gaat...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96309942
ik denk dat ik de groente ga proberen wat eerder te geven, en dan Ilse zelf aan laten geven hoeveel ze wil drinken. Idd, ze laat zelf staan als ze niet meer wil.

Ik word dr zo onzeker van. Ik heb net een beetje rondgezocht op internet en dan lees je al over baby's van 6 mnd die nog maar 2 flessen krijgen en dan volledig ander eten krijgen.

Vanaf wanneer kan je eigenlijk starten met brood? En wat voor brood moet dat wezen dan? Wij eten zelf het meest donkere brood. Ik gok zo dat dat niet helemaal goed is voor Ilse ;)
*poef* nu is het weg
pi_96310482
Voor brood wordt 7 maanden als richtlijn gebruikt. En lichtbruin brood is volgens mij het beste :)

En don't worry, volgens mij krijgen de meeste baby's van 6 maanden nog gewoon 4 flessen hoor.
  Moderator dinsdag 3 mei 2011 @ 20:17:43 #169
5428 crew  miss_sly
pi_96310609
Kaatjejannie, twee flessen en verder alleen ander voedsel lijkt me voor een baby van 6 maanden echt niet de standaard, hoor! De meeste kinderen beginnen dan zo'n beetje of zijn net een aantal weken bezig met wennen aan andere voeding dan alleen melk! Er kan best nog wat tijd overheen gaan voor dat ook een beetje loopt!

Het beste brood is gewoon simpel volkorenbrood.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_96310818
kaatjejannie, op wat voor 'schema' zou je Ilse willen hebben als ze volledig over is op vast voedsel? Dat wil zeggen, hoe laat wil je met haar avondeten en hoe laat gaat ze naar bed?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:22:41 #171
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_96310934
brood is standaard bij 7 maand, al zijn wij bij 6,5 maand begonnen om van die 4e fles af te kunnen komen. En dan tarwe/lichtbruin brood.

Ik zou geloof ik ook kijken of je 1 avondfles kunt geven rond 9-10 uur. Als ze daarna het klokje rond slaapt, zit je op een mooie tijd voor jou..
Groter zou ik niet zo snel doen. 210/7 zijn toch wel grote flessen..
pi_96311102
Een andere optie is de 4e fles laten vallen als ze een fatsoenlijke hoeveelheid brood eet. Je geeft de 2e fles dan wat later en laat de 3e vervallen. Als ze dat niet trekt kun je 2x een fles geven maar dan met de helft van de gebruikelijke hoeveelheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96311242
Ik heb geen idee Claudia, ik doe dit ook voor 't eerst :D ;)
Ik zou het wel het fijnst vinden als ze wat later naar bed ging, om ook wat langer te slapen. Als dat er niet inzit dan so be it.

Ilse gaat nu meestal net na de fles van 19.00 naar bed. We maken haar dan wakker voor die laatste.
Ik denk dat we maar gewoon aankijken hoe ze het zelf een beetje aangeeft. Brood is dus nog even wachten.
*poef* nu is het weg
pi_96311582
Dan slaapt ze wel ontzettend lang, kj! Ik dacht dat ze misschien ook later naar bed ging.

Heeft Ilse al tanden?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96311760
Ze slaapt idd best lang.We zijn enorm verwend met onze nachtelijke slaapkop. Overdag slaapt ze weinig. Meestal van 11 tot 13.30 en dan soms nog in de middag 1,5 uur. Maar dat is niet elke dag.
Ze heeft nog geen tanden, ik heb ook niet het idee dat ze die snel gaat krijgen.
*poef* nu is het weg
pi_96312087
Iets om in je achterhoofd te houden is dat je die laatste fles op een bepaald moment wel moet laten vervallen. Als ze een tand heeft moet je gaan poetsen en dat combineert niet handig met een late avondvoeding.

Ik begrijp wel dat je die laatste fles niet wilt laten vervallen. Wel is het zo dat er veel kinderen zijn die op zo'n late fles niet zó lang doorslapen. Het zou zomaar kunnen dat Ilse gewoon echt een slaapkopje is en ook zonder die fles een lange ruk maakt. Ik geloof dat Evie van BJ ook zo'n schone slaper is. Maar goed, dat weet je natuurlijk pas als je het probeert (en misschien heb je dat al eens gedaan).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96312415
we zijn een maand geleden van 5 naar 4 flessen gegaan. Toen kreeg ze alleen nog geen bijvoeding dus toen had ze om 18 uur een fles en dan de laatste om 22 uur. Toen was ze ook om 9.30 wakker. Alleen nu met de bijvoeding gaat alles zo dicht op elkaar zitten, dus doen we de laatste maar later.

Misschien dat we die nu kleiner kunnen gaan maken.

Komen we uit op
9.30 fles 180+6
13.30 fles180+6
17.00 groente
19.00 fles 180+6
22.30 fles 150+5 en dan afbouwen en maar afwachten wat ze ermee gaat doen.
*poef* nu is het weg
pi_96312592
't Is toch een kwestie van uitproberen... :) Bij Anne zit alles heel dicht op elkaar omdat ze om 19.00 echt óp is en er echt niet blij van wordt als je haar dan nog wakker maakt ;)

Wij hebben nu:

7.00: Bord pap (200 cc opvolgmelk + 6 scheppen bambix)
9.30: 100 gram fruit
11.15: 200 cc melk
15.00: 200 cc melk
17.00: 200 gram avondeten
19.00: 200 cc melk
pi_96312743
Ja, afbouwen klinkt prima!

Ivan zat op zo'n soort schema toen hij 3 flessen kreeg:

ochtendfles
fruithap
boterham
middagfles
tussendoortje (rijstewafel)
groentehap/avondeten
avondfles

De groentehap kreeg hij eerst laat in de middag, voordat wij gingen eten. De avondfles kreeg hij net voor 19:00 uur en daarna ging hij meteen naar bed. Naarmate hij meer ging eten 's avonds werd het steeds meer een diner en raakte de avondfles steeds meer overbodig. Die verviel op een vrij natuurlijke manier. Ook kreeg hij toen hij op boterhammen overging al gauw 's ochtends bij zijn ochtendfles een boterham. Op een bepaald moment werden de twee flessen die hij nog kreeg bekertjes melk bij respectievelijk zijn ontbijt en zijn lunch. Dat is nog steeds de huidige situatie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96312784
hoe doe je die groente dan op werkdagen. Als ik avond dienst heb, haalt N Ilse om 18 uur op van de opvang. Om dan nog groente en een fles te gaan doen.. Misschien kan ik een potje meegeven naar de opvang. Dan kan ze die daar vast eten om 17.30.
*poef* nu is het weg
pi_96313053
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:53 schreef kaatjejannie het volgende:
hoe doe je die groente dan op werkdagen. Als ik avond dienst heb, haalt N Ilse om 18 uur op van de opvang. Om dan nog groente en een fles te gaan doen.. Misschien kan ik een potje meegeven naar de opvang. Dan kan ze die daar vast eten om 17.30.
Tja, het is maar net wat je wil. Lena zal zich waarschijnlijk wat meer naar ons huidige ritme moeten voegen. Wij eten om 18:00 uur dus ik wil haar dan ook haar groentehap geven. Groenten vullen niet zo, dus ik denk niet dat die de vroege avondfles echt in de weg zullen zitten.

Jullie schema klinkt vrij lastig om te combineren met een klein kind. :+ Ik weet natuurlijk niet hoe het zich bij Ilse zal ontwikkelen, maar Ivan begint om 16:30-17:00 uur echt te dippen en trekt het dan nog maar moeilijk tot het avondeten. Een oplossing kan dan inderdaad zijn om de groentehap (en in de toekomst het avondeten) op de opvang te doen (als ze dat kunnen/willen doen). Nou ja, nu zou ik dat sowieso doen en later kun je altijd nog kijken hoe je dat met het avondeten gaat doen. Het is op zich wel goed en gezellig om samen te eten, maar waarschijnlijk zit dat er voor jullie sowieso niet in?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96313245
Als ik avonddienst heb, eet ik op mijn werk. Ik werk dan tot 23 uur. Ik heb deze gemiddeld 2 keer in de week. N werkt meestal tot 17.30, hij haalt Ilse dan om 18 uur op.Ik heb dan in de ochtend er al wel voor gezorgd dat het eten klaar staat. Bij de gastouder kan Ilse eten, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Gelukkig heb ik ook nog wel eens ochtenddiensten. Ik werk dan tot 15 uur, en haal Ilse dan om 15.15 op.

Samen eten doen we idd verder maar weinig. Ik 2 avonddiensten en N heeft er ook vaak 2 in de week. Ooit wil ik wel op zoek naar regelmatiger werk, maar nu nog niet. Ik vind mijn werk nog veel te leuk. We moeten gewoon ons ritme nog vinden. Ik werk pas weer 2 mnd.
*poef* nu is het weg
pi_96313593
Dat ritme komt vanzelf wel! Het eerste jaar verandert er zoveel en daarna stabiliseert het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96316634
Toevallig had een vriendin het hier vandaag over. Haar kind is ook net 6maanden. bij nijn cb hebben ze t nooit gehad over t aantal flessen. Ze vraagt hoeveel hij er krijgt en dat is t. Floris krijgt af e-n toe. Ook nog 4 flessen. Maar goed k ben niet zo goed in eten in een schema te krijgen. Ik zou t gewoon op zn beloop laten eigenlijk...
Ze is nog maar zo klein.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:13:11 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96317685
Ik vind 4 flessen eigenlijk normaler dan 2 voor een kleintje van 6 maanden. Ze moeten het toch het eerste jaar voornamelijk van melk hebben om te groeien.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96318047
Dat dus idd.
pi_96318114
Ik vind 2 flessen bij 6 maanden ook tamelijk bizar!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_96318197
ik ook, maar ja. Ik ben zo'n twijfelkont. Ik kan dr dan gerust van wakker liggen....
*poef* nu is het weg
pi_96318325
Joh, dat komt wel goed! Ze zijn op het consultatiebureau erg van het afbouwen van flessen. Het zal heus belangrijk zijn om je kind niet te overvoeren met melk zodat het genoeg honger en zin heeft om vast voedsel uit te proberen, maar dat heb je zelf ook wel door.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:24:09 #190
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96318469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:20 schreef kaatjejannie het volgende:
ik ook, maar ja. Ik ben zo'n twijfelkont. Ik kan dr dan gerust van wakker liggen....
Waar twijfel je aan? Ik denk dat het gewoon goed is zoals jullie het doen. Een cb geeft richtlijnen... Maar daar kun je prima van afwijken. Het cb ziet ook graag dat kindjes bij 8 maanden uit een gewone beker drinken. Ze kunnen zoveel willen, het is jouw kind, jouw opvoeding. Twijfel niet aan iets wat gewoon goed ging door een raar advies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96318637
Ik weet dat we 't goed doen, maar als ik dan zo'n advies krijg.. Verder zijn ze wel heel fijn daar bij het cb. Ik had nu ook een arts die ik niet kende.
*poef* nu is het weg
pi_96318672
Dat wat Tico zegt dus. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
Vertrouw op je eigen gevoel!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 22:29:57 #193
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96318862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 22:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik weet dat we 't goed doen, maar als ik dan zo'n advies krijg.. Verder zijn ze wel heel fijn daar bij het cb. Ik had nu ook een arts die ik niet kende.
Dat zegt genoeg dan toch? Die arts ziet haar voor het eerst en geeft een algemene richtlijn.
Jij bent de moeder, jij kent je kind het beste. Je zegt al dat ze de fles niet meer helemaal drinkt, dan heb je kans dat het gewoon vanzelf gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96318948
conclusie van mijn vraag: gewoon doorgaan hoe we het nu doen, en Ilse volgen.
Tnx ieder!! :*
*poef* nu is het weg
pi_97728577
En een maand later zijn we over op 3 flessen. We hebben het gewoon geprobeerd. Het slapen bleef gewoon tot 9.30. (de eerste ochtend heb ik haar zelfs om 10.15 maar wakker gemaakt).
Na een paar dagen met drie flessen liet ze overdag enorm veel melk staan. Dus hebben we toen toch de vierde gegeven. Afhankelijk van hoeveel ze dronk overdag. Sinds anderhalve week heeft ze de vierde niet meer nodig. Ze krijgt overdag nog wat water voor het vocht.
*poef* nu is het weg
pi_97728726
Ik kom hier toch even mijn vraag neerzetten. Ik heb niet teruggelezen, dus misschien dat ik deze vraag dubbel stel, maar so be it.

Eva is vandaag precies 4 weken oud. Ze krijgt nutrilon 1 standaard. Ze heeft vanaf het begin wat last van krampjes, maar dit leek al minder te worden.
Nu is ze vaak wat rommelig aan het drinken, maar ik merk dat het steeds erger wordt. Op de fles zit een speentje 1, alles van Avent.
Vaak kan ze heel rustig bij je liggen drinken, maar nooit de gehele fles. Ergens ontstaat een moment van hoesten en proesten en smakken waardoor het lijkt dat ze de speen niet goed meer in haar mond heeft. We lassen ook regelmatig even een pauze in voor een boertje en om op adem te komen. Regelmatig wordt ze dan heel rood en trekt ze helemaal samen, alsof ze heel erg kramp heeft.
Ook na het drinken van haar fles blijft dit. Ze spuugt meerdere golfjes melk weer uit (ik denk dat ze makkelijk 10x spuugt) en wordt dan ook rood en trekt samen. Dit gepaard met een hoop gehuil en een gefrustreerde/pijnlijke blik in haar ogen. Alsof haar flesje helemaal verkeerd valt.
Het spugen gaat soms door tot meer dan een uur na haar fles. Na die tijd spuugt ze soms ook alleen nog maar water.
Als ze net begint met drinken kun je de melk echt horen 'vallen' in haar buikje.

We durven niet zo goed over te stappen op andere voeding, of indikken van haar voeding, omdat ze maar eens in de 3 dagen een poepluier heeft en de krampjes in de loop van de dagen tot aan het poepen steeds erger wordt. Als we gaan indikken worden die problemen misschien wel erger.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Ik ga morgen sowieso het cb bellen, want dit is niks en ik heb ook een mailtje gestuurd naar nutrilon, maar ik dacht....ik vraag het ook even hier.

De flesmomenten worden zo niet leuker voor ons beiden en ik zit regelmatig met tranen omdat ik het zo zielig vind voor haar. Ze lijkt echt pijn te hebben.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:03:27 #197
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97728916
Danic, wat vervelend zo! Ik ben geen arts natuurlijk, maar ik zie wel enige overeenkomst met Daan. Toen wij van borstvoeding overgingen naar flessen, ging Daan ook steeds minder poepen. Wij zijn toen overgegaan naar Nutrilon Omneo en dat ging een stuk beter (wel pas na ca. een week en we zijn gedoseerd overgegaan (steeds een schepje omneo meer en standaard minder).

Verder had Daan (verborgen) reflux en toch zie ik ook daar wel overeenkomsten in. Zoals het huilen na het drinken. Daar heeft het indikken van de melk met Johannesbroodpitmeel (Nutriton van Nutrilon) wel bij geholpen, maar in combin met de Omneo bleef de ontlasting goed.

Wij zijn uiteindelijk wel bij de kinderarts terecht gekomen omdat Daan er echt veel last van had, ook met slapen (onrustig, rare geluiden maken etc.)

Hopenlijk heb je wat aan mijn ervaring. Zoek anders ook eens op het Reflux topic, misschien herken je wat van de verhalen? (al hoeft Eva dat natuurlijk niet te hebben maar het komt regelmatig voor bij babies).
pi_97729147
Klinkt goed Happyme, ik ga dat eens even aankaarten bij het cb morgen. Heb jij een link van het refluxtopic, want ik zie em nergens terug :?
  zondag 5 juni 2011 @ 11:21:59 #199
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97729367
Hier is het topic Danic. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn hè en (verborgen) reflux komt in vele vormen, maar wie weet herken je dingen:
Reflux / Verborgen reflux

Succes, ben benieuwd wat het CB er van maakt. En als je er niet uitkomt en het verbetert niet, gewoon je HA bellen hè!
pi_97731077
Jeetje Danic, wat ontzettend vervelend allemaal. Ik kan helaas weinig tips geven, ik herken het (gelukkig) niet van Anne. Maar ik zou het zeker even aangeven bij het CB en je door laten verwijzen naar een kinderarts. En als het CB dat niet wil doen via de huisarts een verwijzing vragen.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:38:40 #201
100412 mefke79
komt goed!
pi_97731644
Danic, ik herken het gedrag niet echt, Driekus dronk altijd alles prima weg. Krampjes kennen we wel en daarvoor hebben we lang infacol gegeven, geen idee of je dat al geprobeerd hebt? En het klinkt alsof ze zich helemaal klemt zuigt aan de fles, Driekus zoog zijn flessen zowat naar binnen, dus wij zijn toen overgestapt op een Bornfree fles, die heeft een groot ventiel en dat dronk stukken beter.

Maar...Happy heeft ervaring met reflux, ik niet, dus ik zou dat ook zeker aankaarten. En poepluiers hadden wij hier ook niet elke dag bij de flesvoeding. Dat wisselt hier sowieso, er zijn ook nu nog dagen met 5 poepluiers maar ook met maar eentje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97734182
danic wat sneu voor eva. wellicht kan een andere speen/fles nog iets helpen
pi_97734269
We hebben ook de difraxfles geprobeerd, maar dan liet ze de melk via de onderkant van de speen/onderlip weer naar buiten lopen en werd het echt een knoeiboel.
We hebben ook speentje 2 van avent geprobeerd omdat we ook dachten dat ze misschien te hard moest zuigen, maar daarmee verslikte ze zich heel erg. Bijna eng soms zoals ze er bijna in bleef. Dus dat doen we ook even niet meer.

Ze lijkt ook echt 2 verschillende kindjes soms. Tijdens het flesdrinken en het eerste uur erna is ze echt huilerig en lijkt er van alles dwars te zitten. Maar de rest van de tijd is ze heel tevreden en kan ze steeds langer zichzelf vermaken door in de box om zich heen te kijken bijvoorbeeld.
pi_97734470
wij hebben van de logopediste een dr brown fles gekregen. die helpt tegen krampjes een difrax was te groot voor haar. ik weet niet hoe groot eva haar mondje is
pi_97735868
Eeeh das wel een lastige om te omschrijven f_r. Maar het komt er op neer dat ze een speentje van difrax goed in haar mond heeft, maar met slikken dus de helft er weer uit laat lopen. De speen van avent lijkt haar mond wat meer 'af te sluiten'. Ze heeft niet echt een grote mond. Misschien dat je het kunt zien op de foto die ik pas plaatste in het babietjestopic?
pi_97735988
danic...ik weet het ik heb geen ervaring maar ik las over Dr. Brown fles bij baby's met veel krampen...kennelijk ontstaat geen vacuüm in die flessen..wat beter is voor de ukkies..
Misschien googelen hierover?
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:50:05 #207
100412 mefke79
komt goed!
pi_97736819
de werking van born free en dr brown lijkt erg op elkaar, ik vind alleen de born free makkelijker schoonmaken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97737065
iemand trouwens ervaring met overstappen van voeding? En daar wacht ik echt nog wel even mee. Moet je dit net zoals bij katten ook mengen?
Wij geven nu nutrilon maar dit is wel meteen de duurste
pi_97737152
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:50 schreef mefke79 het volgende:
de werking van born free en dr brown lijkt erg op elkaar, ik vind alleen de born free makkelijker schoonmaken.
ow okee! dat zou niet weten...herhaal alleen wat ik heb gelezen :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97738135
Wij moeten ean haar kin ook fixeren maar eva is een voldragen baby en zou het zelf moeten kunnen. Blijft het drinken zo moeilijk gaan Danic dan kun je wellicht contact opnemen met een logopediste oid zodat ze een keer meekijken met een voeding en je advies kunnen geven.
pi_97738174
Danic, als je morgen komt kan je hier eventueel nog de goedekopere flessen van de hema proberen. Dat zijn kleine speentjes en heel zacht. Ik gebruik ze voor Yaro voor ander drinken dan melk.
Daarnaast kan ik ook nog naar de garage voor die tommee tippee fles he?
pi_97738579
Tja, ik heb niet het idee dat het aan de fles ligt. Maar ik kan het even proberen morgen As.
pi_97738815
niet geschoten is altijd mis en ik heb ze staan, dat scheelt dus.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:47:29 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97742342
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:55 schreef ferrari_rood het volgende:
iemand trouwens ervaring met overstappen van voeding? En daar wacht ik echt nog wel even mee. Moet je dit net zoals bij katten ook mengen?
Wij geven nu nutrilon maar dit is wel meteen de duurste
Geef jij geen Nenatal? Je staat toch nog onder controle van een kinderarts? Lijkt mij dat je dan met een arts overlegt of je kan overstappen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97744501
Ze krijgt geen nenatal meer. Boven de 2 kilo is het in het z-huis gewoon nutrilon wat ze krijgen
Vandaar dat wij ook de standaard 1 gekocht hebben. In het z-huis zeiden ze dat het niets uitmaakte wat we kochten.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:27:41 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97747010
Dan is het inderdaad een kwestie van mixen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97747801
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 15:19 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij moeten ean haar kin ook fixeren maar eva is een voldragen baby en zou het zelf moeten kunnen. Blijft het drinken zo moeilijk gaan Danic dan kun je wellicht contact opnemen met een logopediste oid zodat ze een keer meekijken met een voeding en je advies kunnen geven.
Sarah was zelfs 10 dagen over maar haar kin hebben we de eerste weken ook moeten fixeren. Sarah leek te speen niet goed te voelen waardoor ze wel bleef happen maar niet dronk... Zag er heel raar uit en ze kreeg daardoor veel lucht binnen. Bij de Aventfles leek dit happen en neit voelen erger dan bij de difrax.. Sinds we over zijn gegaan op difrax is het ook wel een knoeieboel onder bij de kin, maar ze krijgt meer en met minder moeite haar voeding binnen dan bij de Aventfles.. En het ene kindje drinkt nou eenmaal netter uit een fles dan het andere kindje, soms is dat niet anders..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 5 juni 2011 @ 19:03:41 #218
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97749066
F_r, gewoon langzaam met 1 schepje per keer van de andere voeding de boel gaan mixen. Na verloop van tijd ben je dan volledig over.
Maar volgens mij was het Floris van Sonnetje die een overstap niet kon waarderen bijvoorbeeld dus ik hoop voor jou dat het bij je meisje zonder problemen gaat.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97754900
Blijkt dus dat vriendlief al een paar flessen heeft gemaakt met 10cc minder water, maar evenveel voeding. Dus iets dikker gemaakt. En ze spuugt minder lijkt wel. We gaan dit eens even proberen en aankijken hoe het gaat.
pi_97755222
@Danic daar moet je wel mee oppassen he als ze maar 1x in de drie dagen poept, dit kan de ontlasting ook weer dikker maken...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 5 juni 2011 @ 20:44:28 #221
100412 mefke79
komt goed!
pi_97755288
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:57 schreef bitterend het volgende:

[..]

ow okee! dat zou niet weten...herhaal alleen wat ik heb gelezen :@
Joh, daar hoef je toch geen :@ voor te doen! Tis dat de kraam er mee aan kwam zetten, anders wist ik het ook niet. En een vriendin heeft dus de dr. Browns, maar zij klaagde over het schoonmaken, vandaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97755409
Danic,nooit minder water in de flessen doen bij de kleintjes, levert alleen maar krampjes en moeite met poepen op. Meer mag wel,10 of 20cc
En geknoei met melk tijdens het drinken is volgens mij niet zo erg, netjes drinken is ook iets wat ze moeten leren.
pi_97755439
mef: ik zet het op mijn lijstje van de B free flessen! :Y ben alvast handige dingen aan het verzamelen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97755686
Ik heb het doorgegeven, dan gaan we er maar mee stoppen. Maar hoe kan het dan dat ik hier ook van mensen lees dat ze een flesje geven met een schepje voeding extra? Dat komt toch op hetzelfde neer? Waarom kan dat dan wel?

Troeta het gaat ook niet om het netjes drinken hè. Het gaat om het spugen en dat lijkt een stuk minder te worden.
pi_97756158
Danic, volgens mij mag een schepje extra alleen als het kindje veel te weinig aankomt, voor de voedingswaarde dus. Maar aangezien Eva al zo moeilijk poept, zou ik het niet aanraden hoor.
Je hebt dus wel nutriton om het wat te verdikken, maar volgens mij heeft dat ook weer een negatief effect op het poepen. Daar weet kaatjejannie meer over.

Morgen moet je naar het CB toch? Gewoon uitgebreid bespreken daar en evt. om een doorverwijzing naar de KA vragen.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:01:12 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_97756524
Onze KA zei dat ieder kindje anders reageert op Nutriton, Daan ging er inderdaad moeilijk van poepen (maar dat compenseerden we met Nutrilon Omneo) en sommige kindjes gaan er ook juist beter van poepen.

Hoop dat jullie een oplossing vinden Danic :Y
  zondag 5 juni 2011 @ 21:24:19 #227
100412 mefke79
komt goed!
pi_97758031
Danic, met flessen zou ik wel durven proberen, maar inderdaad met de hoeveelheid voeding etc zou ik even overleggen met het cb.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97759045
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:50 schreef danic het volgende:
Ik heb het doorgegeven, dan gaan we er maar mee stoppen. Maar hoe kan het dan dat ik hier ook van mensen lees dat ze een flesje geven met een schepje voeding extra? Dat komt toch op hetzelfde neer? Waarom kan dat dan wel?

Troeta het gaat ook niet om het netjes drinken hè. Het gaat om het spugen en dat lijkt een stuk minder te worden.
Dat is echt alleen in overleg met de kinderarts enzo. Als je echt in wil dikken moet het met johannesbroodpitmeel.

En ik snap dat het om het spugen gaat, maar als het met difrax een stuk minder krampjes en spugen gaat,terwijl er nog wel geknoeid word, zou ik met difrax blijven geven.
pi_97762333
Floris dronk ook helemaal niet netjes, liet echt een hoop langs zn mond lopen. Geen idee meer wanneer dat over gegaan is, nu gaat t goed iig ;)
Nutriton kon ie goed verdragen. Had geen last met poepen, maar dat heeft ie sowieso niet :') hielp wel met spugen gelukkig.

Oh en floris reageerde idd niet goed op friso. Hij kwam heeeel vaak. Dus toen weer naar nutrilon overgestapt. Misschien als we langer door waren gegaan dat t goed gegaan was, maar goed daar had k geen zin in (puzzelen met flessen is niks voor mij)
  maandag 6 juni 2011 @ 09:26:35 #230
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_97775991
Nutriton ging hier ook prima, ook iets dunnere ontlasting. En mijn neefje reageerde er echt heftig op met diarree.
Je kunt ook eens met de nutrilonlijn bellen voor advies. Daar hebben ze ook nog weleens goede ideeen ;)
pi_97776233
Troeta, ja klinkt logisch dat dat wordt gedaan ivm bijvoeden. We zijn er mee gestopt hoor.
Deepfreeze, ik heb ze gisteren een mail gestuurd en ze hebben me teruggebeld, maar ik was te laat en kon niet terugbellen.
Ze zouden het later nog een keer proberen.
pi_97776448
Ilse verstopte juist enorm van nutriton. Ook van Friso comfort,
*poef* nu is het weg
pi_97776700
Yaro heeft ook geen last gehad van de Nutriton. Wel hebben wij altijd hypoallergeen voeding gegeven, wat krampjes ook iets zou verminderen. Nou had Yaro daar wel erg last van, dus op dat echt zo is.
Op het moment dat je er extra water bij doet, heb je kans dat de ontlasting minder gaat, maar dan zou het spugen weer een groter probleem kunnen zijn.

Van dat drinken herken ik dat wel Sonnetje. Yaro dronk ook nooit netjes, en ineens was dat over inderdaad.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:43:41 #234
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97783439
Bram heeft ook nooit last gehad van de Nutriton. Die spuugde ook echt met boogjes, maar had er verder geen last van.

Eline kan ook niet echt netjes uit een fles drinken, het lijkt wel of het haar te snel gaat. Ze krijgt nog steeds bv, maar als ik aan het werk ben uit een Tommee Tippee fles met speen 1, Avent hebben we afgedankt door die stomme ring. Ze zoog of de speen vacuum of alles lekte langs de fles.
pi_97805011
Heb vandaag zowel het cb als een medewerkster van nutricia aan de telefoon gehad. Allebei gaven ze de tip om haar flesje iets te verdunnen met 10cc. Ze krijgt dus nu 100cc met 3 schepjes.
Met als redenatie dat het erop leek dat het eten haar iets te zwaar op de maag lijkt te zijn. Mocht dit niet werken dan kregen we van nutricia de tip om over te stappen op de omneo.
  maandag 6 juni 2011 @ 20:51:53 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97805941
Leyla spuugde ook best veel en best vaak. Zeg maar minimaal 3x per dag de hele bende eruit. En ook bij ons werd gezegd dat als ze er verder geen last van had, ja dan maakte het niet zoveel uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97808283
Wow oké, zoveel spuugt Eva nou ook weer niet Tico. Tja en Leyla groeit goed verder toch? Is een lekkere blijerd volgens mij!
pi_97993503
Even een vraagje, we hebben net een bus voeding gehaald, omdat het erg omslachtig is om een fles bij elkaar te kolven voor de laatste voeding in de avond en ik hier in Frankrijk ook wel lekker een wijntje wil in de avond (thuis heb ik genoeg voorraad voor dit soort momenten ;))

Maar nu staat erop: vanaf 8 maanden, 3 keer per dag 210 ml met 7 scheppen. Maar die hoeveelheden drinkt L. helemaal niet. Als ik gewoon een fles van 180 met 6 scheppen maak is dat toch ook goed? Die 3 keer gaan we ook niet halen, want overdag drinkt ze gewoon bij mij. Maar ik ben het kolven zat :P

Maar het is nogal een abacadabra dus hopelijk wat ervaringen van hier.. :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:32:25 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97993619
Je hebt daar toch die kant en klare melk? Croisanesse ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:32:54 #240
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97993640
Oh je had al een bus. Haha lama!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97993695
Geen idee de carrefour was nog open en M. was op pad :P Maar 180/6 kan toch ook?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:37:36 #242
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97993859
Weet ik dat :D ik koop altijd kant en klaar als ik het koop.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:38:30 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97993906
Carrefour heeft trouwen belachelijk lekkere chocoladetaart van het euromerk. Familiemuffin.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97994233
180/6 kan prima. In NL wordt regelmatig 210/7 ook afgeraden omdat het wel erg grote flessen zijn.
pi_97994481
Ja Orea, gewoon 1 schepje per 30 ml water!

Anne drinkt ook 180/6.
pi_97996092
Ilse drinkt 210/7 tot de laatste druppel op....... :@
*poef* nu is het weg
pi_97999594
Ik denk dat dametje dat ook weg zou drinken als ik haar dat geef hoor ;) maar aan minder heeft ze ook voldoende (met bv altijd in elk geval)..

Nou ze heeft net haar flesje op, mijn bodemloze vat gaf geen krimp ;) (want kan me voorstellen dat het heel anders smaakt..).. 180/6 was genoeg, ze heeft iets van 20/30 cc laten staan..
pi_97999871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:28 schreef Orea het volgende:
Ik denk dat dametje dat ook weg zou drinken als ik haar dat geef hoor ;) maar aan minder heeft ze ook voldoende (met bv altijd in elk geval)..

Nou ze heeft net haar flesje op, mijn bodemloze vat gaf geen krimp ;) (want kan me voorstellen dat het heel anders smaakt..).. 180/6 was genoeg, ze heeft iets van 20/30 cc laten staan..
Fijn dat ze het iig drinkt!!

Ilse gaat echt mopperen als ze minder krijgt.(mijn hongerlapje) Ze krijgt ook nog "maar" 3 voedingen op een dag.
*poef* nu is het weg
pi_98007119
Vanmiddag weer cb aan de telefoon gehad. Ze spuugt steeds meer en hier wordt ze ook niet gezelliger van.
Afgesproken te stoppen met het verdunnen en nutriton aan de fles toe te voegen. Daarna nog 10cc water los geven. Maar waar dat nou voor was?

Ze heeft nu 3 flessen op deze manier gedronken en helemaal niets meer gespuugd. Zelfs geen mondje terug ^O^
Aan de andere kant drinkt ze minder, ik denk doordat het dikker is en dus meer moeite voor haar kost. Ze valt ook halverwege in slaap. De flesje waren dus allemaal rond de 70cc.
Morgen gaan we dus even kijken wat ze doet met een speentje 2.

Helaas toch ook wel veel (hard) huilen door krampjes. Ik hoop niet dat dat erger wordt door de nutriton, kan iemand daar iets over zeggen?
pi_98016556
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse drinkt 210/7 tot de laatste druppel op....... :@
Heeft Sjaak ook heel lang gedronken, vier flessen van 210/7 schoon op. Achja, andere kindjes drinken nu eenmaal 5 flessen van 180/6. CB zei er niets van (maar 240/8 werd echt wel afgeraden hahahaha). Sinds hij 7mnd is (en enorm goed eet vwb andere dingen als fruit en groente ed) is het naar 3 flessen van 180/6 gegaan (en tegenwoordig met toetje zelfs nog minder).
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_98017340
Chris kreeg ook 210/7 omdat hij met 5 flessen en zijn slaapjes echt niet uitkwam. Maar het CB liet wel merken dat het niet hun advies was ;)

Danic, Chris kreeg nutriton tegen de honger (van 6 of 7 van 180/6 naar 5x180/6), dus opzich niet raar dat ze minder drinkt. Het drinken is ook zwaarder. Je kunt kijken of een groter gaatje helpt, of dat een beetje minder nutriton ook al genoeg werkt.
Krampjes weet ik niet, Chris was al 3,5 maand toen we eraan begonnen..
pi_98017403
We hebben vanmorgen speentje 2 erop gezet en dat ging al beter.
Ik ben nog aan het overwegen om ook de schepjes nutriton iets kleiner te maken.
Las hier al eerder iets over 'nutriton is net beton'.
Maar we gaan het een week aankijken, vooral met het oog op het poepen. De rest lijkt super te gaan nu. Er komt niets meer terug.
Maar ze poept maar eens in de 3 dagen en dat was gisterochtend, dus we moeten even geduld hebben haha.
pi_98017916
Wij zijn begonnen met maar een klein beetje nutriton (een half schepje op 180cc) Daar had Ilse geen last van, maar spuugde nog wel, dus steeds een beetje opgehoogd tot ze niet meer spuugde. Bij een schepje met een kop erop spuugde ze niet meer. Maar stopte ze ook met poepen.
Maar het lijkt er nu op dat dat niks met de nutriton te maken had. Dat het toeval was. Want ook zonder de nutriton poept ze moeizaam.
*poef* nu is het weg
pi_98119971
Het ziet er hier veelbelovend uit!
We gebruiken nu de nutriton een paar dagen. We hebben de schepjes eerst wat kleiner gemaakt, maar nu komt het spugen toch weer een beetje terug, dus toch weer een heel schepje. Gisteravond gewoon een poepluier, een dag voor op schema :P Dus daar verwacht ik weinig problemen mee.

Ze drinkt ineens wel meer. Geeft niet, want ik maakte me eerst wat zorgen of ze wel genoeg binnen kreeg. Ze dronk ong. 500cc per dag, (maar ook regelmatig 460cc) terwijl het er ook 640 mogen zijn.
Nu drinkt ze met haar 6 flessen bijna 550 per dag. Gisteren maar 5 flessen gehad (ze lag lekker te slapen en daardoor kwam ze iets minder vaak, daardoor wel vannacht een fles terwijl ze de afgelopen week heeft doorgeslapen) en daarmee zat ze al aan de 540cc.
Nu met 4 flessen ook al 400cc.
Helaas komt ze vandaag ook iets sneller, dus best kans dat ze vandaag tussen de 600 en 700 uitkomt :o
Als dat alleen vandaag is, is het niet erg, maar moet niet iedere keer zijn natuurlijk.
Volgende week maandag naar cb om even te wegen.

Het lijkt dus dat de nutriton haar helpt om rustiger haar fles te drinken en dat het spugen haar dus ook wat in de weg zat om haar fles leeg te drinken.
pi_98123564
danic, wat fijn.
Misschien was de gewone voeding toch wat te dun om het rustig te kunnen doorslikken.
pi_98130543
Waarom moet dat niet iedere keer zo zijn Danic? Je zegt zelf dat het ook 640cc zou mogen dus als ze er om vraagt is dat toch prima?
Ik zou haar alleen niet laten slapen zodat ze maar 5 flessen krijgt. Daar is ze wel wat jong voor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98133701
Dat kan best hoor DML, Anne zat met een maand ook al op 5 flessen. Meer ging echt niet omdat mevrouw toen al nachten van 8 uur maakte. Maar dan dronk ze wel 5 x 165. Gingen niet helemaal op, maar gemiddeld zat ze toen toch wel rond de 700 cc per dag. Ik snap ook niet zo goed waarom Eva niet meer mag drinken?

Maar wel fijn dat de nutriton lijkt te werken danic!
pi_98134317
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:50 schreef Fannetje het volgende:
Dat kan best hoor DML, Anne zat met een maand ook al op 5 flessen. Meer ging echt niet omdat mevrouw toen al nachten van 8 uur maakte. Maar dan dronk ze wel 5 x 165. Gingen niet helemaal op, maar gemiddeld zat ze toen toch wel rond de 700 cc per dag. Ik snap ook niet zo goed waarom Eva niet meer mag drinken?

Maar wel fijn dat de nutriton lijkt te werken danic!
Oké dan heb ik niks gezegd maar ik neem aan dat het wel ligt aan hoe groot de flessen dan zijn die gedronken worden. Er moet niet te weinig in gaan op een dag. En daardoor had ze wel weer een nachtvoeding begreep ik dus dan zit ze uiteindelijk toch weer op 6 flessen. Dan is het voor jezelf fijner om haar toch ergens wakker te maken en haar die fles te geven. Of ze dan drinkt is dan wel maar de vraag natuurlijk :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98135397
Fijn dat het beter gaat danic! Ik vraag me ook af waarom je niet wil dat ze rond de 600cc drinkt? En waarom verminder je de nutriton als het zo goed gaat ermee? Heeft ze last van verstoppingen?
pi_98147681
Ja DML, daar sla je dus de spijker op zijn kop! Ze is gewoon niet wakker te krijgen. Ja met pijn en moeite, drinkt dan 30/40 cc en is weer vertrokken. Dat heeft geen zin dus.
Maar ze heeft met die 5 flessen evenveel gedronken als normaal met 6 flessen (zelfs aan de bovenkant van wat ze gemiddeld drinkt). Helaas voor ons kwam ze dan wel een keertje 's nachts, maar dat is niet zo erg.
Gisteren heeft ze zelfs 580 op en uiteindelijk weer geslapen van 22.30 tot 07.30 vanmorgen! Toen heb ik haar maar wakker gemaakt voor een fles.
Ging ook moeizaam (dat wakker worden), maar ze heeft 90 cc op en slaapt nu weer lekker.

Ik zou graag willen dat ze rond de 600cc drinkt hoor, misschien heb ik het niet duidelijk verwoord. Maar dat zijn we gewoon nog niet gewend van haar. Meestal zit ze met 6 flessen tussen de 460 en 520. Dat ze nu meer drinkt vind ik alleen maar fijn, maar ik had het gewoon niet verwacht.
Dat we een beetje zijn gaan puzzelen met die nutriton, is puur omdat ik niet wil dat ze verstoppingen krijgt aangezien ze al weinig poepluiers heeft. Maar het blijkt al dat er gewoon een heel schepje in moet voor haar om niet te spugen en poepen gaat gewoon. Nou, prima toch?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:07:43 #261
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98148336
Espen is hier ook in anderhalve week van 7 naar 5 flessen gegaan. Eerst dronk hij er 6 van 120/4 en 1 van 90/3 en nu zit hij op 5 van 150/5
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me er niet zo druk over maak, als ik merk dat hij honger heeft krijgt hij een fles. Soms is dat dus na 2,5 uur en soms na 4,5 uur.
Als ik hem wakker moet maken voor een voeding heeft het toch geen nut, hij laat dan alles gewoon uit zijn mondje lopen.
Ach hij groeit prima dus zal wel loslopen denk ik maar. Maar ik denk dat je bij een tweede iets relaxter erin staat hoor!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98150820
Fijn dat de nutriton zo goed helpt en tevens geen verstoppingen veroorzaakt Danic! En jemig wat een goede nacht heeft ze gemaakt! Heerlijk.

Espen doet het ook goed ^O^

Mag Puck met nu ruim 4 maanden al over naar 4 flessen? Ik weet zeker dat hij 210/7 opdrinkt en als we hem wakker maken voor die laatste fles drinkt hij hem ook wel helemaal op maar hij moet van zo ver komen en dat vind ik sneu. Ik ben wel benieuwd of hij het zonder late voeding in één keer zou trekken tot de volgend ochtend.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98151666
Het ding dat wij van het consultatiebureau kregen gaat tot 4 maanden en geeft als laatste aantal (bij 3 mnd) 5 flessen. Dan lijkt me 4 best acceptabel met ruim 4 maanden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_98151984
Dml,heb je niet zo n boekje gekregen?

"Officieel" VIA t boekje van t cb hier mag je met 5mnd over naar 4flessen dus proberen zou ik zeggen.
Event.wat rijstebloem door laatste fles,bij tijn maakte dat btw niks uit.

Als je t schema per mnd wil geef maar een gil
pi_98152148
DML, je mag inderdaad over naar 4 flessen. Maar je kunt ook proberen of ze voldoende heeft aan 4x 180/6 Of alleen de laatste fles groter.
Ons CB raadde 210/7 flessen af, maar daar hebben we ons niet zoveel van aangetrokken gezien de situatie ;)
pi_98153026
Boekje? Ik heb alle boekjes en zooi die ik gekregen heb door gekeken maar een boekje met zulke informatie zit er niet bij }:|
Hoe zou dit boekje er uit moeten zien?

We gaan er dan maar eens mee aan de slag. Kijken hij het op vier flessen doet :Y Bedankt dames.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98157817
Waarom raadde ze die 210/7 flessen af Deepfreeze?
pi_98158645
Mijn dame blijft heel erg in de lijn van wat ze normaal gekolft krijgt (150 cc) ze laat gewoon alles na de 150 cc staan :D dus ipv de 180/6 krijgt ze gewoon 150/5 en laat daar dan 20 cc van staan. Komt precies op 150..

210/7 lijkt me zo'n enorme hoeveelheid. Maar das puur omdat ik die hoeveelheden dus niet gewend ben, dus geen idee of het echt veel is. Denk dat dat ook per kindje afhankelijk is. De ene tankt het zo weg (zie Ilse van KJ) de ander zal sneller genoeg hebben denk ik!
pi_98162071
Dat is omdat de maag anders te groot zou kunnen worden Danic (dacht ik tenminste). Hier heeft Yaro een kleine periode 210/7 gedronken. Hij leek het op dat moment echt nodig te hebben. Heeft het daarna ook keurig zelf weer afgebouwd.
pi_98164145
Floris krijgt 1 of 2 keer (meestal 2x) 180/6 en voor de nacht 210/7 met pap (of rijstebloem). Geen idee of ie zou slapen zonder de pap, maar t werkt dus k laat t maar zo :)
Overdag geef k m geen 210/7, denk dat ie t wel op zou kunnen, maar nu eet ie ook goed. Fenk als k meer melk zou geven dat ie dan ook minder eet.
Ben wel benieuwd hoe we ooit die flessen gaan afbouwen, maar dat zien we dan wel weer. Denk dat ie dat zelf wel aangeeft tzt.
Plus dat ie in gewicht niet hard groeit op t moment. Denk dat ie wel wat extra energie kan gebruiken met zn bewegingspatroon.
pi_98166643
Hier bij het bureau krijg je een voedingsboekje met schema's t/m 4 jr en per maand(de eerste mnd uitgeschreven)

4 mnd. 5x150/180 ml.
5 mnd 4x 180/200/220 ml
6 mnd 4x 200/220 ml
7 mnd 3x200 ml opvolgmelk of 1x pap van opvolgmelk met gemengde granen en 2x opvolgmelk

Er staan ook tijden bij en er staat ook bij, bijvoorbeeld.
Dus net of het een beetje past maar met tijn konden we hierin mooi mee, joep weet ik niet of die zo makkelijk naar 4 flessen kan.
pi_98168263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:18 schreef danic het volgende:
Waarom raadde ze die 210/7 flessen af Deepfreeze?
Volgens het CB, krijgen kindjes daar een te grote maag van. Als ze eenmaal gewend zijn aan die hoevelheden, is er een kans dat ze later ook pas vol zitten bij die hoeveelheden, terwijl ze aan minder ook wel genoeg zouden hebben voor de groei. En dan is er dus een kans op overgewicht.
Let wel, het zijn allemaal kleine kansen, en hele groepen kinderen die het er prima op doen.
pi_98172024
DML, Anne ging met iets meer dan 3 maanden al naar 4 flessen. CB houdt als richtlijn 6 kg aan. Bij de 3 mnd controle woog Anne 5800 en ik heb gegokt dat ze een week of wat later wel 6 kg zou wegen. We moesten Anne echt wakker maken voor die laatste fles en ze dronk echt nog maar ergens tussen de 40 en 80 cc.
Ik zou 't gewoon eens proberen!
pi_98172186
Wij hebben die informatie niet in het cb boekje staan.

We moesten vorige week naar het cb, en we hadden het over de flessen. Geen enkele reactie op de 210/7 flessen.

gatver, en nou heb ik het idee dat ik me moet verantwoorden dat Ilse wel flessen van 210/7 krijgt. En dat ze dus nu later door mijn schuld dik gaat worden. :'(
*poef* nu is het weg
pi_98172701
KJ, maak je niet druk joh! Heb je wel eens geprobeeerd om haar 'gewoon' 180/6 te geven?
pi_98172907
Maak je niet druk KJ.. Het is maar een hele kleine kans. En ik heb het ook gewoon gegeven. Niet elk CB staat achter dat standpunt.. Het heeft ook te maken met de porties die jij daarna blijft geven. Hier waren die 210/7's maar 2 maandjes, en daarna weer 180/6 en normale porties bijvoeding.
Daarnaast was mijn jochie toch wel behoorlijk stevig, maar zit hij nu op de middenlijn. Baby-bouw zegt niet alles over peuterbouw
pi_98173046
Ze had eerder van die periodes dat ze zo slecht dronk. Ze kon dan zomaar ineens wel de fles leegdrinken en dan brullen als het op was. Dat was bij flessen van 180/6. Dus toen maar meer aan gaan bieden, en dan blij zijn als ze ze leeg dronk.
Dr waren dagen bij dat ze op 400 cc op een dag zat.
Misschien maar de middagfles wat minder gaan doen. Ze slaapt gewoon zoveel. Dus weinig eetmomenten op een dag.

9.30 fles
10.30 fruit
11.00 bed
13.15 wakker
13.30 fles
15.00 bed
16.30 wakker
16.45 warme hap
20.00 fles

Ze als ze de slaap in de middag overslaat, dan ligt ze er na de warme hap in. Dan maken we haar wakker voor een fles.
*poef* nu is het weg
pi_98173759
Ik zou het gewoon weer eens proberen om 180/6 te gaan geven.

Wij doen nu:

7.30: Pap gemaakt van 180/6+6 scheppen bambix
9.30: Fruit
10.00-12.00: Bed
12.30: Fles 180/6 + boterham (ongeveer een halve meestal)
14.30: Koekje/rijstwafel met iets te drinken (beide gaan nog niet erg goed)
15.00-17.00: Bed
17.15: Warm eten
19.00: Fles 180/6
pi_98178837
kj, ben je al begonnen om brood te introduceren? Dat gaat verschil maken in de flessen! Je kunt in ieder geval de 2e fles kleiner maken, en je kunt overwegen om van de eerste en laatste fles een (kleinere) papfles te maken. Zo krijgt ze granen binnen én raakt haar maag beter gevuld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98179184
Van pap obstipeert ze zo. Dus daar zijn we mee gestopt.
Brood krijgt ze wanneer het net zo uitkomt (als ze rond 12.00 wakker is)

Ook bieden we tussendoor water aan. Soms met een drupje diksap erdoor. Dit vond ze heerlijk. Krijgt ze ongeveer op een dag 200 cc van binnen.

Net even met N besproken, we gaan morgen iig de fles van 13.30 kleiner maken.
*poef* nu is het weg
pi_98179325
Wat maf dat ze daarvan verstopt raakt. Kan dat? Vezels doen toch juist het tegenovergestelde?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98179457
We hadden rijstebloem dat stopte enorm. Ook de melkpap met peer en appel. Ze heeft sowieso al wat problemen met de stoelgang. (krijgt ze ook medicatie voor)
Binnenkort maar eens kijken naar een andere soort pap. Of gaan kijken of we kunnen ontbijten met wat brood en een kleinere fles. Ze hoeft bijna nooit echt vroeg de deur uit.
*poef* nu is het weg
pi_98179606
Wij hebben nooit pap aangeboden maar gaven ook altijd een boterham en een fles melk. Nu is dat een boterham met een beker melk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98179721
Ik heb op de een of andere manier iets tegen pap. Brood vind Ilse heerlijk. Ze eet zo een boterhammetje weg.
*poef* nu is het weg
pi_98179786
Wat fijn dat ze zo goed haar boterham eet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:26:49 #286
100412 mefke79
komt goed!
pi_98857602
Danic, wat tips voor jou. Even op voorhand, je moet niks en wie weet vind je de tips ook niets, maar misschien kan je er wat mee.
Even gesplitst in twee dingen: op verzoek geven & soort voeding.

Je schrijft dat je haar wakker moet maken voor een voeding. Mijn idee: kindjes die honger hebben, worden wakker en gaan huilen. Kindjes die geen honger hebben slapen (of er moet iets zijn dat hen wakker houdt). Ik heb daarom bij beide jongens de flessen altijd op verzoek gegeven. In eerste instantie wordt de chaos dan alleen maar groter omdat je geen idee hebt wanneer ze gaat komen voor een fles, maar je merkt snel genoeg dat ook daarin een soort van patroontje komt. Als ze dan komt, heeft ze dus ook echt honger en zal misschien uit zichzelf al meer drinken. Het kan ook best zijn dat ze dan de ene keer meer drinkt en de andere keer meer, maak je daar niet te druk om, zolang ze maar de minimale hoeveelheid drinkt (zoek even op hoeveel dat is, daar is een formule voor, maar ik weet em niet).

Dan het soort voeding en de fles. Ze doet nu een half uur over 100cc omdat ze na 80 cc in slaap valt. Je geeft haar Nutritron door de voeding toch? Ik denk dat ze er toch te veel moeite voor moet doen en dat het drinken haar dus veel energie kost.
Tienus spuugt met normale voeding ook behoorlijk veel en had flink last van krampen, slecht poepen en boeren. Wij zijn op aanraden van de huisarts overgestapt naar Friso Comfort. Volgens mij zit daar ook gewoon dat johannesbroodpitmeelspul in, maar is het al gemixt in de voeding. De voeding is wel dikker, maar het gaat prima door een 2 speen heen en Tienus slurpt zijn 160cc zo naar binnen in 12 minuten (inclusief boerpauze). Wat ik ook nog gewoon blijf doen is Infacol geven, het helpt hem boeren, zodat uberhaupt heel de fles erin gaat.
Je zou dus kunnen overwegen om overstappen naar de Friso voeding. Wie weet werkt dat net wat beter. En welke fles heb je nu? Misschien werkt een andere fles voor haar beter?

Tot slot nog een trucje van onze kraamzorg. Kennelijk zit er in de rechterhandpalm een drukpunt dat er bij aanraking voor zorgt dat het drinken wordt gestimuleerd. Ik geloofde er geen klap van, maar hier werkt het echt. Misschien bij jullie ook wel?

Goed, heel verhaal, kijk maar of je er wat mee kan. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_100673387
Even een vraag: zijn er hier toevallig mensen die hun kinderen NAN geven als flesvoeding?
Ik heb hier vier pakken nr 2 staan in hypo allergeen, houdbaar tot november, maar wij gebruiken het niet. Ik heb het ooit gekregen, maar vind het zonde om het zomaar weg te gooien.
Als je het zelf niet gebruikt, maar je kent iemand die er blij mee kan maken is het natuurlijk ook goed.
Laat maar weten, dan stuur ik het op!
pi_100675663
Eeeennnn.......ze zijn vergeven! Dat was heel snel!
pi_101160457
Ik heb even een vraag. Seth is een enorme spuger en heeft veel last van maagzuur. Ik ben bij de huisarts geweest en we starten met zantac. Zijn er hier meer kindjes die zantac gebruiken en wanneer geven jullie het? in de fles, tussen de fles, na de fles voor de fles..In de bijsluiter staat alleen morgens en sávonds voor het slapen gaan.
Sinds deze week heeft Seth ook dat hij soms ineens een hele fles eruit spuugt, dat spuit er dan zeg maar uit. Hij heeft er geen last van maar heeft daarna wel meteen weer honger. Gister heeft hij er 2 flessen uit gegooid.Zijn er meer kindjes die dat hebben?
Ik ben op zich wel wat gewend qua spugen, Mika heeft het 13 maanden lang gedaan maar nooit een hele fles. Ik zit even te twijfelen of ik de huisarts weer moet bellen om een verwijzing voor de kinderarts.
pi_101160545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:25 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik heb even een vraag. Seth is een enorme spuger en heeft veel last van maagzuur. Ik ben bij de huisarts geweest en we starten met zantac. Zijn er hier meer kindjes die zantac gebruiken en wanneer geven jullie het? in de fles, tussen de fles, na de fles voor de fles..In de bijsluiter staat alleen morgens en sávonds voor het slapen gaan.
Sinds deze week heeft Seth ook dat hij soms ineens een hele fles eruit spuugt, dat spuit er dan zeg maar uit. Hij heeft er geen last van maar heeft daarna wel meteen weer honger. Gister heeft hij er 2 flessen uit gegooid.Zijn er meer kindjes die dat hebben?
Ik ben op zich wel wat gewend qua spugen, Mika heeft het 13 maanden lang gedaan maar nooit een hele fles. Ik zit even te twijfelen of ik de huisarts weer moet bellen om een verwijzing voor de kinderarts.
Wat heftig zeg! Over die medicijnen kun je ook vragen in het reflux topic.. Ik heb voor Sarah losec en dat zijn pilletjes en aangezien ze niet goed oplossen en Sarah al pap krijgt 's morgens krijgt zij het 's morgens in de pap.
Over dat spugen weet ik niet maar het viel hier wel op dat sinds we met de medicatie tegen het maagzuur zijn begonnen er duidelijk meer gespuugd word, maar hele flessen lijkt me niet goed, ik zou in ieder geval de HA even bellen en horen wat die vind.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101164591
hele flessen spugen is een signaal dat je bij huis- of kinderarts moet neerleggen, zeker als dat met kracht gebeurd. Dat hoort ook niet bij reflux.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101165246
zonder te willen bestrijden dat het hele flessen zijn, hadden we bij Daan soms ook het gevoel dat er een berg uitkwam, tot we (vies verhaal) hoorde van de KA dat het vaak meer lijkt dan het is en het weer opveegde en weer in een flesje stoppen wat er uitkwam, bleek 'een hele fles' ineens maar 50cc te zijn.

Toch ben ik het wel met Mefke eens dat je dit zeker bij de HA moet neerleggen en evt. door laten verwijzen naar een KA

Wij deden Zantac voor de fles van een lepeltje, als we het in de fles deden dronk Daan de hele fles niet. Ons idee was, eerste vies en dan meteen lekker erachteraan dan is hij het snel vergeten.
pi_101165782
ean krijgt ook zantac 3x pd 1ml wij geven dat met een spuitje voor de fles. Als je het in de fles doet en hij drinkt deze niet op is de kans aanwezig dat hij het niet binnen gekregen heeft.
pi_101168601
En een medicatie-fopspeen, is dat wat? Zag ik pas bij Babywalz volgens mij :)

Deze: http://www.baby-walz.nl/S(...)m-Dokter.a833.0.html
pi_101170087
ik ben net wezen wegen, hij is 200 gram gegroeid.(afgelopen vrijdag gewogen) met de huisarts afgesproken dat we een week zantac proberen, dan kunnen we altijd nog motilium starten. En in de gaten houden dat hij niet alle flessen er helemaal uit gooit. Zolang het bij af en toe blijft en de kleine blijft groeien is het niet erg.
pi_101856659
Heb misschien een domme vraag. Maar we hebben pas nieuwe avent flessen gekocht. Nu deed ik ze gisteren in de vaatwasser en vallen er onderuit de spenen een ring. Moet die er weer in of hoeft dat niet? fles kan met en zonder ring gewoon dicht en lekt niet. Is dat ergens voor?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101857096
Bij mij lekken de flessen altijd zonder ring, maar ze horen er ook echt in. Iets met luchtbelletjes en krampjes waar dat voor gemaakt is.
Anders kan je net zo goed de goedkope flesjes kopen van Hema en Kruidvat.
pi_101857364
Ok dan weet ik dat. Bij de oude flessen was dat namelijk nog niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101858095
Ik heb ze er ook eens uitgelaten (want mijn oude flessen hadden het ook niet), maar dan gaan ze inderdaad lekken.
pi_101861721
Zijn idd vernieuwd MeNicole2, tenminste, ik las dat vaker bij mensen op forums.

En ik heb Mex ook wel eens zeiknat gemaakt toen ik die ring vergat,haha
pi_102054850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:24 schreef poemojn het volgende:
En een medicatie-fopspeen, is dat wat? Zag ik pas bij Babywalz volgens mij :)

Deze: http://www.baby-walz.nl/S(...)m-Dokter.a833.0.html
Wij gebruikten deze (Medi Nurser van Nuby) in het begin voor de Nexium van Saar. Nadat deze twee maanden later een uitkook-ongelukje niet overleefde wilde ze het ineens ook uit een klein flesje drinken. Maar dat pikte ze dus niet toen ze nog wat kleiner was, en bij dat mini-flesje dronk ze het er zo uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')