abonnement Unibet Coolblue
pi_197978251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 08:20 schreef Sunri5e het volgende:
Onze kleine is nu circa 10 weken oud. We vinden het lastig om een geschikte voeding voor hem te vinden. Hij krijgt voor een groot deel borstvoeding maar we geven hem ook af en toe de fles aangezien hij binnenkort naar het kinderdagverblijf gaat. De fles geven ging altijd goed. Tot voor 2 weken geleden toen hij opeens de fles ging weigeren.

Hij heeft vanaf zijn geboorte last van reflux en op aanraden van het consultatiebureau johannesbroodpitmeel toe gaan voegen aan zijn voedingen. Dat ging goed. We hadden het gevoel dat de krampjes de laatste tijd ook wat minder werden. Echter zijn ze sinds 2/3 dagen weer extreem aanwezig. We zijn van Nutrilon 1 overgestapt naar Nutrilon A.R. om geen johannesbroodpitmeel meer toe te hoeven voegen aan zijn kunstvoeding. Wellicht is dit de veroorzaker van de krampjes die weer op beginnen te spelen? Wat is wijsheid? Hier gelijk mee stoppen? En terug naar Nutrilon 1 of overstappen naar Nutrilon Omneo?
Ik zou met reflux (want zijn het wel krampjes?) niet zelf gaan tobben. Maandag de huisarts bellen en vragen of jullie naar een kinderarts mogen in het zkh.
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:39 #102
382129 crew  Donna
pi_197981726
Heb je nog niks anders voor de reflux? Wij hebben toen nexium (geloof ik) gekregen. Het was bij G niet heel erg dus de huisarts had qua verwachting dat het maar een paar weken nodig was en dat was ook zo. Ergens rond de 4 maanden groeit dat klepje wat meer of zoiets waardoor reflux vaak minder wordt of zelfs over gaat.

De huisarts wilde niet klooien met andere voeding als het niet hoefde want ze had al zo snel kramp.
pi_207229104
Even een kickje.

Wij geven nog voor het slapen gaan peutermelk. Nu zag ik net bij de AH hier een bus afgeprijsd, 7 euro. Alleen.... de tht datum is van afgelopen augustus.

Nu las ik op de site van het voedingscentrum dat producten na de tht datum op zich nog houdbaar kunnen zijn, je moet wel even proeven en ruiken.

Ik twijfel. Het scheelt toch aardig wat geld. Zou deze poedermelk nog ok kunnen zijn? Of is het toch wat te lang na de tht datum?
  zondag 25 december 2022 @ 20:10:28 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207229255
Kan ongetwijfeld! Niks bederft toch aan dat droge poeder.

En overstappen op gewone melk lijkt me het allergoedkoopste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207230470
Wij geven dreumesmelk van de appie of kruidvat huismerk voor 7,50 per 800 gram. Voor die 50 cent zou ik de gok niet nemen hoewel ik denk dat het risico laag is. We zijn aan het afbouwen maar ze lijkt dit net iets beter te drinken.
pi_207230576
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:39 schreef LauriLynne het volgende:
Wij geven dreumesmelk van de appie of kruidvat huismerk voor 7,50 per 800 gram. Voor die 50 cent zou ik de gok niet nemen hoewel ik denk dat het risico laag is. We zijn aan het afbouwen maar ze lijkt dit net iets beter te drinken.
We hebben vanaf de geboorte hipp gegeven en zijn daar eigenlijk dus mee verder gegaan. Een bus is normaal bijna 17 euro, dus dit scheelt wel wat :)
pi_207230794
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 21:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
We hebben vanaf de geboorte hipp gegeven en zijn daar eigenlijk dus mee verder gegaan. Een bus is normaal bijna 17 euro, dus dit scheelt wel wat :)
Dat is een groot verschil dan ja. Is er een reden dat je specifiek voor Hipp kiest? (Nieuwsgierig)
pi_207230977
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 21:59 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Dat is een groot verschil dan ja. Is er een reden dat je specifiek voor Hipp kiest? (Nieuwsgierig)
Nummer 1 bevat geen toegevoegde suikers. Dat was voor mij de hoofdreden. Ik heb ook verhalen gelezen dat baby's minder krampjes hebben door de voeding, maar ik weet niet zo goed of dat bij ons het geval was.

Een hele lange tijd nummer 1 gebruikt tot ik een paar maanden geleden de peutermelk ergens zag, ook flink afgeprijsd. Ik zit er eigenlijk ook een beetje om het nu af te bouwen, maar ik vind het een beetje spannend ofzo.
pi_207236457
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 19:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een kickje.

Wij geven nog voor het slapen gaan peutermelk. Nu zag ik net bij de AH hier een bus afgeprijsd, 7 euro. Alleen.... de tht datum is van afgelopen augustus.

Nu las ik op de site van het voedingscentrum dat producten na de tht datum op zich nog houdbaar kunnen zijn, je moet wel even proeven en ruiken.

Ik twijfel. Het scheelt toch aardig wat geld. Zou deze poedermelk nog ok kunnen zijn? Of is het toch wat te lang na de tht datum?
Volgens mij verwijst de website vh Voedingscentrum naar melkpoeder die je in je koffie doet.

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 december 2022 @ 11:23:14 #110
269689 crew  Viv
pi_207236748
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:06 schreef GotC het volgende:

[..]

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
Producten met een verlopen THT mogen wel verkocht worden, maar de verantwoordelijkheid ligt dan bij de verkoper. Dus stel dat je kind er ziek van wordt, dan is de winkel aansprakelijk.

Maar ik vind het in het geval van kunstvoeding wel slechte reclame voor de winkel dat ze hier nog geld voor vragen. :{
pi_207237777
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 11:06 schreef GotC het volgende:

[..]
Volgens mij verwijst de website vh Voedingscentrum naar melkpoeder die je in je koffie doet.

Volgens mij mag de supermarkt iets dat zo over de datum is absoluut niet meer verkopen.

Ik denk ook niet dat er het echt kan bederven, maar toch zou ik het risico niet lopen. Las wat ervaringen mbt het geven van over de datum kunstvoeding, dat gaf bijvoorbeeld diarree enzo.
Volgens mij heb je gelijk :D

Besloten om het te laten staan :Y
pi_207244892
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 12:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Volgens mij heb je gelijk :D

Besloten om het te laten staan :Y
Ik moest het ook even 2x lezen voor ik wist dat het koffiemelkpoeder was :+
pi_207357788
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 22:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nummer 1 bevat geen toegevoegde suikers. Dat was voor mij de hoofdreden. Ik heb ook verhalen gelezen dat baby's minder krampjes hebben door de voeding, maar ik weet niet zo goed of dat bij ons het geval was.

Een hele lange tijd nummer 1 gebruikt tot ik een paar maanden geleden de peutermelk ergens zag, ook flink afgeprijsd. Ik zit er eigenlijk ook een beetje om het nu af te bouwen, maar ik vind het een beetje spannend ofzo.
Nummer 1 van andere merken ook niet, samenstelling is wettelijk zo vastgesteld.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2022 20:10 schreef Lemijn het volgende:
Kan ongetwijfeld! Niks bederft toch aan dat droge poeder.

En overstappen op gewone melk lijkt me het allergoedkoopste.
En ook het gezondst, in dreumesmelk etc zitten veel toegevoegde suikers in
Shine bright like a diamond.
pi_207358421
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:25 schreef June. het volgende:

[..]
Nummer 1 van andere merken ook niet, samenstelling is wettelijk zo vastgesteld.
[..]
En ook het gezondst, in dreumesmelk etc zitten veel toegevoegde suikers in
Ik heb begrepen dat aan een heleboel merken babyvoeding nummer 1 maltodextrine wordt toegevoegd.
pi_207361243
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 13:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb begrepen dat aan een heleboel merken babyvoeding nummer 1 maltodextrine wordt toegevoegd.
Dat schaar ik niet onder torgevoegd suiker. Het is ook maar matig zoet en wordt vaak gebruikt als bindmiddel/conserveermiddel waardoor de rest minder snel bederft. Daarnaast heeft je kind ook suikers/koolhydraten nodig natuurlijk.
Shine bright like a diamond.
pi_207361649
Suiker is opzich niet verkeerd toch, uiteindelijk is het gewoon energie.

Vind het erger dat tegenwoordig overal palmolie inzit. Al is nutrilon daar inmiddels mee gestopt naar aanleiding van het foodwatch onderzoek een paar jaar terug
pi_207362254
Elk merk kunstvoeding is op zich prima, alleen de samenstelling kan wat verschillen. Aan de ouders de schone taak om te kijken en beslissen wat hun het beste lijkt :)

Maltodextrine zit in aardig wat voedingsproducten en als ik dat lijstje voedingsproducten zie, dan snap ik niet dat het ook in zuigelingenvoeding zit. Ook al zal het om een klein percentage gaan. Daarentegen heb ik me weer nooit verdiept in palmolie. Dat zal ook vast de moeite zijn, al is dat voor ons wat laat :P
pi_207366296
Hero nummer 1 is palmolie en msltodextrine vrij ;)
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')