abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81719168
En ik gooi het FV topic dicht
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

theoretisch 3x 200cc en 1 keer 230 met 4 scheppen rijstebloem. Er waren tijden dat dat op ging met spoed

Schema van deze week onder de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:03 schreef Vlindur het volgende:
Zojuist een fles van 135cc gegeven. En er zit nu nog 70 in. Hij trekt de fles uit zn mond en dan gaat ie niet meer open.
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:09 schreef Keshet het volgende:
Vlindur, ik weet niet of je er wat aan hebt maar:
in het ziekenhuis hier wordt gewerkt met een 'minimale intake'.
De richtlijn hier is 120cc per kilo lichaamsgewicht per dag.

Enne, bij twijfel even de ha/ka/cb bellen he!

En ik gooide hem dicht met de onderstaande reactie..
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 14:14 schreef p_iglet het volgende:
Keshet dat is de ziekenhuis minimale intake...
Thuis mag het zelfs nog wel wat minder zijn. En is een intake van boven de 500cc indien er geen diaree is acceptabel. Als Rienk verder niets mankeert dan gaat hij vanzelf wel weer meer eten als hij trek heeft.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:20:25 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_81719331
ik hou eerlijk gezegd liever van borstvoeding
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 14:21:33 #3
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_81719397
Dank voor de verduidelijking p_iglet!
A grand adventure has begun.
pi_81719619
Ik snap je zorgen, Vlindur, maar zolang hij aan het minimum zit dat p_iglet omschreef zou ik me er niet al te druk om proberen te maken. Als onze kinderen niet 'voorspelbaar' reageren maken we ons al gauw zorgen, maar wij zijn zelf toch ook geen robots die altijd maar dezelfde hoeveelheden eten en drinken? 't Lijkt me niet zo raar.

Ivan heeft ook een tijd héél veel geslapen. Toen hij zo oud was als Rienk was het ons doel om hem 5-6 kwartier wakker te houden, maar dat ging niet altijd even makkelijk. Soms moesten we hem na een uur alweer in bed leggen. Het veranderde ineens en nu slaapt hij veel minder. Als je je echt zorgen maakt kun je wel even met het consultatiebureau bellen. Is hij actief als hij wakker is? Heb je het idee dat hij misschien iets onder de leden heeftt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81720071
I jullie

Nee, hij heeft niks onder de leden, hij is kippetjefit en is nu zn speelgym aan het aftuigen, dus kracht zit er ook nog wel in

En ik begrijp dus dat hij minimaal 500cc binnen moet krijgen? Nou, dat haalt hij wel!
Diaree heeft hij niet, het is meestal dikke stink drek en de laatste 2 keer heeft mijn vriend hem verschoond, dus ik maak me geen zorgen (meer)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_81725373
Even wat minder trek dan denk ik Vlindur... komt ook wel weer. Fijn dat hij het goed doet!
Fake it till you make it...
pi_81726043
Ja, hij doet het echt super!
Hij kan nu slaan en onder het drinken schopt ie met zn voetje, *pok* *pok* pok* op mn benen
En hij kraait en giebelt en knuffelt en hij is gewoon zo leuk!
Hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het allemaal ook vinden ga
pi_81727238
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 16:43 schreef Vlindur het volgende:
Ja, hij doet het echt super!
Hij kan nu slaan en onder het drinken schopt ie met zn voetje, *pok* *pok* pok* op mn benen
En hij kraait en giebelt en knuffelt en hij is gewoon zo leuk!
Hoe ouder hij wordt hoe leuker ik het allemaal ook vinden ga
Fijn hè, dat het geven van een flesje ook zo intiem en leuk en bijzonder is? De verhalen in het borstvoedingstopic vind ik bijvoorbeeld heel herkenbaar omdat het verschil niet zo groot is. De praktische insteek in dit topic is wat groter. Wat mij betreft mag er best meer ge-oeh-t en ge-ah-t worden.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 17:16:36 #9
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81727687
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fijn hè, dat het geven van een flesje ook zo intiem en leuk en bijzonder is? De verhalen in het borstvoedingstopic vind ik bijvoorbeeld heel herkenbaar omdat het verschil niet zo groot is. De praktische insteek in dit topic is wat groter. Wat mij betreft mag er best meer ge-oeh-t en ge-ah-t worden.
Helemaal mee eens. Ik vind het heerlijk om Daan het flesje te geven en dat hij mij dan zo lief aankijkt en zijn handjes om te fles krult en heerlijk voldaan is al hij klaar is met drinken

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer geniet van het geven van de fles dan dat ik ooit gedaan heb van het geven van borstvoeding. Ik vond dat vooral een 'gedoe' (goed aanleggen, juiste houding etc.) en Daan leek er ook minder van de genieten, omdat hij er gewoon last van had (grote hoeveelheid, terugkomen van de melk etc.)
pi_81730001
Godver, 200cc en weer laat ie 160 staan.

Kan ie het ook gewoon niet lekker vinden ofzo? Denk dat ik maar weer nutrilon haal dan. Ik heb nu al een paar weken AH merk, en dat ging goed.. Maar het is al dagen zo! Diksap wil hij wel, niet omdat hij het lekker vind, maar omdat ie zo'n dorst had. (8 slokken gehad dus)

En dus nee, ik geniet totaal niet van het voeden. De rest er omheen vind ik heerlijk, maar Rienk eten geven is echt een hel
pi_81730756
En is er nog iets aan de fles zelf veranderd, Vlindur? Heb je al geprobeerd om een speen met meer gaten te gebruiken? Ivan dronk met speen nr. 1 bijvoorbeeld veel langzamer en ook veel minder dan met speen nr. 2.

Misschien hebben de anderen hier of heeft het consultatiebureau wel nog meer van dat soort praktische tips. Ik heb Ivan altijd dezelfde voeding gegeven, dus ik weet niet of baby's sterk reageren op verschillen in voeding. Teruggaan naar Nutrilon lijkt me de moeite van het proberen waard.

Je geeft zo te zien de afgelopen dagen geen bijvoeding meer? (Zou ik ook schrappen als hij slecht drinkt, gewoon om te zorgen dat hij meer honger heeft.)

Probeer je niet te ongerust te maken om één voeding en bied later nog eens aan. Uit je schema maak ik op dat hij elke dag rond de 750 ml uitkomt, met een uitschieter omlaag op donderdag (maar nog steeds ruim boven de 500 ml).
pi_81790690
Vlindur, ik hebniet alles bijgelezen maar Tess was een periode ook ee dramadrinker. Ze dronk alleen wat beter als ik haar in de wipper zette en dan voor haar ging zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_81791108
Dank jullie, maar inmiddels heeft zoonlief het licht weer gezien en drinkt hij weer goed, wel met nutrilon, dus ik hou het daar maar weer gewoon bij.. Dan maar 3 euro duurder, maar geen ellende meer en martelingen voor mij met mn pols

Gister waren we in de IKEA en toen ging de fles in 5 minuten leeg Gek kind
En nee, met de spenen heb ik nooit raar gedaan, dus dat zou het niet kunnen zijn. Ik gooi het dus maar gewoon op de leeftijd en het AHmerk
pi_81842118
AH merk had ik hier ook, maar die is zo vaak 'niet leverbaar' en dan moet je óf minimaal drie AHs affietsen, óf naar de Etos (zelfde spul)
En de laatste keer was het helemaal niet meer leverbaar

Goed, wij zijn dus over op Friso gewoon ipv AH hypo-allergeen
  zondag 6 juni 2010 @ 14:33:00 #15
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82394802
Hoe doen jullie dat eigenlijk met het steriliseren? Doe je dat elke dag? En vooral: hoe krijg je de flessen helemaal droog? Ik heb een stoomsterilisator maar ben daar echt helemaal niet tevreden over. De flessen blijven gewoon helemaal nat. Als ik de flessen uitkook, drogen ze een pak beter, maar nog niet helemaal. En de flessen na het steriliseren lijkt mij ook geen schitterend idee omdat ik dan het gevoel heb dat ik het steriliseren eigenlijk gewoon wegveeg.
pi_82395038
Bij Lotte deed ik alles met een stoomsterlisator van Avent voor de magnetron, maar dat beviel me niet super, bleef inderdaad erg nat en was veel werk
Voor deze baby wil ik een Elektronische sterilisator kopen
  zondag 6 juni 2010 @ 15:30:47 #17
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82397233
En hoe lang steriliseerde je dagelijks alles?
pi_82397360
Uhm...heel lang eigenlijk
Tot ze ruim een jaar was eigenlijk, zeker mijn kolfonderdelen. die deed ik namelijk liever niet in de vaatwasser
  zondag 6 juni 2010 @ 15:35:05 #19
61183 leonieke
Dan toch?
pi_82397442
Maar dan deed je dat ook in een kookpot (want je zei dat je ook niet tevreden was van de magnetronsterilisator) of toch nog anders?
  zondag 6 juni 2010 @ 16:16:58 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82399627
Hier een magnetronsterilisator van Avent waar we (zo goed als) dagelijks de flessen en spenen in steriliseren, 4 minuten op 900watt. Laat ze in de steriliator staan tot gebruik, maak de buitenkant droog en dat ze nat zijn van de binnenkant vind ik eigenlijk niet zo'n probleem.
pi_82400495
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:38 schreef mrien het volgende:
Bij Lotte deed ik alles met een stoomsterlisator van Avent voor de magnetron, maar dat beviel me niet super, bleef inderdaad erg nat en was veel werk
Voor deze baby wil ik een Elektronische sterilisator kopen
[ afbeelding ]

Daar zat ik idd ook al over na te denken
Maar die dingen zijn zo duur
pi_82412055
In het begin steriliseerden wij ook elke dag maar nu doen we het nog maar af en toe.
Ik liet de flessen uitdruipen op een theedoek en zette ze dan, zonder afdrogen, in elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82414059
quote:
Op zondag 6 juni 2010 15:35 schreef leonieke het volgende:
Maar dan deed je dat ook in een kookpot (want je zei dat je ook niet tevreden was van de magnetronsterilisator) of toch nog anders?
Nee, alleen daarin. Ik liet het dan uitdruppen op een theedoek oid en daarna in een zakje in de koelkast, of gelijk afdrogen en in de koelkast
quote:
Op zondag 6 juni 2010 16:30 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar zat ik idd ook al over na te denken
Maar die dingen zijn zo duur
Dat wel, maar denk dat het me ook wel gemak zal schelen en tijd. Is me ook wel wat waard
pi_82415613
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:34 schreef Vicky het volgende:

Ik liet de flessen uitdruipen op een theedoek en zette ze dan, zonder afdrogen, in elkaar.
Dit doen wij ook
En wij hebben nog nooit flessen gesterilliseerd, de kraamhulp deed het ook niet want was niet nodig zei ze.
flesspenen uitkoken doe ik eens in de zoveel tijd en zuigspeen zeer regelmatig wegens veel op de grond vallen.
Ik die de spenen dan in een mok met water 5 min in magnetron
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_82429031
Ik steriliseer ook eigenlijk niet. Ik was de flessen en spenen héél heet af en doe ze eens in de 2 weken oid eens in een pan met kokend water.

Kraam zei bij ons inderdaad ook: uitkoken voor eerste gebruik, daarna is afwassen in principe voldoende.

Ik was 's morgens alle flessen af en zet ze dan uit te lekken op een theedoek.
pi_82429148
Ow, oké, dan hoef ik me niet echt schuldig te voelen als ik ze niet altijd steriliseer
Maar ik dacht dat ik iets verkeerd deed omdat ze heel erg nat uit de sterilisator kwamen en ook niet opdroogden. Als ik ze uitkook, drogen ze bijna volledig op.
Misschien dan toch maar eens die sterilisator gebruiken nu we hem toch hebben aangekocht. Maar nu ik weer ga werken, kom ik er eigenlijk niet aan om ze allemaal elke dag uit te koken
pi_82429408
De fles die met Minke mee gaat naar het kdv wordt daar gesteriliseerd na elke voeding (dus 2 keer op een dag). Thuis doen we het eens in de zoveel tijd... en dan gaat alles erin mee (magnetron ding van Avent). Ik vind het wel onhandig dat alles inderdaad zo nat blijft daarin, kun je alsnog uitspoelen en drogen...
pi_82429452
In het begin nog wel eens wat gesteriliseerd, maar nu al een tijd niet meer.
Ik was ze na elk gebruik af met een sopje en eens in de zoveel tijd gaan ze een rondje mee in de vaatwasser!
Ik deed het altijd in een pannetje en dan liet ik ze op zo'n flessenrekje uitlekken.
pi_82430078
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:38 schreef Lijnloos het volgende:
De fles die met Minke mee gaat naar het kdv wordt daar gesteriliseerd na elke voeding (dus 2 keer op een dag). Thuis doen we het eens in de zoveel tijd... en dan gaat alles erin mee (magnetron ding van Avent). Ik vind het wel onhandig dat alles inderdaad zo nat blijft daarin, kun je alsnog uitspoelen en drogen...
Deed ik dus ook En dan ben je volgens mij het effect van steriliseren kwijt en dan word ik een beetje ... ambetant
pi_82430869
Nou inderdaad... daarom doe ik het dus ook niet zo vaak meer, alleen als ik het idee heb dat de boel echt effe goed schoon moet worden (restjes melk en poeder en zo in de spenen/gleuven).

Maar het effect is inderdaad goed weg als je er nog eens met een theedoek over heen moet.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:48:11 #31
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82508576
We zitten nu een beetje op het punt dat Daan van 5 naar 4 flessen gaat, hij heeft eigenlijk nu steeds geen trek in zijn fles dus laat steeds wat staan (40-80cc) en is echt snel afgeleid tijdens het drinken. Dus ik hoop eigenlijk op tips om de laatste fles eraf te krijgen, want gewoon de laatste fles weghalen gaat 'm niet worden denk ik.

Daan krijgt nu 5x200ml maar 4 flessen lijkt inmiddels voldoende te zijn want hij laat iedere fles flink over. Hij drinkt nu om 7-11-15-19-23 maar vaker krijgt hij later omdat hij gewoon nog geen trek heeft. Maar als ik 's avonds de fles van 23 uur weg zou laten, denk ik niet dat hij het trekt van 19 - 7 uur

Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon meer tijd tussen de flessen laten? Of de laatste fles steeds minder geven?
pi_82511625
@ Happy, wij zijn het steeds een uurtje eerder gaan geven en event. kun je door de laatse fles nog wat rijstebloem geven.

Wij zaten uiteindelijk op: 7:00/ 11:30 (ong.) 15:30 en 19:30

Succes ermee.
pi_82512361
Happy, je zou het natuurlijk gewoon kunnen proberen wat hij doet als je die fles weglaat? Maar dan zou ik er vanuit gaan dat hij wel wakker wordt, kan het alleen maar meevallen .
Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je hem bijvoorbeeld maar een halve fles geeft om 23.00u of wat het-is-mij zegt, naar voren halen.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:46:58 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_82520607
Happy, je kan ook die laatste fles weglaten en dan wat meer geven in de fles ervoor. Eventueel kun je dan ook nog pap of rijstebloem geven in die laatste fles (ligt er aan hoe oud Daan is, ze mogen eerder rijstebloem dan pap)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 8 juni 2010 @ 21:51:16 #35
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82520895
Mja.. meer geven dan 200ml wil ik eigenlijk niet doen en voor pap of rijstebloem is het echt nog te vroeg (Daan is pas 3,5 maand).

Denk dat we maar steeds minder en eerder gaan geven en overdag langer ertussen laten. Vanavond 4,5 uur tussen gelaten en toen dronk hij de fles goed leeg (en in de vorige fles had hij 70cc laten staan dus).

Maar meer tips en adviezen zijn welkom mijn dank is groot
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:11:11 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_82522591
Happy, maar als Daan pas 3,5 maand is dan mag ie toch ook nog geen vier flessen? Dat heeft met de bloedsuiker te maken, vraag me niet precies hoe het zit, maar ze zijn bang dat de kindjes te laag zakken in hun suiker. Driekus moest daarom echt nog 5 flessen krijgen tot 4 maanden en een bepaald aantal kilo's. Vraag me niet meer hoeveel kilo's het was, geen idee meer. Ik weet wel dat het flink vechten was om het erin te krijgen. Het ging dan trouwens niet om grote hoeveelheden, die vijfde fles mag gerust maar iets van 30 cc zijn.
Maar goed, ik zou hier niet zelf mee aanklooien, bel even je cb en als je daar geen vertrouwen in hebt, je huisarts, voor overleg. Succes!
pi_82523297
Ik schrik er toch soms van als ik de hoeveelheden hier lees. Thomas drinkt nu al een tijdje uit flessen, maar hij drinkt gemiddeld maar 140cc per fles. Heel uitzonderlijk is het eens 170cc. Ik veronderstel dat hij de flessen wel zal uitdrinken als hij echt nog honger heeft, dus maak me niet zoveel zorgen, maar ik zal toch blij zijn als we volgende week donderdag zijn en hij gewogen zal worden
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:20:10 #38
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82523308
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 22:11 schreef mefke79 het volgende:
Happy, maar als Daan pas 3,5 maand is dan mag ie toch ook nog geen vier flessen? Dat heeft met de bloedsuiker te maken, vraag me niet precies hoe het zit, maar ze zijn bang dat de kindjes te laag zakken in hun suiker. Driekus moest daarom echt nog 5 flessen krijgen tot 4 maanden en een bepaald aantal kilo's. Vraag me niet meer hoeveel kilo's het was, geen idee meer. Ik weet wel dat het flink vechten was om het erin te krijgen. Het ging dan trouwens niet om grote hoeveelheden, die vijfde fles mag gerust maar iets van 30 cc zijn.
Maar goed, ik zou hier niet zelf mee aanklooien, bel even je cb en als je daar geen vertrouwen in hebt, je huisarts, voor overleg. Succes!
Ja, we hebben het besproken op het CB. Klopt inderdaad dat je het niet te vroeg moet doen omdat anders de bloedsuikerspiegel te veel zakt. Daarom overdag ook niet meer dan 5 uur tussen de flessen en pas bij 7 kilo of 4/5 maanden naar 4 flessen. Daan is inmiddels zo'n 7 kilo dus was geen probleem om naar 4 flessen te gaan alleen weten we dus niet precies hoe Daarbij denk ik dat het afbouwen van de 5e fles niet van vandaag op morgen zal gaan en hij dan inmiddels zo goed als 4 maanden is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:20:31 #39
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_82523333
Mijn kindjes hadden altijd maar vier flessen meer rond 3 maanden. Ik moest ze altijd wakker maken voor die laatste fles en dan lieten ze daar nog het meeste van over.
Ik heb bij alledrie gewoon eens geprobeerd om die fles niet meer te geven. Dus laatste voeding was dan rond 20 uur en alledrie sliepen ze gewoon van de eerst nacht door. Van 20 uur tot 7 à 8 uur dus.
Als ze het zelf zo aangeven, is het toch zielig om ze te forceren van die laatste fles te drinken.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:21:47 #40
100412 mefke79
komt goed!
pi_82523423
Ah, Happy, niks gezegd dan. Die adviezen van het cb blijven ook telkens anders, hier moesten we echt echt echt de 4 maanden halen. Heb er gemakshalve maar 11 dagen bij opgeteld omdat Driekus zo laat was.
Maar goed, dan zou je kunnen kijken of het met de beschreven methoden werkt. Succes!
pi_82542114
Rienk drinkt inmiddels weer goed. Maar nog steeds om de 5 uur. Laatst met de hitte dronk hij vaker, maar toen gaf ik hem ook nog diksap bij.

7 -12 -17- 23 uur. En ja, om 23:00 halen we hem uit bed en als de fles leeg is gaan we met zn allen op bed
pi_82542501
Waarom mag je klaargemaakte voeding eigenlijk maar een uur bewaren?

Dat je het geen twee dagen moet laten staan snap ik, maar wat is het probleem van bijvoorbeeld 2 of 3 uur?
pi_82542741
Ik denk dat het niet zo zeer het probleem met het spul zelf is, maar dat het niet nog eens warmgemaakt kan worden... en misschien is melk die al effe staat niet zo lekker meer (vind ik zelf tenminste wel).
pi_82543070
Die lauwe melk is de ideale temperatuur voor beestjes..

In het poeder/water zitten ook beestjes. Een paar kan niet zoveel kwaad, maar als ze de kans krijgen om een paar uurtjes te vermenigvuldigen in lauwe melk heb je wel kans op problemen.. Ze flesvoeding fabrikanten/CB hebben die grens nu op 1 uur gezet. Maar het is vooral: hoe langer het staat, hoe meer kans op foute bacterieen..
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:51:03 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82544406
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:08 schreef freecell het volgende:
Waarom mag je klaargemaakte voeding eigenlijk maar een uur bewaren?

Dat je het geen twee dagen moet laten staan snap ik, maar wat is het probleem van bijvoorbeeld 2 of 3 uur?
Das met opgewarmde moedermelk ook zo.. Maar mijn ervaring is dat je bij moedermelk echt niet precies na een uur de boel hoeft weg te mieteren..

Alleen echt niet 2x opwarmen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_82544514
Nou, dat dus

Ik begrijp ook wel dat bacteriën lekker groeien in die melk, maar ik warm het geen twee keer op en vind een uur gewoon vrij kort
  woensdag 9 juni 2010 @ 12:58:27 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82544815
Ik denk dat als je kindje gewoon wat groter en gezond is dat het echt geen probleem is... Net zoals het uitkoken van spenen enzo.. Dat doe je eigenlijk alleen voor de hele kleine kwetsbare kindjes.. Dat is niet echt nodig als je kindje groter en gezond is dan volstaat een vaatwasser ook wel.
pi_82545409
Free, de meningen zijn er erg over verdeeld.
Bij Amber en Tess maakten ze in het zh voeding voor 24 uur klaar.

Verder wat Tico zegt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_82545794
Inderdaad. Ik steriliseer niks meer. Alles gaat in de vaatwasser, de spenen ook. (Die spoel ik af voor ik ze aan Rienk geef)

En over opwarmen, mag je potjes eten wel 2 keer opwarmen
  woensdag 9 juni 2010 @ 13:24:17 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_82546298
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:15 schreef Vlindur het volgende:
Inderdaad. Ik steriliseer niks meer. Alles gaat in de vaatwasser, de spenen ook. (Die spoel ik af voor ik ze aan Rienk geef)

En over opwarmen, mag je potjes eten wel 2 keer opwarmen
Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...

Verder maak jij toch ook wel eens eten en gooi je het de volgende dag in de magnetron? Of als je man weer eens te laat is dat ie zn prakkie ff meot opwarmen.. Ik vind dat hetzelfde als een potje 2x opwarmen.
pi_82547289
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat erin zit.. Nitraatrijke groente in elk geval niet, zoals bietjes en spinazie...

Verder maak jij toch ook wel eens eten en gooi je het de volgende dag in de magnetron? Of als je man weer eens te laat is dat ie zn prakkie ff meot opwarmen.. Ik vind dat hetzelfde als een potje 2x opwarmen.
We eten om 19:00 want dan is J. pas thuis. Alleen eten gebeurt nooit. Tenzij J. op het werk eet
Rienk had gister idd spinazie. Maar goed dan dat ik het niet nog nog een keer heb opgewarmd!
pi_82783862
Woont in Groningen en heeft over:

- 1 heel pak friso standaard 1 + 1 half pak (wel dicht, zit er in twee gedeelten in)
- 1 heel pak friso hongerige baby's 1
- 1 klein pak standaard Friso 2
- 1 pak dreumesmelk (2) kant en klaar van Nestlé

roep maar
  maandag 14 juni 2010 @ 13:45:39 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_82784903
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 13:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat schijnt tegenwoordig ook alweer achterhaald te zijn trouwens hoorde ik pas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82841506
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:18 schreef freecell het volgende:
Woont in Groningen en heeft over:

- 1 heel pak friso standaard 1 + 1 half pak (wel dicht, zit er in twee gedeelten in)
- 1 heel pak friso hongerige baby's 1
- 1 klein pak standaard Friso 2
- 1 pak dreumesmelk (2) kant en klaar van Nestlé

roep maar
*roep*
pi_82841538
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:45 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat schijnt tegenwoordig ook alweer achterhaald te zijn trouwens hoorde ik pas.
Is er ook een lijst online met wat wel en niet mag?
pi_82846854
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

*roep*
jo !
Bewaar ik voor je, we komen elkaar vast wel tegen binnenkort ergens
pi_82849709
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:09 schreef freecell het volgende:

[..]

jo !
Bewaar ik voor je, we komen elkaar vast wel tegen binnenkort ergens
Hoelang is het houdbaar? Stuur het anders maar op, verzendkosten zijn vast goedkoper dan benzine kosten
pi_88494010
Ik denk dat deze vraag hier beter past dan in het borstvoedingstopic ;)

Ik heb voor Lotte gebruik gemaakt van flesjes en spenen van Avent. De spenen heb ik nog bewaard, sommige zijn gebruikt, andere zijn nog nieuw. Kan ik de gebruikte spenen nu opnieuw gebruiken voor de baby (wel uitgekookt natuurlijk).
Hetzelfde eigenlijk met de flesjes, die zijn nu vaak nog in gebruik als ranja/melk en weet ik wat voor sap fles, met tuit erop. Kwestie van goed schoonmaken en uitkoken?
pi_88494410
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:16 schreef mrien het volgende:
Ik denk dat deze vraag hier beter past dan in het borstvoedingstopic ;)

Ik heb voor Lotte gebruik gemaakt van flesjes en spenen van Avent. De spenen heb ik nog bewaard, sommige zijn gebruikt, andere zijn nog nieuw. Kan ik de gebruikte spenen nu opnieuw gebruiken voor de baby (wel uitgekookt natuurlijk).
Hetzelfde eigenlijk met de flesjes, die zijn nu vaak nog in gebruik als ranja/melk en weet ik wat voor sap fles, met tuit erop. Kwestie van goed schoonmaken en uitkoken?
Lijkt me wel.. Denk dat als er verder geen haarscheurtjes oid inzitten dat ik ze ook gewoon opnieuw zou gebruiken hoor :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 22:27:03 #60
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88494649
ik zou gebruikte spenen niet opnieuw gebruiken. Misschien een kwestie van gevoel, maar toch ook vanwege het advies ze om de zes weken te verwisselen. Ik zou het voor mezelf geen prettig idee vinden dat de baby uit een gebruikte speen drinkt. Een gebruikte fles, uitgekookt, heb ik dan weer geen moeite mee. Maar das persoonlijk (denk ik)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88496049
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Lijkt me wel.. Denk dat als er verder geen haarscheurtjes oid inzitten dat ik ze ook gewoon opnieuw zou gebruiken hoor :Y
Zo dacht ik eigenlijk ook

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 22:27 schreef DJMO het volgende:
ik zou gebruikte spenen niet opnieuw gebruiken. Misschien een kwestie van gevoel, maar toch ook vanwege het advies ze om de zes weken te verwisselen. Ik zou het voor mezelf geen prettig idee vinden dat de baby uit een gebruikte speen drinkt. Een gebruikte fles, uitgekookt, heb ik dan weer geen moeite mee. Maar das persoonlijk (denk ik)
Zijn geen spenen die dagelijks meerdere malen per dag gebruikt zijn, dat scheelt misschien. Alleen op de momenten dat ze een flesje gekolfde melk kreeg. Ik heb de spenen dan ook niet na 6 weken verwisseld, wist daar ook niet van eigenlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 november 2010 @ 23:03:50 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_88496799
Zelfde geld voor fopspenen. Heeft te maken met bacterien die na verloop van tijd in de siliconen (kunnen) trekken en met poreus worden ervan door gebruik. (als ik het goed onthouden heb hoor wat de verkoopster bij prenatal me vertelde.. )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_88505474
Flesjes zou ik gewoon weer gebruiken, spenen zou ik wel vervangen, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik er een duidelijke reden voor heb...
pi_88510697
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 09:39 schreef Nijna het volgende:
Flesjes zou ik gewoon weer gebruiken, spenen zou ik wel vervangen, maar dat is meer gevoelsmatig dan dat ik er een duidelijke reden voor heb...
ik ook, ie worden goed uitgekookt en dat vind ik wel kunnen.

Spenen voelt ook niet goed, de kersspenen bijv. van kruidvat kunnen ook op difrax flessen dus haal ik wel wat setjes van.
pi_89903124
even een vraag, sinds vorige week ben ik van voeding overgestapt. sindsdien slaapt floris s nachts slecht. heb ook t idee dat ie krampjes heeft, zn benen gooit ie de hele tijd in de lucht (hij heeft nooit echt krampjes gehad, dus weet niet hoe dat zich precies openbaart).
hoe lang duurt t voordat ze gewend zijn aan de nieuwe voeding?
want moet dus echt puzzelen met de flessen doordat ie zo vaak wakker wordt, hij wil ook alleen maar slapen na een fles.
maar om nou weer terug te gaan naar de vorige voeding lijkt me ook niet ideaal.

voor de volledigheid, ben van nutrilon hypoallergeen naar friso standaard gegaan
pi_89903356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
even een vraag, sinds vorige week ben ik van voeding overgestapt. sindsdien slaapt floris s nachts slecht. heb ook t idee dat ie krampjes heeft, zn benen gooit ie de hele tijd in de lucht (hij heeft nooit echt krampjes gehad, dus weet niet hoe dat zich precies openbaart).
hoe lang duurt t voordat ze gewend zijn aan de nieuwe voeding?
want moet dus echt puzzelen met de flessen doordat ie zo vaak wakker wordt, hij wil ook alleen maar slapen na een fles.
maar om nou weer terug te gaan naar de vorige voeding lijkt me ook niet ideaal.

voor de volledigheid, ben van nutrilon hypoallergeen naar friso standaard gegaan
Ben je ineens patsboem overgegaan? Of heb je het gedoseerd gedaan? Je zat met een reden aan de hypoallergeen neem ik aan? Ik zou denk ik heel snel weer terug gaan op de hypo en het mooi nog even door gebruiken. En langzaam afbouwen daarna.

180/6 = 180/ 5 hypo 1 standaard
Na een dag 180/ 4-2, daarna 3-3 en zo minder. :Y

(Rienk heeft nooit speciale voeding gehad en met hem kon ik wel vrij makkelijk van het ene merk naar het andere. )
pi_89904222
Kan je twee verschillende merken en hypoallergeen/normaal wel zo mixen dan?
En hypoallergeen is volgens mij ook lichter/makkelijker verteerbaar dan normale voeding, dus dan is het niet zo gek dat hij krampjes krijgt nu lijtk me...
Waarom ben je overgestapt?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89907955
Of je het kan mixen weet ik eigenlijk niet, maar zomaar overstappen lijkt me ook niet helemaal juist..

ík zou het wel mixen. Zeker als je nu ziet dat je kindje er krampjes van krijgt ;(
pi_89940369
Nou ik weet niet wat de rede is, maar ik zou dan eerder nog een ander merk hypoallergeen nemen...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89940994
Je kan wel mixen, maar ik zou aanraden aftebouwen naar Nutrilon standaard en dan van Nutrilon Standaard overstappen naar friso standaard als je graag overwilt naar Friso.

En neem er de tijd voor, het kan zeker 2 weken duren voor je kindje aan de nieuwe voeding gewend is.
pi_89946574
er wordt (volgens mij) afgeraden om hypoallergeen te mixen omdat de hypoallergene "werking" dan totaal geen nut meer heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89946734
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 06:39 schreef Vicky het volgende:
er wordt (volgens mij) afgeraden om hypoallergeen te mixen omdat de hypoallergene "werking" dan totaal geen nut meer heeft.
Hoe zou jij dan overstappen? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment over wil stappen naar goedkopere voeding omdat de speciale soorten nogal duur zijn.

In één keer (wat ik aan nam) werkt het dus niet goed.

Son; hoe is het nu met Floris en de voeding?
pi_89947139
nou we hebben t erover gehad, R en ik. en hij dacht dat t ook geen krampjes waren, maar gewoon honger. dus hij had zoiets van proberen we gewoon nutrilon standaard en vannacht hele nacht doorgeslapen.. terwijl hij de afgelopen week om de 4/5 uur wakker werd s nachts...

dus hoop dat t nu gewoon weer goed gaat.

we gingen idd overstappen naar gewone voeding ivm de prijs. die 2euro erbovenop vond k principieel niet kunnen :) en toen deed k.een nutrilon boycot :P
maar we waren begonnen met ha na de bv, omdat was aangeraden door cb ivm lichte allergien bij de oma's, maar we mochten overstappen.
hij had al s gewone gehad en niet op gereageerd (toen ie een dag oud was), dus dacht dat t wel goed moest gaan.
pi_89947197
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 06:39 schreef Vicky het volgende:
Maar als je gaat overstappen naar standaard, hoef je toch ook niet meer de HA werking? Anders moet je niet overstappen. Het afraden van in 1x overstappen heeft meer te maken met het grote verschil in samenstelling heb ik begrepen, dat krampjes kan veroorzaken. En mixen zou dan een goed alternatief zijn. Werkte bij ons prima met afbouw van Omneo.

Gelukkig lijkt het nu goed te gaan Sonnetje! Hopenlijk blijft dat zo.
pi_94552587
Even een kick voor DML :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')