SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovendien is er bijna geen Engels met enig regelmaat te bekennen in het land. Alles is nageschronyseerd zelfs programma's van Engelstalige origine, je kan amper een bus of tram pakken zonder in het Duits de bijbehorende kaart aan te kopen, de spreektaal is gewoon Duits, en mensen weigeren andere talen.
Maar volgens mij luidt de taal nog steeds kut, en ik zie niets in dat het zo'n mooie taal maakt en waarom ze zo dol gek en verleifd moeten zijn op die taal. Ze moeten het van ons Nederlanders leren.
Klacht: Duitsers die heel slecht of geen Engels kunnen (zo'n grove 70% van de bevolking)
Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
Antiklacht: lekker naar mijn zin krijgen door in het NL dingen te zeuren![]()
Daar ging het al misquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:
Ik ging vorige week op vakantie naar Duitsland....
Hollandersquote:
Ja, daar kom je echt helemaal nergens met je steenkolen duits.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:08 schreef ShevaJB het volgende:
Dan moet je een keer naar Frankrijk gaan, daar is het nog veel grappiger.
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:10 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die op Nederlandse fora zitten
Wunderland Kalkarquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitsland
quote:
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zittenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampersquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hehe net goedquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zitten
JULLIE ZUIPEN ALLES OPquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Hij had het over kutcampers....dan zijn die sleurhutten niet veel beterquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:17 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?
Mogen ze best heen karren, maar die Duitsers gaan hier rond rijden in hun camper en op paupercampings staanquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Vind je het gek. Duitsers laten bier 10 minuten staan voor ze het opdrinken, dan hebben wij al een halve liter achter de kiezenquote:
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreektquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:Ik vertikte het om Duits te spreken tegen die moffen. Zelfs niet toen ze zeiden "Ik verstah u nicht" zoiets.
![]()
Kon je ook niet.quote:en vervolgens te doen alsof ik geen Duits (...) kon.
Om jou Duits te leren.quote:Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf en je tokkievrienden a.u.b.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef MrWimpenny het volgende:
Klacht: Nederlanders die geen woord over de grens spreken.
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaalquote:
arrogantie ten top inddquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Helaas is mijn Duits niet goed genoeg om dat goed te kunnen volgen.quote:
Het is zelfs zo erg geworden dat ik uiteindelijk een paar keer werd gevraagd waarom ik naar Duitsland kom als ik de taal niet kan..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te lerenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal![]()
Leren zij NL als ze hier komen? Denk het niet
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreekt
[..]
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef Ensaf het volgende:
Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang
sollen in der Welt behalten
ihren alten schönen Klang,
uns zu edler Tat begeistern
unser ganzes Leben lang. -
|: Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang! :|
Nee, als ik in Duitsland ben wens ik ook in het Duits te worden aangesprokenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te leren
Zullen we dat maar even aan de Duitsers zelf overlaten om te beslissen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:26 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.
- "Iek wil neuken in die keuchen"
- "Hab jaj ein fuurtje voor mai"
'Het internationale dialect Engels'quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Aber wir besuchen es ein bisschen ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitsland
wir zoeken parkeerplaatsquote:
Nou is het niet meer leukquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:39 schreef 3keernix het volgende:
Sorry, aber ik heb niet genoeg geld daarvoor
Nou weet je wat ik moet aanhorenquote:
Doet me leid maar ik begrijp es niet?quote:
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:45 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Doet me leid maar ik begrijp es niet?
Oke bijnaquote:
Het waren schnitzels btw vandaagquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:47 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenen
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.
Ik vind anders dat er vergeleken met andere landen best veel mensen Engels spreken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
quote:
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat vinden Duitsers alleen maar ontzettend süß. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Tien keer liever slecht Duits dan goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.
Is volgens mij toch eerder een generatieprobleem hoor. In heel Oost-Europa (Hongarije, Roemenië) merk je dat de oudere generatie echt geen jota Engels begrijpt, maar de jongere generaties best wel. In Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:24 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Is volgens mij toch eerder een generatieprobleem hoor. In heel Oost-Europa (Hongarije, Roemenië) merk je dat de oudere generatie echt geen jota Engels begrijpt, maar de jongere generaties best wel. In Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde.
Is in Spanje en Frankrijk natuurlijk niet anders. Maar het zijn natuurlijk drie grote talen in Europa. En het Engels ook natuurlijk. Maar Nederlanders vergeten wel eens hoe de lokale context kan verschillen. Zonder goede kennis van het Frans kom je in Brussel bv. moeilijk aan een baan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.
MTV? Is nagesynchroniseerd. Computerprogramma's? Vertaald. Universitaire studies en wetenschappelijke literatuur? Bijna allemaal Duitstalig. Vakantie in Scheveningen? Met Duits lukt dat goed genoeg.
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS. Hij gaat niet in het Nederlands of Engels staan lullen terwijl hij coach is van een DUITSE voetbalclub. Dus props voor Louis.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in, als je het enigszins kan, moet je het proberen. Maar dan niet klagen als je als Nederlander in Duitsland komt en ze verstaan je niet. Want je hebt te weinig moeite gedaan om hun taal te spreken. (Want daar ging het topic over, Nederlanders die eisen dat Duitsers Engels begrijpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS. Hij gaat niet in het Nederlands of Engels staan lullen terwijl hij coach is van een DUITSE voetbalclub. Dus props voor Louis.
Helaas spreekt een groot deel van de wereldbevolking geen Duits en het komt niet bepaald vriendelijk over als je weigert om tegenover toeristen Engels te spreken. Daarnaast is het voor jezelf een beperking als je op vakantie gaat.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.
MTV? Is nagesynchroniseerd. Computerprogramma's? Vertaald. Universitaire studies en wetenschappelijke literatuur? Bijna allemaal Duitstalig. Vakantie in Scheveningen? Met Duits lukt dat goed genoeg.
Maar je vergeet wel alle Russische toeristen in Berlijn, Praag of Budapest die het een belediging vinden als je hun taal niet spreekt. En die spreken echt geen Engels hoor (of erg gebroken Engels).quote:Op zondag 16 mei 2010 00:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Helaas spreekt een groot deel van de wereldbevolking geen Duits en het komt niet bepaald vriendelijk over als je weigert om tegenover toeristen Engels te spreken. Daarnaast is het voor jezelf een beperking als je op vakantie gaat.
Der Louis zou 70 jaar geleden ook al een NSB er zijn geweest.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS.
Wat een walgelijke beschuldiging. De man is gewoon een geweldige trainer en heeft BM weer aan de top gebracht.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:34 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Der Louis zou 70 jaar geleden ook al een NSB er zijn geweest.
Jij had graag gewild dat de wereld Duits was gaan spreken na de 2e WO?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vinden Duitsers alleen maar ontzettend süß. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Tien keer liever slecht Duits dan goed Engels.
Kijk naar die koppen, die outfit en het biermerk, faalhaas. Duidelijk geen Limburgers.quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Het enige wat ik zeg is dat je als buitenlander in Duitsland stukken sympathieker overkomt als je Duits praat.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:56 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Jij had graag gewild dat de wereld Duits was gaan spreken na de 2e WO?
Dat vind ik het juist nergens op slaan!! Wie noemt de zee nu een meer en andersom?quote:Op zondag 16 mei 2010 00:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Verder: Duits lijkt als de ziekte op Nederlands, ga je schamen.
Bullshit. Duits is gewoon groot genoeg dat er geen noodzaak is om zo Engels-geil als de gemiddelde Nederlander te doen. Dat is een praktische kwestie en heeft echt niks met arrogantie of superioriteitsgevoelens te maken.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:53 schreef dubbel1 het volgende:
Ik kan zelf erg goed Duits, maar dat de Duitsers zelf nog altijg blijven vasthouden aan hun eigen taal en op school geen engels onderwijzen is wel diep triest en toont ook een beetje dat veel Duitsers zich toch nog steeds een beetje übermachtig voelen vind ik.
Sinds een paar jaar krijgen kinderen in DLD vanaf groep 3 verplicht Engelse les.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:53 schreef dubbel1 het volgende:
Ik kan zelf erg goed Duits, maar dat de Duitsers zelf nog altijg blijven vasthouden aan hun eigen taal en op school geen engels onderwijzen is wel diep triest en toont ook een beetje dat veel Duitsers zich toch nog steeds een beetje übermachtig voelen vind ik.
En 90% van de Duitse middelbare scholieren gaat een jaar naar Amerika.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sinds een paar jaar krijgen kinderen in DLD vanaf groep 3 verplicht Engelse les.
Vandaar dat vooroordeel dat Duitsers zo onsympathiek zijn. Die mensen proberen nóóit Nederlands te praten als ze hier zijn.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Het enige wat ik zeg is dat je als buitenlander in Duitsland stukken sympathieker overkomt als je Duits praat.
Wat is dit nu weer voor nichten-Nederlands?quote:Op zondag 16 mei 2010 11:00 schreef Flammie het volgende:
Al die mensen die taal leren meteen koppelen aan school en studie
Ik ken echt helemaal niemand die vloeiend engels/duits spreekt omdat ze dat op schooltje geleerd hebben.
Linkse Friese Vegetariërs die andere mensen nichten gaan noemenquote:Op zondag 16 mei 2010 11:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor nichten-Nederlands?
Ik noemde zijn taalgebruik nichterig, niet hemzelf. Meelijwekkend dat je moeite hebt om zelfs zo'n kort zinnetje te begrijpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:24 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Linkse Friese Vegetariërs die andere mensen nichten gaan noemen.
qftquote:Op zondag 16 mei 2010 11:24 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Linkse Friese Vegetariërs die andere mensen nichten gaan noemen.
Jammer dat ook jij de essentie niet uit een zin weet te plukken en maar gaat beginnen over het "nichterige taalgebruik"quote:Op zondag 16 mei 2010 11:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik noemde zijn taalgebruik nichterig, niet hemzelf. Meelijwekkend dat je moeite hebt om zelfs zo'n kort zinnetje te begrijpen.
Ga je me nu met je handtasje slaan?quote:Op zondag 16 mei 2010 11:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Jammer dat ook jij de essentie niet uit een zin weet te plukken en maar gaat beginnen over het "nichterige taalgebruik"___ !!!!!
HAHHHAHAHA echt grappig HAHAHAquote:Op zondag 16 mei 2010 11:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ga je me nu met je handtasje slaan?
Je reactie spreekt boekdelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
HAHHHAHAHA echt grappig HAHAHA
...___ !!!!!
Volgens mij zijn Frankrijk en Spanje toch meer Westers gericht (de nieuwe Wereld zoals USA). Al de grote verschillen in taal van Europa komen doordat Europa nog altijd behoort tot de Oude Wereld. Tientallen eeuwen geleden hadden onze voorouders erg slechte communicatie met elkaar. Diverse bevolkingsgroepen vertrouwden elkaar niet, en bleven lekker in hun eigen grondgebied leven zonder te denken aan wat er over de grens lag. Ze waren introvert, en hadden meer belangstelling voor hun eigen welvaart. Ze zagen buitenstaanders voor mogelijke vijandenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:40 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Is in Spanje en Frankrijk natuurlijk niet anders. Maar het zijn natuurlijk drie grote talen in Europa. En het Engels ook natuurlijk. Maar Nederlanders vergeten wel eens hoe de lokale context kan verschillen. Zonder goede kennis van het Frans kom je in Brussel bv. moeilijk aan een baan.
En verder speelt ook het verleden van kolonialisme een rol. Verschillende Europese talen zijn wereldwijd verspreid geraakt door dat verleden, waardoor mensen uit die Europese landen de indruk krijgen dat het 'wel zal lukken' met hun moedertaal alleen.
In Nederland kiest men blijkbaar voor het Engels, misschien omdat men historische banden heeft met de USA?
Weet je wat de Duitsers zouden zeggen?quote:
Wat een onzinverhaal. Denk je niet dat de Engelstaligheid van de VS komt doordat het grotendeels een Britse kolonie was, in plaats van doordat de bewoners allemaal verlichte zielen waren die het belang van een gemeenschappelijke taal inzagen? 'Mutueel begrip voor andere volken'? Je bent voor het gemak maar even vergeten hoe ze de Indianen en negers behandelden, merk ik.quote:
Ik lees hier niks onderbouwingquote:Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Weet je wat de Duitsers zouden zeggen?
"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten!"
Zelden zo'n berg onzin over Duitsland, Frankrijk en Amerika gelezen.
Jij kan niet goed lezen. Ik heb niets geschreven over waarom Engels dé taal van Amerika werd. Ik had het over wáárom de taal van de kolonisten of dat nou Engels of Frans of god weet wat één enkele taal bleef bestaan ipv in meerderen op te splitsen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Wat een onzinverhaal. Denk je niet dat de Engelstaligheid van de VS komt doordat het grotendeels een Britse kolonie was, in plaats van doordat de bewoners allemaal verlichte zielen waren die het belang van een gemeenschappelijke taal inzagen? 'Mutueel begrip voor andere volken'? Je bent voor het gemak maar even vergeten hoe ze de Indianen en negers behandelden, merk ik.
Moet ik onderbouwen? Okee, vooruit dan maar.quote:
Blijkbaar heb je absoluut geen kaas gegeten van de situatie in Frankrijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 17:28 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Frankrijk en Spanje toch meer Westers gericht (de nieuwe Wereld zoals USA).
Zoals iemand al opmerkte: dat ligt natuurlijk eraan dat de VS een voormalige Britse kolonie is.quote:Amerika daarentegen behoort tot de Nieuwe wereld, zij werd pas gekoloniseerd door de blanken in de jaren 1600. Engels werd door het hele land geaccepteerd omdat tegen die tijd men heel ver was opgeschoten met communicatie en mutuele begrip voor andere volkeren. Daarom sprak men dezelfde taal tegen elkaar om handel te drijven.
Waarom is het "gelukkig" dat de Indianen geen grote rol meer spelen in de Amerikaanse maatschappij?quote:Hierbij heb ik het natuurlijk niet over de oorspronkelijke bewoners de Indianen want die zijn er ook Oude wereld en hebben tientallen aparte talen onderling. Maar gelukkig spelen ze ook geen echte rol meer in het land.
Zie de vergelijking verder hierboven tussen Duitsland en Frankrijk. Als je het over Frankrijk had, dan had je een punt gehad. Maar voor Duitsland gaat je verhaal gewoon niet op. Daar is het, zoals ik in dit topic al meerdere malen heb uitgelegd, gewoon een praktische kwestie. Niks "grote taal-trots".quote:Duitsers echter lijken opzettelijk de positie van hun eigen taal te willen bevorderen door andere talen uit te sluiten. Door alles naar het Duits te willen brengen wat er overigens een andere afkomst heeft. Zo'n grote taal-trots hebben de andere Europeanen niet volgens mij en daar had ik het over in mijn topic.
Frankrijk en Duitsland zijn de twee ergste landen. Blijkbaar hebben die het beide een beetje hoog in hun bol omdat ze zo groot zijn. Misschien verklaart dat Napoleon en Hitler ook meteen, geen idee.quote:Op maandag 17 mei 2010 03:23 schreef gnilrednoz het volgende:
terechte klacht, al valt t in duitsland geloof ik nog mee, iig als je het vergelijkt met bijv. frankrijk
quote:Op maandag 17 mei 2010 03:58 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Waarom denk je dat ze dat niet willen? Omdat het niet hoeft!
De Nederlandstalige sprekers zijn verplicht een andere taal te leren; ze raken anders in een isolement.
De Duitsers/Fransen/Spanjaarden/etc hoeven dat niet, omdat bijna iedereen hun taal al spreekt.
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!quote:Op maandag 17 mei 2010 03:58 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Waarom denk je dat ze dat niet willen? Omdat het niet hoeft!
De Nederlandstalige sprekers zijn verplicht een andere taal te leren; ze raken anders in een isolement.
De Duitsers/Fransen/Spanjaarden/etc hoeven dat niet, omdat bijna iedereen hun taal al spreekt.
In Europa wel, als een Duitser op vakantie gaat naar Nederland, kan hij gewoon Duits blijven spreken. Maar een Nederlander is verplicht om Engels of Duits/Frans/Spaans/Etc te leren.quote:Op maandag 17 mei 2010 04:24 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!
Oprotten met die lelijke kuttaal van je en gewoon Engels spreken, kutmof.quote:Op maandag 17 mei 2010 04:36 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
In Europa wel, als een Duitser op vakantie gaat naar Nederland, kan hij gewoon Duits blijven spreken. Maar een Nederlander is verplicht om Engels of Duits/Frans/Spaans/Etc te leren.
Fransen zijn trouwens nog erger, zodra je niet verplicht bent om een andere taal te leren zullen ze het ook niet doen.
Lol, ik spreek die taal nauwelijks. En ik spreek Engels.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:09 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Oprotten met die lelijke kuttaal van je en gewoon Engels spreken, kutmof.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef Igen het volgende:
TS is een ignorante amerikaan, zo hebben we in een ander topic kunnen zien. Geen wonder dus dat hij denkt dat je overal met Engels terecht kan en moet kunnen.
Wat een onzin. Mijn Duitse man spreekt prima Nederlands, maar als hij iets in het Nederlands vraagt in NL, krjgt hij altijd antwoord in het Duitsquote:Op zondag 16 mei 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Vandaar dat vooroordeel dat Duitsers zo onsympathiek zijn. Die mensen proberen nóóit Nederlands te praten als ze hier zijn.
Maar dat is dan ook niet zo gek voor iemand die al 12 jaar in de VS woont / beweert te wonen:quote:Op maandag 17 mei 2010 21:37 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en TS beheerst zelf het Nederlands niet. TT moet zijn: Duitsers die geen Engels willen of kunnen spreken.
Nee dat is Mandarijn, en Engels staat ook nog altijd boven Spaansquote:Op maandag 17 mei 2010 04:24 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!
what the.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:16 schreef Peachcore het volgende:
In Lissabon hebben ze niet eens Engels op hun metrokaartautomaten.
Je heult met de vijand. Volgens mij spreken ze in Portugal ook niet al te best Engels.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:37 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
what the.
daar ben ik deze zomer ook nog te vinden.
De taal van de liefde spreekt iedereen.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je heult met de vijand. Volgens mij spreken ze in Portugal ook niet al te best Engels.
quote:Op maandag 17 mei 2010 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
We may speak a little English, but we still will be WELTMEISTER.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |