Aber wir besuchen es ein bisschen ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitsland
wir zoeken parkeerplaatsquote:
Nou is het niet meer leukquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:39 schreef 3keernix het volgende:
Sorry, aber ik heb niet genoeg geld daarvoor
Nou weet je wat ik moet aanhorenquote:
Doet me leid maar ik begrijp es niet?quote:
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:45 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Doet me leid maar ik begrijp es niet?
Oke bijnaquote:
Het waren schnitzels btw vandaagquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:47 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenen
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.
Ik vind anders dat er vergeleken met andere landen best veel mensen Engels spreken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
quote:
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat vinden Duitsers alleen maar ontzettend süß. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Tien keer liever slecht Duits dan goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.
Is volgens mij toch eerder een generatieprobleem hoor. In heel Oost-Europa (Hongarije, Roemenië) merk je dat de oudere generatie echt geen jota Engels begrijpt, maar de jongere generaties best wel. In Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |