SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovendien is er bijna geen Engels met enig regelmaat te bekennen in het land. Alles is nageschronyseerd zelfs programma's van Engelstalige origine, je kan amper een bus of tram pakken zonder in het Duits de bijbehorende kaart aan te kopen, de spreektaal is gewoon Duits, en mensen weigeren andere talen.
Maar volgens mij luidt de taal nog steeds kut, en ik zie niets in dat het zo'n mooie taal maakt en waarom ze zo dol gek en verleifd moeten zijn op die taal. Ze moeten het van ons Nederlanders leren.
Klacht: Duitsers die heel slecht of geen Engels kunnen (zo'n grove 70% van de bevolking)
Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
Antiklacht: lekker naar mijn zin krijgen door in het NL dingen te zeuren![]()
Daar ging het al misquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:
Ik ging vorige week op vakantie naar Duitsland....
Hollandersquote:
Ja, daar kom je echt helemaal nergens met je steenkolen duits.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:08 schreef ShevaJB het volgende:
Dan moet je een keer naar Frankrijk gaan, daar is het nog veel grappiger.
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:10 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die op Nederlandse fora zitten
Wunderland Kalkarquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitsland
quote:
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zittenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampersquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hehe net goedquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zitten
JULLIE ZUIPEN ALLES OPquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Hij had het over kutcampers....dan zijn die sleurhutten niet veel beterquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:17 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?
Mogen ze best heen karren, maar die Duitsers gaan hier rond rijden in hun camper en op paupercampings staanquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Vind je het gek. Duitsers laten bier 10 minuten staan voor ze het opdrinken, dan hebben wij al een halve liter achter de kiezenquote:
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreektquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:Ik vertikte het om Duits te spreken tegen die moffen. Zelfs niet toen ze zeiden "Ik verstah u nicht" zoiets.
![]()
Kon je ook niet.quote:en vervolgens te doen alsof ik geen Duits (...) kon.
Om jou Duits te leren.quote:Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf en je tokkievrienden a.u.b.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef MrWimpenny het volgende:
Klacht: Nederlanders die geen woord over de grens spreken.
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaalquote:
arrogantie ten top inddquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Helaas is mijn Duits niet goed genoeg om dat goed te kunnen volgen.quote:
Het is zelfs zo erg geworden dat ik uiteindelijk een paar keer werd gevraagd waarom ik naar Duitsland kom als ik de taal niet kan..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te lerenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal![]()
Leren zij NL als ze hier komen? Denk het niet
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreekt
[..]
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef Ensaf het volgende:
Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang
sollen in der Welt behalten
ihren alten schönen Klang,
uns zu edler Tat begeistern
unser ganzes Leben lang. -
|: Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang! :|
Nee, als ik in Duitsland ben wens ik ook in het Duits te worden aangesprokenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te leren
Zullen we dat maar even aan de Duitsers zelf overlaten om te beslissen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:26 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.
- "Iek wil neuken in die keuchen"
- "Hab jaj ein fuurtje voor mai"
'Het internationale dialect Engels'quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Aber wir besuchen es ein bisschen ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitsland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |