Frankrijk en Duitsland zijn de twee ergste landen. Blijkbaar hebben die het beide een beetje hoog in hun bol omdat ze zo groot zijn. Misschien verklaart dat Napoleon en Hitler ook meteen, geen idee.quote:Op maandag 17 mei 2010 03:23 schreef gnilrednoz het volgende:
terechte klacht, al valt t in duitsland geloof ik nog mee, iig als je het vergelijkt met bijv. frankrijk
quote:Op maandag 17 mei 2010 03:58 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Waarom denk je dat ze dat niet willen? Omdat het niet hoeft!
De Nederlandstalige sprekers zijn verplicht een andere taal te leren; ze raken anders in een isolement.
De Duitsers/Fransen/Spanjaarden/etc hoeven dat niet, omdat bijna iedereen hun taal al spreekt.
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!quote:Op maandag 17 mei 2010 03:58 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
Waarom denk je dat ze dat niet willen? Omdat het niet hoeft!
De Nederlandstalige sprekers zijn verplicht een andere taal te leren; ze raken anders in een isolement.
De Duitsers/Fransen/Spanjaarden/etc hoeven dat niet, omdat bijna iedereen hun taal al spreekt.
In Europa wel, als een Duitser op vakantie gaat naar Nederland, kan hij gewoon Duits blijven spreken. Maar een Nederlander is verplicht om Engels of Duits/Frans/Spaans/Etc te leren.quote:Op maandag 17 mei 2010 04:24 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!
Oprotten met die lelijke kuttaal van je en gewoon Engels spreken, kutmof.quote:Op maandag 17 mei 2010 04:36 schreef Duitse_VoetbalFan het volgende:
[..]
In Europa wel, als een Duitser op vakantie gaat naar Nederland, kan hij gewoon Duits blijven spreken. Maar een Nederlander is verplicht om Engels of Duits/Frans/Spaans/Etc te leren.
Fransen zijn trouwens nog erger, zodra je niet verplicht bent om een andere taal te leren zullen ze het ook niet doen.
Lol, ik spreek die taal nauwelijks. En ik spreek Engels.quote:Op maandag 17 mei 2010 08:09 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Oprotten met die lelijke kuttaal van je en gewoon Engels spreken, kutmof.
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:27 schreef Igen het volgende:
TS is een ignorante amerikaan, zo hebben we in een ander topic kunnen zien. Geen wonder dus dat hij denkt dat je overal met Engels terecht kan en moet kunnen.
Wat een onzin. Mijn Duitse man spreekt prima Nederlands, maar als hij iets in het Nederlands vraagt in NL, krjgt hij altijd antwoord in het Duitsquote:Op zondag 16 mei 2010 10:40 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Vandaar dat vooroordeel dat Duitsers zo onsympathiek zijn. Die mensen proberen nóóit Nederlands te praten als ze hier zijn.
Maar dat is dan ook niet zo gek voor iemand die al 12 jaar in de VS woont / beweert te wonen:quote:Op maandag 17 mei 2010 21:37 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, en TS beheerst zelf het Nederlands niet. TT moet zijn: Duitsers die geen Engels willen of kunnen spreken.
Nee dat is Mandarijn, en Engels staat ook nog altijd boven Spaansquote:Op maandag 17 mei 2010 04:24 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Veel mensen spreken spaans, dat klopt (is zelfs de nummer 1 taal) maar Frans en Duits absoluut NIET!
what the.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:16 schreef Peachcore het volgende:
In Lissabon hebben ze niet eens Engels op hun metrokaartautomaten.
Je heult met de vijand. Volgens mij spreken ze in Portugal ook niet al te best Engels.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:37 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
what the.
daar ben ik deze zomer ook nog te vinden.
De taal van de liefde spreekt iedereen.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je heult met de vijand. Volgens mij spreken ze in Portugal ook niet al te best Engels.
quote:Op maandag 17 mei 2010 22:46 schreef Hyperdude het volgende:
We may speak a little English, but we still will be WELTMEISTER.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |