abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81481013
Mensen die TS uitlachen omdat hij geen Duits spreekt _!

De dag dat Duitsers mij hier in het Nederlands gaan aanspreken, zal ik m'n best doen Duits te spreken als ik daar ben.
-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 mei 2010 @ 10:37:36 #102
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81481157
quote:
Op zondag 16 mei 2010 03:53 schreef dubbel1 het volgende:
Ik kan zelf erg goed Duits, maar dat de Duitsers zelf nog altijg blijven vasthouden aan hun eigen taal en op school geen engels onderwijzen is wel diep triest en toont ook een beetje dat veel Duitsers zich toch nog steeds een beetje übermachtig voelen vind ik.
Sinds een paar jaar krijgen kinderen in DLD vanaf groep 3 verplicht Engelse les.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 mei 2010 @ 10:38:17 #103
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_81481171
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Sinds een paar jaar krijgen kinderen in DLD vanaf groep 3 verplicht Engelse les.
En 90% van de Duitse middelbare scholieren gaat een jaar naar Amerika.

Zoals ik al zei, bij mij op de opleiding spreken Duitsers gemiddeld hetzelfde zo niet beter Engels dan de Nederlanders.
Cool story, Hansel.
pi_81481228
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Het enige wat ik zeg is dat je als buitenlander in Duitsland stukken sympathieker overkomt als je Duits praat.
Vandaar dat vooroordeel dat Duitsers zo onsympathiek zijn. Die mensen proberen nóóit Nederlands te praten als ze hier zijn.
-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 mei 2010 @ 10:40:58 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81481229
Hier in de buurt (omgeving Kleef/Nijmegen) zijn veel uitwisselingsprojecten tussen Duitse en NL scholen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 16 mei 2010 @ 10:52:13 #106
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81481453
Wat dat betreft kun je nog altijd beter in Duitsland zitten dan in Frankrijk als je enkel de Engelse taal beheerst naast het Nederlands.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 16 mei 2010 @ 10:53:30 #107
146857 Snever
Fok! it
pi_81481480
Duitsers in Nederland is nog erger. Ze vertikken het om zich aan te passen en spreken gewoon Duits tegen je. En ik spreek gewoon lekker Nederlands terug.

KUT MOFFEN!
pi_81481623
Al die mensen die taal leren meteen koppelen aan school en studie

Ik ken echt helemaal niemand die vloeiend engels/duits spreekt omdat ze dat op schooltje geleerd hebben.
pi_81482041
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:00 schreef Flammie het volgende:
Al die mensen die taal leren meteen koppelen aan school en studie

Ik ken echt helemaal niemand die vloeiend engels/duits spreekt omdat ze dat op schooltje geleerd hebben.
Wat is dit nu weer voor nichten-Nederlands?
pi_81482159
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor nichten-Nederlands?
Linkse Friese Vegetariërs die andere mensen nichten gaan noemen .
-
pi_81482357
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:24 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Ik noemde zijn taalgebruik nichterig, niet hemzelf. Meelijwekkend dat je moeite hebt om zelfs zo'n kort zinnetje te begrijpen.
pi_81482368
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:24 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

qft

___ !!!!
pi_81482387
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik noemde zijn taalgebruik nichterig, niet hemzelf. Meelijwekkend dat je moeite hebt om zelfs zo'n kort zinnetje te begrijpen.
Jammer dat ook jij de essentie niet uit een zin weet te plukken en maar gaat beginnen over het "nichterige taalgebruik"

___ !!!!!
pi_81482415
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:32 schreef Flammie het volgende:

[..]

Jammer dat ook jij de essentie niet uit een zin weet te plukken en maar gaat beginnen over het "nichterige taalgebruik"

___ !!!!!
Ga je me nu met je handtasje slaan?
pi_81482443
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:34 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ga je me nu met je handtasje slaan?
HAHHHAHAHA echt grappig HAHAHA

...

___ !!!!!
pi_81482486
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:35 schreef Flammie het volgende:

[..]

HAHHHAHAHA echt grappig HAHAHA

...

___ !!!!!
Je reactie spreekt boekdelen.
pi_81495631
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 23:40 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Is in Spanje en Frankrijk natuurlijk niet anders. Maar het zijn natuurlijk drie grote talen in Europa. En het Engels ook natuurlijk. Maar Nederlanders vergeten wel eens hoe de lokale context kan verschillen. Zonder goede kennis van het Frans kom je in Brussel bv. moeilijk aan een baan.

En verder speelt ook het verleden van kolonialisme een rol. Verschillende Europese talen zijn wereldwijd verspreid geraakt door dat verleden, waardoor mensen uit die Europese landen de indruk krijgen dat het 'wel zal lukken' met hun moedertaal alleen.

In Nederland kiest men blijkbaar voor het Engels, misschien omdat men historische banden heeft met de USA?
Volgens mij zijn Frankrijk en Spanje toch meer Westers gericht (de nieuwe Wereld zoals USA). Al de grote verschillen in taal van Europa komen doordat Europa nog altijd behoort tot de Oude Wereld. Tientallen eeuwen geleden hadden onze voorouders erg slechte communicatie met elkaar. Diverse bevolkingsgroepen vertrouwden elkaar niet, en bleven lekker in hun eigen grondgebied leven zonder te denken aan wat er over de grens lag. Ze waren introvert, en hadden meer belangstelling voor hun eigen welvaart. Ze zagen buitenstaanders voor mogelijke vijanden

Amerika daarentegen behoort tot de Nieuwe wereld, zij werd pas gekoloniseerd door de blanken in de jaren 1600. Engels werd door het hele land geaccepteerd omdat tegen die tijd men heel ver was opgeschoten met communicatie en mutuele begrip voor andere volkeren. Daarom sprak men dezelfde taal tegen elkaar om handel te drijven.

Hierbij heb ik het natuurlijk niet over de oorspronkelijke bewoners de Indianen want die zijn er ook Oude wereld en hebben tientallen aparte talen onderling. Maar gelukkig spelen ze ook geen echte rol meer in het land.

Duitsers echter lijken opzettelijk de positie van hun eigen taal te willen bevorderen door andere talen uit te sluiten. Door alles naar het Duits te willen brengen wat er overigens een andere afkomst heeft. Zo'n grote taal-trots hebben de andere Europeanen niet volgens mij en daar had ik het over in mijn topic.
pi_81498557
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:28 schreef wesp40 het volgende:

[..]

verhaal
Weet je wat de Duitsers zouden zeggen?

"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten!"

Zelden zo'n berg onzin over Duitsland, Frankrijk en Amerika gelezen.
pi_81505455
quote:

- verhaal -
Wat een onzinverhaal. Denk je niet dat de Engelstaligheid van de VS komt doordat het grotendeels een Britse kolonie was, in plaats van doordat de bewoners allemaal verlichte zielen waren die het belang van een gemeenschappelijke taal inzagen? 'Mutueel begrip voor andere volken'? Je bent voor het gemak maar even vergeten hoe ze de Indianen en negers behandelden, merk ik.
pi_81506366
quote:
Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Weet je wat de Duitsers zouden zeggen?

"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal Fresse halten!"

Zelden zo'n berg onzin over Duitsland, Frankrijk en Amerika gelezen.
Ik lees hier niks onderbouwing
pi_81506714
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Wat een onzinverhaal. Denk je niet dat de Engelstaligheid van de VS komt doordat het grotendeels een Britse kolonie was, in plaats van doordat de bewoners allemaal verlichte zielen waren die het belang van een gemeenschappelijke taal inzagen? 'Mutueel begrip voor andere volken'? Je bent voor het gemak maar even vergeten hoe ze de Indianen en negers behandelden, merk ik.
Jij kan niet goed lezen. Ik heb niets geschreven over waarom Engels dé taal van Amerika werd. Ik had het over wáárom de taal van de kolonisten of dat nou Engels of Frans of god weet wat één enkele taal bleef bestaan ipv in meerderen op te splitsen.

Dat begrip gaat eerder voor handel drijven onder elkaar. Niet de onderdanige mensen die ze als slaaf hadden. Dit zijn dus niet-punten van jou.
pi_81513786
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:59 schreef wesp40 het volgende:

[..]

Ik lees hier niks onderbouwing
Moet ik onderbouwen? Okee, vooruit dan maar.
quote:

[..]

Volgens mij zijn Frankrijk en Spanje toch meer Westers gericht (de nieuwe Wereld zoals USA).
Blijkbaar heb je absoluut geen kaas gegeten van de situatie in Frankrijk.

In Frankrijk hebben ze een wet dat op de radio minstens een vastgesteld percentage van alle muziek Frans moet zijn. In Duitsland hebben ze geen vergelijkbare wet.

In Frankrijk hebben ze de Academie Française, die ervoor waakt dat geen Engelse woorden de Franse taal binnendringen en voor nieuwe dingen daarom nieuwe Franse woorden bedenkt. Het Goethe-Institut in Duitsland is niet zo bemoeizuchtig en anti-Engels.
quote:
Amerika daarentegen behoort tot de Nieuwe wereld, zij werd pas gekoloniseerd door de blanken in de jaren 1600. Engels werd door het hele land geaccepteerd omdat tegen die tijd men heel ver was opgeschoten met communicatie en mutuele begrip voor andere volkeren. Daarom sprak men dezelfde taal tegen elkaar om handel te drijven.
Zoals iemand al opmerkte: dat ligt natuurlijk eraan dat de VS een voormalige Britse kolonie is.

In voormalige koloniën van andere landen spreken ze dan ook geen Engels, maar Spaans, Portugees, Frans of Nederlands. Opgelegd door de koloniale mogendheid.

Met verbeterde communicatie of "mutueel begrip voor andere volkeren" heeft dat allemaal niks te maken.

(En als je dus denkt dat je in de hele Nieuwe Wereld met alleen Engels toe kan, dan zul je dus ook nog wel eens van een koude kermis thuis komen)
quote:
Hierbij heb ik het natuurlijk niet over de oorspronkelijke bewoners de Indianen want die zijn er ook Oude wereld en hebben tientallen aparte talen onderling. Maar gelukkig spelen ze ook geen echte rol meer in het land.
Waarom is het "gelukkig" dat de Indianen geen grote rol meer spelen in de Amerikaanse maatschappij?
quote:
Duitsers echter lijken opzettelijk de positie van hun eigen taal te willen bevorderen door andere talen uit te sluiten. Door alles naar het Duits te willen brengen wat er overigens een andere afkomst heeft. Zo'n grote taal-trots hebben de andere Europeanen niet volgens mij en daar had ik het over in mijn topic.
Zie de vergelijking verder hierboven tussen Duitsland en Frankrijk. Als je het over Frankrijk had, dan had je een punt gehad. Maar voor Duitsland gaat je verhaal gewoon niet op. Daar is het, zoals ik in dit topic al meerdere malen heb uitgelegd, gewoon een praktische kwestie. Niks "grote taal-trots".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2010 22:48:23 ]
  zondag 16 mei 2010 @ 22:57:44 #123
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_81515073
Duisters op een uni spreken beter Engels dan mensen die in dit land op school hebben gezeten.
In het oosten van Duitsland is het inderdaad wel zo dat de mensen boven de 40 gewoon geen Engels op school hadden als tweede taal maar Russisch (doh).

Gezeur over naamvallen etc. slaat nergens op, hadden wij vroeger ook alleen is onze taal veranderd en gebruiken onze oosterburen de naamvallen nog steeds om woorden beter aan te duiden.

En Louis met zijn "Der Tod oder die Gladiolen" geweldig, ook gister dat interview op tv, ik was halverwege de draad echt kwijt haha
吴 曼 迪
pi_81515459
Ik ken een meiske uit duitsland en die spreekt prima engels.
pi_81522072
terechte klacht, al valt t in duitsland geloof ik nog mee, iig als je het vergelijkt met bijv. frankrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')