SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovendien is er bijna geen Engels met enig regelmaat te bekennen in het land. Alles is nageschronyseerd zelfs programma's van Engelstalige origine, je kan amper een bus of tram pakken zonder in het Duits de bijbehorende kaart aan te kopen, de spreektaal is gewoon Duits, en mensen weigeren andere talen.
Maar volgens mij luidt de taal nog steeds kut, en ik zie niets in dat het zo'n mooie taal maakt en waarom ze zo dol gek en verleifd moeten zijn op die taal. Ze moeten het van ons Nederlanders leren.
Klacht: Duitsers die heel slecht of geen Engels kunnen (zo'n grove 70% van de bevolking)
Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
Antiklacht: lekker naar mijn zin krijgen door in het NL dingen te zeuren![]()
Daar ging het al misquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:
Ik ging vorige week op vakantie naar Duitsland....
Hollandersquote:
Ja, daar kom je echt helemaal nergens met je steenkolen duits.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:08 schreef ShevaJB het volgende:
Dan moet je een keer naar Frankrijk gaan, daar is het nog veel grappiger.
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:10 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die op Nederlandse fora zitten
Wunderland Kalkarquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hollanders die op vakantie gaan naar Duitsland
quote:
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zittenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampersquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:11 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Hehe net goedquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Duitsers die hier op het strand een kuil komen graven en vergeten hem dicht te gooien als ze er zelf nog in zitten
JULLIE ZUIPEN ALLES OPquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:14 schreef Splutje het volgende:
[..]
Volgens mij is meer andersom hoor met jullie kutcampers
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Hij had het over kutcampers....dan zijn die sleurhutten niet veel beterquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:17 schreef SperzieboonToon het volgende:
[..]
En wat heeft Duitsland daarmee te maken?
Mogen ze best heen karren, maar die Duitsers gaan hier rond rijden in hun camper en op paupercampings staanquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ai, nu vergeet je wel alle Hollanders die iedere zomer 1500km met de sleurhut naar Zuid Europa karren.
Vind je het gek. Duitsers laten bier 10 minuten staan voor ze het opdrinken, dan hebben wij al een halve liter achter de kiezenquote:
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreektquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:03 schreef wesp40 het volgende:Ik vertikte het om Duits te spreken tegen die moffen. Zelfs niet toen ze zeiden "Ik verstah u nicht" zoiets.
![]()
Kon je ook niet.quote:en vervolgens te doen alsof ik geen Duits (...) kon.
Om jou Duits te leren.quote:Klacht2: Waar die dient die schoolopleiding echt voor dan?
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:16 schreef Beavis het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf en je tokkievrienden a.u.b.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef MrWimpenny het volgende:
Klacht: Nederlanders die geen woord over de grens spreken.
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaalquote:
arrogantie ten top inddquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Helaas is mijn Duits niet goed genoeg om dat goed te kunnen volgen.quote:
Het is zelfs zo erg geworden dat ik uiteindelijk een paar keer werd gevraagd waarom ik naar Duitsland kom als ik de taal niet kan..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze leven graag in de waan dat ze de oorlog hebben gewonnen he. Dus altijd en enkel alleen maar Duits, Duits, Duits.
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te lerenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal![]()
Leren zij NL als ze hier komen? Denk het niet
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:20 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ja logisch, het idee! Duitsers in Duitsland die verwachten dat je Duits spreekt
[..]
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef Ensaf het volgende:
Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang
sollen in der Welt behalten
ihren alten schönen Klang,
uns zu edler Tat begeistern
unser ganzes Leben lang. -
|: Deutsche Frauen, deutsche Treue,
deutscher Wein und deutscher Sang! :|
Nee, als ik in Duitsland ben wens ik ook in het Duits te worden aangesprokenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Genoeg Duitsers die wel hun best doen om de nederlandse taal te leren
Zullen we dat maar even aan de Duitsers zelf overlaten om te beslissen?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als het duidelijk is dat iemand de lokale taal niet machtig is, wellicht is het dan handiger om het eens in het internationale dialect te proberen, ook wel Engels genaamd?
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitslandquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:26 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, kwam er donderdag nog een paar tegen hier in Eindhoven, ze deden erg hun best.
- "Iek wil neuken in die keuchen"
- "Hab jaj ein fuurtje voor mai"
'Het internationale dialect Engels'quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:24 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Aber wir besuchen es ein bisschen ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:27 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Dat is iig beter dan wat jullie presteren in Duitsland
wir zoeken parkeerplaatsquote:
Nou is het niet meer leukquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:39 schreef 3keernix het volgende:
Sorry, aber ik heb niet genoeg geld daarvoor
Nou weet je wat ik moet aanhorenquote:
Doet me leid maar ik begrijp es niet?quote:
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:45 schreef 3keernix het volgende:
[..]
Doet me leid maar ik begrijp es niet?
Oke bijnaquote:
Het waren schnitzels btw vandaagquote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:47 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Misschien blokkeert een bradwurst de toevoer van zuurstof naar je hersenen
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:22 schreef wesp40 het volgende:
[..]
waarom moet ik Duits? Engels is toch de wereldtaal
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Mên, wat ben jij naïef zeg! Denken dat "wereldtaal" betekent dat iedereen op deze planeet Engels spreekt.
Ik vind anders dat er vergeleken met andere landen best veel mensen Engels spreken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
quote:
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Ik zeg ook weer niet dat iedereen Engels spreekt. Alleen dat er in Duitsland een opvallende hoeveelheid mensen geen fatsoenlijke Engels kunnen. Als je bijv. een buitenlander tegenkomt die naar de weg vraagt, dan moet je toch uit beleefdheid Engels proberen te spreken? Ipv op je eigen taal te insisteren?
Het gaat mij eerder om de vooroordelen die Duitsers tegen buitenstaanders (oftewel andere taal sprekers) lijken te hebben.
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:03 schreef wesp40 het volgende:
[..]
Dat vinden Duitsers alleen maar ontzettend süß. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Tien keer liever slecht Duits dan goed Engels.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.
Is volgens mij toch eerder een generatieprobleem hoor. In heel Oost-Europa (Hongarije, Roemenië) merk je dat de oudere generatie echt geen jota Engels begrijpt, maar de jongere generaties best wel. In Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Veel Duitsers kunnen gewoon geen goed Engels.
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:24 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Is volgens mij toch eerder een generatieprobleem hoor. In heel Oost-Europa (Hongarije, Roemenië) merk je dat de oudere generatie echt geen jota Engels begrijpt, maar de jongere generaties best wel. In Duitsland is dat volgens mij precies hetzelfde.
Is in Spanje en Frankrijk natuurlijk niet anders. Maar het zijn natuurlijk drie grote talen in Europa. En het Engels ook natuurlijk. Maar Nederlanders vergeten wel eens hoe de lokale context kan verschillen. Zonder goede kennis van het Frans kom je in Brussel bv. moeilijk aan een baan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.
MTV? Is nagesynchroniseerd. Computerprogramma's? Vertaald. Universitaire studies en wetenschappelijke literatuur? Bijna allemaal Duitstalig. Vakantie in Scheveningen? Met Duits lukt dat goed genoeg.
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS. Hij gaat niet in het Nederlands of Engels staan lullen terwijl hij coach is van een DUITSE voetbalclub. Dus props voor Louis.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:19 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Zat Duitsers te vinden die redelijk Engels kunnen. Ik vind Louis Van Gaal in zijn speeches en persconferenties bij Bayern Munchen zeker even pijnlijk hoor. Stel je voor dat zo iemand voor je bij de bakker staat en probeert duidelijk te maken wat hij wil bestellen.
Daar heb je dan weer helemaal gelijk in, als je het enigszins kan, moet je het proberen. Maar dan niet klagen als je als Nederlander in Duitsland komt en ze verstaan je niet. Want je hebt te weinig moeite gedaan om hun taal te spreken. (Want daar ging het topic over, Nederlanders die eisen dat Duitsers Engels begrijpen.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS. Hij gaat niet in het Nederlands of Engels staan lullen terwijl hij coach is van een DUITSE voetbalclub. Dus props voor Louis.
Helaas spreekt een groot deel van de wereldbevolking geen Duits en het komt niet bepaald vriendelijk over als je weigert om tegenover toeristen Engels te spreken. Daarnaast is het voor jezelf een beperking als je op vakantie gaat.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat het in Duitsland nog wel erger is hoor. Er is in Duitsland gewoon geen enkele reden waarom je Engels zou leren.
MTV? Is nagesynchroniseerd. Computerprogramma's? Vertaald. Universitaire studies en wetenschappelijke literatuur? Bijna allemaal Duitstalig. Vakantie in Scheveningen? Met Duits lukt dat goed genoeg.
Maar je vergeet wel alle Russische toeristen in Berlijn, Praag of Budapest die het een belediging vinden als je hun taal niet spreekt. En die spreken echt geen Engels hoor (of erg gebroken Engels).quote:Op zondag 16 mei 2010 00:59 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Helaas spreekt een groot deel van de wereldbevolking geen Duits en het komt niet bepaald vriendelijk over als je weigert om tegenover toeristen Engels te spreken. Daarnaast is het voor jezelf een beperking als je op vakantie gaat.
Der Louis zou 70 jaar geleden ook al een NSB er zijn geweest.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:24 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb respect voor Louis van Gaal. Ik vind het een afschuwelijke man en hij spreekt steenkolen Duits, maar hij spreekt in ieder geval DUITS.
Wat een walgelijke beschuldiging. De man is gewoon een geweldige trainer en heeft BM weer aan de top gebracht.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:34 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Der Louis zou 70 jaar geleden ook al een NSB er zijn geweest.
Jij had graag gewild dat de wereld Duits was gaan spreken na de 2e WO?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 23:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vinden Duitsers alleen maar ontzettend süß. Je hoeft je er dus echt niet voor te schamen. Tien keer liever slecht Duits dan goed Engels.
Kijk naar die koppen, die outfit en het biermerk, faalhaas. Duidelijk geen Limburgers.quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Het enige wat ik zeg is dat je als buitenlander in Duitsland stukken sympathieker overkomt als je Duits praat.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:56 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Jij had graag gewild dat de wereld Duits was gaan spreken na de 2e WO?
Dat vind ik het juist nergens op slaan!! Wie noemt de zee nu een meer en andersom?quote:Op zondag 16 mei 2010 00:19 schreef Heroinjunk het volgende:
Verder: Duits lijkt als de ziekte op Nederlands, ga je schamen.
Bullshit. Duits is gewoon groot genoeg dat er geen noodzaak is om zo Engels-geil als de gemiddelde Nederlander te doen. Dat is een praktische kwestie en heeft echt niks met arrogantie of superioriteitsgevoelens te maken.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:53 schreef dubbel1 het volgende:
Ik kan zelf erg goed Duits, maar dat de Duitsers zelf nog altijg blijven vasthouden aan hun eigen taal en op school geen engels onderwijzen is wel diep triest en toont ook een beetje dat veel Duitsers zich toch nog steeds een beetje übermachtig voelen vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |