Thxquote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:08 schreef Bob-B het volgende:
Kijk eens aan, het topic is schoon!
Degene die wil gaan lopen trollen kan beter wegblijven. (oa Daniel)
Dat is ook mijn gedachte.quote:OT: Goede actie, jammer dat het een initiatief is van de Telegraaf.
De Telegraaf scored met goedkoop sentiment, daarom ook de term "onze helden" als het over beroepsmilitairen gaat die weinig keus hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:08 schreef Bob-B het volgende:
OT: Goede actie, jammer dat het een initiatief is van de Telegraaf.
Precies dat.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:08 schreef Bob-B het volgende:
OT: Goede actie, jammer dat het een initiatief is van de Telegraaf.
Was erg leuk om te zienquote:
Waarom dan niet?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:08 schreef sp3c het volgende:
ik vond het nou niet echt interessant eerlijk gezegd
Naja, het was het 1e filmpje!quote:Op maandag 17 mei 2010 21:35 schreef sp3c het volgende:
ik heb geen idee eigenlijk
het zou me wel moeten boeien maar het boeide me gewoon niet
slappe regie denk ik, de beelden zijn oninteressant en het verhaal dat ze verteld heb ik ook al 1 miljoen keer gehoord ... volgende keer beter hoop ik
Gehehe...humor!quote:Als jullie mijn groetjes niet uitzenden, koop ik nooit meer de telegraaf!
Antwoord:
Je ken nog geen eens lezen!![]()
Nou... dat wel, maar vond dat ze wel wat gemeen deden tegen deze vrouw...quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:50 schreef drivehome het volgende:
Vond dit filmpje al leuker om te kijken dan die vorige
Ik ga die zooi zo denk ik maar is kijkenquote:
Ik vond dat de vrouw een beetje zeikte toen ze begon over dat plassen in het veld. Pun intendedquote:Op woensdag 19 mei 2010 15:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou... dat wel, maar vond dat ze wel wat gemeen deden tegen deze vrouw...
Ach.. gewoon zitten en plassen, als die mannen dat doen, kunnen wij dat ookquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:27 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik vond dat de vrouw een beetje zeikte toen ze begon over dat plassen in het veld. Pun intended.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:05 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ach.. gewoon zitten en plassen, als die mannen dat doen, kunnen wij dat ook!!!
Maitje, ik ben het met je eens, ik moet je gelijk geven. Ze waren mogelijk wel wat gemeen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou... dat wel, maar vond dat ze wel wat gemeen deden tegen deze vrouw...
Doe toch maar wel.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:47 schreef Rave_NL het volgende:
Donderstraal toch op man, nu hoef ik het al helemaal niet meer te kijken..
Dan start ik nu mijn laptop op, maar wee je gebeente als het al mijn vooroordelen over de Telegraaf en de semi-particuliere berichtgeving uit Afghanistan bevestigd worden!quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mannen gaan niet zitten als ze moeten plassen.
Maar aan de andere kant, ik zeik altijd als ik moet pissen.
Nooi zomaar vooroordelen hebben..quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan start ik nu mijn laptop op, maar wee je gebeente als het al mijn vooroordelen over de Telegraaf en de semi-particuliere berichtgeving uit Afghanistan bevestigd worden!
Dat oordeel is aan jou.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:00 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Dan start ik nu mijn laptop op, maar wee je gebeente als het al mijn vooroordelen over de Telegraaf en de semi-particuliere berichtgeving uit Afghanistan bevestigd worden!
quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nooi zomaar vooroordelen hebben..
Eerst zien/meemaken, dan pas oordelen...
O heb vertrouwen...quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nooi zomaar vooroordelen hebben..
Eerst zien/meemaken, dan pas oordelen...
Met regelmaat een grote opluchting.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
Naar je eigen gezeik luisteren is toch heerlijk!
Heb je het filmpje gekeken voor of na het bericht over Boer Baks. Want dat kan wel eens van invloed zijn geweest.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
Eerste filmpje gezien![]()
Ik heb besloten om het tweede filmpje niet te kijken omdat ik nu al 4 minuten van mijn leven heb weggegooid.
Zeikerd ben je soms ook zeg!quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:16 schreef Rave_NL het volgende:
Eerste filmpje gezien![]()
Ik heb besloten om het tweede filmpje niet te kijken omdat ik nu al 4 minuten van mijn leven heb weggegooid.
Ik zie geen enkel verband?quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje gekeken voor of na het bericht over Boer Baks. Want dat kan wel eens van invloed zijn geweest.
De teleurstelling over Boer Baks kan zeker doorwerken tijdens het zien van een filmpje.quote:
Van teleurstelling is geen sprake, wel van verbazing dat het personeelstekort schijnbaar zelfs tot bij de KCT merkbaar wordt...quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De teleurstelling over Boer Baks kan zeker doorwerken tijdens het zien van een filmpje.
Eensquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Van teleurstelling is geen sprake, wel van verbazing dat het personeelstekort schijnbaar zelfs tot bij de KCT merkbaar wordt...
Kijken is idd genoeg.quote:En over het filmpje zal ik niet verder gaan pijpzeiken. Is het simpelweg niet waard.
Dat zeker!quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Boer Bakx was een begrip.
Google maar eens
KRO Reporter heeft een aantal goede docu's gemaakt over Uruzgan vind ikquote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:22 schreef Sunglasses het volgende:
Vooropgesteld: Ik vind het hartstikke goed dat er zoveel aandacht wordt besteed aan ´´onze helden in Uruzgan´´ maar het is inderdaad wel veel van hetzelfde.
De enige, echt heftige documentaire die ik gezien heb hierover was van Vik Franke. Mede omdat die mannen in ieder geval ook echt uitspreken wat ze daar ervaren en wat ze van deze missie vinden, en in vele documentaire filmpjes wordt er alleen maar liefjes gewauweld (als in: ik heb hiervoor gekozen, het is gevaarlijk maar we doen het voor de wederopbouw, hier slaap ik, je bent nooit alleen etc etc etc).
Of 1 per week van meer als 10 minuten ofzo.. maar die 4 minuten zijn idd erg kort!quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:39 schreef sp3c het volgende:
de filmpjes zijn reuze leuk voor het thuisfront maar zolang ik geen bekenden zie lopen kan het me nog steeds niet boeien eigenlijk
ik denk dat ze beter aan het einde van de uitzending met al het materiaal 1 uitzending kunnen maken ipv geforceerd iedere week een heleboel filmpjes van 4 minuten over niets te maken
[..]
KRO Reporter heeft een aantal goede docu's gemaakt over Uruzgan vind ik
quote:Op donderdag 20 mei 2010 23:49 schreef Rave_NL het volgende:
Hè fucking hell misschien ligt het aan mij, maar ik ben die hele eerste aflevering niets wijzer geworden dan dat een mokkel ergens diep in de twintig spanning in haar leven wou en nu met een fokking smurf door Afghanistan heen puft en steun...
Juist het KCT heeft grote moeite om open plaatsen op te vullen. Daarom is de opleidingscyclus tegenwoordig ook veranderd (is ook een topic over).quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Van teleurstelling is geen sprake, wel van verbazing dat het personeelstekort schijnbaar zelfs tot bij de KCT merkbaar wordt...
En over het filmpje zal ik niet verder gaan pijpzeiken. Is het simpelweg niet waard.
Nou, vond het vandaag wel ietsje beter. Alleen jammer dat ze beginnen over beschietingen, maar vervolgens zie je er geen ene ruk van!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 10:46 schreef Cobra4 het volgende:
#3 http://www.telegraaf.nl/v(...)tml?sn=video_dagboek
De QRF hoefde er niet uit zeiddie dus er is wsl niet heel veel aan gedaan. Althans niet in de zin dat er extra man heen moest. Helaas pindakaasquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou, vond het vandaag wel ietsje beter. Alleen jammer dat ze beginnen over beschietingen, maar vervolgens zie je er geen ene ruk van!.. (wat ze eraan gaan doen dat etc.) Jammer.
Ben idd benieuwdquote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:33 schreef EllaN het volgende:
Ja daarom vond ik het opmerkelijk. Maargoed het zijn ook maar adviezen, aan hen het recht om zich daar niets van aan te trekken.
Volgende week een nieuwe held. Een marinier dacht ik, want dat dacht ik te lezen op de site onder zijn naam , naar inmiddels staat het er niet meer..
Ieder zijn ding ja. Maar ik vind het een beetje kinderlijk overkomen.quote:
Hmm.. ja dat kan. Het zou ik niet mijn keuze zijn! Maar als zij daar baat bij heeft ofzo?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ieder zijn ding ja. Maar ik vind het een beetje kinderlijk overkomen.
Dat is dan geheel haar recht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 18:32 schreef Maitje het volgende:
[..]
Hmm.. ja dat kan. Het zou ik niet mijn keuze zijn! Maar als zij daar baat bij heeft ofzo?
ik vind die rondleiding op dat voorpostje een stuk vreemder eerlijk gezegd, dat er op kamp Holland word gefilmd vind ik nog tot daar aan toe maar dit is een heel klein postje en ik heb het een paar keer terug zitten kijken en het is best leerzaam voor mensen die het ding weg willen hebbenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:28 schreef EllaN het volgende:
[..]
De QRF hoefde er niet uit zeiddie dus er is wsl niet heel veel aan gedaan. Althans niet in de zin dat er extra man heen moest. Helaas pindakaas.
Wel grappig dat de familie aan het einde in beeld kwam. Ons was geïnstrueerd om zo min mogelijk jezelf als "relatie van" op internet enzo te laten zien, omdat er altijd de kans is dat mensen met minder goede bedoelingen je kunnen vinden. Het blijkt voor te zijn gekomen dat thuisblijvers heel erg lastig zijn gevallen, omdat ze familie waren van een uitgezonden militair.. Ofzoiets. Heel geheimzinnig allemaal, maar de bottom line was niet teveel je kop laten zien als thuisblijver van...
Ik vind van wel. Ze volgen die mensen van voorbereiding tot terugkomst. Dat geeft een mooi compleet beeld.quote:
Was idd een mooie maar indrukwekkende aflevering.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 13:09 schreef Dutchman21 het volgende:
Hebben jullie de aflevering van vandaag al gezien? Behoorlijk indrukwekkend.
http://www.telegraaf.nl/v(...)tml?sn=video_dagboek
Ross Kemp toont toch vooral de sensationele beelden en dat is geen goede weergave van hoe het er echt aan toe gaat. Als je een hele uitzending neemt dan is het gewoon vaak saai en eentonig en soms is er wat actie. Nu is Helmand wel vat gevaarlijker dan Uruzgan maar het beeld van bijna non stop actie is niet realistisch.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 12:08 schreef Maitje het volgende:
Ik zat gister de nieuwe afleveringen te kijken van die Engelse man (iemand hier van het forum heeft eerder mij toen filmpjes gegeven) die mee op patrouille (schrijf ik dat goed?) gaat met de engelse landmacht.
Was erg indrukwekkend om te zien, je zag veel meer van hoe het daar echt aan toe gaat.
Dat geloof ik graag... Maar zie liever dit (dus wat er gebeurd) dan alleen maar mensen die in een camera vertellen wat er gebeurd... snap je?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 14:28 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ross Kemp toont toch vooral de sensationele beelden en dat is geen goede weergave van hoe het er echt aan toe gaat. Als je een hele uitzending neemt dan is het gewoon vaak saai en eentonig en soms is er wat actie. Nu is Helmand wel vat gevaarlijker dan Uruzgan maar het beeld van bijna non stop actie is niet realistisch.
eens!quote:
Nee, vooral om zijn "gevatte" opmerkingen. Tenminste, daar ergerde ik me aan.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:44 schreef ErwinRommel het volgende:
Gaat het over die slang?
Ik vind dat dan wel meevallen om heel eerlijk te zijn.
Die scheet die hij liet?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:46 schreef Maitje het volgende:
Nee niet over die slang!
Vooral het eind.. kom op, echt mannen weer...
Juist, anders stomp je teveel af.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:48 schreef EllaN het volgende:
[..]
Nee, vooral om zijn "gevatte" opmerkingen. Tenminste, daar ergerde ik me aan.
Aan de andere kant, wel goed om jezelf te blijven ook als de camera erbij is. Dan geef je wel een representatief beeld van je tijd daar.
Dat is wel tipsch mannen gedrag, boeren schijten.. nou dit filmpje toont dat wel weer aan!quote:Op maandag 31 mei 2010 16:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die scheet die hij liet?![]()
Dat is dan wel weer heel erg pauperig ja.
Nu ga ik niet zeggen dat dat typisch "mannengedrag" is
Deze was iets minder irritant.quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:38 schreef Cobra4 het volgende:
#9. Het tweede deel met de clown Mike.
http://www.telegraaf.nl/d(...)207/____.html?p=15,1
dit ja!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:26 schreef viezerdt het volgende:
Jup, lekker nuchtere gast in tegenstelling tot die teletubbie
Idd.. Maar ook wel wat humor. Houd ik wel van!quote:Op maandag 7 juni 2010 20:26 schreef viezerdt het volgende:
Jup, lekker nuchtere gast in tegenstelling tot die teletubbie
En wie ben jij?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:25 schreef ControlFreak1983 het volgende:
Vind die laatste geen flikker aan!
Wat meer info over jouw betrokkenheid bij Defensie zou wel wat uitmaken ipv een standaard opmerking plaatsen,quote:
42Blj A-Ciequote:Op maandag 7 juni 2010 23:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat meer info over jouw betrokkenheid bij Defensie zou wel wat uitmaken ipv een standaard opmerking plaatsen,
Welkom op Fok.quote:
Zit er al jaren op sinds 06, maar heb meerdere accounts. Bedankt anyways! En waar dien jij zoal?quote:
Dus je bent een kloon!?quote:Op maandag 7 juni 2010 23:34 schreef ControlFreak1983 het volgende:
[..]
Zit er al jaren op sinds 06, maar heb meerdere accounts. Bedankt anyways! En waar dien jij zoal?
Een kloon meer in de zin van re-instal Windows, paswoord kwijt, ander mail adres.... Je kent het wel.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je bent een kloon!?
EHV in mijn geval.
Maar toch welkom.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:38 schreef ControlFreak1983 het volgende:
[..]
Een kloon meer in de zin van re-instal Windows, paswoord kwijt, ander mail adres.... Je kent het wel.
Heb al een tijd niks meer gepost onder mijn oude account genaamd Re_Style.quote:Op maandag 7 juni 2010 23:42 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar toch welkom.![]()
Maar euh, onder welke ander naam kennen wij je?
Ja dank je, ga maar weer eens off, morgen weer dienen voor de baas!quote:Op maandag 7 juni 2010 23:46 schreef Cobra4 het volgende:
Dat je dan maar niet weer je login gegevens kwijt mag raken. Veel plezier in DEF.
Ze doet het, omdat ze zich er toch een beetje vrouw door voelt. Vind ik een gegronde redenquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:55 schreef Maitje het volgende:
Die tenen lakken![]()
.. niemand die het ziet, doe het dan ook niet!
Och, maar ze mag van mij der tenen lakken hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:35 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ze doet het, omdat ze zich er toch een beetje vrouw door voelt. Vind ik een gegronde reden. Niet alles hoeft voor anderen te zijn he
.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:58 schreef Sunglasses het volgende:
Al zullen zij niet hun nagels lakken, maargoed.. je weet het niet.![]()
We hebben er maar 10 op het moment. Nieuwe worden gebouwd/zijn gebouwd maar door bezuinigingen is de levering uitgesteld.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:35 schreef Maitje het volgende:
Trouwens, maar 3 chinooks in Afghanistan, dat verbaasde mij nog al, dacht dat ze er veel meer rond hadden vliegen!
Echt?! Voor heel de luchtmacht maar 10 van die dingen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:24 schreef franske19 het volgende:
[..]
We hebben er maar 10 op het moment. Nieuwe worden gebouwd/zijn gebouwd maar door bezuinigingen is de levering uitgesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:39 schreef Maitje het volgende:
[..]
Echt?! Voor heel de luchtmacht maar 10 van die dingen?Voor de hele luchtmacht ja. We hadden er 12 of 13 waarvan er 2 zijn neergestort (geen doden gelukkig). Er zijn 6 nieuwe CH47F besteld (met nog een optie op 2).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zich zou 20 wel een mooi aantal zijn voor een land als Nederland. Landen met een vergelijkbaar defensie apparaat hebben er meestal heel wat minder of helemaal geen.
Oooh oke! Ik dacht dat wij er veel meer hadden..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
Voor de hele luchtmacht ja. We hadden er 12 of 13 waarvan er 2 zijn neergestort (geen doden gelukkig). Er zijn 6 nieuwe CH47F besteld (met nog een optie op 2).
Op zich zou 20 wel een mooi aantal zijn voor een land als Nederland. Landen met een vergelijkbaar defensie apparaat hebben er meestal heel wat minder of helemaal geen.
Ik denk niet dat dat handig is. Je zet dit soort beelden wel online. Jan en alleman kan ze bekijken. Zodra jij beelden gaat uitzenden van hoe de ground-attack plaats vind van beide kanten.. denk ik dat je miss wel is belangrijke informatie zomaar kan vrijgeven.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 09:09 schreef hcwp het volgende:
Ze hadden beter die ground-attack kunnen filmen de situatie in de bunker...
Zoveel valt er niet te zien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:15 schreef Maitje het volgende:
Was weer een mooie aflevering. Verbaasd me eigenlijk dat ze die beelden van het vuurgevecht mochten vrijgeven.. Ik vind dat def daar namelijk vaak moeilijk over doet.
Maarum, had ook even op de site zelf gekeken, en daar stond die nog niet online..
Ja, maar ik bekijk dit vanuit het "burger' perspectief. Ik heb vanuit Nederland nog nooit zoveel sensatie gezien zeg maar... (op tv/internet).quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Zoveel valt er niet te zien.
Statisch contact met een subtiel censuurtje op de hoeveelheid meters. Niet echt onthullend eigenlijk.
Al was die near hit wel mooi gefilmd.
Dan heb ik ze niet gezien....quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:01 schreef sp3c het volgende:
er zijn toch best wat felle(re) vuurgevechten gefilmd in Uruzgan toch?
Jawel.. dat heb ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:12 schreef m.k het volgende:
9-11 zulu, Patrick in Uruzgan. allebei niet gezien dan maitje ?
zijn er nog wel meer ook
Deze bedoelde ik:quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:25 schreef franske19 het volgende:
Er is een gast die er een flink aantal op een youtube kanaal heeft staan, ben alleen z'n naam kwijt. Iets met egg ofzo.
Gewoon op tv bij NGC.quote:
nou poepoe wat een term, ik ga gelijk iemand bellen die er kamervragen over kan stellenquote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef HLV_Siempre het volgende:
Onze helden... Nogal een term die effe gebezigd wordt
Je hoeft niet meteen in een stuip te schieten. Ik geef alleen aan dat ik het wat grotesk vind aandoen. Kamervragen lijken me overbodigquote:Op maandag 29 november 2010 04:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou poepoe wat een term, ik ga gelijk iemand bellen die er kamervragen over kan stellen
ook niet die met het kct gezien?quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:00 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, maar ik bekijk dit vanuit het "burger' perspectief. Ik heb vanuit Nederland nog nooit zoveel sensatie gezien zeg maar... (op tv/internet).
quote:Op maandag 13 december 2010 00:58 schreef MOSHterd het volgende:
En al de hele week zit ik vol spanning te wachten. En eindelijk is het zover, vergeet ik te kijken
Jessica is Korporaal.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:54 schreef Schild het volgende:
met in de hoofdrol Jessica, soldaat 1e klasse,
En niet meer blond.quote:
Skik met "op fietse"quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |