Ethiek is gebonden aan socio economische en culturele omstandigheden .quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:38 schreef Toad het volgende:
[..]
Als alles subjectief is, dan staat toch niets ter discussie. Dan heeft iedereen zijn eigen waarheid. En is het daarmee klaar. Of je moet vinden dat er wel degelijk sprake is van een moraal waar we het gezamenlijk over kunnen hebben. Dan snap ik wat je hier doet.
Koos, 90% kijkt morgen toch weer even stiekem in de Telegraaf of er nog iets smeuig in staat dat deden ze vandaag immers ook.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
Medefokkers, gewoon de Telegraaf geheel mijden. Zowel de website als de papieren krant. En stap vervolgens over op een andere krant. Oke? Deal!
Idd!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:39 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Joh, heel NL heeft of een vrije dag of zit zich zo vlak na Hemelvaart dood te vervelen op een of ander kantoor, dus we hebben lekker de tijd om massaal verontwaardigd te zijn. Paar flinke korrels zout erbij en volgende week leest elke pauper weer braaf zijn Telegraaf.
90% van dit topic? Ik las die krant toch al niet hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:45 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Koos, 90% kijkt morgen toch weer even stiekem in de Telegraaf of er nog iets smeuig in staat dat deden ze vandaag immers ook.
[..]
Idd!
Jij behoort tot die 10%quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
90% van dit topic? Ik las die krant toch al niet hoor.
Ik wil net zeggen. Ik mijd de papieren én digitale vorm van beide Telegraaf en Spits al jaren.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:46 schreef DeLuna het volgende:
[..]
90% van dit topic? Ik las die krant toch al niet hoor.
Dit, dus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Ik mijd de papieren én digitale vorm van beide Telegraaf en Spits al jaren.
Klopt. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Ik bezoek werkelijk nooit de site van de Telegraaf en de papieren krant koop ik alleen wanneer ik op vakantie ben en er geen andere Nederlandse krant is te krijgen. De laatste kom ik steeds vaker in contact met Telegraaf verhalen, maar dat is te wijten aan dit geweldige forum.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:45 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Koos, 90% kijkt morgen toch weer even stiekem in de Telegraaf of er nog iets smeuig in staat dat deden ze vandaag immers ook.
[..]
Idd!
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:45 schreef Henk-B het volgende:
[..]
[..]
Daar lezen we de Telegraaf inderdaad voorquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:45 schreef Henk-B het volgende:
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Dat lijkt me lastig als eindredacteur van de Frontpage. Je controleert die berichten dus niet ?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Ik mijd de papieren én digitale vorm van beide Telegraaf en Spits al jaren.
En dat.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, het is sensatiegeile journalistiek onder het valse jasje van medeleven.
Maar dat zijn we toch al jaren gewend van de Telegraaf? Er zijn wel betere redenen om je abonnement op te zeggen. Deze ophef vind ik wat overdreven.
Ik ben eindredactie Columns, niet Nieuws. En gelukkig kun je bronnen ook checken via de duizenden andere nieuwswebsites.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig als eindredacteur van de Frontpage. Je controleert die berichten dus niet ?
quote:Wat zijn die woid en desiredbard een stelletje kansloze figuren. Een wat jonger iemand mag hier dus niet reageren? Dat is te min voor jullie superieure intelligentie?
Maar goed, trollen op een forum is dan ook onvoorstelbaar triest tijdverdrijf, waarbij vaak een sterk causaal verband bestaat met de leegte van de troller zijn/haar leven. Dus vanaf nu negeer ik ze maar.
Als ik iets niet ben is dat het wel. Ik las ergens ookal dat abortussen en homohuwelijken levensbedreigend zijn dus correct ben ik zeker nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:49 schreef woid het volgende:
[..]
ze is echt zooo correct, ik ben smoor verliefd op dr...
als je op vakantie bent hoef je toch geen krant te hebben...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Ik snap dat eerlijk gezegd niet. Ik bezoek werkelijk nooit de site van de Telegraaf en de papieren krant koop ik alleen wanneer ik op vakantie ben en er geen andere Nederlandse krant is te krijgen. De laatste kom ik steeds vaker in contact met Telegraaf verhalen, maar dat is te wijten aan dit geweldige forum.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig als eindredacteur van de Frontpage. Je controleert die berichten dus niet ?
Inderdaad triest dat ze iemand van 21 aanpakken op z'n leeftijdquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:50 schreef UltraR het volgende:
Nog even mijn laatste reactie uit het vorige topic herhalen, met het doel de bezoekers van dit topic te informeren en misschien wat wijsheid bij te brengen bij het selecteren van de posts waar ze op reageren:
[..]
Nee, helaas, mensen van onder de 18 hebben geen verstand en mogen nergens een mening over hebbenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:50 schreef UltraR het volgende:
Nog even mijn laatste reactie uit het vorige topic herhalen, met het doel de bezoekers van dit topic te informeren en misschien wat wijsheid bij te brengen bij het selecteren van de posts waar ze op reageren:
[..]
Natuurlijk wel. Ik ben nieuwsverslaafd en wil altijd weten wat er speelt in binnen- en buitenland. Ook tijdens mijn vakantie moet ik daarom een krantje hebbenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:50 schreef woid het volgende:
[..]
als je op vakantie bent hoef je toch geen krant te hebben...
(hij kkopt 'm !!!!!)
Daar bestaat elke vorm van berichtgeving uit. Ook de FP van FOK! schuwt sensatieberichten niet, integendeel.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, het is sensatiegeile journalistiek onder het valse jasje van medeleven.
Kennelijk ja??quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:48 schreef YazooW het volgende:
boycot twitter is suspended?
Nee, maar als ze de helft van 18 zijn en als enige een vliegramp overleven, dan wil een "journailst" het kind wel ineens spreken en het gesprek op de voorpagina van de krant hebben.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:52 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, helaas, mensen van onder de 18 hebben geen verstand en mogen nergens een mening over hebben![]()
Niet mee ens. Ruben is nu eenmaal wereldnieuws en die arts is op de hoogte van zijn actuele toestand. Dus dat je als journalist die arts probeert te bellen, vind ik niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef lezzer het volgende:
Of die arts nou de telefoon aan Ruben geeft ja of nee, de Telegraaf hoeft in eerste instantie al helemaal geen contact te leggen met de behandelend arts, want daar hebben ze geen fuck mee te maken.
Al ligt hij dood te gaan, daar hebben wij als "niet-famliie" niks mee te maken.
En dan nog, als het allemaal per ongeluk zo loopt hoeven ze het niet af te drukken.
Ja.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:48 schreef YazooW het volgende:
boycot twitter is suspended?
Zo doen we dat met kritiek. En zo blijkt ook maar eens dat Twitter eigenlijk niet zo'n nieuw medium is, maar vooral een OUD medium.quote:Hold up!
Sorry, the profile you are trying to view has been suspended.
Verontwaardiging is altijd moreel van aard, maar ik zal dit pleonasme door de vingers zien. Verder ben ik niet verontwaardigd, want dat veronderstelt een emotionele relatie met de materie. Die heb ik niet, maar ben ik wel van mening dat de Telegraaf zich hier in de vingers snijdt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nee, ik heb het te druk met moreel verontwaardigd zijn. Jij ook?
Er staat dat de mevr contact had en het jongetje nog niet wist dat zijn ouders dood zijn. Daaruit kun je de conclusie trekken dat de journaliste hem dat vertelde maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de arts/verpleger dit vertelde.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef Tijgertje. het volgende:
Waar staat dat de Telegraaf het jongetje op de hoogte heeft gebracht over het overlijden van zijn ouders?
dan koop je toch geen telegraafquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ik ben nieuwsverslaafd en wil altijd weten wat er speelt in binnen- en buitenland. Ook tijdens mijn vakantie moet ik daarom een krantje hebben
Da's te debiel voor woorden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Zo doen we dat met kritiek. En zo blijkt ook maar eens dat Twitter eigenlijk niet zo'n nieuw medium is, maar vooral een OUD medium.
Kinderachtig zeg.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Zo doen we dat met kritiek. En zo blijkt ook maar eens dat Twitter eigenlijk niet zo'n nieuw medium is, maar vooral een OUD medium.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef lezzer het volgende:
Die heksenjacht op Jolande vd G hoeft van mij overigens ook niet, en al helemaal niet op haar familie.
Ik vind wél dat de hoofdredacteur verantwoordelijkheid moet nemen hiervoor, en dat die excuses/verklaring echt mosterd na de maaltijd zijn.
Of die arts nou de telefoon aan Ruben geeft ja of nee, de Telegraaf hoeft in eerste instantie al helemaal geen contact te leggen met de behandelend arts, want daar hebben ze geen fuck mee te maken.
Al ligt hij dood te gaan, daar hebben wij als "niet-famliie" niks mee te maken.
En dan nog, als het allemaal per ongeluk zo loopt hoeven ze het niet af te drukken.
Nu in een verklaring ineens gaan zitten vergoeilijken is onzin, het is al gedrukt en uitgebracht, niks meer aan te doen. De Telegraaf mag van mij flink stof happen...
Privé gegevens posten is absoluut niet ok, daar ben ik het helemaal mee eens! Dat gaat ook te ver!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat is ook goed. Maar ook hierin slaat men weer door. Als in deze topics persoonlijke gegevens van mensen met dezelfde naam als die journalisten geplaatst worden dan is dat in mijn van een net zo laag niveau als de berichtgeving van de telegraaf. Vaak overdrijft men nogal.
Zo werd Pechtold een aantal uur na de ramp de serieuze vraag voorgelegd of de landelijke verkiezingen nog wel door moesten gaan. Een moment stilstaan bij een ernstige gebeurtenis is goed, maar het kan ook doorslaan.
Ik geloof het verhaal dat ze die arts moesten hebben niet zo. Die zijn op de een of andere manier gewoon achter het nummer van Ruben gekomen hoor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:53 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Niet mee ens. Ruben is nu eenmaal wereldnieuws en die arts is op de hoogte van zijn actuele toestand. Dus dat je als journalist die arts probeert te bellen, vind ik niet zo vreemd.
Dat kan inderdaad. Maar je vergeet dat er ook andere opties zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er staat dat de mevr contact had en het jongetje nog niet wist dat zijn ouders dood zijn. Daaruit kun je de conclusie trekken dat de journaliste hem dat vertelde maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de arts/verpleger dit vertelde.
Ik geloof dat verhaal wel. Wie had anders dat nummer gegeven? Zijn oom en tante? De zoon van Ghaddafi?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik geloof het verhaal dat ze die arts moesten hebben niet zo. Die zijn op de een of andere manier gewoon achter het nummer van Ruben gekomen hoor.
En dan hadden ze anders nadat Ruben opnam toch moeten vragen waar die arts is.
Ik kom dat valse medeleven bij andere kranten toch echt een stuk minder tegen, net als het rijke gebruik van zinsneden als 'De TELEGRAAF had een hartverscheurend interview met het jonge slachtoffertje'quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Daar bestaat elke vorm van berichtgeving uit. Ook de FP van FOK! schuwt sensatieberichten niet, integendeel.
Je kunt de FP dan gaan mijden maar dan kom je de berichten hier in NWS ook weer tegen.
Inderdaad, geblokkeerd door twitter, schandaligquote:
Alle media (NOS, NOVA, RTL, etc) hebben contact gehad met de behandelende arts(en). Nogal logisch natuurlijk als je wilt weten hoe het met de jongen gaat. Daar is wat mij betreft niets immoreels aan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:51 schreef lezzer het volgende:
"followers" LOLquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:56 schreef jack4ya het volgende:
En dus flikkert men een twitter account weg van 5000 followers.
Aan wie gehoorzaamd Twitter dan in vredesnaam?
In het artikel op de website van de Telegraaf stond vrij letterlijk dat hij vertelt had dat hij nog niet op de hoogte was gebracht van het overlijden van zijn ouders. Of de Telegraaf formuleert het heel slecht of ze hebben hem het gewoon gevraagd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er staat dat de mevr contact had en het jongetje nog niet wist dat zijn ouders dood zijn. Daaruit kun je de conclusie trekken dat de journaliste hem dat vertelde maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de arts/verpleger dit vertelde.
echt? als ik nou lesbisch word... wil je dan met me trouwen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Als ik iets niet ben is dat het wel. Ik las ergens ookal dat abortussen en homohuwelijken levensbedreigend zijn dus correct ben ik zeker niet
Ach...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef woid het volgende:
[..]
"followers" LOL
iemand "Life of Bwian" gezien?
Hoezo geblokkeerd?! Het moet niet gekker worden!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Inderdaad, geblokkeerd door twitter, schandalig
Vrijheid van meningsuiting? Nee hoor, wat bedoelt u?
Of ze trekken een conclusie.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In het artikel op de website van de Telegraaf stond vrij letterlijk dat hij vertelt had dat hij nog niet op de hoogte was gebracht van het overlijden van zijn ouders. Of de Telegraaf formuleert het heel slecht of ze hebben hem het gewoon gevraagd.
Wat was het doel van de journaliste toen ze de arts belde??quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:56 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad. Maar je vergeet dat er ook andere opties zijn.
Misschien heeft Jolande vd G wel eerst iemand gesproken die haar die informatie heeft gegeven.
Misschien vroeg Ruben: "Papp? Mamm?" waardoor zij wist dat hij nog niet op de hoogte was.
Ik snap niet dat iedereen hier zo fel op reageert, aangezien niemand weet wat er echt aan de hand is.
Link naar artikel?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In het artikel op de website van de Telegraaf stond vrij letterlijk dat hij vertelt had dat hij nog niet op de hoogte was gebracht van het overlijden van zijn ouders. Of de Telegraaf formuleert het heel slecht of ze hebben hem het gewoon gevraagd.
Ja, care. Zoals eerder gezegd zijn er genoeg omroepen geweest die contact hebben gehad met de arts.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat was het doel van de journaliste toen ze de arts belde??
Ze kreeg echt niet toevallig na het intoetsen van een random nummer in Libië de arts aan de telefoon.
Is mevrouw de Graaf familie van Ruben die op de hoogte moest zijn van zijn toestand?
Nee, ze is gewoon een journalist, die geen enkele reden heeft de behandelend arts van Ruben te bellen, en dat ook alleen maar gedaan heeft omdat ze wist dat er een kans was dat ze te woord zou worden gestaan.
De artsen in Libië staan immers zo ongeveer iedereen met een filmcamera te woord over zijn toestand, en als het gaat om het fotograferen en/of filmen van het kind helpen ze zelfs.
Ze heeft dingen gevraagd die haar niets aangingen, en die ons ook niets aangaan, en ze heeft dat echt niet per ongeluk gedaan voor zijn oom en tante in Libië aankwamen....
Ehm, ja. Maar dat geldt zo'n beetje voor elke journalistiek.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze kreeg echt niet toevallig na het intoetsen van een random nummer in Libië de arts aan de telefoon.
Is mevrouw de Graaf familie van Ruben die op de hoogte moest zijn van zijn toestand?
Nee, ze is gewoon een journalist, die geen enkele reden heeft de behandelend arts van Ruben te bellen, en dat ook alleen maar gedaan heeft omdat ze wist dat er een kans was dat ze te woord zou worden gestaan.
De artsen in Libië staan immers zo ongeveer iedereen met een filmcamera te woord over zijn toestand, en als het gaat om het fotograferen en/of filmen van het kind helpen ze zelfs.
Ze heeft dingen gevraagd die haar niets aangingen, en die ons ook niets aangaan, en ze heeft dat echt niet per ongeluk gedaan voor zijn oom en tante in Libië aankwamen....
Nee, want dan ben ik niet politiek correct meerquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:00 schreef woid het volgende:
[..]
echt? als ik nou lesbisch word... wil je dan met me trouwen?
Als je dit vindt, moet je ook niet meer naar de tv kijken, geen kranten meer lezen en je al helemaal niet in deze discussie op FOk mengen. Wij willen nu eenmaal graag weten hoe het met Ruben is. Beetje flauw om dan de boodschapper te veroordelen (tenzij ze te ver gaan, wat ik hier dus het geval vindt, omdat het interviewtje met Ruben wordt gepubliceerd).quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de arts was dus al gewend de NL media te woord te staan... toch heel apart dat hij nu ineens de telefoon aan Ruben geeft, terwijl het te woord staan van de NL media al geen nieuwe ervaring voor hem was.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Alle media (NOS, NOVA, RTL, etc) hebben contact gehad met de behandelende arts(en). Nogal logisch natuurlijk als je wilt weten hoe het met de jongen gaat. Daar is wat mij betreft niets immoreels aan.
Ja, eerlijk gezegd gaat mij dat te ver.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Alle media (NOS, NOVA, RTL, etc) hebben contact gehad met de behandelende arts(en). Nogal logisch natuurlijk als je wilt weten hoe het met de jongen gaat. Daar is wat mij betreft niets immoreels aan.
quote:
Heeft iemand het gehele gesprek al gelezen?quote:Ruben: Mijn benen doen erg pijn door Jolande van der Graaf
AMSTERDAM/TRIPOLI - Ruben van Assouw (9), de Tilburgse jongen, die de vliegramp in Libië als enige overleefde, stond gisterochtend in een kortstondig en hartverscheurend telefoongesprek vanuit zijn ziekenhuisbed De Telegraaf te woord.
Ruben kreeg donderdag in het ziekenhuis bezoek van een medewerkster van de vliegmaatschappij.
Saif El-Islam Gaddafi , zoon van de Libische leider Muammar Ghadaffi, kwam gisteren ook bij Ruben op bezoek.
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11). Nadat Ruben rond negen uur in de ochtend op de intensive care van een kinderafdeling in een ziekenhuis in Tripoli was gewassen en wat slokjes water en vruchtensap te drinken had gekregen, gaf een van zijn behandelend artsen plotseling zijn mobiele telefoon door.
De arts liet de jongen enkele minuten met de verslaggeefster van deze krant praten. Bij het horen van zijn naam en de woorden 'Hallo Ruben, kun je me horen?' reageerde de jongen aanvankelijk emotioneel. Maar toen Ruben begreep dat hij geen familie aan de telefoon had, werd hij kalmer. Hij vond het overduidelijk prettig om weer zijn eigen taal te horen en vertelde dat het 'best wel goed' met hem ging. "Ik heet Ruben en kom uit Holland. Het gaat wel, maar mijn benen doen erg pijn", vervolgde het slachtoffertje, dat diverse gecompliceerde botbreuken opliep tijdens de ramp met de Airbus en woensdag een urenlange operatie onderging.
Ruben kon niet vertellen wat hem was overkomen en wist, hoogstwaarschijnlijk door de shock en bepaalde medicijnen, klaarblijkelijk niet dat zijn vliegtuig was neergestort. "Ik lig in een ziekenhuis. Er zijn hier mannen en vrouwen. Ik weet niet hoe ik hier ben gekomen, ik weet verder niets", zei hij. "Ik wil gewoon doorgaan. Ik wil me wassen, aankleden en dan doorgaan."
Lees het hele gesprek met Ruben vandaag in De Telegraaf
Weet ik veel. Ziekenhuispersoneel, ander familielid dan die oom en tante....?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:57 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Ik geloof dat verhaal wel. Wie had anders dat nummer gegeven? Zijn oom en tante? De zoon van Ghaddafi?
nou, dan blijf ik wie ik ben... en help ik jou politiek correct te wordenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:02 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, want dan ben ik niet politiek correct meer
Hier een link: Wedclub #228 Waar nachtbrakers de MLB en NBA volgen!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Staat (stond iig) op de site van de Telegraaf, volgensmij was het de eerste zin.
Dat klinkt als...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hier een link: Wedclub #228 Waar nachtbrakers de MLB en NBA volgen!
"Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11)."
Het is maar hoe je het wil lezen...
Kennelijk had de complete media de behandelend arts al gesproken, dan is zijn nummer hier dus gewoon bekend..... ik vraag me toch af of er nog meer journalisten zijn die Ruben "spontaan" aan de telefoon hebben gehad.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ziekenhuispersoneel, ander familielid dan die oom en tante....?
Oh wat triest! En stom! Zo maken ze mensen alleen nog maar bozer!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoor net dat de Telegraaf er voor gezorgd heeft dat @telegraafboycot werd geblokkeerd. Ze zijn mensen aan het verliezen zeker
Weet je dat zeker?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoor net dat de Telegraaf er voor gezorgd heeft dat @telegraafboycot werd geblokkeerd. Ze zijn mensen aan het verliezen zeker
Linked'in? Facebook? Telefoonboek van Tripoli?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Weet ik veel. Ziekenhuispersoneel, ander familielid dan die oom en tante....?
allemaal witvoetje halen... het is immers verkiezingstijdquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Boldface het volgende:
Enkele reacties op Twitter van politici / (kandidaat-)kamerleden. Rouvoet had ik al genoemd.
Sharon Dijksma (PvdA)
Onbegrijpelijk dat je zo gewetenloos een weerloos jongetje exploiteert dat nog geen idee heeft welke ramp hem is overkomen!
Femke Halsema (GroenLinks)
Ongelooflijk! #telegraaf. Maar een vraagje: waar was het ambassadepersoneel dat hem moest beschermen?
Raoul Boucke (D66)
Waar is de Telegraaf mee bezig: Telegraaf weet te melden dat Ruben nog niet is ingelicht over dood ouders
Hans Adriani (PvdA)
Jammer dat ik geen abonnement op de telegraaf heb, dan kon ik hem nou opzeggen
Arie Slob (ChristenUnie)
Hoe diep kun je vallen als krant. Dit is zo fout.
Renske Leijten (SP)
Hoofdredactioneel commentaar Telegraaf: "Ruben is symbool van leven". Ja en Telegraaf is symbool van riooljournalistiek
Kees Verhoeven (D66)
Ja nieuwszucht Telegraaf ging veel te ver. Dat boycotactie en opzeggingen ze helpt ervan te leren en zich te verexcuseren.
Naima Azough (GroenLinks)
Ongelooflijk, dacht dat de grens nu wel bereikt was. Aasgieren van de emotie. Arm kind
Opvallend is hoe VVD'ers zich vooral in bedekte termen uitlaten, zo van "ik lees het stuk gewoon niet". Het is natuurlijk hun partijblad dat hier onder vuur ligt. Tekenend dat VVD'ers nauwelijks expliciet afstand nemen van deze Telegraaf-actie...
Dat, of Ruben was daarvoor nog niet in staat te spreken met anderen. Hij had immers allerlei tubes in z'n mond en leek niet bij bewustzijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kennelijk had de complete media de behandelend arts al gesproken, dan is zijn nummer hier dus gewoon bekend..... ik vraag me toch af of er nog meer journalisten zijn die Ruben "spontaan" aan de telefoon hebben gehad.
Dus of de andere media hebben wel het fatsoen zulke dingen niet te publiceren, of mevrouw vd (Tele)Graaf heeft Ruben niet zo "spontaan" aan de telefoon gekregen als ze claimt.
Of * wat is gecondoleerd mevrouw??*quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat klinkt als...
Hoi, hoe gaat het met je??? Gecondoleerd met het verlies van je familie!!!
- Huh? Zijn mijn ouders dood?![]()
Zo staat het er wel ja:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef Tijgertje. het volgende:
Ruben vertelde dat hij zich niets van het ongeval kon herinneren en was nog niet op de hoogte gebracht van het verlies van zijn ouders Patrick en Trudy en zijn broertje Enzo (11).
Oké. Dit wilde ik even weten.
De ophef is nu in mijn ogen terecht.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:24 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ze heeft wel een punt. Maar je gaat daarmee voorbij aan de eigen verantwoordelijkheid van mensen.
Je praat het gedrag van voetbalhooligans toch ook niet goed door te zeggen dat ze opgezweept zijn door de spannende trailer van Studio Sport?
Er zijn gewoon grenzen die je zelf in de gaten moet houden. En je als journalist ongevraagd te bemoeien met de geestelijke begeleiding van deze jongen (want daar komt het op neer) is ver over de grens die heel veel mensen - getuige de felle reacties- duidelijk zien.
Dat doen ze wel. Je zegt zelf: ik wil dit niet meer zien. Dat betekent dat de Telegraaf de grens op een andere plek legt dan jij. Zij bepalen dus in dit geval waar de grens voor jou ligt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, je legt je eigen grens toch?
Ik wil dit niet meer zien, niet op tv, nergens.
Anderen leggen de grens voor jou niet...
De starter van dat account krijgt een levenslang gratis abbonement op de Telegraaf.. hey.. danzou ik ook stoppenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef DeLuna het volgende:
Ah nu het VVD partijbladquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Boldface het volgende:
Enkele reacties op Twitter van politici / (kandidaat-)kamerleden. Rouvoet had ik al genoemd.
Opvallend is hoe VVD'ers zich vooral in bedekte termen uitlaten, zo van "ik lees het stuk gewoon niet". Het is natuurlijk hun partijblad dat hier onder vuur ligt. Tekenend dat VVD'ers nauwelijks expliciet afstand nemen van deze Telegraaf-actie...
Nou, wat Femke Halsema zegt, vroeg ik me eerlijk gezegd ook af.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:08 schreef woid het volgende:
[..]
allemaal witvoetje halen... het is immers verkiezingstijd
Ik hoorde dat greenpeace er achter zit. Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik hier in mijn eentje op de bank zitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:05 schreef DeLuna het volgende:
Levenslang gratis wc papier.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De starter van dat account krijgt een levenslang gratis abbonement op de Telegraaf.. hey.. danzou ik ook stoppen
Al kreeg ik er geld bij dan zou ik die vieze krant nog niet hoeven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De starter van dat account krijgt een levenslang gratis abbonement op de Telegraaf.. hey.. danzou ik ook stoppen
Sowieso waardeloos als cameraploegen en fotografen continu voor zijn kamer kunnen staanquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, wat Femke Halsema zegt, vroeg ik me eerlijk gezegd ook af.
Zou zo'n ambassadepersoneel niet meteen geïnstrueerd worden over het persklimaat in Nederland hierover?
Eerlijk gezegd vind ik wel dat daar wat steken zijn gevallen hoor...
schat... hier moeten we over praten hoor... ik wil niet van dat schuurpapier aan mn poezelige kontjequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |