abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:30:51 #101
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_81441226
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.

[ afbeelding ]

Vermoedelijke locatie op Google Maps

Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
Volgens mij liggen de resten ook niet in het verlengde van de baan.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 23:35:42 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_81441517
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Da's toch knap dat je dat hebt weten te ontwijken.
Vind ik ook 2 dagen geen tv gekeken en alleen maar gewerkt (gister alleen dvd's gekeken). Speelt ook wel mee dat ik erge vliegangst heb dus dat mensen het waarschijnlijk bewust niet aan me verteld hebben
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:41:56 #103
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_81441884
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vind ik ook 2 dagen geen tv gekeken en alleen maar gewerkt (gister alleen dvd's gekeken). Speelt ook wel mee dat ik erge vliegangst heb dus dat mensen het waarschijnlijk bewust niet aan me verteld hebben
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_81448829
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.

[ afbeelding ]

Vermoedelijke locatie op Google Maps

Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
Ja heel merkwaardig en de positie lijkt heel erg op die van de TA crash.





Het lijkt wel alsof er iets soortgelijks is gebeurd maar met veel hogere snelheid.
pi_81449057
quote:
"Vliegramp Tripoli door verkeerde inschatting piloot"

Het lijkt het er steeds meer op dat de crash in Tripoli is veroorzaakt door de piloot, die de positie tot de landingsbaan verkeerd inschatte. Dat zou af te leiden zijn uit analyses van piloten en luchtverkeersleiders

Toen de piloot dat op het laatste moment wilde corrigeren raakte een vleugel de grond en maakte het vliegtuig een koprol waarna het uiteenspatte.

Terwijl de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen niet uitsloot dat er terrorisme in het spel was bij de neergestorte Airbus in Tripoli, neigden de meeste luchtvaartdeskundigen gisteren nog in de richting van een technisch probleem. Het neergestorte, zeer moderne toestel was pas enkele maanden oud en had slechts 1.600 vlieguren en 420 starts en landingen op de teller staan. De Airbus A330 is een van de meest verkochte verkeerstoestellen ter wereld.

Nacht/dag
Maar volgens de Libische onderzoekscommissie is het dus een menselijke fout. "De piloot heeft geen enkel probleem gemeld. Tot op het laatste moment waren de dingen normaal tussen de piloot en de verkeerstoren", aldus hoofdonderzoeker Dhaou.

Volgens Rob Hoogvliet, vlieginstructeur en 747-piloot, heeft de landing kort voor zonsopgang mogelijk bijgedragen aan de crash. Hoewel het zicht goed was, werd geland na een zware nachtvlucht. "Door de opkomende zon en heiigheid kan de positie verkeerd ingeschat zijn en de snelheid van het toestel nog te hoog zijn geweest", aldus Hoogvliet in De Telegraaf. (mvl)

hln
  zaterdag 15 mei 2010 @ 08:02:44 #106
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_81449168
Maar waarom raakt een vleugel de grond? Ik bedoel, helt een toestel zo snel over als je iets te wild het stuur beweegt? Trouwens zou het toch wel een erg duidelijk spoor in de grond moeten geven als een vleugel met 500 km/u de grond raakt, nog vóór de plek van de ravage. Dan valt dat snel te bewijzen lijkt mij
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_81449498
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 08:02 schreef Elvislives het volgende:
Maar waarom raakt een vleugel de grond? Ik bedoel, helt een toestel zo snel over als je iets te wild het stuur beweegt? Trouwens zou het toch wel een erg duidelijk spoor in de grond moeten geven als een vleugel met 500 km/u de grond raakt, nog vóór de plek van de ravage. Dan valt dat snel te bewijzen lijkt mij
Als hij al zo laag zit en dan in ene een correctie wil maken vanuit een schrikreactie, maak je in eerste instantie een bocht. Als je dan zo laag zit raakt die vleugel de grond wel. En dan is het afgelopen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:03:58 #108
215628 woid
let's get Friendly
pi_81451267
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 07:24 schreef aloa het volgende:

[..]
tja, zo'n verklaring is van een belgische nieuwssite te verwachten....
pi_81451825
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:03 schreef woid het volgende:

[..]

tja, zo'n verklaring is van een belgische nieuwssite te verwachten....
Staat ook op Nederlandse site's
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:42:10 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_81452111
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.

De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.

De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:43:56 #111
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_81452153
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
pi_81452256
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.

De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.

De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Het stilleggen van de campagne vind ik ook onzin.
Al het andere leven in Nederland gaat ook gewoon door. Gister was de ramp in Tripoli alweer verdrongen door het drama bij X-factor waar een zangeresje naar huis werd gestuurd.
Leaf
pi_81452290
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Iedereen bij Ruben kan?
Die jongen wordt nu beter beveiligd dan Wilders.
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:51:22 #114
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_81452345
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Ja, want het is dan ook de schuld van de Burgemeester van Weesp (2 doden) dat iederen bij Ruben kon komen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:59:06 #115
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_81452547
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iedereen bij Ruben kan?
Die jongen wordt nu beter beveiligd dan Wilders.
Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:59:08 #116
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81452548
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.

De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.

De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Ja natuurlijk, die houden ervan als er vliegtuigen naar beneden komen zeilen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81452792
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef Gtaboy107 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.
Tja, het ongeluk is nu eenmaal in een Afrikaanse land gebeurd. Daar denken ze blijkbaar anders over zulke zaken.
Leaf
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:09:47 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_81452845
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:11:12 #119
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_81452878
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:12:20 #120
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_81452911
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Ik dacht nl ook al.. ojee nee toch.. nou dan zal het wel niet..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_81452912
quote:
Ruben vertrokken uit Libië

RIJSWIJK - De 9-jarige Ruben uit Tilburg is op weg naar Nederland.

Om circa 11.15 uur vertrok vanuit de Libische hoofdstad Tripoli een toestel met het jongetje aan boord.

De oom en tante die sinds donderdag bij hem zijn, reizen mee.

Ook Rubens arts, de orthopedisch chirurg uit het El Khadraziekenhuis in Libië, vliegt - op eigen verzoek - mee, evenals een Libische anesthesist. De ouders van de jongen en zijn oudere broertje zijn omgekomen bij de vliegramp.

Ambulance

De jongen, de enige overlevende van de vliegramp, werd in een ambulance naar het vliegveld vervoerd en daar aan boord gebracht.

Het toestel is een Cessna 560 XL Citation XLS van de Libische overheid, een zogenoemde air ambulance, en is voorzien van zeer moderne medische apparatuur. Er was veel belangstelling voor het vertrekkende toestel, onder meer van medewerkers van het vliegveld.

Ook het Nederlandse regeringsvliegtuig zal rond deze tijd naar Nederland vertrekken.
Lijkt me niet dat ze hem gaan vervoeren als die nog in levensgevaar is.
Leaf
pi_81452919
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Inderdaad. Met een hypermoderne cessna 560.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2010 @ 12:14:19 #123
862 Arcee
Look closer
pi_81452963
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
Meld het dan ook niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81453024
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:17:49 #125
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_81453067
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Meld het dan ook niet.
Dat was nou net de aanleiding van het radio nieuws van 12.00
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2010 @ 12:18:26 #126
862 Arcee
Look closer
pi_81453085
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef MissHobje het volgende:
Dat was nou net de aanleiding van het radio nieuws van 12.00
Ik doelde op jou.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81453194
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
PH-KBX
pi_81453213
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PH-KBX
Ja Fokker 70.
pi_81453238
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:22 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja Fokker 70.
Ik zit even te kijken hoe je kan filteren op PH-kbx. Ik zie dit voor het eerst
pi_81453389
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
Hoe filter ik deze, ik krijg steeds gene vliegtuig te zien.
pi_81453487
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.

[ Bericht 44% gewijzigd door StephanL op 15-05-2010 12:41:43 ]
pi_81453782
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.
Staat ook niet in het lijstje meer.....

Ik kijk of ik die Cessna kan vinden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:46:16 #133
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81453844
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.
Ik zie hem, hoe kan ik nou die andere vinden.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81453877
Overzicht lokatie van regeringsvliegtuig enkele minuten geleden.



vliegt er bijna precies tussen in op flightradar24.
pi_81453951
Ik kan het ding nog steeds niet vinden. Ik kijk in het lijstje van "" planes "

Geen ph-kbx.

Wat doe ik fout?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:52:07 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81454003
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Overzicht lokatie van regeringsvliegtuig enkele minuten geleden.

[ afbeelding ]

vliegt er bijna precies tussen in op flightradar24.
Deze snap ik niet, die komt niet overeen met de mijne.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81454055
Ik snap er geen hol van.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:56:57 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81454142
Nou, ik heb die andere 2 seconden gezien, nou ben ik hem weer kwijt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:57:33 #139
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81454169
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 07:24 schreef aloa het volgende:

[..]


Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.

Op de foto's en uit verslagen is het volgende gebleken:
  • Geen impactkrater
  • Behalve de staart is het vliegtuig in kleine brokstukken uiteengespat en verspreid over een groot gebied
  • vliegtuig is volledig vernietigd wat sprake ging met een met grote kracht
  • Piloot was landing aan het inzetten, snelheid werd verminderd
  • Delen ver verwijderd van de romp, zoals staartstuk en motoren hangend aan de vleugels zijn nog wel enigzins herkenbaar intact
  • Van de romp (met een groot intern volume vol lucht) is helemaal vernietigd
  • De piloot heeft geen enkel probleem gemeld. Tot op het laatste moment waren de dingen normaal tussen de piloot en de verkeerstoren

    Toch wel raar dat de Libiërs zo snel concluderen dat er sprake is van een inschattingsfout door de piloot (die dood is en het niet meer kan navertellen) en door het neerstorten van het vliegtuig. Dit terwijl er geen impactkrater is te vinden. Ook vermeldt de piloot geen enkel probleem bij het aanvliegen van de landing of had hij hier geen tijd voor. Nou ja, die Libische onderzoekscommissie zal het wel beter weten.
  • "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
    pi_81454188
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Nou, ik heb die andere 2 seconden gezien, nou ben ik hem weer kwijt.
    Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.

    Wat doe ik fout?
    pi_81454235
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:

    [..]

    Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.

    Wat doe ik fout?
    Misschien je browser?

    Denk dat de Cessna moeilijk te vinden is. We kunnen kijken waar het regeringstoestel land, meer ook niet.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:03:13 #142
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81454333
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:59 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Misschien je browser?

    Denk dat de Cessna moeilijk te vinden is. We kunnen kijken waar het regeringstoestel land, meer ook niet.
    Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep. toen wist ik nog niet dat het dat was. Toen was ie alweer weg.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81454410
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:57 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.
    Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:11:29 #144
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81454551
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
    [..]
    Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?
    Tenzij de ooggetuige het op film heeft hoeft het niet zo te zijn dat datgene wat hij denkt dat hij gezien heeft ook werkelijk gezien heeft.

    Stel dat er sprake was van een vleugel die net de grond raakte, dan kan ik me voorstellen dat dat alleen al een soort explosie geeft.

    Ooggetuigen zijn niet altijd even betrouwbaar, omdat de geest dat wat ze gezien hebben al snel aanpast in dat wat ze logischerwijs gezien zouden moeten hebben.

    Overigens, het verhaal van dat gezin in dat huisje (krot) in het verlengde van de landingsbaan geeft ook aan dat het vliegtuig het dak moet hebben geraakt, en zodra iets maar iets raakt met een flinke snelheid krijg je al snel het effect van een (kleine) explosie.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81454573
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

    [..]

    Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep. toen wist ik nog niet dat het dat was. Toen was ie alweer weg.
    Die lijn kwam vanaf Tripoli dus.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:13:44 #146
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_81454604
    quote:
    'Mogelijk explosie van bijna lege brandstoftank'
    woensdag 12 mei 2010 | 15:57

    DEN HAAG - Hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft, Jacco Hoekstra, noemt de crash in de Libische hoofdstad Tripoli waarbij 61 Nederlanders zijn omgekomen een ’heel vreemd ongeluk’. De omstandigheden waren volgens hem vrij ideaal: „Er werd gevlogen met een nieuw en heel goed toestel en de weersomstandigheden waren rustig.”


    foto: vk

    Als oorzaak denkt hij aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank. „Het was mijn eerste gedachte toen ik de beelden van het ongeluk zag. Dit is namelijk een keer eerder gebeurd bij een ongeluk met een Boeing 747 in Amerika.”

    Het isolatiemateriaal rond de elektrische bedrading was toen verweerd, legt hij uit, waardoor vonkjes in de buurt van de lege brandstoftanks konden komen. In het zojuist verongelukte toestel is van verwering waarschijnlijk geen sprake, daarvoor was het te nieuw. Wel kan het isolatiemateriaal zijn beschadigd.
    bron : ed.nl
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:14:12 #147
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81454619
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:12 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Die lijn kwam vanaf Tripoli dus.
    Hier kwam ie niet zo ver. En jij was natuurlijk al langer aan het kijken dus.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81454648
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:

    Overigens, het verhaal van dat gezin in dat huisje (krot) in het verlengde van de landingsbaan geeft ook aan dat het vliegtuig het dak moet hebben geraakt, en zodra iets maar iets raakt met een flinke snelheid krijg je al snel het effect van een (kleine) explosie.
    Welk verhaal was dat? Denk dat ik die net even gemist heb...
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:15:29 #149
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81454657
    Dit verhaal bedoel ik:
    quote:
    Nóg zeven wonderen in Tripoli
    Gepubliceerd: 15 mei 2010 09:18 | Gewijzigd: 15 mei 2010 11:55
    Door onze redacteur Leonie van Nierop


    Tripoli, 15 mei. Naast de Nederlandse jongen die het vliegtuigongeluk onverleefde, telt Tripoli nog zeven wonderen: leden van de familie Mohamed, die pal naast de plek van de ramp wonen.

    Het huis van Rhamadan el Said Mohamed is omsingeld door agenten. Op elk zandpaadje dat naar zijn bescheiden onderkomen leidt, staat een politieauto. Maar Mohamed straalt. Hij leeft nog. Net als zijn vrouw en vijf kinderen die in het huis lagen te slapen toen de Airbus van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways woensdagochtend het dak raakte.

    De ruiten sprongen, het dak stortte deels in, zijn elektriciteitspaal knakte en het terrein achter zijn huis werd bezaaid met versnipperde vliegtuigonderdelen en persoonlijke eigendommen van de ruim honderd slachtoffers. De brokstukken liggen tot aan Mohameds buitenmuren, van amper twee meter hoog.

    Tripoli telt, naast de jongen die de crash overleefde en ‘het wonder van Tripoli’ wordt genoemd, dus nog zeven wonderen: de familie Mohamed.

    Mohameds auto, die achter het huis geparkeerd stond, is niet meer teruggevonden. Die is meegezogen door de explosie en met het vliegtuig in brokken uiteengevallen, denkt Mohamed. De kleine moskee, naast het huis, bleef nagenoeg ongedeerd. Het staartstuk van het verongelukte toestel ligt op een steenworp afstand.

    Een geluk bij een ongeluk: zijn huis was toch al rijp voor de sloop, vertelt Mohamed. De autoriteiten hadden hem eerder bevolen het pand op korte termijn te verlaten, omdat het vliegveld meer ruimte nodig zou hebben. Ook de moskee wordt binnenkort met de grond gelijkgemaakt ten behoeve van de luchtvaart, weet Mohamed. Meer mag hij hier niet over zeggen van de agent die hem strak in de gaten houdt.

    Mohamed kan niet verklaren wat er is gebeurd, zegt hij. Hij denkt dat een vleugel van het toestel zijn platte dak raakte. Want zo klonk het. Of dat gebeurde voor- of nadat het toestel in honderdduizenden stukken uiteenbrak, weet hij niet. Hij hoorde slechts één luide knal. De rest is geschiedenis.

    Hemelsbreed twee kilometer verderop staat Khalid Salim Belead in een hemd zijn gazon te sproeien. Ook hij werd woensdag gewekt door een enorme knal. Drie minuten later was hij al ter plaatse, zegt hij. Waar hij werd weggestuurd door agenten.

    Bron: NRC
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81454679
    PHKBX heb ik ook kunnen vinden, Cessna 650 niet
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_81454767
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:15 schreef Leandra het volgende:
    Dit verhaal bedoel ik:
    [..]


    Bron: NRC
    Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....
    I had a signature once. It was awful.
    pi_81454835
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:16 schreef Jac0bus het volgende:
    PHKBX heb ik ook kunnen vinden
    Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:24:59 #153
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81454935
    Het lijkt zo'n klein stukje he, maar ze doen er nog best lang over.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:25:25 #154
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_81454944
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:

    [..]

    Stel dat er sprake was van een vleugel die net de grond raakte, dan kan ik me voorstellen dat dat alleen al een soort explosie geeft.

    [...]
    Een vliegtuig wat de grond raakt bij het inzetten van de landing ontploft niet onmiddelijk. En bij het neerstorten van het vliegtuig had je een impactkrater verwacht. Die is er niet en het vliegtuig is dan ook echt helemaal vernietigd in kleine brokstukjes. De brokstukken zijn ver van elkaar verspreid in alle richtingen over honderden meters. Dit gebeurt door het raken van de grond met de vleugel??

    Alleen de staart en de motoren zijn nog enigzins 'heel', maar die zijn dan ook die relatief ver of geisoleerd van de cabine. Ik zou zeggen dat er sprake was van een snel expanderend gas beginnende in de tank of de cabine, m.a.w. een ontploffing. De kinetiek van de schokgolf kan de cabine in kleine brokstukjes doen uittpatten. Maar goed, ik ben een chemicus, geen expert op het gebied van vliegtuigcrashes. Een leek zoals ik zou dus al snel de verkeerde conclusies kunnen trekken. Maar het blijft vreemd...

    P.S.: die hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft denkt ook aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank.

    [ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 15-05-2010 13:30:37 ]
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
    pi_81455185
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:22 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.
    Geen idee wat z'n standaard plek is. Ik dacht Schiphol, maar het zou zomaar Rotterdam-The Hague Airport kunnen zijn.
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_81455201
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    P.S.: die hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft denkt ook aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank.
    Jacco Hoekstra die ook bij DWDD zat? Waar zei hij dit dan?
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:37:05 #157
    269384 OEM
    I spit on your aircraft
    pi_81455287
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]
    Explosie en/of technisch falen past ook niet in het plaatje. Het vliegtuig zou dan neergestort zijn in de lijn van de landingsbaan. Maar hij is juist neergstort in het verlengde van de weg parallel aan de landingsbaan. Daar hoort ie helemaal niet te zitten.
    pi_81456324
    Regeringsvliegtuig vliegt nu over België
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:14:28 #159
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81456358
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:13 schreef StephanL het volgende:
    Regeringsvliegtuig vliegt nu over België
    Ik was hem al een hele tijd kwijt.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81456404
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

    [..]

    Ik was hem al een hele tijd kwijt.
    Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.

    Hij vliegt nu bij Brussel Airport. Land er niet, zit die te hoog voor.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:18:31 #161
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81456467
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:16 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.

    Hij vliegt nu bij Brussel Airport. Land er niet, zit die te hoog voor,
    Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81456503
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

    [..]

    Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.
    door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

    PHKBX
    Callsign: PHKBX
    Flightnr:
    Reg: PH-KBX
    Hex: 4840CE
    Model: Fokker 70 (F70)
    Airline: Netherlands Government
    Lat: 51.05246
    Lon: 4.22246
    Altitude: 23325 feet (7109 m)
    Ground speed: 425 knots
    (787 km/h / 489 mph)
    Track: 326°
    Radar: EHAM
    Squawk: 5771
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:21:11 #163
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81456556
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

    PHKBX
    Callsign: PHKBX
    Flightnr:
    Reg: PH-KBX
    Hex: 4840CE
    Model: Fokker 70 (F70)
    Airline: Netherlands Government
    Lat: 51.05246
    Lon: 4.22246
    Altitude: 23325 feet (7109 m)
    Ground speed: 425 knots
    (787 km/h / 489 mph)
    Track: 326°
    Radar: EHAM
    Squawk: 5771
    Oh haha ok. Ja ik ben een beetje n00b.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:22:30 #164
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_81456606
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

    PHKBX
    Callsign: PHKBX
    Flightnr:
    Reg: PH-KBX
    Hex: 4840CE
    Model: Fokker 70 (F70)
    Airline: Netherlands Government
    Lat: 51.05246
    Lon: 4.22246
    Altitude: 23325 feet (7109 m)
    Ground speed: 425 knots
    (787 km/h / 489 mph)
    Track: 326°
    Radar: EHAM
    Squawk: 5771
    Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
    pi_81456659
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:26:46 #166
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_81456735
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:24 schreef StephanL het volgende:

    [..]


    Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hier
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:27:43 #167
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81456750
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
    Ja ik doe dit dagelijks 24/7. Ik vergeet altijd te eten en te drinken en ik ben al in geen weken meer buiten geweest.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81456755
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:26 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hier
    Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
    pi_81456882
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
    Niet in het regeringsvliegtuig. Zit in een ander vliegtuig.

    En het wordt Rotterdam! Misschien staat de Cessna daar ook.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 14:32:21 #170
    265283 maickeltje
    Nothing to lose
    pi_81456895
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:19 schreef zoeperzazke het volgende:

    [..]

    Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....
    ja ik geloof er eigenlijk niet zo in, lijkt ook wel een beetje fotoshop
    pi_81456952
    Volgens teletekst van RTL is Ruben geland op Eindhoven.
    pi_81458967
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:34 schreef StephanL het volgende:
    Volgens teletekst van RTL is Ruben geland op Eindhoven.
    Oja? Ben benieuwd wat voor kleur shirt hij aanheeft.
    pi_81468018
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
    Je kent hem persoonlijk?
      zaterdag 15 mei 2010 @ 20:44:07 #174
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81468057
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Je kent hem persoonlijk?
    Lul niet zo dom joh.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81468119
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Je kent hem persoonlijk?
    De jongen wordt door de media slechts met Ruben genoemd. Zonder achternaam.
    pi_81468174
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Je kent hem persoonlijk?
    Hoe moet ik hem dan noemen?
    pi_81468205
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

    [..]

    Lul niet zo dom joh.
    Dat gedoe begint nu ´n beetje irritant te worden. Al die mensen die doen alsof ze ´m persoonlijk kennen. Get a life, denk ik dan.
    pi_81468245
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Hoe moet ik hem dan noemen?
    Daar gaat het niet zo zeer om.
    pi_81468280
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Daar gaat het niet zo zeer om.
    Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 21:01:41 #180
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81468651
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 20:49 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81481488
    nu.nl
    quote:
    'Slecht zicht hinderde piloot Afriqiyah'

    Uitgegeven: 16 mei 2010 07:37
    Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 10:27

    WASHINGTON/TRIPOLI - Slecht zicht veroorzaakt door mist en zand hinderde de piloot van het toestel van Afriqiyah Airways, dat woensdag vlak voor de landing crashte in Tripoli.

    Dat berichtte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag op basis van bronnen rondom het onderzoek naar de crash.
    Volgens de bronnen naderde de piloot het vliegveld en schakelde hij de automatische piloot uit om handmatig te gaan landen. Toen hij zich realiseerde dat hij in de problemen zat probeerde hij het toestel weer te laten stijgen en de automatische piloot weer in te schakelen om nog een keer te proberen te landen.

    Hij was echter te laat en het vliegtuig kwam hard op de grond terecht, wat onder meer de toestand van de wrakstukken en de schade aan de staart verklaart, aldus de bronnen.
    De crash kostte aan 103 mensen het leven, onder wie zeventig Nederlanders.
    Het originele bericht van CNN hier.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_81481514
    En weer een vliegtuigcrash..
    Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
    pi_81481546
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
    En weer een vliegtuigcrash..
    Nog steeds dezelfde hoor.
    pi_81481590
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Nog steeds dezelfde hoor.

    In een ander land bedoel ik
    Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
    pi_81481591
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Nog steeds dezelfde hoor.
    Ik denk dat ze deze bedoelt: Vliegtuig neergestort in Suriname
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_81481611
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

    [..]

    Nog steeds dezelfde hoor.
    Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
    pi_81481716
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

    [..]

    Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
    Dat was maar een crashje eigenlijk, maar ok.
      zondag 16 mei 2010 @ 12:50:38 #188
    302935 HankSchrader
    Brother in LAW
    pi_81484731
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
    En weer een vliegtuigcrash..
    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

    Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
    pi_81484910
    Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
    pi_81484918
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

    [..]

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

    Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
    Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
      zondag 16 mei 2010 @ 13:11:09 #191
    302935 HankSchrader
    Brother in LAW
    pi_81485483
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:56 schreef Krantenman het volgende:

    [..]

    Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
    Okee, bus en trein zijn het veiligst per reis maar niet per kilometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics

    In India zou ik trouwens niet de trein nemen.
      zondag 16 mei 2010 @ 13:11:53 #192
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81485508
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
    Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

    Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
    quote:
    CFIT kan optreden als gevolg van vermoeidheid of desoriëntatie van de piloot. De botsing in kwestie vindt vaak plaats op verhoogd terrein zoals een heuvel of een berg. Ook van invloed is een gebrekkig zicht door wolken. CFIT treedt vooral op bij vliegtuigen die bezig zijn te dalen om op een nabijgelegen vliegveld te landen.

    CFIT kan ook optreden door technische mankementen. Een bekend voorbeeld hiervan is een niet functionerend navigatiesysteem. Wat ook geregeld voorkomt is een klein technisch probleem dat niet van invloed is op het vermogen van het vliegtuig om te kunnen vliegen, maar de piloten wel zo afleidt dat ze niet doorhebben dat het vliegtuig te laag vliegt.
    be nice or go away
    pi_81485665
    Juist
      zondag 16 mei 2010 @ 13:18:55 #194
    302935 HankSchrader
    Brother in LAW
    pi_81485785
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

    Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
    [..]
    Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
      zondag 16 mei 2010 @ 13:50:01 #195
    269384 OEM
    I spit on your aircraft
    pi_81487001
    Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

    Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
      zondag 16 mei 2010 @ 14:15:53 #196
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81488119
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef HankSchrader het volgende:

    [..]

    Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
    Nee, ik geef niemand de schuld, ik houd een slag om de arm, er staat heel duidelijk een als in mijn post, "als dit zo is dan zou er...." om precies te zijn. Daar mee zeg ik dus dat het een optie is. Klaarblijkelijk heb jij een andere mening en in plaats van om mee te doen in de discussie heb je kritiek, beetje jammer.
    be nice or go away
      zondag 16 mei 2010 @ 14:25:00 #197
    282087 abdalfawaz
    Ilharaqa Baraka
    pi_81488476
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef OEM het volgende:
    Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

    Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
    Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
      zondag 16 mei 2010 @ 14:58:43 #198
    269384 OEM
    I spit on your aircraft
    pi_81489862
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:25 schreef abdalfawaz het volgende:

    [..]

    Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
    Omdat jarenlang expat-pilots gevlogen hebben met de cameldrivers ernaast. Nu zitten ze zelf aan het stuur.

    Overigens, die 11 jaar moet je wel een beetje relativeren, want ze vliegen maar met een handvol toestellen.
    pi_81506483
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

    [..]

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

    Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
    Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:04:19 #200
    302935 HankSchrader
    Brother in LAW
    pi_81506725
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef DeParo het volgende:

    [..]

    Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
    Nee.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')