abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81454767
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:15 schreef Leandra het volgende:
Dit verhaal bedoel ik:
[..]


Bron: NRC
Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....
I had a signature once. It was awful.
pi_81454835
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:16 schreef Jac0bus het volgende:
PHKBX heb ik ook kunnen vinden
Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:24:59 #153
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81454935
Het lijkt zo'n klein stukje he, maar ze doen er nog best lang over.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:25:25 #154
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81454944
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stel dat er sprake was van een vleugel die net de grond raakte, dan kan ik me voorstellen dat dat alleen al een soort explosie geeft.

[...]
Een vliegtuig wat de grond raakt bij het inzetten van de landing ontploft niet onmiddelijk. En bij het neerstorten van het vliegtuig had je een impactkrater verwacht. Die is er niet en het vliegtuig is dan ook echt helemaal vernietigd in kleine brokstukjes. De brokstukken zijn ver van elkaar verspreid in alle richtingen over honderden meters. Dit gebeurt door het raken van de grond met de vleugel??

Alleen de staart en de motoren zijn nog enigzins 'heel', maar die zijn dan ook die relatief ver of geisoleerd van de cabine. Ik zou zeggen dat er sprake was van een snel expanderend gas beginnende in de tank of de cabine, m.a.w. een ontploffing. De kinetiek van de schokgolf kan de cabine in kleine brokstukjes doen uittpatten. Maar goed, ik ben een chemicus, geen expert op het gebied van vliegtuigcrashes. Een leek zoals ik zou dus al snel de verkeerde conclusies kunnen trekken. Maar het blijft vreemd...

P.S.: die hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft denkt ook aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank.

[ Bericht 1% gewijzigd door SemperSenseo op 15-05-2010 13:30:37 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_81455185
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:22 schreef StephanL het volgende:

[..]

Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.
Geen idee wat z'n standaard plek is. Ik dacht Schiphol, maar het zou zomaar Rotterdam-The Hague Airport kunnen zijn.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81455201
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

P.S.: die hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft denkt ook aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank.
Jacco Hoekstra die ook bij DWDD zat? Waar zei hij dit dan?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 15 mei 2010 @ 13:37:05 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81455287
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]
Explosie en/of technisch falen past ook niet in het plaatje. Het vliegtuig zou dan neergestort zijn in de lijn van de landingsbaan. Maar hij is juist neergstort in het verlengde van de weg parallel aan de landingsbaan. Daar hoort ie helemaal niet te zitten.
pi_81456324
Regeringsvliegtuig vliegt nu over België
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:14:28 #159
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81456358
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:13 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig vliegt nu over België
Ik was hem al een hele tijd kwijt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81456404
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik was hem al een hele tijd kwijt.
Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.

Hij vliegt nu bij Brussel Airport. Land er niet, zit die te hoog voor.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:18:31 #161
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81456467
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:16 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.

Hij vliegt nu bij Brussel Airport. Land er niet, zit die te hoog voor,
Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81456503
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.
door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

PHKBX
Callsign: PHKBX
Flightnr:
Reg: PH-KBX
Hex: 4840CE
Model: Fokker 70 (F70)
Airline: Netherlands Government
Lat: 51.05246
Lon: 4.22246
Altitude: 23325 feet (7109 m)
Ground speed: 425 knots
(787 km/h / 489 mph)
Track: 326°
Radar: EHAM
Squawk: 5771
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:21:11 #163
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81456556
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:

[..]

door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

PHKBX
Callsign: PHKBX
Flightnr:
Reg: PH-KBX
Hex: 4840CE
Model: Fokker 70 (F70)
Airline: Netherlands Government
Lat: 51.05246
Lon: 4.22246
Altitude: 23325 feet (7109 m)
Ground speed: 425 knots
(787 km/h / 489 mph)
Track: 326°
Radar: EHAM
Squawk: 5771
Oh haha ok. Ja ik ben een beetje n00b.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:22:30 #164
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81456606
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:

[..]

door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.

PHKBX
Callsign: PHKBX
Flightnr:
Reg: PH-KBX
Hex: 4840CE
Model: Fokker 70 (F70)
Airline: Netherlands Government
Lat: 51.05246
Lon: 4.22246
Altitude: 23325 feet (7109 m)
Ground speed: 425 knots
(787 km/h / 489 mph)
Track: 326°
Radar: EHAM
Squawk: 5771
Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_81456659
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:26:46 #166
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81456735
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:24 schreef StephanL het volgende:

[..]


Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hier
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:27:43 #167
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81456750
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
Ja ik doe dit dagelijks 24/7. Ik vergeet altijd te eten en te drinken en ik ben al in geen weken meer buiten geweest.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81456755
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:26 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hier
Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
pi_81456882
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
Niet in het regeringsvliegtuig. Zit in een ander vliegtuig.

En het wordt Rotterdam! Misschien staat de Cessna daar ook.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 14:32:21 #170
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_81456895
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 13:19 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....
ja ik geloof er eigenlijk niet zo in, lijkt ook wel een beetje fotoshop
pi_81456952
Volgens teletekst van RTL is Ruben geland op Eindhoven.
pi_81458967
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:34 schreef StephanL het volgende:
Volgens teletekst van RTL is Ruben geland op Eindhoven.
Oja? Ben benieuwd wat voor kleur shirt hij aanheeft.
pi_81468018
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
Je kent hem persoonlijk?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:44:07 #174
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81468057
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
Lul niet zo dom joh.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81468119
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
De jongen wordt door de media slechts met Ruben genoemd. Zonder achternaam.
pi_81468174
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
Hoe moet ik hem dan noemen?
pi_81468205
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Lul niet zo dom joh.
Dat gedoe begint nu ´n beetje irritant te worden. Al die mensen die doen alsof ze ´m persoonlijk kennen. Get a life, denk ik dan.
pi_81468245
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hoe moet ik hem dan noemen?
Daar gaat het niet zo zeer om.
pi_81468280
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar gaat het niet zo zeer om.
Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:01:41 #180
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81468651
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81481488
nu.nl
quote:
'Slecht zicht hinderde piloot Afriqiyah'

Uitgegeven: 16 mei 2010 07:37
Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 10:27

WASHINGTON/TRIPOLI - Slecht zicht veroorzaakt door mist en zand hinderde de piloot van het toestel van Afriqiyah Airways, dat woensdag vlak voor de landing crashte in Tripoli.

Dat berichtte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag op basis van bronnen rondom het onderzoek naar de crash.
Volgens de bronnen naderde de piloot het vliegveld en schakelde hij de automatische piloot uit om handmatig te gaan landen. Toen hij zich realiseerde dat hij in de problemen zat probeerde hij het toestel weer te laten stijgen en de automatische piloot weer in te schakelen om nog een keer te proberen te landen.

Hij was echter te laat en het vliegtuig kwam hard op de grond terecht, wat onder meer de toestand van de wrakstukken en de schade aan de staart verklaart, aldus de bronnen.
De crash kostte aan 103 mensen het leven, onder wie zeventig Nederlanders.
Het originele bericht van CNN hier.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81481514
En weer een vliegtuigcrash..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_81481546
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
En weer een vliegtuigcrash..
Nog steeds dezelfde hoor.
pi_81481590
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.

In een ander land bedoel ik
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_81481591
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.
Ik denk dat ze deze bedoelt: Vliegtuig neergestort in Suriname
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81481611
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.
Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
pi_81481716
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
Dat was maar een crashje eigenlijk, maar ok.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:50:38 #188
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81484731
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
En weer een vliegtuigcrash..
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
pi_81484910
Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
pi_81484918
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:11:09 #191
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81485483
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
Okee, bus en trein zijn het veiligst per reis maar niet per kilometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics

In India zou ik trouwens niet de trein nemen.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:11:53 #192
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81485508
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
quote:
CFIT kan optreden als gevolg van vermoeidheid of desoriëntatie van de piloot. De botsing in kwestie vindt vaak plaats op verhoogd terrein zoals een heuvel of een berg. Ook van invloed is een gebrekkig zicht door wolken. CFIT treedt vooral op bij vliegtuigen die bezig zijn te dalen om op een nabijgelegen vliegveld te landen.

CFIT kan ook optreden door technische mankementen. Een bekend voorbeeld hiervan is een niet functionerend navigatiesysteem. Wat ook geregeld voorkomt is een klein technisch probleem dat niet van invloed is op het vermogen van het vliegtuig om te kunnen vliegen, maar de piloten wel zo afleidt dat ze niet doorhebben dat het vliegtuig te laag vliegt.
be nice or go away
pi_81485665
Juist
  zondag 16 mei 2010 @ 13:18:55 #194
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81485785
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
[..]
Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:50:01 #195
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81487001
Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:15:53 #196
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81488119
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
Nee, ik geef niemand de schuld, ik houd een slag om de arm, er staat heel duidelijk een als in mijn post, "als dit zo is dan zou er...." om precies te zijn. Daar mee zeg ik dus dat het een optie is. Klaarblijkelijk heb jij een andere mening en in plaats van om mee te doen in de discussie heb je kritiek, beetje jammer.
be nice or go away
  zondag 16 mei 2010 @ 14:25:00 #197
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_81488476
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef OEM het volgende:
Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:58:43 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81489862
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:25 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
Omdat jarenlang expat-pilots gevlogen hebben met de cameldrivers ernaast. Nu zitten ze zelf aan het stuur.

Overigens, die 11 jaar moet je wel een beetje relativeren, want ze vliegen maar met een handvol toestellen.
pi_81506483
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:04:19 #200
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81506725
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')