Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....quote:
Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:16 schreef Jac0bus het volgende:
PHKBX heb ik ook kunnen vinden
Een vliegtuig wat de grond raakt bij het inzetten van de landing ontploft niet onmiddelijk. En bij het neerstorten van het vliegtuig had je een impactkrater verwacht. Die is er niet en het vliegtuig is dan ook echt helemaal vernietigd in kleine brokstukjes. De brokstukken zijn ver van elkaar verspreid in alle richtingen over honderden meters. Dit gebeurt door het raken van de grond met de vleugel??quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel dat er sprake was van een vleugel die net de grond raakte, dan kan ik me voorstellen dat dat alleen al een soort explosie geeft.
[...]
Geen idee wat z'n standaard plek is. Ik dacht Schiphol, maar het zou zomaar Rotterdam-The Hague Airport kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:22 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vraag mij af waar die naar toe gaat. Je zou misschien zeggen achter de cessna aan, of naar Eindhoven of Schiphol.
Jacco Hoekstra die ook bij DWDD zat? Waar zei hij dit dan?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:25 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
P.S.: die hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft denkt ook aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank.
Explosie en/of technisch falen past ook niet in het plaatje. Het vliegtuig zou dan neergestort zijn in de lijn van de landingsbaan. Maar hij is juist neergstort in het verlengde van de weg parallel aan de landingsbaan. Daar hoort ie helemaal niet te zitten.quote:
Ik was hem al een hele tijd kwijt.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:13 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig vliegt nu over België
Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:14 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik was hem al een hele tijd kwijt.
Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja klopt, in frankrijk was die niet meer te zijn. Dit is met meer vliegtuigen zo.
Hij vliegt nu bij Brussel Airport. Land er niet, zit die te hoog voor,
door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ah, thnx. Hoe zie je de hoogte dan.
Oh haha ok. Ja ik ben een beetje n00b.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.
PHKBX
Callsign: PHKBX
Flightnr:
Reg: PH-KBX
Hex: 4840CE
Model: Fokker 70 (F70)
Airline: Netherlands Government
Lat: 51.05246
Lon: 4.22246
Altitude: 23325 feet (7109 m)
Ground speed: 425 knots
(787 km/h / 489 mph)
Track: 326°
Radar: EHAM
Squawk: 5771
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
door de vliegtuig aan te klikken, krijg je aan de rechterkant de info te zien.
PHKBX
Callsign: PHKBX
Flightnr:
Reg: PH-KBX
Hex: 4840CE
Model: Fokker 70 (F70)
Airline: Netherlands Government
Lat: 51.05246
Lon: 4.22246
Altitude: 23325 feet (7109 m)
Ground speed: 425 knots
(787 km/h / 489 mph)
Track: 326°
Radar: EHAM
Squawk: 5771
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hierquote:
Ja ik doe dit dagelijks 24/7. Ik vergeet altijd te eten en te drinken en ik ben al in geen weken meer buiten geweest.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Djee, zijn jullie vliegtuigspotters ofzo?
Ruben zit in het betreffende vliegtuig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:26 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ga lekker een aparte topic over vliegtuigspotten openen, beetje off-topic hier
Niet in het regeringsvliegtuig. Zit in een ander vliegtuig.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
ja ik geloof er eigenlijk niet zo in, lijkt ook wel een beetje fotoshopquote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:19 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Pfft, bizar verhaal! Maarja, deze verklaring is net zo betrouwbaar als de ooggetuigeverklaring; de ooggetuige dénkt dat het vliegtuig al explodeerde voor het de grond raakte, deze man dénkt dat de vleugel zijn dak raakte. Je weet het toch niet zeker..... Wel wonderlijk dat zijn auto 100% verdwenen is zeg....
Oja? Ben benieuwd wat voor kleur shirt hij aanheeft.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:34 schreef StephanL het volgende:
Volgens teletekst van RTL is Ruben geland op Eindhoven.
Je kent hem persoonlijk?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 14:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ruben zit in het betreffende vliegtuig.
Lul niet zo dom joh.quote:
Dat gedoe begint nu ´n beetje irritant te worden. Al die mensen die doen alsof ze ´m persoonlijk kennen. Get a life, denk ik dan.quote:
Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.quote:
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
Het originele bericht van CNN hier.quote:'Slecht zicht hinderde piloot Afriqiyah'
Uitgegeven: 16 mei 2010 07:37
Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 10:27
WASHINGTON/TRIPOLI - Slecht zicht veroorzaakt door mist en zand hinderde de piloot van het toestel van Afriqiyah Airways, dat woensdag vlak voor de landing crashte in Tripoli.
Dat berichtte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag op basis van bronnen rondom het onderzoek naar de crash.
Volgens de bronnen naderde de piloot het vliegveld en schakelde hij de automatische piloot uit om handmatig te gaan landen. Toen hij zich realiseerde dat hij in de problemen zat probeerde hij het toestel weer te laten stijgen en de automatische piloot weer in te schakelen om nog een keer te proberen te landen.
Hij was echter te laat en het vliegtuig kwam hard op de grond terecht, wat onder meer de toestand van de wrakstukken en de schade aan de staart verklaart, aldus de bronnen.
De crash kostte aan 103 mensen het leven, onder wie zeventig Nederlanders.
Ik denk dat ze deze bedoelt: Vliegtuig neergestort in Surinamequote:
Dat was maar een crashje eigenlijk, maar ok.quote:Op zondag 16 mei 2010 10:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPNquote:
Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN
Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Okee, bus en trein zijn het veiligst per reis maar niet per kilometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statisticsquote:Op zondag 16 mei 2010 12:56 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrainquote:Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
quote:CFIT kan optreden als gevolg van vermoeidheid of desoriëntatie van de piloot. De botsing in kwestie vindt vaak plaats op verhoogd terrein zoals een heuvel of een berg. Ook van invloed is een gebrekkig zicht door wolken. CFIT treedt vooral op bij vliegtuigen die bezig zijn te dalen om op een nabijgelegen vliegveld te landen.
CFIT kan ook optreden door technische mankementen. Een bekend voorbeeld hiervan is een niet functionerend navigatiesysteem. Wat ook geregeld voorkomt is een klein technisch probleem dat niet van invloed is op het vermogen van het vliegtuig om te kunnen vliegen, maar de piloten wel zo afleidt dat ze niet doorhebben dat het vliegtuig te laag vliegt.
Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain
Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
[..]
Nee, ik geef niemand de schuld, ik houd een slag om de arm, er staat heel duidelijk een als in mijn post, "als dit zo is dan zou er...." om precies te zijn. Daar mee zeg ik dus dat het een optie is. Klaarblijkelijk heb jij een andere mening en in plaats van om mee te doen in de discussie heb je kritiek, beetje jammer.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef OEM het volgende:
Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"
Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
Omdat jarenlang expat-pilots gevlogen hebben met de cameldrivers ernaast. Nu zitten ze zelf aan het stuur.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:25 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN
Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Nee.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |