abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81468174
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je kent hem persoonlijk?
Hoe moet ik hem dan noemen?
pi_81468205
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:44 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Lul niet zo dom joh.
Dat gedoe begint nu ´n beetje irritant te worden. Al die mensen die doen alsof ze ´m persoonlijk kennen. Get a life, denk ik dan.
pi_81468245
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hoe moet ik hem dan noemen?
Daar gaat het niet zo zeer om.
pi_81468280
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar gaat het niet zo zeer om.
Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:01:41 #180
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81468651
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:49 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik gaf alleen een mogelijke reden waarom die mensen dat vliegtuig aan het volgen waren, die niet eens bleek te kloppen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81481488
nu.nl
quote:
'Slecht zicht hinderde piloot Afriqiyah'

Uitgegeven: 16 mei 2010 07:37
Laatst gewijzigd: 16 mei 2010 10:27

WASHINGTON/TRIPOLI - Slecht zicht veroorzaakt door mist en zand hinderde de piloot van het toestel van Afriqiyah Airways, dat woensdag vlak voor de landing crashte in Tripoli.

Dat berichtte de Amerikaanse nieuwszender CNN zondag op basis van bronnen rondom het onderzoek naar de crash.
Volgens de bronnen naderde de piloot het vliegveld en schakelde hij de automatische piloot uit om handmatig te gaan landen. Toen hij zich realiseerde dat hij in de problemen zat probeerde hij het toestel weer te laten stijgen en de automatische piloot weer in te schakelen om nog een keer te proberen te landen.

Hij was echter te laat en het vliegtuig kwam hard op de grond terecht, wat onder meer de toestand van de wrakstukken en de schade aan de staart verklaart, aldus de bronnen.
De crash kostte aan 103 mensen het leven, onder wie zeventig Nederlanders.
Het originele bericht van CNN hier.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81481514
En weer een vliegtuigcrash..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_81481546
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
En weer een vliegtuigcrash..
Nog steeds dezelfde hoor.
pi_81481590
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.

In een ander land bedoel ik
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
pi_81481591
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.
Ik denk dat ze deze bedoelt: Vliegtuig neergestort in Suriname
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_81481611
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Nog steeds dezelfde hoor.
Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
pi_81481716
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze doelt waarschijnlijk op Suriname gisteren
Dat was maar een crashje eigenlijk, maar ok.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:50:38 #188
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81484731
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:55 schreef BarrieButsers het volgende:
En weer een vliegtuigcrash..
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
pi_81484910
Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
pi_81484918
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:11:09 #191
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81485483
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:56 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Volgens mij is met de trein reizen het veiligst.
Okee, bus en trein zijn het veiligst per reis maar niet per kilometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics

In India zou ik trouwens niet de trein nemen.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:11:53 #192
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81485508
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zoals ik ik een paar dagen geleden al aangaf is het waarschijnlijk een CFIT.
Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
quote:
CFIT kan optreden als gevolg van vermoeidheid of desoriėntatie van de piloot. De botsing in kwestie vindt vaak plaats op verhoogd terrein zoals een heuvel of een berg. Ook van invloed is een gebrekkig zicht door wolken. CFIT treedt vooral op bij vliegtuigen die bezig zijn te dalen om op een nabijgelegen vliegveld te landen.

CFIT kan ook optreden door technische mankementen. Een bekend voorbeeld hiervan is een niet functionerend navigatiesysteem. Wat ook geregeld voorkomt is een klein technisch probleem dat niet van invloed is op het vermogen van het vliegtuig om te kunnen vliegen, maar de piloten wel zo afleidt dat ze niet doorhebben dat het vliegtuig te laag vliegt.
be nice or go away
pi_81485665
Juist
  zondag 16 mei 2010 @ 13:18:55 #194
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81485785
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dit dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Controlled_flight_into_terrain

Hmm, dan zou die melding dat er iets aan de hand was in het vliegtuig ook nog kunnen kloppen:
[..]
Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:50:01 #195
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81487001
Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:15:53 #196
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_81488119
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

Dan geef je dus de piloot en/of de navigatie en/of het weer de schuld. Is dat niet een voorbarige conclusie? Er kunnen nog wel 15 dingen mis zijn gegaan.
Nee, ik geef niemand de schuld, ik houd een slag om de arm, er staat heel duidelijk een als in mijn post, "als dit zo is dan zou er...." om precies te zijn. Daar mee zeg ik dus dat het een optie is. Klaarblijkelijk heb jij een andere mening en in plaats van om mee te doen in de discussie heb je kritiek, beetje jammer.
be nice or go away
  zondag 16 mei 2010 @ 14:25:00 #197
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_81488476
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:50 schreef OEM het volgende:
Mooie quote ergens gelezen: "This is what happens if you give a mercedes to a camel driver"

Pilot error wegens slechte training. Een piloot is z'n geld pas waard in dit soort omstandigheden. Hopen dat heel Afrika op de zwarte lijst gaat (alleen SAA schijnt een professioneel bedrijf te zijn). Het westen heeft dit soort praktijken al lang achter zich gelaten.
Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:58:43 #198
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_81489862
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:25 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Ja echt een goed idee, Afriqiyah heeft in 11 jaar tijd geen enkel probleem gehad.
Omdat jarenlang expat-pilots gevlogen hebben met de cameldrivers ernaast. Nu zitten ze zelf aan het stuur.

Overigens, die 11 jaar moet je wel een beetje relativeren, want ze vliegen maar met een handvol toestellen.
pi_81506483
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef HankSchrader het volgende:

[..]

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090225130410AAaWyPN

Ongeveer 1 crash per dag volgens de statistieken. En dan nog is het de veiligste manier van reizen.
Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
  zondag 16 mei 2010 @ 21:04:19 #200
302935 HankSchrader
Brother in LAW
pi_81506725
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Bij een auto-ongeluk heb je relatief gezien, natuurlijk afhankelijk van allerlei factoren, maar relatief gezien heb je een veel grotere kans om levend daaruit te komen dan een vliegtuigongeluk.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')