abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2010 @ 12:18:26 #126
862 Arcee
Look closer
pi_81453085
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef MissHobje het volgende:
Dat was nou net de aanleiding van het radio nieuws van 12.00
Ik doelde op jou.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81453194
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
PH-KBX
pi_81453213
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

PH-KBX
Ja Fokker 70.
pi_81453238
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:22 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja Fokker 70.
Ik zit even te kijken hoe je kan filteren op PH-kbx. Ik zie dit voor het eerst
pi_81453389
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
Hoe filter ik deze, ik krijg steeds gene vliegtuig te zien.
pi_81453487
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.

[ Bericht 44% gewijzigd door StephanL op 15-05-2010 12:41:43 ]
pi_81453782
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.
Staat ook niet in het lijstje meer.....

Ik kijk of ik die Cessna kan vinden.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:46:16 #133
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81453844
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.

Heb hem weer.
Ik zie hem, hoe kan ik nou die andere vinden.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81453877
Overzicht lokatie van regeringsvliegtuig enkele minuten geleden.



vliegt er bijna precies tussen in op flightradar24.
pi_81453951
Ik kan het ding nog steeds niet vinden. Ik kijk in het lijstje van "" planes "

Geen ph-kbx.

Wat doe ik fout?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:52:07 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81454003
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Overzicht lokatie van regeringsvliegtuig enkele minuten geleden.

[ afbeelding ]

vliegt er bijna precies tussen in op flightradar24.
Deze snap ik niet, die komt niet overeen met de mijne.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_81454055
Ik snap er geen hol van.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:56:57 #138
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_81454142
Nou, ik heb die andere 2 seconden gezien, nou ben ik hem weer kwijt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 15 mei 2010 @ 12:57:33 #139
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81454169
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 07:24 schreef aloa het volgende:

[..]


Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.

Op de foto's en uit verslagen is het volgende gebleken:
  • Geen impactkrater
  • Behalve de staart is het vliegtuig in kleine brokstukken uiteengespat en verspreid over een groot gebied
  • vliegtuig is volledig vernietigd wat sprake ging met een met grote kracht
  • Piloot was landing aan het inzetten, snelheid werd verminderd
  • Delen ver verwijderd van de romp, zoals staartstuk en motoren hangend aan de vleugels zijn nog wel enigzins herkenbaar intact
  • Van de romp (met een groot intern volume vol lucht) is helemaal vernietigd
  • De piloot heeft geen enkel probleem gemeld. Tot op het laatste moment waren de dingen normaal tussen de piloot en de verkeerstoren

    Toch wel raar dat de Libiërs zo snel concluderen dat er sprake is van een inschattingsfout door de piloot (die dood is en het niet meer kan navertellen) en door het neerstorten van het vliegtuig. Dit terwijl er geen impactkrater is te vinden. Ook vermeldt de piloot geen enkel probleem bij het aanvliegen van de landing of had hij hier geen tijd voor. Nou ja, die Libische onderzoekscommissie zal het wel beter weten.
  • "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
    pi_81454188
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Nou, ik heb die andere 2 seconden gezien, nou ben ik hem weer kwijt.
    Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.

    Wat doe ik fout?
    pi_81454235
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:

    [..]

    Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.

    Wat doe ik fout?
    Misschien je browser?

    Denk dat de Cessna moeilijk te vinden is. We kunnen kijken waar het regeringstoestel land, meer ook niet.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:03:13 #142
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81454333
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:59 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Misschien je browser?

    Denk dat de Cessna moeilijk te vinden is. We kunnen kijken waar het regeringstoestel land, meer ook niet.
    Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep. toen wist ik nog niet dat het dat was. Toen was ie alweer weg.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81454410
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 12:57 schreef SemperSenseo het volgende:

    [..]

    Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.
    Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:11:29 #144
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81454551
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
    [..]
    Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?
    Tenzij de ooggetuige het op film heeft hoeft het niet zo te zijn dat datgene wat hij denkt dat hij gezien heeft ook werkelijk gezien heeft.

    Stel dat er sprake was van een vleugel die net de grond raakte, dan kan ik me voorstellen dat dat alleen al een soort explosie geeft.

    Ooggetuigen zijn niet altijd even betrouwbaar, omdat de geest dat wat ze gezien hebben al snel aanpast in dat wat ze logischerwijs gezien zouden moeten hebben.

    Overigens, het verhaal van dat gezin in dat huisje (krot) in het verlengde van de landingsbaan geeft ook aan dat het vliegtuig het dak moet hebben geraakt, en zodra iets maar iets raakt met een flinke snelheid krijg je al snel het effect van een (kleine) explosie.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81454573
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

    [..]

    Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep. toen wist ik nog niet dat het dat was. Toen was ie alweer weg.
    Die lijn kwam vanaf Tripoli dus.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:13:44 #146
    298713 SemperSenseo
    Een geniale ramp
    pi_81454604
    quote:
    'Mogelijk explosie van bijna lege brandstoftank'
    woensdag 12 mei 2010 | 15:57

    DEN HAAG - Hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft, Jacco Hoekstra, noemt de crash in de Libische hoofdstad Tripoli waarbij 61 Nederlanders zijn omgekomen een ’heel vreemd ongeluk’. De omstandigheden waren volgens hem vrij ideaal: „Er werd gevlogen met een nieuw en heel goed toestel en de weersomstandigheden waren rustig.”


    foto: vk

    Als oorzaak denkt hij aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank. „Het was mijn eerste gedachte toen ik de beelden van het ongeluk zag. Dit is namelijk een keer eerder gebeurd bij een ongeluk met een Boeing 747 in Amerika.”

    Het isolatiemateriaal rond de elektrische bedrading was toen verweerd, legt hij uit, waardoor vonkjes in de buurt van de lege brandstoftanks konden komen. In het zojuist verongelukte toestel is van verwering waarschijnlijk geen sprake, daarvoor was het te nieuw. Wel kan het isolatiemateriaal zijn beschadigd.
    bron : ed.nl
    "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
    "A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:14:12 #147
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_81454619
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:12 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Die lijn kwam vanaf Tripoli dus.
    Hier kwam ie niet zo ver. En jij was natuurlijk al langer aan het kijken dus.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
    pi_81454648
    quote:
    Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:

    Overigens, het verhaal van dat gezin in dat huisje (krot) in het verlengde van de landingsbaan geeft ook aan dat het vliegtuig het dak moet hebben geraakt, en zodra iets maar iets raakt met een flinke snelheid krijg je al snel het effect van een (kleine) explosie.
    Welk verhaal was dat? Denk dat ik die net even gemist heb...
    I had a signature once. It was awful.
      zaterdag 15 mei 2010 @ 13:15:29 #149
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81454657
    Dit verhaal bedoel ik:
    quote:
    Nóg zeven wonderen in Tripoli
    Gepubliceerd: 15 mei 2010 09:18 | Gewijzigd: 15 mei 2010 11:55
    Door onze redacteur Leonie van Nierop


    Tripoli, 15 mei. Naast de Nederlandse jongen die het vliegtuigongeluk onverleefde, telt Tripoli nog zeven wonderen: leden van de familie Mohamed, die pal naast de plek van de ramp wonen.

    Het huis van Rhamadan el Said Mohamed is omsingeld door agenten. Op elk zandpaadje dat naar zijn bescheiden onderkomen leidt, staat een politieauto. Maar Mohamed straalt. Hij leeft nog. Net als zijn vrouw en vijf kinderen die in het huis lagen te slapen toen de Airbus van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways woensdagochtend het dak raakte.

    De ruiten sprongen, het dak stortte deels in, zijn elektriciteitspaal knakte en het terrein achter zijn huis werd bezaaid met versnipperde vliegtuigonderdelen en persoonlijke eigendommen van de ruim honderd slachtoffers. De brokstukken liggen tot aan Mohameds buitenmuren, van amper twee meter hoog.

    Tripoli telt, naast de jongen die de crash overleefde en ‘het wonder van Tripoli’ wordt genoemd, dus nog zeven wonderen: de familie Mohamed.

    Mohameds auto, die achter het huis geparkeerd stond, is niet meer teruggevonden. Die is meegezogen door de explosie en met het vliegtuig in brokken uiteengevallen, denkt Mohamed. De kleine moskee, naast het huis, bleef nagenoeg ongedeerd. Het staartstuk van het verongelukte toestel ligt op een steenworp afstand.

    Een geluk bij een ongeluk: zijn huis was toch al rijp voor de sloop, vertelt Mohamed. De autoriteiten hadden hem eerder bevolen het pand op korte termijn te verlaten, omdat het vliegveld meer ruimte nodig zou hebben. Ook de moskee wordt binnenkort met de grond gelijkgemaakt ten behoeve van de luchtvaart, weet Mohamed. Meer mag hij hier niet over zeggen van de agent die hem strak in de gaten houdt.

    Mohamed kan niet verklaren wat er is gebeurd, zegt hij. Hij denkt dat een vleugel van het toestel zijn platte dak raakte. Want zo klonk het. Of dat gebeurde voor- of nadat het toestel in honderdduizenden stukken uiteenbrak, weet hij niet. Hij hoorde slechts één luide knal. De rest is geschiedenis.

    Hemelsbreed twee kilometer verderop staat Khalid Salim Belead in een hemd zijn gazon te sproeien. Ook hij werd woensdag gewekt door een enorme knal. Drie minuten later was hij al ter plaatse, zegt hij. Waar hij werd weggestuurd door agenten.

    Bron: NRC
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_81454679
    PHKBX heb ik ook kunnen vinden, Cessna 650 niet
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')