Volgens mij liggen de resten ook niet in het verlengde van de baan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.
[ afbeelding ]
Vermoedelijke locatie op Google Maps
Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Da's toch knap dat je dat hebt weten te ontwijken.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind ik ook2 dagen geen tv gekeken en alleen maar gewerkt
(gister alleen dvd's gekeken). Speelt ook wel mee dat ik erge vliegangst heb dus dat mensen het waarschijnlijk bewust niet aan me verteld hebben
Ja heel merkwaardig en de positie lijkt heel erg op die van de TA crash.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.
[ afbeelding ]
Vermoedelijke locatie op Google Maps
Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
quote:"Vliegramp Tripoli door verkeerde inschatting piloot"
Het lijkt het er steeds meer op dat de crash in Tripoli is veroorzaakt door de piloot, die de positie tot de landingsbaan verkeerd inschatte. Dat zou af te leiden zijn uit analyses van piloten en luchtverkeersleiders
Toen de piloot dat op het laatste moment wilde corrigeren raakte een vleugel de grond en maakte het vliegtuig een koprol waarna het uiteenspatte.
Terwijl de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen niet uitsloot dat er terrorisme in het spel was bij de neergestorte Airbus in Tripoli, neigden de meeste luchtvaartdeskundigen gisteren nog in de richting van een technisch probleem. Het neergestorte, zeer moderne toestel was pas enkele maanden oud en had slechts 1.600 vlieguren en 420 starts en landingen op de teller staan. De Airbus A330 is een van de meest verkochte verkeerstoestellen ter wereld.
Nacht/dag
Maar volgens de Libische onderzoekscommissie is het dus een menselijke fout. "De piloot heeft geen enkel probleem gemeld. Tot op het laatste moment waren de dingen normaal tussen de piloot en de verkeerstoren", aldus hoofdonderzoeker Dhaou.
Volgens Rob Hoogvliet, vlieginstructeur en 747-piloot, heeft de landing kort voor zonsopgang mogelijk bijgedragen aan de crash. Hoewel het zicht goed was, werd geland na een zware nachtvlucht. "Door de opkomende zon en heiigheid kan de positie verkeerd ingeschat zijn en de snelheid van het toestel nog te hoog zijn geweest", aldus Hoogvliet in De Telegraaf. (mvl)
hln
Als hij al zo laag zit en dan in ene een correctie wil maken vanuit een schrikreactie, maak je in eerste instantie een bocht. Als je dan zo laag zit raakt die vleugel de grond wel. En dan is het afgelopen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 08:02 schreef Elvislives het volgende:
Maar waarom raakt een vleugel de grond? Ik bedoel, helt een toestel zo snel over als je iets te wild het stuur beweegt? Trouwens zou het toch wel een erg duidelijk spoor in de grond moeten geven als een vleugel met 500 km/u de grond raakt, nog vóór de plek van de ravage. Dan valt dat snel te bewijzen lijkt mij
Staat ook op Nederlandse site'squote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:03 schreef woid het volgende:
[..]
tja, zo'n verklaring is van een belgische nieuwssite te verwachten....
Het stilleggen van de campagne vind ik ook onzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.
De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.
De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Iedereen bij Ruben kan?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Ja, want het is dan ook de schuld van de Burgemeester van Weesp (2 doden) dat iederen bij Ruben kon komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iedereen bij Ruben kan?
Die jongen wordt nu beter beveiligd dan Wilders.
Ja natuurlijk, die houden ervan als er vliegtuigen naar beneden komen zeilen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.
De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.
De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Tja, het ongeluk is nu eenmaal in een Afrikaanse land gebeurd. Daar denken ze blijkbaar anders over zulke zaken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
Ik dacht nl ook al.. ojee nee toch.. nou dan zal het wel niet..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Lijkt me niet dat ze hem gaan vervoeren als die nog in levensgevaar is.quote:Ruben vertrokken uit Libië
RIJSWIJK - De 9-jarige Ruben uit Tilburg is op weg naar Nederland.
Om circa 11.15 uur vertrok vanuit de Libische hoofdstad Tripoli een toestel met het jongetje aan boord.
De oom en tante die sinds donderdag bij hem zijn, reizen mee.
Ook Rubens arts, de orthopedisch chirurg uit het El Khadraziekenhuis in Libië, vliegt - op eigen verzoek - mee, evenals een Libische anesthesist. De ouders van de jongen en zijn oudere broertje zijn omgekomen bij de vliegramp.
Ambulance
De jongen, de enige overlevende van de vliegramp, werd in een ambulance naar het vliegveld vervoerd en daar aan boord gebracht.
Het toestel is een Cessna 560 XL Citation XLS van de Libische overheid, een zogenoemde air ambulance, en is voorzien van zeer moderne medische apparatuur. Er was veel belangstelling voor het vertrekkende toestel, onder meer van medewerkers van het vliegveld.
Ook het Nederlandse regeringsvliegtuig zal rond deze tijd naar Nederland vertrekken.
Inderdaad. Met een hypermoderne cessna 560.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Meld het dan ook niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
Ik doelde op jou.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:17 schreef MissHobje het volgende:
Dat was nou net de aanleiding van het radio nieuws van 12.00
PH-KBXquote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
Hoe filter ik deze, ik krijg steeds gene vliegtuig te zien.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:16 schreef StephanL het volgende:
Regeringsvliegtuig heb ik gelokaliseerd op flightradar24.com. Nu de andere nog.
Staat ook niet in het lijstje meer.....quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.
Heb hem weer.
Ik zie hem, hoe kan ik nou die andere vinden.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:33 schreef StephanL het volgende:
Hij vloog net bij de laars van Italie, richting het noorden naar rome, maar nu is flightradar hem ook kwijt.
Heb hem weer.
Deze snap ik niet, die komt niet overeen met de mijne.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:47 schreef StephanL het volgende:
Overzicht lokatie van regeringsvliegtuig enkele minuten geleden.
[ afbeelding ]
vliegt er bijna precies tussen in op flightradar24.
Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.quote:
Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou, ik heb die andere 2 seconden gezien, nou ben ik hem weer kwijt.
Misschien je browser?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik krijg geen enkel vliegtuig te zien als ik een vliegtuig uit het lijstje "planes"filter.
Wat doe ik fout?
Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Misschien je browser?
Denk dat de Cessna moeilijk te vinden is. We kunnen kijken waar het regeringstoestel land, meer ook niet.
Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:57 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik vind het toch een vreemde conclusie dat het waarschijnlijk een inschattingsfout is geweest van de piloot.
Tenzij de ooggetuige het op film heeft hoeft het niet zo te zijn dat datgene wat hij denkt dat hij gezien heeft ook werkelijk gezien heeft.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:06 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Je vergeet nog 1 belangrijk punt: waarom heeft de ooggetuige een explosie gezien vóór het toestel de grond raakte?
Die lijn kwam vanaf Tripoli dus.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik dacht wat is dat voor een raar ding met die streep.toen wist ik nog niet dat het dat was.
Toen was ie alweer weg.
bron : ed.nlquote:'Mogelijk explosie van bijna lege brandstoftank'
woensdag 12 mei 2010 | 15:57
DEN HAAG - Hoogleraar lucht- en ruimtevaart van de TU Delft, Jacco Hoekstra, noemt de crash in de Libische hoofdstad Tripoli waarbij 61 Nederlanders zijn omgekomen een ’heel vreemd ongeluk’. De omstandigheden waren volgens hem vrij ideaal: „Er werd gevlogen met een nieuw en heel goed toestel en de weersomstandigheden waren rustig.”
foto: vk
Als oorzaak denkt hij aan een mogelijke ontploffing van een bijna lege brandstoftank. „Het was mijn eerste gedachte toen ik de beelden van het ongeluk zag. Dit is namelijk een keer eerder gebeurd bij een ongeluk met een Boeing 747 in Amerika.”
Het isolatiemateriaal rond de elektrische bedrading was toen verweerd, legt hij uit, waardoor vonkjes in de buurt van de lege brandstoftanks konden komen. In het zojuist verongelukte toestel is van verwering waarschijnlijk geen sprake, daarvoor was het te nieuw. Wel kan het isolatiemateriaal zijn beschadigd.
Hier kwam ie niet zo ver. En jij was natuurlijk al langer aan het kijken dus.quote:
Welk verhaal was dat? Denk dat ik die net even gemist heb...quote:Op zaterdag 15 mei 2010 13:11 schreef Leandra het volgende:
Overigens, het verhaal van dat gezin in dat huisje (krot) in het verlengde van de landingsbaan geeft ook aan dat het vliegtuig het dak moet hebben geraakt, en zodra iets maar iets raakt met een flinke snelheid krijg je al snel het effect van een (kleine) explosie.
quote:Nóg zeven wonderen in Tripoli
Gepubliceerd: 15 mei 2010 09:18 | Gewijzigd: 15 mei 2010 11:55
Door onze redacteur Leonie van Nierop
Tripoli, 15 mei. Naast de Nederlandse jongen die het vliegtuigongeluk onverleefde, telt Tripoli nog zeven wonderen: leden van de familie Mohamed, die pal naast de plek van de ramp wonen.
Het huis van Rhamadan el Said Mohamed is omsingeld door agenten. Op elk zandpaadje dat naar zijn bescheiden onderkomen leidt, staat een politieauto. Maar Mohamed straalt. Hij leeft nog. Net als zijn vrouw en vijf kinderen die in het huis lagen te slapen toen de Airbus van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways woensdagochtend het dak raakte.
De ruiten sprongen, het dak stortte deels in, zijn elektriciteitspaal knakte en het terrein achter zijn huis werd bezaaid met versnipperde vliegtuigonderdelen en persoonlijke eigendommen van de ruim honderd slachtoffers. De brokstukken liggen tot aan Mohameds buitenmuren, van amper twee meter hoog.
Tripoli telt, naast de jongen die de crash overleefde en ‘het wonder van Tripoli’ wordt genoemd, dus nog zeven wonderen: de familie Mohamed.
Mohameds auto, die achter het huis geparkeerd stond, is niet meer teruggevonden. Die is meegezogen door de explosie en met het vliegtuig in brokken uiteengevallen, denkt Mohamed. De kleine moskee, naast het huis, bleef nagenoeg ongedeerd. Het staartstuk van het verongelukte toestel ligt op een steenworp afstand.
Een geluk bij een ongeluk: zijn huis was toch al rijp voor de sloop, vertelt Mohamed. De autoriteiten hadden hem eerder bevolen het pand op korte termijn te verlaten, omdat het vliegveld meer ruimte nodig zou hebben. Ook de moskee wordt binnenkort met de grond gelijkgemaakt ten behoeve van de luchtvaart, weet Mohamed. Meer mag hij hier niet over zeggen van de agent die hem strak in de gaten houdt.
Mohamed kan niet verklaren wat er is gebeurd, zegt hij. Hij denkt dat een vleugel van het toestel zijn platte dak raakte. Want zo klonk het. Of dat gebeurde voor- of nadat het toestel in honderdduizenden stukken uiteenbrak, weet hij niet. Hij hoorde slechts één luide knal. De rest is geschiedenis.
Hemelsbreed twee kilometer verderop staat Khalid Salim Belead in een hemd zijn gazon te sproeien. Ook hij werd woensdag gewekt door een enorme knal. Drie minuten later was hij al ter plaatse, zegt hij. Waar hij werd weggestuurd door agenten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |