Volgens mij liggen de resten ook niet in het verlengde van de baan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.
[ afbeelding ]
Vermoedelijke locatie op Google Maps
Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
Vind ik ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:47 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Da's toch knap dat je dat hebt weten te ontwijken.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind ik ook2 dagen geen tv gekeken en alleen maar gewerkt
(gister alleen dvd's gekeken). Speelt ook wel mee dat ik erge vliegangst heb dus dat mensen het waarschijnlijk bewust niet aan me verteld hebben
Ja heel merkwaardig en de positie lijkt heel erg op die van de TA crash.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:07 schreef VancouverFan het volgende:
Duidelijke foto van de crashsite van de Volkskrant.
[ afbeelding ]
Vermoedelijke locatie op Google Maps
Vreemd genoeg staat de staart 180 graden gedraaid tov de vliegrichting.
quote:"Vliegramp Tripoli door verkeerde inschatting piloot"
Het lijkt het er steeds meer op dat de crash in Tripoli is veroorzaakt door de piloot, die de positie tot de landingsbaan verkeerd inschatte. Dat zou af te leiden zijn uit analyses van piloten en luchtverkeersleiders
Toen de piloot dat op het laatste moment wilde corrigeren raakte een vleugel de grond en maakte het vliegtuig een koprol waarna het uiteenspatte.
Terwijl de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen niet uitsloot dat er terrorisme in het spel was bij de neergestorte Airbus in Tripoli, neigden de meeste luchtvaartdeskundigen gisteren nog in de richting van een technisch probleem. Het neergestorte, zeer moderne toestel was pas enkele maanden oud en had slechts 1.600 vlieguren en 420 starts en landingen op de teller staan. De Airbus A330 is een van de meest verkochte verkeerstoestellen ter wereld.
Nacht/dag
Maar volgens de Libische onderzoekscommissie is het dus een menselijke fout. "De piloot heeft geen enkel probleem gemeld. Tot op het laatste moment waren de dingen normaal tussen de piloot en de verkeerstoren", aldus hoofdonderzoeker Dhaou.
Volgens Rob Hoogvliet, vlieginstructeur en 747-piloot, heeft de landing kort voor zonsopgang mogelijk bijgedragen aan de crash. Hoewel het zicht goed was, werd geland na een zware nachtvlucht. "Door de opkomende zon en heiigheid kan de positie verkeerd ingeschat zijn en de snelheid van het toestel nog te hoog zijn geweest", aldus Hoogvliet in De Telegraaf. (mvl)
hln
Als hij al zo laag zit en dan in ene een correctie wil maken vanuit een schrikreactie, maak je in eerste instantie een bocht. Als je dan zo laag zit raakt die vleugel de grond wel. En dan is het afgelopen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 08:02 schreef Elvislives het volgende:
Maar waarom raakt een vleugel de grond? Ik bedoel, helt een toestel zo snel over als je iets te wild het stuur beweegt? Trouwens zou het toch wel een erg duidelijk spoor in de grond moeten geven als een vleugel met 500 km/u de grond raakt, nog vóór de plek van de ravage. Dan valt dat snel te bewijzen lijkt mij
Staat ook op Nederlandse site'squote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:03 schreef woid het volgende:
[..]
tja, zo'n verklaring is van een belgische nieuwssite te verwachten....
Het stilleggen van de campagne vind ik ook onzin.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.
De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.
De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Iedereen bij Ruben kan?quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Ja, want het is dan ook de schuld van de Burgemeester van Weesp (2 doden) dat iederen bij Ruben kon komen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
Weet je wat ik echt sneu vind? Dat al die gemeentes openbaar moeten maken dat er bij hun iemand is overleden, en dat iedereen gewoon bij Ruben kan. Dat is gewoon niet normaal..
Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Iedereen bij Ruben kan?
Die jongen wordt nu beter beveiligd dan Wilders.
Ja natuurlijk, die houden ervan als er vliegtuigen naar beneden komen zeilen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Piratenpartij negeert campagnestop
DEN HAAG - De Piratenpartij is het niet eens met de afspraken tussen een aantal politieke partijen over een campagnestop vanwege de vliegramp in Libië. De partij wil zich niet laten dwingen tot „symboolpolitiek", aldus lijsttrekker Samir Allioui.
De meeste politieke partijen hebben samen besloten tot een campagnestop uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden van de ramp.
De Piratenpartij is het daar niet mee eens. „Massaal over elkaar heen vallen om te roepen dat je je campagne stillegt is óók een vorm van campagnevoeren.” Volgens Allioui zijn de 'gevestigde partijen' ondanks de campagnestop nog steeds in de media aanwezig. „Wij zijn echter een jonge beweging die nog voor dat soort aandacht moet knokken.” Zijn partij was niet betrokken bij het overleg over een campagnestop.
Tja, het ongeluk is nu eenmaal in een Afrikaanse land gebeurd. Daar denken ze blijkbaar anders over zulke zaken.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 11:59 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iedereen er gewoon bij kon, dat ie nu beveiligd is vind ik prima voor die knul. Net zoals de Telegraaf, krijgt hem zomaar aan de lijn.
quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
Ik dacht nl ook al.. ojee nee toch.. nou dan zal het wel niet..quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Lijkt me niet dat ze hem gaan vervoeren als die nog in levensgevaar is.quote:Ruben vertrokken uit Libië
RIJSWIJK - De 9-jarige Ruben uit Tilburg is op weg naar Nederland.
Om circa 11.15 uur vertrok vanuit de Libische hoofdstad Tripoli een toestel met het jongetje aan boord.
De oom en tante die sinds donderdag bij hem zijn, reizen mee.
Ook Rubens arts, de orthopedisch chirurg uit het El Khadraziekenhuis in Libië, vliegt - op eigen verzoek - mee, evenals een Libische anesthesist. De ouders van de jongen en zijn oudere broertje zijn omgekomen bij de vliegramp.
Ambulance
De jongen, de enige overlevende van de vliegramp, werd in een ambulance naar het vliegveld vervoerd en daar aan boord gebracht.
Het toestel is een Cessna 560 XL Citation XLS van de Libische overheid, een zogenoemde air ambulance, en is voorzien van zeer moderne medische apparatuur. Er was veel belangstelling voor het vertrekkende toestel, onder meer van medewerkers van het vliegveld.
Ook het Nederlandse regeringsvliegtuig zal rond deze tijd naar Nederland vertrekken.
Inderdaad. Met een hypermoderne cessna 560.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Laatste bericht was ik hoorde was dat hij onderweg is naar Nederland.
Meld het dan ook niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 12:09 schreef MissHobje het volgende:
Hoorde ik het goed dat ie overleden is? iets op radio nieuws net, maargoed kon het bericht niet helemaal volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |