Iemand meer info?quote:4 Doden bij schietpartij in wijk Boswinke Enschede.
quote:Vier doden bij familie- drama in Enschede
vrijdag 14 mei 2010 | 00:32 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 14 mei 2010 | 00:33
Tekstgrootte
ENSCHEDE - In een woning aan de Utrechtlaan in de Enschedese wijk Boswinkel zijn tegen middernacht vier mensen door waarschijnlijk een misdrijf om het leven gekomen. De politie spreekt van een familiedrama.
Volgens buurtbewoners zou het gaan om twee kinderen en hun vader en moeder.
Bij het ter perse gaan van deze krant kon de politie nog geen mededelingen doen over de toedracht van het drama. Ook niet over de manier waarop de slachtoffers om het leven zijn gekomen.
Tegen half een was de politie met vier auto's ter plaatse en was een onderzoeksteam van de technische recherche bezig de omgeving af te zetten.
Zou nu wel genoeg politie moeten staan, lijkt me.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:01 schreef Light het volgende:
Gezellig, da's ongeveer bij mij om de hoek. En ik heb niets gehoord of gezien.
Ga eens pics maken voor ons.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:01 schreef Light het volgende:
Gezellig, da's ongeveer bij mij om de hoek. En ik heb niets gehoord of gezien.
Het lijkt wel of mensen op het idee komen door krantenberichtenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:00 schreef DeParo het volgende:
Het wordt tegenwoordig een hype om je gezin uit te moorden.
R.I.P. in ieder geval.
quote:
Dat zijn we allemaal. Niets mis mee.quote:
ik vind het woord gezinsmoord er beter bij passenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het lijkt wel of mensen op het idee komen door krantenberichten
Ik zie het allemaal niet meer zitten in het leven, wat zal ik vanavond eens doen?
*leest in krant over het inmiddels welbekende fenomeen 'familiedrama'
Hey, dat kan ik ook! Die arme kinderen van mij zonder papa is ook niks, dus die neem ik maar mee in het graf en m'n vrouw overleeft het niet zonder kids, dus hoppa! Haal ik toch nog eens de krant.
(ik vind familiedrama echt een vreselijk jeukwoord, ben ik daar de enige in? Moordenaar, wat was daar mis mee? )
Nee, dat ben je niet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:
(ik vind familiedrama echt een vreselijk jeukwoord, ben ik daar de enige in? Moordenaar, wat was daar mis mee? )
Daar denkt algemeen NL anders over als je ziet hoe men denkt over de privacy van Rubenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zijn we allemaal. Niets mis mee.
Al die steekgevallen op scholen in China komt door de media die deze mensen zo op een idee brengt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie het allemaal niet meer zitten in het leven, wat zal ik vanavond eens doen?
Hey, dat kan ik ook! Die arme kinderen van mij zonder papa is ook niks, dus die neem ik maar mee in het graf en m'n vrouw overleeft het niet zonder kids, dus hoppa! Haal ik toch nog eens de krant.
Privacy van wie?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:09 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Daar denkt algemeen NL anders over als je ziet hoe men denkt over de privacy van Ruben
woon je er ook in de buurt?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:10 schreef Under_Score het volgende:
niks van meegekregen, ook geen politie gehoord ofzo. niet leuk en ook veel te dichtbij. gaat niet goed hier in de buurteerst de bovenbuurman die van 11 hoog naar beneden springt, nu dit.
"Algemeen Nederland"? Wie zijn dat allemaal?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:09 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Daar denkt algemeen NL anders over als je ziet hoe men denkt over de privacy van Ruben
ja, kan de utrechtlaan zo'n beetje zien vanuit mijn huis, ben er ook vaak genoeg door gefietst.quote:
enig idee wat er allemaal gebeurt?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:13 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ja, kan de utrechtlaan zo'n beetje zien vanuit mijn huis, ben er ook vaak genoeg door gefietst.
DAT DIT KAN IN ENSCHEDE!!!!!!1quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:13 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ja, kan de utrechtlaan zo'n beetje zien vanuit mijn huis, ben er ook vaak genoeg door gefietst.
Veel meer dan de technische recherche die onderzoek doet, zal er wel niet gaande zijn atm?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:14 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
enig idee wat er allemaal gebeurt?
veel mensen vinden dat hij met rust gelaten moet wordenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Algemeen Nederland"? Wie zijn dat allemaal?
"Hoe men denkt".... En dat?
En what about de privacy van Ruben?
Wieeeeeeeeeeehieeeeeeeeeeeeeeeee?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:16 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
veel mensen vinden dat hij met rust gelaten moet worden
geen idee, kan niks zien nu. en ik heb geen behoefte om ramptoerist te gaan spelen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:14 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
enig idee wat er allemaal gebeurt?
Wordt hij dat dan niet?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:16 schreef FlorentijnH het volgende:
[..]
veel mensen vinden dat hij met rust gelaten moet worden
ruben is dat kind dat als enige de vliegtuigcrash in tripoli heeft overleefdquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Wieeeeeeeeeeehieeeeeeeeeeeeeeeee?
ja ik vind het ook redelijk logisch, maar die mensen vinden dat hij eerst moet herstellen en dan het verlies van zijn ouders verwerken voordat hij door iedereen word geinterviewd en ik elke talkshow zit enzo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wordt hij dat dan niet?![]()
Als je de enige overlevende bent van een enorme vliegramp, dan is het logisch dat men meer wil weten. Lijkt me logisch.
Wat dat met "privacy" te maken heeft, weet ik niet.
quote:
Die vliegtuig crash van tripoli!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Algemeen Nederland"? Wie zijn dat allemaal?
"Hoe men denkt".... En dat?
En what about de privacy van Ruben?
Zou 'mooi' zijn als het waar is.quote:Volgens collega's ter plekke 2 kinderen in veiligheid gebracht. Familiedrama is vooralsnog te snel geconcludeerd door telefgraaf @MarjonKok
16 minutes ago via TweetDeck (1:08 dus)
Opmerkelijk genoeg waren dat de piepers van de brandweer in Hengelo, terwijl de hoofdpost van Enschede op een steenworp afstand ligt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:08 schreef Pino112 het volgende:
23.40u gingen de piepers vd brandweerlieden..
Dat betekent 2 doden ipv 4?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:24 schreef LosPollos het volgende:
Zou 'mooi' zijn als het waar is.
Zou je denken, maar ik wacht het wel af. Eigenlijk is dat Twitter ook te onbetrouwbaar.quote:
?quote:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:33 schreef TeenWolf het volgende:
?
Of met de vuurwerkramp, precies 10 jaar geleden...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Heeft het misschien te maken met de vliegtuigramp?
Verlies van familie oid?
Pa was boos op ma dat ze de Lancia niet kon fileparkeren.quote:
nou in ieder geval blij dat er geen kinderen zijn omgekomen, al zullen de kinderen die naar buiten zijn gerend er wel een trauma aan overhouden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:36 schreef hole1988 het volgende:
4 doden zijn allemaal volwassenen incl. schutter.
http://www.tctubantia.nl/(...)bij-schietpartij.ece
....je mag het niet zeggen!!!!!!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:36 schreef hole1988 het volgende:
Het gaat om vier volwassenen, mogelijk van buitenlandse komaf.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:36 schreef hole1988 het volgende:
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pa was boos op ma dat ze de Lancia niet kon fileparkeren.
gezien de wijk is de kans dat het wél nederlanders waren ontzettend kleinquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
....je mag het niet zeggen!!!!!!!!
Ik weet het maar ik zag die satelieten al hangen aan de balkons enne...ja hoor
sorry dat ik het type hier...
![]()
Gelukkig niet de kinderen!
je mag best wel zeggen dat het allochtonen/buitenlanders zijnquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:39 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
....je mag het niet zeggen!!!!!!!!
Ik weet het maar ik zag die satelieten al hangen aan de balkons enne...ja hoor
sorry dat ik het type hier...
![]()
Gelukkig niet de kinderen!
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Heeft het misschien te maken met de vliegtuigramp?
Verlies van familie oid?
Er is ook niets te zien. Ik heb een rondje gelopen, maar dat levert weinig spectaculairs op. Een afgezet stuk weg en even verderop agenten die een auto doorzochten en foto's maakten.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:17 schreef Under_Score het volgende:
[..]
geen idee, kan niks zien nu. en ik heb geen behoefte om ramptoerist te gaan spelen.
Die verklaring lijkt ook ieder kwartier te veranderen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:54 schreef Under_Score het volgende:
volgens tubantia zijn er toch kinderen omgekomen![]()
En steeds meer schietpartijen. Vuurwapenbezit lijkt ook toe te nemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ja inderdaad. maar in het begin was het speculatie, nu is de schouwarts ter plaatse dus lijkt me dit al iets betrouwbaarder.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:57 schreef Light het volgende:
[..]
Die verklaring lijkt ook ieder kwartier te veranderen.
Tja, als je echt niet weet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het was slechts een topje van de ijsberg voorbeeld.
Ja. Wat ritmisch gebonk en vrouwenbesnijdenis. Heerlijk.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat om vier volwassenen, mogelijk van buitenlandse komaf.
Steve McLaren, Brian Ruiz, Blaise 'N Kufo en Ali van Kebabhuis Ali.
Mediabiasing.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En steeds meer schietpartijen. Vuurwapenbezit lijkt ook toe te nemen.
Helaas wel. Van de zomer 5 weken naar Soedan. Lekker smikkelen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:59 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Tja, als je echt niet weet waar je het over hebt.
Geen flauw benul dus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helaas wel. Van de zomer 5 weken naar Soedan. Lekker smikkelen.
Helaas wel. Maar goed, ik ga maar es dromen van leukere dingen.quote:
Te lange winter ofsoow?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 02:25 schreef stevenmac26 het volgende:
Waren vast geen Twente fans.
Man man man wat is er toch met iedereen aan de hand tegewoordig
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat om vier volwassenen, mogelijk van buitenlandse komaf.
Steve McLaren, Brian Ruiz, Blaise 'N Kufo en Ali van Kebabhuis Ali.
Er zijn ook al zoveel familiedrama's gepleegd met mes of niet meer dan blote handen, waarmee ze het doen is verder niet echt relevant.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:58 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En steeds meer schietpartijen. Vuurwapenbezit lijkt ook toe te nemen.
Echt 'weloverwogen' drama's voorkom je er niet mee, maar het is wel zo dat het met een vuurwapen sneller en heftiger kan escaleren. Het is niet zo waarschijnlijk dat iemand na een woedeuitbarsting of dat iemand onder invloed met bijv. een mes 3 andere volwassenen doodt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Er zijn ook al zoveel familiedrama's gepleegd met mes of niet meer dan blote handen, waarmee ze het doen is verder niet echt relevant.
Aub zeg.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
"Dit verwacht je hier niet in Enschede", zegt een buurtbewoner die net thuiskomt van een verjaardag en hoort van de schietpartij.
Bizar allemaal zeg.. ik ken de wijk wel maar de straat niet. Toen ik het vanochtend op RTL zag dacht ik eerst dat het Bruggert wasquote:Op vrijdag 14 mei 2010 14:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Vier doden bij schietpartij door Rosanneke Jongbloed
ENSCHEDE - Bij een schietpartij in een woning in Enschede zijn donderdagavond vier mensen om het leven gekomen, onder wie een jongetje van negen jaar en de vermoedelijke dader.
quote:Slachtoffer doodsbang voor ex
De vrouw die donderdagavond samen met haar zoontje en haar zus is doodgeschoten aan de Utrechtlaan in Enschede, was doodsbang voor haar ex-vriend. Dat zegt een buurvrouw.
De vrouw had goed contact met het slachtoffer. Volgens haar had de ex-vriend een straatverbod en is hij vorige week opgepakt omdat hij dat zou hebben overtreden. Donderdagavond kwam de man naar de woning waarna volgens de buurvrouw ruzie ontstond. Ze hoorde het zoontje van de vrouw smeken om zijn moeder niks aan te doen.
Daarna zag ze politie de straat inrijden en hoorde ze minstens vijf schoten. De politie trof binnen de lichamen aan van de twee vrouwen, het kind en van de man. Twee andere vrouwen en twee kinderen waren naar buiten gevlucht. Zij zijn opgevangen. De buurt is geschokt door het schietincident. Bij de flat worden de eerste bossen bloemen neergelegd.
quote:
http://www.rtvoost.nl/tv/live.aspxquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:15 schreef ElectraPlectra het volgende:
Om 15:30 is er een persconferentie, live te volgen op TVOost.
Triest.quote:Schutter Enschede bedreigde ex
` De man (33) die gisteren in Enschede
drie mensen doodschoot en zelfmoord
pleegde,zat vorige week twee dagen
vast,omdat hij een van zijn latere
slachtoffers had bedreigd.Dat hebben
politie en justitie bekendgemaakt.
De slachtoffers waren de bewoonster,
haar zoon van 9 en haar zus.Ze kwamen
uit Brazilië en woonden sinds 2003 in
Nederland.Volgens de politie is de
dader,die ook dood in de woning lag,de
ex-vriend van de bewoonster.
Vorige week deed zij aangifte tegen hem
van bedreiging.Na twee dagen werd hij
vrijgelaten.Justitie onderzoekt nu of
het juist was om hem vrij te laten.
True, maar dat is verder een relatief klein vergrijp en lijkt me totaal los te staan van deze gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:23 schreef Under_Score het volgende:
de dader was eerder in aanraking geweest met justitie IVM een hennep plantage.
toch gaan drugs misdaden en gewelds misdaden vaak hand in hand, en ook typerend dat er een vuurwapen aan te pas komt. lijkt me dat je in het drugswereldje makkelijker aan een vuurwapen komt dan een ieder ander. dus ik denk dat de twee toch wel degelijk met elkaar te maken hebben al dan niet indirect. denk dat justitie die plantage toch wel in het achterhoofd had moeten houden na de bedreiging van de vrouw.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:37 schreef LosPollos het volgende:
[..]
True, maar dat is verder een relatief klein vergrijp en lijkt me totaal los te staan van deze gebeurtenissen.
Als je het echt over grootschalige drugshandel hebt, dan zou dat wel opgaan, maar hij stond verder helemaal niet als een crimineel te boek. In het verleden betrokken zijn geweest bij een hennep plantage (welke omvang?) zegt mij eigenlijk niet zoveel. Daarnaast kan iedere onbenul tegenwoordig aan een vuurwapen komen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:12 schreef Under_Score het volgende:
[..]
toch gaan drugs misdaden en gewelds misdaden vaak hand in hand, en ook typerend dat er een vuurwapen aan te pas komt. lijkt me dat je in het drugswereldje makkelijker aan een vuurwapen komt dan een ieder ander. dus ik denk dat de twee toch wel degelijk met elkaar te maken hebben al dan niet indirect. denk dat justitie die plantage toch wel in het achterhoofd had moeten houden na de bedreiging van de vrouw.
quote:Er is met beide betrokkenen gesproken en de inschatting was dat er geen bijzondere risico’s waren en dat het leven gewoon verder kon.
Toch veel geweld in die handel hoor, illegaal wapenbezit is ook normaal voor dat soort lui.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:37 schreef LosPollos het volgende:
[..]
True, maar dat is verder een relatief klein vergrijp en lijkt me totaal los te staan van deze gebeurtenissen.
Dat helpt immers niet, politie is nooit snel genoeg ter plaatse, plus als je naar buiten gaat moet je altijd achterom kijken...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Under_Score het volgende:
[..]![]()
![]()
zo zie je maar weer hoe ineffectief een straatverbod is
quote:'Schutter was elftalleider bij UDI'
Voetbalvereniging UDI Enschede heeft geschokt gereageerd op 't drama in Enschede, waarbij vier doden vielen afgelopen donderdag.
De man die volgens de politie, zijn ex-vriendin, haar 9-jarig zoontje en haar zus doodschoot en daarna zichzelf, was elftalleider bij UDI. In zijn elftal zat ook 't 9-jarig zoontje van zijn ex-vriendin. Volgens de club was het jongetje een uitzonderlijk voetbaltalent.
Bron: RTV Oostquote:Man had slachtoffer eerder bedreigd
De gemeente Enschede heeft nog geen contact kunnen krijgen met de Braziliaanse familie van de slachtoffers van het drama in Enschede. Ook is de vader van het 9-jarige jongetje, nog niet bereikt. Hij woont in Brazilië.
In een flat aan de Utrechtlaan zijn gisteravond een 35-jarige vrouw, haar 9-jarige zoontje en haar 18-jarige zus doodgeschoten. De dader, een 33-jarige man uit Enschede, schoot zichzelf daarna dood. De moeder van het jongetje, het 35-jarige slachtoffer, kwam in 2003 naar Nederland, samen met haar zoon. Zij heeft een tijdlang een relatie gehad met de dader.
Na het einde van de relatie ontstonden er problemen, die bij de politie bekend waren. Vorige week werd de man nog opgepakt, omdat hij de vrouw zou hebben bedreigd. Justitie vond het op dat moment niet nodig om extra stappen te nemen.
Hoe kan dat nou toch weer? Is dat ineens geen strafbaar feit meer, op een ander inrijden? Dat er na ruzie's en dreigementen onderling besloten wordt om de dader weer los te laten, oké, maar moedwillig op een ander inrijden? Als je dat half April doet dan mag het niet zo zijn dat je half Mei vrij bent.quote:De man heeft de vrouw meerdere keren met de dood bedreigd. Half april reed hij met een auto op de vrouw en het kind in.
je bent niet de enige ik sluit me aan bij jouw post. ik snap het ook niet dat je zelfmoord wil plegen moet je echt zelf weten maar je hele gezin uitmoorden voor je jezelf van het leven berooft is echt te ziek voor woorden.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik ook.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:07 schreef hole1988 het volgende:
[..]
ik vind het woord gezinsmoord er beter bij passen
Gelukkig maakte hij in deze kwestie geen onderdeel uit van het gezin.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je bent niet de enige ik sluit me aan bij jouw post. ik snap het ook niet dat je zelfmoord wil plegen moet je echt zelf weten maar je hele gezin uitmoorden voor je jezelf van het leven berooft is echt te ziek voor woorden.
[..]
ik ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |