abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81422012
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:23 schreef Under_Score het volgende:
de dader was eerder in aanraking geweest met justitie IVM een hennep plantage.
True, maar dat is verder een relatief klein vergrijp en lijkt me totaal los te staan van deze gebeurtenissen.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:12:43 #102
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_81423355
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:37 schreef LosPollos het volgende:

[..]

True, maar dat is verder een relatief klein vergrijp en lijkt me totaal los te staan van deze gebeurtenissen.

toch gaan drugs misdaden en gewelds misdaden vaak hand in hand, en ook typerend dat er een vuurwapen aan te pas komt. lijkt me dat je in het drugswereldje makkelijker aan een vuurwapen komt dan een ieder ander. dus ik denk dat de twee toch wel degelijk met elkaar te maken hebben al dan niet indirect. denk dat justitie die plantage toch wel in het achterhoofd had moeten houden na de bedreiging van de vrouw.
pi_81423635
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:12 schreef Under_Score het volgende:

[..]

toch gaan drugs misdaden en gewelds misdaden vaak hand in hand, en ook typerend dat er een vuurwapen aan te pas komt. lijkt me dat je in het drugswereldje makkelijker aan een vuurwapen komt dan een ieder ander. dus ik denk dat de twee toch wel degelijk met elkaar te maken hebben al dan niet indirect. denk dat justitie die plantage toch wel in het achterhoofd had moeten houden na de bedreiging van de vrouw.
Als je het echt over grootschalige drugshandel hebt, dan zou dat wel opgaan, maar hij stond verder helemaal niet als een crimineel te boek. In het verleden betrokken zijn geweest bij een hennep plantage (welke omvang?) zegt mij eigenlijk niet zoveel. Daarnaast kan iedere onbenul tegenwoordig aan een vuurwapen komen.

Wat mij dan meer bevreemdt is dat de buurvrouw van de slachtoffers wist te vertellen dat de moeder 'doodsbang' was voor de man en dat de politie vorige week nauwelijks enig gevaar leek te voorzien:
quote:
Er is met beide betrokkenen gesproken en de inschatting was dat er geen bijzondere risico’s waren en dat het leven gewoon verder kon.
pi_81423860
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:37 schreef LosPollos het volgende:

[..]

Toch veel geweld in die handel hoor, illegaal wapenbezit is ook normaal voor dat soort lui.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 19:46:32 #105
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81428996
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:10 schreef Under_Score het volgende:

[..]

zo zie je maar weer hoe ineffectief een straatverbod is
Dat helpt immers niet, politie is nooit snel genoeg ter plaatse, plus als je naar buiten gaat moet je altijd achterom kijken...
m.a.w je moet gewoon altijd enorm aardig blijven tegen zulke enge exen
Snollebolt
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:07:42 #106
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_81429974
quote:
'Schutter was elftalleider bij UDI'
Voetbalvereniging UDI Enschede heeft geschokt gereageerd op 't drama in Enschede, waarbij vier doden vielen afgelopen donderdag.

De man die volgens de politie, zijn ex-vriendin, haar 9-jarig zoontje en haar zus doodschoot en daarna zichzelf, was elftalleider bij UDI. In zijn elftal zat ook 't 9-jarig zoontje van zijn ex-vriendin. Volgens de club was het jongetje een uitzonderlijk voetbaltalent.
quote:
Man had slachtoffer eerder bedreigd
De gemeente Enschede heeft nog geen contact kunnen krijgen met de Braziliaanse familie van de slachtoffers van het drama in Enschede. Ook is de vader van het 9-jarige jongetje, nog niet bereikt. Hij woont in Brazilië.

In een flat aan de Utrechtlaan zijn gisteravond een 35-jarige vrouw, haar 9-jarige zoontje en haar 18-jarige zus doodgeschoten. De dader, een 33-jarige man uit Enschede, schoot zichzelf daarna dood. De moeder van het jongetje, het 35-jarige slachtoffer, kwam in 2003 naar Nederland, samen met haar zoon. Zij heeft een tijdlang een relatie gehad met de dader.

Na het einde van de relatie ontstonden er problemen, die bij de politie bekend waren. Vorige week werd de man nog opgepakt, omdat hij de vrouw zou hebben bedreigd. Justitie vond het op dat moment niet nodig om extra stappen te nemen.
Bron: RTV Oost
  vrijdag 14 mei 2010 @ 20:37:01 #107
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_81431493
Van nu.nl:
quote:
De man heeft de vrouw meerdere keren met de dood bedreigd. Half april reed hij met een auto op de vrouw en het kind in.
Hoe kan dat nou toch weer? Is dat ineens geen strafbaar feit meer, op een ander inrijden? Dat er na ruzie's en dreigementen onderling besloten wordt om de dader weer los te laten, oké, maar moedwillig op een ander inrijden? Als je dat half April doet dan mag het niet zo zijn dat je half Mei vrij bent.

Vrij dus, om een gezin te vermoorden. Helaas was de dader dat wel. Ik geef 's Neerlands recht de schuld.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_81540880
Ik ben er net achter gekomen dat ik aan het jongetje Savio nog les heb gegeven. Ik las het vanochtend in de krant Ik sta ook nog met hem op de foto, best wel bizar. Was altijd een leuk, vrolijk jongetje.
Noot noot.
pi_81542287
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het lijkt wel of mensen op het idee komen door krantenberichten

Ik zie het allemaal niet meer zitten in het leven, wat zal ik vanavond eens doen?
*leest in krant over het inmiddels welbekende fenomeen 'familiedrama'
Hey, dat kan ik ook! Die arme kinderen van mij zonder papa is ook niks, dus die neem ik maar mee in het graf en m'n vrouw overleeft het niet zonder kids, dus hoppa! Haal ik toch nog eens de krant.

(ik vind familiedrama echt een vreselijk jeukwoord, ben ik daar de enige in? Moordenaar, wat was daar mis mee? )
je bent niet de enige ik sluit me aan bij jouw post. ik snap het ook niet dat je zelfmoord wil plegen moet je echt zelf weten maar je hele gezin uitmoorden voor je jezelf van het leven berooft is echt te ziek voor woorden.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 01:07 schreef hole1988 het volgende:

[..]

ik vind het woord gezinsmoord er beter bij passen
ik ook.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81542350
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je bent niet de enige ik sluit me aan bij jouw post. ik snap het ook niet dat je zelfmoord wil plegen moet je echt zelf weten maar je hele gezin uitmoorden voor je jezelf van het leven berooft is echt te ziek voor woorden.
[..]

ik ook.
Gelukkig maakte hij in deze kwestie geen onderdeel uit van het gezin.
pi_81542565
Alweer zo'n situatie waarin de vrouw veel te laat inziet dat een stoere, spannende crimineel ook wel minpunten kan hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')