abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88420680
Naast het woord respect past het woord eerzaam. Je hebt een groot deel van jezelf gegeven voor de vrijheid van anderen. Meer kun je gewoon niet doen.
Ik heb ontzag voor je eerlijkheid, en doorbreken van de taboe die hier op rust. Great men can make great steps. Be proud.
  zondag 7 november 2010 @ 12:01:13 #152
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_88428149
Respect!

Ben vooral blij om te horen dat er toch wel positieve eindklank in zit!
Curiousity is a curse...
pi_88460417
Mijn respect.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_88529293
Indrukwekkend verhaal. Ik vraag me af, wat is het ingrijpendste wat je daar hebt meegemaakt?
pi_88575708
Ik heb ook een familie lid* dat in Bosnië en Servië heeft gediend, niet tijdens de val dan moet ik erbij zeggen. Maar dat vond ik altijd al fascinerende verhalen. Maar van dit verhaal word je toch stil.
een dikke respect ER!

iemand bekend met de ik geloof toen nog majoor Fraanje aka big bad/(fat) Tony?

[ Bericht 0% gewijzigd door laptoptas op 11-11-2010 10:33:30 ]
buzz buzz buzz
pi_88583152
Veterans Day is intended to honor and thank all military personnel who served in their armed forces in all wars, particularly living veterans..... GOD Bless You & your families

ErwinRommel - Clan & ALL other veterans - I salute you for serving your country - You have my deepest respect and honored "ALL " during VETERANS DAY 2010 - from an USArmy veteran .......

ER = tomorrow Nov.11 is Veterans Day - your story was very impressive with honor and much respect - after reading the story & deserving too - I felt to give you the best salute & compliments - how you came back in the real world is amazing - I know and understand your problems - PTSS = PTSD - post traumatic stress disorder --- been there / done that.
I came back from a tour = 1966 = and was spit by Hippies & others with the words = "Baby killers"- it hurts so much but with help from the family and friends = therapy & medications the world changed for the better. Again THANKS

http://www.girlossary.com(...)eterans-day-6822.gif
http://www.girlossary.com(...)eterans-day-6821.gif
pi_88611781
KEALOHA Thanks for your service.

What was your MOS and where were you stationed? Asking as I found out as a MAP officer that a lot of Nam vets are missing out on benefits they are entitled to. If you need help or have questions shoot me a PM.
pi_88624497
Sine_Pari - thanks for writing - My MOS 11B - 11C -74D - was stationed - Fort Knox- Fort Leonard Wood - Fort Bragg - Fort Dix(3x) - Germany= many places ---- Vietnam = 8months --- Persidio San Francisco / Oakland ... Im doing fine - have no problems - been doing that after I got out the service = appreciate your help - will remember ..
stationed = states side or civilian by now = smile
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:14:34 #159
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_88628058
KEALOHA,

I read your PM. Later today I will send you my reply. I must dash soon to my fine and beautiful girlfriend.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_88634555
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:13 schreef KEALOHA het volgende:
Sine_Pari - thanks for writing - My MOS 11B - 11C -74D - was stationed - Fort Knox- Fort Leonard Wood - Fort Bragg - Fort Dix(3x) - Germany= many places ---- Vietnam = 8months --- Persidio San Francisco / Oakland ... Im doing fine - have no problems - been doing that after I got out the service = appreciate your help - will remember ..
stationed = states side or civilian by now = smile
as a civilian a salute someone like you _O_ a real combat veteran. :Y
hopefully your health stood the test of time.

[ Bericht 8% gewijzigd door rubje op 12-11-2010 15:32:00 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88635857
- weg -

+genote.

[ Bericht 35% gewijzigd door Lotusss op 12-11-2010 15:04:38 ]
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88635970
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 15:00 schreef rubje het volgende:

-weg-
Reactie op edit.

[ Bericht 50% gewijzigd door Lotusss op 12-11-2010 15:05:04 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:24:56 #163
110987 ErwinRommel
pi_88669296
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:08 schreef Maverick_tfd het volgende:
Indrukwekkend verhaal. Ik vraag me af, wat is het ingrijpendste wat je daar hebt meegemaakt?
Het meest indrukwekkende wat ik aldaar heb meegemaakt was denk ik wel de machteloosheid.
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, omdat er in zo een korte tijd zoveel indrukwekkende dingen voorbij kwamen dat er niet te spreken valt over "het meest indrukwekkende".
pi_88686449
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het meest indrukwekkende wat ik aldaar heb meegemaakt was denk ik wel de machteloosheid.
Eigenlijk zeg ik het verkeerd, omdat er in zo een korte tijd zoveel indrukwekkende dingen voorbij kwamen dat er niet te spreken valt over "het meest indrukwekkende".
In mijn vorige huis woont een gepensioneerde marinier of commando (sorry als ik je beledig). Hij was in Bosnië geweest en vertelde me een verhaal dat hij naast zich een oud vrouwtje met een tas doodgeschoten zag worden. Hij zag waar het vuur vandaan kwam en wilde daar op af, maar werd tegengehouden door zijn commandant. Dat zou escaleren en dat was niet de bedoeling.
Macht uitoefenen is lekker, machteloos zijn bij onrecht is klote.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 14 november 2010 @ 09:46:15 #165
110987 ErwinRommel
pi_88692683
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In mijn vorige huis woont een gepensioneerde marinier of commando (sorry als ik je beledig). Hij was in Bosnië geweest en vertelde me een verhaal dat hij naast zich een oud vrouwtje met een tas doodgeschoten zag worden. Hij zag waar het vuur vandaan kwam en wilde daar op af, maar werd tegengehouden door zijn commandant. Dat zou escaleren en dat was niet de bedoeling.
Macht uitoefenen is lekker, machteloos zijn bij onrecht is klote.
Die machteloosheid dus. Je wilt wel iets doen, maar je mag het volgens de ROE niet.
pi_88955215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2010 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Als drager van het Draaginsigne Gewonden vertel ik hierbij graag exclusief aan jullie mijn verhaal.
Ik zat er al langer aan te denken, maar had er de moed niet voor. Ook speelde mee dat het voor enkelen koren op de molen is om even "lekker te trollen". Maar dat gaat mij er dit keer niet meer van weerhouden.
Wellicht zal jullie kijk op mij wat anders zijn na het lezen van dit verhaal. So let it be!!
Wees ervan overtuigd dat je niet de enige bent met een verhaal als dit. Steeds als ik een 'comming out' onder ogen krijg is het alsof ik mijn eigen verhaal terug lees.
Bij mij duurde het iets langer voordat ik richting hulpverlening ben gestuurd maar daarna is het allemaal erg snel gegaan. Totaal 4 maanden intern in het CMH en nog ruim een jaar poliklinisch bij Ferdy U.
Het was niet makkelijk, soms was het zelfs een onmogelijke klus, maar het is wel gelukt. Nu nog leren leven met het feit dat kerosine damp me weer terug kan zetten naar het voorjaar van 1981.
Het verjagen van vogels langs de banen op Schiphol (vuurpijlen) wil me nog wel eens hartkloppingen en een wilde blik opleveren. Zolang je beseft waar en wanneer je bent gaat het wel redelijk.
En de drank 'zelf medicatie' laten staan...

Mijn verhaal staat op http://www.xs4al.nl/~paost712 en werd geschreven in opdracht van de Ferdy 'De Grote Tovenaar ' Unck omdat het onder ogen zien van wat je hebt gedaan en waar het is gedaan niet alleen een erkenning van de feiten is maar ook zou helpen bij het verwerken.
Vrede: leidt tot naiviteit ten opzichte van de aard van oorlogsomstandigheden
pi_88960034
@paost712

Indrukwekkend/mooi verhaal. Als beroeps mochten wij ook vrijwillig kiezen voor uitzending. Ik had nog jonge kinderen dus ik heb het niet gedaan. Bij de Balkan, was het bij de eerste keer dat ze je vroegen ook nog vrijwillig, maar de tweede keer niet. Dienstplichtigen gingen allemaal op vrijwilligersbasis.
  zondag 21 november 2010 @ 09:57:16 #168
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88967139
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:59 schreef paost712 het volgende:

[..]

Wees ervan overtuigd dat je niet de enige bent met een verhaal als dit. Steeds als ik een 'comming out' onder ogen krijg is het alsof ik mijn eigen verhaal terug lees.
Bij mij duurde het iets langer voordat ik richting hulpverlening ben gestuurd maar daarna is het allemaal erg snel gegaan. Totaal 4 maanden intern in het CMH en nog ruim een jaar poliklinisch bij Ferdy U.
Het was niet makkelijk, soms was het zelfs een onmogelijke klus, maar het is wel gelukt. Nu nog leren leven met het feit dat kerosine damp me weer terug kan zetten naar het voorjaar van 1981.
Het verjagen van vogels langs de banen op Schiphol (vuurpijlen) wil me nog wel eens hartkloppingen en een wilde blik opleveren. Zolang je beseft waar en wanneer je bent gaat het wel redelijk.
En de drank 'zelf medicatie' laten staan...

Mijn verhaal staat op http://www.xs4al.nl/~paost712 en werd geschreven in opdracht van de Ferdy 'De Grote Tovenaar ' Unck omdat het onder ogen zien van wat je hebt gedaan en waar het is gedaan niet alleen een erkenning van de feiten is maar ook zou helpen bij het verwerken.
Jij hebt inderdaad een engeltje die op je gelet heeft... Die rpg door je tent :o
En die oom van je klinkt als een mafketel, je gaat toch geen commentaar leveren op iemand die net terug is uit een oorlogsgebied?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88973231
Allereerst wil ik even stellen dat het niet mijn bedoeling is dit topic 'te stelen', mijn post was bedoeld als hart onder de riem voor de starter. Hij heeft het specifiek over de reden om hulp te gaan zoeken, dat is in mijn geval te confronterend alhoewel er zeker punten van overeenkomst zijn.

quote:
En die oom van je klinkt als een mafketel, je gaat toch geen commentaar leveren op iemand die net terug is uit een oorlogsgebied?
Hij had een jaar of 3 in Ons Indië (nu Indonesië) gediend en de omstandigheden waren daar anders en in de ogen van veel oudere veteranen (Indonesië, Korea) hebben wij het maar makkelijk gehad.
Daarom worden de na-oorlogse veteranen vaak denigrerend vakantie veteranen genoemd.
Wat echter alom vergeten word is dat je door je blauwe helm geen partij mag zijn in een conflict dat het jouwe niet is en dat je daarom onder geen enkele voorwaarde aan gevechten zal deelnemen anders dan uit lijfsbehoud en dan nog uiterst terughoudend.
Waarom anders zou Dutchbatt III niet rechtstreeks onder vuur zijn genomen (afgezien van de keren dat een post dermate bestookt is dat die moest worden verlaten en de wereld zodoende blind gemaakt is voor hetgeen komen zou)
Toen topic starter de enclave heeft moeten verlaten zat ik te janken om de niet geleerde lessen uit het verleden.

Houd het verhaal van TS in gedachten bij de volgende 4 mei herdenking, veteranendag en iedere keer als je nederlandse militairen in een of ander geitenland in het nieuws zijn.
Oorlog is geen spelletje en al helemaal geen onderwerp dat zicht leent voor een avond goede televisie...
Vrede: leidt tot naiviteit ten opzichte van de aard van oorlogsomstandigheden
  zondag 21 november 2010 @ 14:35:26 #170
110987 ErwinRommel
pi_88974498
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 13:57 schreef paost712 het volgende:
Allereerst wil ik even stellen dat het niet mijn bedoeling is dit topic 'te stelen', mijn post was bedoeld als hart onder de riem voor de starter. Hij heeft het specifiek over de reden om hulp te gaan zoeken, dat is in mijn geval te confronterend alhoewel er zeker punten van overeenkomst zijn.

[..]

Hij had een jaar of 3 in Ons Indië (nu Indonesië) gediend en de omstandigheden waren daar anders en in de ogen van veel oudere veteranen (Indonesië, Korea) hebben wij het maar makkelijk gehad.
Daarom worden de na-oorlogse veteranen vaak denigrerend vakantie veteranen genoemd.
Wat echter alom vergeten word is dat je door je blauwe helm geen partij mag zijn in een conflict dat het jouwe niet is en dat je daarom onder geen enkele voorwaarde aan gevechten zal deelnemen anders dan uit lijfsbehoud en dan nog uiterst terughoudend.
Waarom anders zou Dutchbatt III niet rechtstreeks onder vuur zijn genomen (afgezien van de keren dat een post dermate bestookt is dat die moest worden verlaten en de wereld zodoende blind gemaakt is voor hetgeen komen zou)
Toen topic starter de enclave heeft moeten verlaten zat ik te janken om de niet geleerde lessen uit het verleden.

Houd het verhaal van TS in gedachten bij de volgende 4 mei herdenking, veteranendag en iedere keer als je nederlandse militairen in een of ander geitenland in het nieuws zijn.
Oorlog is geen spelletje en al helemaal geen onderwerp dat zicht leent voor een avond goede televisie...
Zie je PM.
En nee!! Je steelt mijn topic niet ;)
pi_88975104
Erwin, ik heb je verhaal eerder al gelezen, maar het verdient gewoon een reactie. Bedankt dat je dit wil delen.

quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 01:08 schreef Observer86 het volgende:
[..]

Ik ben benieuwd naar dit fragment:
[..]

Zou je wat beter kunnen uiteenzetten wat zich hier precies heeft afgespeeld. :)
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

Pas geleden is er met Veterans Day een documentaire van HBO geweest over PTSS.
Link naar de site: HBO - Wartorn: 1861-2010

Halve internet afgezocht naar een tvrip van de documentaire en uiteindelijk op Liveleak de documentaire gevonden, niet ideaal in losse stukken, maar beter dan niets.

Ik heb behalve wat preview fragmenten het nog niet gezien, maar wil het graag met je delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
  zondag 21 november 2010 @ 14:56:52 #172
110987 ErwinRommel
pi_88975203
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:53 schreef Jimmie het volgende:
Erwin, ik heb je verhaal eerder al gelezen, maar het verdient gewoon een reactie. Bedankt dat je dit wil delen.

[..]

Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

Dank voor je post.

Wat er zich precies afspeelde zal ik niet precies omschrijven. Maar laat ik het er op houden dat ik een verpleger naar z'n nek vloog nadat die een opmerking maakte. Dat was een gevoelige snaar bij mij waar we achteraf gezien mee vooruit konden mbt mijn behandeling.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 15:47:38 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88976948
geweldig topic geworden _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89072864
Indrukwekkend, mijn droom licht bij defensie (ook lmb) en dit doet me erg nadenken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:55:12 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_89075092
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:15 schreef mtchel112 het volgende:
Indrukwekkend, mijn droom licht bij defensie (ook lmb) en dit doet me erg nadenken.
Om het juist wel, of juist niet te doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_89079373
@Jimmie

Interessante documentaire was dat. De documentaire 'Crazy' gat over Nederlandse militairen, uitgezonden voor een VN missie, met PTSS

Ik heb het één maal meegmaakt met een soldaat die in Bosnië de route niet meer kon rijden, daar heb ik de hele route opnieuw mee gereden, terwijl ik er naast zat.
pi_89082878
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Om het juist wel, of juist niet te doen?
geen van beide, met trauma's moet ook mee rekening gehouden worden
pi_89659646
Schopje
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89660223
Respect voor je verhaal herr Rommel. Knap dat je dat zo post.
Mijn broertje is ook in vml. Joego geweest, als ambulancechauffeur, die is vreselijk veranderd door die ervaring.

[ Bericht 74% gewijzigd door Nemephis op 08-12-2010 02:45:42 ]
pi_90426370
heftig, ik ben ook uitgezonden geweest naar bosnie. Eufor 4.

Niks te beleven... kwam alleen terug met leukemie..

Lang leve defensie !
hai
  maandag 27 december 2010 @ 16:32:01 #181
110987 ErwinRommel
pi_90498733
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:26 schreef JANweethetbeter het volgende:
heftig, ik ben ook uitgezonden geweest naar bosnie. Eufor 4.

Niks te beleven... kwam alleen terug met leukemie..

Lang leve defensie !
Sterkte ermee. Lid van de BNMO?
pi_90556718
Dapper dat je dit geschreven hebt, woon je inmiddels alweer in Nederland? Begreep zoiets van het FOK CN forum dat je eventueel terug zou gaan...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90828081
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Sterkte ermee. Lid van de BNMO?
Nee, ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat die leukemie is Bosnie is onstaan ;)

Ik weet wel beter, ik was een gezonde jongeman, en ik kreeg pas symptomen IN Bosnie.
hai
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:19:15 #184
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_90835510
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:39 schreef JANweethetbeter het volgende:

[..]

Nee, ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat die leukemie is Bosnie is onstaan ;)

Ik weet wel beter, ik was een gezonde jongeman, en ik kreeg pas symptomen IN Bosnie.
Waaraan heb je die leukemie overgehouden dan? Ik kan me niet voorstellen dat je daar aan radioactieve straling bent blootgesteld ofwel..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:29:51 #185
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_90835868
Afvalverbranding?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_90844662
Sinds ik in Afghanistan zit heb ik veel meer respect gekregen voor veteranen, zeker diegene die hebben gevochten. Ik heb niks ergs meegemaakt(nog) maar ik moet toch zeggen dat ht risico dat je op elk moment van de dag een rpg op je kop kunt krijgen wel iets met je doet....
pi_90845169
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:11 schreef Bouke-p het volgende:
Sinds ik in Afghanistan zit heb ik veel meer respect gekregen voor veteranen, zeker diegene die hebben gevochten. Ik heb niks ergs meegemaakt(nog) maar ik moet toch zeggen dat ht risico dat je op elk moment van de dag een rpg op je kop kunt krijgen wel iets met je doet....
Wat is het verschil met veteranen die hebben gevochten? Ik zie geen verschil, bij de VN missies werden er beschietingen gedaan en kon je niet terugschieten, terwijl ze in Afghanistan wel terug mochten schieten. Bomb alley in Bosnië was zo'n plek waar menig VN militair het leven heeft gelaten.
pi_90845309
Ik bedoel daarmee dat ik op een relatief veilig kamp zit en niet naar buiten ga om te vechten. Ik vind t een groot verschil...
pi_90847035
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Waaraan heb je die leukemie overgehouden dan? Ik kan me niet voorstellen dat je daar aan radioactieve straling bent blootgesteld ofwel..?
:X

Maar dat is meer iets om te bespreken in een ander topic lijkt mij.
pi_90865382
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Er staat me wel bij dat ik ooit tankpantser of juist kogels uit verarmd uranium en Bosnië met elkaar in verband zag.
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:55:15 #191
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_90865714
Verarmd Uranium is ook erg smerig spul.. zwaar geweldig voor het gevecht, maar de bijwerkingen ervan zijn niet zo tof. :X
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_90865804
Verarmd uranium word enkel in de granaten gebruikt voor een betere doorslag. Zolang de granaat intact is is er weinig aan de hand. Echter nadat hij door de pantsering is doorgedrongen en een stofwolk word begint de elende.
pi_90914213
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Verarmd uranium word enkel in de granaten gebruikt voor een betere doorslag. Zolang de granaat intact is is er weinig aan de hand. Echter nadat hij door de pantsering is doorgedrongen en een stofwolk word begint de elende.
Voor zover ik geďnformeerd ben, is uranium een zelfontbrandende stof, net als fosfor en natrium. Dat wil zeggen dat het metaal bij contact met lucht vanzelf begint te branden. Om dat te voorkomen wordt een uranium kogel omhuld met beryllium.
Dat betekent, dat als een uranium kogel door een tankpantser gaat, de kogel vanzelf ontbrandt, tot een wolk van radioactief stof. Na een veldslag ligt het slagveld dan ook vol met radioactief en giftig stof. Dat betekent dat niet alleen de tankbemanning eraan gaat, maar ook alle anderen, incl. burgers, die in de buurt komen.
Verder wordt verarmd uranium ook gebruikt om pantsers van tanks te versterken.

Oh ja: ook als tegenwicht in de staart van een vliegtuig, want het is zwaarder dan lood. Ik denk daarbij aan de Bijlmerramp.

Tof spul hoor, dat uranium.
pi_90914472
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor zover ik geďnformeerd ben, is uranium een zelfontbrandende stof, net als fosfor en natrium. Dat wil zeggen dat het metaal bij contact met lucht vanzelf begint te branden. Om dat te voorkomen wordt een uranium kogel omhuld met beryllium.
Dat betekent, dat als een uranium kogel door een tankpantser gaat, de kogel vanzelf ontbrandt, tot een wolk van radioactief stof. Na een veldslag ligt het slagveld dan ook vol met radioactief en giftig stof. Dat betekent dat niet alleen de tankbemanning eraan gaat, maar ook alle anderen, incl. burgers, die in de buurt komen.
Verder wordt verarmd uranium ook gebruikt om pantsers van tanks te versterken.

Oh ja: ook als tegenwicht in de staart van een vliegtuig, want het is zwaarder dan lood. Ik denk daarbij aan de Bijlmerramp.

Tof spul hoor, dat uranium.
Ja en wat wil je nu zeggen, ik zei toch precies hetzelfde. :|W
pi_90916847
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:06 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja en wat wil je nu zeggen, ik zei toch precies hetzelfde. :|W
Wat meer technische details, dat is alles.

Hoe meer je weet, des te lastiger ben je voor de gek te houden.
pi_90927112
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat meer technische details, dat is alles.

Hoe meer je weet, des te lastiger ben je voor de gek te houden.
Bedankt, ik word namelijk dagelijks achter het licht gevoerd.
pi_90945135
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

We hebben ooit eens een fob betrokken op een locatie waar veel materiaal opgeslagen stond wat kapot geschoten was in de oorlog, heb daar 7 dagen in het veld gezeten dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Verder weten ze niet wat leukemie triggered. Maar ik zou echt niet de eerste zijn die met leukemie terug uit bosnie komt hoor :)
hai
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:50:34 #198
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_91276013
Ik lees dit nu pas, maar wat een baas ben jij eigenlijk! Het klinkt sowieso echt als een rare gewaarwording, je maten die stiekem aan hetzelfde psychische probleem lijden als jij. Top dat je er bovenop bent gekomen.

dat insigne heb je sowieso verdient in mijn ogen!
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_91295869
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:57 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Bedankt, ik word namelijk dagelijks achter het licht gevoerd.
:? Die uitdrukking ken ik niet.
pi_91300952
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

:? Die uitdrukking ken ik niet.
Ja merk nu net dat ik daar een Duitse uitdrukking naar het Nederlands vertaald heb (Hinters Licht geführt = Voor de gek gehouden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')