abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 december 2010 @ 16:32:01 #181
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_90498733
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 11:26 schreef JANweethetbeter het volgende:
heftig, ik ben ook uitgezonden geweest naar bosnie. Eufor 4.

Niks te beleven... kwam alleen terug met leukemie..

Lang leve defensie !
Sterkte ermee. Lid van de BNMO?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_90556718
Dapper dat je dit geschreven hebt, woon je inmiddels alweer in Nederland? Begreep zoiets van het FOK CN forum dat je eventueel terug zou gaan...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90828081
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Sterkte ermee. Lid van de BNMO?
Nee, ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat die leukemie is Bosnie is onstaan ;)

Ik weet wel beter, ik was een gezonde jongeman, en ik kreeg pas symptomen IN Bosnie.
hai
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:19:15 #184
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_90835510
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:39 schreef JANweethetbeter het volgende:

[..]

Nee, ik kan natuurlijk nooit bewijzen dat die leukemie is Bosnie is onstaan ;)

Ik weet wel beter, ik was een gezonde jongeman, en ik kreeg pas symptomen IN Bosnie.
Waaraan heb je die leukemie overgehouden dan? Ik kan me niet voorstellen dat je daar aan radioactieve straling bent blootgesteld ofwel..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:29:51 #185
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_90835868
Afvalverbranding?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_90844662
Sinds ik in Afghanistan zit heb ik veel meer respect gekregen voor veteranen, zeker diegene die hebben gevochten. Ik heb niks ergs meegemaakt(nog) maar ik moet toch zeggen dat ht risico dat je op elk moment van de dag een rpg op je kop kunt krijgen wel iets met je doet....
pi_90845169
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 18:11 schreef Bouke-p het volgende:
Sinds ik in Afghanistan zit heb ik veel meer respect gekregen voor veteranen, zeker diegene die hebben gevochten. Ik heb niks ergs meegemaakt(nog) maar ik moet toch zeggen dat ht risico dat je op elk moment van de dag een rpg op je kop kunt krijgen wel iets met je doet....
Wat is het verschil met veteranen die hebben gevochten? Ik zie geen verschil, bij de VN missies werden er beschietingen gedaan en kon je niet terugschieten, terwijl ze in Afghanistan wel terug mochten schieten. Bomb alley in Bosnië was zo'n plek waar menig VN militair het leven heeft gelaten.
pi_90845309
Ik bedoel daarmee dat ik op een relatief veilig kamp zit en niet naar buiten ga om te vechten. Ik vind t een groot verschil...
pi_90847035
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Waaraan heb je die leukemie overgehouden dan? Ik kan me niet voorstellen dat je daar aan radioactieve straling bent blootgesteld ofwel..?
:X

Maar dat is meer iets om te bespreken in een ander topic lijkt mij.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_90865382
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Er staat me wel bij dat ik ooit tankpantser of juist kogels uit verarmd uranium en Bosnië met elkaar in verband zag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:55:15 #191
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_90865714
Verarmd Uranium is ook erg smerig spul.. zwaar geweldig voor het gevecht, maar de bijwerkingen ervan zijn niet zo tof. :X
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_90865804
Verarmd uranium word enkel in de granaten gebruikt voor een betere doorslag. Zolang de granaat intact is is er weinig aan de hand. Echter nadat hij door de pantsering is doorgedrongen en een stofwolk word begint de elende.
pi_90914213
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Verarmd uranium word enkel in de granaten gebruikt voor een betere doorslag. Zolang de granaat intact is is er weinig aan de hand. Echter nadat hij door de pantsering is doorgedrongen en een stofwolk word begint de elende.
Voor zover ik geïnformeerd ben, is uranium een zelfontbrandende stof, net als fosfor en natrium. Dat wil zeggen dat het metaal bij contact met lucht vanzelf begint te branden. Om dat te voorkomen wordt een uranium kogel omhuld met beryllium.
Dat betekent, dat als een uranium kogel door een tankpantser gaat, de kogel vanzelf ontbrandt, tot een wolk van radioactief stof. Na een veldslag ligt het slagveld dan ook vol met radioactief en giftig stof. Dat betekent dat niet alleen de tankbemanning eraan gaat, maar ook alle anderen, incl. burgers, die in de buurt komen.
Verder wordt verarmd uranium ook gebruikt om pantsers van tanks te versterken.

Oh ja: ook als tegenwicht in de staart van een vliegtuig, want het is zwaarder dan lood. Ik denk daarbij aan de Bijlmerramp.

Tof spul hoor, dat uranium.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90914472
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voor zover ik geïnformeerd ben, is uranium een zelfontbrandende stof, net als fosfor en natrium. Dat wil zeggen dat het metaal bij contact met lucht vanzelf begint te branden. Om dat te voorkomen wordt een uranium kogel omhuld met beryllium.
Dat betekent, dat als een uranium kogel door een tankpantser gaat, de kogel vanzelf ontbrandt, tot een wolk van radioactief stof. Na een veldslag ligt het slagveld dan ook vol met radioactief en giftig stof. Dat betekent dat niet alleen de tankbemanning eraan gaat, maar ook alle anderen, incl. burgers, die in de buurt komen.
Verder wordt verarmd uranium ook gebruikt om pantsers van tanks te versterken.

Oh ja: ook als tegenwicht in de staart van een vliegtuig, want het is zwaarder dan lood. Ik denk daarbij aan de Bijlmerramp.

Tof spul hoor, dat uranium.
Ja en wat wil je nu zeggen, ik zei toch precies hetzelfde. :|W
pi_90916847
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:06 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja en wat wil je nu zeggen, ik zei toch precies hetzelfde. :|W
Wat meer technische details, dat is alles.

Hoe meer je weet, des te lastiger ben je voor de gek te houden.
pi_90927112
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat meer technische details, dat is alles.

Hoe meer je weet, des te lastiger ben je voor de gek te houden.
Bedankt, ik word namelijk dagelijks achter het licht gevoerd.
pi_90945135
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:19 schreef fathank het volgende:

[..]

We hebben ooit eens een fob betrokken op een locatie waar veel materiaal opgeslagen stond wat kapot geschoten was in de oorlog, heb daar 7 dagen in het veld gezeten dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Verder weten ze niet wat leukemie triggered. Maar ik zou echt niet de eerste zijn die met leukemie terug uit bosnie komt hoor :)
hai
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:50:34 #198
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_91276013
Ik lees dit nu pas, maar wat een baas ben jij eigenlijk! Het klinkt sowieso echt als een rare gewaarwording, je maten die stiekem aan hetzelfde psychische probleem lijden als jij. Top dat je er bovenop bent gekomen.

dat insigne heb je sowieso verdient in mijn ogen!
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_91295869
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:57 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Bedankt, ik word namelijk dagelijks achter het licht gevoerd.
:? Die uitdrukking ken ik niet.
pi_91300952
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

:? Die uitdrukking ken ik niet.
Ja merk nu net dat ik daar een Duitse uitdrukking naar het Nederlands vertaald heb (Hinters Licht geführt = Voor de gek gehouden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')