abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 april 2013 @ 12:10:01 #76
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125435521
Via een topic ben ik hier terecht gekomen en ik heb echt respect voor jouw indrukwekkende verhaal, ER. Hoop dat het nu nog steeds goed met je gaat.

Ik was nog wel benieuwd naar je mening op een post in het vorige topic, waar je uiteindelijk niet op was ingegaan:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2010 21:10 schreef DeParo het volgende:
Dat is dan eigenlijk wel een vraag, hoe kijk jij aan tegen films, series, en pers die iets romantisch van oorlogen proberen te maken, en ik benadruk zeker het nobele en belangrijke vak, want bv onze soldaten, ze doen goed werk wat niemand anders kan en wil doen. Maar ben je niet bang dat mensen, en vooral jongeren, niet het volledige beeld meekrijgen van wat een oorlog echt met je kan doen hier?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2010 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik kom daar morgen op terug. Ik heb die ervaring mbt jongeren, en weet waarover ik praat.
Maar nu even niet. Mijn werk roept me weer. Maar ik kom erop terug.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:27:31 #77
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_125436147
quote:
14s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:10 schreef Gary_Oak het volgende:
Via een topic ben ik hier terecht gekomen en ik heb echt respect voor jouw indrukwekkende verhaal, ER. Hoop dat het nu nog steeds goed met je gaat.

Ik was nog wel benieuwd naar je mening op een post in het vorige topic, waar je uiteindelijk niet op was ingegaan:

[..]

[..]

Films zijn altijd geromantiseerd.
De "held" is de overwinnaar. Einde verhaal.
Laat ik eens een goede filmtip geven: In Country, gaat over een groep Vietnam veteranen.
Zoek maar eens op.

Je tekend voor een contract bij Defensie, je weet niet of je op missie gaat. Ga je? Dan ga je.
De een komt er beter uit dan de ander, afhankelijk van wat je meemaakt.
Dat je dood kunt gaan, en je familie daarmee pijn doet, dat besef je dan niet. Je tekend.
Oorlog is door de meeste filmmakers altijd al geromantiseerd, maar er is niks romantisch aan, behalve dan de onderlinge kameraadschap, dat is het enige wat telt, en een beetje het contact met het thuisfront die niet weet wat er nu werkelijk aan de gang is.

Laat ik het zo stellen, de onzekerheid voor het thuisfront is groter dan voor de militair ter plekke zelf.
Een oorlog, in vol ornaat, doet gekke dingen met mensen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 18 april 2013 @ 17:55:04 #78
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_125447877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 12:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Films zijn altijd geromantiseerd.
De "held" is de overwinnaar. Einde verhaal.
Laat ik eens een goede filmtip geven: In Country, gaat over een groep Vietnam veteranen.
Zoek maar eens op.

Je tekend voor een contract bij Defensie, je weet niet of je op missie gaat. Ga je? Dan ga je.
De een komt er beter uit dan de ander, afhankelijk van wat je meemaakt.
Dat je dood kunt gaan, en je familie daarmee pijn doet, dat besef je dan niet. Je tekend.
Oorlog is door de meeste filmmakers altijd al geromantiseerd, maar er is niks romantisch aan, behalve dan de onderlinge kameraadschap, dat is het enige wat telt, en een beetje het contact met het thuisfront die niet weet wat er nu werkelijk aan de gang is.

Laat ik het zo stellen, de onzekerheid voor het thuisfront is groter dan voor de militair ter plekke zelf.
Een oorlog, in vol ornaat, doet gekke dingen met mensen.
Bedankt voor je mening. :) Ik weet even niet wat ik erop moet zeggen, maar misschien komt dat nog wel een keer. :)
  † In Memoriam † zaterdag 7 september 2013 @ 02:15:12 #79
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_130908547
Laatste kikje :'(

Dit topic was echt een van de topics in DEF die mij 'aan het hart' lag. Gewoon een verhaal van een milititair die vertelde wat hij heeft meegemaakt en hoe hij het beleeft heeft, en hoe hij gewoon in de sjit kwam.

ErwinRommel heeft besloten een virtueel einde aan zijn leven te maken om verder door te kunnen gaan met zijn echte leven.

Ik betreur het virtuele einde van ER, en hoop hem nog steeds als vriend in het echte leven te mogen ondersteunen.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_131424770
Wat een aansprekend verhaal. Maar begrijp ik nou goed dat het hoofdonderwerp zelf niet meer op FOK verblijft.
  zondag 22 september 2013 @ 04:23:23 #81
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_131433534
Is Erwin weg??
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 22 september 2013 @ 07:51:07 #82
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_131433854
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 04:23 schreef Rave_NL het volgende:
Is Erwin weg??
Nee, wel ff tijdelijk weggeweest ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:45:38 #83
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_132095590
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, wel ff tijdelijk weggeweest ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 07:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, wel ff tijdelijk weggeweest ;)
Ik heb je verhaal gelezen en heb diep respect voor wat je hebt meegemaakt, en hoe je er mee om bent gegaan. Toentertijd de terugkomst van de vader van een vriend meegemaakt. Je zag dat hij inderdaad getekend was voor het leven.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:21:54 #84
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146066800
schop
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:37:09 #85
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_146067322
Nu schop ik een topic waar al meer dan een jaar niet in is gepost natuurlijk niet zonder reden omhoog.

Inmiddels wel toe aan een kleine update.

Het proces loopt nog steeds. De behandeling voor ptss in een deeltijd veteranengroep (2 keer per week dagbehandeling in een psycho-trauma centrum) werkt voor mij redelijk goed.
Het gevecht tegen de ptss heb ik gestaakt, want dat win je niet. De andere insteek is nu: ermee om leren gaan. Dus opnieuw leren omgaan met emoties. Dat is verrekte moeilijk als je die 20 jaar lang hebt weggestopt.

De toekomst denk ik nu niet al te veel over na. Het UWV laat me ook met rust om mij de tijd te gunnen voor mijn therapie. Netjes van ze.

Van Defensie zelf uit krijg ik ook veel hulp. Kortom, genezen zal ik niet, maar leren omgaan met ptss is waar het om draait.
Zo ben ik mij ervan bewust dat ik dingen niet meer kan. Dat is vaak nog wel frustrerend. Die jonge "god", die wilde hond, heeft nu beperkingen.

Vragen? Just ask. Misschien beantwoord ik ze wel :P

PS: kan een modje de TT ff aanpassen? Mag zijn: Vulneratus nec Victus, leven met PTSS
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 oktober 2014 @ 12:11:19 #86
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_146068539
Aangepast.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_146093113
Wat zijn dan die dingen die de jonge hond wel kon en jij niet? Of is dat gewoon leeftijd? Want een avond echt flink doorzakken doe ik ook niet (vaak) meer, al was het maar vanwege de kinderen :D
pi_146095051
Erg veel respect van een burger. Jammer dat mensen nooit inzien wat een soldaat zoal doorheen gaat :C. Zoveel zelfmoorden....

Toch wel blij dat Defensie er iets aan deed , ik had nl. anders verwacht :/

Bedankt en trots dat je dit gepost hebt Edwin!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')