Zelfde vraag. Dat was eht enige dat Mcdonald's ooit goed heeft gedaan. Niet die al jaren onveranderde Euroknallersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:13 schreef MeneerKaktus het volgende:
wanneer komen er weer eens Chili Chicken Burgers?
Voorlopig nog niet..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:13 schreef MeneerKaktus het volgende:
wanneer komen er weer eens Chili Chicken Burgers?
En hoezo is het dan "Optimized"?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:14 schreef Yannick567 het volgende:
Optmized Beef is iets voor personeel..We krijgen een nieuw soort vlees.
1tje die wel smaakt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:14 schreef Yannick567 het volgende:
Optmized Beef is iets voor personeel..We krijgen een nieuw soort vlees.
Het is beter gemaakt, dus geoptimaliseerd...quote:
Smaak? McDonalds en goede smaak gaan niet samen..quote:
En geef ons een hint wie die directe collega isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef gamefreek het volgende:
Waarom zie ik nu pas dat er een medewerkerstopic voor de McDonalds is op Fok! en dat er ook nog eens een (directe) collega in actief is
even in de gaten houden.
Dat dusquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Studiotje het volgende:
[..]
En geef ons een hint wie die directe collega is
Totaal mee eensquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:21 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
Die cheesburgers mogen echt omlaag qua prijs, teringgg
Best kansloos, wanneer wordt het ingevoerd?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:21 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat dus
En McDonald's heeft het Optimized Beef genoemd. Is iets uit Amerika geloof ik
Het vlees is erdoor sappiger en de temperatuur blijft langer hoog. Als je wel een's zo'n stuk vlees hebt gezien heb je misschien ook gezien dat er 'gaatjes' inzitten, in dat nieuwe vlees zitten minder gaatjes
Stapsgewijs per franchise/regio/provincie ofzo. weet ik veelquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:22 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Totaal mee eens
[..]
Best kansloos, wanneer wordt het ingevoerd?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
De burgers enz zijn lekker
MAar de frietjes...
Meestal zijn ze geen eens goed genoeg gefrituurd
Miste je ons alquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Battlefan het volgende:
Oh hier waren jullieMaar tussen 27 mei en 16 juni komt dat vlees
![]()
Maar over die broodtimers, niemand gebruikte dat ooit bij ons, dus heb ik het op de grill ingesteld en nu gebruikt iedereen het
Die frietjes van Macdonald's zitten vol kanker en vet. En dan heb je nog eens die duivenvoerzakjes in het Happy Mealquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Vaatwasafwasmiddel het volgende:
De burgers enz zijn lekker
MAar de frietjes...
Meestal zijn ze geen eens goed genoeg gefrituurd
Die frietjes niet goed gefrituurd? Dat zal wel niet hoor. Of de temperatuur van de pan is niet goedquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Battlefan het volgende:
Oh hier waren jullieMaar tussen 27 mei en 16 juni komt dat vlees
![]()
Maar over die broodtimers, niemand gebruikte dat ooit bij ons, dus heb ik het op de grill ingesteld en nu gebruikt iedereen het
Dit dus ongeveer,, maar de hamburgers en cheesburgersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:26 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Die frietjes van Macdonald's zitten vol kanker en vet. En dan heb je nog eens die duivenvoerzakjes in het Happy Meal
Begint met een M en eindigt op uiterij.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:18 schreef Studiotje het volgende:
[..]
En geef ons een hint wie die directe collega is
Die piepjes staan bij ons altijd aan, ook bij de standby piep bij de nieuwste grill die we hebben, die is irritant, maar ik laat hem lekker aan staanquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:27 schreef Yannick567 het volgende:
Onze grills zijn pasgeleden alle drie gecertificeerd. Heeft die monteur al die piepjes weer aangezet. Iedereen zegt dat het net een Jaws-movie lijkt, als de baktijd bijna is afgelopen gaat hij aftellen
Soms zit dat soort er nog wel eens tussen hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:31 schreef Sigmund666 het volgende:
Ik mis sowieso bij het Happy Meal die vouwdozen. Geniaal was dat. Als 4-jarige op de doos kijken hoe je hem moest vouwen en er dan een kasteel uitkreeg ofzo (ergens eind jaren '80/begin jaren'90 toen McD nog een contract met Disney had)
GELUKKIG!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:31 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Begint met een M en eindigt op uiterij.
Nu ben ik toch wel benieuwd wie dat is
Broabantquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:31 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Begint met een M en eindigt op uiterij.
Nu ben ik toch wel benieuwd wie dat is
Bang voor je collega'squote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:32 schreef Studiotje het volgende:
[..]
GELUKKIG!Was al bang dat je bij mij zat
![]()
Hehe, ik ookquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:32 schreef Studiotje het volgende:
GELUKKIG!Was al bang dat je bij mij zat
![]()
Nee hoorquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Bang voor je collega's![]()
Hoorde vandaag trouwens dat dit jaar serious request op de Markt in Eindhoven staat....recht voor de deur dus.
Moet echt snel zorgen dat ik wat anders vindt, geen zin in een week lang Koninginnedag taferelen
Ik niet, zit er aan te denken om morgen even langs te wippenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:36 schreef Yannick567 het volgende:
Hebben we trouwens al een SaladShaker genuttigd?
Tering ey. Dat is wel cashen in die weekquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Hoorde vandaag trouwens dat dit jaar serious request op de Markt in Eindhoven staat....recht voor de deur dus.
Moet echt snel zorgen dat ik wat anders vind, geen zin in een week lang Koninginnedag taferelen
Hehe, dan loopt het goed, bij ons was het niet eens voor de deur en het was al druk, ook veel 3FM crew die zelf wel mocht eten en steeds kwam halenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Moet echt snel zorgen dat ik wat anders vind, geen zin in een week lang Koninginnedag taferelen
Dan hoop ik maar dat ze het goed doen voorbereiden, we zitten nu al regelmatig zonder voorraad (afgelopen weekend geen Sensation en Honing wraps gehad omdat de saus op was, tomaten die op zijn etc) en om nou constant de koeling van het andere restaurant leeg te halen is ook geen optie. En een paar extra handen zullen dan ook wel nodig zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:40 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Hehe, dan loopt het goed, bij ons was het niet eens voor de deur en het was al druk, ook veel 3FM crew die zelf wel mocht eten en steeds kwam halen
Dat is altijd wel jammer ja. Als het in zo'n 'uithoek' ligt. Maargoed, als er een mac in de buurt is daarzo dan is dat zoiezo wel cashen denk ikquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:41 schreef Studiotje het volgende:
Jammer dat het glazen huis niet in Amersfoort is![]()
Eindhoven vind ik weer is een reden om niet 'langs' te gaan
Bij ons is gewoon een tijdje verkeerd besteld geworden. Zo zaten we met 2 dozen melkcupjes in het magazijn en toen kwamen er de dag erop nog een keer 2 dozen binnen. Grilled Chicken hebben we nu ook iets van 4 dozen staan terwijl we die met geluk 1 of 2 stuks per dag slijten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:45 schreef Battlefan het volgende:
Mogen jullie onze bestelmanager wel lenen, die is wel goed in veel te veel bestellenBehalve brood hebben we sinds koninginnedag geen vries besteld
![]()
Rond Koninginnedag gaat toch alles binnen 1 dag op (eerst Koninginnenacht, dag en dan 1 mei dag van de arbeid) dus Fifo doet er dan niet toequote:Op woensdag 12 mei 2010 00:02 schreef Battlefan het volgende:
2 dozen melkcupjes? Wij hebben er nog 6En met koninginnedag hadden we minstens 50 dozen frietsaus
Fifo zetten is een nachtmerrie, vooral vlak na koninginnedag
![]()
Van de demer jatten is altijd leuk, worden ze altijd chaggy van. Overigens ben ik over twee weken niet meer je rechtstreekse collega. Ik heb een paar weken terug ontslag aangevraagd en ik stop er mee, ivm het feit dat ik steeds minder tijd begin te krijgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:43 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat ze het goed doen voorbereiden, we zitten nu al regelmatig zonder voorraad (afgelopen weekend geen Sensation en Honing wraps gehad omdat de saus op was, tomaten die op zijn etc) en om nou constant de koeling van het andere restaurant leeg te halen is ook geen optie. En een paar extra handen zullen dan ook wel nodig zijn
Daar belt MLS toch wel over dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:09 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Ze hebben wel een keer een leuke fout gemaakt met de bestelling: 22 dozen ceasar dressing
Blijkbaar niet, want we stonden aardig raar te kijken toen die rolcontainer binnenkwamquote:
KVA zuigt gewoon. BOP is koningquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:21 schreef Battlefan het volgende:
Na de training gewoon weer KVA gestaan in ons eigen restaurant, mis de BOP nu alVoor de uren waar ik normaal in werk is het echt perfect namelijk
Hoe ziet die eruit?quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:42 schreef Battlefan het volgende:
Hehe jaMaandag is het zover
* Battlefan heeft zelfs een BOP pet gekregen
![]()
Das ook een saaie cap dan, zou ik nog niet eens opzettenquote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef Battlefan het volgende:
Gewoon een standaard zwarte pet, maar dan met het BOP logo er op![]()
[ afbeelding ]
een dikkequote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ]
Enige petjes die best bruut waren, waren die TMF Awards-petjes, Die zaten echt vet lekker ook.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog ergens, loop nu rond met een Amerikaanse pet, die zit wat beter dan de petten hierquote:Op donderdag 13 mei 2010 01:21 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Enige petjes die best bruut waren, waren die TMF Awards-petjes, Die zaten echt vet lekker ook.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:45 schreef Battlefan het volgende:
Mogen jullie onze bestelmanager wel lenen, die is wel goed in veel te veel bestellenBehalve brood hebben we sinds koninginnedag geen vries besteld
![]()
Citaat uit een mail van onze RM:quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:19 schreef Battlefan het volgende:
Voordat ik het vergeet, we krijgen een nieuwe flurry in juniEn tot zover de kennis die ik er over heb
Nee dat hebben we niet, maar met een beetje creativiteit gaat er wel heel wat inquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:03 schreef mstyle het volgende:
[..]
Wahahahahaha hoe meer op de plank hoe minder op de bank...! Omg jullie moeten wel een hele grote vriezer hebben!
Nouja, nieuw, wel lekker, ik vond de magnum wel te doenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:11 schreef mstyle het volgende:
[..]
Citaat uit een mail van onze RM:
Vanaf dinsdag 1 juni (einddatum volgt later)
- McFlurry M&M's
- McFlurry KitKat
- McFlurry Lion
- NIEUW: McFlurry Magnum Classic
(uit het assortiment vanaf 1 juni : de McFlurry Oreo)
Met vriendelijke groet,
De Magnum is smerig :S
Zou niet eens zo'n slecht idee zijn nee. Die chocoladesaus was puur en dat vond ik persoonlijk ook wel lekkerquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:34 schreef gamefreek het volgende:
De chocoladesaus van de Magnum was wel een stuk lekkerder dan de normale chocoladesaus, alleen die stukjes chocolade vond ik ook niet zo geslaagd.
Snap alleen niet waarom ze niet inhaken op de Magnum Gold waar Ola nu zoveel reclame voor maakt, 2 vliegen in 1 klap.
Geen idee of het bij ons druk is geweest, winkels waren voor zover ik weet allemaal gesloten dus ze moeten het dan hebben van het terrasjesvolk (alleen is het niet echt weer om op het terras te zitten) en de bioscoopgangers (Robin Hood vandaag in premiere dus dat zal wel een heel klein beetje drukte opleveren)quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:54 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Zou niet eens zo'n slecht idee zijn nee. Die chocoladesaus was puur en dat vond ik persoonlijk ook wel lekker
Het zou vandaag heel druk worden bij ons, hoge omzetplanning. Helaas. Middagrush tot 15:30 (einde werktijd voor mij) was niet druk![]()
Vanavond even collega smsen over hoe het was vanavond
Adviesprijs is iets van ¤ 1,65quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:23 schreef caspergf1 het volgende:
Ik was gisteren in Turkije op het vliegveld, kost een kopje koffie daar 5 euro!
Hoe duur is koffie in een normale vestiging?
McFlurry Festival heet dat toch ofzo? Dat hebben ze in Duitsland ook. Gewoon 1 mix + evt saus naar keuze ofzo. Zie je het al voor je, M&M's met aardbeien sausquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:21 schreef Studiotje het volgende:
Pff.. als ze nou eens eindelijk het systeem van de McFlurry's hier maken zoals in Frankrijk, zelf het hartige kiezen en de saus..
Zaterdag weer werken, ben benieuwd of er nog wat veranderd is, nieuw is en of er een manager nu echt als manager op de vloer zal staan en niet als Crewtrainer (overgang hé)
OMNOMNOMNOMquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:50 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
McFlurry Festival heet dat toch ofzo? Dat hebben ze in Duitsland ook. Gewoon 1 mix + evt saus naar keuze ofzo. Zie je het al voor je, M&M's met aardbeien saus
Ook net als in Frankrijk ja. Daar proef je die kitkat tenminstequote:Op donderdag 13 mei 2010 21:54 schreef Studiotje het volgende:
[..]
OMNOMNOMNOM
Als ze nou die bolletjes kitkat hadden in Nederland i.p.v. die gore kruimels
Het is gewoon een kansloze locatiequote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:27 schreef piepkuiken21 het volgende:
vandaag Studiotjes Mac getrashed (gewerkt). Mensen snappen niet de zelfkassa's werken en bestellen dus nog steeds alles aan de kassa. Gaan ze bij de Kiosk bestellen. het is er verder nogal krap als je met 15 man aan de kassa staat, met 5 man al eigenlijk, dus ik was blij dat ik alleen op de Kiosk mocht controleren en meegeven.
Nu vraag ik me alleen af wat je nou bent als je een wit streepjes shirt aan hebt, ben je dan honkbalspeler of manager?
Bij ons in de vestiging is het namelijk witte blouche of zwart streepje.
Nieuwste software in ontwikkeling (staat Development build bovenaan in het vensterquote:Op vrijdag 14 mei 2010 11:34 schreef piepkuiken21 het volgende:
het was niet eens superdruk bij jullie, en het kassasysteem bij jullie is dat experimenteel of de nieuwste software? de letters zijn veel te klein
Helemaal uit het assortiment?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:01 schreef Studiotje het volgende:
Is ook 1 van de nieuwe euroknallers, Bitterballen gaat er uit.. rest het zelfde.
Zolang hij maar niet zo stom was om meteen aan de ansulhendel te trekken loop het altijd af met een sisserquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:59 schreef mstyle het volgende:
Vandaag bijna onze Grote Gele M in vlammen op gegaan![]()
Er begon opeens een medewerker[crewtrainer] als een gillende gek naar het frietstation te rennen. Het was doodstil en je zag iedereen kijken: "Aanslag"?![]()
Bleek een medewerkSTER een meeneemzak in het baggingstation te hebbengezet. De zak stond tegen een lamp aan...Stonk goed hahah
HiHi
Ze gaan er uit, HAVI levert ze niet meer en ze zijn ook al op bij onsquote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:18 schreef Dalf03 het volgende:
[..]
Helemaal uit het assortiment?
Hopelijk wel! Er worden bij ons nauwelijks bitterballen verkocht, ook nooit op voorraad bij ons. Anders blijven ze de hele dag erin. En zijn ze helemaal soppig.![]()
Behalve in de rush dan..![]()
Als de Bitterballen wel blijven, maar duurder worden, dan verkopen we ze waarschijnlijk helemaal niet meer.
Jullie hebben de shaker al he!?quote:
Tuurlijkquote:
Hier gingen ze gister ook hard, maar vandaag was het echt niksquote:Op zondag 16 mei 2010 00:14 schreef Studiotje het volgende:
Tering, wat gingen de Salade Shakers toch hard, echt niet normaalDe manager bleef maar doorgaan met maken van die troep
Ook gingen de flurry's nogal hard
Verder veel geroddel bij de McD en gezeik..
Gelukkig nu weer een weekje niet
ik zal t door gevenquote:Op zondag 16 mei 2010 03:40 schreef Santello het volgende:
Leer je collega's eens Nederlands, echt een baksteen aan de kassa gehad vandaag.
Ik ookquote:
Soms is het niveau zo laag dat ik me niet eens aan kan passen.quote:
Voor alle McMedewerkers: Keep up the good workquote:[Hier stond iets over zeurende gasten]
Ik stapte weer naar binnen (dit gevalletje handelde ik buiten af), en ik werd aangeschoten door een meneer. Dat het wéér een zooitje was, net als vorige week. Dit bedoelde hij niet als dolletje... en ik zag aan zijn hete hoofd dat hij al behoorlijk lang in de rij stond.
Tja meneer de Gast. Het is warm en er worden veel ijsjes besteld. De twee ijsmachines kunnen de vraag naar ijs nog maar net aan, daarbij is dat mijn collega's op elkaar moeten wachten, omdat wij niet allemaal tegelijk een ijsje kunnen draaien, laat staan een McFlurry kunnen mixen.
Een bestelling met 5 McFlurry's is écht niet een grote uitzondering. En dat duurt écht langer dan 2 drankjes, 2 burgers en 2 frietjes.
En daarbij... vorige week?? Gaat u nou alweer naar de mac meneer? Heeft u niet geleerd dat het nou eenmaal een gekkenhuis is op een zondag in de mac??
Aan alle gasten: jullie zien de rijen en klagen, maar jullie ZIJN de rijen, jullie zien de drukte en klagen, maar jullie ZIJN de drukte en jullie voelen de warmte en klagen, maar jullie ZIJN de warmte.
Het is een feit: jullie kiezen ons uit, en wij niet jullie.
Wij doen ons best.
Ook in de zomer.
Met al de ijs(en)jes!
Was dat toevallig Bussum, we hebben daar nog 200 bakstenen op een dolly staan, de onderhoudsmonteurs zouden ze al 3 weken geleden meegenomen hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 03:40 schreef Santello het volgende:
Leer je collega's eens Nederlands, echt een baksteen aan de kassa gehad vandaag.
Amsterdam, Muntpleinquote:Op maandag 17 mei 2010 13:52 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Was dat toevallig Bussum, we hebben daar nog 200 bakstenen op een dolly staan, de onderhoudsmonteurs zouden ze al 3 weken geleden meegenomen hebben.
Wat is dat voor een minibin johquote:Op maandag 17 mei 2010 23:13 schreef Battlefan het volgende:
Had niet verwacht dat we de alle apparatuur zelf de keuken in moesten rijden vandaagMaar alles staat er nu wel, morgen gaan ze het afmaken, want het is nog niet klaar
Zal straks nog wat foto's online gooien
EDIT: foto's
Dat valt nog te betwijfelen, als ik het mag gelovenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:34 schreef Jetfly het volgende:
Battlefan heb je het al gehoord? In Juni hebben jullie een nieuw Floormanager!
Hij heeft wel 3 verdiepingen inderdaad. Die hebben wij ook, maar dan dus de helft groter. Wel grappig om te zien dat bij jou (Matthijs) alles precies andersom staatquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:11 schreef mstyle het volgende:
Wahaha wij hebben ook zo'n bin. Iedereen denkt dat 'ie' heel klein is maar dat valt écht mee. Hij is namelijk hoger dan de normale bin.
Daarnaast liggen de BOP-Producten er niet meer in hè.
.....:') Fail.quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:26 schreef Battlefan het volgende:
Ik weet al genoeg, maar ik ga niet alles in dit topic plaatsen![]()
Vandaag de eerste dag met BOP gewerkt, vanaf 5 uur alleen gestaan, en me rot verveeldHet internet bij ons ligt er uit, daardoor doen de schermen van het BOP systeem het nog niet, omdat die nog niet konden worden ingesteld door MDIS, dus ik moet de hele tijd over de UHC's richting het oude binscherm kijken, wat nog wel werkt
![]()
Ander gevolg is dat het pinnen niet meer werkt, dus er gaan veel mensen weer weg, rustig dagje dus
Nee dat nietquote:
HAHA! Ik werk al een tijdje nietquote:Op woensdag 19 mei 2010 02:28 schreef Battlefan het volgende:
Lopen die garnalen bij jullie een beetje trouwens? Bij ons ging het echt niet, we hebben nog wel bitterballen en die gingen harder(Personeel niet meegeteld dan, dan gingen de garnalen veel harder
)
Meen je datquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:35 schreef mstyle het volgende:
Voor de Flurry-Mix Stroopwafel hadden we een andere oplossing.
Mengen met Lion-Mix [1/3]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
Ja, maar ik moet het realistisch houden. En als je elke keer een loonsverhoging krijgt, zal het toch wel meer motiverend zijn dan niets extra's krijgen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:12 schreef Remzz het volgende:
Leuk dat je meedoet, alleen denk je echt dat de crew harder gaat lopen om 1% loonsverhoging. Voor een 17 jarige is dat 3,29 i.p.v. 3,25 per uur.... Dat zie ik niet zo gebeuren. De incentives die wij houden voor gratis eten(scheelt toch 2/3 euro per dag) zijn vaak al niet boeiend voor het personeel omdat het zo weinig opleverd.
Nee, en daarmee worden de heren in de keuken nog niet gemotiveerdquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:26 schreef Remzz het volgende:
Maar als de dames aan de kassa zoals jij ze noemt nu gewoon vragen of ze keukentraining mogen gebeurt dat dan niet?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hoi!
Ik heb een tijdje geleden al laten vallen hier dat ik een Essay ging schrijven voor die McStudiebeurs.
Nou heb ik mijn Essay eindelijk geschreven en ben benieuwd naar jullie mening hierover.Je systeem bestaat al in de CAO, er 3 zijn loonschalen voor medewerkers: Hulpkracht, aankomend medewerker en medewerker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
Maar dit zegt niets over de beloning van al bestaande medewerkers om deze te motiverenquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Je systeem bestaat al in de CAO, er 3 zijn loonschalen voor medewerkers: Hulpkracht, aankomend medewerker en medewerker.
Dat noemen ze ook netjes genoemd 'Aces in their places'quote:Op mijn locatie merk ik dat er veel wordt gewerkt met ‘best man, best position’. Wat inhoud dat als iemand het beste is in de keuken, deze ook in de keuken gezet wordt
Ja, dat hebben we bij ons ook, maar er is NIEMAND die zich daarmee bezig houdt.quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:43 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Dat noemen ze ook netjes genoemd 'Aces in their places'
En goeie essayWij hebben om personeel te motiveren ook crew incentives, wie de meeste garnalen verkoopt (bijv) krijgt zijn eten die dag gratis, krijgt een BOG'tje, o.i.d. Gewoon om crew wat te 'motiveren' of om bijverkoop te stimuleren. Werkt niet altijd moet ik zeggen, maar als er genoeg motivatie is nemen ze de rest vanzelf mee.
Vreemd trouwens dat je als je fulltime bent je als hulpkracht beschouwd wordquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:39 schreef HEvaRe het volgende:
[..]
Je systeem bestaat al in de CAO, er 3 zijn loonschalen voor medewerkers: Hulpkracht, aankomend medewerker en medewerker.
Dat zegt meer over de baas dan over de CAOquote:Op donderdag 20 mei 2010 20:50 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Vreemd trouwens dat je als je fulltime bent je als hulpkracht beschouwd word
Wat je zegtquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we bij ons ook, maar er is NIEMAND die zich daarmee bezig houdt.
Niet veel, van Medewerker Fastfood naar Crewtrainer scheelt iets van 13 cent bruto. Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:16 schreef Jetfly het volgende:
Hoeveel krijgt een CT eigenlijk meer als een normale medewerker?
Verschilt per franchise, ik ben ook een tijd crew trainer geweest en ik kreeg 1 euro per uur extra. Wel moest ik om de 3 maanden een toets maken met een stuk of 20 open vragen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:16 schreef Jetfly het volgende:
Hoeveel krijgt een CT eigenlijk meer als een normale medewerker?
CT is geen aparte functie meer...sinds een paar jaar...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:18 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Niet veel, van Medewerker Fastfood naar Crewtrainer scheelt iets van 13 cent bruto. Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.(Net als Manager Trainee worden overigens
)
Hoe bedoel je precies?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
CT is geen aparte functie meer...sinds een paar jaar...
Een tijd terug was CT een aparte functie, netzoals Assistent fastfood medewerker, fastvoodemedeweker,hostess, floormanager etc etcquote:
Staat dat dan ook algemeen op het loonstrookje? Want bij ons staat wel gewoon bij functie ass fastfood, med. fastfood, crewtrainer met wat griekse cijfers erachter etc.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:23 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Een tijd terug was CT een aparte functie, netzoals Assistent fastfood medewerker, fastvoodemedeweker, floormanager etc etc
Klopt, mijn functie is MEDEWERKER FASTFOOD III - 3.02 omdat ik een contract voor onbepaalde tijd heb. Medewerkers die nog gewoon jaar contracten hebben etc zijn Assistent medewerker fastfood.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:24 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Staat dat dan ook algemeen op het loonstrookje? Want bij ons staat wel gewoon bij functie ass fastfood, med. fastfood, crewtrainer met wat griekse cijfers erachter etc.
Misschien dat dat ook per franchisenemer verschilt ofzo.
Verder is er ook het functiejarensysteem voor vakvolwassen (23+ers).quote:Op donderdag 20 mei 2010 20:50 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Vreemd trouwens dat je als je fulltime bent je als hulpkracht beschouwd word
Het is inderdaad niet de beste CAO van Nederland.quote:
Dat is niet waar, want ik zat in mijn 3e of 4e jaarcontract en ik had precies dezelfde functie als jou toen ik crewtrainer wasquote:Op vrijdag 21 mei 2010 00:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Klopt, mijn functie is MEDEWERKER FASTFOOD III - 3.02 omdat ik een contract voor onbepaalde tijd heb. Medewerkers die nog gewoon jaar contracten hebben etc zijn Assistent medewerker fastfood.
De functie crewtrainer bestaat "officieel" niet meer bij mcdonald nederland.
En wat die 3.02 inhoud, ik heb geen idee![]()
Veel doen ze in ieder geval nietquote:
Ugh.. afgrijzelijkquote:
QP station trekt het nu soms al niet meer, nu al zin in die bonnenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:58 schreef Battlefan het volgende:
Nah, nu zijn het WK bonnenZag er ook 2x Deluxe op staan, dus er is nog een beetje iets veranderd
LOL!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 21:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
wat is zaterdag toch een maffe dag bij ons zeg! de ene dag loop je de poten uit je lijf en de andere dag sta je niets te doen. Vandaag was het een wisselvallige dag met een rustige avondrush, ik heb iemand vet leren filteren (en ik ben geen crewtrainer maar 1 van de 4 die het kan). Ik denk dat ik maximaal 10 porties garnalen heb verkocht tussen 11 en 19. Dus wat een duur kutproduct is het weer zeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:34 schreef Studiotje het volgende:
[..]
LOL!
Hier was het ook een rare rush, soms wel drukte en soms viel het helemaal stil, toen begon het voetbal en was het helemaal dood![]()
En ben die kut geruchten eigenlijk wel zat hierJammerlijk was de RM er niet, anders had ik er direct een eind aan gemaakt
Valt nog mee 3 jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2010 00:53:50 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2010 01:08:18 ]
Same hier, of ik moet wat anders vinden (wat mijn planning is voor deze zomervakantiequote:Op zondag 23 mei 2010 01:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Joa idd.. maar ach ik ben de mc hartstikke zat![]()
dat merken ze ook wel![]()
Maar nog een jaartje school ongeveer..en dan is het voor altijd![]()
mc
7 minuten fietsen hierquote:Op zondag 23 mei 2010 01:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:
hehe..ik ken t
Ik heb t ook nog is vlakbij mn huis...5 min fietsen
Goeiendag. hoezo datquote:Op zondag 23 mei 2010 01:48 schreef Studiotje het volgende:
[..]
7 minuten fietsen hierlopen is daar in tegen een half uur.. -_-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
quote:Op zondag 23 mei 2010 10:28 schreef gamefreek het volgende:
Jullie komen allemaal net kijken
Wat een toekomstperspectiefSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lange straten die oer oer oeeeer saai zijn, dan wandel je niet snel..quote:![]()
Ben dan ook al een tijdje op zoek naar ander werk, maar er zijn op dit moment niet echt veel banen te vinden die echt aansluiten op mijn studiequote:
Die hebben wij ook 1 rondlopen, niet dat zij veel doet maar ze is aanwezigquote:Op zondag 23 mei 2010 14:24 schreef Battlefan het volgende:
Tsja, een van m'n collega's werkt er al sinds de opening van onze McD, dat is nu bijna 26 jaar geleden
quote:Op zondag 23 mei 2010 00:34 schreef Studiotje het volgende:
[..]
LOL!
Hier was het ook een rare rush, soms wel drukte en soms viel het helemaal stil, toen begon het voetbal en was het helemaal dood![]()
En ben die kut geruchten eigenlijk wel zat hierJammerlijk was de RM er niet, anders had ik er direct een eind aan gemaakt
jullie RM is vandaag (zondag) wel geweest bij ons, jullie waren weer eens bestek vergeten te bestellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag 3 dozen garnalen verkocht tussen 9 en 5.
Oja voor mij tussen de 3 kwartier en uur fietsen. Nee ik heb het niet naar m'n zin en ja mijn laatste werkdag is 2 juni (daarna 2,5 maand festival)
quote:Op maandag 24 mei 2010 00:03 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
jullie RM is vandaag (zondag) wel geweest bij ons, jullie waren weer eens bestek vergeten te bestellen.
Vandaag 3 dozen garnalen verkocht tussen 9 en 5.
Oja voor mij tussen de 3 kwartier en uur fietsen. Nee ik heb het niet naar m'n zin en ja mijn laatste werkdag is 2 juni (daarna 2,5 maand festival)
Wij hebben er nog genoeg voor de rest van het jaarquote:Op maandag 24 mei 2010 00:16 schreef Yannick567 het volgende:
Vandaag onze MLS bestelling ingeruimd. Hoop dat we dat gaan redden met die Happy Meals. Denk het niet
Wij hebben ook wel reserve speeltjes uit het jaar nul. Robotics ofzoquote:Op maandag 24 mei 2010 00:39 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Wij hebben er nog genoeg voor de rest van het jaar
Wij hebben van alle series nog wel een paar dozen, totaal iets van 3 rolkarren volquote:Op maandag 24 mei 2010 00:48 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Wij hebben ook wel reserve speeltjes uit het jaar nul. Robotics ofzo
71 auto's per uur?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:20 schreef Yannick567 het volgende:
Garnalen gaan ook aardig hard hier ja. Elke bestelling zit wel een portie bij ongeveer, gemiddeld
Verder was het vandaag lekker druk. 2x bijna het record aantal auto's in de drive verbeterd, tussen 17:00 en 18:00 was het record 71 en tussen 18:00 en 19:00 70, bij beide uurtjes hadden we 1 auto onder het record. Helaas
Het was lekker druk, grote bestellingen, eentje van 130 euro aan de counter. Meenemen
Record was met 3 op raam 2 en 1 op raam 1quote:Op maandag 24 mei 2010 22:30 schreef MarkoAlmelo het volgende:
tering![]()
Bij ons is t iets van 60 (almelo woonboulevard)
Voor 100 auto's...2 man raam 1, en een stuk of 4 raam 2?
Gaat lekker dan. Waarom zoveel 'afwisseling'?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:52 schreef Battlefan het volgende:
Behalve de voordeelbonnen nog niks
Wij hebben alweer een nieuwe RMM'n 5e alweer, ookal was ie ook al m'n 2e
Wie is de nieuwe RM? Waarom is P..ry weg?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:52 schreef Battlefan het volgende:
Behalve de voordeelbonnen nog niks
Wij hebben alweer een nieuwe RMM'n 5e alweer, ookal was ie ook al m'n 2e
Hey! niet zo geheimzinnig he.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:48 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Wie is de nieuwe RM? Waarom is P..ry weg?
Ja, het wordt allemaal varkensvlees geloof ik.quote:
Omdat ie weg isquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:48 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Wie is de nieuwe RM? Waarom is P..ry weg?
We zijn te ergquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:34 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Gaat lekker dan. Waarom zoveel 'afwisseling'?
Wij hebben dat dan eh, zaterdag gehad, sinds dien is HAVI niet langs geweestquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:55 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Bij ons was als het goed is vandaag de laatste levering van dat 'oude' 4:1/3:1 vlees. Donderdag komt onze field consultant om dat nieuwe vlees in te voeren
Ja, bij ons ook zoiets, zal het navragen van 't weekendquote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef Studiotje het volgende:
[..]
71 auto's per uur?valt nog mee, hier staat het record op 106
Krijg je als je drive in een parkeergarage zit (niet dat het je geld kost, maar dat weet niemand), en je niet goed vindbaar bent, omdat je geen paal mag hebbenquote:
Wij kregen het vandaag. Ik heb vanmiddag zo'n stuk vlees gegeten en ik vond het best aardig te doenquote:Op donderdag 27 mei 2010 21:00 schreef mstyle het volgende:
1 juni komt Mc-NL bij ons voor het vlees.
En wie komt bij Overvecht?quote:Op woensdag 26 mei 2010 01:33 schreef Battlefan het volgende:
Dan ga ik eens kijken wat dat bij de drive van onze franchise was, zou vast niet meer dan 20 zijn
De nieuwe RM bedoel ikquote:
Duurt wel voordat Battlefan een antwoord geeftquote:
Sommige mensen moeten ook gewoon sluit draaienquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:41 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Duurt wel voordat Battlefan een antwoord geeft.
In PM danquote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 17:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zo, week met hoogste omzet ooit gedraaid
Hehehehequote:Op vrijdag 28 mei 2010 19:14 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Zal hier ook wel zijnMorgen moet ik weer, ben benieuwd, zal wel gezeik krijgen (iets stouts gedaan)..
Nee sorryquote:
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Weet niet welke manager bij ons de MLS bestelling heeft geplaatst, maar ik mocht vanmiddag 14 karren wegpakken. Alleen.
Jaquote:
Wel een gepaste opmerking uiteraard.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Mja, achteraf wou hij alleen maar wat vegetarisch
Het is ook de manier waarop je het zegt hèquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:13 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Wel een gepaste opmerking uiteraard.
Zal ik vast de politie bellen
Bij ons is onze voorraad de laatste tijd kut. We hebben een nieuwe 1e assistent en alleen hij wil de bestelling nog maken. Ik heb heel wat OZ'tjes gereden deze week.. Voor de gekste dingen
Vanaf 13 juni hebben wij MLS levering op zondagochtend. Dan heb ik ook vroeg, met 5 man![]()
Zeker, zolang je de humor er maar van inziet op zulke momenten is het goedquote:Op zaterdag 29 mei 2010 23:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het is ook de manier waarop je het zegt hè
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 20:45 schreef Yannick567 het volgende:
Allemaal applaus, Studiotje heeft contractverlening gehad. Wanneer trakteer je in je restaurant ons op een happymeal?![]()
Let me know.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 02:18 schreef Battlefan het volgende:
Dus bij een groot Big Mac menu met een flurry er bij krijg je dus een extragratis hamburger![]()
Vind de campagnefolder wat minder overzichtelijk dan de oude![]()
[..]
Nee sorryAls ik iets definitiefs weet dan hoor je het wel
quote:Op zaterdag 29 mei 2010 22:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
aan de counter, komt er zo'n vent die zegt; 'ik ga heel lastig doen', waarop ik hem vroeg of ik de politie vast moest bellen
Wij hebben ook wle eens gehad dat flurrybekers en deksels opwaren.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wij hadden het gisteren allemachtig druk, flurry's waren uitverkocht, 3 ladewissels gehad omdat ze volzaten
quote:Op maandag 31 mei 2010 12:56 schreef Yannick567 het volgende:
[..]
Wij hebben ook wle eens gehad dat flurrybekers en deksels opwaren.
Verder getapt in een kleine beker, ongeveer halfvol op flurryformaat met een frisdeksel en dan maar mixen
Gister had ik een man aan de kassa die wou een flurry kitkat met chocoladesaus. Ik maakte hem duidelijk dat dat niet mocht wegens regels enzo, hij helemaal moeilijk doen en discussie van hier tot tokio aangaan, diep beledigd wastie. Manager naast mij vroeg wat er aan de hand was toen hij weg was, bleek dat hij zelf bij onze franchise had gewerkt in een ander filiaal. Kneusje
Ik snap ook wel een beetje de 'frustratie' van sommige mensen, want in Frankrijk heb je ook een Flurry KitKat en daar mag je wel kiezen tussen chocola of caramelsaus. Flurry Festival ofzo?quote:Op maandag 31 mei 2010 13:21 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Dat zijn leuke dingen, mensen die de standaard recepten veranderenSundae Caramel en Chocolade door elkaar gemixt, McFlurry KitKat met M&M's en chocolade saus, Big mac met Tasty saus of Tasty met big mac saus..
van het weekend had ik een oud vrouwtje, die wou een Happymeal met een kroket er in, legde uit dat het niet kan maar wel als de kroket er lost bij nam, vond ze niet kunnen want klant is koning.
dus, nieuw soort actie met gratis burgers? Gaat de Franchise leuk vinden, die heeft totaal niks met het woord gratis
Wij hebben toen ook een hele heftige woordenwisseling gehad met een vrouw in de drive. Die vrouw moest en zou een McChicken in haar happymeal, want dat kon in Nieuwegein ook. Allemaal dreigen dat ze ging klagen bij McDonald's Nederland, en dat ze onze tent zou laten sluiten. Rightquote:Op maandag 31 mei 2010 13:51 schreef Battlefan het volgende:
Wij raden ze dan aan te klagen bij McDonald's Nederland, net als dat er geen fish iets meer in een Happy Meal zit, dat is echt een ramp bij ons (en nog groter bij Jetfly waarschijnlijk), gewoon laten klagen bij McD NL in de hoop dat ze daar eens wakker worden![]()
Dat Flurry Festival kunnen ze hier ook best doen, zo moeilijk moet dat niet zijn, en dan met iets van 2 toppings en dan 50 cent extra vragen voor nog meer toppings
En dat iets gister wel mocht, je hoort dan ook van 'Ja maar in .... mag het wel', dan krijgen ze als antwoord 'Ga je toch lekker daar heen'![]()
Daar heb ik nog wel 2x gewerkt ivm sterrenslagquote:Op maandag 31 mei 2010 17:33 schreef Studiotje het volgende:
ZWOLLE ZUIDDaar ben ik vaak geweest toen me zus d'r nog in de buurt woonde
Lion heeft een meer Pure chocoladesmaak en heeft een bite alsof je op houtskool kauwt, kitkat is gewoon pussyshit..quote:Op maandag 31 mei 2010 18:55 schreef Cahir het volgende:
Proef hier iemand het verschil tussen een Flurry Lion en Kitkat?ik niet namelijk
quote:Op maandag 31 mei 2010 19:06 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Lion heeft een meer Pure chocoladesmaak en heeft een bite alsof je op houtskool kauwt, kitkat is gewoon pussyshit..
Ik dacht al, waar is mijn 'Floo-tje' naar toe?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:08 schreef Zwollutoch het volgende:
Alleen hebben we een nieuwe collega derbij van Zwolle centrum, hij staat in de drive (raam 1), wegens een manke poot. Aangezien Centrum geen Drive heeft, moest ie wel bij ons aan de slag. Alleen die kerel heeft een adhd, ik word er helemaal gek van.![]()
Oja, wat nieuws; we krijgen bijna een bop systeem.
Landelijk of alleen bij jullie? Onze ijsmachine gaat nu al naar de pleuris met al die flurry'squote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef mstyle het volgende:
Citaat: uit e-mail RM
Er is besloten de McFlurry Vers Fruit tijdelijk toe te voegen als 5e McFlurry naast de aanwezige 'basis-smaken'.
Concreet betekent dit dat we gedurende de Summertime campagne de volgende McFlurries in ons assortiment hebben:
M&M, KitKat, Lion, Stroopwafel en Vers Fruit. Verdere informatie volgt.
MMM, stroopwafel ook weer?
SHERLOCK!quote:Op maandag 31 mei 2010 23:06 schreef Battlefan het volgende:
Campagne voor Magnum loopt tot 11 juli dacht ik, dus daarna misschien een nieuwe?Morgen ga ik wel even op onderzoek uit
![]()
Indd, gisteren de POP gecontroleerd, zag er wel leuk uit opzichquote:Op maandag 31 mei 2010 23:29 schreef Remzz het volgende:
Die voetbal actie is wel zo onpraktisch als wat.... alle normale doosjes van de vloer, dikke dozen erbij in het magazijn en 2 enorme POP translites
Da's mooi kutquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:50 schreef Battlefan het volgende:
En als je het niet heel snel van de grill haalt valt het ook gelijk uit elkaar
Hadden die burgers ooit smaak dan?quote:Op woensdag 2 juni 2010 23:13 schreef Yannick567 het volgende:
Zijn er hier nog mensen die dat nieuwe vlees al hebben in hun restaurant?
Wij hebben dat nieuwe vlees, moet zeggen dat het wel beter smaakt, is naar mijn mening wel iets te groot, vlees steekt best veel 'uit' rondom het broodje
Met wat peper en zout best wel jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 13:34 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Hadden die burgers ooit smaak dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |