abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81314238
Idd. Vrijwel iedereen kan tijdens zijn opleiding werken, behalve misschien tijdens het lopen van stage, maar daar krijg je meestal nog stagevergoeding voor. Een uitzondering is het lopen van coschappen tijdens geneeskunde- dan is er idd niet bij te werken. Verder kan het mijns inziens altijd - niet kunnen werken is vaak gewoon niet willen werken.
pi_81314357
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
Vaak is het zo dat als je annuleert, zonder je verzekering, een soortgelijk schema opgaat:

X dagen voor aanvang reis = 10%
X dagen voor aanvang reis= 30%

Waarbij het natuurlijk vanzelf sprekend is dat hoe verder je bij reis komt qua datum hoe hoger de kosten zijn.
pi_81325600
tvp
When life gives you lemons....make lemonade!
pi_81326819
edit: niet zonder toestemming plaatsen

[ Bericht 92% gewijzigd door Five_Horizons op 12-05-2010 20:08:03 ]
Beneath the gold, bitter steel
pi_81327896
je mag imo noooit verlangen dat anderen extra kosten maken omdat je zelf iets stoms doet, jij zou dat andersom ook niet willen

succes
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:51:08 #210
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81328263
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Mmm, maar als TS kan annuleren voor 100 euro, dat snap ik dus niet, want een annuleringsverzekering dekt dit niet.
Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:
quote:
Standaard-annuleringskosten
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
- bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
- bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
- bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
- bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.
Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:24:16 #211
3542 Gia
User under construction
pi_81335323
So hey, heb met interesse dit topic gelezen. Vooral voor het geval mijn kids eens zo'n vakantie met vrienden bespreken.

Wat lijkt mij redelijk? Dat TS die 100 euro kwijt is, sowieso.
Indien de vriendinnen ervoor kiezen dan de hele vakantie te annuleren, is ieder zijn eigen deel aanbetaling kwijt. Het lijkt mij zeeeeeer onredelijk dat TS dan de helft van alle aanbetalingen moet betalen.
Indien de vriendinnen ervoor kiezen de vakantie met 4-en door te laten gaan, krijgen ze extra kosten. Maar het zijn extra kosten die ze ook gehad zouden hebben als TS al vooraf had besloten niet mee te gaan. Dat ze dan nog voor ieder 30 euro wil vergoeden is meer dan netjes.

TS het is een kostbare les voor jou, maar dat mag het ook voor je vriendinnen zijn. Het is niet zo dat zij hier nu ongeschonden uit de strijd mogen komen met maar ieder 70 euro kosten en voor jou 400. Dat slaat echt nergens op.
pi_81335940
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:24 schreef Gia het volgende:
Indien de vriendinnen ervoor kiezen de vakantie met 4-en door te laten gaan, krijgen ze extra kosten. Maar het zijn extra kosten die ze ook gehad zouden hebben als TS al vooraf had besloten niet mee te gaan.
Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:11:32 #213
3542 Gia
User under construction
pi_81337045
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat kun je zo niet stellen. Wellicht hadden ze dan de reis niet geboekt omdat het hun budget teboven ging/gaat.
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.
Dus dat TS alsnog daarvan 30 euro per persoon wil betalen is wel netjes.

Dat die vriendinnen dan de vakantie maar allemaal annuleren is m.i. voor eigen rekening. Ik zou daar niet voor opdraaien als ik TS was.
pi_81337355
quote:

TS het is een kostbare les voor jou, maar dat mag het ook voor je vriendinnen zijn. Het is niet zo dat zij hier nu ongeschonden uit de strijd mogen komen met maar ieder 70 euro kosten en voor jou 400. Dat slaat echt nergens op.
Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?
Dat je er niet vanuit mag gaan dat als vriendinnen financiele toezeggingen doen dat je hiervan op aan kan? Ik mis je "les" even hoor.
Ze moeten maar dokken omdat het vrienden zijn, beetje bittere les lijkt me.

En tuurlijk begrijp ik dat dit ook voor de TS vervelend is, maar die heeft met het volle verstand deze reis geboekt. Eén tegenslagje van 300 euro en ze komt ineens 700 euro te kort. Daar hoeven daar vriendinnen echt niet de dupe van te worden. Ze kan ook kiezen voor andere oplossingen, zoals het tijdelijk lenen van ouders en terugverdienen na haar afstuderen. Dit wil ze niet omdat ze niet wil lenen. Ondertussen laat ze anderen opdraaien voor deze "schulden".
De vakantie is al geboekt, dus de "schuld" is al ontstaan. Mijn inziens kan ze die beter oplossen met een tijdelijke, makkelijk terug te betalen lening dan de weg die zij kiest.
Lijkt me voor haarzelf ook een prettigere oplossing.
pi_81338942
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:11 schreef Gia het volgende:
Kan, maar die 60 euro extra hadden ze uiteraard gewoon wel kunnen betalen. Dat is één avondje minder stappen of zo.
Kan, alles kan. En 4x60 euro is voor TS 4 avondjes minder stappen (wat ze toch al niet deed). Of een half maandje niet SMS-en (wat ze kennelijk teveel deed).

Maar TS had ook gewoon meegekund op vakantie als ze het geld wat ze zogezegd "per ongeluk teveel verbeld heeft" (sorry maar wat een kutsmoes ) tijdelijk leent bij haar ouders. Maar daar is ze te stoer voor. Waarom moeten haar vriendinnen in de buidel tasten voor de rigiditeit van TS?

Je maakt samen vakantieplannen en daarop budgetteert ieder van haar vriendinnen. TS stapt eruit, om vage redenen, doet geen enkele poging om alsnog haar financiële gat te dichten en haar vriendinnen mogen bloeden? Dacht het niet.

Dat die vreindinnen nu allemaal willen annuleren, daar hoeft TS niet voor op te draaien, dat ben ik met je eens. Maar misschien is dat ook wel uit noodzaak geboren nu zij voor extra kosten komen te staan waar ze niet op gerekend hebben en waar ze het geld ook niet meer voor hebben? Als TS hun meerkosten (4x60 euro) compenseert, zie ik de noodzaak van hun annuleringen niet meer. Maar TS is daartoe kennelijk niet bereid.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_81339027
Idd, het is TS haar schuld dat de vriendinnen meer kosten moeten maken. En niemand kan voor hun bepalen dat ze wel 60 euro extra te besteden hebben . Ookal is het 'maar' 60 euro.
  Moderator woensdag 12 mei 2010 @ 14:00:36 #217
9859 crew  Karina
Woman
pi_81339286
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:51 schreef MaLo het volgende:

[..]

Karina, zie onderstaand. Dit zijn de annuleringskosten als je geen gebruik kunt maken van je annuleringsverzekering:
[..]

Als de reis half juli plaatsvindt, zitten ze meer dan 42 dagen voor vertrek en zijn ze dus alleen de aanbetaling kwijt.
Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.

Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_81339399
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Ah nu snap ik het, kwestie van nu snel annuleren, anders gaat het meer kosten. Ik heb nog nooit een vakantie geannuleerd en was in de veronderstelling dat de regels veel strenger waren eigenlijk.

Meer OT: ik begrijp wel dat de vriendinnen gecompenseerd willen worden, zoals al een paar keer gezegd hier, zij zijn nu meer geld kwijt omdat er 1 persoon minder meegaat. Maar dat TS moet meebetalen omdat er nu schijnbaar een andere reis geboekt gaat worden, is natuurlijk onzin, dat is hun keus.
Dat wordt ook niet gezegd. Ze moet alles betalen wat het haar vriendinnen meer zou kosten...
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:07:41 #219
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_81339596
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Het valt inderdaad wel mee als je ruim van tevoren annuleert .

Voor mij zou de kwestie van TS heel simpel zijn:
- alleen TS annuleert: eigen annuleringskosten + volledige compensatie van extra kosten voor vriendinnen
- vriendinnen annuleren ook: ieder betaalt zijn eigen stuk aan annuleringskosten. Voor vriendinnen is er geen reden tot annuleren als TS hun extra kosten vergoed.

- TS is slim en gaat om die paar centen gewoon mee op vakantie. Als je niet wilt lenen, had je maar beter moeten nadenken over je uitgavenpatroon. Of zoals de meeste mensen doen, sparen voor je vakantie, en het er niet op aan laten komen dat om een tegenslagje van 300 euro (want voor een vakantie vind ik dat een lullig bedrag) je vakantie niet door kan gaan
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:09:03 #220
3542 Gia
User under construction
pi_81339659
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Welke les is dat? Dat je niet blind je vrienden kan vertrouwen met financiele zaken?
Dat je er niet vanuit mag gaan dat als vriendinnen financiele toezeggingen doen dat je hiervan op aan kan? Ik mis je "les" even hoor.
Ze moeten maar dokken omdat het vrienden zijn, beetje bittere les lijkt me.
Wat denk je van dergelijke dingen vooraf op papier zetten? En voor TS, eerst sparen voor je iets aanschaft, in dit geval, boekt.
quote:
En tuurlijk begrijp ik dat dit ook voor de TS vervelend is, maar die heeft met het volle verstand deze reis geboekt. Eén tegenslagje van 300 euro en ze komt ineens 700 euro te kort. Daar hoeven daar vriendinnen echt niet de dupe van te worden.
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.
quote:
Ze kan ook kiezen voor andere oplossingen, zoals het tijdelijk lenen van ouders en terugverdienen na haar afstuderen. Dit wil ze niet omdat ze niet wil lenen. Ondertussen laat ze anderen opdraaien voor deze "schulden".
De vakantie is al geboekt, dus de "schuld" is al ontstaan. Mijn inziens kan ze die beter oplossen met een tijdelijke, makkelijk terug te betalen lening dan de weg die zij kiest.
Lijkt me voor haarzelf ook een prettigere oplossing.
Zoals gezegd, die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen gewoon door te gaan met die vakantie. Dat ze met 4-en elders goedkoper uit kunnen zijn dan ze met 5-en hier waren, is niet voor rekening van TS. Dat is hun eigen keuze.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:12:05 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81339806
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 14:28:05 #222
43556 miss_dynastie
pi_81340552
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:09 schreef Gia het volgende:
Is 30 euro meer betalen, ook al de dupe worden? Die vriendinnen kunnen er ook voor kiezen die 120 euro te ontvangen en de vakantie door te laten gaan. Dat zij ervoor kiezen dan de vakantie maar geheel te annuleren, is toch echt hun eigen keuze. Meer dan die 30 euro pp zou ik ze, als TS, niet tegemoet komen.
Waarom die 30 euro dan? Omdat het maar half haar stomme schuld is? Daar zie ik geen redelijkheid in, eerlijk gezegd.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:38:53 #223
3542 Gia
User under construction
pi_81341068
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Waarom moeten die vriendinnen volgens jou ieder de andere helft van die kosten (ook 30 euro pp) dokken terwijl TS degene is die roet in hun eten gooit?
Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 14:51:16 #224
43556 miss_dynastie
pi_81341659
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze hebben er ook profijt van als ze maar met 4-en in een appartement zitten i.p.v. met 5-en.
Voor dat extra comfort mogen ze ook wel wat over hebben. Dat hoeft niet alleen TS te betalen.
a. Is dat werkelijk comfort?
b. Indien antwoord op vraag a 'ja' is, is het dan gevraagd comfort? Neen. Zou je er dan extra voor moeten betalen? Lijkt me niet. Als ik ongevraagd jouw voortuin doe, is dat extra comfort. Ik presenteer jou de rekening. Heb jij daar dan geld voor over of zeg je dan dat je niet betaalt voor ongevraagde diensten?
pi_81341959
quote:
"Extra comfort"
.
pi_81342111
Eigenlijk verwacht ik dat de reisorganisatie nu een 4 persoonskamer regelt ipv een 5 persoons Zou me verbazen als ze echt een groter appartement krijgen.
En tjah, ze hebben er inderdaad niet om gevraagd, dus beetje onzin dat ze daarom ineens zouden moeten betalen.

Ben wel benieuwd naar een update van TS eigenlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:06:40 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81342465
quote:
Dat is natuurlijk klinkklare onzin om dat erbij te betrekken, alsof TS hen nu opeens een gunst verleent. Was dat een issue geweest, dan waren ze of sowieso al met zijn vieren gegaan of hadden ze een groter appartement geregeld.
pi_81342790
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:52 schreef miss_poes het volgende:

Ik heb op dit moment geen bijbaantje, omdat ik net klaar ben met mijn fulltime stage en ik zit in de afstudeerfase van mijn opleiding die veel van mij vraagt.

Ik heb in het verleden al regelmatig geleend, en heb ook altijd moeite gehad om dit terug te betalen dus dit doe ik liever niet meer. Mijn ouders willen me best het geld lenen als ik het wil.
En dit had je niet eerder kunnen bedenken???

Iemand die afstudeerd moet onderhand toch wel weten dat je dit soort mogelijk situaties moet inschatten. En dat jij geen geld hebt komt echt niet uit de lucht vallen daar geloof ik niks van.....

desondanks vind ik dat je een redelijk voorstel hebt gedaan met die 30 p.p om je vriendinnen toch tegemoed te komen.....
I'm not the man you think I am!
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:19:01 #229
122997 zquing
Drama Junk
pi_81343031
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:12 schreef Copycat het volgende:
Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet

Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
"Those unforgettable days, for them I live"
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:29:10 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81343503
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:19 schreef zquing het volgende:

Omdat 't je vrienden zijn, dan hoort toch totaal niet uit te maken dat je er de ene keer kosten aan hebt en de andere keer niet

Voor 60eu op een vakantie van 1000 zou ik echt totaal geen probleem maken en zeggen dat ik 't ooit wel een keer terug zie
In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?
pi_81343605
quote:

[..]

Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 15:40:16 #232
43556 miss_dynastie
pi_81343978
quote:

[..]

Als dat zo is, kan TS toch gewoon betalen?
Iemand die me overigens zo laat barsten, is écht geen vriend. Met zulke vrienden hoef je geen vijanden meer te hebben. Het is onwil he, geen onmacht. Desnoods neemt TS een krantenwijkje voor zes weken. Maar nee hoor, lekker makkelijk niet gaan. Stel je voor dat je iets moet doen voor je officieel wérkt.
pi_81343982
Eerlijk gezegd vind ik ze ergens wel gelijk hebben. Want als jij niet zou afzeggen, zouden hun geen extra kosten maken. Nu zeg jij opeens af, en moeten hun ook extra dokken. Een beetje oneerlijk.

Is net zoiets als iemand een biertje cadeau doen in een bar, deze vervolgens (al dan niet per ongeluk) van de bar stoot (waardoor het glas breekt) en dat jij dan zegt dat hij/zij de kosten voor het glas zelf maar moeten betalen omdat het niet jouw biertje is. Misschien een beetje een kromme vergelijking, maar toch.

Je had met ze afgesproken om op vakantie te gaan, en als je dan hebt geboekt (terwijl je nog niet eens zeker wist of je het kon betalen!) blijkt opeens dat je er toch geen geld aan wilt uitgeven (want je kan makkelijk bijvoorbeeld even tijdelijk 4x elke zaterdagmiddag bijvoorbeeld werken, want het is niet de fout van je vriendinnen). Als jij dan vervolgens zegt "Ik kan toch niet mee, en jullie moeten daarvoor 60 euro p.p. betalen" is dat toch niet echt leuk, want het is tot slot van rekening jouw fout (jij boekt al, zonder dat je zeker weet of je het wel kan betalen).
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:41:56 #234
122997 zquing
Drama Junk
pi_81344057
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

In dit specifieke geval laat TS haar vrienden in de steek omdat ze haar boontjes niet goed gedopt kan krijgen en dan hoort het voor die vrienden niet uit te maken dat hun kosten door die actie verhoogd worden?
Ach ja, kan gebeuren toch?
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:31 schreef Tegan het volgende:

[..]

Wat jij vindt hoeven die vriendinnen die relatief arme scholiertjes zijn niet zo te vinden.
veel heb ik ook niet, maar waar hebben ze 't over? Een tegenslag van 6%, dat is toch niets om problemen over te maken? Om zo'n klein bedrag problemen gaan maken , 1 avondje uitgaan op vakantie en 't is er weer doorheen
pi_81344128
Daar gaat het niet om. Die vriendinnen staan volledig in hun recht om dat geld te eisen. Ookal hadden ze misschien wel genoegen kunnen nemen met extra kosten van 60 euro omwille van de vriendschap, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht aan haar, zelfs niets.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:44:28 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81344172
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:41 schreef zquing het volgende:
Ach ja, kan gebeuren toch?
Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:01:08 #237
122997 zquing
Drama Junk
pi_81344953
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Alles kan, maar twee maanden van tevoren erachter komen dat je toch niet voldoende geld hebt om die geboekte vakantie daadwerkelijk te vieren, komt toch echt op TS' conto en niet op dat van haar vriendinnen.
Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 15:43 schreef Tegan het volgende:
Daar gaat het niet om. Die vriendinnen staan volledig in hun recht om dat geld te eisen. Ookal hadden ze misschien wel genoegen kunnen nemen met extra kosten van 60 euro omwille van de vriendschap, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht aan haar, zelfs niets.
Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afspraken

Moreel gezien vind ik dat de TS gewoon moet betalen, alleen of ze dat nu doet of over een half jaar dat zou niets uit moeten maken.

Mischien heb ik gewoon geluk met mn vrienden
  woensdag 12 mei 2010 @ 16:02:52 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_81345031
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
pi_81345096
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:01 schreef zquing het volgende:

[..]

Natuurlijk is 't TS haar schuld, maar wat heb je aan vrienden als zelfs zoeits niet gewoon makkelijk opgelost kan worden?
[..]

Volledig in 't recht om te eisen, of TS moet betalen hangt af van de gemaakte afspraken
Er zijn geen afspraken, dus ze moet betalen.
quote:
Moreel gezien vind ik dat de TS gewoon moet betalen, alleen of ze dat nu doet of over een half jaar dat zou niets uit moeten maken.
Dat is niet aan jou of TS maar aan die vriendinnen om te bepalen.
quote:
Mischien heb ik gewoon geluk met mn vrienden
Dat sowieso, maar daarnaast zouden jouw vrienden hopelijk niet met zulke redenen vakanties afzeggen.
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
Alleen vindt TS het bij voorbaat al belachelijk überhaupt voor die kosten op te moeten draaien. Dan zet je natuurlijk al meteen een nare toon. Ze doet net alsof het allemaal overmacht is en bagatelliseert haar aandeel hierin, dan zou ik als vriendin ook minder scheutig zijn met begrip en geduld.
Plus dit.

Waar is TS eigenlijk?
pi_81345658
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 16:02 schreef Copycat het volgende:
idd, als ze écht op vakantie had gewilt had ze goede afspraken met de vriendinnen kunnen maken over een lening. Maar ze zegt zelf dat ze die sowieso altijd al "slecht" terug betaald.

De enige vraag die dus open blijft staan: waarom boek je als student een vakantie van 750 euro als je dit geld niet hebt, in de toekomst niet zal gaan krijgen en slecht omgaat met leningen....

Dan had ze gewoon moeten zeggen dat ze het dit jaar niet gaat redden
I'm not the man you think I am!
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:05:56 #241
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81347672
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.
Bij nader inzien lijkt me dit ook niet meer dan eerlijk.

Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.

Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.

Dank voor jullie respons.
Da ge zomaar voorbij kent komme fietsen mee zo'n blije bakkes?!
pi_81347709
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:05 schreef miss_poes het volgende:
Okee, iedereen (jullie dus) is 't er over het algemeen dus over eens dat ik die extra kosten moet betalen.

Alleen als zij de gehele reis willen annuleren, dan moeten zij hun eigen kosten betalen, dit ga ik niet voor hun doen.

Dus mijn besluit is dat ik de totale extra kosten voor ze ga betalen, mochten ze niet akkoord gaan met mijn voorstel van 50 euro p.p.

Goede beslissing. Nu zou het je vriendinnen nog sieren om dat bod van 50pp te accepteren.
pi_81347727
quote:

Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.

Uit principe soms?
pi_81348064
quote:

[..]

Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.

TS had het "comfort" argument kunnen aanhalen en kijken of ze het dan zien zitten. Het is zelfs zo, het kan voor die 5 vriendinnen net kut zijn dat er één afhaakt omdat ze nu nog maar met vijven zijn
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:15:47 #245
3542 Gia
User under construction
pi_81348069
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:07 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waarom heb je 50 euro pp voorgesteld en niet de 60 die het is? Het scheelt je 40 euro maar voor hun geeft het toch zo'n indruk dat je het toch eigenlijk niet wilt betalen.

Uit principe soms?
Jeej, ze mogen blij zijn dat het meer is dan die 30 euro pp.

Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Die 30 euro was dus al heel netjes.
pi_81348133
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof ook niet dat TS wettelijk gezien ook maar iets van de kosten van die vriendinnen hoeft te vergoeden.
Gaat toch heen zeg, dit heeft niets te maken met wettelijk geneuzel, het is gewoon netjes/normaal dat zij bereid is om die kosten te dekken.
pi_81348184
quote:

Lijkt mij voor alle partijen de meest elegante oplossing, ja.

Blijft nog wel een prangende vraag openstaan. Je betaalt nu 4x60 euro aan je vriendinnen en zelf nog 100 annuleringskosten. Da's samen 340 euro. Aan de andere kant kon je niet de 300 euro ophoesten die je kwijt was aan overmatig bellen/sms-en. Dat kan ik niet rijmen, dan had je toch beter die 300 euro bij elkaar kunnen schrapen en toch op vakantie gaan? Of spelen er wellicht toch wat andere dingen nog mee?
.
pi_81348219
quote:

[..]

Nee die 30 is net een asociale kutstreek, als TS er nou niks aan kon doen dat ze niet mee kon.... Dan hadden we een interessante discussie
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:20:57 #249
284466 miss_poes
Wa denkte nou?
pi_81348265
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dan hadden ze toch wel meteen een 7 persoon appartement gehuurd? Of wil jij nu ook al zoals TS voor de ander beslissen, je deed dat ook al met "het is maar 60, één avondje stappen", ga noooooit in de ander zijn portemonnee kijken en even bepalen wat de ander voor jou moet doen.

TS had het "comfort" argument kunnen aanhalen en kijken of ze het dan zien zitten. Het is zelfs zo, het kan voor die 5 vriendinnen net kut zijn dat er één afhaakt omdat ze nu nog maar met vijven zijn
Kwamen ze zelf al mee.. "Oh, dan is er een bed over.. Kunnen we jongens meenemen naar 't appartement".

Maar goed, wat mij betreft is 't nu opgelost.
Vrijdag gaan we sowieso naar 't reisbureau, dus dan vast wel een update.

Nogmaals bedankt.
Da ge zomaar voorbij kent komme fietsen mee zo'n blije bakkes?!
pi_81348367
quote:

quote:
Vooral voor het geval mijn kids eens zo'n vakantie met vrienden bespreken.
Je kids zullen hopelijk nooit voor eenzelfde dilemma komen te staan, met zo'n voorbeeldige moeder
.
pi_81348585
nvm
pi_81348948
Goed TS, dat je het nu toch voor hen betaalt. Hopelijk is t zo goed geregeld.
  woensdag 12 mei 2010 @ 17:43:13 #253
244544 Chances
Pleasure!
pi_81349133
Dat zij de hele vakantie annuleren is niet joun probleem, gewoon je eigenkosten betalen en ze verder lekker oplaten flikkeren.

Edit: Ik zie dat het al opgelost is, je bent een goed mens ik had het nooit zo gedaan.
Pleasure!
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2010 @ 18:05:28 #254
43556 miss_dynastie
pi_81349947
quote:

[..]

Mwoa, geen idee hoe de afspraak precies in elkaar steekt, maar even filosoferend: het uitgangspunt bij vergoeding van schade is volledige schadevergoeding. Vriendinnen lijden schade door het niet nakomen van de overeenkomst door TS. Geen kip die het werkelijk voor de rechter brengt en die beslist uiteindelijk, maar toch, er is wel degelijk wat te zeggen voor volledige vergoeding van de schade die vriendinnen lijden door het handelen van TS.
pi_81350791
Vriendschap nu voorbij trouwens?
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')