Juist!quote:Op maandag 10 mei 2010 15:56 schreef Norrage het volgende:
Pavement topic ging vol na 9.8 jaar
Maar David Bowie verdient het wel! Ziggy Stardust blijft een van mijn favoriete albums!
Amsterdam ArenA volgens mij in 2004quote:Op maandag 10 mei 2010 17:28 schreef JackHerrer het volgende:
Wat is de laatste keer geweest dat de beste man in NL heeft opgetreden?
quote:Op maandag 10 mei 2010 18:36 schreef HalloweenJack het volgende:
.... maar dat was hoop ik al duidelijk door mijn nickname.. of niet.
Ik bedacht me net hoe lag het geleden is dat ik hem live heb gezien....quote:Op maandag 10 mei 2010 17:28 schreef JackHerrer het volgende:
Wat is de laatste keer geweest dat de beste man in NL heeft opgetreden?
Ik ben jaloersquote:Op maandag 10 mei 2010 20:25 schreef cafca het volgende:
Ik bedacht me net hoe lag het geleden is dat ik hem live heb gezien....
Dat het zo lang geleden is, hoef je niet jaloers op te zijnquote:
Dat hoop ik inderdaad ook. David Bowie is niet voor niets mijn favoriete artiest.quote:Op maandag 10 mei 2010 23:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat het zo lang geleden is, hoef je niet jaloers op te zijn
Maar jij hebt hem nog nooit gezien, begrijp ik?
Dan hoop ik voor je dat hij nog eens komt, want het is wel 1 van de artiesten die je gezien "moet hebben"
Vooral triest dat bijvoorbeeld Keane daartegenover alweer op topic nummer vijf zit.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:25 schreef Mansjester het volgende:
Ongeloofelijk dat dit pas het tweede topic isBen zelf niet een heel groot fan, maar Bowie is toch 1 van de grootste artiesten aller tijden
Artic Monkeys op 40quote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:28 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Vooral triest dat bijvoorbeeld Keane daartegenover alweer op topic nummer vijf zit.
Die heb ik op LPquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:14 schreef HalloweenJack het volgende:
*kick*
Ik luister al HEEL DE DAG naar dit filmpje
Ah man, nu ben ik alweer jaloers.quote:
* Bookmarked voor fotografisch bewijs van het resultaat.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 23:59 schreef HalloweenJack het volgende:
[..]
Ah man, nu ben ik alweer jaloers.
Ik heb helemaal geen LP's van David Bowie en ook al geen werkende platen speler.![]()
En omdat het soort van ontopic is; ik zit erover na te denken om als ik dalijk na meer dan een half jaar weer naar de kapper ga hetzelfde kapsel te nemen als David Bowie in The Man Who Fell To Earth had, inclusief de kleur.
[ afbeelding ]
![]()
Ik neem aan dat zelfs een oude mannenkapper weet hoe dat moet want ik heb geen zin om een andere kapper te gaan zoeken. Daar ben ik dan weer te lui voor.
quote:
Is David Bowie Retiring From the Road?
"I'm not thinking of touring. I'm comfortable," rocker tells 'New York Times'
Jun 07, 2010
A brief update on long-absent David Bowie was buried at the bottom of a long New York Times profile on the rocker's supermodel wife Iman this weekend. "I'm not thinking of touring," he said. "I'm comfortable." The news is hardly a shock - Bowie has been on an unannounced hiatus for the last six years - but his quote to the Times confirms there will be no new Bowie shows in the near future. What's he been doing with his time? "He draws, paints and collects 20th-century British art," the Times piece says.
Earlier this decade, Bowie released two strong back-to-back albums (2002's Heathen and 2003's Reality) and went on a world tour that many fans considered to be his best in decades. It was cut short, however, when he suffered a heart attack in the summer of 2004. Over the next two years he made surprise appearances onstage with Arcade Fire, Alicia Keys and Pink Floyd's David Gilmour. In 2006, Bowie announced he was going to stage a full concert at the inaugural High Line Festival in New York, but a few months later he backed out. "Due to ongoing work on a new project, David Bowie has announced that it will not be possible for him to perform," a statement read. Four years later, there’s been no sign of that "new project."
Prior to this break, Bowie hadn't taken more than two-and-a-half years off between albums since he began recording in 1964. It's now been nearly seven years since he released a single new track. On her Twitter in May 2009, Iman did suggest he's working on something when asked by a follower if Bowie was recording new music. "He’s cooking up something I'm sure you will love" was her response. A May article published by the AARP noted that Bowie was also working on a new album, but a rep for Bowie denied it to Rolling Stone.
Bron: rollingstone.com
All the young dudes is een megaklassieker!quote:Op woensdag 29 september 2010 11:16 schreef wallofdolls het volgende:
.....
Wat vinden jullie trouwens van All the Young Dudes?
London Boysquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:09 schreef Jaxto het volgende:
Letter to Hermione is gewoon een heel mooi nummer, heb dat zoveel gedraaid. Wel een heel persoonlijk nummer met misschien te veel herinneringen. Toch schreef hij in die periode en daarvoor al mooie nummers, London Boys, Silly boy blue en nog wel een paar.
Wat is "die periode?"quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:29 schreef HalloweenJack het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van Letter To Hermione? Ik vind het altijd jammer dat veel mensen, zelfs david bowie fans nummers uit die periode vaak volledig negeren.
Ik denk dat hij bedoelt voor 1970. Fans nemen The Man Who Sold the World meestal nog wel serieus mee, alles daarvoor eigenlijk niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:10 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat is "die periode?"
Voor 1970? Voor Ziggy? Voor zijn experimentelere tijd?
Op 8 december a.s. dus 30 jaar geleden. RIP John.quote:Honestly, no matter how thoroughly I prepare for an interview with a musician, I never can be totally certain of what might be revealed. I’ve been rattled more than once by a revelation from a musician for which there had been no previous report, but none more stunning than the one David Bowie gave me when the recording machine was turned off: according to Bowie, New York City police discovered that his name was second on a hitlist of targets of John Lennon’s assassin, Mark David Chapman.
At the time of Lennon’s December 8, 1980 murder outside of his Manhattan apartment, David Bowie was starring just blocks away on Broadway in the play “The Elephant Man”. “I was second on his list,” Bowie told me in the New York studio we shared near Madison Square Garden. ”Chapman had a front-row ticket to ‘The Elephant Man’ the next night. John and Yoko were supposed to sit front-row for that show, too. So the night after John was killed there were three empty seats in the front row. I can’t tell you how difficult that was to go on. I almost didn’t make it through the performance.”
The irony is that David Bowie’s first #1 hit “Fame”, from the “Young Americans” album, was co-written with Lennon who also played guitar on the track. And it was indeed their fame as rock stars which drew Mark David Chapman to stalk them, and subsequently, to murder Lennon.
Bron: In The Studio With David Bowie
Volgens Wikipedia speelt Lennon hierop trouwens geen gitaar:quote:“Fame”, from the “Young Americans” album, was co-written with Lennon who also played guitar on the track.
quote:Despite having only a minor contribution, Lennon was given a co-writing credit due to the lyrics (bemoaning the nature of celebrity) being inspired by conversations he had with Bowie on the subject, and because Bowie acknowledged that Lennon singing "Fame!" over Alomar’s guitar riff was the catalyst for the song. The songwriting credit list order is David Bowie, Carlos Alomar, and John Lennon. Lennon's voice is also heard singing the repeated words "FAME, FAME, FAME" with his voice heard at a fast, normal, and slow track, making it sound like a recording on the fast and slow speeds, until Bowie's voice is heard singing the final lyrics of the song before the fade.
Ben zelf juist nooit overtuigd geraakt dat Lennon zingt op de plaat, en zeker wat betreft de genoemde gedeeltes. Ik denk dat hij helemaal niet meezingt. Kan niet herinneren in welk interview ik het heb gelezen, maar Lennon heeft zelf ooit gezegd dat hij ritme-gitaar speelt, en gedeeltes van de tekst geschreven heeft.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:06 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia speelt Lennon hierop trouwens geen gitaar:
[..]
Oeeeehhhhhh!quote:Tracklist
1. Uncle Floyd
2. Afraid
3. Baby Loves That Way
4. I Dig Everything
5. Conversation Piece
6. Let Me Sleep Beside You
7. Toy (Your Turn To Drive)
8. Hole In The Ground
9. Shadow Man
10. In The Heat Of The Morning
11. Youve Got A Habit Of Leaving
12. Silly Boy Blue
13. Liza Jane
14. The London Boys
Maarre... Afraid staat op Heathen! Gij heiden!quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef cafca het volgende:
2. Afraid
*knip*
Zijn de enige nummers die ik nog niet kende
De bekende nummers zijn trouwens wel nieuwe versies
Leg eens uit....quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:57 schreef Mishu het volgende:
David Bowie is wel cool. Jammer dat ik hem echter met heroinegebruik associeer.
Uh jah, kwam ik ook achterquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:56 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Maarre... Afraid staat op Heathen! Gij heiden!
Bowie heeft tijdens zijn 40+ -jarige carriere zo'n 5 jaar heroïne gebruikt. Sommige mensen blijven die associatie houden...quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:57 schreef Mishu het volgende:
David Bowie is wel cool. Jammer dat ik hem echter met heroinegebruik associeer.
Oud nieuws. 7 jaar geleden als eens een ripje van gehad.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:23 schreef Sequencial het volgende:
[ afbeelding ]
David Bowie's unreleased album Toy leaks online
Toy, the 2002 album never released by Virgin and now leaked online, has given Bowie fans first new music in almost a decade.
A decade after it was shelved by his label, David Bowie's 23rd studio album has been leaked on the internet. Toy, conceived as a reimagining of Bowie's early work, appeared on file-sharing websites this week, with Bowie's reps refusing to comment.
Toy was originally scheduled to be released in 2002. Together with long-time producer Tony Visconti and Bowie's touring band from 1999's Hours ..., the singer had laid down sessions at New York's Sear Sound studios, recording new versions of some of his earliest works. These included 1968's In The Heat of the Morning – with the strings taken out – and 1971 demo Shadow Man – with strings put in. Bowie also recorded a new version of his very first single, 1964's Liza Jane, first released under the name Davie Jones and the King Bees.
But Virgin Records did not release Toy. There were reports of rights issues, royalty disputes, and shortly thereafter Bowie set up his own label, ISO, licensed through Columbia. Five of Toy's tracks have since seen release, appearing on 2002's Heathen and as B-sides, although the bulk of Toy remained a mystery.
On Sunday, that changed. A week after an Australian man sold a purported copy of Toy on eBay (it sold for £62.98), a CD-quality MP3 version of the album suddenly appeared on BitTorrent, spreading like (ziggy) stardust. This release is missing two tracks from Toy's alleged track-list, Can't Help Thinking About Me and Karma Man, but includes two that were rumoured to have been cut.
Toy's unveiling will be of considerable interest to music-starved Bowie fans, who haven't had a new album since 2003. Outside of a handful of cameos – including work with Arcade Fire, Scarlett Johansson and David Gilmour – the Thin White Duke has been on an apparent musical hiatus since heart surgery in 2004.
[..]
Oeeeehhhhhh!Vanavond ff opzoeken
Hij heeft het nodig gehad.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:20 schreef Mishu het volgende:
Nouja hij was toch ook wel een icoon voor jonge junks in die tijd. Zie de film Christiane F. Best pijnlijk.
quote:Leading contemporary composer Philip Glass described Low as "a work of genius" in 1992, when he used it as the basis for his Symphony No. 1 "Low"; subsequently, Glass used Bowie's next album as the basis for his 1996 Symphony No. 4 "Heroes".[63][64] Glass has praised Bowie's gift for creating "fairly complex pieces of music, masquerading as simple pieces".
Kijk, zover kwam ik ook...quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:27 schreef wallofdolls het volgende:
Heroine? Ik heb nog nooit tot zelden iets gehoord over David Bowie en heroine. Des te meer over cocaine (en melk). De enige link met heroine die ik leg is Christiane F inderdaad.
quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:27 schreef wallofdolls het volgende:
Heroine? Ik heb nog nooit tot zelden iets gehoord over David Bowie en heroine. Des te meer over cocaine (en melk). De enige link met heroine die ik leg is Christiane F inderdaad.
bron: Bowie op IMDBquote:Bowie was a heavy cocaine abuser and sometime heroin user
Tja, eigenlijk weet je het wel maar je wilt het niet lezen...quote:'David Bowie is waarschijnlijk al met pensioen'
Het zou een 'wonder' zijn als David Bowie nog nieuwe muziek zou uitbrengen. Het is waarschijnlijker dat de popmuzikant zijn microfoon definitief aan de wilgen heeft gehangen. Dat zegt Paul Trynka, de biograaf van Bowie, in een interview met muzieksite Spinner.
'Ik denk dat hij alleen terugkomt als hij iets wereldschokkends kan produceren,' aldus Trynka in het interview. Het laatste album van Bowie verscheen in 2003, en de afgelopen vijf jaar heeft hij geen concerten meer gegeven.
Toch geeft Trynka de hoop niet helemaal op. 'Mijn hart zegt dat hij terugkomt, mijn hoofd zegt dat dat zeer onwaarschijnlijk is. Maar wonderen gebeuren soms.'
Bowie moest zijn laatste tour in de zomer van 2004 plotseling afbreken omdat hij een hartaanval kreeg. In 2009 liet hij weten dat hij geen plannen had om weer live-optredens te gaan geven.
Trynka schreef de biografie David Bowie: Starman, genoemd naar een nummer van het album Ziggy Stardust. Het boek ligt nu in de winkels. Eerder was Trynka hoofdredacteur van het gezaghebbende Britse muziektijdschrift Mojo.
Lees de posts vlak boven die van jou en je vindt je antwoord....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Daskaar het volgende:
ik hou zooooooo van station to station, geweldig nummer!
dit is natuurlijk al vele malen gevraagd maar is Bowie momenteel nog bezig met muziek?
Naast t uitbrengen van oude albums als Suburban Boedha en Toy?
The sun machine is coming down and we're gonna have a party....quote:Op maandag 29 augustus 2011 00:33 schreef Magereheinus het volgende:
Zit sinds een paar weken Space Oddity(dat album) regelmatig op te zetten, maar ik vind het wel een erg gave plaat. Op internet las ik er negatieve dingen over, maar het is best een tof album!
Sowieso een briljante afsluiter, maar ook een nummer als Wild Eyed Boy From Freecloud vind ik echt heel goed! Ik heb 'm nu weer opstaan en vind het echt een briljante plaat eigenlijk!quote:Op maandag 29 augustus 2011 07:12 schreef cafca het volgende:
[..]
The sun machine is coming down and we're gonna have a party....
Oftewel, het nummer compleet opnieuw gaan opnemen..... Neuh dank je.... de nummers zijn uit die tijd, met die productie middelen en die technieken.... Niks aan doen dus....quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Deckard het volgende:
Toen ik die twee nummers voor het eerst hoorde jaren geleden klonken ze zo vertrouwd aan. Voor mij leek het ook of dat een beetje de standaard was voor muziek uit die tijd qua kwaliteit. Maar achteraf kom je tot de conclusie dat dit nummers zijn die er ver bovenuit steken en dat je teveel verwachtingen had als je beatles als uitgangspunt had.
Wat jammer is aan die twee nummers is dat het niet fris klinkt. Ik denk in een nieuwe mix maar met hetzelfde tempo en betere opnames, een koor, het er nog meer bovenuit kan steken.
Zou toch mooi zijn...quote:'Optreden David Bowie tijdens opening Olympische Spelen'
David Bowie treedt samen met fadozangeres Mariza op tijdens de opening van de Olympische Spelen in Londen. Dat meldt een Portugese concertpromoter aan NU.nl.
Volgens de bron zingt de populaire fadozangeres een duet met Bowie tijdens de openingsceremonie van het sportevenement. Er zijn nog geen officiële partijen die de samenwerking bevestigen. Mocht Bowie inderdaad op het podium verschijnen, dan is het voor het eerst in bijna zes jaar dat de Brit weer in het openbaar optreedt.
Zijn laatste optreden was in november 2006, tijdens The Black Ball in New York. Hij zong toen het nummer Changes, in duet met Alicia Keys. Het laatste volledige concert dat Bowie gaf was op 25 juni 2004 op het Hurricane Festival in Duitsland. Daarna werd zijn toenmalige tournee afgeblazen vanwege gezondheidsproblemen.
Dat idee had ik al wel ja. Maar wel een enorme bazenplaat ja. Vroeger was Ziggy Stardust echt mijn favoriet maar dan ben ik echt helemaal van afgestapt. Hunky Dory en Station to Station zijn het nuquote:Op zondag 3 juni 2012 13:41 schreef PimD het volgende:
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat
Favorieten blijven toch Station To Station en de Berlijn-albumsquote:Low
(501 plays)
Station to Station
(408 plays)
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the…
(322 plays)
"Heroes"
(305 plays)
Hunky Dory
(250 plays)
Diamond Dogs
(171 plays)
Reality
(170 plays)
Aladdin Sane
(161 plays)
Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef Norrage het volgende:
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zegWelke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl?
Die ken ik inderdaad nog niet (YA). Ga ik eens doen. En tsja, ik hoef ook niet perse iets hetzelfde. Station to Station is zelf gewoon al briljant genoeg natuurlijkquote:Op maandag 4 juni 2012 09:59 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |