abonnement Unibet Coolblue
pi_100841590
quote:
'David Bowie is waarschijnlijk al met pensioen'

Het zou een 'wonder' zijn als David Bowie nog nieuwe muziek zou uitbrengen. Het is waarschijnlijker dat de popmuzikant zijn microfoon definitief aan de wilgen heeft gehangen. Dat zegt Paul Trynka, de biograaf van Bowie, in een interview met muzieksite Spinner.

'Ik denk dat hij alleen terugkomt als hij iets wereldschokkends kan produceren,' aldus Trynka in het interview. Het laatste album van Bowie verscheen in 2003, en de afgelopen vijf jaar heeft hij geen concerten meer gegeven.

Toch geeft Trynka de hoop niet helemaal op. 'Mijn hart zegt dat hij terugkomt, mijn hoofd zegt dat dat zeer onwaarschijnlijk is. Maar wonderen gebeuren soms.'

Bowie moest zijn laatste tour in de zomer van 2004 plotseling afbreken omdat hij een hartaanval kreeg. In 2009 liet hij weten dat hij geen plannen had om weer live-optredens te gaan geven.

Trynka schreef de biografie David Bowie: Starman, genoemd naar een nummer van het album Ziggy Stardust. Het boek ligt nu in de winkels. Eerder was Trynka hoofdredacteur van het gezaghebbende Britse muziektijdschrift Mojo.
Tja, eigenlijk weet je het wel maar je wilt het niet lezen... ;(
Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:45:28 #77
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_100842924
De grote ontbrekende op mijn lijst van artiesten die ik live gezien heb.... ;( .... en dat gaat dus lastig worden
pi_100844042
Mooi interview met regisseur Duncan Jones, zoon van Bowie.



Nothing has changed. Everything has changed.
pi_100844762
Dat wil je inderdaad niet lezen :{. Een eenmalig concert in Londen moet toch wel kunnen? O+ Dat van het niet uitbrengen van nieuw materiaal tenzij het 'wereldschokkend' is begrijp ik wel.
Stay on my arm, you little charmer
pi_100847559
Ja hoe zou hij zijn laatste album nog moeten toppen. Dat was wel het beste uit zijn reli-trilogie.
En hij is altijd met zijn muziek voor de meute geweest, dus misschien zou hij nog wel dingen willen maar is hij daar simpelweg te oud voor.

Ik heb ook liever niet dat hij nog een album uitbrengt als dat het niveau ten slechte komt. Het allerlaatste nummer op het allerlaatste album 'bring back the disco king' vond ik destijds al heel erg symbolisch.
pi_100865942
Via inside info had ik paar weken terug al vernomen dat Bowie met pensioen is gegaan. Hij luistert ook geen muziek meer tegenwoordig.....

Helaas....

Reality als laatste album.... wat een sof......
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_100870749
Het zat er wel in natuurlijk. Jammer dat we 'm niet meer live zullen zien, ben pas in het afgelopen jaar naar z'n werk gaan luisteren. Afgelopen week de Station to Stationbox gekocht _O_
Bleuh.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:26:59 #83
177948 Daskaar
cake or death?
pi_101166461
ik hou zooooooo van station to station, geweldig nummer!

dit is natuurlijk al vele malen gevraagd maar is Bowie momenteel nog bezig met muziek?
Naast t uitbrengen van oude albums als Suburban Boedha en Toy?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:21 #84
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101166791
Postje voor het geval er toch nog wat uitkomt...Bowie fan sinds eind jaren '80 maar soms ook wat minder. Maar hij blijft goed.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101247426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Daskaar het volgende:
ik hou zooooooo van station to station, geweldig nummer!

dit is natuurlijk al vele malen gevraagd maar is Bowie momenteel nog bezig met muziek?
Naast t uitbrengen van oude albums als Suburban Boedha en Toy?
Lees de posts vlak boven die van jou en je vindt je antwoord....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_101317432
Zit sinds een paar weken Space Oddity(dat album) regelmatig op te zetten, maar ik vind het wel een erg gave plaat. Op internet las ik er negatieve dingen over, maar het is best een tof album!
pi_101319248
Gelukkig als (jonge) muziekliefhebber twee keer live kunnen zien in 2004. :9~
pi_101321450
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 00:33 schreef Magereheinus het volgende:
Zit sinds een paar weken Space Oddity(dat album) regelmatig op te zetten, maar ik vind het wel een erg gave plaat. Op internet las ik er negatieve dingen over, maar het is best een tof album!
The sun machine is coming down and we're gonna have a party....

_O_
pi_101331843
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2011 07:12 schreef cafca het volgende:

[..]

The sun machine is coming down and we're gonna have a party....

_O_
Sowieso een briljante afsluiter, maar ook een nummer als Wild Eyed Boy From Freecloud vind ik echt heel goed! Ik heb 'm nu weer opstaan en vind het echt een briljante plaat eigenlijk!
pi_101337583
Toen ik die twee nummers voor het eerst hoorde jaren geleden klonken ze zo vertrouwd aan. Voor mij leek het ook of dat een beetje de standaard was voor muziek uit die tijd qua kwaliteit. Maar achteraf kom je tot de conclusie dat dit nummers zijn die er ver bovenuit steken en dat je teveel verwachtingen had als je beatles als uitgangspunt had.

Wat jammer is aan die twee nummers is dat het niet fris klinkt. Ik denk in een nieuwe mix maar met hetzelfde tempo en betere opnames, een koor, het er nog meer bovenuit kan steken.
pi_101338973
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:50 schreef Deckard het volgende:
Toen ik die twee nummers voor het eerst hoorde jaren geleden klonken ze zo vertrouwd aan. Voor mij leek het ook of dat een beetje de standaard was voor muziek uit die tijd qua kwaliteit. Maar achteraf kom je tot de conclusie dat dit nummers zijn die er ver bovenuit steken en dat je teveel verwachtingen had als je beatles als uitgangspunt had.

Wat jammer is aan die twee nummers is dat het niet fris klinkt. Ik denk in een nieuwe mix maar met hetzelfde tempo en betere opnames, een koor, het er nog meer bovenuit kan steken.
Oftewel, het nummer compleet opnieuw gaan opnemen..... Neuh dank je.... de nummers zijn uit die tijd, met die productie middelen en die technieken.... Niks aan doen dus....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_107930660
quote:
'Optreden David Bowie tijdens opening Olympische Spelen'

David Bowie treedt samen met fadozangeres Mariza op tijdens de opening van de Olympische Spelen in Londen. Dat meldt een Portugese concertpromoter aan NU.nl.

Volgens de bron zingt de populaire fadozangeres een duet met Bowie tijdens de openingsceremonie van het sportevenement. Er zijn nog geen officiële partijen die de samenwerking bevestigen. Mocht Bowie inderdaad op het podium verschijnen, dan is het voor het eerst in bijna zes jaar dat de Brit weer in het openbaar optreedt.

Zijn laatste optreden was in november 2006, tijdens The Black Ball in New York. Hij zong toen het nummer Changes, in duet met Alicia Keys. Het laatste volledige concert dat Bowie gaf was op 25 juni 2004 op het Hurricane Festival in Duitsland. Daarna werd zijn toenmalige tournee afgeblazen vanwege gezondheidsproblemen.
Zou toch mooi zijn... :P
Nothing has changed. Everything has changed.
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 15:29:16 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107931680
Dan krijg je zo'n monserat/freddy dingetje, zoals bij de OS van barcelona :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_107940895
Kunnen jullie rekenen?

Reken er maar niet op.... betrouwbare bronnen die ik ken ontkennen dit alles
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_112379127
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zeg ^O^ Welke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112379231
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat _O_
Bleuh.
pi_112379429
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:41 schreef PimD het volgende:
Ik vind Station to Station behoorlijk op zichzelf staan, jammer genoeg. Wat een verschrikkelijke bazenplaat _O_
Dat idee had ik al wel ja. Maar wel een enorme bazenplaat ja. Vroeger was Ziggy Stardust echt mijn favoriet maar dan ben ik echt helemaal van afgestapt. Hunky Dory en Station to Station zijn het nu :P

Maar ja, ik heb me nooit echt verdiept in de wat latere albums. Low, Scary Monsters, etc. Ken maar een handjevol echt goed.

Om mijn last.fm albumplays er bij te halen:

Ziggy Stardust (100 plays)
Hunky Dory (99 plays)
Space Oddity (30 plays)
Low (26 plays)
Scary Monsters (22 plays)
The Man Who Sold the World (18 plays)
Station to Station (16 plays)

(en ik had altijd een best-of liggen, waardoor ik van alle albums wel wat nummertjes ken :) )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112379805
De mijne:

quote:
Low
(501 plays)
Station to Station
(408 plays)
The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the…
(322 plays)
"Heroes"
(305 plays)
Hunky Dory
(250 plays)
Diamond Dogs
(171 plays)
Reality
(170 plays)
Aladdin Sane
(161 plays)
Favorieten blijven toch Station To Station en de Berlijn-albums _O_
Bleuh.
  maandag 4 juni 2012 @ 09:59:12 #99
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_112414535
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:39 schreef Norrage het volgende:
Nog zoveel Bowie dat ik moet ontdekken, maar voorlopig heb ik Station to Station ontdekt. Wat fijn zeg ^O^ Welke van zijn albums zijn nog een meer in deze gekke, groovy, funky, krautrock achtige stijl? :D
Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.
Nothing has changed. Everything has changed.
pi_112415313
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:59 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Ik denk dat voorloper Young Americans er nog het dichtst tegenaan schurkt, veel meer 'soul' maar duidelijk een voorbode van het werk op Station to Station. En misschien Diamond Dogs eens proberen.
Die ken ik inderdaad nog niet (YA). Ga ik eens doen. En tsja, ik hoef ook niet perse iets hetzelfde. Station to Station is zelf gewoon al briljant genoeg natuurlijk ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')