abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81237448
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:30 schreef tjoptjop het volgende:
88/100 en schaam me daar best voor. politiek interesseert me namelijk geen reet en wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben.
?
There are only 151 Pokémon.
pi_81237486
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

?
Wat snap je niet?
  maandag 10 mei 2010 @ 00:34:09 #103
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81237522
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:55 schreef wdn het volgende:
Buiten dat stikt het van de typfouten in de vragen dus erg serieus zullen we dit maar niet nemen
Niet elke vraag is even nuttig. De volgende vind ik persoonlijk niet erg sterk:

- Hoeveel fracties van politieke partijen kent de Tweede Kamer tot 9 juni 2010?
- Hoe wordt er dit jaar gestemd?
- Uit hoeveel politieke partijen kun je op 9 juni 2010 kiezen op het stembiljet?
- Opiniepeilingen op de dag van de verkiezingen, zogenaamde ‘exit polls’, zijn…

De vraag: 'Wie vormen samen de regering van ons land?' pakt uit als een strikvraag, en de zin van de vraag: 'Wat is waar over de voorzitter van de Tweede Kamer?' ontgaat mij enigszins.

Het examen pretendeert in ieder geval het volgende:
quote:
Dit examen gaat over de procedure van het stemmen: Wie mag op wie stemmen?
Komt nauwelijks aan bod. Met name de vragen over de procedure van het stemmen. Wel een vraag of er met een potlood of de stemcomputer wordt gestemd, maar niet hoe je een stem uitbrengt (bv op hoeveel kandidaten mag je stemmen of hoe vul je dat stembiljet in?). Of er met een potlood of een stemcomputer wordt gestemd, zie je op het stembureau wel, lijkt me weinig relevant.
quote:
Waar gaat de Tweede Kamer eigenlijk wel en niet over?
Komt eigenlijk alleen aan bod in deze vraag:
- Wat gebeurt er als een minister een voorstel heeft voor een nieuwe wet, maar de meerderheid van de Tweede Kamer wil die wet niet?
En dat is niet de beste vraag in het examen.
quote:
Wat mag je wel en niet doen in het stembureau?
Ik heb geen idee welke vraag hieronder zou moeten vallen.

Het stomme is, dat je een 'herexamen' van 10 vragen kunt doen, als je te weinig vragen goed hebt. En daar zitten betere vragen in:
quote:
1. Wat is het verschil tussen een Kamerlid en een minister?
Een lid van de Tweede Kamer is gekozen door burgers een minister niet.
De leden van de Tweede Kamer horen niet bij de uitvoerende macht, ministers wel.
Beide bovenstaande antwoorden zijn waar.

2. Mag je als dakloze ook stemmen?
Ja, mits ingeschreven in de Gemeentelijke Basisadministratie.
Nee.
Ja, mits tenminste twee jaar geregistreerd als dakloze.

3. Wat is waar over de voorzitter van de Tweede Kamer:
De voorzitter wordt aangewezen door de grootste partij in de Tweede Kamer.
De voorzitter wordt als erefunctie benoemd door de Kroon.
De voorzitter wordt gekozen door een verkiezing onder de leden van de Tweede Kamer.

4. De Tweede Kamer kan…
wetten maken en veranderen.
alleen wetten van de regering goedkeuren of afkeuren.
alleen wetten veranderen.

5. De Tweede Kamer kan …
nieuwe verkiezingen uitschrijven.
het Kabinet laten vallen.
de ministers kiezen.

6. Waaruit bestaat de Staten-Generaal?
Ministers en staatssecretarissen.
De Eerste en de Tweede Kamer.
Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten.

7. Hoe noem je een land waarin mensen op andere mensen stemmen die hen dan vertegenwoordigen?
Directe democratie
Parlementaire democratie
Vertegenwoordigersland

8. Waarom zijn stemcomputers in Nederland weer afgeschaft?
Voor gehandicapten en analfabeten bleek stemmen met de computer erg lastig. Om gelijkheid in het kiesproces te garanderen is besloten dat iedereen weer met het rode potlood moet stemmen.
Door de financiële crisis is het te duur om in alle gemeenten nieuwe computers aan te schaffen.
Computers konden niet voldoende worden beveiligd om het stemgeheim te garanderen.

9. Kun je als burger een vergadering van de Tweede kamer bijwonen?
Ja, in een aparte zaal naast de Tweede Kamer, mits je je vooraf hebt aangemeld.
Ja.
Nee.

10. Hoe noem je de afspraak op grond waarvan partijen gezamenlijk een regering vormen?
Regeerakkoord.
Regeringsdocument.
Beginselakkoord.
Die vraag over daklozen is weinig zinvol volgens mij, maar de andere vragen zijn wel OK.
  maandag 10 mei 2010 @ 00:36:52 #104
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_81237603
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die hele website en het hele examen zijn genant prutswerk.
Weltie, gedraag je. Sidestep de valkuil van misplaats superioriteitsgevoel. Alsjeblieft, voor mij en voor jezelf.
  maandag 10 mei 2010 @ 00:37:44 #105
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_81237633
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:38 schreef Zeroku het volgende:
Je score: 72/100

Je hebt het stemexamen gehaald.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_81237778
100/100
Beetje flauw ook, aangezien ik Bestuurskunde studeer
Brutal. Fucking. Metal.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 mei 2010 @ 01:23:01 #107
862 Arcee
Look closer
pi_81238757
Je score: 80/100

1 fout had ik wel moeten weten, vind ik, de rest vond ik niet zo'n punt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_81239554
92/100
pi_81240785
100/100

Makkie.
pi_81240807
Je score: 84/100
Onderaan staan de antwoorden op de vragen die je niet goed had.

Welke uitspraak over niet-stemmers, is waar?
Door niet te stemmen is het aantal stemmen dat per zetel nodig is lager, een zetel is zo sneller verdiend.

Ik dacht dat die dan opgeteld werden.

Wie vormen samen de regering van ons land?
De Koningin en de ministers.

Ik dacht de staatssecretarissen.

Welk van deze antwoorden klopt?
Beide andere andwoorden zijn juist.

(weet niet meer wat hier stond)

Wie mogen er in het stemhokje geholpen worden tijdens het stemmen?
Mensen met een lichamelijke handicap.

Ik dacht dat je mensen met een verstandelijke beperking mocht helpen.
Of mag een mongool uberhaupt niet stemmen?
  maandag 10 mei 2010 @ 06:50:20 #111
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81240954
Nee DrDentz: intelligentie is geen maatstaf om niet te kunnen stemmen. Maar iemand die blind is moet natuurlijk ook kunnen stemmen. Het zijn dus lichamelijk gehandicapten die geholpen mogen worden!
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_81241615
Mja ik zou iemand met het downsyndroom toch ook even willen helpen met stemmen op degene die hij wil, zo'n stemlijst is best lastig.
  maandag 10 mei 2010 @ 08:44:58 #113
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_81241763
88, valt me nog mee.
  maandag 10 mei 2010 @ 08:47:20 #114
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_81241804
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:34 schreef DrDentz het volgende:
Mja ik zou iemand met het downsyndroom toch ook even willen helpen met stemmen op degene die hij wil, zo'n stemlijst is best lastig.
Die kunen echt wel een hokje inkleuren.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:04:41 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81242106
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:34 schreef DrDentz het volgende:
Dan open je een blik met wormen ...

Even er van uit gaande dat niet alle personen met down syndroom handelingsonbekwaam zijn (geen idee of dit zo is ...): Het is aan een rechter en niet aan de overheid om te bepalen wie bekwaam is en wie niet.

Indien die betreffende persoon handelingsbekwaam is dan dient die persoon (net als enige ander persoon die het niet begrijpt) uitgelegd te worden wat te doen. Stemgeheim wordt nu eenmaal erg hoog aangeschreven want het is een basisprincipe van onder democratie.

Indien die betreffende persoon niet handelingsbekwaam is (en dus onder curatele staat) is het nog simpeler: dan mag hij zelf niet stemmen en dient de curator de stem uit te brengen. Enige ding dat in de kieswet staat:
"Van curatoren wordt een neutrale rol verwacht bij het bespreken van het kiesrecht met degenen die onder hun toezicht zijn gesteld."

Ik zie niet zo direct een probleem. Let wel... tot 2009 mocht de laatste groep zelfs niet stemmen dus dit wordt de tweede keer dat dit zich voordoet.
pi_81242533
Ik zeg ook niet dat er een probleem is. Alleen op dat momentje dacht ik dat het misschien logisch zou zijn om bijvoorbeeld een downer te helpen met stemmen op de juiste persoon (waar hij zelf op wil stemmen). Heb me er verder nooit in verdiept ofzo.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:30:58 #117
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_81242698
Ja maar die mensen kunnen wel gewoon kleuren en vaak ook lezen. Maar ik vraag mij af of dat soort mensen überhaupt wel willen stemmen.
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:36:12 #118
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81242817
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:23 schreef DrDentz het volgende:
Ik zeg ook niet dat er een probleem is. Alleen op dat momentje dacht ik dat het misschien logisch zou zijn om bijvoorbeeld een downer te helpen met stemmen op de juiste persoon (waar hij zelf op wil stemmen). Heb me er verder nooit in verdiept ofzo.
Dat snap ik... maar in het kader van dit "examen" zou ik denken dat je eerder aan een blinde denkt (en dus lichamelijk gehandicapt kiest) dan aan iemand met down. In andere woorden: ik volgde je gedachtegang niet om tot dat antwoord te komen

Maar dan nog: wat mij betreft zou iedereen die hulp nodig heeft hulp moeten krijgen bij het stemmen.
pi_81242960
Ik zat ook een beetje onder de tijdsdruk hč. Ik zag een downer voor me en iemand met een houten been. Toen ging ik voor de downer. Split second.
  maandag 10 mei 2010 @ 09:46:39 #120
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81243042
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik zat ook een beetje onder de tijdsdruk hč. Ik zag een downer voor me en iemand met een houten been. Toen ging ik voor de downer. Split second.
watje
  maandag 10 mei 2010 @ 09:49:59 #121
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81243125
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:04 schreef wdn het volgende:

Indien die betreffende persoon niet handelingsbekwaam is (en dus onder curatele staat) is het nog simpeler: dan mag hij zelf niet stemmen en dient de curator de stem uit te brengen. Enige ding dat in de kieswet staat:
"Van curatoren wordt een neutrale rol verwacht bij het bespreken van het kiesrecht met degenen die onder hun toezicht zijn gesteld."
Nee, ook iemand die onder curatele staat mag zelf stemmen.

De tekst: "Van curatoren wordt een neutrale rol verwacht bij het bespreken van het kiesrecht met degenen die onder hun toezicht zijn gesteld." staat niet in de Kieswet, en lijkt weinig meer dan een advies van de overheid te zijn.
pi_81243199
En iedereen haalt ook hoger dan 80%. Maar dat is niet zo gek, want dit is FOK
  maandag 10 mei 2010 @ 10:01:38 #123
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81243375
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:49 schreef freako het volgende:

[..]

Nee, ook iemand die onder curatele staat mag zelf stemmen.

De tekst: "Van curatoren wordt een neutrale rol verwacht bij het bespreken van het kiesrecht met degenen die onder hun toezicht zijn gesteld." staat niet in de Kieswet, en lijkt weinig meer dan een advies van de overheid te zijn.
Hmmm verschillende sites doen vermoeden dat het wel in de kieswet staat
Ik kom het nergens tegen dus je hebt weer gelijk (grrr )
  maandag 10 mei 2010 @ 10:08:55 #124
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_81243530
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:01 schreef wdn het volgende:

[..]

Wat grom jij sexy
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_81243589
96/100
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 10 mei 2010 @ 10:15:59 #126
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81243688
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:01 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja, die tekst lijkt in een of ander persbericht gestaan te hebben, die worden wel vaker rücksichtslos gekopieerd.

Dat mensen die onder curatele gesteld worden niet meer uitgesloten zijn van het kiesrecht geldt overigens pas sinds 2008. Het is maar een beperkte groep verstandelijk gehandicapten die onder curatele gesteld zijn, en de Hoge Raad vond uitsluiting van het kiesrecht niet meer gerechtvaardigd
quote:
Fundamenteel recht
Reden om personen die onder curatele staan kiesrecht te verlenen is de overtuiging dat een categorische uitsluiting van een zo fundamenteel recht niet (meer) gerechtvaardigd is. Het gaat vaak om personen die wel zelfstandig wonen en slechts in mindere mate een geestelijke stoornis hebben. De curatele is dan vooral bedoeld om hen te beschermen tegen financiële misstappen. Personen die vanwege een ernstige geestelijke stoornis in een inrichting woonachtig zijn, zijn vaak niet onder curatele geplaatst (want zij nemen niet deel aan het maatschappelijk verkeer) maar hebben dus wél het kiesrecht. Aan die onterechte ongelijkheid wordt nu een einde gemaakt.
http://www.vgn.org/vgn/artikelen/raadplegen.asp?display=2&atoom=10404&atoomsrt=2&actie=2

Het idee van de curatele is dat verstandelijk gehandicapten op die manier in staat worden gesteld om zoveel mogelijk aan het maatschappelijk verkeer deel te nemen, met enkele grenzen dus. Niet om ze categorisch uit te sluiten.

En zoals de Kiesraad stelt:
quote:
In hulp aan verstandelijk gehandicapten is niet voorzien. De reden hiervoor is dat, zover verstandelijk gehandicapten niet zonder hulp kunnen stemmen, zij kennelijk niet zelfstandig hun wil kunnen bepalen. Deze zelfstandigheid is een uitgangspunt van het kiesrecht. Zie hiervoor de Kieswet Artikel J 28 .
http://www.kiesraad.nl/nl(...)ulp_bij_stemmen.html
  maandag 10 mei 2010 @ 10:16:19 #127
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_81243698
Hier ben ik gestopt

Sometimes you see knopjes
  maandag 10 mei 2010 @ 10:19:37 #128
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81243784
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:08 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Wat grom jij sexy
Ik ben veels te oud voor je

banapples: och zolang het functioneel maar klopt is dat te overzien.
Overigens meen ik me te herinneren dat bij mij jouw eerste optie onderaan stond bij mij (worden ze random getoond ofzo???).

freako: wet Martijn was het meen ik. Mijn broer staat onder curatele dus dat heb ik toen ook even moeten volgen Ik heb trouwens geen mail van ze gehad. Dat plaatje hierboven ga ik zo ook even mailen
  maandag 10 mei 2010 @ 10:23:02 #129
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81243876
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:19 schreef wdn het volgende:

Ik heb trouwens geen mail van ze gehad. Dat plaatje hierboven ga ik zo ook even mailen
Het zou me verbazen als het IPP vandaag al terugmailt. Ik reken eerder op woensdag.
pi_81244827
quote:
Op maandag 10 mei 2010 09:53 schreef NoelGallagher het volgende:
En iedereen haalt ook hoger dan 80%. Maar dat is niet zo gek, want dit is FOK
_! als je geen 80 of hoger haalt ben je echt een mongool, dan zou je imo niet eens mogen stemmen.
There are only 151 Pokémon.
pi_81244970
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:57 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

_! als je geen 80 of hoger haalt ben je echt een mongool, dan zou je imo niet eens mogen stemmen.
Ik verkoop mijn stem toch voor 50 euro op marktplaats.
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 11:09:50 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_81245195
quote:

[..]

Dus jij hebt een hoge score, goed zeg!
  maandag 10 mei 2010 @ 11:15:11 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81245381
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:03 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ik verkoop mijn stem toch voor 50 euro op marktplaats.
Als dit serieus bedoeld is; denk er dan aan dat het strafbaar is:
quote:
Artikel 126, Wetboek van Strafrecht

1
Hij die bij gelegenheid van een krachtens wettelijk voorschrift uitgeschreven verkiezing door gift of belofte iemand omkoopt om zijn of eens anders kiesrecht hetzij niet, hetzij op bepaalde wijze uit te oefenen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Dezelfde straf wordt toegepast op de kiezer of de gemachtigde van een kiezer die zich door gift of belofte tot een of ander laat omkopen.
quote:
Artikel Z 4 Kieswet

1.Degene die bij een verkiezing door gift of belofte een kiezer omkoopt om volmacht te geven tot het uitbrengen van zijn stem, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

2.Degene die bij een verkiezing door gift of belofte een kiezer omkoopt dan wel anderszins daartoe dwingt om een verklaring als bedoeld in artikel H 4, eerste lid, af te leggen ter ondersteuning van een lijst, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

3.Met dezelfde straf wordt gestraft de kiezer die zich door gift of belofte tot het bij volmacht stemmen of het afleggen van een ondersteuningsverklaring laat omkopen.
pi_81248288
92/100
Voor 14,99 kan hier jouw opmerking staan!
Of je kan het heel lief vragen.
pi_81248844
3 fout

Hierbij de vraag over de blanco stem, waar domweg het juiste antwoord ontbrak.

Ook fout geantwoord op de vraag waarop het antwoord was dat beide stellingen correct waren. Op de ministers ging het fout, omdat er een verschil is tussen missionaire en demissionaire ministers. Hier is dus eigenlijk een verschil tussen wat letterlijk het geval is (als je demissionaire ministers meetelt) en wat over het algemeen het geval is. Ik ben van mening dat ik strikt genomen de vraag dus juist beantwoord heb.

Eigenlijk had ik alleen de vraag over de exit polls echt fout, en dan nog alleen op het punt of het gebeurde.
pi_81255096
92/100, viel best mee.
pi_81257521
quote:
Je score: 88/100

Vul je naam hieronder in om je gepersonaliseerde certificaat op te halen. Je naam wordt niet opgeslagen en voor geen enkel ander doeleinde gebruikt dan om het certificaat te personaliseren.
Naam
Ik vind het maar een achterlijk examen, ik had vragen over de economie, staatsschuld enzo verwacht.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:29:14 #138
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_81261867

Maar ik zou liever een stem-examen zien waaruit blijkt dat men weet op welke standpunten er gestemd wordt .
pi_81264212
88 %
pi_81273507
88/100
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:31:38 #141
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81340724
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:23 schreef freako het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als het IPP vandaag al terugmailt. Ik reken eerder op woensdag.
Het was dinsdag. . Een van de antwoorden is nu anders geformuleerd. Er kan nu gekozen worden uit:

Dit is een geldige stem en wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (maar niet bij het bepalen van de kiesdeler).

Dit is een ongeldige stem en wordt niet meegenomen bij het bepalen van de opkomst (en daarmee ook niet voor de kiesdeler).

Dit is een ongeldige stem, maar wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (en daarmee de kiesdeler).
pi_81343796
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:54 schreef Gamer_V het volgende:
Je score: 80/100

Je hebt het stemexamen gehaald
Op donderdag 6 mei 2010 11:58 schreef picodealion het volgende:
Overigens heb je een zeer homofiele nickname.
  woensdag 12 mei 2010 @ 15:42:34 #143
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_81344074
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:31 schreef freako het volgende:

[..]

Het was dinsdag. . Een van de antwoorden is nu anders geformuleerd. Er kan nu gekozen worden uit:

Dit is een geldige stem en wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (maar niet bij het bepalen van de kiesdeler).

Dit is een ongeldige stem en wordt niet meegenomen bij het bepalen van de opkomst (en daarmee ook niet voor de kiesdeler).

Dit is een ongeldige stem, maar wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst (en daarmee de kiesdeler).
Ze hebben me alleen niet even gemailed

Is de "d" bij "andwoorden" ook weg?

edit: jaaaaaaaaa

14. Welk van deze antwoorden klopt?

woensdag 12 mei 2010 @ 15:53:35 #144
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_81344604
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:16 schreef MrBadGuy het volgende:
96/100

Ook alleen die van de blanco stem 'fout'
hier idem...
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_81367847
92/100. Vraag over tegelijkertijd gemeenteraadslid en kamerlid had ik fout. Evenals de vraag over jezelf verkiesbaar stellen. Bij een normaal examen corrigeer je die laatste natuurlijk gewoon, maar als je zo iets even snel online invult, dan kan dat een keer fout gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 13 mei 2010 @ 03:07:12 #146
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_81371011
Je score: 92/100

Yeuy, gehaald

Waar zie je welke je goed en fout had?
  donderdag 13 mei 2010 @ 07:40:11 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_81371506
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 03:07 schreef Premium_Quality het volgende:

Yeuy, gehaald

Waar zie je welke je goed en fout had?
Als de score getoond wordt zie je onderaan welke vragen je fout had, en wat het goede antwoord had moeten zijn.
pi_81376175
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:46 schreef Boldface het volgende:
Ik kom uit op 96/100. Had dus maar 1 vraag fout (wie de regering van ons land vormt).
Dit. Maar dat was inderdaad een beetje dom. Regering/kabinet...
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 13:36:05 #149
236264 crew  capricia
pi_81378460
quote:

[..]

Ben ik even blij dat ik 80 haalde..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 mei 2010 @ 14:02:21 #150
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_81379407
92/100

Meeste vragen waren wel erg makkelijk. Maar er zitten toch altijd nog een paar tricky dingen bij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_81380066
Ik kon niet naar de volgene pagina, vermoedelijk omdat ik teveel fouten had gemaakt.

Lekker belangrijk voor een stemexamen, weten wat het verschil is tussen lijssttrekker en lijstaanvoerder.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 14:22:52 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_81380098
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:21 schreef dylany het volgende:
Ik bleef hangen, vermoedelijk omdat ik teveel fouten had gemaakt.

Lekker belangrijk voor een stemexamen, weten wat het verschil is tussen lijssttrekker en lijstaanvoerder.
Dat vond ik dus best een tricky vraag
pi_81380238
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vond ik dus best een tricky vraag
Leuk voor mensen die in de politiek zitten en scholieren, maar voor de stemmers zijn andere dingen belangrijk, lijkt me zo.
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 14:32:04 #154
249559 crew  Lavenderr
pi_81380404
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:27 schreef dylany het volgende:

[..]

Leuk voor mensen die in de politiek zitten en scholieren, maar voor de stemmers zijn andere dingen belangrijk, lijkt me zo.
Lijkt mij ook
pi_81380472
Veel mensen zullen de mist zijn ingegaan met actief/passief kiesrecht en met de vraag over wie de regering vormen. Ik ging met de laatste de mist in.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator donderdag 13 mei 2010 @ 14:36:03 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_81380544
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:34 schreef Ferdo het volgende:
Veel mensen zullen de mist zijn ingegaan met actief/passief kiesrecht en met de vraag over wie de regering vormen. Ik ging met de laatste de mist in.
En die vraag over de voorzitter, of die mee mocht stemmen moest ik ook even goed over nadenken.
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:24:18 #157
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_81381883
84/100

maar dit is gewoon een quiz over democratie.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_81381967
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 15:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:
84/100

maar dit is gewoon een quiz over democratie.
Meer over staatsinrichting eigenlijk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_81396799
96/100
I´m back.
pi_81400082
Alle vragen goed!
  Redactie Sport vrijdag 14 mei 2010 @ 10:25:47 #161
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_81409076
72/100.

Valt me mee, want ik dacht dat ik bijna alles vergeten was. Maar ik moet toch maar even wat doen aan die kennis.

Vragen die ik fout had:

Hoeveel fracties van politieke partijen kent de Tweede Kamer tot 9 juni 2010?

Wie kiezen we tijdens de verkiezingen van 9 juni 2010?

Welke politieke macht kiezen we bij de Tweede Kamerverkiezingen?

Hoe lang mag iemand in de Tweede Kamer zitten?

Wie vormen samen de regering van ons land?

Welk van deze antwoorden klopt?

Opiniepeilingen op de dag van de verkiezingen, zogenaamde ‘exit polls’, zijn…
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_81562357
80/100 hier. Had de vragen fout die veel anderen ook fout hadden. Kan er wel mee leven. Die van die voorzitter bijvoorbeeld. Dat moet je maar net weten.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 23:46:52 #163
236264 crew  capricia
pi_81562395
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 23:12 schreef Willy84 het volgende:
Alle vragen goed!
Dat vind ik echt knap!
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 mei 2010 @ 23:54:15 #164
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_81562661
Er zijn toch 11 fracties?

92 trouwens. Vraag over voorzitter en wie er mogen stemmen fout.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 23:54:40 #165
236264 crew  capricia
pi_81562683
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:54 schreef Ugjerke het volgende:
Er zijn toch 11 fracties?
Noem ze eens?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 mei 2010 @ 23:56:05 #166
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_81562742
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Noem ze eens?
CDA, ChristenUnie, SGP, PVV, VVD, TROTS, D66, GroenLinks, PvdA, SP, PvdDieren
  Moderator maandag 17 mei 2010 @ 23:58:26 #167
236264 crew  capricia
pi_81562835
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:56 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

CDA, ChristenUnie, SGP, PVV, VVD, TROTS, D66, GroenLinks, PvdA, SP, PvdDieren
Idd...ik weet alleen niet of TROTS een echte fractie is..maar ik denk dat je gelijk hebt..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 17 mei 2010 @ 23:59:30 #168
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_81562864
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd...ik weet alleen niet of TROTS een echte fractie is..maar ik denk dat je gelijk hebt..
Met het beantwoorden van de vraag ging ik er ook maar vanuit dat zij TROTS niet meetelde omdat die daar nog vanuit de VVD gekozen is en toen maar 10 ingevuld.
pi_81563177
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:59 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Met het beantwoorden van de vraag ging ik er ook maar vanuit dat zij TROTS niet meetelde omdat die daar nog vanuit de VVD gekozen is en toen maar 10 ingevuld.
En dat klopt ook gewoon. De vraag is immers: hoeveel fracties van politieke partijen kent de Tweede Kamer. Rita Verdonk is echter op persoonlijke titel Kamerlid.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 00:26:29 #170
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_81563880
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 00:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En dat klopt ook gewoon. De vraag is immers: hoeveel fracties van politieke partijen kent de Tweede Kamer. Rita Verdonk is echter op persoonlijke titel Kamerlid.

Aaaah, kijk.
pi_81573745
quote:
Je score: 96/100
pi_81574627
quote:

dinsdag 18 mei 2010 @ 13:23:49 #173
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_81576334
96/100
Jij ook?
pi_81585666
quote:

kan ik wel mee leven
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:11:33 #175
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_81592459
100/100

Ik zou me schamen als ik minder gescoord zou hebben.
pi_81631975
84/100
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:31:58 #177
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_81670886
gelukkig ben ik niet half blind (had er net een topic over geopend )

maar heb 92/100 gescoord
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  donderdag 20 mei 2010 @ 16:09:16 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81678184
92/100..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_81688751
Ook 92, minder had ik echt niet kunnen waarderen.
pi_81691869
96/100. Had de vraag over het passief kiesrecht fout... stom
  vrijdag 21 mei 2010 @ 15:45:10 #181
67670 Skv
Cynist.
pi_81723332
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
96/100. Had alleen de vraag verkeerd over wie in het stemhokje geholpen mochten worden.
Idem!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 00:06:40 #182
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_81747324
92/100

En doe binnen m'n studie de cursus "Parlementaire Geschiedenis". Dan is 92 te laag.
You know, I've learned something today
  zaterdag 22 mei 2010 @ 01:09:29 #183
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_81749783
84

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 02:10:38 #184
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_81751159
56/100
herexamen gedaan en die gehaald met 36/40.

Typisch mij om herexamen te moeten doen. ;_;
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:27:28 #185
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81770445
quote:
Je score: 72/100

Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_81770941
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:27 schreef naatje_1 het volgende:

[..]
Dat had beter gemoeten, mien jong.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:42:08 #187
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81770958
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat had beter gemoeten, mien jong.
op mn 16e
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_81770977
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

op mn 16e
VWO?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:46:04 #189
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_81771099
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

VWO?
in de 3e? Denk het niet heh, dat hoort pas te komen bij maatschappijleer enzo
pi_81771201
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:46 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

in de 3e? Denk het niet heh, dat hoort pas te komen bij maatschappijleer enzo
Inderdaad. Maar vooral zelf lezen
pi_81773878
96/100, had die van de blancostem fout
en zie nu hier dat het "goede antwoord" idd niet klopt
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_81776949

Vul je naam hieronder in om je gepersonaliseerde certificaat op te halen. Je naam wordt niet opgeslagen en voor geen enkel ander doeleinde gebruikt dan om het certificaat te personaliseren.

Naam

Hoe noem je het recht om jezelf verkiesbaar te stellen?
Passief kiesrecht.

Wie mogen er in het stemhokje geholpen worden tijdens het stemmen?
Mensen met een lichamelijke handicap.

Achteraf denk ik: stom! die had ik moeten weten... Zo moeilijk waren die vragen nu ook weer niet.
  zondag 23 mei 2010 @ 00:10:06 #193
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_81777674
88/100 en dat viel me eigenlijk nog een beetje tegen.
pi_81822196
84/100

Tegenvaller, zeker aangezien ik net als rechtenstudent het vak staats- en bestuursrecht heb afgerond.

Maar goed, ik heb mooi mijn certificaat binnen en mag dus lekker stemmen .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:03:23 #195
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_81822876
96/100... De vraag over de hulp in het stemhokje belette mij de volle 100% te halen.

Valt voor een bestuurskundige toch een beetje tegen...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 24 mei 2010 @ 11:13:24 #196
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_81823167
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
96/100. Had alleen de vraag verkeerd over wie in het stemhokje geholpen mochten worden.
Dit.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 24 mei 2010 @ 11:19:47 #197
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81823350
Je score: 88/100

Wie er geholpen mogen worden had ik volgens mij wel goed
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 24 mei 2010 @ 11:38:11 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_81823972
80/100
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 24 mei 2010 @ 12:11:36 #199
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_81825147
80 en die vragen die ik fout had, wist ik eigenlijk wel, dus ik had eigenlijk 100 moeten halen.
Jesus hates you.
  maandag 24 mei 2010 @ 12:15:17 #200
139330 TNA
For the stars that shine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')