Er worden hier allemaal uitgebreid onderbouwde verhalen gepost en jij hebt nu met een paar oneliner-posts en één plaatje gereageerd. Wordt het niveau van je eigen topic je iets te hoog? Dan moet je het zeggen hoor.quote:
Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.
Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.
Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.
Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Je eigen zakken vullen is wel aan rechts besteed, maar als je wat weg geeft van je eigen kapitaal of het anders wilt verdelen, terwijl je het zelf goed hebt, dan ben je opeens verdacht....iets voor anderen doen en niet alleen aan je zelf denken is blijkbaar een moeilijk te begrijpen concept voor de hebberds onder ons.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:50 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Of zo proberen ze voor zichzelf hun enorme egoisme goed te praten.
Met 47K ben je dan ook geen Jan Modaal meer, dat ben je meer met 30K.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Ik vind het eerder egoistisch als je denkt: laat anderen maar werken, dan hou ik mijn hand wel op.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Principiëel stem ik niet meer, maar anders zou het eerder links als rechts zijn.
Heel simpel gezegd vanwege het feit dat ik rechts egoistisch vind (vooral op economisch gebied)....ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Dus profiteren van anderen is sociaal?quote:De vragen die je stelt geven al precies aan waar het verschil zit: sociaal versus egoisme.
Beetje als van die vervelende types die in de kroeg gaan berekenen of iedereen wel evenveel rondjes gegeven heeft als je met een groep mensen op stap bent.
Het maakt mij wel uit hoe het met de medemens gaat, maar er moet altijd een prikkel zijn om te werken. Dat halfzachte geregel hier in Nederland, nee, onzinnig gewoon. Als je iets mankeert dan kan je ander werk gaan doen.quote:Ik gun iedereen het beste en ben meer dan tevreden met wat ik heb....als je niet tevreden bent en/of steeds meer wilt en het je niet uitmaakt hoe het met je medemens gaat, dan kun je idd beter rechts stemmen.
Ontslagrecht moet versoepeld worden.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, Jan Modaal zal heel blij zijnmet de VVD als het ontslagrecht fors wordt versoepeld (waarbij de theorie is dat er sneller mensen worden aangenomen, maar dat is geen zekerheid), de lonen dalen (want die zijn altijd te hoog volgens de rechtse partijen) en er nog meer werk naar het buitenland gaat omdat de baas graag nog een procentje meer winst wilt maken.
Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:55 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ontslagrecht moet versoepeld worden.
Als je 20 jaar ergens werkt heb je een opzegtermijn van 2 maanden ofzo. Als je baas van je af wil omdat je niet (meer) funcioneert kost hem dat ongeveer twee jaarsalarissen. Als jij binnen 2 maanden weg bent moet je baas maar zien hoe hij jouw werk opvangt.
Belachelijk gewoon.
Inderdaad de grootst mogelijk waanzin.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.
Daar heb je een punt natuurlijk maar het is toch oneerlijk dat nu alleen de werknemer wordt beschermd?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.
geef eens voorbeelden?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
![]()
Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.
Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.
Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.
Dat viel mij ook al op. De vraag wanneer TS stopt met lezen lijkt me dan ook een stuk minder interessant dan de vraag wanneer hij begint met nadenken.quote:Op zondag 9 mei 2010 12:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Er worden hier allemaal uitgebreid onderbouwde verhalen gepost en jij hebt nu met een paar oneliner-posts en één plaatje gereageerd. Wordt het niveau van je eigen topic je iets te hoog? Dan moet je het zeggen hoor.
Zijn basispremie is hetzelfde, ja. Da's het idee van een basispremie. De andere grote component, de werkgevers premie, is hoger, en daar wordt door de persoon zelf belasting over betaald. Tenzij jullie allebei in de hoogste belastingschaal vallen betaalt je kennis dus wel degelijk meer. Sowieso betaalt iemand die 2x jouw salaris betaalt al meer aan belasting, zowel absoluut als relatief.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:09 schreef Lubbert het volgende:
Ik ken iemand die 2 keer zoveel verdient als ik en net zoveel zorgpremie betaald als ik, noem jij dat inkomensafhakelijk.
Ik mag niet klagenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:20 schreef Monco10 het volgende:
...op het droge heeft ?
Ok, als je je bevindt in de onderlaag van de samenleving snap ik dat je links stemt.
Maar wie zijn eigenlijk die linkse stemmers die hun leven goed op de rit hebben?
Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan en ook een coalitie met de VVD ontkomt niet aan verhoging van de lasten.quote:Waarom zou je bijvoorbeeld meer belasting willen betalen?
Waarom zou je de werkloze niet willen stimuleren weer aan het werk te gaan?
Waarom zou je de hypotheekrente willen afschaffen?
Wil je gewoon graag solidair zijn, is dat het? Leg het me uit.
Zei de radicaal rechtse hongaarse. Ik zal erop letten, omdat jij het zegt. -edit, doe eens lief-quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen. Prima baan en links progressief.
[..]
Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan
Dat wordt ook met rechts een meerjaren plan. Wat de VVD voorstelt is ook maar gerommel in de marge en weinig realistisch.quote:Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.
En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Ja, en meer bouwen doet 'de markt' alleen in het hogere segment, want arme mensen zijn niet interessant. Het daaraan overlaten lijkt me dus ook niks.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.quote:Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Jij weet alles van ieder mogelijk onderwerp waar de politiek over gaat? Of stem je niet?
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.quote:Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.
Je lacht als een boer met kiespijn. Maar als je echt denkt dat de linkse partijen de hemel op aarde zullen zijn voor de minder bedeelden ben je nog veel naiever dan ik dacht.quote:
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Het wordt vast afgedaan als linkse leugens vanwege de bron, maar rechtse kabinetten zijn eigenlijk altijd juist heel slecht voor de overheidsbegroting geweest: link
De tekorten zijn aan het eind van de regeerperioden berekend, dus na 4 jaar lang de effecten van het beleid te voelen. Blijkbaar duurt het dus meer dan 4 jaar voor iets enig effect heeft, of worden alle ingrepen ingevoerd aan het einde van een regeerperiode?quote:Op maandag 10 mei 2010 16:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.
Naïeve mutsquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je? Ik weet het niet. Denk dat de VVD toch meer opkomt voor Jan Modaal dan welke andere partij ook.
Hear Hear!quote:Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.
Ik probeer daar een politiek haalbaar en maatschappelijk aanvaardbaar compromis voor te vinden. Maar persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iemand een grotere auto leuker vindt dan een hangoorkonijn.
Leegstand m'n reet, alsof al die huizen over 30 jaar nog netjes bewoonbaar zijnquote:Op zondag 9 mei 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naief prima, muts zeg je maar tegen iemand anders
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???quote:Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.
En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Ja okee, die zijn leuk, maar ik denk niet dat Grrrrrr dat zo bedoeltquote:Op maandag 10 mei 2010 18:02 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?
Ah..we sluiten ons eindelijk aan bij Letland, Litouwen, Georgie, Romenie en andere geslaagde landen?quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
En ach eigenlijk zijn alle werkbare vlaktaks methodes ook in meer of mindere mate progressief.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De linkse mensen die ik ken en die de schapen op het droogjes hebben zijn vaak ambtenaren die of mensen die indirect werken voor de overheid. Ze stemmen links ze voorstander zijn van een zo'n groot mogelijke overheid, die goede voorwaarden creëert voor ambtenaren.
Persoonlijk stem ik als armoedzaaier recht. Ik ben voorstander van particulier initiatief, veel vrijheid, lage belastingen, en een zo'n klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk ambtenaren.
Of bij banken en verzekeraars die links stemmenquote:Op maandag 10 mei 2010 18:13 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.![]()
Sowiso een kut topic eigenlijk.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n overdreven vergelijking, vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die met een iets meer dan modaal nérgens voor in aanmerking komen en graag datgene wat ze nu hebben ook willen houden, en niet nog meer in willen leveren zodat ze straks de hypotheek niet meer kunnen betalen.
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerkingquote:Op maandag 10 mei 2010 18:33 schreef Zith het volgende:
...net zoals het overdreven is dat linksen allemaal hun handje ophouden natuurlijk
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .quote:Op maandag 10 mei 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerking
Nee, heb tijdens de gemeenteraadsverkiezingen VVD gestemdquote:Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .
Tuurlijkquote:Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |