abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 12:33:55 #101
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81207952
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:01 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ik ben hier gestopt met lezen
Er worden hier allemaal uitgebreid onderbouwde verhalen gepost en jij hebt nu met een paar oneliner-posts en één plaatje gereageerd. Wordt het niveau van je eigen topic je iets te hoog? Dan moet je het zeggen hoor.
  zondag 9 mei 2010 @ 12:35:38 #102
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81208021
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.

Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.

Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.

Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81208099
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:50 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Of zo proberen ze voor zichzelf hun enorme egoisme goed te praten.
Je eigen zakken vullen is wel aan rechts besteed, maar als je wat weg geeft van je eigen kapitaal of het anders wilt verdelen, terwijl je het zelf goed hebt, dan ben je opeens verdacht....iets voor anderen doen en niet alleen aan je zelf denken is blijkbaar een moeilijk te begrijpen concept voor de hebberds onder ons.
pi_81208481
quote:

[..]

Ik als Jan Modaal in tussenwoning en een verzamelinkomen van 47k voel mij het best vertegenwoordigt bij de VVD.
Met 47K ben je dan ook geen Jan Modaal meer, dat ben je meer met 30K.
pi_81208550
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Principiëel stem ik niet meer, maar anders zou het eerder links als rechts zijn.
Heel simpel gezegd vanwege het feit dat ik rechts egoistisch vind (vooral op economisch gebied)....ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik vind het eerder egoistisch als je denkt: laat anderen maar werken, dan hou ik mijn hand wel op.
quote:
De vragen die je stelt geven al precies aan waar het verschil zit: sociaal versus egoisme.
Beetje als van die vervelende types die in de kroeg gaan berekenen of iedereen wel evenveel rondjes gegeven heeft als je met een groep mensen op stap bent.
Dus profiteren van anderen is sociaal?
Bleh, ik heb altijd zo'n tyfushekel aan die profiteurs gehad. Als ik een avond ging stappen was ik minstens 80 euro kwijt. Gedeeld door 2,50 is 32 bier. Ik hou de tel niet bij, maar het zal rond de 15 liggen.
Ik vind het asociaal als je anderen laat betalen.
quote:
Ik gun iedereen het beste en ben meer dan tevreden met wat ik heb....als je niet tevreden bent en/of steeds meer wilt en het je niet uitmaakt hoe het met je medemens gaat, dan kun je idd beter rechts stemmen.
Het maakt mij wel uit hoe het met de medemens gaat, maar er moet altijd een prikkel zijn om te werken. Dat halfzachte geregel hier in Nederland, nee, onzinnig gewoon. Als je iets mankeert dan kan je ander werk gaan doen.
Niet op mijn niveau is geen argument. Het laagste niveau is WW, dus loempia's vouwen is een hoger niveau. Als dat het enige is wat je nog kan doen, dan moet je dat maar gaan doen.

VVD it shall be
*verwijderd door Admin*
pi_81208831
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, Jan Modaal zal heel blij zijnmet de VVD als het ontslagrecht fors wordt versoepeld (waarbij de theorie is dat er sneller mensen worden aangenomen, maar dat is geen zekerheid), de lonen dalen (want die zijn altijd te hoog volgens de rechtse partijen) en er nog meer werk naar het buitenland gaat omdat de baas graag nog een procentje meer winst wilt maken.
Ontslagrecht moet versoepeld worden.

Als je 20 jaar ergens werkt heb je een opzegtermijn van 2 maanden ofzo. Als je baas van je af wil omdat je niet (meer) funcioneert kost hem dat ongeveer twee jaarsalarissen. Als jij binnen 2 maanden weg bent moet je baas maar zien hoe hij jouw werk opvangt.

Belachelijk gewoon.
*verwijderd door Admin*
pi_81209186
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:55 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Ontslagrecht moet versoepeld worden.

Als je 20 jaar ergens werkt heb je een opzegtermijn van 2 maanden ofzo. Als je baas van je af wil omdat je niet (meer) funcioneert kost hem dat ongeveer twee jaarsalarissen. Als jij binnen 2 maanden weg bent moet je baas maar zien hoe hij jouw werk opvangt.

Belachelijk gewoon.
Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.
pi_81209243
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Lol, wat een complete onzin. Geef eens wat onderbouwing op basis van de partijprogramma's.
Inderdaad de grootst mogelijk waanzin.
pi_81209427
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:06 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Er zijn echter ook voorbeelden van de andere kant natuurlijk. Een baas die een werknemer gewoon niet meer mag en hem/haar het liefst zo snel mogelijk kwijt is. Dus niet alleen maar denken aan de gevallen waarbij het goed is als het ontslagrecht zou worden versoepeld, maar ook aan de vele andere situaties waarbij dat níet zo is.
Daar heb je een punt natuurlijk maar het is toch oneerlijk dat nu alleen de werknemer wordt beschermd?
Als iemand extreem goed is, kan je hem niet binnen 2 maanden vervangen, er is geen enkele bescherming voor de werkgever.
Iedereen doet of bedrijven dit allemaal makkelijk kunnen opvangen, maar geloof me, ik zit in de accountancy en zie dus veel verschillende bedrijven. Dankzij de crisis is het op veel plekken geen vetpot. Bovendien in mijn voorbeeld is 2 jaarsalarissen al gauw 70.000 euro, en dat is voor bijna ieder bedrijf veel te veel geld.

(ik ben trouwens zelf werknemer, als mijn baas mij eruit zou willen, dan maak ik natuurlijk ook gebruik van de werknemersbescherming, zo ben ik ook wel weer)
*verwijderd door Admin*
pi_81209452
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:07 schreef dubbel1 het volgende:

[..]

Inderdaad de grootst mogelijk waanzin.
Hier zie ik liefde opbloeien van 2 communisten.
pi_81209950
De meeste mensen die werkloos zijn, zijn dat tegen hun wil en dus geen luitjes die misbruik maken van voorzieningen...... In Groot-Brittannie heeft al iemand zelfmoord gepleegd omdat ze geen baan kon vinden nadat ze alles had geprobeerd. Uitkeringen zijn dus een vangnet en dat vangnet moet er zijn, vind ik. Wel moet je zorgen dat misbruikers van dat vangnet keihard aangepakt worden. Hypotheekrenteaftrek is een oneerlijk systeem. Je moet het geleidelijk afschaffen, iedereen snapt dat dat niet direct kan, maar doe er 30 of 40 jaar over, dan gaat het geleidelijk. Er moet ook onderzoek gedaan worden naar het moderniseren van de huurmarkt, zodat ook dat goed en eerlijk gaat verlopen. Partijen als de VVD staan voor een systeem waarbij de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer. Zij vinden het best dat een woning van 1 miljoen volop gesubsidieerd wordt via de hypotheekrente-aftrek. Ze vinden het best dat de bonussen van de banklui zo blijven als ze zijn, of dat de salarissen omhoog gaan van die lui. In deze tijden zou 2 procent belastingverhoging voor mensen die 50.000 euro per jaar verdienen of meer prima kunnen: de VVD hoor je er niet over. Ik ben een modaal mens, maar stem links, mijn hele leven al. Ik wil niet pemperen, ik ben echt het type van: werken voor je geld als dat kan, maar ik vind dat iedereen een basis-standaard van goed leven mag hebben (in de hele wereld trouwens en niet alleen in Nederland).
  zondag 9 mei 2010 @ 13:36:36 #112
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81210216
nm.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_81214745
quote:

[..]

Bij de de linkse partijen wat alles wat (gezamelijk) meer dan 1x modaal verdient keihard in de portomonnee getroffen.

Voor de duidelijk dat zijn gewoon normale gezinnen die in een tussenwoning, een gezinonderhouden en daarvoor twee salarissen nodig hebben om de hypotheek te betalen, en levensonderhoud te voorzien en het nog een klein beetje leuk te hebben.

Links Nederland kleed deze groep liever nog wat verder uit ten gunste van (populistische gezegt) de bankzitters. Als je meet dan 1x modaal verdient bij bijv. de PVDA dan val je al onder de categorie rijk en moet je aangepakt worden. Dat wat we noemen sociaal beleid.

geef eens voorbeelden?

trouwens die twee salarissen om een hypotheek kunnen te betalen hebben wij toch echt aan ons zelf te danken!! Iedereen moest toch "snel geld verdienen" oh...wacht even de banken en verzekeraars konden hier ook nog een leuke cent aan verdienen. Werden wij niet, op verjaardagen, gek gemaakt met de winst die de buurman maakte op zijn huis. Daarvan reed hij een nieuwe auto! Maar nu komt de rekening!! En iedereen kan meebetalen en zeker Jan Modaal. Met dank aan VVD en andere grote " liberale" denkers.

Tssss. Zalm één van slechtse Min. Financiën die wij ooit gehad hebben. Daarvan plukken wij nu de zure vruchten.

Levensonderhoud zie bijv de zorgverzekering van de VVD..En zoek eens op onderwijs...
En was het niet de VVD die de huren willen liberaliseren zodat Jan Modaal nog meer kan betalen voor zijn allang afgeschreven huurhuisje.

Man doet toch eens je huiswerk!!

[ Bericht 13% gewijzigd door BeffJeck op 09-05-2010 15:57:28 ]
pi_81214839
quote:
Op zondag 9 mei 2010 12:33 schreef Pool het volgende:

[..]

Er worden hier allemaal uitgebreid onderbouwde verhalen gepost en jij hebt nu met een paar oneliner-posts en één plaatje gereageerd. Wordt het niveau van je eigen topic je iets te hoog? Dan moet je het zeggen hoor.
Dat viel mij ook al op. De vraag wanneer TS stopt met lezen lijkt me dan ook een stuk minder interessant dan de vraag wanneer hij begint met nadenken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81219642
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:09 schreef Lubbert het volgende:
Ik ken iemand die 2 keer zoveel verdient als ik en net zoveel zorgpremie betaald als ik, noem jij dat inkomensafhakelijk.
Zijn basispremie is hetzelfde, ja. Da's het idee van een basispremie. De andere grote component, de werkgevers premie, is hoger, en daar wordt door de persoon zelf belasting over betaald. Tenzij jullie allebei in de hoogste belastingschaal vallen betaalt je kennis dus wel degelijk meer. Sowieso betaalt iemand die 2x jouw salaris betaalt al meer aan belasting, zowel absoluut als relatief.

De breedste schouders dragen al ruimschoots de zwaarste lasten. De bovenste 30% inkomens betalen gezamelijk meer inkomstenbelasting dan de overige 70% bij elkaar.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  zondag 9 mei 2010 @ 18:37:46 #116
41894 du_ke
du_ke
pi_81221053
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:20 schreef Monco10 het volgende:
...op het droge heeft ?

Ok, als je je bevindt in de onderlaag van de samenleving snap ik dat je links stemt.
Maar wie zijn eigenlijk die linkse stemmers die hun leven goed op de rit hebben?
Ik mag niet klagen . Prima baan en links progressief.
quote:
Waarom zou je bijvoorbeeld meer belasting willen betalen?
Waarom zou je de werkloze niet willen stimuleren weer aan het werk te gaan?
Waarom zou je de hypotheekrente willen afschaffen?

Wil je gewoon graag solidair zijn, is dat het? Leg het me uit.
Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan en ook een coalitie met de VVD ontkomt niet aan verhoging van de lasten.
Ik zie juist bij bijvoorbeeld PvdA en GL hele concrete plannen om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen. Heb je iets gelezen over het PvdA plan op dat gebied in Rotterdam?
De HRA is een onhoudbare regeling. Hij hoeft niet afgeschaft te worden maar fiscaal stimuleren om zo lang en zoveel mogelijk te lenen is een perverse impuls. Een regeling waarbij je fiscaal gestimuleerd wordt om ook af te lossen is veel beter.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81221478
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
  zondag 9 mei 2010 @ 19:07:28 #118
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81222046
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
Let maar op. Bij een linkse regering is de sociale zekerheid eerder aangetast dan bij een rechtse.
Zei de radicaal rechtse hongaarse. Ik zal erop letten, omdat jij het zegt. -edit, doe eens lief-

[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 09-05-2010 19:34:39 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_81224256
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik mag niet klagen . Prima baan en links progressief.
[..]

Ik denk dat je een beetje een vreemd beeld hebt van links dat niet bepaald klopt. Ook de meer linkse partijen hebben grote bezuinigingen in de planning staan
Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.

En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
  zondag 9 mei 2010 @ 20:34:18 #120
41894 du_ke
du_ke
pi_81225652
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat links niet wil bezuinigen? Dat willen ze inderdaad, alleen de manier waarop is totaal anders. Inkomensafhankelijke belastingen bijvoorbeeld, laat me niet lachen.

En het begrotingstekort wegwerken zal door links een meerjarenplan worden, terwijl we daar net vaart mee moeten maken.
Dat wordt ook met rechts een meerjaren plan. Wat de VVD voorstelt is ook maar gerommel in de marge en weinig realistisch.
pi_81229074
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:57 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Dan moet je ook niet stemmen
Jij weet alles van ieder mogelijk onderwerp waar de politiek over gaat? Of stem je niet?
pi_81229139
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
Ja, en meer bouwen doet 'de markt' alleen in het hogere segment, want arme mensen zijn niet interessant. Het daaraan overlaten lijkt me dus ook niks.

Liever wel subsidie en geen markt, dan andersom.
  zondag 9 mei 2010 @ 21:44:53 #123
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_81229349
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Subsidies in een markt met tekorten leiden tot hogere prijzen. Het tekort aan woningen los je op 1 manier op: meer bouwen.
Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 9 mei 2010 @ 22:02:24 #124
121310 venomsnake
El Saltador
pi_81230364
quote:
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_81234510
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Jij weet alles van ieder mogelijk onderwerp waar de politiek over gaat? Of stem je niet?
Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.
pi_81234946
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:25 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ik ken veel standpunten ja, maar sociaal economisch lijkt me toch wel de belangrijkste.
Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.

Ik probeer daar een politiek haalbaar en maatschappelijk aanvaardbaar compromis voor te vinden. Maar persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iemand een grotere auto leuker vindt dan een hangoorkonijn.
pi_81241013
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef KoosVogels het volgende:
Haha die Nikita
Je lacht als een boer met kiespijn. Maar als je echt denkt dat de linkse partijen de hemel op aarde zullen zijn voor de minder bedeelden ben je nog veel naiever dan ik dacht.

Of je nou door links of rechts gebeten wordt, bezuinigen doet men het eerst bij mensen die zich het minst kunnen verzetten. En guess wie dat zijn?

Maargoed, blijkbaar geloof je in ongelimiteerd geld bijdrukken want ergens moet het toch vandaankomen.

-troll-

[ Bericht 6% gewijzigd door timmmmm op 10-05-2010 08:43:57 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 08:43:39 #128
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81241740
wat getroll gedelete, hou het alstublieft wat vredelievender.
Laffe huichelaar
pi_81257175
De linkse mensen die ik ken en die de schapen op het droogjes hebben zijn vaak ambtenaren die of mensen die indirect werken voor de overheid. Ze stemmen links ze voorstander zijn van een zo'n groot mogelijke overheid, die goede voorwaarden creëert voor ambtenaren.
Persoonlijk stem ik als armoedzaaier recht. Ik ben voorstander van particulier initiatief, veel vrijheid, lage belastingen, en een zo'n klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk ambtenaren.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:31:14 #130
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81257348
Het wordt vast afgedaan als linkse leugens vanwege de bron, maar rechtse kabinetten zijn eigenlijk altijd juist heel slecht voor de overheidsbegroting geweest: link
pi_81257762
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:31 schreef ethiraseth het volgende:
Het wordt vast afgedaan als linkse leugens vanwege de bron, maar rechtse kabinetten zijn eigenlijk altijd juist heel slecht voor de overheidsbegroting geweest: link
Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.
  maandag 10 mei 2010 @ 16:47:52 #132
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_81257959
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:42 schreef Johan_Haas_ het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de grafieken de beweringen onderbouwen. van 1977 tot 1981, net nadat Den Uyl allerlei gigantische dure maatregelen had ingevoerd waardoor de volgende kabinetten ineens met een gat zaten. En in Lubbers III is er massaal gesaneerd, dankzij deze sanering en de economische opleving kon Kok een goede begroting presenteren.
De tekorten zijn aan het eind van de regeerperioden berekend, dus na 4 jaar lang de effecten van het beleid te voelen. Blijkbaar duurt het dus meer dan 4 jaar voor iets enig effect heeft, of worden alle ingrepen ingevoerd aan het einde van een regeerperiode?

Ook als je de beschrijvingen van het financieel-economisch beleid van bijvoorbeeld de kabinetten Lubbers leest op parlement.com blijkt het allemaal niet heel positief, ongeacht of de economie groeit of in een crisis zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door ethiraseth op 10-05-2010 16:59:07 ]
  maandag 10 mei 2010 @ 17:26:08 #133
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_81259494
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk je? Ik weet het niet. Denk dat de VVD toch meer opkomt voor Jan Modaal dan welke andere partij ook.
Naïeve muts
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_81260501
quote:
Op zondag 9 mei 2010 23:33 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Dat is een persoonlijke keuze. Ik vind het een van de minst belangrijke, voor mij persoonlijk. Ik hou er rekening mee dat veel andere mensen er anders over denken en pas me daar enigszins op aan, maar wat mij persoonlijk betreft, als ik even volledig irrationeel en egoistisch ben, mag de hele economie instorten en gaan we allemaal weer moestuinieren op de heide en gezellig ruilhandelen. Ik heb echt niks met economie, het maakt het leven alleen maar nodeloos ingewikkeld. Voor mij hebben natuur en milieu de hoogste prioriteit.

Ik probeer daar een politiek haalbaar en maatschappelijk aanvaardbaar compromis voor te vinden. Maar persoonlijk snap ik niet zo goed waarom iemand een grotere auto leuker vindt dan een hangoorkonijn.
Hear Hear!
Hangoorkonijnen zijn cute en auto's zijn stom. Een back to basic partij zou ik serieus overwegen om op te gaan stemmen.
  maandag 10 mei 2010 @ 17:58:23 #135
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_81260827
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is zeer onverstandig. Dan bouw je voor leegstand. De vergrijzing nadert met rasse schreden. Nu een groot aantal woningen uit de grond stampen is ronduit stupide. Deze wijsheid heb ik overigens opgedaan tijdens een gesprek met de directeur van een woningstichting.
Leegstand m'n reet, alsof al die huizen over 30 jaar nog netjes bewoonbaar zijn . Verder zal er in rap tempo gesloopt gaan worden als er veel leegstand komt. De huizenprijzen zullen op die manier altijd kunstmatig hoog gehouden worden
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 18:00:19 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_81260895
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Naïeve muts
Naief prima, muts zeg je maar tegen iemand anders
pi_81260989
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Naief prima, muts zeg je maar tegen iemand anders
Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?
  maandag 10 mei 2010 @ 18:05:07 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_81261072
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:

[..]

En belastingen zijn niet nu al inkomensafhankelijk???
Of heb ik iets gemist en is de vlaktax inmiddels ingevoerd?

En jij denkt dat rechts het begrotingstekort in 1 jaar weggewerkt heeft?
Of toch niet? Nou, dan wordt het ook bij rechts een meerjarenplan he?

[ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-05-2010 18:12:37 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 18:08:11 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_81261160
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:02 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Nee? Zo'n leuke Peruaanse, met van die flapjes?
Ja okee, die zijn leuk, maar ik denk niet dat Grrrrrr dat zo bedoelt
  maandag 10 mei 2010 @ 18:09:00 #140
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81261189
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah..we sluiten ons eindelijk aan bij Letland, Litouwen, Georgie, Romenie en andere geslaagde landen?
pi_81261272
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ach eigenlijk zijn alle werkbare vlaktaks methodes ook in meer of mindere mate progressief.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:13:51 #142
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_81261338
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:26 schreef Johan_Haas_ het volgende:
De linkse mensen die ik ken en die de schapen op het droogjes hebben zijn vaak ambtenaren die of mensen die indirect werken voor de overheid. Ze stemmen links ze voorstander zijn van een zo'n groot mogelijke overheid, die goede voorwaarden creëert voor ambtenaren.
Persoonlijk stem ik als armoedzaaier recht. Ik ben voorstander van particulier initiatief, veel vrijheid, lage belastingen, en een zo'n klein mogelijke overheid met zo weinig mogelijk ambtenaren.
Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.

Sowiso een kut topic eigenlijk.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 10 mei 2010 @ 18:14:57 #143
178314 dramatiek
dramatiek
pi_81261373
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:13 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Alsof alle ambtenaren stemmen uit eigenbelang, je maakt een karikatuur van ambtenaren. Bovendien geloof ik niet wat je zegt, het slaat werkelijk nergens op. Echt waar er zijn mensen die bij olieproducenten werken en toch links stemmen.

Sowiso een kut topic eigenlijk.
Of bij banken en verzekeraars die links stemmen
  maandag 10 mei 2010 @ 18:20:04 #144
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81261557
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 17:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind dat zo'n overdreven vergelijking, vergeet niet dat er genoeg mensen zijn die met een iets meer dan modaal nérgens voor in aanmerking komen en graag datgene wat ze nu hebben ook willen houden, en niet nog meer in willen leveren zodat ze straks de hypotheek niet meer kunnen betalen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † maandag 10 mei 2010 @ 18:33:39 #145
230491 Zith
pls tip
pi_81262058
...net zoals het overdreven is dat linksen allemaal hun handje ophouden natuurlijk
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 10 mei 2010 @ 20:13:35 #146
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81266776
quote:
Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_81268412
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:33 schreef Zith het volgende:
...net zoals het overdreven is dat linksen allemaal hun handje ophouden natuurlijk
Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerking
  Moderator maandag 10 mei 2010 @ 21:13:44 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_81269953
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, was het maar zo'n feest. Ben links maar kom voor geen enkele vorm van subsidie of toeslag in aanmerking
Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .
pi_81271361
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar je stemt VVD vertelde je van de week? Best tegenstrijdig eigenlijk voor een linksmens.Ik had verwacht dat je PvdA zou stemmen .
Nee, heb tijdens de gemeenteraadsverkiezingen VVD gestemd Gewoon omdat de lokale VVD goede plannen heeft met mijn gemeente. En omdat de andere partijen zich zo extreem slecht manifesteerden. Heb een avondje geouwehoerd met diverse lijsttrekkers en heb meerdere debatten bezocht. De VVD kwam als beste uit de bus.

Maar landelijke verkiezingen zijn een heel ander verhaal. Ik ben er nog uit, want de meeste partijen hebben zowel goede als slechte punten. Ik moet voor mijzelf bepalen welke punten zwaarder wegen.
pi_81280856
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar de enige partij die jij rechts vindt is toch de PVV en die zijn op sociaal economisch vlk juist uitermate links.
Tuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')