De bronnen zijn erkend.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ook!
Als ik me goed herinner studeert DeParo geschiedenis.
Bij het woord studeren denk ik aan een universiteit of minstens een HBO (en dan verlaag ik me al!).
Dus ik ben erg bezorgd over het huidige niveau van deze instellingen.
Maar goed: ik heb wel eens een discussie gehad met een juffrouw van de lagere school. sorry: basisschool, die echt niet kon spellen. Vond ze niet nodig.
Wat voor leugen is het dat Dries van Agt zogenaamd van mening is veranderd gedurende de tijd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat het pro-Israel kamp zich langzaam wil distancieren van Wilders kan ik goed begrijpen. Wilders is te transparant. Het pro-Israel kamp en de Joodse gemeenschap is liever in de achtergrond, zonder al teveel aandacht voor hun rol in het geheel. Zolang er alleen gerept wordt over moslims is het ok.
Wat dat met Van Agt te maken heeft is me onduidelijk. Van Agt heeft de ellende daar gezien en heeft zijn mening over het conflict bijgesteld. Welkom zou ik zeggen. Hoe meer mensen zich uitspreken deste beter. Zeker iemand die premier is geweest. En dat hij zich uitspreekt, vooraf wetende wat voor bak stront hij over zich heen zal krijgen, daar heb ik alleen maar respect voor.
Haha, onzin zegt hij, praat eens met Karl Lueger je grote vriend.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel wil mensenrechten organisaties illegaal maken. Deel 2
Graag dat judeo dan maar eens weglaten.
Is toch al onzin.
Sla eens een boek open vrees alleen dat je dat toch niet meer zal doen.quote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:13 schreef DeParo het volgende:
Haha, onzin zegt hij, praat eens met Karl Lueger je grote vriend.
Prachtige documentaire. Die zwarten die op de straat de vinger op de gevoelige plek leggen; de joden blijven binnen hun eigen community's en weigeren om met hun omgeving enigszins contact te zoeken. Niet heel anders was dat in de meeste landen in Europa voor de Tweede Wereldoorlog. Overigens lees ik ook in de autobiografie van Malcolm X iets over de joden. Ik moet nu heel erg op mijn woorden letten, maar Malcolm had het niet echt op de joden in zijn omgeving en daar had hij een aantal geldige redenen voor die overigens niet religieus van aard waren.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:10 schreef Kees22 het volgende:
Ik ga even tv kijken: VPRO, geloof ik.
Waarom doen jij en Kees geen privé-correspondentie?quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Kom inderdaad eens uit die kast.
Liever niet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarom mogen we Nederland zeker van jou geen Joods-Christelijke-Humanistische samenleving noemen.
Ach ja.
Inderdaad, als de laatste jaren had opgelet, dan wist je het meeste natuurijk wel. Maar er zaten toch nog een aantal schokkende dingen in.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:46 schreef Bleekscheet het volgende:
net een documentaire op nederland 2 van de VPRO.
Absoluut een aanrader
Precies. We herdenken niet alleen meer de slachtoffers van de 2de WO, maar de slachtoffers van alle oorlogen, dus die Rabbijn heeft niks te eisen. Van Agt had gewoon moeten gaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:55 schreef heiden6 het volgende:
Eerst claimen ze Palestina, nu 4 mei.
(Even serieus: dat politieke gekonkel omtrent dodenherdenking is echt meer dan walgelijk.)
Wat een walgelijk gebrek aan historisch besef spreid je hier ten toon. Welk recht meen jij te hebben om mensen te kunnen vertellen wat en wie ze wel of niet te herdenken hebben?quote:
Volgens mij is deze herdenking specifiek gericht op de Joodse slachtoffers van de oorlog, en staat deze dus 'los' van de andere herdenkingen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar walgelijk dat de holocaust en de vermeende herdenkingen door de joden, niet allemaal uiteraard, worden misbruikt voor politiek gewin. En bij de minste of geringste kritiek antisemitisme roepen is natuurlijk een truuk om verder praten te disablen en dus onmogelijk te maken. Schandalig voor de slachtoffers die zijn gestorven in de 2de wereldoorlog. En het is jammer dat de joden de dodenherdenking kapen dan wel gijzelen, want deze is natuurlijk bedoelt voor het herdenken van alle oorlogsslachtoffers en dus niet voorbehouden aan die van de holocaust alleen. Van Agt en van Bommel horen er dus gewoon bij aanwezig te zijn als ze dat zouden willen. En dan die rabbijn Evers die over zijn moeder begint.²
Wat is er vermeend aan deze herdenkingen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het eigenlijk maar walgelijk dat de holocaust en de vermeende herdenkingen door de joden, niet allemaal uiteraard, worden misbruikt voor politiek gewin. En bij de minste of geringste kritiek antisemitisme roepen is natuurlijk een truuk om verder praten te disablen en dus onmogelijk te maken. Schandalig voor de slachtoffers die zijn gestorven in de 2de wereldoorlog. En het is jammer dat de joden de dodenherdenking kapen dan wel gijzelen, want deze is natuurlijk bedoelt voor het herdenken van alle oorlogsslachtoffers en dus niet voorbehouden aan die van de holocaust alleen. Van Agt en van Bommel horen er dus gewoon bij aanwezig te zijn als ze dat zouden willen. En dan die rabbijn Evers die over zijn moeder begint.²
Dat is vanuit de joden geredeneerd die er een spreekwoordelijk slaatje uitslaan, politiek gezien welteverstaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat is er vermeend aan deze herdenkingen?
Wat een onzinquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is vanuit de joden geredeneerd die er een spreekwoordelijk slaatje uitslaan, politiek gezien welteverstaan.²
Inderdaad, maar dat is echt een incident, dat is éénmalig. Maar de joden die ik bedoel doen dit al een jaar of 60.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:33 schreef Amos_ het volgende:
Weet je wie er een politiek slaatje uit slaan?
Die partijen die groots verkondigen dat een PVV er niet bij was. Dat zijn de uitbuiters.
Pertinente onzin. Dat zij aparte herdenkingen houden staat niet gelijk aan een politiek statement. Mensen zijn vrij om die zelf te organiseren.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is echt een incident, dat is éénmalig. Maar de joden die ik bedoel doen dit al een jaar of 60.²
Mensen die geen respect kunnen toon voor het Joodse Volk, die anti-semitische opmerkingen maken, die hoeven ook niet te verschijnen bij een gedenkenis voor de Joodse groep.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat een walgelijk gebrek aan historisch besef spreid je hier ten toon. Welk recht meen jij te hebben om mensen te kunnen vertellen wat en wie ze wel of niet te herdenken hebben?
Maar daarmee benadruk je helaas niet de feiten tsja maja.quote:
Iets dat Kees22 de Christelijke God als lief bestempelt en de Joodse God als kwaadaardig en bloeddorstig.quote:Op donderdag 6 mei 2010 00:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist, iets waaruit verwantschap tussen Kees22 en Karl Lueger moet blijken, of ga je nu wel heel ver?
Ironisch he; iemand die claimt geschiedenis te studeren, maar er telkens naast blijkt te zitten. Of meneer studeert allesbehalve geschiedenis of het niveau van de onderwijsinstellingen is enorm gezakt. Kan ook beide overigens.quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat een walgelijk gebrek aan historisch besef spreid je hier ten toon. Welk recht meen jij te hebben om mensen te kunnen vertellen wat en wie ze wel of niet te herdenken hebben?
Overigens is er niks op tegen om de "gewone" Duitse soldaat uit die tijd ook te herdenken. Het is niet alsof ze allemaal maar geboren waren met de haat voor anderen in de genen. Dat waren, net als geallieerden, ook soldaten.quote:Maar een samenleving die gaat rouwen om zogenaamde Wehrmachtsoldaatjes en SS-ertjes, tsja, dan klopt er iets niet meer of we zijn weer terug bij af, en nee dat geldt niet voor elke criticus van Israel.
Sorry AR, we krijgen geen anthropologie meer, lijkt me eigenlijk ook een vrij overbodig bijvak.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ironisch he; iemand die claimt geschiedenis te studeren, maar er telkens naast blijkt te zitten. Of meneer studeert allesbehalve geschiedenis of het niveau van de onderwijsinstellingen is enorm gezakt. Kan ook beide overigens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |