SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Of zo'n vrouw gedwongen wordt ofniet is toch absoluut niet relevant? Het gaat er toch om dat haar gezicht niet zichtbaar is....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Belachelijk. Echt een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid.
Nu zullen de tegenstanders wel weer betogen dat het juist een aantasting van de vrijheid van de vrouw is omdat ze door hun man of familie in een burqa gedwongen worden. Er zijn echter genoeg vrouwen die dit uit vrije wil willen dragen.
Als ik uit vrije wil met een bivakmuts op een bank binnen loop zal ik ook niet raar opkijken als ik word opgepakt en misschien een boete krijg, waarom zou een vrouw dat wel in een burka mogen doen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Nu zullen de tegenstanders wel weer betogen dat het juist een aantasting van de vrijheid van de vrouw is omdat ze door hun man of familie in een burqa gedwongen worden. Er zijn echter genoeg vrouwen die dit uit vrije wil willen dragen.
Wat een barbaarse mensen zijn dit toch. Ik stel voor dat baarden ook verboden worden de komende tijd alleen om ze te sarren.quote:'I can't have other men looking at her.'
Het is niet nieuw hoe ik denk over de boerka. Hoofddoek moet wat mij betreft gewoon kunnen, maar een boerka mag van mij ook ter discussie gesteld worden. Heeft ook niets met geloof te maken volgens mij, maar met cultuur.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Er zijn ook mensen die uit vrije wil een bivakmuts dragen, moeten we die ook maar laten lopen dan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Wat is jouw mening aangaande dit voorval dan?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wat een barbaarse mensen zijn dit toch. Ik stel voor dat baarden ook verboden worden de komende tijd alleen om ze te sarren.
En dus? In de seculiere Turkse staat is het ook verboden om hoofddoekjes te dragen in bepaalde openbare gebouwen. Vind je dat ook goed?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef paddy het volgende:
In Tunesië en Singapour is de boerka ook verboden.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Terecht dat ze een boete heeft gekregen. Je moet je kunnen identificeren. Men mocht ook niet controleren wie er onder die boerka zat, dus helaas.
Zo iemand kan je gewoon aanklagen wegens wederrechtelijke vrijheidsberoving, toch?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Wat een barbaarse mensen zijn dit toch. Ik stel voor dat baarden ook verboden worden de komende tijd alleen om ze te sarren.
Deze vrouw bevond zich in een postkantoor, waar gezichtsbedekkende kleding nu eenmaal verboden is.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:04 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]Waarom zou politie je zo maar aanhouden op straat of mogen vragen om je identiteit? Dat geldt alleen als er iets aan de hand is. Er was hier niets aan de hand.
Open er een topic over want ik snap totaal niet wat je punt is. Wellicht vertoefen wij ons op een verschillend niveau.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:01 schreef Izaag het volgende:
[..]
Wat is jouw mening aangaande dit voorval dan?
http://www.geenstijl.nl/m(...)op_gee.html#comments
Ook deze vrouw is in volle glorie door andere mensen te bewonderen. Iets wat ze, nu blijkt, niet leuk vindt.
Ter illustratie:
http://www.dumpert.nl/med(...)taat_op_dumpert.html
Dit bewijst hoe achterlijk die 'wet' is en hoe hypocriet sommige politici zijn:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:06 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Deze vrouw bevond zich in een postkantoor, waar gezichtsbedekkende kleding nu eenmaal verboden is.
Lex dura sed lex.
Eerder was er misschien niet al teveel aanleiding om die wet te hanteren omdat er destijds niemand zo idioot was om in een vuilniszak over straat te schuifelen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:10 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Dit bewijst hoe achterlijk die 'wet' is en hoe hypocriet sommige politici zijn:
Covering one's face -- with a veil or a motorcycle helmet -- in public has been banned in Italy since 1975.
Dat ze nu pas zo een wet activeren zegt heel veel om die rechts partijen.
Amen to that my brotha'quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:13 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Eerder was er misschien niet al teveel aanleiding om die wet te hanteren omdat er destijds niemand zo idioot was om in een vuilniszak over straat te schuifelen.
Maar ja, als je zo graag in een theocratie wil wonen onder de sharia en je niet thuisvoelt in het verfoeilijke westen waar dit de wet is: landen genoeg in de zandbak.
quote:The Muslim husband of the first woman in Italy to be fined for wearing a burka has vowed to never let her outside again, because he doesn't want other men looking at her.
Ach, de uitkeringen liggen er wat lager, maar principes mogen ongetwijfeld wat kosten, nietwaar? ;-)quote:
Labore?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
...
'I just don't know where we are going to get 500 euros to pay the fine. ...
Wat ik al zei - principes mogen wel wat kosten!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
I just don't know where we are going to get 500 euros to pay the fine.
Die vrouwen moeten dragen wat ze willen maar in het openbaar moet men dan ook snappen dat ze niet anoniem door het leven kunnen gaan. Hoe moet er bekeken worden of je wel niet gezocht wordt onder een boerka? Nou vooruit een boerka is toegestaan maar even onder de boerka kijken of je niet degene die we zoeken zijn moet dan ook kunnen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:25 schreef DroogDok het volgende:
Ik zag er van de week voor de 2de keer in mijn leven eentjeNouja eigenlijk was het een niquaab.... maar toch, wie wil me aanraken
Kijkt naar je plaatje. Vreest niet, huhggh.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.
En nee.....ik wil niet dat je me aanraakt of wie dan ook .....viespeuk.
ies koeltuur... moet je respect voor hebbenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
rijp voor de psychiater....
vrijheids beroving enzo...
Er staat bv dat een vrouw het haar moet dragen gelijk een sluier niet dat ze een sluier moet dragen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is niet nieuw hoe ik denk over de boerka. Hoofddoek moet wat mij betreft gewoon kunnen, maar een boerka mag van mij ook ter discussie gesteld worden. Heeft ook niets met geloof te maken volgens mij, maar met cultuur.
Er staat in de koran dat de man vanachter een gordijn moet spreken tegen de vrouw van Mohammed, niet de vrouw in een gordijn stoppen. Voor de rest staat er nergens iets over.
In Tunesië en Singapour is de boerka ook verboden.
en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:41 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Prima zouden ze hier ook moeten doen!
Een burka dragen is geen vrijheid!
Welke verstandige vrouw wil dat nou?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?
geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.quote:
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef Gia het volgende:
Als in Iran een wet bestaat die homofilie verbiedt, dan moet je niet raar opkijken als je als praktizerend homo wordt opgepakt en conform de wet wordt veroordeeld.
Als in een Italliaans dorp een wet bestaat die het verbiedt om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden, dan wordt je conform die wet beboet.
Dat die kerel dan zegt dat hij dan zijn vrouw maar binnenshuis houdt, omdat hij niet wil dat iemand anders haar ziet, bewijst wel dat er van onderdrukking sprake is.
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
Had het niet specifiek tegen iemand. Als andersom geageerd wordt in dergelijke gevallen dat de wet nu eenmaal de wet is, moet dat ook gelden voor de Westerse landen. Er kunnen gewoon wetten gemaakt worden die bepaalde zaken voor iedereen verbieden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
Met het kiezen om huisvrouw te zijn overtreedt je geen enkele wet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Of ze weten niet beter?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Dat kan bij die boerkadraagsters ook wel het geval zijn, alleen gaat het ene in tegen de wet en het andere niet.quote:
eensquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef prupke het volgende:
wat in italie niet mag , dat moeten ze zelf weten en doen en laten
Maar als dit in nederland niet mag :
[ afbeelding ]
Dan kunnen ze heel wat id-kaarten en paspoorten terug gaan vragen , want zelfs met een hoofddoek op moet de ooraanzet zichtbaar zijn op de foto en ik gok dat er dus heel wat foute identiteitsbewijzen verkeerd zijn beoordeeld...
Ik wil gewoon iemand kunnen herkennen aan het gezicht . Dus een burka (mummie-pak) moet verboden worden in de landen waar het niet gebruikelijk is.
Mooi dat die boete is uitgedeeld, al is het bedrag veel te laag. Bovendien is het bovenstaande natuurlijk absurd. De politie had nooit moeten zwichten voor die man en gewoon ter plekke moeten eisen dat die vrouw haar gezicht liet zien. Had de man tegengestribbeld, dan had hij ter plekke gearresteerd moeten worden voor tegenwerking van de politie. Triest dat hij hier kennelijk mee wegkomt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:40 schreef honda1990 het volgende:
De Tunesische werd staande gehouden buiten het postkantoor, waar ze liep met haar echtgenoot. Die toonde de politie geldige identiteitsbewijzen, maar stond het niet toe dat de vrouw haar gelaat liet zien aan de mannelijke agenten. Daarop belden de dienders een vrouwelijke collega, die de identiteit van de Tunesische alsnog kon controleren.
Nee, zoals ik al eerder zei, hoofddoekjes niet zoveel problemen mee (al zou de mannen van dergelijke vrouwen zich ook wel eens fatsoenlijk kunnen bedekken). Boerka denk ik dus wel weer anders over.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
En dus? In de seculiere Turkse staat is het ook verboden om hoofddoekjes te dragen in bepaalde openbare gebouwen. Vind je dat ook goed?
Je moet gewoon beseffen dat niet iedereen hetzelfde is. Er zijn lui die vrijwillig poep naar binnen werken en daar geil van worden. "Ze weten niet beter" is een zwaktebod. Dat kan een gelovige ook over jou zeggen. Ik vind zo'n boerka ook van de zotte maar ik ga niet voor een ander bepalen of ze dat vrijwillig doet of niet. Vrijheid moet maximaal zijn tenzij je daarmee de vrijheid van anderen inperkt, een boerka verbieden om veiligheidsredenen daar kan ik nog in komen maar zeiken over vrouwenonderdrukking daar heb ik geen boodschap aan. In Nederland kan je alleen maar onderdrukt worden wanneer je het blijft toestaan en als je onderdrukt wordt en er niets tegen doet dan is het geen onderdrukking meer wat mij betreft.quote:
Het gaat hier helemaal niet om het verbieden van een boerka, maar om een aldaar al sinds 1975 geldend verbod om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden. En ja, dat verbod geldt dan dus ook voor de boerka.quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:34 schreef Fokski het volgende:
Vrijheid moet maximaal zijn tenzij je daarmee de vrijheid van anderen inperkt, een boerka verbieden om veiligheidsredenen daar kan ik nog in komen maar zeiken over vrouwenonderdrukking daar heb ik geen boodschap aan.
Haar man heeft al gezegd dat hij haar binnen gaat houden. Vind je dat wij ons daar als maatschappij maar bij neer moeten leggen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:34 schreef Fokski het volgende:
Ik vind zo'n boerka ook van de zotte maar ik ga niet voor een ander bepalen of ze dat vrijwillig doet of niet.
Ja. Wat wil je dan die arme "schaapjes" bevrijden? Als ze dat pikt dan is het haar probleem. Denk maar niet dat die vrouwen meer "verlicht" zijn dan die mannen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Haar man heeft al gezegd dat hij haar binnen gaat houden. Vind je dat wij ons daar als maatschappij maar bij neer moeten leggen?
Dus eigenlijk is jouw pleidooi voor vrijheid ook een deel gemakzucht: je maakt jezelf ervanaf door de verantwoordelijkheid bij de onderdrukte neer te leggen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:38 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ja. Wat wil je dan die arme "schaapjes" bevrijden? Als ze dat pikt dan is het haar probleem. Denk maar niet dat die vrouwen meer "verlicht" zijn dan die mannen.
Wat boeit het onderdrukkingsaspect? Mij in elk geval helemaal niks.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is jouw pleidooi voor vrijheid ook een deel gemakzucht: je maakt jezelf ervanaf door de verantwoordelijkheid bij de onderdrukte neer te leggen.
De kans is groot dat deze vrouw rechtstreeks uit Tunesië komt en geen weet heeft van de vrijheden die het westen biedt. Binnen zal ze die ook niet snel leren kennen.
Vooral blijven geloven in die onzin! Denk je nou echt dat als een vrouw een burqa draagt ze ooit zal toegeven dat ze dat moet van dr man?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Tijd voor een moslima emancipatie dus!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ze willen het hier in het Westen maar niet snappen. Als je de burqa verbiedt zullen betreffende vrouwe juist nog minder participeren in de samenleving, want dan komen ze simpelweg niet buiten.²
Onderdrukking is een keuze, hetzelfde geldt voor onwetendheid. Buiten dat kent Tunesië verder een hoop vrijheden en rechten voor vrouwen die wij hier in het westen hebben. Mij kan je niet wijs maken dat men in Tunesië niets weet over de vrijheden in het westen. Mijn pleidooi van vrijheid is geen gemakzucht maar vanuit de individuele vrijheid bekeken, vrijwillige onderdrukking is geen onderdrukking. Als ik het schoothondje ben van mijn vriendin en dingen doe die ik eigenlijk niet wil dan kan ik wel "onderdrukt" worden maar ik kies er uiteindelijk zelf voor. Zo zie ik de eventuele(!) onderdrukking van vrouwen die als een spook door de straten lopen. Zolang er geen sprake is van geweld of bedreiging is het niet iets waar we ons mee bezig moeten houden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is jouw pleidooi voor vrijheid ook een deel gemakzucht: je maakt jezelf ervanaf door de verantwoordelijkheid bij de onderdrukte neer te leggen.
De kans is groot dat deze vrouw rechtstreeks uit Tunesië komt en geen weet heeft van de vrijheden die het westen biedt. Binnen zal ze die ook niet snel leren kennen.
Misschien zeggen die radicale moslims dat ook wel over Nederlandse meisjes met korte rokjes. "Denk je nou echt dat een vrouw zal toegeven dat ze dat doet omdat de mannen dat willen?"quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Vooral blijven geloven in die onzin! Denk je nou echt dat als een vrouw een burqa draagt ze ooit zal toegeven dat ze dat moet van dr man?![]()
quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Vooral blijven geloven in die onzin! Denk je nou echt dat als een vrouw een burqa draagt ze ooit zal toegeven dat ze dat moet van dr man?![]()
Het is treurig wanneer iemand niet verder kan kijken dan zijn eigen opvattingen en denkbeelden. Dan is het allemaal natuurlijk klare koek en zijn de oplossingen duidelijk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien zeggen die radicale moslims dat ook wel over Nederlandse meisjes met korte rokjes. "Denk je nou echt dat een vrouw zal toegeven dat ze dat doet omdat de mannen dat willen?"
Maar als jij van je vrouw met een kap op je hoofd en een honderiempje om je nek mee boodschappen moet doen en de winkelier laat je niet toe in zijn zaak, dan kun jij nog zo hoog en laat springen als je wilt, maar je mag er niet in.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:13 schreef Fokski het volgende:
Als ik het schoothondje ben van mijn vriendin en dingen doe die ik eigenlijk niet wil dan kan ik wel "onderdrukt" worden maar ik kies er uiteindelijk zelf voor.
Er zijn landen waar korte rokjes verboden zijn. Als je die daar draagt, wordt je ook opgepakt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien zeggen die radicale moslims dat ook wel over Nederlandse meisjes met korte rokjes. "Denk je nou echt dat een vrouw zal toegeven dat ze dat doet omdat de mannen dat willen?"
Ja, dus?quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn landen waar korte rokjes verboden zijn. Als je die daar draagt, wordt je ook opgepakt.
Ze moeten zich gewoon, net als ieder ander, aan de wet houden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:17 schreef Fokski het volgende:
Maar goed outpost denkt dat het alleen maar "schaapjes" zijn en dat je hen bevrijd door de boerka af te doen.
Als de boerka verboden wordt omdat het het gezicht bedekt, net als maskers e.d., dan kan ik er nog wel in komen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als jij van je vrouw met een kap op je hoofd en een honderiempje om je nek mee boodschappen moet doen en de winkelier laat je niet toe in zijn zaak, dan kun jij nog zo hoog en laat springen als je wilt, maar je mag er niet in.
Als een politieagent je vraagt om je te legitimeren en je vrouw staat het niet toe dat jij je kap verwijdert, dan krijg je gewoon een boete.
En zo is het ook met deze moslima.
In die gemeente was het verboden om met een geheel bedekt lichaam (en gelaat) een openbaar gebouw te betreden. Die vrouw overtrad de wet. De reden waarom ze dat doet, is onbelangrijk. Zij hoeft geen uitzondering te zijn op de wet, omdat ze zegt dat ze vrijwillig die boerka draagt. Zij hoeft ook geen uitzondering te zijn op die wet, als ze het vrijwillig draagt. Ze moet zich net als ieder ander aan de wet houden.quote:
Lees de OP nog eens. Daar gaat het hier toch niet om. Het gaat hier niet om een boerkaverbod.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als de boerka verboden wordt omdat het het gezicht bedekt, net als maskers e.d., dan kan ik er nog wel in komen.
Maar wanneer dat ding verboden wordt alleen maar omdat het raar is of dat je niet gelooft dat de vrouw het echt wil, tja ...
quote:In januari bepaalde het rechtse stadsbestuur van Novara volgens het Italiaanse persbureau ANSA dat allesbedekkende kleding niet is toegestaan in publieke gebouwen, scholen en ziekenhuizen in de gemeente. Wie het verbod overtreedt, riskeert een boete van maximaal 500 euro.
Je snapt toch ook dat die wet enkel nu pas wordt gehandhaafd omdat men niet blij zijn met boerka-dragende vrouwen en niet zozeer dat de wet hiervoor gemaakt was? De wet is in het leven geroepen in een tijd waar het dragen van een helm of bivakmuts in een gebouw enkel gebruikelijk was voor lui die crimineel wilden handelen. Een wet van niets want iemand die een postkantoor wil beroven die trekt zich weinig aan van een wet dat je het postkantoor niet met een bivakmuts mag betreden. Dat een rechtse partij nu de wet heeft gevonden en plaatselijk handhaaft zegt genoeg over de motieven. Als een wet anders wordt gebruikt dan het doel dan is het helemaal niet gek om te denken dat de wet wellicht verkeerd wordt benaderd. Daar is de rechter ook niet ongevoelig voor. Dit staat los van mijn opvattingen over boerka's en mijn opvatting dat boerka's niet thuis horen in openbare gebouwen. Dan bestel je je postzegels maar online.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze moeten zich gewoon, net als ieder ander, aan de wet houden.
Ik heb geen problemen met een boete, geen problemen met het niet toelaten in een winkel, ik bestrijd enkel dat het schaapjes zijn die het alleen maar doen omdat manlief het wenst.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als jij van je vrouw met een kap op je hoofd en een honderiempje om je nek mee boodschappen moet doen en de winkelier laat je niet toe in zijn zaak, dan kun jij nog zo hoog en laat springen als je wilt, maar je mag er niet in.
Als een politieagent je vraagt om je te legitimeren en je vrouw staat het niet toe dat jij je kap verwijdert, dan krijg je gewoon een boete.
En zo is het ook met deze moslima.
Ja. Ik heb hier nog een masker uit Scream liggen. Daar ga ik toch ook niet mee over straat?quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:37 schreef mazaru het volgende:
Goede zaak. In de westerse wereld moet je gewoon je gezicht laten zien als een vertegenwoordiger van de wet dat van je vraagt. Middeleeuwse, nare, stiekeme dingen, die boerka's.
Dat ja, Ik zou eens met een bivak muts en geen papieren over straat moeten lopen, kijken of ik 'de papieren straks wel laat zien"quote:Op woensdag 5 mei 2010 02:09 schreef Boldface het volgende:
[..]
Mooi dat die boete is uitgedeeld, al is het bedrag veel te laag. Bovendien is het bovenstaande natuurlijk absurd. De politie had nooit moeten zwichten voor die man en gewoon ter plekke moeten eisen dat die vrouw haar gezicht liet zien. Had de man tegengestribbeld, dan had hij ter plekke gearresteerd moeten worden voor tegenwerking van de politie. Triest dat hij hier kennelijk mee wegkomt.
Onderdrukking is maar zelden een keuze. Vaak is er juist geen keuze en is er sprake van afhankelijkheid. En voor vrijheid is kennis nodig en ontwikkeling. Als de ontwikkeling ontbreekt, zal ook het bewust zijn van vrijheid in veel gevallen ontbreken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:13 schreef Fokski het volgende:
[..]
Onderdrukking is een keuze, hetzelfde geldt voor onwetendheid. Buiten dat kent Tunesië verder een hoop vrijheden en rechten voor vrouwen die wij hier in het westen hebben. Mij kan je niet wijs maken dat men in Tunesië niets weet over de vrijheden in het westen. Mijn pleidooi van vrijheid is geen gemakzucht maar vanuit de individuele vrijheid bekeken, vrijwillige onderdrukking is geen onderdrukking. Als ik het schoothondje ben van mijn vriendin en dingen doe die ik eigenlijk niet wil dan kan ik wel "onderdrukt" worden maar ik kies er uiteindelijk zelf voor. Zo zie ik de eventuele(!) onderdrukking van vrouwen die als een spook door de straten lopen. Zolang er geen sprake is van geweld of bedreiging is het niet iets waar we ons mee bezig moeten houden.
Ik ben echter overtuigd dat er genoeg zijn die het uit eigen vrije wil doen en in sommige gevallen is het juist emanciperend voor de dames aangezien het een manier is om uit de "onderdrukking" van de ouders te komen. Die weten vaak geen raad met dit soort figuren, dit is dan inweze rebellie tegen het maatschappij en ook de ouders.
Als ze dat niet doet omdat de mannen het willen doet ze het dus uit vrije wil en in een kort rokje lopen is imo niet te vergelijken met een burqa! Daarnaast is in een kort rokje lopen een uiting van verworven vrijheden en een burqa totaal niet!quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:16 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Net of er geen druk van andere kan worden uitgevoerd op zo een meisje? Daarbij ontken ik niet dat er onder moslims net zo goed als bij niet moslims pubers zijn en dan is t dus een fase die vanzelf over gaat. Nee ik zeg nu niet dat dat altijd zo is maar die zullen er ook tussen zitten. Ik doel dan ook niet op dit soort meisjes als jij beschrijft. Er zijn nl altijd uitzonderingen die de regel bevestigen!quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:17 schreef Fokski het volgende:
[..]Er zijn meiden in boerka die niet getrouwd zijn, waarvan hun moeder niet eens een hoofddoek draagt en waarvan de vader het niets vind. Leg maar eens even uit hoe dat kan? De enige druk die ik kan bedenken is dat men ergens bij wil horen of aan het rebellen is. Maar goed outpost denkt dat het alleen maar "schaapjes" zijn en dat je hen bevrijd door de boerka af te doen.
"Dat zal ze natuurlijk nooit toegeven, dat de mannen het willen!"quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Als ze dat niet doet omdat de mannen het willen doet ze het dus uit vrije wil
Een burqa moet verboden worden want het past niet bij onze vrijheden? Klinkt tegenstrijdig.quote:en in een kort rokje lopen is imo niet te vergelijken met een burqa! Daarnaast is in een kort rokje lopen een uiting van verworven vrijheden en een burqa totaal niet!
Er zitten ook maar heel weinig vrouwen op fok.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:12 schreef Outpost76 het volgende:
Toevallig dat er (volgens mij) all1 maar mannen hier de burqa verdedigen!
Ik zag laatst een documentaire, een autochtone vrouw droeg een boerka en ze had geen man. Ze had gewoon geen zin meer om telkens make up op te doen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
OMFG dat je echt het ene uiterste met t ander uiterste vergelijkt. Ik begrijp je bedoeling maar ik ben t simpel weg niet met je eens. Dat mag toch?quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"Dat zal ze natuurlijk nooit toegeven, dat de mannen het willen!"
Hoor je mij zeggen dat het verboden moet worden dan??? Geen woorden in mijn mond leggen aub!!!quote:Een burqa moet verboden worden want het past niet bij onze vrijheden? Klinkt tegenstrijdig.
WTF heeft dit er nou weer mee te maken? Ga je nou alle dingen er bij halen die onrechtmatig zijn in jou ogen omdat het onderwerp van dit topic je tegen je borst stuit? Zo ken ik er nog wel een paar!quote:Daarbij, wat er in sommige pornofilms gebeurd ... ik kan me soms niet voorstellen dat sommige vrouwen dat uit vrije wil doen. Toch doen ze het blijkbaar. Net als vrouwen die burqa's dragen.
Wat ben je dan voor mongoolquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:19 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Ik zag laatst een documentaire, een autochtone vrouw droeg een boerka en ze had geen man. Ze had gewoon geen zin meer om telkens make up op te doen.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:19 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Ik zag laatst een documentaire, een autochtone vrouw droeg een boerka en ze had geen man. Ze had gewoon geen zin meer om telkens make up op te doen.
Heel weinig vrouwen op Fok!???? Dan wil ik niet weten in wat voor topic's jij nog meer post als je er maar zo weinig tegen komt!!!quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Er zitten ook maar heel weinig vrouwen op fok.
En als er een pornoactrice verdedigt moet worden, zullen dat ook alleen maar mannen zijn.
Ik denk niet dat een vrouw instemming geeft om gestenigd te worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
OMFG dat je echt het ene uiterste met t ander uiterste vergelijkt. Ik begrijp je bedoeling maar ik ben t simpel weg niet met je eens. Dat mag toch?
[..]
Hoor je mij zeggen dat het verboden moet worden dan??? Geen woorden in mijn mond leggen aub!!!
[..]
WTF heeft dit er nou weer mee te maken? Ga je nou alle dingen er bij halen die onrechtmatig zijn in jou ogen omdat het onderwerp van dit topic je tegen je borst stuit? Zo ken ik er nog wel een paar!
Jij vind dat de burqa mag omdat t een uiting is van geloof en we hier vrijheid van geloof hebben toch? Dus dan mogen vrouwen ook gestenigd gaan worden ed? Kan nog gezellig worden hier.![]()
Hij is een troll, laat hemquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Heel weinig vrouwen op Fok!???? Dan wil ik niet weten in wat voor topic's jij nog meer post als je er maar zo weinig tegen komt!!!![]()
Porno vergelijken met een burqa
Als een vrouw zegt dat ze het leuk vindt om haar man te pijpen tot dat ze moet kokhalzen kan ik me dat niet goed voorstellen. Net als ik het dragen van een burqa leuk vinden me ook niet voor kan stellen.quote:
Zow ben ik dan echt zo slecht in een troll herkennenquote:
dat denk ik over een burqa. Einde trollen discussie!quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:27 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een vrouw instemming geeft om gestenigd te worden.Dan nog, je mag niemand vermoorden, ook niet als diegene je vraagt.
wat een vergelijking, een kledingstuk en een mishandeling met de dood tot gevolgquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:31 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
dat denk ik over een burqa. Einde trollen discussie!
Stellen dat het een fase is louter denigrerend. Sociale druk is er overal, dat komt met het leven met andere mensen. Ik ervaar ook de druk om te werken, studeren, succesvol te zijn, me te scheren, een nette broek aan te trekken. Ik kan het allemaal ook niet doen maar daar maak ik mezelf niet gelukkig mee. Als iemand onder druk wordt gezet om een boerka te dragen en dat uiteindelijk doet dan is het uiteindelijk een afweging die ze zelf maakt. Zo simpel is het. Als iemand het echt erg vind dan draagt ze die boerka ook niet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:06 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Net of er geen druk van andere kan worden uitgevoerd op zo een meisje? Daarbij ontken ik niet dat er onder moslims net zo goed als bij niet moslims pubers zijn en dan is t dus een fase die vanzelf over gaat. Nee ik zeg nu niet dat dat altijd zo is maar die zullen er ook tussen zitten. Ik doel dan ook niet op dit soort meisjes als jij beschrijft. Er zijn nl altijd uitzonderingen die de regel bevestigen!
Ik ben geen moraalridder, als ze dat als volk niet willen dan zij het zo.quote:Nee dat denk ik niet! DAT moeten ze nl zelf doen en dus emanciperen! Hier is dat ooit ook gebeurt want de vrouwen leefden hier vroeger het zelfde als nu nog in een heleboel moslimlanden. Dat is in mijn ogen een belemmering voor de ontwikkeling voor zo een land en dus zou het goed zijn als dat ook eens gebeurt in de moslimlanden!![]()
De keuze is weg gaan en voor jezelf zorgen. Dat het niet makkelijk is en afhankelijk zijn veiliger is dat is ook een keuze. "Vrij" zijn is niet iets waar iedereen naar hunkert of streeft.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Onderdrukking is maar zelden een keuze. Vaak is er juist geen keuze en is er sprake van afhankelijkheid. En voor vrijheid is kennis nodig en ontwikkeling. Als de ontwikkeling ontbreekt, zal ook het bewust zijn van vrijheid in veel gevallen ontbreken.
Als je iets niet beseft heb je er ook geen problemen mee. Je moet het ook niet overdrijven en denken dat een beetje kleed het verschil maakt tussen vrijheid en "gevangenschap". Vraag het die vrouwen en weinigen die een hoofddoek of boerka als het probleem zien.quote:En natuurlijk zijn er vrouwen die rebelleren, maar dan heb je het wel over vrouwen die hier zijn opgegroeid en zich bewust zijn van hun vrijheid. Ik wed dat deze Tunesische vrouw hiervan geen enkel besef heeft.
Maar dat zijn allemaal zaken die allemaal maatschappelijk geaccepteerd zijn. Zaken die vrijwel iedereen om je heen doen. Je wijkt daarmee niet af van het gangbare. Zou je dit allemaal niet doen, dán wijk je af.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:43 schreef Fokski het volgende:
Sociale druk is er overal, dat komt met het leven met andere mensen. Ik ervaar ook de druk om te werken, studeren, succesvol te zijn, me te scheren, een nette broek aan te trekken.
Als dat nou een maatschappelijke druk is, omdat vrijwel iedereen om haar heen dat doet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar ze wijkt er willens en wetens mee af van wat gangbaar is en in sommige gemeenten overtreedt ze daarmee ook de wet.quote:Als iemand onder druk wordt gezet om een boerka te dragen en dat uiteindelijk doet dan is het uiteindelijk een afweging die ze zelf maakt.
Ze kunnen het dan ook dragen met een sluier die op verzoek verwijderd kan worden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:44 schreef Fokski het volgende:
Vraag het die vrouwen en weinigen die een hoofddoek of boerka als het probleem zien.
Afwijken van het gangbare zie ik opzich niet als een probleem. Verder leeft iedereen in zijn of haar eigen wereld. Als je in een migrantenbuurt woont in een gezin dat gelovig is dan is het gangbare niet hetzelfde als voor vele anderen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat zijn allemaal zaken die allemaal maatschappelijk geaccepteerd zijn. Zaken die vrijwel iedereen om je heen doen. Je wijkt daarmee niet af van het gangbare. Zou je dit allemaal niet doen, dán wijk je af.
Als dat nou een maatschappelijke druk is, omdat vrijwel iedereen om haar heen dat doet, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar ze wijkt er willens en wetens mee af van wat gangbaar is en in sommige gemeenten overtreedt ze daarmee ook de wet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |