abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81035055
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:46 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Welke verstandige vrouw wil dat nou?
geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81035160
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef Gia het volgende:
Als in Iran een wet bestaat die homofilie verbiedt, dan moet je niet raar opkijken als je als praktizerend homo wordt opgepakt en conform de wet wordt veroordeeld.
Als in een Italliaans dorp een wet bestaat die het verbiedt om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden, dan wordt je conform die wet beboet.

Dat die kerel dan zegt dat hij dan zijn vrouw maar binnenshuis houdt, omdat hij niet wil dat iemand anders haar ziet, bewijst wel dat er van onderdrukking sprake is.
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
pi_81035274
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:04:14 #44
3542 Gia
User under construction
pi_81035332
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
Had het niet specifiek tegen iemand. Als andersom geageerd wordt in dergelijke gevallen dat de wet nu eenmaal de wet is, moet dat ook gelden voor de Westerse landen. Er kunnen gewoon wetten gemaakt worden die bepaalde zaken voor iedereen verbieden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:05:19 #45
3542 Gia
User under construction
pi_81035386
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Met het kiezen om huisvrouw te zijn overtreedt je geen enkele wet.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:05:54 #46
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81035417
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of ze weten niet beter?
Snollebolt
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:42:30 #47
3542 Gia
User under construction
pi_81037025
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Of ze weten niet beter?
Dat kan bij die boerkadraagsters ook wel het geval zijn, alleen gaat het ene in tegen de wet en het andere niet.
pi_81037107
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef prupke het volgende:
wat in italie niet mag , dat moeten ze zelf weten en doen en laten

Maar als dit in nederland niet mag :
[ afbeelding ]

Dan kunnen ze heel wat id-kaarten en paspoorten terug gaan vragen , want zelfs met een hoofddoek op moet de ooraanzet zichtbaar zijn op de foto en ik gok dat er dus heel wat foute identiteitsbewijzen verkeerd zijn beoordeeld...

Ik wil gewoon iemand kunnen herkennen aan het gezicht . Dus een burka (mummie-pak) moet verboden worden in de landen waar het niet gebruikelijk is.
eens
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81039175
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:40 schreef honda1990 het volgende:
De Tunesische werd staande gehouden buiten het postkantoor, waar ze liep met haar echtgenoot. Die toonde de politie geldige identiteitsbewijzen, maar stond het niet toe dat de vrouw haar gelaat liet zien aan de mannelijke agenten. Daarop belden de dienders een vrouwelijke collega, die de identiteit van de Tunesische alsnog kon controleren.
Mooi dat die boete is uitgedeeld, al is het bedrag veel te laag. Bovendien is het bovenstaande natuurlijk absurd. De politie had nooit moeten zwichten voor die man en gewoon ter plekke moeten eisen dat die vrouw haar gezicht liet zien. Had de man tegengestribbeld, dan had hij ter plekke gearresteerd moeten worden voor tegenwerking van de politie. Triest dat hij hier kennelijk mee wegkomt.
pi_81039969
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

En dus? In de seculiere Turkse staat is het ook verboden om hoofddoekjes te dragen in bepaalde openbare gebouwen. Vind je dat ook goed?
Nee, zoals ik al eerder zei, hoofddoekjes niet zoveel problemen mee (al zou de mannen van dergelijke vrouwen zich ook wel eens fatsoenlijk kunnen bedekken). Boerka denk ik dus wel weer anders over.

Waarom ik Tunesië benoem? Het gaat over een Tunesische vrouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 05-05-2010 05:55:53 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_81042335
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Of ze weten niet beter?
Je moet gewoon beseffen dat niet iedereen hetzelfde is. Er zijn lui die vrijwillig poep naar binnen werken en daar geil van worden. "Ze weten niet beter" is een zwaktebod. Dat kan een gelovige ook over jou zeggen. Ik vind zo'n boerka ook van de zotte maar ik ga niet voor een ander bepalen of ze dat vrijwillig doet of niet. Vrijheid moet maximaal zijn tenzij je daarmee de vrijheid van anderen inperkt, een boerka verbieden om veiligheidsredenen daar kan ik nog in komen maar zeiken over vrouwenonderdrukking daar heb ik geen boodschap aan. In Nederland kan je alleen maar onderdrukt worden wanneer je het blijft toestaan en als je onderdrukt wordt en er niets tegen doet dan is het geen onderdrukking meer wat mij betreft.

Ik ken er verder genoeg die een hoofddoek besluiten te dragen tegen de wens van hun zo eerbiedwaardige man en lees maar willekeurige "moslim"-sites door in Nederland door en je ziet dat de meeste migrantenvrouwen specifiek op zoek gaan naar praktiserende moslims.
pi_81042545
Ik erger mij trouwens meer aan jongens die stoer met hun broek halverwege de knieën lopen dan een "boerka". Ik krijg neigingen om gewoon een trap te verkopen maar goed mijn ergernis wil niet zeggen dat ik vind dat het verboden moet worden. Ja, als ik dictator zou zijn waarom niet maar er zullen genoeg lui zijn die zich ergeren aan mijn gebruiken. Dit is trouwens een lokale verordening die ook zo in een stad(sdeel) met veel allochtonen zou kunnen voor komen, iets als "vrouwen moeten hier bedekt zijn". Dat doen we al in Nederland door naaktlopen te verbieden maar meer dan een moraalpolitie is het niet en ook mensen die menen te weten wat anderen werkelijk vinden doen daarin mee.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:02:24 #53
3542 Gia
User under construction
pi_81042974
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:34 schreef Fokski het volgende:
Vrijheid moet maximaal zijn tenzij je daarmee de vrijheid van anderen inperkt, een boerka verbieden om veiligheidsredenen daar kan ik nog in komen maar zeiken over vrouwenonderdrukking daar heb ik geen boodschap aan.
Het gaat hier helemaal niet om het verbieden van een boerka, maar om een aldaar al sinds 1975 geldend verbod om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden. En ja, dat verbod geldt dan dus ook voor de boerka.

Heeft in dit topic dus ook verder niks te maken met onderdrukking. Het is gewoon de wet in die plaats.

En ja, zo'n wetgeving bestaat in Nederland ook op diverse plaatsen, alleen wordt er hier niet zo de hand aan gehouden, of komt het te weinig voor dat men een boerkadraagster als zodanig in overtreding betrapt.
Maar het zou ook hier kunnen gebeuren dat een boerkadraagster om die reden beboet wordt.
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:09:01 #54
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81044963
Snel snel snel, laten we de wet aanpassen om een select groepje moslims het naar hun zin te maken!

Sommige mensen snappen niet wat gelijkheid inhoudt.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 12:17:05 #55
137949 Disana
pi_81045213
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:34 schreef Fokski het volgende:

Ik vind zo'n boerka ook van de zotte maar ik ga niet voor een ander bepalen of ze dat vrijwillig doet of niet.
Haar man heeft al gezegd dat hij haar binnen gaat houden. Vind je dat wij ons daar als maatschappij maar bij neer moeten leggen?
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:17:23 #56
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81045222
Ze willen het hier in het Westen maar niet snappen. Als je de burqa verbiedt zullen betreffende vrouwe juist nog minder participeren in de samenleving, want dan komen ze simpelweg niet buiten.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81045899
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Haar man heeft al gezegd dat hij haar binnen gaat houden. Vind je dat wij ons daar als maatschappij maar bij neer moeten leggen?
Ja. Wat wil je dan die arme "schaapjes" bevrijden? Als ze dat pikt dan is het haar probleem. Denk maar niet dat die vrouwen meer "verlicht" zijn dan die mannen.
  † In Memoriam † woensdag 5 mei 2010 @ 12:44:23 #58
137949 Disana
pi_81046106
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:38 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ja. Wat wil je dan die arme "schaapjes" bevrijden? Als ze dat pikt dan is het haar probleem. Denk maar niet dat die vrouwen meer "verlicht" zijn dan die mannen.
Dus eigenlijk is jouw pleidooi voor vrijheid ook een deel gemakzucht: je maakt jezelf ervanaf door de verantwoordelijkheid bij de onderdrukte neer te leggen.

De kans is groot dat deze vrouw rechtstreeks uit Tunesië komt en geen weet heeft van de vrijheden die het westen biedt. Binnen zal ze die ook niet snel leren kennen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:03:35 #59
3542 Gia
User under construction
pi_81046793
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:44 schreef Disana het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is jouw pleidooi voor vrijheid ook een deel gemakzucht: je maakt jezelf ervanaf door de verantwoordelijkheid bij de onderdrukte neer te leggen.

De kans is groot dat deze vrouw rechtstreeks uit Tunesië komt en geen weet heeft van de vrijheden die het westen biedt. Binnen zal ze die ook niet snel leren kennen.
Wat boeit het onderdrukkingsaspect? Mij in elk geval helemaal niks.
Als in een gemeente de wet zegt dat je niet geheel bedekt een openbaar gebouw mag betreden, dan geldt dat gewoon ook voor de boerkadraagster.

We gaan toch niet de wet aanpassen omdat zo'n vent dan dreigt zijn vrouw maar voortaan helemaal binnenshuis te houden!! Kom op, zeg! Dat doet ze dan toch echt zichzelf aan.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:07:18 #60
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_81046906
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Belachelijk. Echt een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid.

Nu zullen de tegenstanders wel weer betogen dat het juist een aantasting van de vrijheid van de vrouw is omdat ze door hun man of familie in een burqa gedwongen worden. Er zijn echter genoeg vrouwen die dit uit vrije wil willen dragen.
Vooral blijven geloven in die onzin! Denk je nou echt dat als een vrouw een burqa draagt ze ooit zal toegeven dat ze dat moet van dr man?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')