abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:25:19 #26
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_81019517
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
I just don't know where we are going to get 500 euros to pay the fine.
Wat ik al zei - principes mogen wel wat kosten!

Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:25:19 #27
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_81026892
Ik zag er van de week voor de 2de keer in mijn leven eentje Nouja eigenlijk was het een niquaab.... maar toch, wie wil me aanraken
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_81028738
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Belachelijk. Echt een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid.

Nu zullen de tegenstanders wel weer betogen dat het juist een aantasting van de vrijheid van de vrouw is omdat ze door hun man of familie in een burqa gedwongen worden. Er zijn echter genoeg vrouwen die dit uit vrije wil willen dragen.
Die vrouwen moeten dragen wat ze willen maar in het openbaar moet men dan ook snappen dat ze niet anoniem door het leven kunnen gaan. Hoe moet er bekeken worden of je wel niet gezocht wordt onder een boerka? Nou vooruit een boerka is toegestaan maar even onder de boerka kijken of je niet degene die we zoeken zijn moet dan ook kunnen.
pi_81031374
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:25 schreef DroogDok het volgende:
Ik zag er van de week voor de 2de keer in mijn leven eentje Nouja eigenlijk was het een niquaab.... maar toch, wie wil me aanraken
In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.
En nee.....ik wil niet dat je me aanraakt of wie dan ook .....viespeuk.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_81033186
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef huhggh het volgende:

[..]

In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.
En nee.....ik wil niet dat je me aanraakt of wie dan ook .....viespeuk.
Kijkt naar je plaatje. Vreest niet, huhggh.
pi_81034121
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

rijp voor de psychiater....

vrijheids beroving enzo...
ies koeltuur... moet je respect voor hebben ow enne ze is moslima welke vrijheid?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:41:28 #32
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81034236
Prima zouden ze hier ook moeten doen!
Een burka dragen is geen vrijheid!
Van haar man mochten de agenten niet eens zijn vrouw aanschouwen onder haar burka, haar gezicht niet eens,...eh?
Daarbij ze komen in een postkantoor voor hetzelfde geld zit er een terrorist onder die burka?
Dus ja...kan het volkomen begrijpen dit
Snollebolt
pi_81034240
Met een hoofddoek bereik je net de grens van wat wel of niet kan, maar een ninja-outfit is wel erg overdreven
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:45:08 #34
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81034394
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is niet nieuw hoe ik denk over de boerka. Hoofddoek moet wat mij betreft gewoon kunnen, maar een boerka mag van mij ook ter discussie gesteld worden. Heeft ook niets met geloof te maken volgens mij, maar met cultuur.

Er staat in de koran dat de man vanachter een gordijn moet spreken tegen de vrouw van Mohammed, niet de vrouw in een gordijn stoppen. Voor de rest staat er nergens iets over.

In Tunesië en Singapour is de boerka ook verboden.
Er staat bv dat een vrouw het haar moet dragen gelijk een sluier niet dat ze een sluier moet dragen!
Anyways wat ik zo gehoord heb allemaal van buitenlandse kennissen is dat zij het er niet mee eens zijn dat hier ook nog eens een hoofddoek gedragen wordt.
En diegene die het wel doen zijn vaak heftig gelovigen, en in land van herkomst vaak niet erg hoog opgeleide mensen.
Meer zeg ik maar niet maar neem aan dat het duidelijk is wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Ik vind als je je niet aan past aan een modern land je maar beter niet kunt emigreren naar een ander land. Blijf dan gewoon wonen in een land waar dat wel normaal is.
Ja toch?
Als ik in Urk woon en ik draag klederdracht, en ik ga in amsterdam wonen moet ik niet raar opkijken als mensen me na gaan kijken op straat, dat weet je!
Dus is het ergens ook nog provocatie.
Snollebolt
pi_81034442
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:41 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Prima zouden ze hier ook moeten doen!
Een burka dragen is geen vrijheid!

en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:46:22 #36
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81034477
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?
Welke verstandige vrouw wil dat nou?
Snollebolt
pi_81034637
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:46 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

en jij mag anderen wel direct (ver)oordelen
pi_81034841
wat in italie niet mag , dat moeten ze zelf weten en doen en laten

Maar als dit in nederland niet mag :

Dan kunnen ze heel wat id-kaarten en paspoorten terug gaan vragen , want zelfs met een hoofddoek op moet de ooraanzet zichtbaar zijn op de foto en ik gok dat er dus heel wat foute identiteitsbewijzen verkeerd zijn beoordeeld...

Ik wil gewoon iemand kunnen herkennen aan het gezicht . Dus een burka (mummie-pak) moet verboden worden in de landen waar het niet gebruikelijk is.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:56:39 #39
3542 Gia
User under construction
pi_81034946
Als in Iran een wet bestaat die homofilie verbiedt, dan moet je niet raar opkijken als je als praktizerend homo wordt opgepakt en conform de wet wordt veroordeeld.
Als in een Italliaans dorp een wet bestaat die het verbiedt om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden, dan wordt je conform die wet beboet.

Dat die kerel dan zegt dat hij dan zijn vrouw maar binnenshuis houdt, omdat hij niet wil dat iemand anders haar ziet, bewijst wel dat er van onderdrukking sprake is.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:58:49 #40
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_81035043
Achterlijke man die eens zijn eigen gedrag onder de loep moet nemen tegenover zijn vrouw. Het gaat niet om hem, maar om haar en haar eigen keuze. Die fobie dat andere mannen zijn vrouw zien zit alleen maar in zijn hoofd. Daarnaast is die Italiaanse imam ook weer typisch een voorbeeld van een "staatsgeleerde" met zijn commentaar tegen hoofddoeken of "any kind" te zijn. Dat de Italiaanse wet nageleefd moet worden is duidelijk, maar dit commentaar slaat alles voor een imam die soort van geleerd zou moeten zijn.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_81035055
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:46 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_81035160
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef Gia het volgende:
Als in Iran een wet bestaat die homofilie verbiedt, dan moet je niet raar opkijken als je als praktizerend homo wordt opgepakt en conform de wet wordt veroordeeld.
Als in een Italliaans dorp een wet bestaat die het verbiedt om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden, dan wordt je conform die wet beboet.

Dat die kerel dan zegt dat hij dan zijn vrouw maar binnenshuis houdt, omdat hij niet wil dat iemand anders haar ziet, bewijst wel dat er van onderdrukking sprake is.
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
pi_81035274
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:04:14 #44
3542 Gia
User under construction
pi_81035332
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
Had het niet specifiek tegen iemand. Als andersom geageerd wordt in dergelijke gevallen dat de wet nu eenmaal de wet is, moet dat ook gelden voor de Westerse landen. Er kunnen gewoon wetten gemaakt worden die bepaalde zaken voor iedereen verbieden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:05:19 #45
3542 Gia
User under construction
pi_81035386
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Met het kiezen om huisvrouw te zijn overtreedt je geen enkele wet.
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:05:54 #46
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81035417
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of ze weten niet beter?
Snollebolt
  woensdag 5 mei 2010 @ 00:42:30 #47
3542 Gia
User under construction
pi_81037025
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 00:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Of ze weten niet beter?
Dat kan bij die boerkadraagsters ook wel het geval zijn, alleen gaat het ene in tegen de wet en het andere niet.
pi_81037107
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef prupke het volgende:
wat in italie niet mag , dat moeten ze zelf weten en doen en laten

Maar als dit in nederland niet mag :
[ afbeelding ]

Dan kunnen ze heel wat id-kaarten en paspoorten terug gaan vragen , want zelfs met een hoofddoek op moet de ooraanzet zichtbaar zijn op de foto en ik gok dat er dus heel wat foute identiteitsbewijzen verkeerd zijn beoordeeld...

Ik wil gewoon iemand kunnen herkennen aan het gezicht . Dus een burka (mummie-pak) moet verboden worden in de landen waar het niet gebruikelijk is.
eens
pi_81039175
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 18:40 schreef honda1990 het volgende:
De Tunesische werd staande gehouden buiten het postkantoor, waar ze liep met haar echtgenoot. Die toonde de politie geldige identiteitsbewijzen, maar stond het niet toe dat de vrouw haar gelaat liet zien aan de mannelijke agenten. Daarop belden de dienders een vrouwelijke collega, die de identiteit van de Tunesische alsnog kon controleren.
Mooi dat die boete is uitgedeeld, al is het bedrag veel te laag. Bovendien is het bovenstaande natuurlijk absurd. De politie had nooit moeten zwichten voor die man en gewoon ter plekke moeten eisen dat die vrouw haar gezicht liet zien. Had de man tegengestribbeld, dan had hij ter plekke gearresteerd moeten worden voor tegenwerking van de politie. Triest dat hij hier kennelijk mee wegkomt.
pi_81039969
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

En dus? In de seculiere Turkse staat is het ook verboden om hoofddoekjes te dragen in bepaalde openbare gebouwen. Vind je dat ook goed?
Nee, zoals ik al eerder zei, hoofddoekjes niet zoveel problemen mee (al zou de mannen van dergelijke vrouwen zich ook wel eens fatsoenlijk kunnen bedekken). Boerka denk ik dus wel weer anders over.

Waarom ik Tunesië benoem? Het gaat over een Tunesische vrouw.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 05-05-2010 05:55:53 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')