Wat ik al zei - principes mogen wel wat kosten!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
I just don't know where we are going to get 500 euros to pay the fine.
Die vrouwen moeten dragen wat ze willen maar in het openbaar moet men dan ook snappen dat ze niet anoniem door het leven kunnen gaan. Hoe moet er bekeken worden of je wel niet gezocht wordt onder een boerka? Nou vooruit een boerka is toegestaan maar even onder de boerka kijken of je niet degene die we zoeken zijn moet dan ook kunnen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:45 schreef Gulo het volgende:
Belachelijk. Echt een grove aantasting van de persoonlijke vrijheid.
Nu zullen de tegenstanders wel weer betogen dat het juist een aantasting van de vrijheid van de vrouw is omdat ze door hun man of familie in een burqa gedwongen worden. Er zijn echter genoeg vrouwen die dit uit vrije wil willen dragen.
In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:25 schreef DroogDok het volgende:
Ik zag er van de week voor de 2de keer in mijn leven eentjeNouja eigenlijk was het een niquaab.... maar toch, wie wil me aanraken
Kijkt naar je plaatje. Vreest niet, huhggh.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef huhggh het volgende:
[..]
In Den Haag zie je ze wel meer dan slechts 2 keerl.
En nee.....ik wil niet dat je me aanraakt of wie dan ook .....viespeuk.
ies koeltuur... moet je respect voor hebbenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
rijp voor de psychiater....
vrijheids beroving enzo...
Er staat bv dat een vrouw het haar moet dragen gelijk een sluier niet dat ze een sluier moet dragen!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Het is niet nieuw hoe ik denk over de boerka. Hoofddoek moet wat mij betreft gewoon kunnen, maar een boerka mag van mij ook ter discussie gesteld worden. Heeft ook niets met geloof te maken volgens mij, maar met cultuur.
Er staat in de koran dat de man vanachter een gordijn moet spreken tegen de vrouw van Mohammed, niet de vrouw in een gordijn stoppen. Voor de rest staat er nergens iets over.
In Tunesië en Singapour is de boerka ook verboden.
en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:41 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Prima zouden ze hier ook moeten doen!
Een burka dragen is geen vrijheid!
Welke verstandige vrouw wil dat nou?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en wat als je het zelf wil, is het dan niet net wel vrijheid?
geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.quote:
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:56 schreef Gia het volgende:
Als in Iran een wet bestaat die homofilie verbiedt, dan moet je niet raar opkijken als je als praktizerend homo wordt opgepakt en conform de wet wordt veroordeeld.
Als in een Italliaans dorp een wet bestaat die het verbiedt om geheel bedekt een openbaar gebouw te betreden, dan wordt je conform die wet beboet.
Dat die kerel dan zegt dat hij dan zijn vrouw maar binnenshuis houdt, omdat hij niet wil dat iemand anders haar ziet, bewijst wel dat er van onderdrukking sprake is.
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
geeneen wat dus al aangeeft dat ze geen keus hebben. het is net als werken je hebt de keus niet te gaan alleen zitten er consequenties aan vast.
Had het niet specifiek tegen iemand. Als andersom geageerd wordt in dergelijke gevallen dat de wet nu eenmaal de wet is, moet dat ook gelden voor de Westerse landen. Er kunnen gewoon wetten gemaakt worden die bepaalde zaken voor iedereen verbieden.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
not sure of je mij indirect aanspreekt maar indien dit het geval is, ik heb het niet direct over deze ene vrouw. Deze vrouw wordt inderdaad onderdrukt, helaas.
Met het kiezen om huisvrouw te zijn overtreedt je geen enkele wet.quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Of ze weten niet beter?quote:Op woensdag 5 mei 2010 00:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld die SGP vrouwen kiezen toch ook voor hun leven en die hebben wel degelijk een keus.
Dat kan bij die boerkadraagsters ook wel het geval zijn, alleen gaat het ene in tegen de wet en het andere niet.quote:
eensquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:54 schreef prupke het volgende:
wat in italie niet mag , dat moeten ze zelf weten en doen en laten
Maar als dit in nederland niet mag :
[ afbeelding ]
Dan kunnen ze heel wat id-kaarten en paspoorten terug gaan vragen , want zelfs met een hoofddoek op moet de ooraanzet zichtbaar zijn op de foto en ik gok dat er dus heel wat foute identiteitsbewijzen verkeerd zijn beoordeeld...
Ik wil gewoon iemand kunnen herkennen aan het gezicht . Dus een burka (mummie-pak) moet verboden worden in de landen waar het niet gebruikelijk is.
Mooi dat die boete is uitgedeeld, al is het bedrag veel te laag. Bovendien is het bovenstaande natuurlijk absurd. De politie had nooit moeten zwichten voor die man en gewoon ter plekke moeten eisen dat die vrouw haar gezicht liet zien. Had de man tegengestribbeld, dan had hij ter plekke gearresteerd moeten worden voor tegenwerking van de politie. Triest dat hij hier kennelijk mee wegkomt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:40 schreef honda1990 het volgende:
De Tunesische werd staande gehouden buiten het postkantoor, waar ze liep met haar echtgenoot. Die toonde de politie geldige identiteitsbewijzen, maar stond het niet toe dat de vrouw haar gelaat liet zien aan de mannelijke agenten. Daarop belden de dienders een vrouwelijke collega, die de identiteit van de Tunesische alsnog kon controleren.
Nee, zoals ik al eerder zei, hoofddoekjes niet zoveel problemen mee (al zou de mannen van dergelijke vrouwen zich ook wel eens fatsoenlijk kunnen bedekken). Boerka denk ik dus wel weer anders over.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
En dus? In de seculiere Turkse staat is het ook verboden om hoofddoekjes te dragen in bepaalde openbare gebouwen. Vind je dat ook goed?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |