abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80944677
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Koffie varieert erg in prijs, dat zegt niet zoveel. Het is ook een beetje vertekend omdat we het grootste deel van de jaren 80 en 90 een bijzonder lage inflatie hebben gehad, tussen de 1 en 2%, en rond de euro was Zalm lekker de bloemetjes aan het buiten zetten en toen was 3 tot 5%. En dan gaat het hard, terwijl mensen dan met die euro ineens gaan rekenen en het dus de aandacht trekt.
Vrijwel alle consumptieproducten fluctueren in prijs toch? Waar het mi inziens meer om gaat is wat men als 'normaal' ervaart. Terugkomend op dat pakje koffie van boven de 3 gulden, dat werd op dat moment als 'extreem duur' ervaren, er waren een paar oogsten mislukt dus de koffie was duur. De prijs is later weer gezakt naar pakweg 2.90, dat werd dan weer als 'normaal' ervaren. Maar ja, dat was toch een dikke gulden meer als hetgeen rond 1965 als 'normaal' werd gezien, een prijsverhoging van pakweg 70% dus, over een periode van zo ongeveer 15 jaar.

Hoe dan ook, wat ik wou aangeven is dat je 5000 gulden toen niet kan vergelijken met 2700 euro nu, uiteraard kan je van vrijwel hetzelfde bedrag niet hetzelfde doen als 10 jaar geleden, of dat nou guldens zijn of euro's .. of dollars, kronen of Zwitserse franken ..
pleased to meet you
  zondag 2 mei 2010 @ 20:11:14 #152
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_80944715
Waarom eruit stappen, nu hebben we de mogelijkheid om alle landen te redden van de ondergang. Wat moeten wij anders met al dat geld? Voor onze ouderen zorgen zeker
pi_80944825
quote:
Op zondag 2 mei 2010 19:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
nogmaals: 2004, l0l
Nou, dat brood wat ik koop is nog steeds ¤1,18. In 2010.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:15:06 #154
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_80944852
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, dat brood wat ik koop is nog steeds ¤1,18. In 2010.
stabiel broodje dan.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zondag 2 mei 2010 @ 20:19:15 #155
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80945016
Prijzen stijgen nou eenmaal. Je opa en oma gaan toch ook niet lopen zeiken dat een pak melk vroegah twee cent kostte en 0,80 eurocent?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 2 mei 2010 @ 20:23:14 #156
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80945197
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan zo bankafschriften vinden met een gezamelijk inkomen van 5000 gulden.
En nu hebben we samen 2700. Niet echt te verklaren, wel?
Misschien moet je ander werk zoeken. Overigens is de koopkracht niet of nauwelijks gedaald. Maar goed, stel dat je uit de euro stapt. Wat dan? Denk je dat alles plotseling goedkoper wordt en de zon weer gaat schijnen? Een vreselijk naieve gedachte enkel bedacht door mensen die al sinds 2003 roepen dat vroeger alles beter was. Live with it: de euro blijft.

Het valt mij trouwens op dat het uitgerekend de PVV-aanhangers zijn die wel zijn te porren voor dit plan.
  zondag 2 mei 2010 @ 22:59:08 #157
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_80952337
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je ander werk zoeken. Overigens is de koopkracht niet of nauwelijks gedaald.
Bron? Als je een munt 10% te laag waardeert, maar de ondernemers haar producten niet 10% goedkoper maken daalt de koopkracht met 10%. Dat gebeurde tijdens de invoering. Sterker nog, sommige ondernemers vervangde (de eerste maanden) het guldenteken door een euro teken.
quote:
Maar goed, stel dat je uit de euro stapt. Wat dan? Denk je dat alles plotseling goedkoper wordt en de zon weer gaat schijnen? Een vreselijk naieve gedachte enkel bedacht door mensen die al sinds 2003 roepen dat vroeger alles beter was. Live with it: de euro blijft.
Misschien niet meteen, maar als je de Euro vervangt door de Gulden voordat Spanje, Portugal en mogelijk Italië in grote financiële problemen komen, kun je jezelf een hoop ellende besparen. Ik geloof overigens ook niet dat we de Euro over 60 jaar nog hebben.
quote:
Het valt mij trouwens op dat het uitgerekend de PVV-aanhangers zijn die wel zijn te porren voor dit plan.
Realisten ?
pi_80957993
quote:
Op zondag 2 mei 2010 07:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hele goede punten denk ik ook inderdaad, maar het gaat om een onderzoekend praatje, een gedachte waar we eens mee zouden moeten spelen.
We mogen nu mee gaan betalen in Griekenland, misschien straks Spanje, Ierland.. laten we gewoon eens bedenken wat de gevolgen daarvan zouden zijn.

Omdat wij nou als land het braafste jongetje van de klas willen zijn door relatief veel geld jaarlijks aan Brussel te geven, en ons staatschuld minder hoog hebben laten oplopen, moeten we daarom in de euro blijven ook als het straks betekent dat je door de falende landen mag doorwerken tot je 85e bijvoorbeeld?

Wat dat betreft, je kan zeggen populistisch gelul van Wilders, maar hij gooit het tenminste in de groep, wat er nu gebeurt met Griekenland en straks wellicht ook met andere landen heeft grote gevolgen voor ons, heb jij er zin in? Welke schade zal groter zijn op den lange duur, nu gulden herinvoeren en door de zure appel heen bijten of door laten gaan en zien waar het schip strand..
Griekenland wordt geld geleend, niet gegeven, derhalve kost dat in principe niets. Het zou pas geld gaan kosten als Griekenland nooit zou kunnen terugbetalen.

Daarnaast acht ik de schade van eerder genoemde punten (met name de economische schade en het gezichtsverlies bij onze economische partners) vele malen hoger in dan Griekenland die z'n schulden niet zou terugbetalen. Vergeet niet, we zijn een welvaartsstaat dankzij Europa. Aan Europa verdienen we ons geld.

Griekenland is vervelend en geleerd worden dat het niet met geld kan smijten, maar uit de Euro stappen zou een zeer grote en kostbare vergissing zijn.
  maandag 3 mei 2010 @ 09:03:44 #159
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80958582
quote:
Op maandag 3 mei 2010 07:42 schreef Vhiper het volgende:
Griekenland wordt geld geleend, niet gegeven, derhalve kost dat in principe niets. Het zou pas geld gaan kosten als Griekenland nooit zou kunnen terugbetalen.
110 miljard... iets zegt me dat ze dat nooit terug gaan betalen omdat het bedrag wat ze terug moeten betalen te bizar hoog voor ze is.

Daarbij valt nog maar te zien of Griekenland ook echt de veranderingen succesvol doorvoert, of dat ze wat aanmodderen en vooralsnog over de kop gaan. Ze hebben het nu al zo ver laten komen, dat is een houding die ze niet 1-2-3 kwijt zijn.

Als er beslissingen moeten worden genomen die de bevolking niet leuk vind... ik vraag me af of de Griekse regering dan nog wel voet bij stuk houd en doorzet... of dat ze buigen voor de wensen van het volk.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  maandag 3 mei 2010 @ 09:24:14 #160
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_80958844
Met de conclusie ben ik het niet zozeer mee eens, maar met het punt van zelfreflectie en bezinning wel degelijk. Griekenland heeft Brussel een rad voor de ogen gedraaid met haar cijfers over de overheidsuitgaven en nu is er een gevaarlijke pad ingeslagen, waarbij een loopje nemen met het begrotingstekort nooit fataal kan worden door de hulp van de EU.
Dat zou een levensgevaarlijke tendens kunnen worden.
De begrotingsregels moeten simpelweg nageleefd worden, bijvoorbeeld op straffe van medezeggenschap op specifieke terreinen en de norm voor nieuwkomers bij eventuele verder uitbreiding moet nog hoger komen te liggen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_80959102
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:03 schreef PhalanX het volgende:

[..]

110 miljard... iets zegt me dat ze dat nooit terug gaan betalen omdat het bedrag wat ze terug moeten betalen te bizar hoog voor ze is.

Daarbij valt nog maar te zien of Griekenland ook echt de veranderingen succesvol doorvoert, of dat ze wat aanmodderen en vooralsnog over de kop gaan. Ze hebben het nu al zo ver laten komen, dat is een houding die ze niet 1-2-3 kwijt zijn.

Als er beslissingen moeten worden genomen die de bevolking niet leuk vind... ik vraag me af of de Griekse regering dan nog wel voet bij stuk houd en doorzet... of dat ze buigen voor de wensen van het volk.
iets zegt me dat europa veel geld gaat maken en dat we inflatie krijgen en dat alles wat je al hebt aan pensioenen en banksaldo's dan geen drol meer waard is...
pi_80959303
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:59 schreef Holograph het volgende:
Bron? Als je een munt 10% te laag waardeert, maar de ondernemers haar producten niet 10% goedkoper maken daalt de koopkracht met 10%. Dat gebeurde tijdens de invoering. Sterker nog, sommige ondernemers vervangde (de eerste maanden) het guldenteken door een euro teken.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/home/default.htm

Er zijn zeker bedrijven die er misbruik van hebben gemaakt, maar verder heeft het niks uitgemaakt. Prijzen in de supermarkt zijn b.v. gedaald.
quote:
Realisten ?
Nee vooral heel simpel. Alleen mensen die echt niet kunnen nadenken willen de gulden terug. Precies de doelgroep van Wilders.
pi_80959801
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:54 schreef The_End het volgende:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/home/default.htm

Er zijn zeker bedrijven die er misbruik van hebben gemaakt, maar verder heeft het niks uitgemaakt. Prijzen in de supermarkt zijn b.v. gedaald.
[..]

Nee vooral heel simpel. Alleen mensen die echt niet kunnen nadenken willen de gulden terug. Precies de doelgroep van Wilders.
Je kunt dit herhalen tot je tong blauw ziet, Wilders en aanhang geloven, maar met feiten kunnen ze niet zoveel.
pi_80960029
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:

De begrotingsregels moeten simpelweg nageleefd worden, bijvoorbeeld op straffe van medezeggenschap op specifieke terreinen en de norm voor nieuwkomers bij eventuele verder uitbreiding moet nog hoger komen te liggen.
Precies, stel ze onder curatele of zoiets.
Of de norm voor evtle nieuwkomers hoger zou moeten, geen idee, niet gaan schipperen met de bestaande norm zou op zich voldoende moeten zijn, en misschien wat meer toezicht dat die ook nageleefd wordt?

Maar wat we niet moeten doen is Europa opnieuw laten versplinteren in een arm en een rijk gedeelte. Al is het vrij onwaarschijnlijk dat het net zo gaat als vroeger, dat we weer oorlog voeren, het zou wel een toekomstig machtsblok Europa onmogelijk maken, het zet de deur open voor de Chinezen. Ik moet er toch niet aan denken, het gros van de landen rondom de Middellandse Zee onder Chineze invloed, ze zijn al druk bezig aan de overkant, en dan krijgen ze via onze eigen stupiditeit voet aan de grond in Griekenland, Italië en Spanje ..
pleased to meet you
pi_80960256
Nu heeft Griekenland het niet zo nauw genomen met de begrotingsregeltjes (maar goed, dat doen Frankrijk en Duitsland ook niet), maar die voorstel komt mij wel een beetje over als 'wel de lusten, maar niet de lasten'.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_80967821
Wilders is voor mij zoals het Vlaams Belang hier in België.
Grote praatjes maar nog niet de kans gehad om het waar te maken.
En als ze de kans krijgen gaan ze waarschijnlijk serieus op hun gezicht omdat ze niks kunnen waarmaken van wat ze altijd al zeggen.
pi_80976712
quote:
Op zondag 2 mei 2010 22:59 schreef Holograph het volgende:

[..]

De gulden is naadloos in de euro overgegaan. Of de gulden op het moment van bepaling ondergewaardeerd was of niet is een interessant gegeven, maar voor de euro verder niet relevant. Het is niet alsof de gulden 'opeens' 10% minder waard werd.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen enkele euro = gulden conversie heb gezien destijds. Ik kan het daarmee niet uitsluiten, maar het lijkt me dat de klanten daar niet mee accoord zouden gaan... en zo wel, dan zou je kunnen aanvoeren dat ze het dan verdienen om getild te worden. Wel heb ik in mijn omgeving altijd het vermoeden gehad dat de "maal twee" manier van terugrekenen wel voor ondoordachte aankopen heeft geleid.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_80976785
De Euro heeft zich ontwikkeld tot een sterkere munt dan de Dollar.
De Euro is feitelijk de opzet naar een economisch systeem waarbinnen Europa en niet de VS de munt heeft.
pi_80976844
quote:
Op maandag 3 mei 2010 18:16 schreef ijdod het volgende:
[quote]Op zondag 2 mei 2010 22:59 schreef Holograph het volgende:

[..]

[quote]

De gulden is naadloos in de euro overgegaan. Of de gulden op het moment van bepaling ondergwaard was of niet is een interessant gegeven, maar voor de euro verder niet relevant. Het is niet alsof de gulden 'opeens' 10% minder waard werd.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf geen enkele euro = gulden conversie heb gezien destijds. Ik kan het daarmee niet uitsluiten, maar het lijkt me dat de klanten daar niet mee accoord zouden gaan... en zo wel, dan zou je kunnen aanvoeren dat ze het dan verdienen om getild te worden.
De horeca heeft getracht een flinke prijsverhoging door te voeren door de consumpties met de overgang van de euro te verhogen. Nu ja, een pilsje of wijntje in het café is geen eerste levensbehoefte. Het boodschappenmandje is niet duurder geworden (keiharde CBS-rapporten). Er was bovendien later sprake van een supermarktoorlog. Dus niks prijsverhoging. Bovendiens was de Euro als rekeneenheid er al lang binnen het betalinsverkeer. De invoering van de Euro als chartaal geld is monetair gezien geen belangrijk moment geweest en mocht er prijsverhoging door zijn ontstaan kan dat alleen maar psychologisch zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:05:22 #170
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80989869
quote:
Op zondag 2 mei 2010 20:19 schreef KoosVogels het volgende:
Prijzen stijgen nou eenmaal. Je opa en oma gaan toch ook niet lopen zeiken dat een pak melk vroegah twee cent kostte en 0,80 eurocent?
Hahaha je hebt niets meegekregen oid?
De prijzen waren meteen al dubbel zo hoog,...
niet na verloop van jaren maar meteen!
Wat zijn mensen toch vergeetachtig...
Snollebolt
  maandag 3 mei 2010 @ 23:14:40 #171
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80990270
quote:
Op zondag 2 mei 2010 17:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je dit vergelijkt met de prijzen van veel producten, waar in plaats van het guldenteken, gewoon het euroteken geplaatst is, vind ik dat ze dat met ons inkomen ook wel hadden mogen doen.

We hadden met die 5000 gulden veel meer te besteden dan nu met die 2700 euro.
Klopt
vroeger kon je met 25 gulden best een dagje even de stad in, had je nog wat leuk dingetjes...
maar tegenwoordig moet je daar toch minimaal 75 euro voor neertellen wat je toen kon kopen voor 25 gulden kost dus nu 75 euro!

Je had wel eens bv, goedkope winkels, deze bestonden dan enkele weken met wat opslagkleding die snel weg moest.
Kosten van een shirtje bv was dan 5 gulden?
Nu is het 5 euro.
Of wat nog vaker voorkomt 10 euro...dat is wel bijna 25 gulden!

Haal eens een broodje in de stad
5 euro minimaal voor een broodje is toch normaal tegenwoordig?
Dat was toen 5 a 6 gulden!
Als je nu eventjes ergens koffie gaat drinken ben je zo 15 euro kwijt minimaal.
Toen was het 12,50 gulden.
Reken dat gewoon eens om allemaal? Ik begrijp nog niet dat mensen niet steigeren tegen die loonsverlaging en prijsverhogingen...?
Hoe is dat mogelijk?
Snollebolt
pi_80990390
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:05 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Hahaha je hebt niets meegekregen oid?
De prijzen waren meteen al dubbel zo hoog,...
niet na verloop van jaren maar meteen!
Wat zijn mensen toch vergeetachtig...
Ten eerste: het is niet waar.

Ten tweede: als het wel waar zou zijn, dan ligt dat aan ondernemers die je naaien, en niet aan de euro. Want effectief werd de euro al in 1999 ingevoerd, en ik geloof niet dat toen veel mensen geklaagd hebben over enorme prijsstijgingen.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:43:36 #173
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80991334
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Reken dat gewoon eens om allemaal? Ik begrijp nog niet dat mensen niet steigeren tegen die loonsverlaging en prijsverhogingen...?
Hoe is dat mogelijk?
Misschien omdat de koopkracht van de doorsnee Nederlander niet op achteruit is gegaan. Terugrekenen is sowieso achterlijk. De lonen zijn evenredig gestegen.

Indien jouw beweringen waar zouden zijn, dan leefde een groot van Nederland nu onder de armoedegrens. Maar ik begrijp jouw kattengejank wel; de economie zit in een dip en de zaken staan er minder rooskleurig. Het enige wat rest is zeuren op die klote euro.

Terwijl jouw koopkracht er niets op vooruit gaat wanneer de gulden wordt heringevoerd.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:46:18 #174
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80991435
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:14 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Hoe is dat mogelijk?
Graaf jij nou eens een loonstrook van jezelf op uit 2000 en leg die naast eentje van afgelopen maand, hoeveel verschilt dat? en ben je echt iets meer/anders gaan doen of doe je nog immer hetzelfde werk?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 3 mei 2010 @ 23:48:02 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_80991485
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:46 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Graaf jij nou eens een loonstrook van jezelf op uit 2000 en leg die naast eentje van afgelopen maand, hoeveel verschilt dat? en ben je echt iets meer/anders gaan doen of doe je nog immer hetzelfde werk?
Netto verdien ik nu in euro's hetzelfde als mijn bruto gulden loon 10 jaar geleden. Maar alles is zo duur man. Ik wil zo graag een huisje in Marokko bouncen, maar sparen is zo verrekte lastig. Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 3 mei 2010 @ 23:48:36 #176
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80991506
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste: het is niet waar.
OMG
Snollebolt
pi_80991560
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:48 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

OMG
Het klopt verreweg de meeste prijzen zijn gewoon niet verdubbeld sindsdien. Mijn inkomsten trouwens wel een aantal keer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:51:14 #178
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80991592
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Netto verdien ik nu in euro's hetzelfde als mijn bruto gulden loon 10 jaar geleden. Maar alles is zo duur man. Ik wil zo graag een huisje in Marokko bouncen, maar sparen is zo verrekte lastig. Ja.

²
Verkoop al je bezittingen hier en bounce naar Marokko, zijn wij van je gezeur af en kan jij in je geliefde land oud worden.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:51:26 #179
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80991598
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien omdat de koopkracht van de doorsnee Nederlander niet op achteruit is gegaan. Terugrekenen is sowieso achterlijk. De lonen zijn evenredig gestegen.

Indien jouw beweringen waar zouden zijn, dan leefde een groot van Nederland nu onder de armoedegrens. Maar ik begrijp jouw kattengejank wel; de economie zit in een dip en de zaken staan er minder rooskleurig. Het enige wat rest is zeuren op die klote euro.

Terwijl jouw koopkracht er niets op vooruit gaat wanneer de gulden wordt heringevoerd.
Wie is hier nu achterlijk dan?
Dude
Snollebolt
  maandag 3 mei 2010 @ 23:51:51 #180
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80991609
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het klopt verreweg de meeste prijzen zijn gewoon niet verdubbeld sindsdien. Mijn inkomsten trouwens wel een aantal keer
Jij bent echt stupide man!
Amazing...me bek valt me open echt waar
overkomt me niet snel!
Snollebolt
  maandag 3 mei 2010 @ 23:53:02 #181
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_80991651
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Dude
Is dit een retorische vraag?

Wat denk jij dat er gebeurt wanneer de gulden wordt teruggebracht?
pi_80991726
quote:

[..]

overkomt me niet snel!
Ik zie graag de feiten tegemoet
  maandag 3 mei 2010 @ 23:55:11 #183
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_80991732
quote:

[..]

overkomt me niet snel!
ik denk dat 99% van fok hier precies andersom over denkt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:55:28 #184
13462 BansheeBoy
pi_80991742
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:51 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Verkoop al je bezittingen hier en bounce naar Marokko, zijn wij van je gezeur af en kan jij in je geliefde land oud worden.
Ik heb hier een fiets en een rijpe avocado liggen, nee, dat gaat hem niet worden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:57:21 #185
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80991811
Jezus moet ik die feiten weer op tinypic plaatsen voor de zoveelste keer zucht
Echt zwaar irritant dit gewoon!
Jezusssssssss
Snollebolt
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:00:31 #186
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80991919
Ik heb er ook geen zin meer in om mensen wijzer te gaan maken...
denk zelf eens na aub Bah
Snollebolt
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:02:25 #187
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80991986
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb hier een fiets en een rijpe avocado liggen, nee, dat gaat hem niet worden.
Als jij van die 15 meiers die je per maand binnenhaalt met "doorgaan" klikken een ouwe fiets en een rijpe avocado overhoud doe je iets niet goed BSB, wellicht zijn je carrièrekansen in Marokko stukken hoger, probeer het eens!
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:57 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Jezus moet ik die feiten weer op tinypic plaatsen voor de zoveelste keer zucht
Echt zwaar irritant dit gewoon!
Jezusssssssss
Kom maarrrrr met die loonstroken!!
pi_80991987
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:00 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik heb er ook geen zin meer in om mensen wijzer te gaan maken...
denk zelf eens na aub Bah
Nou hier worden we in elk geval niks wijzer van .

Dan ga ik maar gewoon uit van mijn eigen ervaringen en die zijn niet zo negatief
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:03:57 #189
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80992036
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:02 schreef du_ke het volgende:
Dan ga ik maar gewoon uit van mijn eigen ervaringen en die zijn niet zo negatief
Ik ook! Ik heb net ff snel zitten rekenen en verdien in Guldens nu 60K meer dan in 2000
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:04:56 #190
13462 BansheeBoy
pi_80992095
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Als jij van die 15 meiers die je per maand binnenhaalt met "doorgaan" klikken een ouwe fiets en een rijpe avocado overhoud doe je iets niet goed BSB, wellicht zijn je carrièrekansen in Marokko stukken hoger, probeer het eens!
In principe heb je gelijk, mijn functie bestaat bij de gratie van domheid van de gemiddelde entiteit. Echt. Maar zeg me, wat valt er van 1500 euro te sparen? Alles is gewoon ontzettend duur geworden.

²
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:08:01 #191
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80992211
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
In principe heb je gelijk, mijn functie bestaat bij de gratie van domheid van de gemiddelde entiteit. Echt. Maar zeg me, wat valt er van 1500 euro te sparen? Alles is gewoon ontzettend duur geworden.
Post je huishoudboekje en ik kan je haarfijn vertellen wat je wel en niet primair nodig hebt
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:11:43 #192
13462 BansheeBoy
pi_80992334
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Post je huishoudboekje en ik kan je haarfijn vertellen wat je wel en niet primair nodig hebt
Huur: 575
Zorgverzekering: 225
Gas/Licht:125
Verzekeringen: 35
Rantsoen/Food/Proviand:350
Internet: 30
Mobiel : 60

Zo ff uit m'n tedere hoofdje, ik mis vast nog wat. Maar ik heb het goed, zeker.

²
pi_80992451
quote:
Op zondag 2 mei 2010 01:58 schreef BereNDD het volgende:
[ afbeelding ]
Een nachtmerrie, maar wel leuk gedaan!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:17:13 #194
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80992503
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Is dit voor jou alleen? 350 Euro eten? 60 Euro telefoon? 30 Euro internet?
eten moet voor 200 kunnen, telefoon sim-only voor 7,50 en interwebz heb je voor 19,95 p/m. een hoger eigen risico kan je nemen op je zorgverzekering die sowieso idioot duur is en wellicht heb je hier&daar recht op wat toeslagen, kortom je bent een dief van je eigen portemonnee en je beseft het niet,educate yourself
  dinsdag 4 mei 2010 @ 00:20:40 #195
13462 BansheeBoy
pi_80992607
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:17 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Is dit voor jou alleen? 350 Euro eten? 60 Euro telefoon? 30 Euro internet?
eten moet voor 200 kunnen, telefoon sim-only voor 7,50 en interwebz heb je voor 19,95 p/m. een hoger eigen risico kan je nemen op je zorgverzekering die sowieso idioot duur is en wellicht heb je hier&daar recht op wat toeslagen, kortom je bent een dief van je eigen portemonnee en je beseft het niet,educate yourself
Nee, ik ben getrouwd. Telefoon is voor 2 mensen. Zorgverzekering e.d. ook.

Bedankt voor de tips.

²
pi_80993668
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Mijn zalvende rekenapparaatje komt nu tot 1.400 aan uitgaven.
En met 1.500 aan inkomsten houdt het zachtzingend toch nog yek sad euro over.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 07:39:33 #197
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80995832
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Nee, ik ben getrouwd. Telefoon is voor 2 mensen. Zorgverzekering e.d. ook.
Zou je je vrouw niet eens aan een baantje helpen dan?
pi_80996084
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 00:03 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ook! Ik heb net ff snel zitten rekenen en verdien in Guldens nu 60K meer dan in 2000
Ja dat zal bij mij ook niet veel schelen
pi_80997072
quote:
Dude
De meeste mensen hier zijn het daar wel over eens hoor.. Wat zal Wilders blij zijn met je.
pi_80997352
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 09:34 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n onzin wat je zegt. Dat hele 'de prijzen zijn verdubbeld' is zo'n onderbuikgevoel, dat alleen wordt aangehangen door de wat minder slimme mensen onder ons. Ga eens wat nuttigs doen, wc's schoonmaken ofzo.
Gia heeft een IQ van 147 oid hoor. .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')