Haha, echt herkenbare beginnersfoutjes ja! Wel goed om te horen dat je het erg leuk vindt! (Want dat is het uiteindelijk ook!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Blistering het volgende:
Zo, eerste les gehad. Jezus mina, dat was wel ff zweten zeg op een gegeven moment. Hij zei ''Rij maar weg''. Nouja, ik zitten, hoefde alleen nog maar te sturen gelukkig en beetje gas en rem.
Beetje rond de ring gereden enzo verder, no problemo. Totdat ik in een zijstraat moest stoppen. Koppeling indrukken, langzaam laten opkomen en rustig gas geven, boem motor afgeslagen. Nouja, was te verwachten. Dit zo'n 10-15x gedaan, ging soms goed, soms faliekant fout. Op een gegeven moment stond ik bij een kruispunt, auto achter me, sloeg m'n motor wéér af. Ik stressde 'm hard!!
Maarja, allemaal beginnersfouten op de 1ste les denk ik dan maar zo. Vond het verder wel erg leuk.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:21 schreef JDit het volgende:
Zo, gister eindelijk mijn eerste rijles gehad![]()
Het ging echt verrassend goed.
Eerst reed de instructeur mij naar het industrieterrein en ging ie even wat dingetjes uitleggen.
Daarna beetje rondjes rijden daar en gewoon schakelen en sturen
Ik heb de motor gewoon geen een keer af laten slaanook niet toen ik vanaf het industrieterrein weer helemaal naar huis moest rijden met een stuk of 3 stoplichten onderweg.
De instructeur was best een beetje trots op mij dat het zo goed ging de eerste les
Netjes hoor, gaat lekker snel!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:
Vandaag vrijstellingen gekregen voor bijzonderde verrichtingen![]()
Tussentijdse toets ging goed![]()
- punten:
Linker voet weer terug plaatsen naar links en niet boven koppeling houden.
Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet
En standaard het kijken kan altijd beter.
Morgen laatste dag van zesdaagse en dinsdag examen.
Ik moest fileparkeren , dacht hopelijk gaat het goed maar het ging perfectquote:
Maandag begonnen , en heb het gevoel dat het erg goed gaat. Alleen vanmorgen kwart over 7 opgehaald, 8u tussentijdse gehad en toen verder gereden half 5 klaar , was me toch net iets te lang want het laatste uurtje maakte ik 2 domme foutenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:36 schreef jacobras het volgende:
Lange post van me.
Moest trouwens vanochtend eerst iemand wegbrengen. Zal net wegrijden, zegt ie "doe je lichten ook maar even aan". Waarom vergeet ik dat toch elke keer aan het begin?Bij elke stop daarna met motor uit denk ik er wel aan.
Moest haar afzetten bij een sportzaak. Zou 'm even mooi fileparkeren (kan ik goed), maar parkeervak liep schuin mee langs schuine weg. Draaide gaar in, kwam nog gaarder te staan
. Ik zeg "stap maar gauw uit"
.
Maar ach, heb nog 12 dagen tot tussentijdse toets, moet wel lukken.
De eerste 2 dagen was ik echt kapot nu valt het wel meequote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Toch nog knap dat je het zolang volhoudt op een dag, ik ben aan het eind van een dubbele les al gaar
Ja, het is wel anders. Ik was er al op voorbereid, dus ik gaf wat meer gas dan normaal. Maar je gaat de auto echt niet zo vaak af laten slaan. Bij mijn eerste ritje is hij 0 keer afgeslagen, maar daarna is het veel vaker gebeurd (en alleen bij het achteruit rijden, vooruit nog niet). Ik zou je niet zo druk maken. Op een gegeven moment merk je wel dat de auto niet vooruit komt als je alleen maar de koppeling omhoog laat komenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examenMaar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
Mwah, als je je erop instelt en je eerst gas geeft alvorens je koppeling op te laten komen, zal er niks aan de hand zijn. En schakelen is inderdaad bij een hoger toerental.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examenMaar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
Lammetje,je denkt veel te slecht over mequote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:23 schreef Lammmetje het volgende:
@Purdey: wanneer ga je je examen aanvragen? Of loop je alleen maar te flirten met je instructeur?
Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.
Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.
Haha, ik plaag je alleen maarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Lammetje,je denkt veel te slecht over meIk ben een hartstikke net meisje hoor
![]()
Woensdag rij ik pas om half vijf,dus dan is de rijschool dicht.En dan zaterdag,om 14:00 en weet niet of de rijschool dan open is.Ik denk de week daarnaHoe gaat het bij jou verder?
Dat viel wel mee, ik gaf er vrij snel al gas bij en dat ging goedquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:05 schreef jacobras het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me wel![]()
[..]
Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"
Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:
Vandaag vrijstellingen gekregen voor bijzonderde verrichtingen![]()
Tussentijdse toets ging goed![]()
- punten:
Linker voet weer terug plaatsen naar links en niet boven koppeling houden.
Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet
En standaard het kijken kan altijd beter.
Morgen laatste dag van zesdaagse en dinsdag examen.
Jaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.
Het nieuwe rijdenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:41 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ja![]()
Als je hem iets aanraakt komen de 2 schijven in aanraking en als je dit altijd aanwent kan het zijn dat je de koppeling een keer moet vervangen en dat was een duur geintje volgens de examinator
Je mag ook niet eerst de kopeling intrappen als je boven versnelling 2 zit omdat je dan ook weer meer brandstof verbruikt.Dus eerst remmen wachten tot de toeren ongeveer tot 1k zit en dan de koppeling pas gebruiken en schakelen. Hoort allemaal bij het nieuwe rijden.
Klopt , zon zelfreflectie vragen lijstquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden
Jezus wat een onzin is dat. Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
Wordt een beetje lastig opschakelen danquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:41 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Je mag ook niet eerst de kopeling intrappen als je boven versnelling 2 zit omdat je dan ook weer meer brandstof verbruikt. [..]
Wat wordt er allemaal gedaan met die lijst? Is dat belangrijk?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
Je vult hem voor de tijd in , geeft hem af aan de examinator ( kijkt er niet naar) , na de praktijk toets word besproken of het ongeveer overeenkomt hoe hij denkt . en bespreekt hij jou goede en slechte punten.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:
[..]
Wat wordt er allemaal gedaan met die lijst? Is dat belangrijk?
Haha ja mijn eerste les ging echt goed. zal ook wel een grote dosis beginnersgeluk geweest zijn.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:25 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Haha, echt herkenbare beginnersfoutjes ja! Wel goed om te horen dat je het erg leuk vindt! (Want dat is het uiteindelijk ook!)
Enne, dat met een auto achter je bij een kruispunt en dan de motor af laten slaan.. Dat heeft iedereen welMaar bij mij was het nog iets erger: twee keer achter elkaar, waarna ik keihard werd uitgelachen door een andere rijinstructeur van een andere rijschool, die ons voorbijreed
Dan voel je je kut!
[..]
Woop, nog een nieuwe lesser! Klinkt als een zeer goede rijles!Beginnersgeluk of ben je toch echt goed in autorijden?
![]()
Beiden succes met jullie rijlessen voortaan!
Ik moet nog even tot dinsdagmiddag wachten voor mijn volgende
Bedoel het met afremmen hequote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:
[..]
Wordt een beetje lastig opschakelen dan
Weet ik, was ook een beetje flauwe reactie van me hequote:
Kan dat ding nadelig zijn? Als ik invul dat ik iets heel goed kan, terwijl examinator juist het tegenovergestelde denkt, heb ik dan een probleem?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:11 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Je vult hem voor de tijd in , geeft hem af aan de examinator ( kijkt er niet naar) , na de praktijk toets word besproken of het ongeveer overeenkomt hoe hij denkt . en bespreekt hij jou goede en slechte punten.
Sinds 2006.. laatst ook de 1ste voor 3km ofzo :Squote:Op vrijdag 30 april 2010 17:02 schreef Meddo het volgende:
Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen![]()
Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
Bij mij werd het pas besproken toen hij al verteld had dat ik geslaagd was.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:16 schreef jacobras het volgende:
[..]
Weet ik, was ook een beetje flauwe reactie van me he
[..]
Kan dat ding nadelig zijn? Als ik invul dat ik iets heel goed kan, terwijl examinator juist het tegenovergestelde denkt, heb ik dan een probleem?
Als je het heel er bont maakt denk ik wel omdat je dat jezelf overschat en dan willen ze niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:16 schreef jacobras het volgende:
[..]
Weet ik, was ook een beetje flauwe reactie van me he
[..]
Kan dat ding nadelig zijn? Als ik invul dat ik iets heel goed kan, terwijl examinator juist het tegenovergestelde denkt, heb ik dan een probleem?
Lol, wordt dat serieus gevraagd?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:25 schreef Joosterd het volgende:
Als je het heel er bont maakt denk ik wel omdat je dat jezelf overschat en dan willen ze niet.
Ik had allemaal 7/8 ingevuld maar wist wel dat dit hoog was , maar hij besprak alleen de 7ens.
En de standaard vraag aan het begin van de examinator : Wat verwacht je van ons ?
Natuurlijk wil hij horen : Dat ik jullie kan laten zien dat ik veilig en besluitvaardig kan rijden en mijn rijbewijs haal en jullie mij de eventuele kleine verbeter punten kunnen melden.
Hm, eerst halve APK keuring uitvoeren voordat je instapt lijkt 't wel. Moet je dat ook gaan doen voordat je instapt? Wat ik trouwens mis in 't rijtje: kijken of er niets/niemand onder je auto zit. Lijkt me wel zo handig, je wil er niet achterkomen dat een kind een tukje onder je auto aan het doen was. En natuurlijk ook even onder de motorkap kijken, katten/honden schijnen er graag te gaan liggenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:25 schreef Joosterd het volgende:
Verder aan het begin dat je instapt verteld kan hij vragen :
Je staat voor de auto wat kan je allemaal checken voordat je instapt?
- Kenteken schoon
- Banden geen beschadigheden
- Ruiten goed schoon
- Ventieldop zit erop
- je banden zijn niet versleten 1.6 mm profiel diepte
Die weet ik welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 23:25 schreef Joosterd het volgende:
En natuurlijk onder de moterkap maar dat moet je 1x gezien hebben en dan is alles duidelijk.
Zet alles op gemiddeld tot voldoende en je zit altijd goed.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
Die zelfreflectielijst,wat een giller was dat.Twee minuten voordat ik naar boven hobbelde bij het CBR zei mn instructeur 'Hier,zet ff wat kruisjes.Maakt niet uit waar,wordt niks mee gedaan..' Ik overal maar wat kruisjes aangemerkt,kom ik boven,pakt die examinator die lijst van me aan en die ging hij eens even uitgebreid met me doornemen'Zo,nou zoals die lijst er nu uit ziet vind je van jezelf dat je geweldig kunt rijden.'
Het nieuwe rijden in een leswagen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden
Jezus wat een onzin is dat. Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
Dat weet ik tochquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:17 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Haha, ik plaag je alleen maarIk hoor 't over een paar weekjes dan wel wanneer je op mag. Ik zal er niet meer naar vragen!
Ik rij niet zo heel vaak meer, maar het gaat wel steeds beter. Achteruit rijden en parkeren is nog prut, maar dat zal ik nog wel leren. Hopelijk kan ik vanavond nog eventjes rijden (~10 minuten) om iemand op te pikken.
'Je hebt bij beheersing van de auto een 6 gezet, nou, maar daar maar een 3 van.'quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
Die zelfreflectielijst,wat een giller was dat.Twee minuten voordat ik naar boven hobbelde bij het CBR zei mn instructeur 'Hier,zet ff wat kruisjes.Maakt niet uit waar,wordt niks mee gedaan..' Ik overal maar wat kruisjes aangemerkt,kom ik boven,pakt die examinator die lijst van me aan en die ging hij eens even uitgebreid met me doornemen'Zo,nou zoals die lijst er nu uit ziet vind je van jezelf dat je geweldig kunt rijden.'
En vervolgens een beetje moeten remmen en plankgas geven om weer op gang te komen voor je kan doordchakelen naar de 5equote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:18 schreef Dementor het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden in een leswagen.
Met 50km/uur al in de 4e versnelling moeten rijden in zo'n 1.2 diesel karretje.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
Die zelfreflectielijst,wat een giller was dat.Twee minuten voordat ik naar boven hobbelde bij het CBR zei mn instructeur 'Hier,zet ff wat kruisjes.Maakt niet uit waar,wordt niks mee gedaan..' Ik overal maar wat kruisjes aangemerkt,kom ik boven,pakt die examinator die lijst van me aan en die ging hij eens even uitgebreid met me doornemen'Zo,nou zoals die lijst er nu uit ziet vind je van jezelf dat je geweldig kunt rijden.'
Het verschil tussen een diesel en benzine valt wel mee hoor, met een benzine kan je ook langzaam op de koppeling wegrijden. Ik had verwacht dat ik de auto heel wat keren af zou laten slaan toen ik er voor het eerst instapte, maar geen een keer gebeurdquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.
Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.![]()
Bij het optrekken op de snelweg reed ik bijna 70 in z'n 2. 6.5K toerenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
En vervolgens een beetje moeten remmen en plankgas geven om weer op gang te komen voor je kan doordchakelen naar de 5e
Als ik m'n rijbewijs heb, trek ik gewoon in z'n 2 door naar de 50 en dan in z'n 3.
Gefefliciteerd FF91
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Je hebt bij beheersing van de auto een 6 gezet, nou, maar daar maar een 3 van.'
Nou,ik was er helemaal niet blij mee.Ik wist niet eens wat er op die lijst stond,want ik had die zinnetjes helemaal niet kunnen lezen.Ik was ook nog niet klaar toen die examinator van boven voor mevrouw *** en meneer *** riep.Later,toen we weer in de auto zaten zei ik tegen mn instructeur 'die lijst,daar ging ie toch niks mee doen? Je wordt bedankt!' Hij zei dat ze er normaal ook nooit naar keken..Maar goed,toen had ik mezelf al voor lul gezetquote:
Examinatorquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
![]()
Zei je instructeur of examinator(TTT?) dat tegen jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |