abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81158795
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:41 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Ja

Als je hem iets aanraakt komen de 2 schijven in aanraking en als je dit altijd aanwent kan het zijn dat je de koppeling een keer moet vervangen en dat was een duur geintje volgens de examinator

Je mag ook niet eerst de kopeling intrappen als je boven versnelling 2 zit omdat je dan ook weer meer brandstof verbruikt.Dus eerst remmen wachten tot de toeren ongeveer tot 1k zit en dan de koppeling pas gebruiken en schakelen. Hoort allemaal bij het nieuwe rijden.
Het nieuwe rijden

Jezus wat een onzin is dat. Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:56:40 #227
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81159173
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden

Jezus wat een onzin is dat. Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
Klopt , zon zelfreflectie vragen lijst
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:07:06 #228
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81159870
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:41 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Je mag ook niet eerst de kopeling intrappen als je boven versnelling 2 zit omdat je dan ook weer meer brandstof verbruikt. [..]
Wordt een beetje lastig opschakelen dan
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:07:34 #229
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81159909
quote:

[..]

Je moet voor je praktijkexamen doet ook zo'n vragenlijst invullen van hoe vindt je dat je rijd enzo. Een vraag was of ik milieubewust rij. Heb ik een 5 ingevuld omdat dat me echt geen moer interesseerd.
Wat wordt er allemaal gedaan met die lijst? Is dat belangrijk?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:11:08 #230
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81160167
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:

[..]

Wat wordt er allemaal gedaan met die lijst? Is dat belangrijk?
Je vult hem voor de tijd in , geeft hem af aan de examinator ( kijkt er niet naar) , na de praktijk toets word besproken of het ongeveer overeenkomt hoe hij denkt . en bespreekt hij jou goede en slechte punten.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:11:17 #231
302229 JDit
Cool Story, Bro
pi_81160180
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:25 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Haha, echt herkenbare beginnersfoutjes ja! Wel goed om te horen dat je het erg leuk vindt! (Want dat is het uiteindelijk ook! )

Enne, dat met een auto achter je bij een kruispunt en dan de motor af laten slaan.. Dat heeft iedereen wel Maar bij mij was het nog iets erger: twee keer achter elkaar, waarna ik keihard werd uitgelachen door een andere rijinstructeur van een andere rijschool, die ons voorbijreed Dan voel je je kut!
[..]

Woop, nog een nieuwe lesser! Klinkt als een zeer goede rijles! Beginnersgeluk of ben je toch echt goed in autorijden?

Beiden succes met jullie rijlessen voortaan!

Ik moet nog even tot dinsdagmiddag wachten voor mijn volgende
Haha ja mijn eerste les ging echt goed. zal ook wel een grote dosis beginnersgeluk geweest zijn.
Maar woensdag is mijn volgende les, dus we zullen zien wat het dan wordt
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:12:17 #232
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81160247
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:

[..]

Wordt een beetje lastig opschakelen dan
Bedoel het met afremmen he
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:16:02 #233
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81160501
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:12 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Bedoel het met afremmen he
Weet ik, was ook een beetje flauwe reactie van me he
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:11 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Je vult hem voor de tijd in , geeft hem af aan de examinator ( kijkt er niet naar) , na de praktijk toets word besproken of het ongeveer overeenkomt hoe hij denkt . en bespreekt hij jou goede en slechte punten.
Kan dat ding nadelig zijn? Als ik invul dat ik iets heel goed kan, terwijl examinator juist het tegenovergestelde denkt, heb ik dan een probleem?
pi_81160738
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:02 schreef Meddo het volgende:
Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen

Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
Sinds 2006.. laatst ook de 1ste voor 3km ofzo :S
pi_81161129
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:16 schreef jacobras het volgende:

[..]

[..]

Kan dat ding nadelig zijn? Als ik invul dat ik iets heel goed kan, terwijl examinator juist het tegenovergestelde denkt, heb ik dan een probleem?
Bij mij werd het pas besproken toen hij al verteld had dat ik geslaagd was.

Ik heb de laatste week veel gereden in een automaat. Heerlijk rijden vind ik dat. Ik merkte dat ik erg nadacht met het schakelen, en dan moest ik ook nog kijken! Nu heb ik even niet hoeven schakelen, en heb ik me kunnen focussen op het kijken. Nu is dat geen issue meer.
Ik moest wel enorm wennen toen ik voor t eerst helemaal alleen in de auto zat. Nu is het heerlijk, muziekje aan, beetje schelden op iedereen.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:25:55 #236
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81161135
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:16 schreef jacobras het volgende:

[..]

[..]

Als je het heel er bont maakt denk ik wel omdat je dat jezelf overschat en dan willen ze niet.
Ik had allemaal 7/8 ingevuld maar wist wel dat dit hoog was , maar hij besprak alleen de 7ens .

En de standaard vraag aan het begin van de examinator : Wat verwacht je van ons ?
Natuurlijk wil hij horen : Dat ik jullie kan laten zien dat ik veilig en besluitvaardig kan rijden en mijn rijbewijs haal en jullie mij de eventuele kleine verbeter punten kunnen melden.

Verder aan het begin dat je instapt verteld kan hij vragen :
Je staat voor de auto wat kan je allemaal checken voordat je instapt?
- Kenteken schoon
- Banden geen beschadigheden
- Ruiten goed schoon
- Ventieldop zit erop
- je banden zijn niet versleten 1.6 mm profiel diepte

En natuurlijk onder de moterkap maar dat moet je 1x gezien hebben en dan is alles duidelijk.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 23:47:22 #237
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81162388
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:25 schreef Joosterd het volgende:
Als je het heel er bont maakt denk ik wel omdat je dat jezelf overschat en dan willen ze niet.
Ik had allemaal 7/8 ingevuld maar wist wel dat dit hoog was , maar hij besprak alleen de 7ens .

En de standaard vraag aan het begin van de examinator : Wat verwacht je van ons ?
Natuurlijk wil hij horen : Dat ik jullie kan laten zien dat ik veilig en besluitvaardig kan rijden en mijn rijbewijs haal en jullie mij de eventuele kleine verbeter punten kunnen melden.
Lol, wordt dat serieus gevraagd? Dat zinnetje maar eens instuderen dan
quote:
Verder aan het begin dat je instapt verteld kan hij vragen :
Je staat voor de auto wat kan je allemaal checken voordat je instapt?
- Kenteken schoon
- Banden geen beschadigheden
- Ruiten goed schoon
- Ventieldop zit erop
- je banden zijn niet versleten 1.6 mm profiel diepte
Hm, eerst halve APK keuring uitvoeren voordat je instapt lijkt 't wel. Moet je dat ook gaan doen voordat je instapt? Wat ik trouwens mis in 't rijtje: kijken of er niets/niemand onder je auto zit. Lijkt me wel zo handig, je wil er niet achterkomen dat een kind een tukje onder je auto aan het doen was. En natuurlijk ook even onder de motorkap kijken, katten/honden schijnen er graag te gaan liggen
quote:
En natuurlijk onder de moterkap maar dat moet je 1x gezien hebben en dan is alles duidelijk.
Die weet ik wel

Mijn instructeur zei dat als je bijvoorbeeld voorrang neemt (in zo'n situatie waar iedereen voorrang heeft), dat het handig is als je even aangeeft van "Nou, dan ga ik maar als eerste" of iets dergelijks. Dat die examinator doorheeft wat je van plan bent. Zoiets doe ik nu ook al, maar dan mompel ik het half binnenmonds .
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:16:32 #238
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81169774
Die zelfreflectielijst,wat een giller was dat.Twee minuten voordat ik naar boven hobbelde bij het CBR zei mn instructeur 'Hier,zet ff wat kruisjes.Maakt niet uit waar,wordt niks mee gedaan..' Ik overal maar wat kruisjes aangemerkt,kom ik boven,pakt die examinator die lijst van me aan en die ging hij eens even uitgebreid met me doornemen 'Zo,nou zoals die lijst er nu uit ziet vind je van jezelf dat je geweldig kunt rijden.'
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_81169789
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
Die zelfreflectielijst,wat een giller was dat.Twee minuten voordat ik naar boven hobbelde bij het CBR zei mn instructeur 'Hier,zet ff wat kruisjes.Maakt niet uit waar,wordt niks mee gedaan..' Ik overal maar wat kruisjes aangemerkt,kom ik boven,pakt die examinator die lijst van me aan en die ging hij eens even uitgebreid met me doornemen 'Zo,nou zoals die lijst er nu uit ziet vind je van jezelf dat je geweldig kunt rijden.'
Zet alles op gemiddeld tot voldoende en je zit altijd goed.
Ze pakken je op het moment dat je een te hoge score neerzet en je een slechte dag hebt wat betreft rijden.
pi_81169808
quote:

[..]

Het nieuwe rijden

Het nieuwe rijden in een leswagen.
Met 50km/uur al in de 4e versnelling moeten rijden in zo'n 1.2 diesel karretje.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 10:25:41 #241
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81169912
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:17 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Haha, ik plaag je alleen maar Ik hoor 't over een paar weekjes dan wel wanneer je op mag. Ik zal er niet meer naar vragen!

Ik rij niet zo heel vaak meer, maar het gaat wel steeds beter. Achteruit rijden en parkeren is nog prut, maar dat zal ik nog wel leren. Hopelijk kan ik vanavond nog eventjes rijden (~10 minuten) om iemand op te pikken.
Dat weet ik toch Ach,we hebben het ook wel heel gezellig Ik wil een datum prikken voor half juli ofzo,dat ligt toch nog verder weg,en dan heb ik in elk geval de tijd om aan de puntjes te werken waar ik aan moet werken En ik wil in een keer slagen,dat is misschien erg ijverig.Maar ik wil het,ik wil het,ik wil het

Is het niet vreemd dat er niemand meer naast je zit? Ik zal denk ik die feedback wel gaan missen.Dat ik te horen krijg waar ik op moet letten,of dat een weg doodloopt als ik dat bord weer eens over het hoofd heb gezien
pi_81171259
Bij mij maakten ze die zelfreflectielijst pas open nadat ik hoorde of ik geslaagd was of niet. Dus al zet je overal eenen neer dan maakt het alsnog geen bal uit
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_81171902
Wat zakken veel mensen zeg voor het theorie-examen. Gelukkig heb ik 'm zojuist in één keer gehaald.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:57:05 #244
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81172037
quote:
'Je hebt bij beheersing van de auto een 6 gezet, nou, maar daar maar een 3 van.'
Tap tap tap
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:01:57 #245
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81172230
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 10:18 schreef Dementor het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden in een leswagen.
Met 50km/uur al in de 4e versnelling moeten rijden in zo'n 1.2 diesel karretje.
En vervolgens een beetje moeten remmen en plankgas geven om weer op gang te komen voor je kan doordchakelen naar de 5e

Als ik m'n rijbewijs heb, trek ik gewoon in z'n 2 door naar de 50 en dan in z'n 3.

Gefefliciteerd FF91
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:37 #246
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81172304
quote:
Lullig Wat zei je toen?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81173040
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.

Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.
Het verschil tussen een diesel en benzine valt wel mee hoor, met een benzine kan je ook langzaam op de koppeling wegrijden. Ik had verwacht dat ik de auto heel wat keren af zou laten slaan toen ik er voor het eerst instapte, maar geen een keer gebeurd

Laatst wel een heel stuk gereden waarbij ik hem 3 ( ) keer af liet slaan. Er zaten nog twee andere mensen in de auto dus ik was een beetje afgeleid. Ik meteen in m'n achteruitkijkspiegel kijken en mensen zien zuchten Toen gewoon flink wat gas gegeven bij het wegrijden, waardoor het een beetje met piepende banden ging
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

En vervolgens een beetje moeten remmen en plankgas geven om weer op gang te komen voor je kan doordchakelen naar de 5e

Als ik m'n rijbewijs heb, trek ik gewoon in z'n 2 door naar de 50 en dan in z'n 3.

Gefefliciteerd FF91
Bij het optrekken op de snelweg reed ik bijna 70 in z'n 2. 6.5K toeren Voortaan toch maar niet meer gedaan

edit\
Overigens kreeg ik bij mijn examen geen enkele vraag over de auto, gewoon instappen en gaan. Bij mijn TTT moest ik wel alles over de banden vertellen (toevallig had ik het daar op de heenrit met mijn instructeur over gehad, volgensmij wist hij het al). Ligt er dus maar net aan in welke stemming je examinator is

[ Bericht 8% gewijzigd door Spelvout op 08-05-2010 13:02:35 ]
pi_81173478
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

'Je hebt bij beheersing van de auto een 6 gezet, nou, maar daar maar een 3 van.'

Zei je instructeur of examinator(TTT?) dat tegen jou?
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:57:03 #249
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81174031
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Lullig Wat zei je toen?
Nou,ik was er helemaal niet blij mee.Ik wist niet eens wat er op die lijst stond,want ik had die zinnetjes helemaal niet kunnen lezen.Ik was ook nog niet klaar toen die examinator van boven voor mevrouw *** en meneer *** riep.Later,toen we weer in de auto zaten zei ik tegen mn instructeur 'die lijst,daar ging ie toch niks mee doen? Je wordt bedankt!' Hij zei dat ze er normaal ook nooit naar keken..Maar goed,toen had ik mezelf al voor lul gezet
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:06:10 #250
62419 CherryLips
chocoholic
pi_81174306
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Zei je instructeur of examinator(TTT?) dat tegen jou?
Examinator . Maar verder reed ik netjes, zei ie. Ik was zo nerveus, ik schoot keihard in de lach.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')