Haha, echt herkenbare beginnersfoutjes ja! Wel goed om te horen dat je het erg leuk vindt! (Want dat is het uiteindelijk ook!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Blistering het volgende:
Zo, eerste les gehad. Jezus mina, dat was wel ff zweten zeg op een gegeven moment. Hij zei ''Rij maar weg''. Nouja, ik zitten, hoefde alleen nog maar te sturen gelukkig en beetje gas en rem.
Beetje rond de ring gereden enzo verder, no problemo. Totdat ik in een zijstraat moest stoppen. Koppeling indrukken, langzaam laten opkomen en rustig gas geven, boem motor afgeslagen. Nouja, was te verwachten. Dit zo'n 10-15x gedaan, ging soms goed, soms faliekant fout. Op een gegeven moment stond ik bij een kruispunt, auto achter me, sloeg m'n motor wéér af. Ik stressde 'm hard!!
Maarja, allemaal beginnersfouten op de 1ste les denk ik dan maar zo. Vond het verder wel erg leuk.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 15:21 schreef JDit het volgende:
Zo, gister eindelijk mijn eerste rijles gehad![]()
Het ging echt verrassend goed.
Eerst reed de instructeur mij naar het industrieterrein en ging ie even wat dingetjes uitleggen.
Daarna beetje rondjes rijden daar en gewoon schakelen en sturen
Ik heb de motor gewoon geen een keer af laten slaanook niet toen ik vanaf het industrieterrein weer helemaal naar huis moest rijden met een stuk of 3 stoplichten onderweg.
De instructeur was best een beetje trots op mij dat het zo goed ging de eerste les
Netjes hoor, gaat lekker snel!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:
Vandaag vrijstellingen gekregen voor bijzonderde verrichtingen![]()
Tussentijdse toets ging goed![]()
- punten:
Linker voet weer terug plaatsen naar links en niet boven koppeling houden.
Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet
En standaard het kijken kan altijd beter.
Morgen laatste dag van zesdaagse en dinsdag examen.
Ik moest fileparkeren , dacht hopelijk gaat het goed maar het ging perfectquote:
Maandag begonnen , en heb het gevoel dat het erg goed gaat. Alleen vanmorgen kwart over 7 opgehaald, 8u tussentijdse gehad en toen verder gereden half 5 klaar , was me toch net iets te lang want het laatste uurtje maakte ik 2 domme foutenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:36 schreef jacobras het volgende:
Lange post van me.
Moest trouwens vanochtend eerst iemand wegbrengen. Zal net wegrijden, zegt ie "doe je lichten ook maar even aan". Waarom vergeet ik dat toch elke keer aan het begin?Bij elke stop daarna met motor uit denk ik er wel aan.
Moest haar afzetten bij een sportzaak. Zou 'm even mooi fileparkeren (kan ik goed), maar parkeervak liep schuin mee langs schuine weg. Draaide gaar in, kwam nog gaarder te staan
. Ik zeg "stap maar gauw uit"
.
Maar ach, heb nog 12 dagen tot tussentijdse toets, moet wel lukken.
De eerste 2 dagen was ik echt kapot nu valt het wel meequote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Toch nog knap dat je het zolang volhoudt op een dag, ik ben aan het eind van een dubbele les al gaar
Ja, het is wel anders. Ik was er al op voorbereid, dus ik gaf wat meer gas dan normaal. Maar je gaat de auto echt niet zo vaak af laten slaan. Bij mijn eerste ritje is hij 0 keer afgeslagen, maar daarna is het veel vaker gebeurd (en alleen bij het achteruit rijden, vooruit nog niet). Ik zou je niet zo druk maken. Op een gegeven moment merk je wel dat de auto niet vooruit komt als je alleen maar de koppeling omhoog laat komenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examenMaar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
Mwah, als je je erop instelt en je eerst gas geeft alvorens je koppeling op te laten komen, zal er niks aan de hand zijn. En schakelen is inderdaad bij een hoger toerental.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examenMaar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
Lammetje,je denkt veel te slecht over mequote:Op vrijdag 7 mei 2010 19:23 schreef Lammmetje het volgende:
@Purdey: wanneer ga je je examen aanvragen? Of loop je alleen maar te flirten met je instructeur?
Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.
Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.
Haha, ik plaag je alleen maarquote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Lammetje,je denkt veel te slecht over meIk ben een hartstikke net meisje hoor
![]()
Woensdag rij ik pas om half vijf,dus dan is de rijschool dicht.En dan zaterdag,om 14:00 en weet niet of de rijschool dan open is.Ik denk de week daarnaHoe gaat het bij jou verder?
Dat viel wel mee, ik gaf er vrij snel al gas bij en dat ging goedquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:05 schreef jacobras het volgende:
[..]
Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me wel![]()
[..]
Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"
Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:
Vandaag vrijstellingen gekregen voor bijzonderde verrichtingen![]()
Tussentijdse toets ging goed![]()
- punten:
Linker voet weer terug plaatsen naar links en niet boven koppeling houden.
Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet
En standaard het kijken kan altijd beter.
Morgen laatste dag van zesdaagse en dinsdag examen.
Jaquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:31 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |