abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:31:08 #201
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81129547
Haha ik had het van de week nog met hellingtrekken Ik stond ook als eerste voor het stoplicht, koppeling laten opkomen, rem loslaten, gasgeven en de koppeling te snel loslaten. Kut; Gelukkig start de wagen als je de koppeling opnieuw intrapt, dus het scheelt maar een paar seconden dan

Kan gebeuren, zelfs m'n ouders laten hem weleens afslaan voor een stoplicht Zeker in het begin is dat heel normaal hoor.

In wat voor wagen lessen jullie? Ik in een Golf.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:36:27 #202
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_81129811
Golf ja. Super fijn wel dat de auto opnieuw start als je de koppeling intrapt, al doet ie het niet altijd bij mij
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:40:40 #203
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81130071
Ja hangt ervan af hoeveel je ervoor gereden hebt of zo, ik weet niet precies. Dat vroeg ik bij mijn eerste les ook, waarom hij het soms niet deed
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:21:24 #204
302229 JDit
Cool Story, Bro
pi_81135556
Zo, gister eindelijk mijn eerste rijles gehad
Het ging echt verrassend goed.
Eerst reed de instructeur mij naar het industrieterrein en ging ie even wat dingetjes uitleggen.
Daarna beetje rondjes rijden daar en gewoon schakelen en sturen
Ik heb de motor gewoon geen een keer af laten slaan ook niet toen ik vanaf het industrieterrein weer helemaal naar huis moest rijden met een stuk of 3 stoplichten onderweg.
De instructeur was best een beetje trots op mij dat het zo goed ging de eerste les
pi_81138992
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 12:03 schreef Blistering het volgende:
Zo, eerste les gehad. Jezus mina, dat was wel ff zweten zeg op een gegeven moment. Hij zei ''Rij maar weg''. Nouja, ik zitten, hoefde alleen nog maar te sturen gelukkig en beetje gas en rem.

Beetje rond de ring gereden enzo verder, no problemo. Totdat ik in een zijstraat moest stoppen. Koppeling indrukken, langzaam laten opkomen en rustig gas geven, boem motor afgeslagen. Nouja, was te verwachten . Dit zo'n 10-15x gedaan, ging soms goed, soms faliekant fout. Op een gegeven moment stond ik bij een kruispunt, auto achter me, sloeg m'n motor wéér af. Ik stressde 'm hard!!

Maarja, allemaal beginnersfouten op de 1ste les denk ik dan maar zo. Vond het verder wel erg leuk .
Haha, echt herkenbare beginnersfoutjes ja! Wel goed om te horen dat je het erg leuk vindt! (Want dat is het uiteindelijk ook! )

Enne, dat met een auto achter je bij een kruispunt en dan de motor af laten slaan.. Dat heeft iedereen wel Maar bij mij was het nog iets erger: twee keer achter elkaar, waarna ik keihard werd uitgelachen door een andere rijinstructeur van een andere rijschool, die ons voorbijreed Dan voel je je kut!
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:21 schreef JDit het volgende:
Zo, gister eindelijk mijn eerste rijles gehad
Het ging echt verrassend goed.
Eerst reed de instructeur mij naar het industrieterrein en ging ie even wat dingetjes uitleggen.
Daarna beetje rondjes rijden daar en gewoon schakelen en sturen
Ik heb de motor gewoon geen een keer af laten slaan ook niet toen ik vanaf het industrieterrein weer helemaal naar huis moest rijden met een stuk of 3 stoplichten onderweg.
De instructeur was best een beetje trots op mij dat het zo goed ging de eerste les

Woop, nog een nieuwe lesser! Klinkt als een zeer goede rijles! Beginnersgeluk of ben je toch echt goed in autorijden?

Beiden succes met jullie rijlessen voortaan!

Ik moet nog even tot dinsdagmiddag wachten voor mijn volgende
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:45:15 #206
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81139831
Vandaag vrijstellingen gekregen voor bijzonderde verrichtingen
Tussentijdse toets ging goed

- punten:

Linker voet weer terug plaatsen naar links en niet boven koppeling houden.
Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet
En standaard het kijken kan altijd beter.

Morgen laatste dag van zesdaagse en dinsdag examen.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:23:25 #207
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81141363
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:

- punten:

Ik zat een heel verhaal te lullen met de examinator maar keek hem soms aan en dat mocht niet

Netjes hoor, gaat lekker snel!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:29:00 #208
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81141597
Lekker, in een paar dagen je rijbewijs

Welke bijzondere verrichtingen hadden jullie allemaal? Mijn TTT is woensdag, en je zult net zien dat ik dan de auto ergens op de stoep plant of zo.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:29:28 #209
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81141612
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:23 schreef jacobras het volgende:

[..]

Netjes hoor, gaat lekker snel!
Ik moest fileparkeren , dacht hopelijk gaat het goed maar het ging perfect
En de omkeer opdracht was ook makkelijk want kon precies een halve draai maken.

Hopen dat dinsdag het verkeer meezit
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:34:29 #210
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81141818
Ik heb vanochtend ook weer rijles gehad, oefentoets (geen tussentijdse) gehad. Helaas was ik zegmaar gezakt, had allemaal rommelige foutjes.

Begon al na wegrijden, zoeken naar bord snelweg (route al 10x gereden en nog niet weten welke kant het op is ) en laat richting aangeven op rotonde.

Weg ging rechtdoor. Rechtsaf was afslag naar snelweg (liep over in invoegstrook). Ik richting aan naar rechts. Vrachtwagen komt aangescheurd in tegengestelde richting, om ook daarin te gaan. Ik had binnenbocht, en dus voorrang. Vrachtwagen ging echter voorrang nemen, waardoor ik paniekerig remde, hij remde, en ik uiteindelijk toch nog voorrang kreeg. Instructeur noemde 'm later "aso", dat maakte weer wat goed .

Snelweg invoegstrook. Vrachtwagen komt aanrijden. Eerst beetje gas los om erachter, heel kort twijfelmomentje en toen toch maar meer gas om voorbij te gaan. Goed opgelost volgens instructeur (en mezelf) .

Snelweg achter camper. Richting naar links om in te halen, gaat die camper ook naar links. Ik achter camper, richting aan naar rechts om in te halen (hm, nu ik dit zo typ klinkt het opeens niet zo goed ). Was eerst nog stukje rechtdoor snelweg, en daarna uitvoegstrook. Komt er natuurlijk een hele sliert auto's aan waar ik niet tussenkon, duurde wat langer dan normaal.

Snelweg uitvoegstrook. Moest bord "Lelystad" volgen, daarna afslag "Emmeloord". Lelystad had ik al gevolgd, daardoor was ik op de snelweg gekomen . Ging op uitvoegstrook, maar was niet de bedoeling. Wilde teruggaan, maar zag toen Lelystad staan, ging dus wel goed .

Keer- en parkeeropdracht ging perfect .

Weg ging rechtdoor. Weg van rechts kwam van parkeerterrein, om de een of andere reden dacht ik dat ik voorrang had . Ingreep . Stukje rechtdoor, oude mand met krukken wilde oversteken. Andere auto liet niet voorgaan, ik wel (kon er niet meer langs, dan maar voor laten gaan). Instructeur noemde het goed, maar zei dat het niet overkwam of het zegmaar uit m'n hart kwam, maar meer omdat ik er toch niet langs kon .

Hij zegt naar links. Ik zie straat van links, waar 2 motorrijders (les) uitkwamen. Denk er niet bij na dat hij die straat bedoelde om in te gaan, dus reed 'm doodleuk voorbij om bij de stoplichten links te gaan. Heb dat wel vaker, is dat erg op examen?

Laatste stukje. Moest stoplicht naar links, en dan naar rechts. Was 2 rijstroken, een voor rechtdoor en een voor rechtsaf. Natuurlijk kwam ik scheef midden op de weg uit , en nam ik de linker. Meteen kijken en richting aan (dat ging netjes), maar toen dacht ik dat ik er niet tussen kon. Instructeur gaf draai aan stuur, kon blijkbaar wel...

Krijg je ook nog zo'n "wat vond je ervan?" vraag . Leek me op zich wel duidelijk .
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:36:50 #211
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81141916
Lange post van me .

Moest trouwens vanochtend eerst iemand wegbrengen. Zal net wegrijden, zegt ie "doe je lichten ook maar even aan". Waarom vergeet ik dat toch elke keer aan het begin? Bij elke stop daarna met motor uit denk ik er wel aan.

Moest haar afzetten bij een sportzaak. Zou 'm even mooi fileparkeren (kan ik goed ), maar parkeervak liep schuin mee langs schuine weg. Draaide gaar in, kwam nog gaarder te staan . Ik zeg "stap maar gauw uit" .

Maar ach, heb nog 12 dagen tot tussentijdse toets, moet wel lukken .
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:52:03 #212
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81142477
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:36 schreef jacobras het volgende:
Lange post van me .

Moest trouwens vanochtend eerst iemand wegbrengen. Zal net wegrijden, zegt ie "doe je lichten ook maar even aan". Waarom vergeet ik dat toch elke keer aan het begin? Bij elke stop daarna met motor uit denk ik er wel aan.

Moest haar afzetten bij een sportzaak. Zou 'm even mooi fileparkeren (kan ik goed ), maar parkeervak liep schuin mee langs schuine weg. Draaide gaar in, kwam nog gaarder te staan . Ik zeg "stap maar gauw uit" .

Maar ach, heb nog 12 dagen tot tussentijdse toets, moet wel lukken .
Maandag begonnen , en heb het gevoel dat het erg goed gaat. Alleen vanmorgen kwart over 7 opgehaald, 8u tussentijdse gehad en toen verder gereden half 5 klaar , was me toch net iets te lang want het laatste uurtje maakte ik 2 domme fouten
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:58:50 #213
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81142732
Toch nog knap dat je het zolang volhoudt op een dag, ik ben aan het eind van een dubbele les al gaar
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:33:30 #214
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81143998
Net weer twee uurtjes gelest Ging best aardig.Er blijven een aantal slordige foutjes optreden,waarvan ik me zelf niet eens bewust ben.Ik vrees dat ik nog voor het einde een van de zijspiegeltjes eraf rij
Vanmiddag op de Zwart Janstraat R'dam (Drukke,smalle winkelstraat,zeker op vrijdagmiddag) kon ik nét niet langs een gigantische Range Rover,maar wel langs de mini Nissan micra,teminste,ik vond dat het prima kon M'n instructeur keek ineens heel angstig en zei 'Oooeh,dat scheelde zó weinig! '
En later nog een keer,en ik zei 'Ah joh,rustig nou.Gebeurt niet.' Bij de derde auto die ik haast de spiegels eraf reed zei hij 'Oké,ik ga gewoon naar rechts kijken,en ik kijk pas weer als er echt een klap komt.'
Kruispunten gingen goed,alhoewel ik ze iets te 'pittig' naderde.Al met al was hij best tevreden.

Sinds dinsdag zeg ik steeds 'Je gaat alleen nog maar leuke dingen zeggen,niks wat kritiek gerelateerd is.' En dat probeer mn instructeur nu ook vol te houden.Vanmiddag zei hij bij een kruispunt 'Het ging goed.Máár,volgende keer oppassen voor de stoep..' Ik schoot in de lach en zei 'Dat is kritiek.Voortaan stoppen bij 'Het gaat goed' Hij vond me erg opstandig vandaag En hij heeft door dat ik naar zn benen kijk,om te kijken of hij remt.'Waarom kijk je steeds naar mijn benen?' 'Vind ik opwindend?' 'Doe ik de volgende keer een korte broek aan ' 'Oehh,maak me gek '
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_81144228
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examen Maar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
  vrijdag 7 mei 2010 @ 18:40:40 #216
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81144307
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Toch nog knap dat je het zolang volhoudt op een dag, ik ben aan het eind van een dubbele les al gaar
De eerste 2 dagen was ik echt kapot nu valt het wel mee
pi_81146300
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Hard aan het sparen voor autootje (vorige maand rijbewijs gehaald), maar dat duurt nog even. Dus niet meer gereden sinds examen Maar nu is de kans groot dat ik binnenkort een paar keer kan rijden, met autootje van kennis. Dat is alleen een benzine...en ik lees/hoor vaak verhalen dat het in het begin echt vreselijk is om na je lessen in een diesel in een benzine te rijden. Is dat echt waar? Ik huiver bij het idee dat ik straks met dat autootje en 2 passagiers onderweg ben en de auto 7876x laat afslaan
Ja, het is wel anders. Ik was er al op voorbereid, dus ik gaf wat meer gas dan normaal. Maar je gaat de auto echt niet zo vaak af laten slaan. Bij mijn eerste ritje is hij 0 keer afgeslagen, maar daarna is het veel vaker gebeurd (en alleen bij het achteruit rijden, vooruit nog niet). Ik zou je niet zo druk maken. Op een gegeven moment merk je wel dat de auto niet vooruit komt als je alleen maar de koppeling omhoog laat komen

Mijn ouders auto is heel veel gewend en je moet hem heel agressief aanpakken ( ), dus ik moet vooral veel gas geven en pas schakelen tussen de 2500-3000 toeren (en ik had geleerd om het bij 2000-2500 toeren te doen). Mijn vader zei dat de auto daarom afsloeg, omdat ik te lief voor de auto was.

@Purdey: wanneer ga je je examen aanvragen? Of loop je alleen maar te flirten met je instructeur?
pi_81149567
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 18:38 schreef Hippos het volgende:
Mwah, als je je erop instelt en je eerst gas geeft alvorens je koppeling op te laten komen, zal er niks aan de hand zijn. En schakelen is inderdaad bij een hoger toerental.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:26:09 #219
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81149912
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.

Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:39:34 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_81150847
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:23 schreef Lammmetje het volgende:

@Purdey: wanneer ga je je examen aanvragen? Of loop je alleen maar te flirten met je instructeur?
Lammetje,je denkt veel te slecht over me Ik ben een hartstikke net meisje hoor
Woensdag rij ik pas om half vijf,dus dan is de rijschool dicht.En dan zaterdag,om 14:00 en weet niet of de rijschool dan open is.Ik denk de week daarna Hoe gaat het bij jou verder?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:05:37 #221
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_81152553
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had het gisteren met m'n instructeur over het verschil tussen diesels en benzines. Hij zei dat een benzine pas doortrekt op het punt waar je bije en diesel al moet overschakelen, dus dat hij idd op z'n sterkst trekt tussen de 2000 en 4000 toeren.
Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me wel
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Van de koppeling heb ik ook gemerkt in onze wagen, voor ik met lessen begon had ik daar een keer in gereden en ik zat te wachten tot hij in beweging kwam, maar dat gebeurde niet zonder het gaspedaal.
Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"
pi_81153256
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Lammetje,je denkt veel te slecht over me Ik ben een hartstikke net meisje hoor
Woensdag rij ik pas om half vijf,dus dan is de rijschool dicht.En dan zaterdag,om 14:00 en weet niet of de rijschool dan open is.Ik denk de week daarna Hoe gaat het bij jou verder?
Haha, ik plaag je alleen maar Ik hoor 't over een paar weekjes dan wel wanneer je op mag. Ik zal er niet meer naar vragen!

Ik rij niet zo heel vaak meer, maar het gaat wel steeds beter. Achteruit rijden en parkeren is nog prut, maar dat zal ik nog wel leren. Hopelijk kan ik vanavond nog eventjes rijden (~10 minuten) om iemand op te pikken.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:20:54 #223
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81153506
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:05 schreef jacobras het volgende:

[..]

Mijn instructeur zei ook dat benzine wat meer gas nodig heeft, diesel kan uit zichzelf al meer. Hij zei trouwens ook dat je bij benzine de koppeling sneller kan laten opkomen, dat bevalt me wel
[..]

Haha, en je passagiers zich maar afvragen "waar wacht ie nou op?"
Dat viel wel mee, ik gaf er vrij snel al gas bij en dat ging goed maar ons wagen was ook erg makkelijk te rijden,

Zit er eigenlijk verschil tusen benzine en LPG? Ik zit er aan te denken om een LPG G3 te nemen als ik geslaagd ben, en volgens mij zit daar geen verschil tussen toch? Aangezien LPG alleen in benzinewagens kan.
pi_81157767
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Joosterd het volgende:

- punten:

Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:41:38 #225
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_81158340
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:31 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Woo moet dat echt van die linkervoet? Als ik die wegleg zegmaar dan vind ik dat juist kut. Als er dan plotseling iets gebeurt waardoor je supernsel hard moet remmen moet je eerst je voet helemaal naar de koppeling brengen terwijl als die er nog bovenhangt je gewoon de koppeling in trapt. Als ik hem wegleg en ik moet snel remmen vergeet ik dat en dan slaat de motor dus af.
Ja

Als je hem iets aanraakt komen de 2 schijven in aanraking en als je dit altijd aanwent kan het zijn dat je de koppeling een keer moet vervangen en dat was een duur geintje volgens de examinator

Je mag ook niet eerst de kopeling intrappen als je boven versnelling 2 zit omdat je dan ook weer meer brandstof verbruikt.Dus eerst remmen wachten tot de toeren ongeveer tot 1k zit en dan de koppeling pas gebruiken en schakelen. Hoort allemaal bij het nieuwe rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')