Volgens mij heeft ie je ook een hersenschudding geslagen als je dit soort vragen steltquote:Nu vraag ik me dus af: moet ik aangifte doen?!
Zeker weten aangifte doen ja.quote:
Iets zegt me dat de verzekeringsmaatschappij het ook wel prettig vindt als je aangifte gedaan hebt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Genius-F het volgende:
Alsof aangifte zin heeft. Misschien dat hij je dan wat stuivers moet betalen, maar dat is het punt niet lijkt me.
Je kunt hem dan prima aansprakelijk stellen voor de kosten, hoor.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Genius-F het volgende:
Alsof aangifte zin heeft. Misschien dat hij je dan wat stuivers moet betalen, maar dat is het punt niet lijkt me.
Nee, waarom? Hij heeft toch spijt betuigd, dus zand erover en verder niet meer zeuren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef TimeTravel_0 het volgende:
Nu vraag ik me dus af: moet ik aangifte doen?!
Dat vind ik eik ook. Neemt niet weg dat ie wel voor medische kosten mag opdraaien.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:07 schreef solyaris het volgende:
[..]
Nee, waarom? Hij heeft toch spijt betuigd, dus zand erover en verder niet meer zeuren.
idd. Dit moet je aanpakken. Als hij nu alleen wat gepraat en gedreigd had was het nog te begrijpen geweest met de emotie (als het echt waar is dat hij dacht dat jij de schuldige was) maar dit gaat véél te ver. Ik zou aangifte doen en naar de rechter stappen. Een kennis van mij heeft ook zoiets gehad maar dan nog eens met een pistool erbij. Gelukkig niet geschoten maar er is wel mee geslagen. Die gozer moet nu 9 maanden zitten en hij heeft iets van 1000 euro schade vergoeding gekregen.quote:
Laat een rechter daar maar over oordelen. Volgende keer is een ander weer het slachtoffer.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:07 schreef solyaris het volgende:
[..]
Nee, waarom? Hij heeft toch spijt betuigd, dus zand erover en verder niet meer zeuren.
Nee, dat gaat niet.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:09 schreef MaskOfSanity het volgende:
Het is maar de vraag of je zonder aangifte iets vergoed kunt krijgen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:09 schreef MaskOfSanity het volgende:
Het is maar de vraag of je zonder aangifte iets vergoed kunt krijgen.
Als je schade hebt geleden (naast tijdelijke verwondingen) kun je aangifte doen mocht hij deze niet willen vergoeden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:59 schreef TimeTravel_0 het volgende:
Het is 12 uur als ik terug naar school loop en zie dat een een groepje van zo'n 6 man naar mij toeloopt. Een jongen uit het 4de stapt naar mij toe en vraagt of ik even met hem kan praten. We gaan zo'n 5 meter van het groepje afstaan en hij verteld me dat hij had gehoord dat ik wat over zijn vriendin had gezegd, iets in de richting van dat ze een ander erg leuk vond. Hij vertelde dat hij hierdoor ruzie met haar had en het mijn schuld was als het uit zou gaan. Ik zag dat 'ie kwaad was en dat 'ie me wou gaan slaan. Ik heb hem netjes gevraagd wat ik moest doen. Hij zei dat hij het niet wist. Ik vroeg het nog eens en hij zei dat ik moest bloeden. Hierop heeft hij me 5/6 klappen gegeven en toen ben ik naar de grond gedoken. Hij gaf me nog een trap. Toen liep hij weg. Het bloed sijpelde uit mijn neus. En hij stond scheef. Ik was er ontdaan van. 2 vriendinnen hebben mij toen geholpen. Hele tijd bij de balie gezeten en er een koude doek op gehad. En wachten op mijn moeder... Toen kwam de dader naar mij toe en zei dat hij hartstikke veel spijt had en het verkeerd had.. Ik had er dus niks mee te maken. Hij is nu geschorst voor 5 dagen of zo. Naar de huisarts gegaan en die heeft mij door verwezen naar de KNO. Hier geweest en een CT scan laten maken: gebroken neus. Meerdere scheuren. Nu weer thuis. Over 2 weken moet ik terug komen.. Nu vraag ik me dus af: moet ik aangifte doen?! Dit vraag ik ook omdat ik bang ben voor wat er daarna kan gebeuren: eventueel dat hij me nog een keer gaat slaan.
Klacht: zie de OP.
Graag serieuze reacties.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:13 schreef maickeltje het volgende:
Ik hoop dat je het durft want alleen op deze manier worden zulke mensen aangepakt!
Dat kan in duizenden euro's oplopen, dan zal hij de volgende keer wel nadenken ja.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:17 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Je bent veel te goed gelovig. Alsof die paar 100euro die hij misschien zou moeten betalen hem de volgende keer tegenhoudt.
Mensen die wapens nodig hebben om hun eigen tekortkomende fysiek te compenserenquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef MaskOfSanity het volgende:
Voor dat soort mannetjes heb ik altijd een stiletto bij me en een mini-uzi.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:11 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Dat dus.
Dus aangifte doen en zorg dat je naar de plastische chirurg moet voor je neus. Kan je gelijk je pik laten vergroten op zijn kosten, die je later weer gebruikt om daders ex vriendin te naaien
Vraagje, stel dat het normaal gesproken vergoed zou worden, maar je wel de 165 euro eigen risico moet betalen, mag je dat dan van de dader eisen? (De eigen risico dus)quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:13 schreef maickeltje het volgende:
Laat je niet gek maken, 100% aangifte doen, en eventuele kosten van je gebroken neus etc ook aan hem declareren.
Hoe kom je daarbij? Dat hoeft helemaal niet.quote:
Omdat ik het zelf ook eens heb meegemaakt, maar dan in extremere vorm.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:32 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Dat hoeft helemaal niet.
Los daarvan, wel aangifte doen uiteraard.
ja.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:31 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Vraagje, stel dat het normaal gesproken vergoed zou worden, maar je wel de 165 euro eigen risico moet betalen, mag je dat dan van de dader eisen? (De eigen risico dus)
quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:46 schreef Nosh het volgende:
Nooit praten met scotoe, gewoon zelf oplossen.
Dan ben je helaas slecht geïnformeerd toentertijd. Ook zonder aangifte te doen kun je schade vorderen van de dader.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:33 schreef Potloodvis het volgende:
[..]
Omdat ik het zelf ook eens heb meegemaakt, maar dan in extremere vorm.
Pauperquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:46 schreef Nosh het volgende:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:46 schreef Nosh het volgende:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:16 schreef remlof het volgende:
Natuurlijk moet je aangifte doen. Al was het maar om de dader te laten merken dat je zoiets niet ongestraft kan doen.
Maar er is wel ernstig geweld gepleegd. En dat neemt de politie wel hoog op.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, dan moet je juist geen aangifte doen. Beter is het om in dit soort gevallen gewoon van je af te bijten. De politie doet echt weinig met dit soort vechtpartijtjes. En geef ze eens ongelijk. Als ze elk schoolplein gevecht zouden moeten onderzoeken, mag je het totaal aantal agenten wel verdubbelen.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, dan moet je juist geen aangifte doen. Beter is het om in dit soort gevallen gewoon van je af te bijten. De politie doet echt weinig met dit soort vechtpartijtjes. En geef ze eens ongelijk. Als ze elk schoolplein gevecht zouden moeten onderzoeken, mag je het totaal aantal agenten wel verdubbelen.
Wat een aanwinst ben jij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Dakduif het volgende:
Hadden ze niet al je vingers kunnen breken in plaats van dat je ons vermoeid met deze rommel?
Inderdaad. In het ziekenhuis werd verteld dat de CT-scan foto's als bewijs dienden van letsel aan mijn neus. Maar is het ook verstandig als ik, volgende week, aangifte wil doen om foto's van mijn blauwe plekken rondom mijn oog te maken? Dient dit ook als bewijs?quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:47 schreef trovey het volgende:
[..]
TS had toch echt wel meer dan een paar blauwe plekken.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:49 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Inderdaad. In het ziekenhuis werd verteld dat de CT-scan foto's als bewijs dienden van letsel aan mijn neus. Maar is het ook verstandig als ik, volgende week, aangifte wil doen om foto's van mijn blauwe plekken rondom mijn oog te maken? Dient dit ook als bewijs?
Ik zou zo snel mogelijk gaan, dan zijn de blauwe plekken nog goed zichtbaar. De agent die je aangifte opneemt heeft het dan ook gezien en kan dat ook in het rapport zetten. Als de jongen in kwestie al een strafblad heeft en ze foto's van hem hebben moet je hem uit een rijtje met foto's pikken als zijnde de dader (ik weet alleen niet hoe dat zit als hij nog minderjarig is, of ze dat dan ook doen).quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:49 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Inderdaad. In het ziekenhuis werd verteld dat de CT-scan foto's als bewijs dienden van letsel aan mijn neus. Maar is het ook verstandig als ik, volgende week, aangifte wil doen om foto's van mijn blauwe plekken rondom mijn oog te maken? Dient dit ook als bewijs?
Een buitenbeentje ben ik sowieso niet want ik kan met iedereen gewoon goed opschieten. Natuurlijk zitten er mensen tussen die me niet mogen, maar dat hou je toch.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:56 schreef deenigeechteTS het volgende:
ik zou echt wel aangifte doen. alles wat meer is dan wat blauwe plekken is teveel voor een simpel vechtpartijtje. Als het kan zoveel mogelijk geld vorderen, want je hebt er niks aan als hij de cel in gaat.
Die mensen hier die zeggen dat aangifte doen niet helpt, maar niks doen helpt ook niet. En als je door aangifte te doen pispaaltje van school wordt, dat lijkt me sterk. Als dat het geval was dan ben je op dit moment ook al een buitenbeentje. Scholieren die het normaal vinden om zomaar in elkaar geslagen te worden "gangster" zijn niet goed snik.
Dus dat, foto's maken van je verwondingen/eventuele schadequote:Op dinsdag 27 april 2010 18:46 schreef Nosh het volgende:
Ik denk dan morgen of overmorgen.quote:
Nou ja, ik heb wel degelijk bewijs, die twee meisjes die mij hebben geholpen hebben het gezien. En kunnen zeker wel voor mij getuigen tegen de dader. En hij heeft het bekend bij de unitleiding en hij is daarom ook geschorst: omdat hij het heeft toegegeven.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:13 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Dus dat, foto's maken van je verwondingen/eventuele schade
Rechtstreeks geld eisen voor alle onkosten + 300 euro voor je gebroken neus
Als je niet betaald doe ik aangifte! Kan je er voor betalen + strafblad voor mishandeling + een flinke taakstraf.
Waarschijnlijk zal hij wel betalen denk ik. Politie doet geen fuck, helemaal omdat jij geen getuigen hebt als die matties van hem gewoon hun bek houden en hij ontkent. Geloof me!
"he? Ruzie....ik heb hem alleen een duw gegeven verder niks hoor, ik weet niet hoe hij aan die verwondingen komt!"
"sorry meneer, we kunnen op dit moment niks hard maken wegens gebrek aan bewijs!"
dan zou je er voor kunnen kiezen aangifte te doen, 2 getuige is wel een vrij geloofwaardig voor de rechter. ICM met die schorsing helemaal.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:15 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Ik denk dan morgen of overmorgen.
[..]
Nou ja, ik heb wel degelijk bewijs, die twee meisjes die mij hebben geholpen hebben het gezien. En kunnen zeker wel voor mij getuigen tegen de dader. En hij heeft het bekend bij de unitleiding en hij is daarom ook geschorst: omdat hij het heeft toegegeven.
dat kan idd vervelend uitpakkenquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:32 schreef BadderAapje het volgende:
Maar als je naar de persoon toegaat en je "eist" geld, kan hij je misschien nogmaals "naaien" met chantage?
Als hij je al neer mat terwijl hij niet eens zeker weet dat jij het was..
En ik denk niet dat TS instaat is meneer terug te pakken?
omdat hij zonder slag of stoot neerging en waarschijnlijk hebben zijn vrienden dan ook niks in te brengen.
Kreeg vandaag het aanbod van vrienden en mensen uit mijn dorp om hem eens een lesje te gaan leren. Er zijn genoeg mensen die aan mijn zijde staan en die best voor een ruzie in zijn. Maar nee: mijn mening is dat het daar alleen maar erger van wordt en dat het niks oplost. Die jongen moet weten dat 'ie te ver gaat. En dat 'ie het nooit meer moet doen, bij wie dan ook. Niet bij mij, bij niemand niet. He crossed the line. En hij is al iemand met losse handjes en ik ben niet de eerste wie hij heeft geslagen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:32 schreef BadderAapje het volgende:
Maar als je naar de persoon toegaat en je "eist" geld, kan hij je misschien nogmaals "naaien" met chantage?
Als hij je al neer mat terwijl hij niet eens zeker weet dat jij het was..
En ik denk niet dat TS instaat is meneer terug te pakken?
omdat hij zonder slag of stoot neerging en waarschijnlijk hebben zijn vrienden dan ook niks in te brengen.
dit is zeker waarquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
Aangifte doen. Geld eisen, vriendin inpikken.
Maar even serieus. Ja je moet aangifte doen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de volgende die hij te grazen neemt. Hij zal de eerste keer misschien geen enorme straf krijgen, maar bij herhaling worden rechters minder mild. Bovendien zal hij na een rechtszaak wel oppassen nog eens aan jou te zitten.
Nou ja, ben er aardig van geschrokken. Maar dat hij meteen naar mij toe kwam vond ik al heel wat. Slachtofferhulp lijkt me nou niet echt iets.. Heb er goed over gepraat op school en met een vertrouwenspersoon. Verder wil ik gewoon dat deze jongen gewoon het nooit meer doet. Bij niemand.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:
Aangifte doen. Geld eisen, vriendin inpikken.
Maar even serieus. Ja je moet aangifte doen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de volgende die hij te grazen neemt. Hij zal de eerste keer misschien geen enorme straf krijgen, maar bij herhaling worden rechters minder mild. Bovendien zal hij na een rechtszaak wel oppassen nog eens aan jou te zitten.
P.S. Hoe gaat het met jou? Kan me voorstellen dat je wel ff schrikt van zoiets. Als je aangifte doet kun je slachtofferhulp krijgen. De meeste mensen willen dat neit, maar het kan heel nuttig zijn.
Ik denk dat je hier het antwoord op je vraag zelf al geeft. In dit geval kan je je doel het beste bereiken door gewoon aangifte te doen... Hij zal geen hele erge straf krijgen maar ik denk dat zo'n gastje er z'n lesje wel van leert.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:37 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Kreeg vandaag het aanbod van vrienden en mensen uit mijn dorp om hem eens een lesje te gaan leren. Er zijn genoeg mensen die aan mijn zijde staan en die best voor een ruzie in zijn. Maar nee: mijn mening is dat het daar alleen maar erger van wordt en dat het niks oplost. Die jongen moet weten dat 'ie te ver gaat. En dat 'ie het nooit meer moet doen, bij wie dan ook. Niet bij mij, bij niemand niet. He crossed the line. En hij is al iemand met losse handjes en ik ben niet de eerste wie hij heeft geslagen.
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat de politie hiermee doet.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik begrijp wel dat ts bang is overigens..voor een volgende keer.
Maar juist dat soort gedrag maakt dat soort tuig groter en brutaler!
Zo van die durven toch niets.... en ze blijven doorgaan...
maar wat doet die politie dan, dat vraag ik me af
het komt in iedergeval in een dossier, als de volgende slachtoffer van hem ook aangifte doet zien ze natuurlijk dat de dader een bekende is en krijgt hij waarschijnlijk een hogere strafquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat de politie hiermee doet.
Het kan ook dat hij gevraagd zich wordt te melden. Dat de bak in is niet heel reëel want hij is minderjarig.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:02 schreef Spanky78 het volgende:
De ervaring is dat ze er serieus mee omgaan en die gast ook echt aan de tand voelen. Waarschijnlijk pakken ze hem ook echt op, met handboeien en alles. Alleen dat al maakt indruk. Ook de rechter is tegenwoordig niet echt makkelijk met gewedld. Je hebt getuigen en hij heeft het op school ook toegegeven. Als hij veroordeeld wordt, heeft hij vast een taakstraf (lekker een paar weken kutklusjes doen) en een voorwaardelijke gevangenisstraf (dus als hij nog eens iets doet gaat ie linea recta de bak in).
quote:Wat vooral fijn is, is dat je bij de politie/rechter kan aangeven dat je bang bent voor vergelding/herhaling. Mocht er dan nog eens iets gebeuren kan de rechter hem alvast waarschuwen.
Een vriend van me is zoiets eens overkomen. EN die gast heeft voorarrest gehad van 2 dagen., werd met handboeien enalles opgepakt (de hele buurt kijken). Daarna een flinke taakstraf en schadevergoeding + voorwaardelijke straf. Bovendien is hij nadrukkelijk gewaaarschuwd het slahctoffer neit nog eens iets aan te doen, dat dit hem serieus in de problemen zou brengen. Gevolg:
DIe jongen heeft van die gast nooit meer last gehad. Terwijl hij hem daarvoor toch regelmatig zat te etteren,
Hij is 17 jaar.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:06 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Het kan ook dat hij gevraagd zich wordt te melden. Dat de bak in is niet heel reëel want hij is minderjarig.
[..]
Beiden zijn van Nederlandse komaf.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:11 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Afkomst van de dader EN van het slachtoffer AUB
De politie doet hier denk ik wel wat mee. Indien dat niet het geval is, kun je altijd nog beklagen bij het gerechtshof.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef TimeTravel_0 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat de politie hiermee doet.
Toen ik na een heupoperatie door de stad liep op m'n krukken werden mijn krukken onder mijn poten vandaan getrapt wen weggenomen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:25 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Mensen die wapens nodig hebben om hun eigen tekortkomende fysiek te compenseren
Ontopic: Aangifte doen, of nog beter, nog veel harder terugpakken.
Omdat je een mietje bentquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef MaskOfSanity het volgende:
Voor dat soort mannetjes heb ik altijd een stiletto bij me en een mini-uzi.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:02 schreef Harajuku. het volgende:
Stomme vraag, natuurlijk aangifte doen. Wat een idioot.
quote:
Inderdaad een kloon van mij, was gebanned maar moest dit verhaal toch even kwijt.quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:00 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie je ook een hersenschudding geslagen als je dit soort vragen stelt
dit is geen vechtpartij he!quote:Op donderdag 29 april 2010 20:25 schreef ABombali het volgende:
Geen aangifte doen, komen alleen meer problemen door...
Justitie in NL is sowieso fucked up, als de andere partij ook aangifte doet bij een vechtpartij...dan krijgen de slachtoffer en dader vaak dezelfde voorwaardelijke/taak straf.
Ik heb de dader met geen poot aan geraakt.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:25 schreef ABombali het volgende:
Geen aangifte doen, komen alleen meer problemen door...
Justitie in NL is sowieso fucked up, als de andere partij ook aangifte doet bij een vechtpartij...dan krijgen de slachtoffer en dader vaak dezelfde voorwaardelijke/taak straf.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:00 schreef BasEnAad het volgende:
Dan kun je godverdomme nog wel alinea's gebruiken!!
Sowieso bij je zorgverzekeraar aangeven dat het zijn schuld is, wordt de schade op die kutmongool verhaald qua medische kosten (en dat zal toch een eurootje of 1000 gaan lopen schat ik).quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |