abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80779762
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:11 schreef Maanvis het volgende:
wanneer ga je aangifte doen:?
Ik denk dan morgen of overmorgen.
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:13 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:

[..]

Dus dat, foto's maken van je verwondingen/eventuele schade

Rechtstreeks geld eisen voor alle onkosten + 300 euro voor je gebroken neus

Als je niet betaald doe ik aangifte! Kan je er voor betalen + strafblad voor mishandeling + een flinke taakstraf.

Waarschijnlijk zal hij wel betalen denk ik. Politie doet geen fuck, helemaal omdat jij geen getuigen hebt als die matties van hem gewoon hun bek houden en hij ontkent. Geloof me!

"he? Ruzie....ik heb hem alleen een duw gegeven verder niks hoor, ik weet niet hoe hij aan die verwondingen komt!"

"sorry meneer, we kunnen op dit moment niks hard maken wegens gebrek aan bewijs!"
Nou ja, ik heb wel degelijk bewijs, die twee meisjes die mij hebben geholpen hebben het gezien. En kunnen zeker wel voor mij getuigen tegen de dader. En hij heeft het bekend bij de unitleiding en hij is daarom ook geschorst: omdat hij het heeft toegegeven.
World War III
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:15:56 #77
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80779764
altijd aangifte doen! mocht er later gevolgschade zijn heb je in elk geval aangifte gedaan
pi_80779947
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:15 schreef TimeTravel_0 het volgende:

[..]

Ik denk dan morgen of overmorgen.
[..]

Nou ja, ik heb wel degelijk bewijs, die twee meisjes die mij hebben geholpen hebben het gezien. En kunnen zeker wel voor mij getuigen tegen de dader. En hij heeft het bekend bij de unitleiding en hij is daarom ook geschorst: omdat hij het heeft toegegeven.
dan zou je er voor kunnen kiezen aangifte te doen, 2 getuige is wel een vrij geloofwaardig voor de rechter. ICM met die schorsing helemaal.

Toch zou ik er eerst voor kiezen om gewoon geld te eisen en de blauwen d'r buiten te laten. Nadeel daarbij wel dat het nogal raar kan lopen als je later alsnog aangifte wil doen.

dus, 3 opties

- Aangifte
- Geld eisen
- Hem terug pakken

Beslis zelf wat jou het beste lijkt zonder dat je bang bent voor evt. payback acties
pi_80780290
Zeker weten aangifte doen...
Da gao nie nou!
pi_80780382
Maar als je naar de persoon toegaat en je "eist" geld, kan hij je misschien nogmaals "naaien" met chantage?
Als hij je al neer mat terwijl hij niet eens zeker weet dat jij het was..

En ik denk niet dat TS instaat is meneer terug te pakken?
omdat hij zonder slag of stoot neerging en waarschijnlijk hebben zijn vrienden dan ook niks in te brengen.
pi_80780527
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:32 schreef BadderAapje het volgende:
Maar als je naar de persoon toegaat en je "eist" geld, kan hij je misschien nogmaals "naaien" met chantage?

omdat hij zonder slag of stoot neerging en waarschijnlijk hebben zijn vrienden dan ook niks in te brengen.
dat kan idd vervelend uitpakken

Tjah...ik ga hier niemand aansporen tot geweld maar kommop....denk ff na man!

Wat denken jullie dat er gebeurt als hij aangifte doet? Die gast gaat niet jaren achter de tralies hoor.

Waarschijnlijk wordt het een schadevergoeding, taakstrafje en een agressie cursus.

Taakstraf = chillen

Waarschijnlijk heeft het hele proces op zich wel enige impact op zo'n jochie en zal hij zich er wel heel lang zorgen over gaan maken. En een strafblad is ook niet al te prettig, maar waarschijnlijk is hij nog minderjarig.
pi_80780541
Aangifte doen. Geld eisen, vriendin inpikken.

Maar even serieus. Ja je moet aangifte doen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de volgende die hij te grazen neemt. Hij zal de eerste keer misschien geen enorme straf krijgen, maar bij herhaling worden rechters minder mild. Bovendien zal hij na een rechtszaak wel oppassen nog eens aan jou te zitten.

P.S. Hoe gaat het met jou? Kan me voorstellen dat je wel ff schrikt van zoiets. Als je aangifte doet kun je slachtofferhulp krijgen. De meeste mensen willen dat neit, maar het kan heel nuttig zijn.
Whatever...
pi_80780585
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:32 schreef BadderAapje het volgende:

Kreeg vandaag het aanbod van vrienden en mensen uit mijn dorp om hem eens een lesje te gaan leren. Er zijn genoeg mensen die aan mijn zijde staan en die best voor een ruzie in zijn. Maar nee: mijn mening is dat het daar alleen maar erger van wordt en dat het niks oplost. Die jongen moet weten dat 'ie te ver gaat. En dat 'ie het nooit meer moet doen, bij wie dan ook. Niet bij mij, bij niemand niet. He crossed the line. En hij is al iemand met losse handjes en ik ben niet de eerste wie hij heeft geslagen.
World War III
pi_80780661
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:

Maar even serieus. Ja je moet aangifte doen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor de volgende die hij te grazen neemt. Hij zal de eerste keer misschien geen enorme straf krijgen, maar bij herhaling worden rechters minder mild. Bovendien zal hij na een rechtszaak wel oppassen nog eens aan jou te zitten.

dit is zeker waar
pi_80780698
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:36 schreef Spanky78 het volgende:

P.S. Hoe gaat het met jou? Kan me voorstellen dat je wel ff schrikt van zoiets. Als je aangifte doet kun je slachtofferhulp krijgen. De meeste mensen willen dat neit, maar het kan heel nuttig zijn.
Nou ja, ben er aardig van geschrokken. Maar dat hij meteen naar mij toe kwam vond ik al heel wat. Slachtofferhulp lijkt me nou niet echt iets.. Heb er goed over gepraat op school en met een vertrouwenspersoon. Verder wil ik gewoon dat deze jongen gewoon het nooit meer doet. Bij niemand.
World War III
pi_80780785
Ik zou echt hem niet terugpakken. Daar wordt het alleen maar erger van... En wie weet met wie hij je dan weer staat op te wachten...

Nee, als hij veroordeeld wordt en straf krijgt zla hij wel uit jouw buurt blijven. Meestal geeft een rechter ook nog een voorwarelijke straf, dus als hij je nog eens probeert te pakken is hij sowieso de lul.
Whatever...
pi_80780885
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:37 schreef TimeTravel_0 het volgende:

[..]

Kreeg vandaag het aanbod van vrienden en mensen uit mijn dorp om hem eens een lesje te gaan leren. Er zijn genoeg mensen die aan mijn zijde staan en die best voor een ruzie in zijn. Maar nee: mijn mening is dat het daar alleen maar erger van wordt en dat het niks oplost. Die jongen moet weten dat 'ie te ver gaat. En dat 'ie het nooit meer moet doen, bij wie dan ook. Niet bij mij, bij niemand niet. He crossed the line. En hij is al iemand met losse handjes en ik ben niet de eerste wie hij heeft geslagen.
Ik denk dat je hier het antwoord op je vraag zelf al geeft. In dit geval kan je je doel het beste bereiken door gewoon aangifte te doen... Hij zal geen hele erge straf krijgen maar ik denk dat zo'n gastje er z'n lesje wel van leert.

+ voorwaardelijk + een strafblad, maar die zal weer vervallen later
  Forum Admin dinsdag 27 april 2010 @ 20:46:50 #88
58651 crew  murp
murp
pi_80780974
Gewoon aangifte doen! Ik zal m wel verwelkomen in de bijlmerbajes
  dinsdag 27 april 2010 @ 20:51:58 #89
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80781243
Ik begrijp wel dat ts bang is overigens..voor een volgende keer.
Maar juist dat soort gedrag maakt dat soort tuig groter en brutaler!
Zo van die durven toch niets.... en ze blijven doorgaan...
maar wat doet die politie dan, dat vraag ik me af
Snollebolt
pi_80781420
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Ik begrijp wel dat ts bang is overigens..voor een volgende keer.
Maar juist dat soort gedrag maakt dat soort tuig groter en brutaler!
Zo van die durven toch niets.... en ze blijven doorgaan...
maar wat doet die politie dan, dat vraag ik me af
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar wat de politie hiermee doet.
World War III
  Forum Admin dinsdag 27 april 2010 @ 20:58:23 #91
58651 crew  murp
murp
pi_80781526
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef TimeTravel_0 het volgende:

[..]

het komt in iedergeval in een dossier, als de volgende slachtoffer van hem ook aangifte doet zien ze natuurlijk dat de dader een bekende is en krijgt hij waarschijnlijk een hogere straf
pi_80781539
lees mijn replys ff door zou ik zeggen

(of bedoel je niet wat voor straf hij krijgt?)
pi_80781700
De ervaring is dat ze er serieus mee omgaan en die gast ook echt aan de tand voelen. Waarschijnlijk pakken ze hem ook echt op, met handboeien en alles. Alleen dat al maakt indruk. Ook de rechter is tegenwoordig niet echt makkelijk met gewedld. Je hebt getuigen en hij heeft het op school ook toegegeven. Als hij veroordeeld wordt, heeft hij vast een taakstraf (lekker een paar weken kutklusjes doen) en een voorwaardelijke gevangenisstraf (dus als hij nog eens iets doet gaat ie linea recta de bak in).

Wat vooral fijn is, is dat je bij de politie/rechter kan aangeven dat je bang bent voor vergelding/herhaling. Mocht er dan nog eens iets gebeuren kan de rechter hem alvast waarschuwen.

Een vriend van me is zoiets eens overkomen. EN die gast heeft voorarrest gehad van 2 dagen., werd met handboeien enalles opgepakt (de hele buurt kijken). Daarna een flinke taakstraf en schadevergoeding + voorwaardelijke straf. Bovendien is hij nadrukkelijk gewaaarschuwd het slahctoffer neit nog eens iets aan te doen, dat dit hem serieus in de problemen zou brengen. Gevolg:

DIe jongen heeft van die gast nooit meer last gehad. Terwijl hij hem daarvoor toch regelmatig zat te etteren,
Whatever...
pi_80781889
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:02 schreef Spanky78 het volgende:
De ervaring is dat ze er serieus mee omgaan en die gast ook echt aan de tand voelen. Waarschijnlijk pakken ze hem ook echt op, met handboeien en alles. Alleen dat al maakt indruk. Ook de rechter is tegenwoordig niet echt makkelijk met gewedld. Je hebt getuigen en hij heeft het op school ook toegegeven. Als hij veroordeeld wordt, heeft hij vast een taakstraf (lekker een paar weken kutklusjes doen) en een voorwaardelijke gevangenisstraf (dus als hij nog eens iets doet gaat ie linea recta de bak in).
Het kan ook dat hij gevraagd zich wordt te melden. Dat de bak in is niet heel reëel want hij is minderjarig.
quote:
Wat vooral fijn is, is dat je bij de politie/rechter kan aangeven dat je bang bent voor vergelding/herhaling. Mocht er dan nog eens iets gebeuren kan de rechter hem alvast waarschuwen.

Een vriend van me is zoiets eens overkomen. EN die gast heeft voorarrest gehad van 2 dagen., werd met handboeien enalles opgepakt (de hele buurt kijken). Daarna een flinke taakstraf en schadevergoeding + voorwaardelijke straf. Bovendien is hij nadrukkelijk gewaaarschuwd het slahctoffer neit nog eens iets aan te doen, dat dit hem serieus in de problemen zou brengen. Gevolg:

DIe jongen heeft van die gast nooit meer last gehad. Terwijl hij hem daarvoor toch regelmatig zat te etteren,
pi_80781999
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:06 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:

[..]

Het kan ook dat hij gevraagd zich wordt te melden. Dat de bak in is niet heel reëel want hij is minderjarig.
[..]

Hij is 17 jaar.
World War III
pi_80782096
Afkomst van de dader EN van het slachtoffer AUB
pi_80782218
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:11 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Afkomst van de dader EN van het slachtoffer AUB
Beiden zijn van Nederlandse komaf.
World War III
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:43:23 #98
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_80783811
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 20:56 schreef TimeTravel_0 het volgende:

[..]

De politie doet hier denk ik wel wat mee. Indien dat niet het geval is, kun je altijd nog beklagen bij het gerechtshof.

En de straffen voor minderjarigen zijn inderdaad een stuk lager. Maar dan heb je wel relatief makkelijk een vordering benadeelde partij en krijg je wellicht zonder zelf veel actie te hoeven ondernemen je schade vergoed.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_80784402
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:25 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Mensen die wapens nodig hebben om hun eigen tekortkomende fysiek te compenseren

Ontopic: Aangifte doen, of nog beter, nog veel harder terugpakken.
Toen ik na een heupoperatie door de stad liep op m'n krukken werden mijn krukken onder mijn poten vandaan getrapt wen weggenomen.

Ik had die gozer die dat deed graag voor zijn kop geschoten.

Dan maar fysieke tekortkomingen

Overigens wel aangifte doen; kun je misschien ook nog een vergoeding krijgen van slachtofferhulp.
pi_80786038
Vanzelfsprekend aangifte doen. Iemand die zo'n kort lontje heeft moet je leren dat dit soort dingen niet zomaar kunnen. Als je het onbestraft laat dan blijft hij dit gedrag vertonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')