Mijn gokje....quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
Wat zal de uitslag van TK2010 worden? En neem je eigen politieke voorkeur er niet in mee.
Inderdaad, VVD was even meer dan 2 keer zo klein als de PVV, maar is nu bijna 2 keer zo groot.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:14 schreef BasEnAad het volgende:
Voor de VVD liggen er nog veel zetels bij de krimpende PVV en CDA.
Ik denk dat de kiezer daar op dit moment niet meer gevoelig voor is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:25 schreef ethiraseth het volgende:
ik wacht vol spanning op het moment dat Wilders weer iets compleet belachelijks in de media roept en spontaan 6 zetels erbij krijgt.
Dit dus.quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:43 schreef gargoyleslatje het volgende:
Dit beloven spannende verkiezingen te worden
De top 3 partijen staan heel dicht bij elkaar en we hebben nog nooit (verwachten ze teminste) zoveel zwevende kiezers gehad. Al denk ik dat een deel van deze zwevende kiezers gewoon PVV gaat stemmen maar daar niet voor uit willen komen.
Ben zeer benieuwd naar aankomende debatten! 1 ding is iig zeker Wilders kan het zichzelf niet veroorloven debatten te vermijden momenteel.
Iemand trouwens nog de uitzending van 1 vandaag gezien gisteren??
CDA het meest vage verkiezings programma van de hele lijst ^^
PvdA: 32quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:07 schreef phpmystyle het volgende:
Wat zal de uitslag van TK2010 worden? En neem je eigen politieke voorkeur er niet in mee.
Dat zou wat zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 01:12 schreef Morendo het volgende:
Hopelijk implodeert de PVV nog wat verder, ten gunste van VVD en CDA. En na de verkiezingen een mooi kabinet van VVD-CDA-D66.
Rutte 1.
Burgemeester worden van de gemeente Maastricht. Of is die functie al vergeven?quote:Op donderdag 29 april 2010 01:17 schreef piepie het volgende:
VVD gaat winnen denk ik ...![]()
Vraag me af wat Cohen dan gaat doen ....
Die wordt ofwel oppositieleider (en dan is het makkelijk schieten op het zoveelste VVD-CDA kabinet) of hij gaat als politiek leider van de PvdA de kamer in.quote:Op donderdag 29 april 2010 01:17 schreef piepie het volgende:
Hij zegt dat hij dan gewoon de kamer in gaat, maar ik denk niet dat hij dat doet ...quote:Op donderdag 29 april 2010 01:17 schreef piepie het volgende:
Waarschijnlijk vandaag vanwege Koninginnedag morgen?quote:
En hun eigen partijstrategie van heel hard je best doen om niet te hoeven regeren.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
PVV zal nooit regeren. Ze hebben de eerste kamer tegen.
Zijn ze op cursus bij de SP geweest dan?quote:Op donderdag 29 april 2010 17:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En hun eigen partijstrategie van heel hard je best doen om niet te hoeven regeren.
Daar valt over heen te komen. Echter over de totale incompetentie nietquote:Op donderdag 29 april 2010 17:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
PVV zal nooit regeren. Ze hebben de eerste kamer tegen.
hoe valt daar over heen te komen?quote:Op donderdag 29 april 2010 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar valt over heen te komen. Echter over de totale incompetentie niet
Volgend jaar statenverkiezingen voor die tijd zijn er niet veel te behandelen wetten en als ze gaan regeren is het toch met CDA en VVD en die hebben er wel een redelijke vertegenwoordiging.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
hoe valt daar over heen te komen?
Ik wil hem eerst wel eens in de debatten zien.quote:Op donderdag 29 april 2010 08:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die wordt ofwel oppositieleider (en dan is het makkelijk schieten op het zoveelste VVD-CDA kabinet) of hij gaat als politiek leider van de PvdA de kamer in.
Want vermoedelijk zal de PvdA beter scoren dan voor Cohen naar voren werd geschoven. Hij heeft het dus gewoon best goed gedaan.
Mocht de PvdA echter minder dan pakweg 25 zetels halen en de derde of vierde partij worden dan zal hij de handdoek wel in de ring gooien.
Vol verwachting klopt ons hart ....quote:Op donderdag 29 april 2010 21:29 schreef ethiraseth het volgende:
Nog een uur voor de nieuwe peiling, oh oh wat spannend.
Dan moeten ze nog steeds een van de linksere partijen overtuigen om een meerderheid te krijgen in de eerste kamer.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgend jaar statenverkiezingen voor die tijd zijn er niet veel te behandelen wetten en als ze gaan regeren is het toch met CDA en VVD en die hebben er wel een redelijke vertegenwoordiging.
Tja, Paars heeft slechts 30 zetels in de Eerste Kamer.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan moeten ze nog steeds een van de linksere partijen overtuigen om een meerderheid te krijgen in de eerste kamer.
Och, met 1 zeteltje erbij wel.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:34 schreef phpmystyle het volgende:
Paars is niet mogelijk
Je hebt het er moeilijk mee he?quote:Op donderdag 29 april 2010 22:35 schreef ethiraseth het volgende:
De VVD gaat alleen echt niet met de PVV regeren. Niemand wilt met de PVV regeren, want dat is pure politieke zelfmoord. Een rechtse meerderheid is er dus niet, want die 18 zetels zijn een niemandsland.
Ben benieuwd wat er met het CDA gaat gebeuren. Die doen het uiteindelijk altijd wel erg goed. Ze zullen vast zakken van de 41 zetels die ze nu hebben, maar onder de 30 zou wel heel slecht zijn.
Nee hoor. Jij blijft jezelf alleen maar voorliegen dat de PVV gaat regeren. Zolang ze vasthouden aan dingen als de AOW op 65 gaat dat echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt het er moeilijk mee he?
Inderdaad, maar niet onmogelijk. In 1998 hadden ze er ook 29.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:35 schreef ethiraseth het volgende:
Ben benieuwd wat er met het CDA gaat gebeuren. Die doen het uiteindelijk altijd wel erg goed. Ze zullen vast zakken van de 41 zetels die ze nu hebben, maar onder de 30 zou wel heel slecht zijn.
En dus de rest van de campagne, die nog maar liefst 5 weken duurt.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:32 schreef Arcee het volgende:
Op dit moment spitst het zich dus idd toe op Cohen en Rutte.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren maar die kans zit er wel goed in, 1 als ze dat niet wilden dan hadden ze de PVV allang uitgesloten, die stemmen gaan er immer weer bij hun grotendeels bij. 2 die aow is voor met name CDA erg kut ja, maar cda en vvd weten ook donders goed dat als ze hun rechtse griezel beleid willen uitvoeren dat dat alleen kan via de PVV. PVV is natuurlijk niet links, al loopt GW nu wel voor Sinterklaas te spelenquote:Op donderdag 29 april 2010 22:37 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij blijft jezelf alleen maar voorliegen dat de PVV gaat regeren. Zolang ze vasthouden aan dingen als de AOW op 65 gaat dat echt niet gebeuren.
Ja, wellicht piekt-ie te vroeg, maar wellicht stijgt-ie ook door naar 40.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:39 schreef eriksd het volgende:
En dus de rest van de campagne, die nog maar liefst 5 weken duurt.
VVD 40 zetels? Dat is heul veel hoorquote:Op donderdag 29 april 2010 22:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wellicht piekt-ie te vroeg, maar wellicht stijgt-ie ook door naar 40.
Wat zal het effect van de crisis in Griekenland nog gaan doen.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zie het nog wel gebeuren als Wilders zijn zetels niet weet vast te houden. In dat geval zal er ook van Sp/GL en in wat mindere mate D66 niks overblijven omdat die mensen naar de PvdA zullen gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Halsema en Pechtold zijn eloquent genoeg om zich staande te houden in debatten met Cohen, sowieso is Cohen geen sterke spreker. Halsema en Pechtold en Wilders ook snappen donders goed dat ze fl ink gas moeten geven willen ze hun mooie aantal virtuele zetels behouden.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zie het nog wel gebeuren als Wilders zijn zetels niet weet vast te houden. In dat geval zal er ook van Sp/GL en in wat mindere mate D66 niks overblijven omdat die mensen naar de PvdA zullen gaan.
Als de strijd om de grootste zich gaat toespitsen tussen PVDA en VVD zullen strategische stemmers die twijfelen tussen D66, GL en PVDA sneller naar de PVDA gaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Halsema en Pechtold zijn eloquent genoeg om zich staande te houden in debatten met Cohen, sowieso is Cohen geen sterke spreker. Halsema en Pechtold en Wilders ook snappen donders goed dat ze fl ink gas moeten geven willen ze hun mooie aantal virtuele zetels behouden.
De vraag is alleen in hoeverre die debatten echt invloed hebben op mensen. Het lijkt zich nu al toe te gaan spitsen op een VVD/PvdA strijd, en als de media dat oppikt dan zal dat waarschijnlijk een groter effect hebben dan tv-debatten.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Halsema en Pechtold zijn eloquent genoeg om zich staande te houden in debatten met Cohen, sowieso is Cohen geen sterke spreker. Halsema en Pechtold en Wilders ook snappen donders goed dat ze fl ink gas moeten geven willen ze hun mooie aantal virtuele zetels behouden.
Daarom is het belangrijk dat pechtold halsema en wilders goed met elkaar afspreken van hoe en wat, bijv de kiezer waarschuwen dat een tweestrijd alleen maar leidt tot een partij grootte die niet gewenst is (denk aan JPB VS BOS strijd). En vooral Wilder en pechtold moeten elkaar flink gaan uitschelden weer, Wilders haalt de Zetels van de vvd weer binnen, en pechtold haalt de allochtone kiezer van pvda en GL. Allebei blij.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De vraag is alleen in hoeverre die debatten echt invloed hebben op mensen. Het lijkt zich nu al toe te gaan spitsen op een VVD/PvdA strijd, en als de media dat oppikt dan zal dat waarschijnlijk een groter effect hebben dan tv-debatten.
En die van het CDA naar de VVD.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als de strijd om de grootste zich gaat toespitsen tussen PVDA en VVD zullen strategische stemmers die twijfelen tussen D66, GL en PVDA sneller naar de PVDA gaan.
Met het aantal wat CDA nu in de peilingen scoort, zit daar niet veel rek naar beneden meer in imo.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die van het CDA naar de VVD.
Maar even ter relativering: je weet niet wat er nog komen gaat. Er zullen nog tal van schandaaltjes komen, Rutte moet op zijn tellen passen en Cohen nog behoorlijk blokken voor de debatten.
Ik heb Wilders de laatste tijd nog nooit kunnen betrappen op het maken van afspraken waarbij hij ook een ander een voordeeltje bied. Of volg ik de politiek niet goed genoeg?quote:Op donderdag 29 april 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat pechtold halsema en wilders goed met elkaar afspreken van hoe en wat, bijv de kiezer waarschuwen dat een tweestrijd alleen maar leidt tot een partij grootte die niet gewenst is (denk aan JPB VS BOS strijd). En vooral Wilder en pechtold moeten elkaar flink gaan uitschelden weer, Wilders haalt de Zetels van de vvd weer binnen, en pechtold haalt de allochtone kiezer van pvda en GL. Allebei blij.
Wilders kan nog wel lager ...quote:Op donderdag 29 april 2010 22:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met het aantal wat CDA nu in de peilingen scoort, zit daar niet veel rek naar beneden meer in imo.
Is opkomen voor een betere wereld of überhaupt opkomen dat er nog een wereld is voor de generaties na ons een grap dan? Vind je dat een grap?quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:10 schreef Morendo het volgende:
De grap heeft nu wel lang genoeg geduurd toch?
In de peilingen was er even een daling. Maar krabbelt weer omhoog. Dus had wel iets effect.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dat de partij geen schade heeft geleden vanwege het gedoe met Ouwehand.
Goed punt. Ik neem mijn woorden terug.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Is opkomen voor een betere wereld of überhaupt opkomen dat er nog een wereld is voor de generaties na ons een grap dan? Vind je dat een grap?
Nee, de fractie bepaalt onderling wie de voorzitter wordt. Standaard is de lijsttrekker automatisch voorzitter, tenzij die minister of zo wordt. Dan wordt er binnen de fractie gestemd.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat gebeurt er als Esther Ouwehand meer voorkeursstemmen krijgt dan Marianne Thieme, wordt Ouwehand dan fractievoorzitster?
Waar haalde Verdonk dat dan vandaan dat zij op de plek van Rutte mocht zitten?quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, de fractie bepaalt onderling wie de voorzitter wordt. Standaard is de lijsttrekker automatisch voorzitter, tenzij die minister of zo wordt. Dan wordt er binnen de fractie gestemd.
Tja, Rita he?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waar haalde Verdonk dat dan vandaan dat zij op de plek van Rutte mocht zitten?
Haar leden gaven haar de de voorkeur en de kiezer ook.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat een fantast was ze ook.
Maar dat geeft niet plots recht op de functie van fractievoorzitter ofzo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haar leden gaven haar de de voorkeur en de kiezer ook.
Als lid van de VVD had ze geen leden. De VVD heeft leden, Verdonk was niet meer dan een volksvertegenwoordiger, gekozen door de leden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ontleende ze waarschijnlijk aan het feit dat ze meer voorkeursstemmen kreeg dan Mark Rutte, ondanks haar tweede plek op de kandidatenlijst.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat een fantast was ze ook.
De leden kozen voor Rutte en daarnaast kreeg Verdonk ook minder dan de helft van de VVD-stemmers achter zich.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet, hij komt op 6 mei.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hoelaat komt de rode hond vandaag eigenlijk?
Ik ben benieuwd wat Cohen's cijfer na de verkiezingsdebatten is, maar met Neelie Kroes kan ik wel levenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:
Staat wel een onderzoekje naar premiervoorkeur. Enige die zich met Cohen kan meten qua voorkeur is Neelie Kroes. De rest (Balkenende, Rutte, Wilders, Leers, Opstelten) blijven aardig achter.
GroenLinks zou dan wel de grootste partij moeten worden ....quote:Op maandag 3 mei 2010 23:16 schreef Asphias het volgende:
toch jammer dat er geen overtuigend alternatief is voor cohen die wel wilt.
halsema misschien?
Want de grootste partij levert automatisch de premier? Nee dus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:13 schreef piepie het volgende:
[..]
GroenLinks zou dan wel de grootste partij moeten worden ....
Ik denk dat hij doelt op de kans dat GL uberhaupt in een regering komt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want de grootste partij levert automatisch de premier? Nee dus.
Het is gebruikelijk, maar niet vanzelfsprekend dat de grootste coalitiepartij de premier levert. In het kabinet-Zijlstra (jaren '60) en de beide kabinetten-Biesheuvel (jaren '70) was de KVP het grootst. De premiers kwamen echter van de ARP.
Die kans lijkt me heel groot eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de kans dat GL uberhaupt in een regering komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |