Is opkomen voor een betere wereld of überhaupt opkomen dat er nog een wereld is voor de generaties na ons een grap dan? Vind je dat een grap?quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:10 schreef Morendo het volgende:
De grap heeft nu wel lang genoeg geduurd toch?
In de peilingen was er even een daling. Maar krabbelt weer omhoog. Dus had wel iets effect.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dat de partij geen schade heeft geleden vanwege het gedoe met Ouwehand.
Goed punt. Ik neem mijn woorden terug.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Is opkomen voor een betere wereld of überhaupt opkomen dat er nog een wereld is voor de generaties na ons een grap dan? Vind je dat een grap?
Nee, de fractie bepaalt onderling wie de voorzitter wordt. Standaard is de lijsttrekker automatisch voorzitter, tenzij die minister of zo wordt. Dan wordt er binnen de fractie gestemd.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:37 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat gebeurt er als Esther Ouwehand meer voorkeursstemmen krijgt dan Marianne Thieme, wordt Ouwehand dan fractievoorzitster?
Waar haalde Verdonk dat dan vandaan dat zij op de plek van Rutte mocht zitten?quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, de fractie bepaalt onderling wie de voorzitter wordt. Standaard is de lijsttrekker automatisch voorzitter, tenzij die minister of zo wordt. Dan wordt er binnen de fractie gestemd.
Tja, Rita he?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waar haalde Verdonk dat dan vandaan dat zij op de plek van Rutte mocht zitten?
Haar leden gaven haar de de voorkeur en de kiezer ook.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat een fantast was ze ook.
Maar dat geeft niet plots recht op de functie van fractievoorzitter ofzo.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haar leden gaven haar de de voorkeur en de kiezer ook.
Als lid van de VVD had ze geen leden. De VVD heeft leden, Verdonk was niet meer dan een volksvertegenwoordiger, gekozen door de leden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ontleende ze waarschijnlijk aan het feit dat ze meer voorkeursstemmen kreeg dan Mark Rutte, ondanks haar tweede plek op de kandidatenlijst.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat een fantast was ze ook.
De leden kozen voor Rutte en daarnaast kreeg Verdonk ook minder dan de helft van de VVD-stemmers achter zich.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet, hij komt op 6 mei.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Hoelaat komt de rode hond vandaag eigenlijk?
Ik ben benieuwd wat Cohen's cijfer na de verkiezingsdebatten is, maar met Neelie Kroes kan ik wel levenquote:Op maandag 3 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:
Staat wel een onderzoekje naar premiervoorkeur. Enige die zich met Cohen kan meten qua voorkeur is Neelie Kroes. De rest (Balkenende, Rutte, Wilders, Leers, Opstelten) blijven aardig achter.
GroenLinks zou dan wel de grootste partij moeten worden ....quote:Op maandag 3 mei 2010 23:16 schreef Asphias het volgende:
toch jammer dat er geen overtuigend alternatief is voor cohen die wel wilt.
halsema misschien?
Want de grootste partij levert automatisch de premier? Nee dus.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:13 schreef piepie het volgende:
[..]
GroenLinks zou dan wel de grootste partij moeten worden ....
Ik denk dat hij doelt op de kans dat GL uberhaupt in een regering komt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 00:24 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Want de grootste partij levert automatisch de premier? Nee dus.
Het is gebruikelijk, maar niet vanzelfsprekend dat de grootste coalitiepartij de premier levert. In het kabinet-Zijlstra (jaren '60) en de beide kabinetten-Biesheuvel (jaren '70) was de KVP het grootst. De premiers kwamen echter van de ARP.
Die kans lijkt me heel groot eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 08:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de kans dat GL uberhaupt in een regering komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |