abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81507440
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neen. Alle universiteiten hebben intern een redelijke overgangsregeling gemaakt.
Wettelijke regeling:
1) Als je je inschrijft voor je tweede master tijdens je eerste, dan betaal je gewoon wettelijk collegegeld.

Universiteiten hebben daar nog aan toegevoegd (check ff intern bij je universiteit, maar de meeste die ik heb gevonden hadden al een dergelijke regeling, waaronder Maastricht en Leiden):
1) Zolang je dit jaar maar ingeschreven hebt gestaan bij de universiteit kun je in het studiejaar 2010-2011 gewoon doorstuderen voor het wettelijk collegegeld.

De RuG was één van de laatsten die een dergelijke overgangsregeling (intern) heeft vastgesteld.
Ik moet nog aan mijn master beginnen. Waarschijnlijk in februari 2011, maar dan moet ik me meteen voor twee masters tegelijk inschrijven in dat geval. Nog even nakijken (en nog even over nadenken)...
pi_81508150
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Ik moet nog aan mijn master beginnen. Waarschijnlijk in februari 2011, maar dan moet ik me meteen voor twee masters tegelijk inschrijven in dat geval. Nog even nakijken (en nog even over nadenken)...
Sommige universiteiten zeggen dat ze die regel de komende 2/3 jaren nog gaan hanteren (dus zolang je op die uni blijft dat er dan niks aan de hand is). Je moet het inderdaad maar even nakijken!
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Als ik doorga, moet ik sowieso juist (bijna) klaar zijn. Als ik zeker niet doorga dan maakt het me niet zo heel veel uit.

Maar wanneer hoop jij helemaal klaar te zijn met je twee masters?
Ik ga door met nog een aantal vakken volgend jaar, dus als ik in dat jaar wat uitloop met m'n 1e scriptie is het niet zo erg.

In principe ben ik deze zomer klaar met master nr1 en dan moet ik nog (als alles nu goed gaat, wat ik wel verwacht aangezien ik tot nu toe ook alles in1x heb gehaald) 3 vakken en scriptie nr2. In principe is dat in 6 maanden te doen (alle 3 de vakken zijn in het eerste semester), maar ik doe nog ff wat rustiger. Dus 3 vakken het eerste halfjaar en dan de scriptie het tweede halfjaar. Dus als ik mooi m'n plan volg, dan ben ik volgende zomer helemaal klaar.

Erna ga ik niet meteen werken. Na twee van die dingen vrijwel tegelijk wil ik nog ff reizen en zulks voordat ik ga werken!

Wat ga jij eigenlijk doen als je je master hebt? Want jij was toch al aan het werk?
pi_81508293
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Sommige universiteiten zeggen dat ze die regel de komende 2/3 jaren nog gaan hanteren (dus zolang je op die uni blijft dat er dan niks aan de hand is). Je moet het inderdaad maar even nakijken!
[..]
Op de site staat dat verder niet echt. Moet maar eens langs een studieadviseur gaan daarvoor...
  zondag 16 mei 2010 @ 21:40:37 #154
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81509660
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:

Ik ga door met nog een aantal vakken volgend jaar, dus als ik in dat jaar wat uitloop met m'n 1e scriptie is het niet zo erg.

In principe ben ik deze zomer klaar met master nr1 en dan moet ik nog (als alles nu goed gaat, wat ik wel verwacht aangezien ik tot nu toe ook alles in1x heb gehaald) 3 vakken en scriptie nr2. In principe is dat in 6 maanden te doen (alle 3 de vakken zijn in het eerste semester), maar ik doe nog ff wat rustiger. Dus 3 vakken het eerste halfjaar en dan de scriptie het tweede halfjaar. Dus als ik mooi m'n plan volg, dan ben ik volgende zomer helemaal klaar.

Erna ga ik niet meteen werken. Na twee van die dingen vrijwel tegelijk wil ik nog ff reizen en zulks voordat ik ga werken!
Klinkt als een goed plan. Ben alleen benieuwd of je niet teveel aan je hoge tempo bent gewend om het over een jaar uit te smeren.
quote:
Wat ga jij eigenlijk doen als je je master hebt? Want jij was toch al aan het werk?
Ik ben inderdaad al aan het werk, maar door een overname komt mijn functie als het goed is tussen Nieuwjaar en juni 2011 te vervallen. Dat komt me overigens niet slecht uit - krijg ik wellicht nog een beetje geld mee terwijl ik zelf toch al wat anders wilde gaan doen.

Mijn plan is de advocatuur. Misschien ga ik de promotiekant op via de research master. De meeste kans is van niet, maar ik houd toch graag m'n opties open.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_81510445
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:40 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Klinkt als een goed plan. Ben alleen benieuwd of je niet teveel aan je hoge tempo bent gewend om het over een jaar uit te smeren.
Als ik er niet aan kan wennen, dan doe ik nog een paar vakken om m'n civiele effect er ook nog 's bij te halen. Kijken of ik daar dan nog zin in heb
quote:
Ik ben inderdaad al aan het werk, maar door een overname komt mijn functie als het goed is tussen Nieuwjaar en juni 2011 te vervallen. Dat komt me overigens niet slecht uit - krijg ik wellicht nog een beetje geld mee terwijl ik zelf toch al wat anders wilde gaan doen.

Mijn plan is de advocatuur. Misschien ga ik de promotiekant op via de research master. De meeste kans is van niet, maar ik houd toch graag m'n opties open.
Al enig idee welke kant van de advocatuur? En een promotie, ook altijd bijzonder. Kun je eindelijk je nick (of het eerste deel) eer aan doen!
pi_81512137
quote:
Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Neen. Alle universiteiten hebben intern een redelijke overgangsregeling gemaakt.
Wettelijke regeling:
1) Als je je inschrijft voor je tweede master tijdens je eerste, dan betaal je gewoon wettelijk collegegeld.

Universiteiten hebben daar nog aan toegevoegd (check ff intern bij je universiteit, maar de meeste die ik heb gevonden hadden al een dergelijke regeling, waaronder Maastricht en Leiden):
1) Zolang je dit jaar maar ingeschreven hebt gestaan bij de universiteit kun je in het studiejaar 2010-2011 gewoon doorstuderen voor het wettelijk collegegeld.

De RuG was één van de laatsten die een dergelijke overgangsregeling (intern) heeft vastgesteld.
Ding is alleen, ik ben nu een tweedejaars, dus ik zal in 2011-2012 aan mijn master beginnen en val zo als het goed is net buiten de boot. Ik speel alleen nu al met het idee van een tweede master, bijvoorbeeld omdat ik werkelijk geen idee heb of ik civiel of ondernemingsrecht wil gaan doen. In alle twee masteren leek me een handige oplossing. Ook omdat als ik afstudeer ik net wel of net geen 22 ben. Op die leeftijd al gaan werken lijkt me erg jong, en ik heb ook van verschillende partijen begrepen die zelf bij grote advocatenkantoren werken, dat een 22-jarige eigenlijk niet aantrekkelijk is. Je bent dan gewoon nog te jong. Misschien flauw, maar zo lijkt het te werken (is mij althans verteld, geen idee in hoeverre dit overal zo is).
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  zondag 16 mei 2010 @ 22:29:58 #157
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81513359
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als ik er niet aan kan wennen, dan doe ik nog een paar vakken om m'n civiele effect er ook nog 's bij te halen. Kijken of ik daar dan nog zin in heb
[..]
Welke vakken moet je dan nog voor je civiel effect?
quote:
Al enig idee welke kant van de advocatuur?
Strafrecht en contract- en aansprakelijkheidsrecht lijken me het best te liggen. In ieder geval geen bestuurs- of ondernemingsrecht.
pi_81513658
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:13 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ding is alleen, ik ben nu een tweedejaars, dus ik zal in 2011-2012 aan mijn master beginnen en val zo als het goed is net buiten de boot. Ik speel alleen nu al met het idee van een tweede master, bijvoorbeeld omdat ik werkelijk geen idee heb of ik civiel of ondernemingsrecht wil gaan doen. In alle twee masteren leek me een handige oplossing. Ook omdat als ik afstudeer ik net wel of net geen 22 ben. Op die leeftijd al gaan werken lijkt me erg jong, en ik heb ook van verschillende partijen begrepen die zelf bij grote advocatenkantoren werken, dat een 22-jarige eigenlijk niet aantrekkelijk is. Je bent dan gewoon nog te jong. Misschien flauw, maar zo lijkt het te werken (is mij althans verteld, geen idee in hoeverre dit overal zo is).
Ik heb precies hetzelfde, alleen ben ik nu derdejaars . (Wil alleen geen master ondernemingsrecht doen ).
pi_81514700
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Welke vakken moet je dan nog voor je civiel effect?
[..]

Strafrecht en contract- en aansprakelijkheidsrecht lijken me het best te liggen. In ieder geval geen bestuurs- of ondernemingsrecht.
Bestuursrecht 2 en 3 en strafrecht 2 en 3.

Weet niet precies hoe die vakken uit te leggen, maar you get the picture.
  zondag 16 mei 2010 @ 23:01:31 #160
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81515298
Voor strafrecht kun je altijd m'n hulp inroepen, al maak ik alleen samenvattingen van de arresten.

Heb deze week bijvoorbeeld nog 60 arresten samengevat voor strafprocessuele rechtsmiddelen (vak dat ik nog extra doe over twee weken).
  maandag 17 mei 2010 @ 00:02:02 #161
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_81518281
Laat maar....

[ Bericht 33% gewijzigd door RobertoCarlos op 17-05-2010 00:09:15 ]
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_81525345
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor strafrecht kun je altijd m'n hulp inroepen, al maak ik alleen samenvattingen van de arresten.

Heb deze week bijvoorbeeld nog 60 arresten samengevat voor strafprocessuele rechtsmiddelen (vak dat ik nog extra doe over twee weken).
Toevallig nog wat van strafprocesrecht liggen?

edit: excusez-moi, ik zie dat je die ooit al in een ver verleden gestuurd hebt
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_81529969
quote:
Op zondag 16 mei 2010 23:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:

Dat zal ik zeker doen, mocht ik besluiten om ook m'n civiel effect te gaan halen
  maandag 17 mei 2010 @ 14:30:24 #164
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81534199
Klaar met de bachelor (al krijgen we morgen pas het cijfer van de Oefenrechtbank)!

Ze stelden wel lastige vragen, maar ik kwam er over het algemeen wel goed uit.
  maandag 17 mei 2010 @ 14:38:05 #165
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_81534490
maken ze nog foto's?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 17 mei 2010 @ 16:21:04 #166
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81538635
Ze hebben inderdaad wel een paar foto's gemaakt, één met de "wederpartij" en één individuele foto.
pi_81667094
Ik heb over twee weken Moot Court zitting, ieeh!
  donderdag 20 mei 2010 @ 13:06:58 #168
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81669947
Volgende week tentamen alert! Heeft iemand misschien samenvattingen van staatsrecht: Van der Pot - Donner (Handboek vh Nederlandse staatsrecht) en goederenrecht: Pitlo deel 3 voor mij?
  donderdag 20 mei 2010 @ 14:48:41 #169
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81674458
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:49 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb het maandag gedaan. Blij dat ik er vanaf ben.

Een van de rechters was trouwens een docente aan de Universiteit Utrecht. Aardige vrouw, maar ze stelde wel veel en ook wel lastige vragen. Ik kreeg niet echt veel kritiek, maar keek volgens de rechters wel teveel naar m'n papierwerk en lachte een paar keer ongepast. Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB ) een feit.

Vandaag trouwens ook m'n laatste mastertentamen teruggekregen. Hoe langer ik studeer, hoe beter ik word, want m'n laatste tentamen levert m'n eerste 9 op sinds micro-economie (en dat was heel lang geleden ).

Nu de scriptie nog.
pi_81681034
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Een van de rechters was trouwens een docente aan de Universiteit Utrecht. Aardige vrouw, maar ze stelde wel veel en ook wel lastige vragen. Ik kreeg niet echt veel kritiek, maar keek volgens de rechters wel teveel naar m'n papierwerk en lachte een paar keer ongepast. Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB ) een feit.
Gefeliciteerd !
pi_81685325
quote:

[..]

Wooow Gefeliciteeerd!
pi_81685337
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 11:49 schreef -Trinity- het volgende:
Eng!
  donderdag 20 mei 2010 @ 20:53:06 #173
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_81690889
quote:

[..]

Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB ) een feit.
Gefeli
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:50:11 #174
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81736660
Bedankt allemaal!
pi_81870988
Noh moet morgen verslag inleveren over rechterlijke onpartijdigheid van 1500 woorden. Fijn.
pi_81871014
Oh en gefeliciteerd ja!
pi_81871862
In september begin ik aan de opleiding Rechtsgeleerdheid aan de RUG.
Omdat ik geschiedenis ook erg interessant vind zou ik deze twee studies graag willen combineren.
Heeft iemand ervaring met het volgen van een andere studie naast rechten? Is dit te doen?
pi_81872872
Het eerste jaar aan de RuG is tamelijk druk met best wat werkgroepen en colleges. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die twee studies te combineren in het eerste jaar.

Het zal ongetwijfeld haalbaar zijn, maar ik vraag me af hoe je het zou moeten plannen in verband met overlappende colleges. Naarmate de jaren vorderen krijg je wel wat meer ruimte om iets dergelijks te doen.
pi_81872874
quote:
Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB ) een feit.

Vandaag trouwens ook m'n laatste mastertentamen teruggekregen. Hoe langer ik studeer, hoe beter ik word, want m'n laatste tentamen levert m'n eerste 9 op sinds micro-economie (en dat was heel lang geleden ).
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:51:29 #180
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81876074
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Het eerste jaar aan de RuG is tamelijk druk met best wat werkgroepen en colleges. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die twee studies te combineren in het eerste jaar.

Het zal ongetwijfeld haalbaar zijn, maar ik vraag me af hoe je het zou moeten plannen in verband met overlappende colleges. Naarmate de jaren vorderen krijg je wel wat meer ruimte om iets dergelijks te doen.
Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?
pi_81876335
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?
Zijn ze ook wel, maar vooral in de eerste jaren worden ze niet voor iedereen vrijgegeven, althans niet gedurende het semester. 2 weken (uit m'n hoofd) voor het tentamen worden wel alle videocolleges vrijgegeven, maar dan moet je een hoop inhalen.

Dus tenzij je iemand kent die toegang heeft tot de links, kan het nog wel eens lastig zijn om ze als eerstejaars te kunnen bekijken.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:03:01 #182
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81876645
Oke, dan is het inderdaad misschien niet zo verstandig om twee studies te gaan doen.

GlowMouse heeft op de UvT de eerste jaren ook twee studies (nominaal) gedaan volgens mij. Hij volgde bij Rechten dan de deeltijdcolleges ('s avonds). Misschien is dat een optie?
pi_81878228
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oke, dan is het inderdaad misschien niet zo verstandig om twee studies te gaan doen.

GlowMouse heeft op de UvT de eerste jaren ook twee studies (nominaal) gedaan volgens mij. Hij volgde bij Rechten dan de deeltijdcolleges ('s avonds). Misschien is dat een optie?
De deeltijdcolleges zijn vaak inderdaad 's avonds, of worden opgenomen (en dan geldt hetzelfde verhaal voor de videocolleges).

Één van de hoofdredenen dat ik nu tegelijkertijd twee masters kan doen, is het feit dat ik de beschikking heb over videocolleges.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:53:54 #184
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_81879145
En om daar nog even op in te haken. 2 studies volgen is geen zwaar genoeg wegende reden om toch toegang de krijgen tot de videocolleges. Daarom ben ik uiteindelijk toch alleen rechten gaan doen.

Ik ben een tijdje weggeweest trouwens Eerst een week op Ibiza gezeten. Toen 2 weken echt vrij weinig gedaan en afgelopen 7 dagen zonder stroom en gas gezeten omdat mijn huisgenoot (tevens huisbaas) verzaakt had de laatste 3 maanden de rekeningen te betalen zo nu blijkt

Meteen een vraagje. Ik zou hem natuurlijk in WGR kunnen stellen maar die reacties kan ik nu echt niet gebruiken. Wat is nu een redelijke schadevergoeding om te rekenen voor de dagen dat ik geen gas en stroom had? In ieder geval de inhoud van mijn koelkast en vriezer natuurlijk. Maar daarnaast ben ik geneigd gewoon een week helemaal geen huur te betalen omdat het hier gewoon onbewoonbaar was (geen douche, niet kunnen koken, geen licht, etc) + een vergoeding voor al het eten wat ik buiten de deur heb moeten kopen bij o.a. de dure AH2go 's Morgens vroeg en op de zon/feestdagen omdat ik niets kon bewaren in de koelkast/vriezer

Daarnaast heb ik weinig zin dit apart te gaan verhalen aangezien je van een kale kip niet kunt plukken en hij klaarblijkelijk niet bepaald in de slappe was zit, dus wil ik het verrekenen met mijn volgende maand huur op grond van 6:127 BW. Ik heb hem een ingebrekestelling verstuurd/gegeven op de eerste dag en hem aangezegd de schade op hem te verhalen en hem een termijn gegeven van 24 uur het probleem op te lossen

Mijn vragen dus. Doe ik hier iets fout? Wat is een redelijk bedrag om te rekenen? Ik betaal 275 euro huur en heb dus 7 dagen zonder gezeten.

Ten eerste wil ik hem gewoon even goed laten voelen dat hij dit soort dingen niet zomaar kan maken/achterhouden en ten tweede ben ik er door deze onzin ook gewoon echt bij in geschoten en de mensen waar ik de hele week bij heb gedoucht/gegeten ook.
pi_81884893
Weet iemand hoe ik aan de volgende uitspraak kan komen?

Jade International Steel Stahl Und Eisen GmbH & Co KG v Robert Nicholas (Steels) Ltd [1978] 1 QB 917

Dit is rampzalig, ik kan 'm nergens vinden...

EDIT: Uitspraak inmiddels gevonden via Westlaw. Ik kon er niet op komen, maar nu blijkt dat je via een heel vreemde omweg virtueel via de faculteitscomputer moet gaan. Dan kan het wel...

[ Bericht 30% gewijzigd door Bartaz op 25-05-2010 20:19:17 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:01:27 #186
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81888837
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:00 schreef Smart_ass het volgende:
Noh moet morgen verslag inleveren over rechterlijke onpartijdigheid van 1500 woorden. Fijn.
An die Arbeit!

En Dr Strangelove, gefeliciteerd!
pi_81903128
Ja ik ben bezig. Dit wordt een nachtje doorhalen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:18:12 #188
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81903461
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ben bezig. Dit wordt een nachtje doorhalen. [ afbeelding ]
Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het niet Ach, telt toch maar voor 25% mee. Heb nog 2 kansen: de 75% en de herkansing Had er echt geen zin in (goederenrecht, bah).

Dus ik ga nu lekker slapen
pi_81903579
Ohh, goederenrecht. Dat vind ik tof juist.

Maarrrr, slaaplekker! En succes.
pi_81904705
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 00:18 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het niet Ach, telt toch maar voor 25% mee. Heb nog 2 kansen: de 75% en de herkansing Had er echt geen zin in (goederenrecht, bah).

Dus ik ga nu lekker slapen
Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze had Slapen lukt nu niet meer, ffffuuuuuu
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_81905817
Ik sla mezelf echt voor m'n kop nu dat ik niet eerder ben begonnen. Het blijk toch altijd meer werk te zijn dan verwacht. En je krijgt er niet eens echt een cijfer voor.
pi_81905907
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 03:26 schreef Smart_ass het volgende:
Ik sla mezelf echt voor m'n kop nu dat ik niet eerder ben begonnen. Het blijk toch altijd meer werk te zijn dan verwacht. En je krijgt er niet eens echt een cijfer voor.
Maak je niet te druk, ik ben nu ook pas net klaar met een case note te schrijven die ik morgenvroeg moet presenteren

Nu even snel douchen en dan naar bed toe, morgenvroeg weer op tijd op
pi_81905915
Haha. Ik merk gewoon dat ik veel langer moet nadenken nu. Maar het moet morgen voor 12.00u ingeleverd, dus misschien dat ik zo toch nog even een paar uurtjes ga slapen.

Succes jij morgen!
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:00:13 #194
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81927890
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 01:10 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze had Slapen lukt nu niet meer, ffffuuuuuu
Das balen Hoe ging het tentamen an sich? Bij mij eh... tja, ik heb er maar wat van gebrouwen zo maar eens op webct kijken of er al wat antwoorden staan.
pi_81935104
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:00 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Das balen Hoe ging het tentamen an sich? Bij mij eh... tja, ik heb er maar wat van gebrouwen zo maar eens op webct kijken of er al wat antwoorden staan.
Mijnes ging eh... niet al te best?
Hoop dat ik toch nog wat punten bij elkaar gesprokkeld heb!

Ik vind het echt reuze interessant, maar het is net wiskunde voor me en daar was ik ook al niet de beste in.
  woensdag 26 mei 2010 @ 20:09:21 #196
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81936204
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef Florette het volgende:

[..]

Mijnes ging eh... niet al te best?
Hoop dat ik toch nog wat punten bij elkaar gesprokkeld heb!

Ik vind het echt reuze interessant, maar het is net wiskunde voor me en daar was ik ook al niet de beste in.
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10 Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.
pi_81940909
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 04:19 schreef Smart_ass het volgende:
Haha. Ik merk gewoon dat ik veel langer moet nadenken nu. Maar het moet morgen voor 12.00u ingeleverd, dus misschien dat ik zo toch nog even een paar uurtjes ga slapen.

Succes jij morgen!
Bedankt! Alles is gelukkig goed gegaan, mijn tutor was tamelijk onder de indruk (dat mocht ook wel ) Jij hebt het ook nog afgekregen hoop ik?

Uiteindelijk ging ik niet om 4.15 naar bed, maar kwam ik er vlak na die post achter dat ik het toch verkeerd had begrepen. Daar nog een uurtje aan gewerkt, toen geconcludeerd dat mijn eerste ingeving toch goed was en nog eens een half uur gedaan om alles terug te krijgen zoals het was om 4.15. Ik lag in bed om 5.45 toen de vogeltjes begonnen te fluiten en stond (verbazingwekkend fris) op om 9.30

Vandaag nog een essay van 2 a 3 pagina's over Corporate Social Responsibility en dan ben ik klaar voor deze week

Het leven van de uitstellende student kan niet altijd meezitten he
pi_81947088
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10 Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.

Ik heb 5 fout Bleh. Nu SBR nog.
pi_81948391
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Eeh, wat?

Culpa, voorwaardelijke opzet, wederrechtelijkheid als element/bestanddeel....ja joh, dat is allemaal verschrikkelijk tastbaar

Het kopen van een fiets van een zwerver op het station is natuurlijk helemaal niet tastbaar
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:28:43 #200
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_81950334
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:

Het kopen van een fiets van een zwerver op het station is natuurlijk helemaal niet tastbaar
Dat kan ook strafrechtelijke aansprakelijkheid opleveren.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:31:12 #201
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81950501
Het goederenrecht is natuurlijk ook deels tastbaar. Ligt eraan of je het over zaken of vermogensrechten hebt.
pi_81950610
Goederenrecht was ook voor mij niet echt een toppertje. Enige leuke aan het tentamen was dat aan het tafeltje naast mij een aantrekkelijke jongedame zat.

Overmorgen SBR. Eva en Florette ik heb een digitale versie van de Boombasics in de aanbeiding en een soort van samenvatting van SBR. If interested, PM me maar
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:33:59 #203
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_81950660
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Eeh, wat?

Culpa, voorwaardelijke opzet, wederrechtelijkheid als element/bestanddeel....ja joh, dat is allemaal verschrikkelijk tastbaar

Ja, ik kon me bij al die dingen die jij opnoemt een veel betere voorstelling maken. En mijn tentamen ging over dingen als erfpacht, pandrecht, hypotheken, vorderingen, allemaal van die dingen waar ik nu nog geen klap mee te maken heb, het is een ver van m'n bedshow en t zal me eerlijk gezegd ook worst wezen. Snap wel dat t voor later belangrijk is, maar ik vind het nu nog een grote onduidelijke stofwolk
pi_81951582
dreamzk, ik ben ook wel interested in die sv. Zou je die kunnen mailen naar petertjuhh@gmail.com

8/10 goed van multiple choice in ieder geval bij privaat
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:54:56 #205
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81951776
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:33 schreef Eva4Evah het volgende:
maar ik vind het nu nog een grote onduidelijke stofwolk
En een stofwolk is slechts een zaak wanneer die voor de menselijke beheersing vatbaar is.
pi_81951850
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:51 schreef Petertjuhh het volgende:
dreamzk, ik ben ook wel interested in die sv. Zou je die kunnen mailen naar petertjuhh@gmail.com

8/10 goed van multiple choice in ieder geval bij privaat
Done
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_81951862
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:54 schreef Pool het volgende:

[..]

En een stofwolk is slechts een zaak wanneer die voor de menselijke beheersing vatbaar is.
* Drumroll *

Ik ga slapen, even genoeg Estate Planning gedaan.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:38:17 #208
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_81960069
Lees ik net wat vacature sites door. Kom ik dit tegen:
quote:
Omschrijving bijbaan

We zoeken een pas afgestudeerde jurist (geen HBO-er) die zich nergens te goed voor voelt, die administratieve werkzaamheden verricht, de bibliotheek bijhoudt, afspraken inplant voor de directeur, de telefoon opneemt, het contractenregister bijhoudt, het kantoor opruimt, koffie zet voor gasten, planten water geeft, boodschappen doet etc. Als je in die kleine klusjes goed bent krijg je steeds meer verantwoordelijkheid en mag je ook juridische klussen gaan doen (uitzoekwerk, mediationcontracten maken, formulieren invullen).
Het aantal uren en de werkdagen zijn in overleg, we zoeken iemand die op korte termijn beschikbaar is.
Ik hoop toch niet dat dit mijn toekomst is
pi_81961044
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef aaipod het volgende:
Lees ik net wat vacature sites door. Kom ik dit tegen:
[..]

Ik hoop toch niet dat dit mijn toekomst is

Als afgestudeerd jurist ga je ook sowieso niet meer voor een bijbaan lijkt me...
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:08:35 #210
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_81961390
Die advertentie zou de studenten die een 6 voor hun tentamen of scriptie wel oké vinden toch aan het denken moeten zetten.
pi_81961397
Zijn er hier mensen die aan de VU Amsterdam studeren?
pi_81971482
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Pool het volgende:
Die advertentie zou de studenten die een 6 voor hun tentamen of scriptie wel oké vinden toch aan het denken moeten zetten.
Zelfs al zou ik zessen voor mijn tentamens halen en zo afstuderen, dan nog zou ik niet op een dergelijke baan solliciteren. Ook met zessen ben je jurist, geen kantoorklerk...

Ik heb nu al een gruwelijke hekel aan het bedrijf dat deze vacature online heeft gezet Ook echt 'geen HBO-er', alsof het takenpakket dusdanig specialistisch is dat het enkel door een WO-er kan worden uitgevoerd
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:08:33 #213
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_81988273
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Zijn er hier mensen die aan de VU Amsterdam studeren?
Jawel.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_81996948
Ik wist niet eens dat dit topic bestond.

Anyway, afgestudeerde hier (aan de EUR), mastervariant strafrecht.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81999333
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:08 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Jawel.
Hoi
Had een vraagje, hoeveel uur college/werkcollege heb je in het eerste jaar zo'n beetje? En zijn de dagen waarop je niets heb, als die er zijn, elk blok hetzelfde?
Thanks
pi_82002267
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoi
Had een vraagje, hoeveel uur college/werkcollege heb je in het eerste jaar zo'n beetje? En zijn de dagen waarop je niets heb, als die er zijn, elk blok hetzelfde?
Thanks
Bij de UU is het 8 uur in totaal, bestaande uit 4uur werkgroep en 4uur hoorcollege. Hierbij uitgaande dat je 2 vakken in het blokken hebt.

Elk blok verandert je rooster omdat je nieuwe vakken krijgt, dus nee, je hebt geen vaste vrije dagen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_82098789
Nog 2 tentamens te gaan en dan heb ik vakantie als 't goed is
pi_82203195
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Bij de UU is het 8 uur in totaal, bestaande uit 4uur werkgroep en 4uur hoorcollege. Hierbij uitgaande dat je 2 vakken in het blokken hebt.

Elk blok verandert je rooster omdat je nieuwe vakken krijgt, dus nee, je hebt geen vaste vrije dagen.
Zelfde was in Leiden het geval, dus bij de VU zal het ook wel zoiets zijn
pi_82204465
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Hoi
Thanks
Mijn rooster deze periode:

Maandag: 9:00 tot 12:45.
Dinsdag: 13:00 tot 14:45
Woensdag: 12:00 tot 16:45
Donderdag: Niets
Vrijdag: 9 tot 10:45
Geen referral hier.
pi_82209303
Vandaag Moot Court zitting gehad, ging goed! Eervolle vermelding gehad, maar helaas net geen cum laude.
  woensdag 2 juni 2010 @ 13:51:22 #221
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_82233724
Mooi, feli!
pi_82234186
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:06:14 #223
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82234467
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wist niet eens dat dit topic bestond.

Anyway, afgestudeerde hier (aan de EUR), mastervariant strafrecht.
Wéér zo'n Marokkaan die met het strafrecht in aanraking komt.
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:33:52 #224
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_82235732
Over strafrechtelijk aansprakelijke Marokkanen gesproken: zou het niet terecht en opportuun zijn om Badr Hari te vervolgen voor zijn gedrag in de ring afgelopen weekend?
  woensdag 2 juni 2010 @ 14:50:24 #225
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_82236598
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Over strafrechtelijk aansprakelijke Marokkanen gesproken: zou het niet terecht en opportuun zijn om Badr Hari te vervolgen voor zijn gedrag in de ring afgelopen weekend?
Ik wist even niet waar je het over had , maar na opzoeken inderdaad wel een interessante kwestie.
quote:
Toch excuses Badr Hari
Van onze Telesportredactie
Badr Hari gaat door nadat de scheidsrechter het gevecht stil heeft gelegd.
AMSTERDAM - K-1-vechter Badr Hari heeft toch zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn gedrag zaterdagavond tijdens het It's showtimegala in de Amsterdam ArenA. De Amsterdammer trapte zijn tegenstander Hesdy Gerges nadat de scheidsrechter een stopteken had gegeven en de partij had stilgelegd.

In een persbericht spreekt Hari over "een actie waarmee ik niet alleen mijzelf maar ook het publiek heb teleurgesteld." Verder laat de kickbokser weten dat hij voorlopig stopt met zijn sport. "Ik wil hier geen tijd aan koppelen want ik wil mijzelf in die periode terugvinden en alles op een rijtje zetten. Er hoeft geen organisatie een sanctie op te leggen, dat doe ik dus hierbij zelf," aldus Hari.

Hij vervolgt: "Hierbij wil ik mijn excuses aan Hesdy Gerges en het Amsterdam ArenA publiek aanbieden voor deze wanprestatie. Ik hoop nadat ik mij zelf terug heb gevonden, de mensen weer kan laten genieten van onze sport."

Het is niet voor het eerst dat Hari doorvecht na een stopteken van de scheidsrechter. Dat gebeurde eerder in de grote K1-finale in 2008 in Yokohama tegen Remy Bonjasky. Toen ontsnapte Hari overigens aan een schorsing. Naar aanleiding van het bizarre voorval in de K-1-finale in 2008 paste de Japanse K-1-organisatie de regels aan, waardoor een vechter tegenwoordig een schorsing van maximaal een jaar kan worden opgelegd.

Het gevecht van zaterdagavond in Amsterdam werd echter onder de vlag van It’s Showtime gehouden. Omdat organisator Simon Rutz tevens de manager van Hari is, lijkt een fikse schorsing/straf onwaarschijnlijk.
http://www.telegraaf.nl/t(...)dr_Hari__.html?p=1,2
(Telegraaf )

Het lijkt me dat dit wel in dezelfde categorie valt als wat Rachid Bouaouzan (ook weer een Marokkaan trouwens ) flikte op het voetbalveld. Daarbij oordeelde de Hoge Raad over de grenzen van strafbaarheid in sport- en spelsituaties. En het liet de veroordeling van het hof in stand.

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BB7087
quote:
4.5. Opmerking verdient dat de omstandigheid dat de gedraging is verricht in een sport- of spelsituatie, in een geval als het onderhavige wel van belang zou kunnen zijn voor de vraag of het bewezenverklaarde kan worden gekwalificeerd als mishandeling (vgl. HR 10 september 1996, DD 97.0040). De deelnemers aan een sport, zoals voetbal, hebben immers tot op zekere hoogte gevaarlijke gedragingen waartoe het spel uitlokt over en weer van elkaar te verwachten, terwijl bij een door duidelijke spelregels afgebakende sport die spelregels mede van belang zijn voor het bepalen van de grenzen van de wederrechtelijkheid. Dat geldt echter in de regel niet voor gedragingen die los staan van een spelsituatie waarbij een speler een andere speler letsel toebrengt, terwijl bij gedragingen die in een spelsituatie plaatsvinden, een speler de spelregels op dusdanige wijze kan schenden en zo gevaarlijk kan handelen dat van het ontbreken van wederrechtelijkheid geen sprake kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')