Ik moet nog aan mijn master beginnen. Waarschijnlijk in februari 2011, maar dan moet ik me meteen voor twee masters tegelijk inschrijven in dat geval. Nog even nakijken (en nog even over nadenken)...quote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen. Alle universiteiten hebben intern een redelijke overgangsregeling gemaakt.
Wettelijke regeling:
1) Als je je inschrijft voor je tweede master tijdens je eerste, dan betaal je gewoon wettelijk collegegeld.
Universiteiten hebben daar nog aan toegevoegd (check ff intern bij je universiteit, maar de meeste die ik heb gevonden hadden al een dergelijke regeling, waaronder Maastricht en Leiden):
1) Zolang je dit jaar maar ingeschreven hebt gestaan bij de universiteit kun je in het studiejaar 2010-2011 gewoon doorstuderen voor het wettelijk collegegeld.
De RuG was één van de laatsten die een dergelijke overgangsregeling (intern) heeft vastgesteld.
Sommige universiteiten zeggen dat ze die regel de komende 2/3 jaren nog gaan hanteren (dus zolang je op die uni blijft dat er dan niks aan de hand is). Je moet het inderdaad maar even nakijken!quote:Op zondag 16 mei 2010 21:12 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ik moet nog aan mijn master beginnen. Waarschijnlijk in februari 2011, maar dan moet ik me meteen voor twee masters tegelijk inschrijven in dat geval. Nog even nakijken (en nog even over nadenken)...
Ik ga door met nog een aantal vakken volgend jaar, dus als ik in dat jaar wat uitloop met m'n 1e scriptie is het niet zo erg.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Als ik doorga, moet ik sowieso juist (bijna) klaar zijn. Als ik zeker niet doorga dan maakt het me niet zo heel veel uit.
Maar wanneer hoop jij helemaal klaar te zijn met je twee masters?
Op de site staat dat verder niet echt. Moet maar eens langs een studieadviseur gaan daarvoor...quote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sommige universiteiten zeggen dat ze die regel de komende 2/3 jaren nog gaan hanteren (dus zolang je op die uni blijft dat er dan niks aan de hand is). Je moet het inderdaad maar even nakijken!
[..]
Klinkt als een goed plan. Ben alleen benieuwd of je niet teveel aan je hoge tempo bent gewend om het over een jaar uit te smeren.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Maharbal het volgende:
Ik ga door met nog een aantal vakken volgend jaar, dus als ik in dat jaar wat uitloop met m'n 1e scriptie is het niet zo erg.
In principe ben ik deze zomer klaar met master nr1 en dan moet ik nog (als alles nu goed gaat, wat ik wel verwacht aangezien ik tot nu toe ook alles in1x heb gehaald) 3 vakken en scriptie nr2. In principe is dat in 6 maanden te doen (alle 3 de vakken zijn in het eerste semester), maar ik doe nog ff wat rustiger. Dus 3 vakken het eerste halfjaar en dan de scriptie het tweede halfjaar. Dus als ik mooi m'n plan volg, dan ben ik volgende zomer helemaal klaar.
Erna ga ik niet meteen werken. Na twee van die dingen vrijwel tegelijk wil ik nog ff reizen en zulks voordat ik ga werken!
Ik ben inderdaad al aan het werk, maar door een overname komt mijn functie als het goed is tussen Nieuwjaar en juni 2011 te vervallen. Dat komt me overigens niet slecht uit - krijg ik wellicht nog een beetje geld mee terwijl ik zelf toch al wat anders wilde gaan doen.quote:Wat ga jij eigenlijk doen als je je master hebt? Want jij was toch al aan het werk?
Als ik er niet aan kan wennen, dan doe ik nog een paar vakken om m'n civiele effect er ook nog 's bij te halen. Kijken of ik daar dan nog zin in hebquote:Op zondag 16 mei 2010 21:40 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Klinkt als een goed plan. Ben alleen benieuwd of je niet teveel aan je hoge tempo bent gewend om het over een jaar uit te smeren.
Al enig idee welke kant van de advocatuur? En een promotie, ook altijd bijzonder. Kun je eindelijk je nick (of het eerste deel) eer aan doen!quote:Ik ben inderdaad al aan het werk, maar door een overname komt mijn functie als het goed is tussen Nieuwjaar en juni 2011 te vervallen. Dat komt me overigens niet slecht uit - krijg ik wellicht nog een beetje geld mee terwijl ik zelf toch al wat anders wilde gaan doen.
Mijn plan is de advocatuur. Misschien ga ik de promotiekant op via de research master. De meeste kans is van niet, maar ik houd toch graag m'n opties open.
Ding is alleen, ik ben nu een tweedejaars, dus ik zal in 2011-2012 aan mijn master beginnen en val zo als het goed is net buiten de boot. Ik speel alleen nu al met het idee van een tweede master, bijvoorbeeld omdat ik werkelijk geen idee heb of ik civiel of ondernemingsrecht wil gaan doen. In alle twee masteren leek me een handige oplossing. Ook omdat als ik afstudeer ik net wel of net geen 22 ben. Op die leeftijd al gaan werken lijkt me erg jong, en ik heb ook van verschillende partijen begrepen die zelf bij grote advocatenkantoren werken, dat een 22-jarige eigenlijk niet aantrekkelijk is. Je bent dan gewoon nog te jong. Misschien flauw, maar zo lijkt het te werken (is mij althans verteld, geen idee in hoeverre dit overal zo is).quote:Op zondag 16 mei 2010 20:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen. Alle universiteiten hebben intern een redelijke overgangsregeling gemaakt.
Wettelijke regeling:
1) Als je je inschrijft voor je tweede master tijdens je eerste, dan betaal je gewoon wettelijk collegegeld.
Universiteiten hebben daar nog aan toegevoegd (check ff intern bij je universiteit, maar de meeste die ik heb gevonden hadden al een dergelijke regeling, waaronder Maastricht en Leiden):
1) Zolang je dit jaar maar ingeschreven hebt gestaan bij de universiteit kun je in het studiejaar 2010-2011 gewoon doorstuderen voor het wettelijk collegegeld.
De RuG was één van de laatsten die een dergelijke overgangsregeling (intern) heeft vastgesteld.
Welke vakken moet je dan nog voor je civiel effect?quote:Op zondag 16 mei 2010 21:51 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als ik er niet aan kan wennen, dan doe ik nog een paar vakken om m'n civiele effect er ook nog 's bij te halen. Kijken of ik daar dan nog zin in heb![]()
[..]
Strafrecht en contract- en aansprakelijkheidsrecht lijken me het best te liggen. In ieder geval geen bestuurs- of ondernemingsrecht.quote:Al enig idee welke kant van de advocatuur?
Ik heb precies hetzelfde, alleen ben ik nu derdejaarsquote:Op zondag 16 mei 2010 22:13 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ding is alleen, ik ben nu een tweedejaars, dus ik zal in 2011-2012 aan mijn master beginnen en val zo als het goed is net buiten de boot. Ik speel alleen nu al met het idee van een tweede master, bijvoorbeeld omdat ik werkelijk geen idee heb of ik civiel of ondernemingsrecht wil gaan doen. In alle twee masteren leek me een handige oplossing. Ook omdat als ik afstudeer ik net wel of net geen 22 ben. Op die leeftijd al gaan werken lijkt me erg jong, en ik heb ook van verschillende partijen begrepen die zelf bij grote advocatenkantoren werken, dat een 22-jarige eigenlijk niet aantrekkelijk is. Je bent dan gewoon nog te jong. Misschien flauw, maar zo lijkt het te werken (is mij althans verteld, geen idee in hoeverre dit overal zo is).
Bestuursrecht 2 en 3 en strafrecht 2 en 3.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:29 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Welke vakken moet je dan nog voor je civiel effect?
[..]
Strafrecht en contract- en aansprakelijkheidsrecht lijken me het best te liggen. In ieder geval geen bestuurs- of ondernemingsrecht.
Toevallig nog wat van strafprocesrecht liggen?quote:Op zondag 16 mei 2010 23:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor strafrecht kun je altijd m'n hulp inroepen, al maak ik alleen samenvattingen van de arresten.
Heb deze week bijvoorbeeld nog 60 arresten samengevat voor strafprocessuele rechtsmiddelen (vak dat ik nog extra doe over twee weken).![]()
Dat zal ik zeker doen, mocht ik besluiten om ook m'n civiel effect te gaan halenquote:Op zondag 16 mei 2010 23:01 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Voor strafrecht kun je altijd m'n hulp inroepen, al maak ik alleen samenvattingen van de arresten.
Heb deze week bijvoorbeeld nog 60 arresten samengevat voor strafprocessuele rechtsmiddelen (vak dat ik nog extra doe over twee weken).![]()
Ik heb het maandag gedaan. Blij dat ik er vanaf ben.quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:49 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb over twee weken Moot Court zitting, ieeh!
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb het maandag gedaan. Blij dat ik er vanaf ben.
Een van de rechters was trouwens een docente aan de Universiteit Utrecht. Aardige vrouw, maar ze stelde wel veel en ook wel lastige vragen. Ik kreeg niet echt veel kritiek, maar keek volgens de rechters wel teveel naar m'n papierwerk en lachte een paar keer ongepast. Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB) een feit.
![]()
Wooowquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik heb het maandag gedaan. Blij dat ik er vanaf ben.
Een van de rechters was trouwens een docente aan de Universiteit Utrecht. Aardige vrouw, maar ze stelde wel veel en ook wel lastige vragen. Ik kreeg niet echt veel kritiek, maar keek volgens de rechters wel teveel naar m'n papierwerk en lachte een paar keer ongepast. Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB) een feit.
![]()
Eng!quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:49 schreef -Trinity- het volgende:
Ik heb over twee weken Moot Court zitting, ieeh!
Gefeliquote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB) een feit.
![]()
quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB) een feit.
![]()
Vandaag trouwens ook m'n laatste mastertentamen teruggekregen. Hoe langer ik studeer, hoe beter ik word, want m'n laatste tentamen levert m'n eerste 9 op sinds micro-economie (en dat was heel lang geleden).
Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Het eerste jaar aan de RuG is tamelijk druk met best wat werkgroepen en colleges. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die twee studies te combineren in het eerste jaar.
Het zal ongetwijfeld haalbaar zijn, maar ik vraag me af hoe je het zou moeten plannen in verband met overlappende colleges. Naarmate de jaren vorderen krijg je wel wat meer ruimte om iets dergelijks te doen.
Zijn ze ook wel, maar vooral in de eerste jaren worden ze niet voor iedereen vrijgegeven, althans niet gedurende het semester. 2 weken (uit m'n hoofd) voor het tentamen worden wel alle videocolleges vrijgegeven, maar dan moet je een hoop inhalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?
De deeltijdcolleges zijn vaak inderdaad 's avonds, of worden opgenomen (en dan geldt hetzelfde verhaal voor de videocolleges).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oke, dan is het inderdaad misschien niet zo verstandig om twee studies te gaan doen.
GlowMouse heeft op de UvT de eerste jaren ook twee studies (nominaal) gedaan volgens mij. Hij volgde bij Rechten dan de deeltijdcolleges ('s avonds). Misschien is dat een optie?
An die Arbeit!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:00 schreef Smart_ass het volgende:
Noh moet morgen verslag inleveren over rechterlijke onpartijdigheid van 1500 woorden. Fijn.
Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ben bezig. Dit wordt een nachtje doorhalen. [ afbeelding ]
Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze hadquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:18 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het nietAch, telt toch maar voor 25% mee. Heb nog 2 kansen: de 75% en de herkansing
Had er echt geen zin in (goederenrecht, bah).
Dus ik ga nu lekker slapen
Maak je niet te druk, ik ben nu ook pas net klaar met een case note te schrijven die ik morgenvroeg moet presenterenquote:Op woensdag 26 mei 2010 03:26 schreef Smart_ass het volgende:
Ik sla mezelf echt voor m'n kop nu dat ik niet eerder ben begonnen. Het blijk toch altijd meer werk te zijn dan verwacht. En je krijgt er niet eens echt een cijfer voor.
Das balenquote:Op woensdag 26 mei 2010 01:10 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze hadSlapen lukt nu niet meer, ffffuuuuuu
Mijnes ging eh... niet al te best?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:00 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Das balenHoe ging het tentamen an sich? Bij mij eh... tja, ik heb er maar wat van gebrouwen
zo maar eens op webct kijken of er al wat antwoorden staan.
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef Florette het volgende:
[..]
Mijnes ging eh... niet al te best?![]()
Hoop dat ik toch nog wat punten bij elkaar gesprokkeld heb!
Ik vind het echt reuze interessant, maar het is net wiskunde voor me en daar was ik ook al niet de beste in.
Bedankt! Alles is gelukkig goed gegaan, mijn tutor was tamelijk onder de indruk (dat mocht ook welquote:Op woensdag 26 mei 2010 04:19 schreef Smart_ass het volgende:
Haha. Ik merk gewoon dat ik veel langer moet nadenken nu. Maar het moet morgen voor 12.00u ingeleverd, dus misschien dat ik zo toch nog even een paar uurtjes ga slapen.
Succes jij morgen!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.
Eeh, wat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.
Dat kan ook strafrechtelijke aansprakelijkheid opleveren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:
Het kopen van een fiets van een zwerver op het station is natuurlijk helemaal niet tastbaar
Ja, ik kon me bij al die dingen die jij opnoemt een veel betere voorstelling maken. En mijn tentamen ging over dingen als erfpacht, pandrecht, hypotheken, vorderingen, allemaal van die dingen waar ik nu nog geen klap mee te maken heb, het is een ver van m'n bedshow en t zal me eerlijk gezegd ook worst wezen. Snap wel dat t voor later belangrijk is, maar ik vind het nu nog een grote onduidelijke stofwolkquote:Op woensdag 26 mei 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eeh, wat?
Culpa, voorwaardelijke opzet, wederrechtelijkheid als element/bestanddeel....ja joh, dat is allemaal verschrikkelijk tastbaar![]()
Het kopen van een fiets van een zwerver op het station is natuurlijk helemaal niet tastbaar
En een stofwolk is slechts een zaak wanneer die voor de menselijke beheersing vatbaar is.quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:33 schreef Eva4Evah het volgende:
maar ik vind het nu nog een grote onduidelijke stofwolk
Donequote:Op woensdag 26 mei 2010 23:51 schreef Petertjuhh het volgende:
dreamzk, ik ben ook wel interested in die sv. Zou je die kunnen mailen naar petertjuhh@gmail.com
8/10 goed van multiple choice in ieder geval bij privaat
* Drumroll *quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:54 schreef Pool het volgende:
[..]
En een stofwolk is slechts een zaak wanneer die voor de menselijke beheersing vatbaar is.
Ik hoop toch niet dat dit mijn toekomst isquote:Omschrijving bijbaan
We zoeken een pas afgestudeerde jurist (geen HBO-er) die zich nergens te goed voor voelt, die administratieve werkzaamheden verricht, de bibliotheek bijhoudt, afspraken inplant voor de directeur, de telefoon opneemt, het contractenregister bijhoudt, het kantoor opruimt, koffie zet voor gasten, planten water geeft, boodschappen doet etc. Als je in die kleine klusjes goed bent krijg je steeds meer verantwoordelijkheid en mag je ook juridische klussen gaan doen (uitzoekwerk, mediationcontracten maken, formulieren invullen).
Het aantal uren en de werkdagen zijn in overleg, we zoeken iemand die op korte termijn beschikbaar is.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef aaipod het volgende:
Lees ik net wat vacature sites door. Kom ik dit tegen:
[..]
Ik hoop toch niet dat dit mijn toekomst is
Zelfs al zou ik zessen voor mijn tentamens halen en zo afstuderen, dan nog zou ik niet op een dergelijke baan solliciteren. Ook met zessen ben je jurist, geen kantoorklerk...quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Pool het volgende:
Die advertentie zou de studenten die een 6 voor hun tentamen of scriptie wel oké vinden toch aan het denken moeten zetten.
Jawel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 11:08 schreef Jorwol het volgende:
Zijn er hier mensen die aan de VU Amsterdam studeren?
Hoiquote:
Bij de UU is het 8 uur in totaal, bestaande uit 4uur werkgroep en 4uur hoorcollege. Hierbij uitgaande dat je 2 vakken in het blokken hebt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hoi![]()
Had een vraagje, hoeveel uur college/werkcollege heb je in het eerste jaar zo'n beetje? En zijn de dagen waarop je niets heb, als die er zijn, elk blok hetzelfde?
Thanks
Zelfde was in Leiden het geval, dus bij de VU zal het ook wel zoiets zijnquote:Op donderdag 27 mei 2010 23:40 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Bij de UU is het 8 uur in totaal, bestaande uit 4uur werkgroep en 4uur hoorcollege. Hierbij uitgaande dat je 2 vakken in het blokken hebt.
Elk blok verandert je rooster omdat je nieuwe vakken krijgt, dus nee, je hebt geen vaste vrije dagen.
Mijn rooster deze periode:quote:Op donderdag 27 mei 2010 23:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hoi![]()
Had een vraagje, hoeveel uur college/werkcollege heb je in het eerste jaar zo'n beetje? En zijn de dagen waarop je niets heb, als die er zijn, elk blok hetzelfde?
Thanks
Wéér zo'n Marokkaan die met het strafrecht in aanraking komt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
Ik wist niet eens dat dit topic bestond.
Anyway, afgestudeerde hier (aan de EUR), mastervariant strafrecht.
Ik wist even niet waar je het over hadquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:33 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Over strafrechtelijk aansprakelijke Marokkanen gesproken: zou het niet terecht en opportuun zijn om Badr Hari te vervolgen voor zijn gedrag in de ring afgelopen weekend?
http://www.telegraaf.nl/t(...)dr_Hari__.html?p=1,2quote:Toch excuses Badr Hari
Van onze Telesportredactie
Badr Hari gaat door nadat de scheidsrechter het gevecht stil heeft gelegd.
AMSTERDAM - K-1-vechter Badr Hari heeft toch zijn verontschuldigingen aangeboden voor zijn gedrag zaterdagavond tijdens het It's showtimegala in de Amsterdam ArenA. De Amsterdammer trapte zijn tegenstander Hesdy Gerges nadat de scheidsrechter een stopteken had gegeven en de partij had stilgelegd.
In een persbericht spreekt Hari over "een actie waarmee ik niet alleen mijzelf maar ook het publiek heb teleurgesteld." Verder laat de kickbokser weten dat hij voorlopig stopt met zijn sport. "Ik wil hier geen tijd aan koppelen want ik wil mijzelf in die periode terugvinden en alles op een rijtje zetten. Er hoeft geen organisatie een sanctie op te leggen, dat doe ik dus hierbij zelf," aldus Hari.
Hij vervolgt: "Hierbij wil ik mijn excuses aan Hesdy Gerges en het Amsterdam ArenA publiek aanbieden voor deze wanprestatie. Ik hoop nadat ik mij zelf terug heb gevonden, de mensen weer kan laten genieten van onze sport."
Het is niet voor het eerst dat Hari doorvecht na een stopteken van de scheidsrechter. Dat gebeurde eerder in de grote K1-finale in 2008 in Yokohama tegen Remy Bonjasky. Toen ontsnapte Hari overigens aan een schorsing. Naar aanleiding van het bizarre voorval in de K-1-finale in 2008 paste de Japanse K-1-organisatie de regels aan, waardoor een vechter tegenwoordig een schorsing van maximaal een jaar kan worden opgelegd.
Het gevecht van zaterdagavond in Amsterdam werd echter onder de vlag van It’s Showtime gehouden. Omdat organisator Simon Rutz tevens de manager van Hari is, lijkt een fikse schorsing/straf onwaarschijnlijk.
quote:4.5. Opmerking verdient dat de omstandigheid dat de gedraging is verricht in een sport- of spelsituatie, in een geval als het onderhavige wel van belang zou kunnen zijn voor de vraag of het bewezenverklaarde kan worden gekwalificeerd als mishandeling (vgl. HR 10 september 1996, DD 97.0040). De deelnemers aan een sport, zoals voetbal, hebben immers tot op zekere hoogte gevaarlijke gedragingen waartoe het spel uitlokt over en weer van elkaar te verwachten, terwijl bij een door duidelijke spelregels afgebakende sport die spelregels mede van belang zijn voor het bepalen van de grenzen van de wederrechtelijkheid. Dat geldt echter in de regel niet voor gedragingen die los staan van een spelsituatie waarbij een speler een andere speler letsel toebrengt, terwijl bij gedragingen die in een spelsituatie plaatsvinden, een speler de spelregels op dusdanige wijze kan schenden en zo gevaarlijk kan handelen dat van het ontbreken van wederrechtelijkheid geen sprake kan zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |