quote:Op donderdag 20 mei 2010 14:48 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Uiteindelijk een 7,5 gekregen en daarmee is m'n eerste academische titel (LLB) een feit.
![]()
Vandaag trouwens ook m'n laatste mastertentamen teruggekregen. Hoe langer ik studeer, hoe beter ik word, want m'n laatste tentamen levert m'n eerste 9 op sinds micro-economie (en dat was heel lang geleden).
Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:42 schreef Maharbal het volgende:
Het eerste jaar aan de RuG is tamelijk druk met best wat werkgroepen en colleges. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om die twee studies te combineren in het eerste jaar.
Het zal ongetwijfeld haalbaar zijn, maar ik vraag me af hoe je het zou moeten plannen in verband met overlappende colleges. Naarmate de jaren vorderen krijg je wel wat meer ruimte om iets dergelijks te doen.
Zijn ze ook wel, maar vooral in de eerste jaren worden ze niet voor iedereen vrijgegeven, althans niet gedurende het semester. 2 weken (uit m'n hoofd) voor het tentamen worden wel alle videocolleges vrijgegeven, maar dan moet je een hoop inhalen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik dacht dat de RuG erg goed was met videocolleges?
De deeltijdcolleges zijn vaak inderdaad 's avonds, of worden opgenomen (en dan geldt hetzelfde verhaal voor de videocolleges).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:03 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Oke, dan is het inderdaad misschien niet zo verstandig om twee studies te gaan doen.
GlowMouse heeft op de UvT de eerste jaren ook twee studies (nominaal) gedaan volgens mij. Hij volgde bij Rechten dan de deeltijdcolleges ('s avonds). Misschien is dat een optie?
An die Arbeit!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:00 schreef Smart_ass het volgende:
Noh moet morgen verslag inleveren over rechterlijke onpartijdigheid van 1500 woorden. Fijn.
Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het nietquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ja ik ben bezig. Dit wordt een nachtje doorhalen. [ afbeelding ]
Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze hadquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:18 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Succes! Ik heb morgen tentamen en ik ken het nietAch, telt toch maar voor 25% mee. Heb nog 2 kansen: de 75% en de herkansing
Had er echt geen zin in (goederenrecht, bah).
Dus ik ga nu lekker slapen
Maak je niet te druk, ik ben nu ook pas net klaar met een case note te schrijven die ik morgenvroeg moet presenterenquote:Op woensdag 26 mei 2010 03:26 schreef Smart_ass het volgende:
Ik sla mezelf echt voor m'n kop nu dat ik niet eerder ben begonnen. Het blijk toch altijd meer werk te zijn dan verwacht. En je krijgt er niet eens echt een cijfer voor.
Das balenquote:Op woensdag 26 mei 2010 01:10 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Lag keurig netjes om 11uur in bed voor zelfde tentamen, word ik om half 12 wakker gebeld door mn zusje die ziek is en of ik mischien wist wat ze hadSlapen lukt nu niet meer, ffffuuuuuu
Mijnes ging eh... niet al te best?quote:Op woensdag 26 mei 2010 17:00 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Das balenHoe ging het tentamen an sich? Bij mij eh... tja, ik heb er maar wat van gebrouwen
zo maar eens op webct kijken of er al wat antwoorden staan.
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:48 schreef Florette het volgende:
[..]
Mijnes ging eh... niet al te best?![]()
Hoop dat ik toch nog wat punten bij elkaar gesprokkeld heb!
Ik vind het echt reuze interessant, maar het is net wiskunde voor me en daar was ik ook al niet de beste in.
Bedankt! Alles is gelukkig goed gegaan, mijn tutor was tamelijk onder de indruk (dat mocht ook welquote:Op woensdag 26 mei 2010 04:19 schreef Smart_ass het volgende:
Haha. Ik merk gewoon dat ik veel langer moet nadenken nu. Maar het moet morgen voor 12.00u ingeleverd, dus misschien dat ik zo toch nog even een paar uurtjes ga slapen.
Succes jij morgen!
quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.
Eeh, wat?quote:Op woensdag 26 mei 2010 20:09 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik heb net de MC antwoorden gecheckt en ik heb er 4 van de 10Oh nee goederenrecht is absoluut niet mijn ding, vind het ook totaal niet interessant, vooral ook omdat het allemaal zo abstract is, je hebt er (nog) niet mee te maken. Iets als strafrecht is al veel tastbaarder.
Dat kan ook strafrechtelijke aansprakelijkheid opleveren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:56 schreef Maharbal het volgende:
Het kopen van een fiets van een zwerver op het station is natuurlijk helemaal niet tastbaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |