Coolquote:
er kwamen daadwerkelijk mensen naar je optredenquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:10 schreef Cynic het volgende:
Het was ook leuk om weer eens te spelen. Wel wat onwennig hoor.
En het was druk! Ik heb nog een paar keer na het optreden gekeken of ik je kon vinden, maar daar was geen beginnen aan.
Z'n vader, moeder en broertjes?quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:08 schreef genakt het volgende:
[..]
er kwamen daadwerkelijk mensen naar je optreden
aw vetquote:
Dat valt best wel mee. In het begin had ik dat ook maar dat gaat vanzelf weg.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:13 schreef genakt het volgende:
[..]
aw vet
ik heb al problemen als ik een vrienden wat wil laten horen
dan begint me klauw al teveel trillen
ik zal altijd een bedroom rocker blijven
ach ja heb niet echt de behoefte ook om in een band te spelen ofzo maar vind het wel koel om met vrienden samen te spelenquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee. In het begin had ik dat ook maar dat gaat vanzelf weg.
Haha mijn vrienden zijn nog slechter dan ik!quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:20 schreef genakt het volgende:
[..]
ach ja heb niet echt de behoefte ook om in een band te spelen ofzo maar vind het wel koel om met vrienden samen te spelen.
Maar meestal herinnert me dat me er alleen maar aan hoe slecht ik nog ben
Mijn vorige optreden was vorige week voor 30 man.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:09 schreef Cynic het volgende:
Uitverkochte zaal ja
ja ik met mensen die het al langer dan 8 jaar ofzo doen of al van klein kinds af aanquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:51 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Haha mijn vrienden zijn nog slechter dan ik!Minpunt is dat ik dan anderen aan het leren ben terwijl ik er zelf ook niets van bak, dus ik liever iemand heb die mij eens wat leert! Lijkt me daarom ook vet om in een band te zitten (als ik tijd zou hebben
), want dat lijkt me erg leerzaam en leuk...
En van die trillende klauwen, ik ken het! Als ik voor iemand wat wil spelen, zelfs al met opnemen dan raak ik al zenuwachtig haha!Maar dat gaat wel weg
....
quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:25 schreef Lespaulspelert het volgende:
Oh, iemand nog tips hoe je het beste kan zingen?
Ik moet hey joe coveren, want onze zangeres kan daar niet bij met haar stem, maar als ik zing is het meer praten,hoe zet ik er meer power achter?
Ja er staat een mic.quote:
Dan kies je ook wel meteen het makkelijkste nummer uit. Je gebruikt hopelijkwel een microfoon?quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:25 schreef Lespaulspelert het volgende:
Oh, iemand nog tips hoe je het beste kan zingen?
Ik moet hey joe coveren, want onze zangeres kan daar niet bij met haar stem, maar als ik zing is het meer praten,hoe zet ik er meer power achter?
Meer dan ik denk ik, want de feedback die ik kreeg was alsof ik het meer voorlas.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel meteen het makkelijkste nummer uit. Je gebruikt hopelijkwel een microfoon?
Ik zou hem zo laag en soulvol mogelijk doen, dat doet Hendrix ook en dat werkt wel in dat nummer. Daar zit trouwens ook niet veel kracht achter.
Je moet ook wel soms van toonhoogte veranderen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Meer dan ik denk ik, want de feedback die ik kreeg was alsof ik het meer voorlas.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Gister opgetreden voor een volle zaal van 300 man, vandaag jarig, ik kan me eigenlijk geen betere verjaardag bedenken
Yepquote:
quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Voor die 300 euro wat die top kost wil ik dat best proberen
Ik vind de stack versie wel goed klinken!quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Gister opgetreden voor een volle zaal van 300 man, vandaag jarig, ik kan me eigenlijk geen betere verjaardag bedenken
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Erg interessante dingen zijn dat inderdaadquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Ik heb wat dingen gemist geloof ik.quote:
Heb je zelf nog eisen? Buizen/transistor, modeling of gebruik je pedaaltjes?quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:32 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi! Ik kom hier niet heel vaak om te posten, maar ik lees vooral veel mee op Fok!
Ik had een vraagje, ik heb in december een Fender gekocht, waarmee ik tot nu toe erg blij mee ben. Deze gitaar verving mijn beginners-Ibanez. Ik heb alleen nog wel een "oude' versterker staan, een Roland Cube 15x. Ik zou toch een wat beter versterker willen, wat raden jullie me aan? Ik speel eigenlijk alleen gewoon thuis gitaar, dus hij hoeft niet superkrachtig te zijn.
Ik heb zelf al wat gezocht, en ben op de Vox VT30 gekomen.
wat voor muziek speel je en wat is je budgetquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:32 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi! Ik kom hier niet heel vaak om te posten, maar ik lees vooral veel mee op Fok!
Ik had een vraagje, ik heb in december een Fender gekocht, waarmee ik tot nu toe erg blij mee ben. Deze gitaar verving mijn beginners-Ibanez. Ik heb alleen nog wel een "oude' versterker staan, een Roland Cube 15x. Ik zou toch een wat beter versterker willen, wat raden jullie me aan? Ik speel eigenlijk alleen gewoon thuis gitaar, dus hij hoeft niet superkrachtig te zijn.
Ik heb zelf al wat gezocht, en ben op de Vox VT30 gekomen.
Gister was de laatste avond van 3 avonden optreden op school, het valt een beetje te vergelijken met een schoolband idee (zo'n 30 muzikanten en voor elk nummer een andere zanger/zangeres). In totaal hebben we voor zo'n 650 a 700 man opgetreden, was echt geweldig!quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!.
Waar heb je opgetreden?
Wij delen elkanders lotquote:Op zaterdag 24 april 2010 18:28 schreef guitarist het volgende:
Kutmodje heeft m'n tvp weer verwijderd.
En ik quotte diequote:Op zaterdag 24 april 2010 18:55 schreef guitarist het volgende:
Geen eens een TVP. Ik postte 'gitaaaar'.
Dat is dus allemaal niet nodig, net zo min als dat het nodig is om voor het verwijderen van een paar baggerposts een rel te starten. Meer info, zie het FB-kanaal.quote:
Nee, bagger wel. Game on.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:39 schreef blckbb het volgende:
WTF worden TVP's tegenwoordig verwijderd?
Die is gaaf ja!quote:
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:28 schreef Witchfynder het volgende:
Amfisound maakt best mooie dingen heb ik gezien.
Cynic, hoe vond jij het gister? Jammer dat ik je niet meer gesproken heb. Ik riep nog vlak voor je een na laatste nummer heel hard 'SANDEEEEER!!!' en toen keek je geloof ik wel ff op maar we hadden geen contact
.
Zekerquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.
Maar dat biertje moeten we dan een andere keer maar doen.
Wel wat overdreven in een 'relatief' schoon topic als deze...quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:00 schreef belsen het volgende:
Nee, bagger wel. Game on.
Hebben jullie myspace met materiaal?quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.
Maar dat biertje moeten we dan een andere keer maar doen.
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wel wat overdreven in een 'relatief' schoon topic als deze...
Bier!quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!.
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirtsquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker. Het was zeker duk ja. Ik vond dat jullie het erg goed deden hoor. Ik zag om mij heen dat jullie wel in de smaak vielen! Hoorde wel mensen klagen dat jullie geen merch hadden, maar dat zal vast wel na het uitkomen van jullie CD komen
.
Man, die shirts heb ik helemaal niet gezienquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirts
Alle cd's zijn na gisteravond dus helemaal uitverkocht. Maar we zijn nu weer een beetje aan het opstarten, dus er komen weer meer optredens en zodra we een nieuw album en nieuw artwork hebben kan ik qua merch ook weer wat meer doen. Het is nogal zinloos om de oude shirts opnieuw te gaan drukken, die raak je nooit meer kwijt.
Maar het was zeker weer leuk om na 2 jaar weer op de planken te staan. Volgende maand headlinen op één van de podia op WGT, dat wordt ook spannend.
Die gasten maken echt geweldig mooie gitaren jaquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die is gaaf ja!.
Wat vinden jullie van deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan helaas de LP die Amfisound voor die knakker van Korpiklaani (met wat relief) gemaakt heeft ff niet meer vinden...
maar ben daardoor wel ff jullie kwijt geweestquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!.
als je ze niet kwijt kan geef je ze maar aan mijquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirts
Alle cd's zijn na gisteravond dus helemaal uitverkocht. Maar we zijn nu weer een beetje aan het opstarten, dus er komen weer meer optredens en zodra we een nieuw album en nieuw artwork hebben kan ik qua merch ook weer wat meer doen. Het is nogal zinloos om de oude shirts opnieuw te gaan drukken, die raak je nooit meer kwijt.
Maar het was zeker weer leuk om na 2 jaar weer op de planken te staan. Volgende maand headlinen op één van de podia op WGT, dat wordt ook spannend.
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?quote:Op zondag 25 april 2010 11:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Bagger optreden gisteravond![]()
Moesten om 19.00 aanwezig zijn voor een soundcheck, blijken er geen soundchecks te zijn. Nou, mochten we om 21.30 maar 3 nummers spelen i.p.v. 6 wat ze eerst zeiden. Daarnaast was 1 van de Vox-versterkers half kapot waardoor het volume de hele tijd wegviel of juist ge-boost werd.
die tent klinkt best gayquote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?
Damn, echt kut man. Allemaal van die leuke dingen waardoor je niet lekker kan concentreren op het optreden. Ik ken het...quote:Op zondag 25 april 2010 11:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Bagger optreden gisteravond![]()
Moesten om 19.00 aanwezig zijn voor een soundcheck, blijken er geen soundchecks te zijn. Nou, mochten we om 21.30 maar 3 nummers spelen i.p.v. 6 wat ze eerst zeiden. Daarnaast was 1 van de Vox-versterkers half kapot waardoor het volume de hele tijd wegviel of juist ge-boost werd.
Neequote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?
quote:
Die had ik toch wat hoger ingeschat.quote:
Hoeveel voor de Pod?quote:Op zondag 25 april 2010 11:57 schreef Svyatagor het volgende:
Whoei, gisteren een TC Electronic Nova System gekocht. Klinkt fantastisch op mijn gitaar + versterker.
[ afbeelding ]
Ik ging eigenlijk voor een voeding voor mijn losse pedalen, maar ging toch ook maar even hier mee spelen en ik was meteen verkocht. Wel even tweaken, maar dan heb je echt supergoede geluiden. Vooral de analoge overdrive doet het perfect op mijn Alchemist.![]()
Mijn PodXT Live gaat er wel uit. Iemand interesse?
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.quote:
pics ? fuck die gigbagquote:Op zondag 25 april 2010 12:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.
Ow, het is zo'n hele goede ofzo, laat maar is wat teveel, gitarist in mijn band heeft niet zoveel te besteden.quote:Op zondag 25 april 2010 12:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.
Foto van internet.quote:
Graagquote:Op zondag 25 april 2010 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar als je echt geïnteresseerd bent kan ik je er wel wat meer over vertellen.
Coilsplitting wellicht?quote:Op zondag 25 april 2010 18:29 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ik ben erg gecharmeerd van het geluid van de telecaster '72, die met één humbucker en een single coil (om hem toch wat bijtend hoog te laten gaan), maar tegelijkertijd ook van het uiterlijk van de epiphone '56 goldtop (goud) , is het mogelijk om het telecaster geluid in de goldtop te krijgen?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, sinds ik die van Tele over heb genomen ben ik ook verkocht. Wat een dingquote:Op zondag 25 april 2010 18:37 schreef Lespaulspelert het volgende:
Hoewel die gitaar ook wel mooi is, maar les paul ben ik nu echt aan verknocht, die dikke massive gitaar die toch zo elegant en slank voelt.
Omg, dus, heb ik het les paul geluid (meer het goldtop geluid) en het telecaster geluid in één gouden plank?quote:Op zondag 25 april 2010 18:37 schreef The_Dean het volgende:
'56 Goldtop
En Coilsplitting is als je een humbucker omtovert tot een single coil. Dat je dus de coils split.
Is vaak met een schakelaar zodat je de humbucker ook gewoon als humbucker kan blijven gebruiken.
Als dat single coil geluid is wat je zoekt, dan wel ja.quote:Op zondag 25 april 2010 18:38 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Omg, dus, heb ik het les paul geluid (meer het goldtop geluid) en het telecaster geluid in één gouden plank?
quote:Op zondag 25 april 2010 18:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als dat single coil geluid is wat je zoekt, dan wel ja.
Dat doen ze ook vaak met die Lil' Puncher elementen in Telecasters. Dat is een humbucker in single coil formaat die ze dan kunnen splitten tot een echte single coil. En als humbucker voor een stevigere sound.
Ga ik doenquote:Op zondag 25 april 2010 18:41 schreef -Menn0- het volgende:
Stem allemaal ff voor Jason Mraz of John Lennon in dat stem topic aub
Allright.quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 18:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die van Tele over heb genomen ben ik ook verkocht. Wat een ding
[ afbeelding ]
Bijna iedere gemiddelde humbucker kan je wel coilsplitten, behalve P90 geloof ik.quote:Op zondag 25 april 2010 18:42 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hmm, quanta kosta?En welke gitaren heb jij dan allemaal?
Link naar topic?quote:Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vind dat Jurk nummer echt niet leuk...
Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ) kan ik bij mijn gitaarbouwer voor een bedrag onder de 50 euro er zo een splitter in laten zetten?quote:Op zondag 25 april 2010 18:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Bijna iedere gemiddelde humbucker kan je wel coilsplitten, behalve P90 geloof ik.
Dus hangt er vanaf hoe duur je elementen zijn. Als er al goede in hangen hoef je alleen maar een pushpull potmeter erin te zetten, die zijn een paar euro.
Wat ik heb?
Mijn 2 hoofdgitaren zijn een Dean BlackGold V [stock] en een Ibanez LP Custom '75 met andere pickups en wat nieuwe hardware.
Verder liggen er nog als project: Een Dean ML [word volledig overgespoten en nieuwe hardware], een Ibanez GRG175, Epiphone Strat, Vester Stage Series Strat en een Amuse STC-33 [startpakket hok, eerste gitaar].
Vind die 3 pickup customs niet echt mooi door dat middelste elementquote:Op zondag 25 april 2010 18:45 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een les paul is verkocht.
Ach, dat moet je zien, ervaren, voelen.quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Vind die 3 pickup customs niet echt mooi door dat middelste element
Sorryquote:Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vind dat Jurk nummer echt niet leuk...
Ja, als je bouwer daar rond de 50 voor vraagt is het echt een afzetterquote:Op zondag 25 april 2010 18:50 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ) kan ik bij mijn gitaarbouwer voor een bedrag onder de 50 euro er zo een splitter in laten zetten?
En dat overspuiten, wie doet dat voor jou? Mijn gitaarbouwer zegt dat dat moeilijk is want dan moet hij weer zoveel liter verf aanmaken omdat dat anders moeilijk samenstellenis, of in ieder geval (te) duur.
Thanks! Ik zit nu namelijk een beetje met een feit dat ik een vette amp gekocht heb (Fender Hot Rod) waardoor in principe m'n Randall weg kan (moet....). Maar ik krijg uit die Fender geen metal (tja sorry buiten akoestisch en blues speel ik ook graag metal van Metallica tot Slipknot) geluid... Dat kan dus met ding ding heel goed als ik je verhaal goed begrijp?quote:
Ja, dat wordt dus of die telecaster met een humbucker en een single coil, of dan een gold top die kan klinken als een single coil, dat mis ik echt dat geluid.quote:Op zondag 25 april 2010 18:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, als je bouwer daar rond de 50 voor vraagt is het echt een afzetter
Als je het laat doen moet het met 20-30 euro incl potmeter wel ongeveer ophouden.
Welke gitaar ga je kopen?
En ik spuit het zelf
Done.quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kies hier de nummers voor de drie FOK!Idols
Schuren, schoonmaken, spuiten en aflakken met 2k autolakquote:Op zondag 25 april 2010 18:57 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dus of die telecaster met een humbucker en een single coil, of dan een gold top die kan klinken als een single coil, dat mis ik echt dat geluid.![]()
En zelf spuiten, hoe ga je dan te werk en wat voor lak gebruik je?
Lekker Deanquote:Op zondag 25 april 2010 19:00 schreef The_Dean het volgende:
-Menn0-: Jason Mraz - I'm yours
Wat die andere twee doen kan me het meeste niet schelen
Ja, kan daar wel melden dat ik ten eerste die Pluis niet ken en ten tweede ik die lelijke arrogante rotkop van Motorbloempje niet uit kan staan [laat staan dat het debiel is dat crew mee mag doen aan iets wat ze zelf organiseren, en ze daardoor gewoon veel stemmen krijgt], maar denk niet dat dat in goede aarde valtquote:
En dat doet dat niet teniet aan de geluidskwaliteit?quote:Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Schuren, schoonmaken, spuiten en aflakken met 2k autolak
Neuh, daar maak ik mij geen zorgen over.quote:Op zondag 25 april 2010 19:05 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En dat doet dat niet teniet aan de geluidskwaliteit?
quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, daar maak ik mij geen zorgen over.
quote:Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is dan die telecaster, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ).
quote:Op zondag 25 april 2010 19:21 schreef The_Dean het volgende:
Geen idee welke twee je wil vergelijken, dus geef eens de merken en types?
Daar ram je toch tegenaan met je plectrum?quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ach, dat moet je zien, ervaren, voelen.
Ja heb al veel kritiek gehoord op het tempo enzo, is blijkbaar niet mijn beste punt.quote:Op zondag 25 april 2010 20:17 schreef Libelah het volgende:
[..]
Lijkt alsof de drums te langzaam gaan?
quote:
Alles loopt wat bij elkaar langs, en je valt vaak net iets te vroeg inquote:
Ja, dat kan heel goed, je kunt hier echt elke stijl uit krijgen, er zit . Het kan qua metal natuurlijk niet op tegen een echte ronkende Mesa, maar goed, er zijn genoeg pro's die er ook mee werken.quote:Op zondag 25 april 2010 18:57 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Thanks! Ik zit nu namelijk een beetje met een feit dat ik een vette amp gekocht heb (Fender Hot Rod) waardoor in principe m'n Randall weg kan (moet....). Maar ik krijg uit die Fender geen metal (tja sorry buiten akoestisch en blues speel ik ook graag metal van Metallica tot Slipknot) geluid... Dat kan dus met ding ding heel goed als ik je verhaal goed begrijp?
Ik zag bijvoorbeeld een Mesa Dual Rectifier staan tussen de amps, dat moet dan toch wel lekker klinkenquote:Op zondag 25 april 2010 20:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat kan heel goed, je kunt hier echt elke stijl uit krijgen, er zit . Het kan qua metal natuurlijk niet op tegen een echte ronkende Mesa, maar goed, er zijn genoeg pro's die er ook mee werken.
Je kunt de versterkermodellen zelfs nog uitbreiden, maar voor mij was dat nooit nodig.
Zekerquote:Op zondag 25 april 2010 20:44 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik zag bijvoorbeeld een Mesa Dual Rectifier staan tussen de amps, dat moet dan toch wel lekker klinken
Ik heb wel interesse, Haarlem is niet ver weg dus kan altijd even komen proberen (toch?)
Ik deed het gewoon vanzelf, ws inderdaad bij mij de dwang om iets vast te hebbenquote:Op zondag 25 april 2010 20:40 schreef The_Dean het volgende:
En gewoon in het algemeen [al viel het me dankzij Kamo weer op], waarom houden veel mensen die inzingen een kant van de hoofdtelefoon vast? Dat ding blijft wel zitten, en je hoort het er echt niet beter van ofzo...
Is dat alleen om stoer te lijken ofzo? Ik voelde me ook onwennig om zonder gitaar om in te zingen... is dat het? Een soort houding geven? Waarom doen die zangeresjes op tmf/mtv het dan ook altijd? Die spelen helemaal geen instrument...
K, ga ik doen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:59 schreef -Menn0- het volgende:
Svy, thanks voor de stem. Maar ik vergat te zeggen dat je voor alle 3 een nummer moet kiezen anders telt je stem niet.....
Nicequote:Op zondag 25 april 2010 20:50 schreef -Menn0- het volgende:
Is goed gaan we even afspreken
Kunnen jullie allemaal ff Mraz spammen in dit topic? Kies hier de nummers voor de drie FOK!Idols
Wil geen Jurk zingen
Dean thanks![]()
quote:Op zondag 25 april 2010 21:28 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share?songid=9062694
Zo dan?
timing is inderdaad wat off, maargoed. je doet het wel (ik als luie zak zijnde neem bijna nooit iets op)quote:Op zondag 25 april 2010 21:28 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share?songid=9062694
Zo dan?
Dankje, ik zal hem wat anders afmixenquote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Je moet de zang beter opnemen, want nu lijkt het net alsof je via zo een blikje touwtje blikje aparaat praat.
Modeling zou ik wel graag hebben. Buizen of transistor maakt mij niet heel veel uit. Ik heb er nu een Line 6 Pocket Pod tussenhangen, maar als de amp dezelfde effectjes kan genereren als die Pod, zou dat mooi zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:07 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Heb je zelf nog eisen? Buizen/transistor, modeling of gebruik je pedaaltjes?
350 euro ongeveer denk ik, en vooral Arctic Monkeys en muziek die daar op lijktquote:wat voor muziek speel je en wat is je budget
Ik heb zelf een Vox AC15, daar ben ik al een tijdje heel tevreden mee. Speel zelf ook Britpopachtige muziek. Waarschijnlijk zit een buizenamp sowieso boven je budget, maar Vox heeft sinds kort ook een Valve Reactor lijn oid, ik zou daar eens naar kijken/erop gaan spelen.quote:Op zondag 25 april 2010 21:52 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Modeling zou ik wel graag hebben. Buizen of transistor maakt mij niet heel veel uit. Ik heb er nu een Line 6 Pocket Pod tussenhangen, maar als de amp dezelfde effectjes kan genereren als die Pod, zou dat mooi zijn.
[..]
350 euro ongeveer denk ik, en vooral Arctic Monkeys en muziek die daar op lijkt
heb bijna alles al op me amp zittenquote:Op zondag 25 april 2010 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Foto van internet.
[ afbeelding ]
Maak vanavond of van de week wel even eigen plaatjes, maar die van mij ziet er precies zo uit.
Meer info hier:
http://bx.line6.com/podxtlive/
Maar als je echt geïnteresseerd bent kan ik je er wel wat meer over vertellen.
epiphone of gibson is de echte vraagquote:Op zondag 25 april 2010 18:45 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een les paul is verkocht.
Zo te zien heb je het bericht verder niet gelezen.quote:
lolquote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef guitarist het volgende:
Dat is bagger Belsen, doe er wat aan. BELSEN? BEEELSEEEN!
Belsen is a gasquote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef guitarist het volgende:
Dat is bagger Belsen, doe er wat aan. BELSEN? BEEELSEEEN!
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chordsquote:Op maandag 26 april 2010 15:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goed bezigAlleen ff je gitaar nog een keer goed stemmen of intoneren klinkt soms wat vals
Kan ook zijn dat je ze iets te hard indrukt dan kan je het soms ook een beetje vals trekken dus als je daar ook nog op let komt het helemaal goedquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef genakt het volgende:
[..]
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chords
Misschien dat je het nummer zelf iets zachter kan zetten, hoor je jou gitaar beterquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef genakt het volgende:
[..]
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chords
Waarom niet het orgineel? Die is veel gaver.quote:
ben ik toevallig nu mee bezigquote:Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom niet het orgineel? Die is veel gaver.
No offense hoor maar dan zit je te zeiken op slowchat en zielig te doen, en dan kom je me dat soort dingen aan ?quote:
quote:Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
No offense hoor maar dan zit je te zeiken op slowchat en zielig te doen, en dan kom je me dat soort dingen aan ?
Een leslie! http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Hole_Sun#Origin_and_recordingquote:Op maandag 26 april 2010 18:35 schreef genakt het volgende:
[..]
ben ik toevallig nu mee bezig
maar ik heb geen pedal ofzo voor switchen naar clean naar distortion
en zitten stukken tussen wat denk ik niet op gitaar word gespeeld of een of ander vaag effect
Je zit toch in een cover band met een zangeres toch (voor school of zo?) waarom laat je haar niet een keer dingen inzingen?quote:
Niet? Is zover ik weet bij de meeste modellen niet mogelijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:02 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe intoneer je een akoestische gitaar ?
Ja, je actie verstellenquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:29 schreef -Menn0- het volgende:
![]()
Kan ik niet iets doen met de halspen ofzo?
Geef maar hierquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kut gitaren zijn het ook die akoestische crackdingen.
Dan maar een nieuwe kopen
81 & 85 ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 13:29 schreef DrD00m het volgende:
w0000t
Dalijk komt mn EMG pakketje binnen.![]()
Meteen inbouwen![]()
(uiteraard met foto-repo door dummies)
Je kunt ook liedjes gaan spelen met alleen een E-akkoord ofzo en dan daarop stemmen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Open akkoorden zijn geen probleem maar ik moet nu I'm Yours doen en had een baré akkoord op de 10e fret.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:58 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je kunt ook liedjes gaan spelen met alleen een E-akkoord ofzo en dan daarop stemmen.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:23 schreef Lespaulspelert het volgende:
Zijn er hier mensen die niks te doen hebben op koninginnedag, en bij Schijndel (omgeving Eindhoven) in de buurt rondhangen, ik treed daar om half drie/drie uur op, voor het Spectrum.
Mocht je het kennen en kunnen, kom kijken.
Hoe groot schat je de kans dat er hier mensen uit schijndel zitten, en dat die met koninginnedag ook in dat dorp blijven ?quote:
Uh, 2000 op 16 miljoen op ik schat, 30.000 ?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe groot schat je de kans dat er hier mensen uit schijndel zitten, en dat die met koninginnedag ook in dat dorp blijven ?
quote:
Dude!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:19 schreef Gitaarmat het volgende:
conorach: de nieuwe Iron maiden
Zouden we wel willen! Tips waar we kunnen spelen? Vera is niet zo'n optie schijntquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef Gitaarmat het volgende:
Als jullie nog in Groningen komen kom ik zeker kijken.
Simplon, RKZquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zouden we wel willen! Tips waar we kunnen spelen? Vera is niet zo'n optie schijnt.
ik ken er een uit de buurt van eindhoven, maar die het waakdienst en kan dus nie wegquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe groot schat je de kans dat er hier mensen uit schijndel zitten, en dat die met koninginnedag ook in dat dorp blijven ?
Waarom is Vera geen optie?quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zouden we wel willen! Tips waar we kunnen spelen? Vera is niet zo'n optie schijnt.
Ben waarschijnlijk in Eindhoven met koninginnedag, maar toch niet in dat boerengat Schijndelquote:
Ik denk dat het misschien wat lastig is om daar tussen te komen.quote:
Ja, dat is zeker lastig. Peter nodigt niet zo maar elke band uit.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:17 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik denk dat het misschien wat lastig is om daar tussen te komen.
Overdag treed ik er even op, nog gaar van queensnight.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben waarschijnlijk in Eindhoven met koninginnedag, maar toch niet in dat boerengat Schijndel
Ja, daar waren al plannen voorquote:Op dinsdag 27 april 2010 11:38 schreef guitarist het volgende:
[..]
Je zit toch in een cover band met een zangeres toch (voor school of zo?) waarom laat je haar niet een keer dingen inzingen?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:42 schreef DrD00m het volgende:
EMG's zijn ingebouwd![]()
Moet alleen nog even een soldeer-pistool zien te regelen om de element-switch werkend te krijgen. (zonder switch geen geluid)
Het is alleen wel proppen qua kabels, pot-meters, batterij ed. , heb niet zo superveel ruimte
NANANANAAAquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:04 schreef brother52 het volgende:
En de laatste staat ook online![]()
http://www.myspace.com/greencheese0
Succes dudequote:Op dinsdag 27 april 2010 23:09 schreef blckbb het volgende:
Morgen eindelijk weer spelen mit die band. Nja, zangeres/gitaar + basgitarist + ik dan
Mogen eigenlijk niet meer in het muzieklokaal spelen van docente, dus snel een andere locatie zoeken
Precies! Het is ook zo moeilijk om een package aan te bieden waar ze warm van worden... Zelfde met iets als Bibelot eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker lastig. Peter nodigt niet zo maar elke band uit.
De kelderbar is ook niet echt een optie, dat gaat nooit passen.
Nouja het punt is vooral dat ze gewwoon bands willen die gegarandeerd publiek aantrekken, als je dat voor elkaar hebt dan is het ene stuk makkelijker boekenquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Precies! Het is ook zo moeilijk om een package aan te bieden waar ze warm van worden... Zelfde met iets als Bibelot eigenlijk.
Precies, wij moeten een publiekstrekker boven ons zien te krijgen, maar ja,wie? Falconer ging niet touren, zeiden zequote:Op dinsdag 27 april 2010 23:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja het punt is vooral dat ze gewwoon bands willen die gegarandeerd publiek aantrekken, als je dat voor elkaar hebt dan is het ene stuk makkelijker boeken
De brug slijt soms wel, die zou je eens kunnen vervangen.. dat kleine plastic dingetje.. Kost hooguit 5 euro.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Zal voor je intonatie niet zoveel uitmaken... De afstand tot je topkam blijft ongeveer gelijk...quote:Op woensdag 28 april 2010 00:03 schreef guitarist het volgende:
[..]
De brug slijt soms wel, die zou je eens kunnen vervangen.. dat kleine plastic dingetje.. Kost hooguit 5 euro.
`quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:42 schreef DrD00m het volgende:
EMG's zijn ingebouwd![]()
Moet alleen nog even een soldeer-pistool zien te regelen om de element-switch werkend te krijgen. (zonder switch geen geluid)
Het is alleen wel proppen qua kabels, pot-meters, batterij ed. , heb niet zo superveel ruimte
Het is wel een beetje een muppet versie geworden.quote:
Het is pasquote:
Ik begrijp van wikipedia dat het de gewoonte is om het andersom te doen!quote:Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef DrD00m het volgende:
Er stond trouwens nergens bij welke pick-up nu boven moest.
Ik heb nu de 81 als neck pickup, en 85 als bridge pickup. Is dat de juiste volgorde?
Dat is uiteraard criterium nummer 1. Al heb je kans dat het op de juiste wijze nóg lekkerder klinkt!quote:Op woensdag 28 april 2010 10:47 schreef Libelah het volgende:
Of niet... Klinkt het lekker zo?
Bedoel je misschien dat je er geen emotie in hoort, te klinisch? Want dat klopt wel denk ik. EMG's zijn er eigenlijk om snoeihard een buizenamp door te raggen en keihard te rocken. Je neemt geen EMG's om blues mee te spelenquote:
EMG's zijn te koud, en strak. net zoiets als een Engl cabinet. Ik hou juist meer van dat warme geluidquote:Op woensdag 28 april 2010 12:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bedoel je misschien dat je er geen emotie in hoort, te klinisch? Want dat klopt wel denk ik. EMG's zijn er eigenlijk om snoeihard een buizenamp door te raggen en keihard te rocken. Je neemt geen EMG's om blues mee te spelen.
Nou en daar zijn ze dus niet voor gemaaktquote:Op woensdag 28 april 2010 12:58 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
EMG's zijn te koud, en strak. net zoiets als een Engl cabinet. Ik hou juist meer van dat warme geluid![]()
daarom ben ik niet echt onder de indruk van EMG's, eigenlijk sowieso niet van actieve pickups...
Dat ging makkelijkquote:Op woensdag 28 april 2010 14:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou en daar zijn ze dus niet voor gemaakt. We zijn er uit!
.
Hier nog eentjequote:Op woensdag 28 april 2010 12:17 schreef genakt het volgende:
ja die van mij ook
Neck Pickup: EMG 85
Bridge Pickup: EMG 81
Whutquote:
Als je het goed wil aanpakken koop je dan een brug van been. Dat kost 2 euro meer ofzo, maar is nog beter!quote:Op woensdag 28 april 2010 00:03 schreef guitarist het volgende:
[..]
De brug slijt soms wel, die zou je eens kunnen vervangen.. dat kleine plastic dingetje.. Kost hooguit 5 euro.
Een dag slaafje van Guido Aalbers (Miss Montreal, Bertolf). Nu bandje aan het opnemen in studio Lobbes.quote:
er is er sprake van bier bij een meet ?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef TeleluvR het volgende:
Nu het weer weer wat beter is: wordt het niet eens tijd voor een meet?
Bier, tieten en gitaren!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:14 schreef genakt het volgende:
[..]
er is er sprake van bier bij een meet ?
count me inquote:
Bwahaha! Ik stem voor Kerkrade!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:22 schreef brother52 het volgende:
De volgende meet zou toch in Groningen zijn?
Ook goedquote:
wat moet je met een vriendin aan de andere kant van NL ?quote:
Zelfde wat je met een vriendin moet die op 5 minuten fietsen woontquote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef genakt het volgende:
[..]
wat moet je met een vriendin aan de andere kant van NL ?
zoals meestal ik denk ik welquote:Op woensdag 28 april 2010 18:17 schreef TeleluvR het volgende:
Ok, wie stelt zijn oefenruimte, in het midden des lands, beschikbaar?
Precies dat!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die meet spookt me ook al een tijdje door het hoofd. Gewoon biertje pakken is ook gezellig, maar wellicht valt er een soort amp/guitar/gear meet te regelen?
Scherp en alert!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zelfde wat je met een vriendin moet die op 5 minuten fietsen woont
ach ja maar ik zie mezelf nog niet met versterker en al met de trein gaanquote:
Om de beurt!quote:Op woensdag 28 april 2010 18:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Alleen lijkt me dat echt een drama een zooi gitiaristen die allemaal door elkaar spelen
ik hou het wel bij bier danquote:Op woensdag 28 april 2010 18:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om de beurt!
Een of twee spelen, rest bier drinken...
Oh, gezellig, dan sta ik bij jouquote:
haha dan kan dribbel lekker alsnog in zijn eentje gitaar spelenquote:
Opgelostquote:Op woensdag 28 april 2010 18:47 schreef genakt het volgende:
[..]
haha dan kan dribbel lekker alsnog in zijn eentje gitaar spelen
ach jah na een baar biertjes zal het best wel klinkenquote:
Als je daar nog aan twijveld heb je hier en daar wat filmpjes gemistquote:
Moet jij zeggenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef Cynic het volgende:
Die laat een behoorlijk aantal gitaristen hier flink achter zich anders
ja gasten van nile ook maar 9 van de 10 mensen in dit topic vind dat ook toch kut herriequote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef Cynic het volgende:
Dan moet eerst mijn Explorer af zijn. Ik mag wel opschietenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:30 schreef The_Dean het volgende:
Ja, die meet spookt me ook al een tijdje door het hoofd. Gewoon biertje pakken is ook gezellig, maar wellicht valt er een soort amp/guitar/gear meet te regelen?
Ja, sowieso, dat monster moet afquote:Op woensdag 28 april 2010 19:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan moet eerst mijn Explorer af zijn. Ik mag wel opschieten
De preview hadden we toen in Utrecht alquote:Op woensdag 28 april 2010 18:42 schreef Dribbel_ het volgende:
Alleen lijkt me dat echt een drama een zooi gitiaristen die allemaal door elkaar spelen
Maar jij bent de bestequote:Op woensdag 28 april 2010 18:57 schreef Cynic het volgende:
Weer zo'n snelle oplossing!quote:
We kunnen het wel combineren met een clinic gitaarfröbelen.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De preview hadden we toen in Utrecht al.
BGF huurt gewoon de Metropool (Hengelo) in met clinic van bekende bassisten enzo. Geen idee hoe ze dat steeds doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |