Als dat single coil geluid is wat je zoekt, dan wel ja.quote:Op zondag 25 april 2010 18:38 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Omg, dus, heb ik het les paul geluid (meer het goldtop geluid) en het telecaster geluid in één gouden plank?
quote:Op zondag 25 april 2010 18:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als dat single coil geluid is wat je zoekt, dan wel ja.
Dat doen ze ook vaak met die Lil' Puncher elementen in Telecasters. Dat is een humbucker in single coil formaat die ze dan kunnen splitten tot een echte single coil. En als humbucker voor een stevigere sound.
Ga ik doenquote:Op zondag 25 april 2010 18:41 schreef -Menn0- het volgende:
Stem allemaal ff voor Jason Mraz of John Lennon in dat stem topic aub
Allright.quote:
quote:Op zondag 25 april 2010 18:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die van Tele over heb genomen ben ik ook verkocht. Wat een ding
[ afbeelding ]
Bijna iedere gemiddelde humbucker kan je wel coilsplitten, behalve P90 geloof ik.quote:Op zondag 25 april 2010 18:42 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Hmm, quanta kosta?En welke gitaren heb jij dan allemaal?
Link naar topic?quote:Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vind dat Jurk nummer echt niet leuk...
Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ) kan ik bij mijn gitaarbouwer voor een bedrag onder de 50 euro er zo een splitter in laten zetten?quote:Op zondag 25 april 2010 18:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Bijna iedere gemiddelde humbucker kan je wel coilsplitten, behalve P90 geloof ik.
Dus hangt er vanaf hoe duur je elementen zijn. Als er al goede in hangen hoef je alleen maar een pushpull potmeter erin te zetten, die zijn een paar euro.
Wat ik heb?
Mijn 2 hoofdgitaren zijn een Dean BlackGold V [stock] en een Ibanez LP Custom '75 met andere pickups en wat nieuwe hardware.
Verder liggen er nog als project: Een Dean ML [word volledig overgespoten en nieuwe hardware], een Ibanez GRG175, Epiphone Strat, Vester Stage Series Strat en een Amuse STC-33 [startpakket hok, eerste gitaar].
Vind die 3 pickup customs niet echt mooi door dat middelste elementquote:Op zondag 25 april 2010 18:45 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een les paul is verkocht.
Ach, dat moet je zien, ervaren, voelen.quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Vind die 3 pickup customs niet echt mooi door dat middelste element
Sorryquote:Op zondag 25 april 2010 18:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Vind dat Jurk nummer echt niet leuk...
Ja, als je bouwer daar rond de 50 voor vraagt is het echt een afzetterquote:Op zondag 25 april 2010 18:50 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ) kan ik bij mijn gitaarbouwer voor een bedrag onder de 50 euro er zo een splitter in laten zetten?
En dat overspuiten, wie doet dat voor jou? Mijn gitaarbouwer zegt dat dat moeilijk is want dan moet hij weer zoveel liter verf aanmaken omdat dat anders moeilijk samenstellenis, of in ieder geval (te) duur.
Thanks! Ik zit nu namelijk een beetje met een feit dat ik een vette amp gekocht heb (Fender Hot Rod) waardoor in principe m'n Randall weg kan (moet....). Maar ik krijg uit die Fender geen metal (tja sorry buiten akoestisch en blues speel ik ook graag metal van Metallica tot Slipknot) geluid... Dat kan dus met ding ding heel goed als ik je verhaal goed begrijp?quote:
Ja, dat wordt dus of die telecaster met een humbucker en een single coil, of dan een gold top die kan klinken als een single coil, dat mis ik echt dat geluid.quote:Op zondag 25 april 2010 18:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, als je bouwer daar rond de 50 voor vraagt is het echt een afzetter
Als je het laat doen moet het met 20-30 euro incl potmeter wel ongeveer ophouden.
Welke gitaar ga je kopen?
En ik spuit het zelf
Done.quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kies hier de nummers voor de drie FOK!Idols
Schuren, schoonmaken, spuiten en aflakken met 2k autolakquote:Op zondag 25 april 2010 18:57 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ja, dat wordt dus of die telecaster met een humbucker en een single coil, of dan een gold top die kan klinken als een single coil, dat mis ik echt dat geluid.![]()
En zelf spuiten, hoe ga je dan te werk en wat voor lak gebruik je?
Lekker Deanquote:Op zondag 25 april 2010 19:00 schreef The_Dean het volgende:
-Menn0-: Jason Mraz - I'm yours
Wat die andere twee doen kan me het meeste niet schelen
Ja, kan daar wel melden dat ik ten eerste die Pluis niet ken en ten tweede ik die lelijke arrogante rotkop van Motorbloempje niet uit kan staan [laat staan dat het debiel is dat crew mee mag doen aan iets wat ze zelf organiseren, en ze daardoor gewoon veel stemmen krijgt], maar denk niet dat dat in goede aarde valtquote:
En dat doet dat niet teniet aan de geluidskwaliteit?quote:Op zondag 25 april 2010 19:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Schuren, schoonmaken, spuiten en aflakken met 2k autolak
Neuh, daar maak ik mij geen zorgen over.quote:Op zondag 25 april 2010 19:05 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En dat doet dat niet teniet aan de geluidskwaliteit?
quote:Op zondag 25 april 2010 19:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, daar maak ik mij geen zorgen over.
quote:Dus als ik die gieter koop, (die overigens +- 300 euro goedkoper is dan die telecaster, wat ik ga merken in de kwaliteit van ???? ).
quote:Op zondag 25 april 2010 19:21 schreef The_Dean het volgende:
Geen idee welke twee je wil vergelijken, dus geef eens de merken en types?
Daar ram je toch tegenaan met je plectrum?quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Ach, dat moet je zien, ervaren, voelen.
Ja heb al veel kritiek gehoord op het tempo enzo, is blijkbaar niet mijn beste punt.quote:Op zondag 25 april 2010 20:17 schreef Libelah het volgende:
[..]
Lijkt alsof de drums te langzaam gaan?
quote:
Alles loopt wat bij elkaar langs, en je valt vaak net iets te vroeg inquote:
Ja, dat kan heel goed, je kunt hier echt elke stijl uit krijgen, er zit . Het kan qua metal natuurlijk niet op tegen een echte ronkende Mesa, maar goed, er zijn genoeg pro's die er ook mee werken.quote:Op zondag 25 april 2010 18:57 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Thanks! Ik zit nu namelijk een beetje met een feit dat ik een vette amp gekocht heb (Fender Hot Rod) waardoor in principe m'n Randall weg kan (moet....). Maar ik krijg uit die Fender geen metal (tja sorry buiten akoestisch en blues speel ik ook graag metal van Metallica tot Slipknot) geluid... Dat kan dus met ding ding heel goed als ik je verhaal goed begrijp?
Ik zag bijvoorbeeld een Mesa Dual Rectifier staan tussen de amps, dat moet dan toch wel lekker klinkenquote:Op zondag 25 april 2010 20:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat kan heel goed, je kunt hier echt elke stijl uit krijgen, er zit . Het kan qua metal natuurlijk niet op tegen een echte ronkende Mesa, maar goed, er zijn genoeg pro's die er ook mee werken.
Je kunt de versterkermodellen zelfs nog uitbreiden, maar voor mij was dat nooit nodig.
Zekerquote:Op zondag 25 april 2010 20:44 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik zag bijvoorbeeld een Mesa Dual Rectifier staan tussen de amps, dat moet dan toch wel lekker klinken
Ik heb wel interesse, Haarlem is niet ver weg dus kan altijd even komen proberen (toch?)
Ik deed het gewoon vanzelf, ws inderdaad bij mij de dwang om iets vast te hebbenquote:Op zondag 25 april 2010 20:40 schreef The_Dean het volgende:
En gewoon in het algemeen [al viel het me dankzij Kamo weer op], waarom houden veel mensen die inzingen een kant van de hoofdtelefoon vast? Dat ding blijft wel zitten, en je hoort het er echt niet beter van ofzo...
Is dat alleen om stoer te lijken ofzo? Ik voelde me ook onwennig om zonder gitaar om in te zingen... is dat het? Een soort houding geven? Waarom doen die zangeresjes op tmf/mtv het dan ook altijd? Die spelen helemaal geen instrument...
K, ga ik doen.quote:Op zondag 25 april 2010 20:59 schreef -Menn0- het volgende:
Svy, thanks voor de stem. Maar ik vergat te zeggen dat je voor alle 3 een nummer moet kiezen anders telt je stem niet.....
Nicequote:Op zondag 25 april 2010 20:50 schreef -Menn0- het volgende:
Is goed gaan we even afspreken
Kunnen jullie allemaal ff Mraz spammen in dit topic? Kies hier de nummers voor de drie FOK!Idols
Wil geen Jurk zingen
Dean thanks![]()
quote:Op zondag 25 april 2010 21:28 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share?songid=9062694
Zo dan?
timing is inderdaad wat off, maargoed. je doet het wel (ik als luie zak zijnde neem bijna nooit iets op)quote:Op zondag 25 april 2010 21:28 schreef KaMo het volgende:
http://soundclick.com/share?songid=9062694
Zo dan?
Dankje, ik zal hem wat anders afmixenquote:Op zondag 25 april 2010 21:31 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Je moet de zang beter opnemen, want nu lijkt het net alsof je via zo een blikje touwtje blikje aparaat praat.
Modeling zou ik wel graag hebben. Buizen of transistor maakt mij niet heel veel uit. Ik heb er nu een Line 6 Pocket Pod tussenhangen, maar als de amp dezelfde effectjes kan genereren als die Pod, zou dat mooi zijn.quote:Op zaterdag 24 april 2010 16:07 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Heb je zelf nog eisen? Buizen/transistor, modeling of gebruik je pedaaltjes?
350 euro ongeveer denk ik, en vooral Arctic Monkeys en muziek die daar op lijktquote:wat voor muziek speel je en wat is je budget
Ik heb zelf een Vox AC15, daar ben ik al een tijdje heel tevreden mee. Speel zelf ook Britpopachtige muziek. Waarschijnlijk zit een buizenamp sowieso boven je budget, maar Vox heeft sinds kort ook een Valve Reactor lijn oid, ik zou daar eens naar kijken/erop gaan spelen.quote:Op zondag 25 april 2010 21:52 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Modeling zou ik wel graag hebben. Buizen of transistor maakt mij niet heel veel uit. Ik heb er nu een Line 6 Pocket Pod tussenhangen, maar als de amp dezelfde effectjes kan genereren als die Pod, zou dat mooi zijn.
[..]
350 euro ongeveer denk ik, en vooral Arctic Monkeys en muziek die daar op lijkt
heb bijna alles al op me amp zittenquote:Op zondag 25 april 2010 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Foto van internet.
[ afbeelding ]
Maak vanavond of van de week wel even eigen plaatjes, maar die van mij ziet er precies zo uit.
Meer info hier:
http://bx.line6.com/podxtlive/
Maar als je echt geïnteresseerd bent kan ik je er wel wat meer over vertellen.
epiphone of gibson is de echte vraagquote:Op zondag 25 april 2010 18:45 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een les paul is verkocht.
Zo te zien heb je het bericht verder niet gelezen.quote:
lolquote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef guitarist het volgende:
Dat is bagger Belsen, doe er wat aan. BELSEN? BEEELSEEEN!
Belsen is a gasquote:Op maandag 26 april 2010 14:32 schreef guitarist het volgende:
Dat is bagger Belsen, doe er wat aan. BELSEN? BEEELSEEEN!
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chordsquote:Op maandag 26 april 2010 15:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Goed bezigAlleen ff je gitaar nog een keer goed stemmen of intoneren klinkt soms wat vals
Kan ook zijn dat je ze iets te hard indrukt dan kan je het soms ook een beetje vals trekken dus als je daar ook nog op let komt het helemaal goedquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef genakt het volgende:
[..]
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chords
Misschien dat je het nummer zelf iets zachter kan zetten, hoor je jou gitaar beterquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef genakt het volgende:
[..]
ja klopt had hem wel net gestemd denk het 2e dan en kut bar chords
Waarom niet het orgineel? Die is veel gaver.quote:
ben ik toevallig nu mee bezigquote:Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom niet het orgineel? Die is veel gaver.
No offense hoor maar dan zit je te zeiken op slowchat en zielig te doen, en dan kom je me dat soort dingen aan ?quote:
quote:Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
No offense hoor maar dan zit je te zeiken op slowchat en zielig te doen, en dan kom je me dat soort dingen aan ?
Een leslie! http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Hole_Sun#Origin_and_recordingquote:Op maandag 26 april 2010 18:35 schreef genakt het volgende:
[..]
ben ik toevallig nu mee bezig
maar ik heb geen pedal ofzo voor switchen naar clean naar distortion
en zitten stukken tussen wat denk ik niet op gitaar word gespeeld of een of ander vaag effect
Je zit toch in een cover band met een zangeres toch (voor school of zo?) waarom laat je haar niet een keer dingen inzingen?quote:
Niet? Is zover ik weet bij de meeste modellen niet mogelijk.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:02 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe intoneer je een akoestische gitaar ?
Ja, je actie verstellenquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:29 schreef -Menn0- het volgende:
![]()
Kan ik niet iets doen met de halspen ofzo?
Geef maar hierquote:Op dinsdag 27 april 2010 19:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kut gitaren zijn het ook die akoestische crackdingen.
Dan maar een nieuwe kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |