Coolquote:
er kwamen daadwerkelijk mensen naar je optredenquote:Op zaterdag 24 april 2010 09:10 schreef Cynic het volgende:
Het was ook leuk om weer eens te spelen. Wel wat onwennig hoor.
En het was druk! Ik heb nog een paar keer na het optreden gekeken of ik je kon vinden, maar daar was geen beginnen aan.
Z'n vader, moeder en broertjes?quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:08 schreef genakt het volgende:
[..]
er kwamen daadwerkelijk mensen naar je optreden
aw vetquote:
Dat valt best wel mee. In het begin had ik dat ook maar dat gaat vanzelf weg.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:13 schreef genakt het volgende:
[..]
aw vet
ik heb al problemen als ik een vrienden wat wil laten horen
dan begint me klauw al teveel trillen
ik zal altijd een bedroom rocker blijven
ach ja heb niet echt de behoefte ook om in een band te spelen ofzo maar vind het wel koel om met vrienden samen te spelenquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:16 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee. In het begin had ik dat ook maar dat gaat vanzelf weg.
Haha mijn vrienden zijn nog slechter dan ik!quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:20 schreef genakt het volgende:
[..]
ach ja heb niet echt de behoefte ook om in een band te spelen ofzo maar vind het wel koel om met vrienden samen te spelen.
Maar meestal herinnert me dat me er alleen maar aan hoe slecht ik nog ben
Mijn vorige optreden was vorige week voor 30 man.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:09 schreef Cynic het volgende:
Uitverkochte zaal ja
ja ik met mensen die het al langer dan 8 jaar ofzo doen of al van klein kinds af aanquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:51 schreef Patrijz het volgende:
[..]
Haha mijn vrienden zijn nog slechter dan ik!Minpunt is dat ik dan anderen aan het leren ben terwijl ik er zelf ook niets van bak, dus ik liever iemand heb die mij eens wat leert! Lijkt me daarom ook vet om in een band te zitten (als ik tijd zou hebben
), want dat lijkt me erg leerzaam en leuk...
En van die trillende klauwen, ik ken het! Als ik voor iemand wat wil spelen, zelfs al met opnemen dan raak ik al zenuwachtig haha!Maar dat gaat wel weg
....
quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:25 schreef Lespaulspelert het volgende:
Oh, iemand nog tips hoe je het beste kan zingen?
Ik moet hey joe coveren, want onze zangeres kan daar niet bij met haar stem, maar als ik zing is het meer praten,hoe zet ik er meer power achter?
Ja er staat een mic.quote:
Dan kies je ook wel meteen het makkelijkste nummer uit. Je gebruikt hopelijkwel een microfoon?quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:25 schreef Lespaulspelert het volgende:
Oh, iemand nog tips hoe je het beste kan zingen?
Ik moet hey joe coveren, want onze zangeres kan daar niet bij met haar stem, maar als ik zing is het meer praten,hoe zet ik er meer power achter?
Meer dan ik denk ik, want de feedback die ik kreeg was alsof ik het meer voorlas.quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Dan kies je ook wel meteen het makkelijkste nummer uit. Je gebruikt hopelijkwel een microfoon?
Ik zou hem zo laag en soulvol mogelijk doen, dat doet Hendrix ook en dat werkt wel in dat nummer. Daar zit trouwens ook niet veel kracht achter.
Je moet ook wel soms van toonhoogte veranderen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:00 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Meer dan ik denk ik, want de feedback die ik kreeg was alsof ik het meer voorlas.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Gister opgetreden voor een volle zaal van 300 man, vandaag jarig, ik kan me eigenlijk geen betere verjaardag bedenken
Yepquote:
quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Voor die 300 euro wat die top kost wil ik dat best proberen
Ik vind de stack versie wel goed klinken!quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Gister opgetreden voor een volle zaal van 300 man, vandaag jarig, ik kan me eigenlijk geen betere verjaardag bedenken
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:24 schreef Vanilleyoghurt het volgende:
Erg interessante dingen zijn dat inderdaadquote:Op zaterdag 24 april 2010 14:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Yep
Ik heb wat dingen gemist geloof ik.quote:
Heb je zelf nog eisen? Buizen/transistor, modeling of gebruik je pedaaltjes?quote:Op zaterdag 24 april 2010 15:32 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi! Ik kom hier niet heel vaak om te posten, maar ik lees vooral veel mee op Fok!
Ik had een vraagje, ik heb in december een Fender gekocht, waarmee ik tot nu toe erg blij mee ben. Deze gitaar verving mijn beginners-Ibanez. Ik heb alleen nog wel een "oude' versterker staan, een Roland Cube 15x. Ik zou toch een wat beter versterker willen, wat raden jullie me aan? Ik speel eigenlijk alleen gewoon thuis gitaar, dus hij hoeft niet superkrachtig te zijn.
Ik heb zelf al wat gezocht, en ben op de Vox VT30 gekomen.
wat voor muziek speel je en wat is je budgetquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:32 schreef Assassin92 het volgende:
Hoi! Ik kom hier niet heel vaak om te posten, maar ik lees vooral veel mee op Fok!
Ik had een vraagje, ik heb in december een Fender gekocht, waarmee ik tot nu toe erg blij mee ben. Deze gitaar verving mijn beginners-Ibanez. Ik heb alleen nog wel een "oude' versterker staan, een Roland Cube 15x. Ik zou toch een wat beter versterker willen, wat raden jullie me aan? Ik speel eigenlijk alleen gewoon thuis gitaar, dus hij hoeft niet superkrachtig te zijn.
Ik heb zelf al wat gezocht, en ben op de Vox VT30 gekomen.
Gister was de laatste avond van 3 avonden optreden op school, het valt een beetje te vergelijken met een schoolband idee (zo'n 30 muzikanten en voor elk nummer een andere zanger/zangeres). In totaal hebben we voor zo'n 650 a 700 man opgetreden, was echt geweldig!quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!.
Waar heb je opgetreden?
Wij delen elkanders lotquote:Op zaterdag 24 april 2010 18:28 schreef guitarist het volgende:
Kutmodje heeft m'n tvp weer verwijderd.
En ik quotte diequote:Op zaterdag 24 april 2010 18:55 schreef guitarist het volgende:
Geen eens een TVP. Ik postte 'gitaaaar'.
Dat is dus allemaal niet nodig, net zo min als dat het nodig is om voor het verwijderen van een paar baggerposts een rel te starten. Meer info, zie het FB-kanaal.quote:
Nee, bagger wel. Game on.quote:Op zaterdag 24 april 2010 18:39 schreef blckbb het volgende:
WTF worden TVP's tegenwoordig verwijderd?
Die is gaaf ja!quote:
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:28 schreef Witchfynder het volgende:
Amfisound maakt best mooie dingen heb ik gezien.
Cynic, hoe vond jij het gister? Jammer dat ik je niet meer gesproken heb. Ik riep nog vlak voor je een na laatste nummer heel hard 'SANDEEEEER!!!' en toen keek je geloof ik wel ff op maar we hadden geen contact
.
Zekerquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.
Maar dat biertje moeten we dan een andere keer maar doen.
Wel wat overdreven in een 'relatief' schoon topic als deze...quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:00 schreef belsen het volgende:
Nee, bagger wel. Game on.
Hebben jullie myspace met materiaal?quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik vond het leuk, het was wel even wennen voor ons, dat was wel te merken. Maar het ging zeker niet verkeerd. Goede reacties gehad enzo. Inderdaad jammer, ik heb nog een paar keer door de zaal gelopen, maar voor het podium was het de hele tijd vreselijk druk dus daar heb ik me verder niet gewaagd. Dat ding midden achterin de zaal is echt niet handig.
Maar dat biertje moeten we dan een andere keer maar doen.
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wel wat overdreven in een 'relatief' schoon topic als deze...
Bier!quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!.
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirtsquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeker. Het was zeker duk ja. Ik vond dat jullie het erg goed deden hoor. Ik zag om mij heen dat jullie wel in de smaak vielen! Hoorde wel mensen klagen dat jullie geen merch hadden, maar dat zal vast wel na het uitkomen van jullie CD komen
.
Man, die shirts heb ik helemaal niet gezienquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirts
Alle cd's zijn na gisteravond dus helemaal uitverkocht. Maar we zijn nu weer een beetje aan het opstarten, dus er komen weer meer optredens en zodra we een nieuw album en nieuw artwork hebben kan ik qua merch ook weer wat meer doen. Het is nogal zinloos om de oude shirts opnieuw te gaan drukken, die raak je nooit meer kwijt.
Maar het was zeker weer leuk om na 2 jaar weer op de planken te staan. Volgende maand headlinen op één van de podia op WGT, dat wordt ook spannend.
Die gasten maken echt geweldig mooie gitaren jaquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die is gaaf ja!.
Wat vinden jullie van deze?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan helaas de LP die Amfisound voor die knakker van Korpiklaani (met wat relief) gemaakt heeft ff niet meer vinden...
maar ben daardoor wel ff jullie kwijt geweestquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Joh, laten we vooral ons topic dan niet gaan bevuilen met verder geleuter hierover. Terug naar onze gebruikelijke gezelligheid!.
als je ze niet kwijt kan geef je ze maar aan mijquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
Merchandise hadden we wel, maar liefst 2 verschillende shirts
Alle cd's zijn na gisteravond dus helemaal uitverkocht. Maar we zijn nu weer een beetje aan het opstarten, dus er komen weer meer optredens en zodra we een nieuw album en nieuw artwork hebben kan ik qua merch ook weer wat meer doen. Het is nogal zinloos om de oude shirts opnieuw te gaan drukken, die raak je nooit meer kwijt.
Maar het was zeker weer leuk om na 2 jaar weer op de planken te staan. Volgende maand headlinen op één van de podia op WGT, dat wordt ook spannend.
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?quote:Op zondag 25 april 2010 11:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Bagger optreden gisteravond![]()
Moesten om 19.00 aanwezig zijn voor een soundcheck, blijken er geen soundchecks te zijn. Nou, mochten we om 21.30 maar 3 nummers spelen i.p.v. 6 wat ze eerst zeiden. Daarnaast was 1 van de Vox-versterkers half kapot waardoor het volume de hele tijd wegviel of juist ge-boost werd.
die tent klinkt best gayquote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?
Damn, echt kut man. Allemaal van die leuke dingen waardoor je niet lekker kan concentreren op het optreden. Ik ken het...quote:Op zondag 25 april 2010 11:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Bagger optreden gisteravond![]()
Moesten om 19.00 aanwezig zijn voor een soundcheck, blijken er geen soundchecks te zijn. Nou, mochten we om 21.30 maar 3 nummers spelen i.p.v. 6 wat ze eerst zeiden. Daarnaast was 1 van de Vox-versterkers half kapot waardoor het volume de hele tijd wegviel of juist ge-boost werd.
Neequote:Op zondag 25 april 2010 12:07 schreef belsen het volgende:
[..]
Zo, opgetreden in de YMCA in Scheveningen?
quote:
Die had ik toch wat hoger ingeschat.quote:
Hoeveel voor de Pod?quote:Op zondag 25 april 2010 11:57 schreef Svyatagor het volgende:
Whoei, gisteren een TC Electronic Nova System gekocht. Klinkt fantastisch op mijn gitaar + versterker.
[ afbeelding ]
Ik ging eigenlijk voor een voeding voor mijn losse pedalen, maar ging toch ook maar even hier mee spelen en ik was meteen verkocht. Wel even tweaken, maar dan heb je echt supergoede geluiden. Vooral de analoge overdrive doet het perfect op mijn Alchemist.![]()
Mijn PodXT Live gaat er wel uit. Iemand interesse?
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.quote:
pics ? fuck die gigbagquote:Op zondag 25 april 2010 12:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.
Ow, het is zo'n hele goede ofzo, laat maar is wat teveel, gitarist in mijn band heeft niet zoveel te besteden.quote:Op zondag 25 april 2010 12:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik denk aan 250, er zit een goeie Line6 gigbag bij.
Foto van internet.quote:
Graagquote:Op zondag 25 april 2010 16:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar als je echt geïnteresseerd bent kan ik je er wel wat meer over vertellen.
Coilsplitting wellicht?quote:Op zondag 25 april 2010 18:29 schreef Lespaulspelert het volgende:
Ik ben erg gecharmeerd van het geluid van de telecaster '72, die met één humbucker en een single coil (om hem toch wat bijtend hoog te laten gaan), maar tegelijkertijd ook van het uiterlijk van de epiphone '56 goldtop (goud) , is het mogelijk om het telecaster geluid in de goldtop te krijgen?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, sinds ik die van Tele over heb genomen ben ik ook verkocht. Wat een dingquote:Op zondag 25 april 2010 18:37 schreef Lespaulspelert het volgende:
Hoewel die gitaar ook wel mooi is, maar les paul ben ik nu echt aan verknocht, die dikke massive gitaar die toch zo elegant en slank voelt.
Omg, dus, heb ik het les paul geluid (meer het goldtop geluid) en het telecaster geluid in één gouden plank?quote:Op zondag 25 april 2010 18:37 schreef The_Dean het volgende:
'56 Goldtop
En Coilsplitting is als je een humbucker omtovert tot een single coil. Dat je dus de coils split.
Is vaak met een schakelaar zodat je de humbucker ook gewoon als humbucker kan blijven gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |